نقد فیلم bird box

امروزه کمبود آثار بعد از آخرالزمانی کمتر دیده می شود. طرفداران این ژانر فیلم در سینمای جهان، ظاهرا علاقه مند به این موضوع و تکنیک های مرتبط با مشاهده، تجزیه و تحلیل و بازتاب عوارض آخر الزمانی در نبود تمدن، واین که چگونه مردم بعد از روز آخرالزمان را می گذرانند، هستند.
معرفی فیلم جعبه پرنده از  Netflix به نام "Bird Box"، همچنین به عنوان "Birdhouse" شناخته می شود، به شما اجازه می دهد تا به مرگ بشریت به معنای واقعی کلمه نگاه کنید ... در نقد فیلم bird box یا فیلم"جعبه پرنده" همین قدر کافی است بگوییم که فیلم نامه قطعا بسیار حساس است و جاه طلبی های پروژه کم نیست: ساندرا بولاک، در نقش اصلی، فیلمنامه نویس فیلم جعبه پرنده،  اریک هیزرر، که در 2016 اسکریپت برای فیلم "ورود" را نوشت  و کارگردان سوزان بیر برنده جایزه اسکار در 2011 است.
 
مباحث سنگین و مرتبط با این داستان استعاری با امید همراه است و همچنین با پرورش کودکان در جهانی روبرو هستیم که محیط زیست محکوم به فنا شده است. به نظر می رسد که همه چیزبرای حرکت در یک ژانر معتبر وجود دارد.(در این نقد فیلم جعبه پرنده بهتر است هشدار بدهیم که) با این حال، ناگهان، به رغم لحظات قدرتمند، که امکان ارزشیابی "جعبه پرنده" را مثبت ارزیابی می کند، ضروری است هشدار دهیم: هزینه پایین تولید، فضای شکننده ای را ایجاد می کند؛ سناریو گاهی ناکافی است؛ و گروه افسانه ای سازندگان "فیلم جعبه پرنده" از یک سبک بصری و پر سر و صدا برای داستان خود استفاده کرده اند. دخالت عاقلانه عناصر محیط زیست و روانشناسی آسیب پذیر مادر، در نهایت، یک سفر نامشخص را ایجاد می کند که به طور فزاینده ای با فلش بک ها ترکیب شده است.
بنابراین، اسکریپت به طور معمول به دو خط موازی تقسیم می شود. در این نبرد، قهرمان فیلم، مالوری با دو فرزند، با یک قایق کوچک  در امتداد رودخانه به راه می افتد. خط دوم کمی جالب تر است .موجودات ناشناخته عجیب و غریب به مردم حمله می کنند و یک نگاه به آنها باعث می شود که فرد تصمیم به خودکشی بگیرد. در آخر داستان نشان می دهد که چگونه مالوری به گروهی از بازماندگان ترسیده و گیج که در تلاش برای انطباق با یک دنیای جدید که در آن به معنای واقعی کلمه باید کور باشند می پیوند.
در مورد پیام ها و نمادگرایی فیلم جعبه پرنده می توان گفت نماده زیاد است. تضادهای ظریف که در دنیای واقعی اتفاق می افتد، به خوبی در فانتزی بعد از آخرالزمان منتقل می شود. تا حدودی فیلم جعبه پرنده به موضوعات مختلف مربوط به ایالات متحده آمریکا و اروپا مربوط می شود، که برای مخاطبان همیشه روشن نیست، هرچند پیام های نویسندگان واضح است: در اینجا می توانید ایده هایی در مورد پناهندگان، حوادثی  که اجتناب ناپذیرند و خشونت با اسلحه و غیره را دید. کودکان که نقش مهمی در این طرح دارند، اساسا در مرکز این جهان بی رحمانه قرار گرفته اند، همانطور که از بیننده می پرسند که چگونه نسل بعدی می تواند مورد توجه قرار گیرد، اگر اطمینانی وجود نداشته باشد که نسل امروز از بین نمی رود؟
یک پیام مهم موضوع مادری است. جعبه پرنده یک دیدگاه مدرن از مادری را ارائه می دهد زمانی که یک مادر با خطرات واقعی مواجه می شود. در دنیای جدید، در جهان پس از آخرالزمان، هیچ راهنمایی در مورد پرورش کودک وجود ندارد و قهرمان بولاک باید همه چیز راخودیاد بگیرد. شگفت آور نیست که او به معنای واقعی کلمه کور است! نمایندگان نسل فعلی والدین جوان هم اغلب در تربیت فرزندان شک می کنند، امیدوار هستند فرزندانشان هوشمند و قوی باشند و از لذت کودکی محروم نشوند. یا، برعکس، به شکل بی نظیری آنها را خراب می کنند. تا حدودی، "جعبه پرنده" این ویژگی های تربیت را هم بیان می کند.
 
طبیعتا ستاره اصلی Sandra Bullock است. با وجود سن او، بازیگر می داند که چگونه توجه وبدن را برای عمل تنظیم کند. بازی او به این فضای کلی، جذابیت و استحکام لازم را می دهد. صادقانه بگویم، بسیاری از بازیگران، مانند قهرمان پارانوئید مولکویچ، لذت بخش هستند، اما در عین حال عامل ضروری در فیلم نیستند.
"جعبه پرنده " همیشه به گونه ای اجرا نمی شود که باید باشد. با این حال جذاب و ترسناک تنظیم شده است،بهترین بخش فیلم، بخش هایی از خاطرات قهرمان فیلم است . تکنیک های بقا در سناریوی "جعبه پرنده" واقعا اجازه می دهد تا جنبه های تعلیق / ترسناک راهمانند " Silent Place" افزایش دهد.
"جعبه پرنده " همیشه به گونه ای اجرا نمی شود که باید باشد. با این حال جذاب و ترسناک تنظیم شده است،بهترین بخش فیلم، بخش هایی از خاطرات قهرمان فیلم است . تکنیک های بقا در سناریوی "جعبه پرنده" واقعا اجازه می دهد تا جنبه های تعلیق / ترسناک راهمانند " Silent Place" افزایش دهد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید