عکس گروه بیتلز روی معروف ترین جلد آلبوم موسیقی تاریخ

 گروه بیتلز
پنجاه سال پیش ، یک عکاس از وسط خیابان آرام لندن به نام  ابی رود از نردبان بالا رفت و تنها در مدت 10 دقیقه که فرصت داشت  این تصویر را برای یکی از معروف ترین جلد  آلبوم موسیقی تاریخ ایجاد کرده بود.
عکس معروف از گروه بیتلز برای یازدهمین آلبوم موسیقی استودیویی خود ،  ابی رود  (جان لنون، پل مک‌کارتنی، رینگو استار، و جرج هریسون) در 8 آگوست 1969 گرفته شده است. ایان مک میلان (عکاس) به یاد می آورد: "به یاد دارم که ما از یک پلیس کمک گرفتیم تا خیابان را خلوت کرده و  ترافیک را متوقف کنیم . من از نردبان بالا می رفتم و عکس می گرفتم." سپس ما اتومبیل های پشت سر هم را می گذاشتیم عبور کنند و من چند عکس دیگر می گرفتم.(ایان مک میلان شش عکس از بیتلز گرفت.)
 
در پایان انتخاب پنجم از شش عکاسی این تنها عکسی بود که هر چهار پا به شکل "V" معکوس بود - این همان چیزی بود که من به دنبال آن بودم. " این عکس محبوب ترین در دنیای موسیقی شده است. با تشکر از ایان مک میلان ، خط عابر پیاده روی مقابل استودیوی ابی رود  به زودی به محلی برای طرفداران بیتلز از سراسر جهان تبدیل شد!این خیابان همچنان به همان شکل در انگلستان باقی مانده‌است.
 
یکی از عکس های به ظاهر ساده به عنوان جلد Beatles 'Abbey Road LP مشهور شد - و موقعیتی نمادین برای پیاده روی مقابل استودیوی ابی رود را تضمین کرد که امروز همچنان یک مقصد محبوب برای طرفداران Fab Four از سراسر جهان است.اما تصویری که انتخاب شد یکی از آخرین کسانی بود که Beatles را در کنار هم نشان داد زیرا جان لنون چند هفته بعد مخفیانه از بزرگترین گروه جهان کنار رفت.
 
ایان مک میلان بعدا در مصاحبه یادآوری کرد: "تمام ایده ، باید بگویم که ایده پل مک کارتی بود."وی گفت: "چند روز قبل از عکاسی ، او  نقشه ای را ترسیم کرد که چگونه دقیقا چگونه آن را اجرا کنیم .
 
وی گفت: "عکسی که سرانجام برای جلد آلبوم موسیقی انتخاب شد ، شماره پنج از شش بود. این تنها عکسی بود که پاهای همه را در شکل گیری کامل "V" نشان می داد.این عکس همچنان یکی از معروف ترین و مشهورترین عکس های مشهور موسیقی است.
 
در جلد مجله رولینگ استون ، هومر ، مارگ ، بارت و لیزا از سیمپسونها به ترتیب نقش های جان ، رینگو ، پاول و جورج را بازی کردند.
سیمپسونها
در حالی گروه Red Ab Chilli Peppers 'The Abbey Road EP' برهنه در همان چهارراه ظاهر شد با جوراب هایی که به قسمت جلو بسته بودند. 
 
پل مک کارنی
این پیاده رو از Trainspotting و فیلم Blur's Parklife پخش شده است ، در حالی که در سال 1993 ، پل مک کارنی از ایان مک میلان دعوت کرد تا به ابی رود برگردد تابرای آلبوم موسیقی "Paul is Live"  تصویر اصلی را عکاسی کند. 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید