ابرقهرمانان زن فیلم بعدی مارول را تسخیر خواهند کرد

تسا تامپسون ستاره فیلم ثور: راگناروک در یک مصاحبه گفت : استودیو مارول به شدت به ساخت یک فیلم ابرقهرمانانه زنانه علاقه مند است

تسا تامپسون در نقش والکیری

مارول اخیرا حسابی خوش درخشیده است استودیو مارول امسال با فیلم ثور: راگناروک موفقیت بزرگی کسب کرد و حالا منتظر موفقیت بزرگتری با فیلم پلنگ سیاه است و البته آنها تصمیم نهایی خودشان برای ساختن فیلم مستقلی بر اساس شخصیت عنکبوت سیاه(black widow) گرفته اند .

خوب برنامه بعدی مارول چیست؟ به نظر می رسد که آنها به شدت علاقه مند به ساخت یک فیلم ابرقهرمانانه کاملا زنانه هستند . شاید این یک ایده شگفت انگیز باشد.

خوشبختانه امکان ساخت چنین فیلمی خیلی هم دور از دسترس نیست. تسا تامپسون بازیگر نقش والکیری سابق در فیلم راگناروک تایید کرد که امیدوار است این موضوع در آینده اتفاق بی‌افتد. در پس زمینه لوگوی اصلی مارول در حال حاضر فقط تصویر یک زن یعنی شخصیت عنکبوت سیاه وجود دارد، آیا در آینده تعداد زنان موجود در این تصویر بیشتر خواهد شد ؟

خانم تامپسون در گفتگو با IGN گفت نمی تواند به طور صد در صد تصدیق کند که این فیلم ساخته میشود اما رییس استودیو کوین فئژ در مورد ساخت فیلم زنانه گروهی، واقعا هیجان زده است.

تسا اضافه کرد که در استودیو مارول همه چیز بر اساس کار گروهی بنا شده است . او اضافه کرد در همین فیلم راگناروک در بسیاری از صحنه ها بعد از صحبت با کریس همسورث ( بازیگر نقش ثور) و مارک روفالو‌(بازیگر نقش بروس بنر) تصمیم می گرفتند که صحنه بعدی را چطور بازی کنند.

او به کاراکتر خودش در فیلم ثور و یا همه زنانی که در فیلم پلنگ سیاه هستند اشاره کرد و گفت همه این شخصیتها می توانند در فیلم زنانه مارول باشند و البته از فیلم آینده استودیو یعنی کاپیتان مارول و فیلم عنکبوت ساه هم که بالاخره بعد از مدتها انتظار تصمیم به ساختش گرفته شد نام برد و دو شخصیت اصلی این فیلمه را هم جز گزینه های محتمل حضور در پروژه زنانه مارول دانست.

اسکارلت یوهانسون در نقش  ناتاشا رومانف/ عنکبوت سیاه

او ادامه داد در حال حاضر و در این مرحله از سینما از حضور زنان در جبهه اصلی استقبال می شود و گفت چه کسی از آینده خبر دارد من که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

این اولین باری نیست که تسا تامپسون در مورد این احتمال صحبت می کند : او قبلا هم با نام بردن از چند بازیگر از جمله خودش و بری لارسون (بازیگر نقش کاپیتان مارول ) و اسکارلت یوهانسن (بازیگر نقش عنکبوت سیاه یا بلک ویدو) به پیوستن آنها به لابی مارول در حمایت از ساخت این فیلمی با مرکزیت قهرمانهای زن صحبت کرده بود.

اما چیزی که مارول کنترل خاصی بر آن ندارد صحنه های رمانتیک غیر معمول در فیلمهایش هست که معمولا سانسور می شوند و یا بدانها پداخته نمی شود ( این صحنه ها در اصطلاح LGBTQ نامیده می شوند و به صحنه هایی اطلاق می شوند که مربوط به موارد عاشقانه غیر از روابط زن و مرد باشد.

بعد از اینکه در فیلم ثور تمام بخشهای مربوط به روستای والکیری که در ارتباط با جنسیت واکیری بود حذف شده اند حالا خبرهایی به گوش می رسد که در فیلم پلنگ سیاه بخشهای مربوط به روابط دو کاراکتر زن فیلم یعنی اوکی (با بازی دانای گوریرا) و آیو ( با بازی فلورانس کازومبا) حذف شده اند.

بری لارسون در نقش کاپیتان مارول

این در حالیست که چند وقت پیش جو رابرت (فیلنامه نویس پلنگ سیاه ) در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا روابط این دو کاراکتر همانطور که در کمیک استریپهای واکاندا آمده است نمایش داده خواهد شد پاسخ داد : جواب شما قطعا بله است.

چند وقت پیش خانم تامپسون در یک توییت درباره جنسیت والکیری در فیلم راگناروک نوشته بود : وال یک بیسکشوال است و به این موضوع افتخار می کند اما فیلنامه به گونه ای است که شما با دیدن فیلم متوجه این موضوع نخواهید شد.

در هر صورت ساخت فیلم ابرقهرمانانه مارول با محوریت کاراکترهای زنانه هنوز قطعی نشده است و این موضوع کاملا بسته به سیاستهای استودیو خواهد داشت، البته نباید از این مطلب هم به سادگی گذشت که برای حذف کاراکترهای مرد نیاز به یک دلیل قانع کننده است و نوشتن چنین داستانی بی شک ساده نخواهد بود .

با همه این تفاسیر مارول همیشه سعی کرده است که به همان اندازه که قهرمانان مرد قصه در داستان فیلمها نمود دارند قهرمانان زن هم فرصت دیده شدن داشته باشند . آنها بلافاصله بعد از نمایش فیلم زن شگفت انگیز توسط کمپانی رقیب که بسیار مورد استقبال قرار گرفت نسبت به ساخت فیلم کاپیتان مارول بر اساس یک قهرمان زن اقدام کردند و حالا هم ساخت اسپین آف مخصوص شخصیت عنکبوت سیاه را در دستور کار قرار داده اند .

شخصیت عنکبوت سیاه با نام واقعی ناتاشا رومانف ( با بازی اسکارلت یوهانسون) در سری فیلمهای انتقامجویان حضور دارد و از شخصیتهای محبوب فرانچیز انتقام جویان است. احتمال حضور بروس بنر ( هالک ) در فیلم مستقل BLACK WIDOW هنوز تایید و یا تکذیب نشده است. این دو کاراکتر در سری فیلمهای اونجر (انتقام جویان) به هم علاقه دارند و داستان عاشقانه شان به جذابیتهای این فیلمها افزوده است

پی نوشت :

در بعضی سایتها دیده شده است که نام این شخصت را بیوه سیاه ترجمه می کنند که لازم است به ریشه نام  عنکبوت سیاه هم اشاره ای بشود. widowبه معنای بیوه است اما بیوه سیاه یا بیوه سیاه مدیترانه ای نام یک گونه از تیره های عنکبوت است که بعد از جفت گیری نوع ماده نوع نر را می خورد ، نام این کاراکتر در واقع ( Black Widow Spider) است که به اختصار black widow گفته می شود و بهترین ترجمه برای آن با توجه به توضیحات عنکبوت سیاه است منبع: DigitalSpy  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام