«شازده بزرگه» به مدرسه تئاتر می‌آید/ محلی برای بروز استعدادها

کارگردان «شازده بزرگه» با اشاره به چگونگی انتخاب بازیگران این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایش چهارم دی ماه در بخش مدرسه تئاتر جشنواره تئاتر شهر به صحنه می رود.

مریم داننده کارگردان نمایش «شازده بزرگه» که در قالب جشنواره تئاتر شهر به صحنه می رود در این باره به خبرنگار مهر گفت: این اثر نمایشی دوشنبه چهارم دی ماه در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ در سالن داود رشیدی پردیس تئاتر تهران به صحنه می رود. «شازده بزرگه» درباره شازده کوچولویی است که به دلیل خواسته های فراوان گل خود، قصد سفر از سیاره اش را دارد اما قبل از سفر در کنار گلش به خواب می رود و ...

وی درباره انتخاب بازیگران نمایش اظهار کرد: همه بازیگران از میان هنرجویان یک دوره آموزشی در سال گذشته و با توجه به استعددهای فردی، آموزش پذیری و تطبیق گروهی انتخاب شدند و سپس طی سه ماه تمرین مستمر هفتگی برای حضور در این نمایش آماده شدند تا در بخش مدرسه تئاتر جشنواره تئاتر شهر حضور یابند.

این کارگردان درباره ویژگی های نمایش«شازده بزرگه» بیان کرد: مسایل شهری، اجتماعی، فانتزی، تخیل و زاویه دید خاص نسبت به طرح های داستانی از ویژگی های این اثر است.

داننده درباره سبک اجرایی بخش مدرسه تئاتر توضیح داد: بخش مدرسه تئاتر در حال حاضر با تکیه بر توانایی های استادان بنا شده و همین باعث می شود که با تنوع اجراها در این بخش روبرو باشیم. مخاطبان و تماشاگران اکثرا از خانواده ها، دوستان و آشنایان بازیگران هستند که همین مساله باعث رغبت مخاطبان می شود و چه بسا بسیاری از مراجعه کنندگان بعدی مدرسه تئاتر، همین مخاطبان باشند.

این بازیگر تئاتر در پایان تصریح کرد: بخش مدرسه تئاتر همان‌ طور که از نامش پیداست بر پرداختن به مباحث آموزشی، پژوهشی و ایجاد زمینه های پرورش استعدادها و توانایی های مختلف هنری، اجتماعی و فرهنگی تاکید دارد. در این دوره ها علاوه بر اینکه از دانش پذیران و هنرجویان در سنین مختلف امتحانات مستمر عملی گرفته می شود، تاکید فراوانی نیز بر بروز خلاقیت ها در زمینه های بازیگری، نویسندگی، طراحی لباس و صحنه وجود دارد تا تمامی مراجعه کنندگان بر طبق سن، استعداد و توانایی خود بتوانند به کار گروهی پرداخته و خلاقیت های خود در زمینه تئاتر را شکوفا کنند.

عوامل نمایش «شازده بزرگه» عبارتند از کارگردان و نویسنده: مریم داننده، دستیار کارگردان: صنم ناصری، طراح صحنه: محمد داننده، طراح لباس: مهرنوش بلمه، موسیقی: سیاوش حکیم، گریم: سمیه فراهانی.

حامی رسولی، دینا حسینی فرد، یکتا مهجوری، باران رسولی، آسمان احمدی و ... بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید