دمیس روسس معروف به بلبل یونانی که بود

دمیس روسس

در 15 ژوئن ، دمیس روسس خواننده و نوازنده مشهور جهان یونانی می توانست 74 ساله شود ، اما 5 سال پیش او درگذشت. او را "بلبل یونانی" و موفق ترین خواننده در این کشور می نامند. در دهه 1980 دمیس روسس یکی از محبوب ترین خواننده های جهان بود ، اما یک بار رویدادی رخ داد که برای همیشه زندگی او را به "قبل" و "بعد" تقسیم کرد و مجبور به تجدید نظر در ارزش های خود شد. چگونگی اسیر شدن دمیس روسس توسط تروریست ها ، و به همین دلیل او در میهن خود محکوم شد - در ادامه این بررسی.

 

دمیس روسس

خواننده در جوانی و کودکی

 

نام واقعی این خواننده Artemios Venturis Russos است. وی در سال 1946 در اسکندریه مصر ، در خانواده ای از مهاجران یونان - یک رقصنده و خواننده و گیتاریست متولد شد. دمیس در یک فضای خلاق بزرگ شد و موسیقی را از کودکی فرا گرفت - او در یک مدرسه موسیقی تحصیل کرد ، گیتار ، ترومپت ، بیس دوبل و ارگ را نواخت. در اواسط دهه 1950 خانواده وی به وطن اجدادی خود در یونان نقل مکان کردند.

 

دمیس روسس کار خود را در رستوران ها و هتل ها آغاز کرد . وی در سال 1968 گروه خود Aphrodite's Child را ایجاد کرد و به پاریس نقل مکان کرد و پس از 3 سال فعالیت انفرادی را آغاز کرد. وی پس از انتشار اولین آلبوم خود ، به یک ستاره جهانی تبدیل شد. در دهه 1970 این خواننده در بسیاری از کشورها تور گذاشته است. تور های "برای همیشه و همیشه" و "خداحافظ عشق من ، خداحافظ" در جهان تحسین شد.

 

دمیسس روسس

خواننده مشهور یونانی دمیس روسس

 

در دهه 1980 نام او در سراسر جهان شناخته شده بود. او دائماً با کنسرت به کشورهای مختلف پرواز می کرد و عادت داشت که همه جا شناخته شود و با استقبال بسیار گرمی مواجه شود.وی همچنین در سال 1976 م - ۱۳۵۵  به تهران سفر کرد و در این سفر با هنرمندان ایران نیز ارتباط برقرار کرد! . . . دمیس روسس این حقیقت را پنهان نکرد که دوست داشت از ثمره محبوبیت و موفقیت خود لذت ببرد - او به زندگی در مقیاس بزرگ ، اقامت در گران ترین هتل ها ، جمع آوری اتومبیل و لباس زیبا بسیار عادت داشت. این به طول انجامید تا اینکه فاجعه ای در زندگی او رخ داد.

 

14 ژوئن 1985 ، روز قبل از 39 سالگرد دمیس روسس ، هواپیمایی که پرواز آتن - روم را انجام میداد ، توسط حزب الله لبنان ربوده شد. دو لبنانی مسلح به خلبان دستور دادند تا به خاورمیانه پرواز کنند. آنها سپس خواستار آزادی صدها زندانی لبنانی شدند. آنها 5 روز اسیران خود را در بیروت و الجزایر نگه داشتندو دائماً در محل، اسلحه نگه داشته می شدند ، یک نفر جلوی سرنشینان شلیک کرد. خوشبختانه ، نه خود خواننده و نه همراهش - همسر آینده ، مدل آمریکایی پاملا - ایمن و سالم ماندند. در آن زمان دمیس در کشورهای عربی نیز مشهور بود و وقتی گروگان گیرها فهمیدند که در مقابل آنها یک خواننده مشهور جهانی وجود دارد ، از وی خواستند آواز بخواند.

 

دمیس روسس

خواننده مشهور یونانی دمیس روسس

 

بعداً ، دمیس روسس واقعاً دوست نداشت کابوسی را که در طول این هفته تجربه کرده بود ، بخاطر بسپارد ، اگرچه همیشه او را به یاد می آورد. این خواننده اعتراف کرد: " شما هرگز نمی توانید آنچه را که می خواهید فراموش کنید، فراموش کنید ." خواننده در پاسخ به سوالات در مورد این 5 روز در اسارت گفت : "آنها ما را مجبور کردند ساعت ها با دستان از پشت بسته بنشینیم ... در وحشتناک ترین لحظه ها ، من درباره مادرم فکر می کردم: پدرم فقط 3 ماه پیش درگذشته بود ، و اگر اتفاقی برای من می افتاد ، قلب او تحمل نمیکرد. آنها باعث شدند که من هنگام شلیک آواز بخوانم کابوس این اسارت هرگز مرا رها نخواهد کرد ... بدترین چیز این است که هیچ کس نمی داند چه اتفاقی می افتد. شما نمی دانید آنها چه کسانی هستند ، چرا آنها این کار را می کنند ، چه چیزی لازم دارند و چرا می خواهند ما را اسیر کنند ... من به یاد نمی آورم چه اتفاقی افتاده است ، زیرا وقتی چنین چیزی را تجربه می کنید ، حس زمان را از دست می دهید - هیچ کس نمی داند چه ساعتی و چه روزی اتفاق می افتاد "

 

5a75df51-c84c-4de0-8a06-ef4738253470.jpg

مشهورترین خواننده یونانی 

 

او با اکراه در مصاحبه ای در مورد این موضوع صحبت کرد و گفت تنها این واقعه زندگی او را به "قبل" و "بعد" تقسیم کرده است ، زیرا تنها پس از آن فهمید که زندگی انسان چقدر شکننده و زودگذر است ، که هیچ مزایایی مادی تضمین کننده صلح نیست. و امنیت ، و همه چیز می تواند به طور ناگهانی در یک لحظه به پایان برسد. پس از آن خواننده نظرات و ارزشهای خود را تجدید نظر کرد. او فهمید که شما باید از چیزهای ساده روزمره خوشحال باشید ، از هر آنچه به شما داده می شود شکرگزار باشید و به کسانی که به آن نیاز دارند کمک کنید.

 

جای تعجب است که در وطن خود ، "بلبل یونانی" دمیس روسس به اندازه همه دنیا محبوب نبود. یونانیان در طول زندگی خود بسیار مایل به صحبت درباره او نبودند و به ندرت پس از ترک او را به یاد می آوردند

 

دمیس روسس می خواست نمایشگاهی را با مشارکت ستاره های یونان و جهان ترتیب دهد تا از درآمد حاصل از آن را برای مدارس هزینه کند ، اما هیچ کس از ایده او حمایت نکرد. در خانه ، آنها نمی توانند او را ببخشند که زیاد در یونان زندگی نکرده و به یونانی آواز نمی خواند. با این حال ، هنگامی که در سال 2010 دمیس روسس در آتن در صحنه تئاتر بزرگ باستانی هرودیو اجرا کرد ، افراد محلی بلیطها را طی چند ساعت خریداری کردند.

 

338a1dec-8310-4835-b52e-dce1c7bd68ca.jpg

خواننده روی صحنه

 

آهنگ های او هنوز محبوبیت خود را از دست نمی دهند: "زندگی خیلی خوب است!"

come waltz with me . . بیا با من قدم بزن و بی خیال راهی شو که میروی بیا با من حرف بزن من انچه که واقعا ارزش دانستن را دارد به تو خواهم گفت زندگی خیلی خوب است دوست من نگران از پایان آن نباش . . بیا با من برقص و من هدیه ای با ارزش به تو خواهم داد شانست را با من امتحان کن زندگی ارزش زندگی کردن را دارد و من به تو نشان خواهم داد زندگی خیلی خوب است نگذار پایان یابد

 

در بهار سال 2014 ، این خواننده به سرطان پیشرفته لوزالمعده مبتلا شد. نزدیکان وی تصمیم گرفتند که تمام حقیقت را در مورد وضعیت سلامتی وی به او نگویند ، و تا آخرین روزهایی که زندگی کرد این عقیده را حفظ کردند که می تواند بهبود یابد و به زندگی عادی برگردد. متأسفانه یک معجزه اتفاق نیفتاد. 25 ژانویه 2015 دمیس روسس معروف "بلبل یونانی" این جهان را ترک کرد. هنگامی که وی در آخرین سفر اسکورت شد ، تمام خیابانهای مرکزی آتن مسدود شد - افراد زیادی بودند که می خواستند از افسانه ی یونان خداحافظی کنند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید