فیلم Bird Box: نقد و بررسی فیلم جعبه پرنده

Bird Box یا فیلم جعبه پرنده ، فیلمی برگرفته از رمانی با همین نام نوشته Josh Malerman است. کتاب آشیانه پرنده درسال 2014 منتشر و با استقبال خوبی روبرو شد. امسال فیلمی با نام فیلم جعبه پرنده ساخته و روی پرده سینما رفته است.

در معرفی فیلم جعبه پرنده از داستان فیلم جعبه پرنده یا آشیانه پرنده از جایی شروع می کنیم که مالوری Malorie زنی سرسخت، سعی در مراقبت از کودکان خود در یک سفر طولانی را دارد. او تاکید دارد که چشم بندها را باز نکنید وگرنه کشته خواهید شد.

موجوداتی به انسان ها حمله می کنند، این موجودات از طریق چشم وارد بدن قربانی می شوند و او را وادار به خودکشی میکنند. این هیولاها به دو دسته از افراد کاری ندارد. اول افراد دیوانه و مجنون که چیزی برای از دست دادن ندارند، هیولا ها از این افراد به عنوان طعمه برای گرفتن مابقی انسان ها استفاده می کنند. دوم افراد نابینا، این دنیای افراد روشن دل است و هیولاها نمی توانند به آن ها نفوذ کنند.

تماشاچی با بازی خیره کننده ساندرا بولاک از ثانیه اول تا لحظه آخر فیلم میخکوب می شود. فیلم Bird Box کشش زیادی دارد.  نقد فیلم جعبه پرنده در این لینک بخوانید.(نقد فیلم جعبه پرنده در نظرات کاربران هم جالب است)

این فیلم با بودجه 19.8 میلیون دلاری ساخته و توسط Netflix منتشر شده است. نقش اصلی فیلم توسط ساندرا بولاک هنرپیشه مطرح سینمای جهان بازی می شود. ژانر فیلم جعبه پرنده ترسناک و علمی تخیلی است.

 

اولین تریلر Bird Box

 

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • بهنام روشن :

    داستان فیلم bird box را می توان در یک جمله خلاصه کرد می خواهید زنده بمانید، نگاه نکنید! نقد فیلم bird box: این روشن نیست که این ناشناخته چگونه مردم را مجبور به انجام خودکشی های دسته جمعی می کند. تنها یک چشم برای نگاه کردن به اشخاص خاص وجود دارد، زیرا از مرگ نمی توان اجتناب کرد. دنیای دیگر هم نخواهد بود و فقط قویترین ها زنده می مانند، از جمله ملاری (ساندرا بولاک) ، یک زن قوی. در معرفی فیلم جعبه پرنده به این اشاره کنم که فیلم به 2 قسمت تقسیم می شود. - این گذشته است که در آن آنها می گویند که چه اتفاقی برای مالوری افتاد و بخش دوم، زمان حال حاضر است، جایی که مالوری و دو فرزندش در کنار رودخانه شناور می شوند. با توجه به داستان، ما به کاراکترها نزدیک تر و نزدیک تر می شویم. قهرمانان به عنوان کارت های بازی به ما نشان داده می شوند (تقریبا همه). شگفت انگیزی داستان این است که هنوز سرپا ایستاده اند و جنبش دائمی و مبارزه برای زندگی دارند و یک جرقه از آتش را به تصویر می کشند. شما واقعا قهرمانان را در این تجربه می کنید، اما موسیقی پویای فیلم، خلق و خوی خاصی را ایجاد می کند و با فضای خاص فیلم کاملا هماهنگی دارد. دوربین ها ، ضبط و بازتاب احساسات، نزدیک بودن، و مناظر همه شایان ستایش است. این ها همه در فیلم خیلی واقعی هستند. آنچه که من می خواهم برجسته کنم این است که فیلمسازان عمیقا با این که چگونه این ناشناخته ها بر روی سیاره ظاهر می شوند و فرد را وادار به خودکشی می کنند مبهم است. ما فقط می دانیم که مردم چیزی را می بینند و صداهایشان را می شنوند. تاکید در اینجا کاملا متفاوت نیست؛ در مورد احساسات و عواطف انسانی، مثبت و منفی است. برای ما جوهر این پدیده ناشناخته باقی مانده است. اما من آن را دوست داشتم . در این فیلم، به جزئیات کوچکی بها داده می شود، که در قسمت های مختلف نشان می دهد چیزهای مهمی هستند.من امتیاز 8 از 10به فیلم می دهم.

    1397/11/10 10:01
  • ح ناشناس :

    نقد فیلم bird box: بلافاصله باید توجه داشت که ساندرا بولاک که نقش اصلی را ایفا می کند؛ با وجود سن 54 سالگی، به نظر میرسد استانداردهای زیبایی سالمندان به زودی تغییر خواهند کرد. ساندرا به خوبی نقش مالوری را بازی میکند. در معرفی فیلم جعبه پرنده می توانم بگویم که این فیلم شبیه یک تلاش است که در آن تعدادی از شرایط برای زنده ماندن حیاتی است، اما برای شخصیت اصلی همه چیز با مادر بودن او پیچیده تر می شود. افراد تحت تأثیر موجودات خاصی هستند که با چشم دیده نمیشوند، بلکه از بین می روند و از طریق چشم به مغز انسانی می رسند. هر کس در معرض خطر است . بینندگان باید با دانش اندکی از این موجودات و این که از کجا آمده اند، فیلم را دنبال کنند. این فیلم اشاره به این دیدگاه دارد که این یک نوع سلاح جدید از کشتار جمعی است. برای من توسعه این داستان یک اولویت است. اما نويسندگان ترجيح ميدهند تا انديشه ملودرامی را برای فیلم در نظر بگيرند. صرف نظر از این واقعیت که قهرمان برای بقا مبارزه می کند، هنوز نمی تواند به طور کامل یاد بگیرد که عشق خود را برای کودکانش بیان کند، تلاش می کند تا احساسات خود را از بین ببرد. بنابراین، در ابتدا، مالوری نام فرزندان را ذکر می کند: پسر و دختر. همچنین در فیلم، موضوع انتخاب غیرممکن بین زندگی یکی از کودکان وجود دارد. این درگیری های داخلی شخصیت اصلی، عمق فیلم را افزایش می دهد. ساندرا بولاک در بازی این ژانر فیلم، مطمئنا خوب است و به نظر من 70 درصد موفقیت فیلم را او تامین می کند.

    1397/11/10 9:18

بیشتر بخوانید