نقد فیلم داستان های وحشی، wild tales

یا سکوت کنید و جریمه را بپردازید ، یا یک حمله قلبی در انتظار شما است.

از آرژانتین چند فیلم  دیده اید ؟ "داستان های وحشی" دامیان زیفرون ، یک مناسبت عالی برای پر کردن لیست شما با یک فیلم دیگر آرژانتینی است.فیلم داستان های وحشی براساس شش داستان ساخته شده است که به هیچ وجه به هم پیوسته نیستند. فقط این داستان ها به نوعی  به فیلم جذابیت می بخشد ، مرسوم است که در پایان فیلم این داستان های مختلف را با هم ترکیب کنید. اما یک چیز در تمام داستان ها مشترک است. بی پروایی ، خشونت ، انتقام ، قلع و قمع و همه اینها در مظاهر مختلف آن است. و همه 

 

داستان های فیلم خوب wild tales  به طرز ماهرانه ای با طنز سیاه پرداخته می شوند.  شش موقعیت ، شش معنی ، شش نام برای هر قصه. هر کس داستان مورد علاقه خود را در فیلم داستان های وحشی، wild tales که براساس شش داستان ساخته شده است انتخاب می کند ،هر شخصی در یکی از داستانها خود را پیدا می کند و کسی در موقعیت مشابه با دانستن عواقب ، اقدامات خود را تغییر می دهد.

 

بعد از تماشای فیلم ، من از تعجب دیدن اینکه "داستان های وحشی"  نامزد مسابقه اسکار2015  بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شرکت کرد.من مدت زمان طولانی جرات تماشای این فیلم را نداشتم ، زیرا مثل همیشه زیاد فکر می کردم: "چه نوع داستانی ، چه توصیفی گنگ  ، فیلم درباره همه چیست - من نمی فهمم ..." اما "تحت فشار" از توصیه ها و با دیدن نامزدی اسکار ، من تصمیم گرفتم روی "دانلود" کلیک کنم.

 

و در پایان این فیلم ، من در سرگیجه ، شوک ، غم و اندوه مانده ام ،اگر سعی کنی ، و دیوانه نشوی چقدر بد است که در همان زمان همه چیز را می توان حل کرد ، غلبه کرد ، اما........فیلم درباره چیست؟ داستان های وحشی(داستان وحشیگری) به ما چه می گوید؟

 

6 داستان کوتاه است که هر کدام از آنها خشم در مرکز آن قرار دارد. بله ، بله ، نه یک شخص ، نه یک جرم و مانند آن ، یعنی عصبانیت ، ظلم ، ناامیدی ، ضعف. فقط شش 

داستان ، اما بی فایده نیست ، گفتن هر یک به طور جداگانه. همه آنها متفاوت هستند ، و در عین حال چیزی بسیار یکسان دارند. همانطور که از نام فیلم پیداست ، داستان ها 

دقیقاً با وحشی و وحشیگری با هم در ارتباطند.

 

بنابراین دلایل قتل عام ، نفرت ، نزاع ، قتل چیست؟ البته دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد ، اما در این فیلم سازندگان به ما نشان می دهند که علت دردسر شخصیت های اصلی چیزی جز خودشان ، شیاطین درون آنها ، عدم کنترل با خودشان نیست.هر داستان کفن شده ، پر از نفرت و رفتار حیوانی است.

 

نتیجه هر داستان یکسان است - نفرت برنده می شود ، غم و اندوه بسیاری را به ارمغان می آورد ، مردم را به سمت قدم های ناامید سوق می دهد و کمتر کسی می تواند هیولای درون خود را "خفه" کند.اما اسکلتهای ما در کمد و هیولا ها در درون ما هستند.آنها از رنگ آبی چیزی به یاد ندارند. و باز هم ، سازندگان به طور عالی روی صفحه نمایش می دهند که چگونه خصومت ، سوء تفاهم و عصبانیت در حال رشد است. 

 

صبح بخیر! به هر حال ،بچه‌های عوضی بر جهان حاکم هستند! عزیزم بیدار شو!

مردم زمان ما خیلی دوست دارند یکدیگر را دیوانه کنند ، اشک ریختن همدیگر را ببینند ، مشکلات دیگران را مسخره کنند. این مقام تا زمانی که در سراسر کشور برای مجموعه ای دیگر از اسناد و مدارک اقدام نکنید ، به هیچ وجه اطلاعات لازم را به شما نمی دهد ، زیرا شما فقط یا نمی خواهید یا خیلی تنبل هستید تا به سرعت بخشیدن به روند کار کمک کنید. بله ، مثالهای زیادی می توان ارائه داد.

اما با گذشت زمان ، مشکلات عظیمی از این دست به وجود می آیند. شخصیت های فیلم تحمل ندارند و هیچ کس را تحمل نمی کنند ، یا در آخر تسلیم می شوند و شروع به عصبانیت می کنند. در بعضی جاها ، این داستانها با هم مخلوط شده اند ، به طنز سیاه اما هنوز هم این فیلم به نوعی گیج کننده است. باعث می شود شما فکر کنید ،"آیا ما با حیوانات فرقی داریم؟

 

(Wild tales) Relatos salvajes یک تراژدی است که می تواند و می خواهد به مردم بیاموزد که چگونه رفتارهای متفاوتی انجام دهند ، متفاوت فکر کنند ، هیولا های خود را در نطفه خفه کنند ، باور کنند ، تحمل کنند.فیلمی بسیار بیرحمانه که نشان می دهد چگونه چیزهای کوچک می تواند فرد را به سمت جنایت ، نزاع ، قتل سوق دهد. در بسیاری از ما نفرت در حال جوش است، که مهار آن به دلیل همان افرادی که مثل ما هستند سخت است.

به نوبه خود ، بچه ها "از طرف دیگر" باید فکر کنند که با عقب نشینی ، انتقاد و تحقیر افراد دیگر ، می توانند هزینه بپردازند ، یا این که در آخر ، آنها بدون تردید صدمه 

می بینند. فیلم آسان به نظر می رسد ، به خصوص از 2-3 داستان ، جالب ، اما قابل تأمل ممکن است فیلم سنگین به نظر برسد. بازیگران موفق به کسب بالاترین امتیاز شدند! 

من می خواهم برجسته ترین بازی  ریکاردو دارین، بازیگر قدیمی باشم که نقش او بار دیگر برجسته ، قابل توجه است و تا حد ممکن واقعی به نظر می رسد. به طور خلاصه ، این فیلم به شایسته جایزه نامزدی اسکار خود را دریافت کرد ، اما ظاهراً هیات داوران را به خاطر چیزی خوشحال نکرد ، بنابراین موضوع فراتر از نامزدی نبود. و باز هم می گویم فیلم عالی است!

 

شاید اگر پدرو آلمودوار کارگردان آوانگارد به عنوان تهیه کننده فیلم داستان های وحشی عمل نمی کرد ، عموم مردم دوستار فیلم در سینمای جهان درباره فیلم چیزی نمی دانستند و مانند بسیاری فیلم خوب دیگر به فیلم مهجوری تبدیل می شد. و بسیار تاسف آور خواهد بود که نویسنده با استعداد آرژانتینی دامیان زیفرون را کشف نکنید. اما به لطف شرایطی که باعث روشن شدن در کن و دریافت نامزدی اسکار شد (در گروه "بهترین فیلم زبان خارجی") ، می توانیم وارث ایدئولوژیک جدید استاد بزرگ طنز سیاه "روی اندرسون" را ببینیم.

 

همان گونه که در سطور بالا اشاره شد گفتن درباره داستان های وحشی دشوار است بدون اینکه داستان فیلم فاش شود. در اصل ، این یک فیلم تمام عیار برای دو ساعت زمان بندی نیست ، بلکه شش فیلم کوتاه کوچک است که کاملاً به هیچ وجه با طرح همدیگر در ارتباط نیستند ، بلکه فقط یک معنی مشترک دارند - آنها به ما تطبیق پذیری مظهر خشم انسان و متعاقب آن بی پروایی را می گویند. 

 

متأسفانه ، میزان خنده به طور ناموزونی در تمام داستان ها پراکنده است ، اما نمی توان کسی را برای خندیدن به این کمدی سیاه سرزنش کرد. هر کدام از آنها معنی خنده دار خود را دارند و می خواهند ما را بخندانند. به هر حال ، نام فیلم در اصل مانند "تاریخ وحشیگری" به معنی دستیابی و بازگشت به غرایز اولیه حیوانات است.

 

اگر می فهمید و طنز سیاه را می پسندید ، به آثار "روی اندرسون" نزدیک است ، در آن صورت ، عکس دامیان زیفرون آرژانتینی بی شک خنده های زیادی راجع به حماقت افراد روی پرده ایجاد می کند. البته ، این کمدی در خالص ترین شکل آن نیست ، زیرا برای شرکت کنندگان در صحنه هایی که بازی می شوند ، هیچ اتفاق بامزه ای رخ نمی دهد، بلکه همانطور که پادشاه طنز چارلی چاپلین گفت: 

"ظلم جزء لاینفک کمدی است."  و در "فیلم قصه های وحشی" خنده دار همان ترسناک و غم انگیز است.

Wild Stories یک فیلم فاجعه است. فاجعه ای در نتیجه یأس انسان. جای تعجبی نیست که در اولین دقایق یک مجله با تصویری از حیوانات محکوم به فنا ورق می خورد. و عنوان ها برای غوطه وری در طبیعت وحشی انسان آماده می شوند.این فیلم شامل یک داستان اولیه برای  گرم شدن و پنج داستان کوتاه است. در هر یک از داستان های کوتاه ، نقش مهمی توسط تجزیه عصبی فردی که از خط بین شخص منطقی و یک حیوان حیات وحش عبور کرده است ، ایفا می کند.

 

هر یک از ما ، حتی بر حسب طبیعت ، یک بره ، در شرایط ناامید کننده ، گرگ را با تیز و تیز مانند تیغه ، توانمند ، در نگاه اول ، از پاره کردن قطعات حتی دستگاه بوروکراتیک فساد بی رحمانه ، غیرقابل تحقق تبدیل می کنیم.فیلم به شما امکان می دهد طبیعت انسان را  از زوایای مختلف خشم مشاهده کنید. سازندگان قهرمانان را به خوبی و بد تقسیم نمی کنند. بله ، در ابتدا به نظر می رسد که فداکاری آشکار است. با این حال ، بعد از یک دقیقه گیاهخوار به شکارچیان تبدیل می شود و با عصبانیت عصبانیت ، به گردن متخلف نیش می زند.

 

و اکنون کلمه "عدالت" ، که با یک خط خزنده نامرئی در داخل قاب اجرا می شود ، از بین می رود. اما ، از این طریق ، تعادل خیرخواهی دوباره برقرار می شود ، زیرا قربانی سابق در خون شکارچی سابق شاداب می شود.هر کدام از داستان های کوتاه با سبکی مشابه ساخته شده اند. تفاوت آنها فقط در تنوع موقعیت های زندگی نهفته است که منجر به همان عواقب می شود. غالباً نویسندگان عشق را به اوج خود می افزایند ، تا بدگویی ها و تحسین 

های بدخواهانه از اقدامات قهرمانان را در دل مخاطب برطرف کنند.

 

همانطور که می گویند عشق دنیا را نجات می دهد. بنابراین در "داستان های وحشی" عشق در نهایت روحهای گمشده را از پرتگاه بی قانونی بودن بی جان بیرون می کشد. اما ارزش آن را دارد که رزرو کنید ، نه همیشه. اول ، نویسندگان هنوز جشن ظلم را ترتیب می دهند. خوب ، در کدام فیلم اینگونه است؟ "داستان های وحشی" ، گرچه مملو از خون است ، اما دائما در تلاش است تا مردم را تحت تأثیر قرار دهد که در شرایط سخت زندگی مهربان تر باشند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید