10 فیلم خوب که به تغییر زندگی کمک می کند

10 فیلم خوب که به تغییر زندگی کمک می کند

ممکن است هنر به ویژه در مورد سینما تبدیل به یک درمان واقعی شود. جای تعجب نیست که یک روش منحصر به فرد از کینوتراپی وجود دارد ، که در سالهای اخیر مورد استفاده روان درمانگران قرار گرفته است. اما همه فیلم ها دارای اثر درمانی نیستند و شما باید آنها را به درستی انتخاب کنید تا به بیمار آسیب نرسانید و در عین حال باعث شوید که او به خودش اعتماد داشته باشد یا راهی برای خروج از وضعیت دشوار را به او نشان دهد.

10 فیلم خوب  از سینمای جهان که به گفته روانشناسان ، درمانی برای روح خواهد بود و به تغییر زندگی کمک می کند.

فیلم داستان عامه پسند ، 1994 ، به کارگردانی کوئنتین تارانتینو

فیلم داستان عامه پسند ، 1994 ، به کارگردانی کوئنتین تارانتینو

با کمال تعجب ، فیلم خوب  هیجان انگیز و مجرمانه کوئنتین تارانتینو می تواند یک درمان واقعی باشد. روانشناس ها بارها و بارها از تأثیر تکان دهنده پالپ فیکشن بر روی بیماران اطمینان حاصل کرده اند. در روان درمانی از "Pulp Fiction" برای معالجه عصب استفاده می کند و اثر مثبت آن این است که شرایط دشوار در فیلم به طور ساده و ساده ای ساده تر شده است. به عنوان مثال ، راه حل مشکل یک رفیق زخمی که در یک اتومبیل کشته می شود ،راه حل ساذده پیشنهاد می شود: ماشین را بشویید ، از شر جسد خلاص شوید. مردم می بینند که چقدر می تواند راهی ساده برای حل مشکلات وجودداشته باشد ، آرام شوود و مقایسه ای با زندگی خودش کند و به تدریج شروع به بهبودی کند.

 

فیلم سونات پاییزی کارگردان اينگمار برگمن 

aفیلم سونات پاییزی کارگردان اينگمار برگمن

سونات پاييزی از شاهکارهای کمتر ديده شده تاريخ سينماست. يکی از فيلمهايی که در هياهوی هاليوود هرگز به اندازه ارزش واقعی خود قدر نديد. فیلم Autumn Sonata راجع به عدم درک دو نسل از يکديگر، سرخوردگی، انزوا و طغيان،  ماندگاری اساطيری برگمان و تاثير او بر تاريخ سينما ابدی و غير قابل انکار است .
 

یک زندگی ناتمام ، 1999 ، به کارگردانی جیمز مانگولد

یک زندگی ناتمام ، 1999 ، به کارگردانی جیمز مانگول

این فیلم ، که نقدهای بسیار متفاوتی از منتقدان فیلم دریافت کرد  ، اثر درمانی نسبتاً جدی دارد. این می تواند به شما در زنده ماندن از فروپاشی کمک کند ، از آن طرف به زندگی خود نگاه کنید و اگر شخصی از هرج و مرج در درون خود شکست بخورد ، شما را از پرتگاه به بالا می کشد. با کمال تعجب ، این فیلم ، هوس زندگی را تشدید می کند و باعث تمایل به زندگی می شود.

 

فیلم خوابیدن با دشمن، 1991 ، به کارگردانی جوزف روبین

فیلم خوابیدن با دشمن

یک تریلر به همراه جولیا رابرتز و پاتریک برگین در نقش های اصلی می توانند به زنانی که تجربه خشونت خانگی را تجربه کرده اند کمک کند. شخصیت اصلی فیلم راهی برای خروج از اوضاع پیدا می کند ، اما متعاقباً کابوس به زندگی او باز می گردد و زن مجبور است دوباره با وحشتی که قبلاً از آن گذشته ، دوباره بجنگد. تنش تا آخرین فریم های فیلم (به گونه ای فیلم ترسناک) از بین نمی رود و فقط پایان آن به بیننده اجازه نفس کشیدن می دهد و سپس در مورد وضعیت خودش تجدید نظر می کند.

 

فیلم دیوانه از قفس پرید یا پرواز بر فراز آشیانه فاخته ، 1975 ، به کارگردانی میلوش فورمن

دیوانه از قفس پرید

شاهکار یک کارگردان با استعداد چک و آمریکایی در لیست فیلم هایی قرار گرفت که به شکست دادن ترس و هراس کمک می کند. با وجود جو بسیار پرتنش ، در کل فیلم ، بیننده از احساس همان نوری که امید می دهد و باعث می شود شما به جلو بروید ، بر عقده های خود غلبه کرده و به دنبال راهی برای خروج از وضعیتی است که در ابتدا به سادگی غیرقابل حل به نظر می رسد.

 

فرشته ای سر میز من ، 1990 ، به کارگردانی الیزابت جین کمپیون
فرشته ای سر میز م

لوبوتومی (Lobotomy) یا لوکوتومی نام نوعی جراحی افراطی و منسوخ شده بر روی مغز انسان است که در نیمهٔ اول قرن بیستم به منظور درمان اختلالات روانی انجام می‌شد.

این کارگردان نیوزیلندی فیلمی ساخت که با سناریوی آن متحیر می شوید و در عین حال داستانی واضح از زندگی نویسنده جنت فریم است که به دلیل تشخیص نادرست معلوم شد در جوانی در یک کلینیک روانپزشکی بستری شد. او به مدت هشت سال تحت درمان قرار گرفت و در عین حال نوشتن را ادامه داد. او جایزه ادبی دریافت کرد ، به لطف این او از لابوتومی جلوگیری کرد و توانست از کلینیک فرار کند. به گفته روان درمانی ، تصویر "یک فرشته سر میز من" می تواند به غلبه بر یک حالت افسردگی کمک کند و به خود و قدرت خود ایمان پیدا کند.

 

مردم معمولی ، 1980 ، به کارگردانی رابرت ردفوردمردم معمولی ، 1980 ، به کارگردانی رابرت ردفورد

فیلم رابرت ردفورد در مورد نوجوانی است با احساس گناه در مقابل برادر مرده خود و به غلبه بر افسردگی کمک خواهد کرد. در حقیقت ، فیلم بسیار دشوار است ، اما در پایان ، دلایل فاجعه ای که در خانواده اتفاق افتاده فاش می شود و راه های غلبه بر بحران نشان داده می شود. درباره مهارت کارگردان و بازیگرانی که در این فیلم بازی کردند ، در مورد 4 جایزه اسکار و 5 جوایز گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم سال صحبت می کنند.

 

فیلم داستان ما ، 1999 ، به کارگردانی راب رینر

فیلم داستان ما ، 1999 ، به کارگردانی راب رینر

فیلم این فیلمساز آمریکایی برای غلبه بر بحران در روابط خانوادگی کمک خواهد کرد ، زیرا این داستان در مورد زوجی است که 15 سال در کنار هم زندگی کرده اند. آیا برای حفظ خانواده ضروری است ، اگر به معنای واقعی کلمه همه چیز  شخص آزار دهنده و باعث اذیت باشد که تا دیروز به نظر می رسید دوست داشتنی و بهترین است؟ آیا ارزش این را دارد که سعی کنید ازدواج خود را نجات دهید اگر این دو نفر نه تنها همدیگر را درک نمی کنند ، بلکه حتی به یکدیگر گوش نمی دهند؟ "فیلم درباره ما" ارزش تماشای  را دارد تا از زاویه ای دیگر به وضعیت خودتان نگاه کنید.

 

فیلم رستگاری در شاوشنگ ، 1994 ، به کارگردانی فرانک دارابونت

فیلم رستگاری در شاوشنگ ، 1994 ، به کارگردانی فرانک دارابونت

این فیلم که براساس رمان استیفن کینگ ساخته شده است ، می تواند به افراد در شرایط دشوار زندگی کمک کند تا  ، نور را در انتهای تونل ببینند و زمین را زیر پاهای خود بازیابی کنند. هدف از کل فیلم این ایده است که شما هرگز نباید تحت هیچ شرایطی تسلیم شوید.

 

فیلم بر باد رفته ، 1939 ، به کارگردانی ویکتور فلمینگ

فیلم بر باد رفته ، 1939 ، به کارگردانی ویکتور فلمینگ

با وجود گذشت بیش از هشتاد سال از انتشار این فیلم Gone With the Wind  ، هنوز ارتباط آن با تماشاچی از بین نرفته است و این فیلم از نظر تأثیرگذاری بر مخاطب از هزاران فیلم مدرن پیشی می گیرد. یک شاهکار از فیلمسازان آمریکایی مطمئناً برای مقابله با استرس به شما کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که روی مشکلات تمرکز نکنید بلکه به دنبال راه هایی برای حل آنها هستید.

لازم به یادآوری است که فیلم درمانی به معنای واقعی کلمه یک دارو نیستند ، اما می توانند بخشی از مجموعه اقدامات انجام شده توسط روانشناسان در جهت کمک به بیماران خود شوند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید