نخستین انسان

فیلم First Man نخستین انسان در ژانر زندگی نامه محصول 2018 از سینمای جهان است. کارگردان نخستین انسان دیمین شزل برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم لالالند است. رایان گاسلینگ در نقش نیل آرمسترانگ بازی می کند. این فیلم داستان قدم گذاشتن اولین انسان روی کره ماه است. از طرفی زندگی نیل را نیز شرح می دهد.

 

داستان نخستین انسان

در دوران جنگ سرد، رقابت فضایی بین روسیه و آمریکا باعث شد هر دو کشور سخت درگیر پروژه های فرستادن انسان به فضا شوند. هر دو کشور موفقیت های زیادی در فضا داشتند ولی آمریکا قصد بزرگتری داشت می خواست یک بار برای همیشه روسیه را شکست دهد. گام بزرگی که هزینه جانی و مالی زیادی برای آنها داشت.

ناسا تصمیم داشت به ماه برود. فیلم محدودیت های زیادی در ساخت و آزمایش فضاپیما را نشان می دهد و اینکه افراد تیم از خودگذشتگی های زیادی کردند. حتی چندین نفر قربانی این جاه طلبی آمریکا شدند.

بالاخره آپولو 11 موفق شد به سطح ما برسد. نیل آرمسترانگ و باز آلدرین تنها انسان هایی هستند که توانستند روی ماه راه بروند.

 

موضوع پرچم

بعد از اکران حواشی زیادی برای نشان ندادن صحنه نصب پرچم آمریکا روی کره ماه به وجود امد و واکنش های متفاوتی در پی داشت. کل پروژه قدم گذاشتن روی ماه یک برنامه نمایش بود ولی مهمترین بخش آن در فیلم نبود. جالب است که صحنه ای در فیلم وجود دارد که آرمسترانگ دست بند دختر خود را در ماه رها می کند. دختر آرمسترانگ بدلیل بیماری فوت کرده است.

 

عکس واقعی نیل آرمسترانگ سمت راست و رایان گاسلینگ سمت چپ

 

عکس واقعی نیل آرمسترانگ در ماه

 

باز آلدرین دومین انسانی که روی ماه قدم گذاشت

 

عکس نیل آرمسترانگ

شایعه دروغ بودن سفر به ماه

پرچم آمریکا در ماه است ولی توسط تلسکوپ قابل دیدن نیست، شایعات زیادی وجود دارد که همه داستان سفر به ماه دروغ است و در یک استودیو فیلم برداری شده است. به هر حال از نظر علمی امکان مشاهده پرچم به آن کوچکی از این فاصله وجود ندارد. 

 

 

تریلر فیلم First Man

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید