زنان مشهور که همه دنیا درباره آنها صحبت می کنند فریدا کالو ، جورجیا اوکیف و غیره

فریدا کالو

دنیای هنر مملو از نوابغ واقعی است که نه تنها در چارچوب نقاشی ، بلکه مجسمه سازی و همچنین عکاسی آثاری را خلق کرده اند. و همه ی این اساتید  شناخته شده در هنر و صنعت  مرد نبوده اند. بنابراین ، امروز ما در مورد شش زن مشهور صحبت خواهیم کرد که نوآوران واقعی در هنر بودند و  این زنان مشهور توانستند ثابت کنند که آنها نیز می توانند به موفقیت های عظیم برسند.


1. جورجیا اوکیف

جورجیا اوکیف
جورجیا اوکیف در سال 1960 در کنار یک تپه با بوم ، آلبوکرک ، نیومکزیکو ، در بیرون از منزل

قرن بیستم یا به اصطلاح هنر آن زمان ، هنرمند برجسته ای را به جهانیان - جورجیا اوکیف ، که به زودی در مورد آن فراتر از مرزهای کشورش صحبت می شد ، به جهان بخشید. این او بود که نماد چهره جنبش مدرنیسم آمریکایی شد و جسورانه جامعه هنری جهان را ، که در گذشته مردان بر آنها سلطه داشتند ، به چالش کشید.

 

زنان مشهور
جورجیا در محل کار

کارت ویزیت او تصاویر بزرگ و غنی از گل و همچنین مناظر نیومکزیکو بود که به او کمک کردند تا برجسته ترین هنرمند زمان خود شود. آنها سنت های تأسیس شده را به چالش می کشند ، و همچنین سبک های جدید و چشمگیر نقاشی را باز می کردند.

 

نقاشی
ارکیده نقاش جورجیا اوکیف

در سال 1977 ، جورجیا مدال آزادی از دست ریاست جمهوری را برای بالاترین سهم در تاریخ هنر ایالات متحده دریافت کرد. و پس از مرگ ، این هنرمند بزرگ مفتخر شد موزه ای از اودر سا ل 1997 در سانتافه افتتاح شود.


2. فریدا کالو

فریدا
فریدا کالو

یکی دیگر از چهره های نمادین در دنیای هنر قرن XX هنرمند افسانه ای مکزیکی ، فریدا کالو بود. مدتها قبل از اینکه او وارد دنیای هنر شود ، فریدا رویای حرفه  پزشکی را داشت. با این حال ، زندگی فریدا کالو چرخش غیر منتظره ای به همراه آورد و در سال 1925 در یک تصادف وحشتناک رانندگی قرار گرفت ، که به طور اساسی آینده فریدا را تغییر داد. در نتیجه ، فریدا کالو تا آخر عمر فلج شد و احساس درد مداوم داشت.

 

فریدا
دو فریدا. اثر نقاش فریدا کالو

در طول توانبخشی در کلینیک ، کالو شروع به نقاشی کرد ، بنابراین او طعم زندگی خلاق را می دانست. سبک معروف او پر جنب و جوش و سوررئالی  است که او در نقاشی مجسم کرده است. بنابراین ، آثار او غالباً حاوی داستانهایی از زندگی خود او بودند ، در مورد مشکلات جسمی یا روانی که داشت صحبت می کرد. به عنوان مثال ، نقاشی  "دو فریدا" ، در سال 1939  ، که فریدا کالو را به عنوان بزرگترین هنرمند قرن خود نشان داد.

 

فریدا
عکس سلفی با پرتره دکتر فریل

 

3. تازوکو اسکین

زنان مشهور

این دختر در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد و عشق او به سینما هنگامی احساس شد که پدرش او را به نمایش فیلم های مختلف می برد. این به لطف پدرش بود که توانست با شخصیت بزرگ کنجی میزوگوچی آشنا شود ، که بعداً به عنوان یک داور، اولین شغل در دنیای سینما را به وی داد. به زودی متوجه شد که چه استعدادی به دست او افتاد و با دیدن استعداد بالقوه دختر ، او را ابتدا به سمت سردبیری بالا برد و سپس موقعیت دست راست کارگردان را بوی اعطا کرد.

با وجود پیشرفت بسیار آسان در نردبان شغلی ، تازوکو بیش از یک یا دو بار بر اساس جنسیت با تبعیض روبرو بود. این همان چیزی است که باعث شد موهایش را کوتاه کند و مانند مردان آن زمان لباس بپوشد و امیدوار بود از این رو بتواند حملات مداوم به خودش را متوقف کند.

 

زنان مشهور

تازوکو اسکین ، حدود سال 1936


به زودی تازوکو اولین کارگردان زن ژاپن شد و در سال 1936 اثری با عنوان "لباس جدید" ارائه کرد که تنها تصویر تمام قد او خواهد بود. از جمله موارد دیگر ، Sakane را یک کارگردان ابتکاری ، مستند نیز می نامند ، زیرا او شخصاً برای گرفتن عواقب جنگ این منطقه با ژاپن به منچوریا رفت.

شایان ذکر است که پس از پایان جنگ در ژاپن ، قانون جدیدی به وجود آمد که بیان می کند افرادی که در پست های مدیریتی قرار گرفته اند باید دارای تحصیلات دانشگاهی باشند. از آنجایی که تازوکو هرگز در یک موسسه آموزش عالی تحصیل نکرد ، مجبور شد از سمت مدیر تدوین و نویسندگی فیلمنامه نویس ، جایی که تا سال 46 کار می کرد ، کناره گیری کند و پس از آن بازنشسته شد.


4. لوئیز رولان

لوئیز رولان
مریم باکره  با مقدسین  ، موزه گوادالاجارا

این دختر بهتر با نام La Roldana شناخته می شد و اولین مجسمه ساز زن اسپانیایی مستند در نظر گرفته می شود. او با پدر با استعداد خود که به خاطر ایجاد مجسمه های باروک نیز مشهور بود تحصیل کرد و خیلی زود با مردی با همین حرفه ازدواج کرد. با این حال ، لوئیز همیشه و از هر لحاظ از کسانی که در اطراف او بودند پیشی می گرفت.

 

مجسمه سازی
دفن مسیح ، 1700-1701.

او به خاطر مجسمه های چوبی اش در موضوعات مذهبی به خوبی شناخته شد. منتقدان مدرن ، آنها را به عنوان "غیرمعمول حجم دهنده ، چشمگیر با موضوعات تعریف شده ، موهای ضخیم  ، صورت های عرفانی با چشم های کوچک و ابروهای بی رنگ شده ، گونه های صورتی و خط ایده آل دهان" توصیف می کنند. مشهورترین آثار وی تصاویر مری مگدالنا ، بانوی تنهایی ، عیسی و جان باپتیست است.

 

مجسمه
مجسمه های لوئیز رولان

این دختر به لطف استعداد باورنکردنی خود ، مفتخر به کار در کاخ  چارلز دوم ، و همچنین فیلیپ پنجم شد. اما با وجود این و ارتباطات و آشنایان بسیار گسترده او ، لوئیز معروف و با استعداد در فقر درگذشت ،و هرگز از زندگی مناسب خبری نداشت. 


5- ویرجینیا آلدوینی

ویرجینیا آلدوینی
ویرجینیا آلدوینی

این دختر در دنیای عکاسی ایتالیایی بسیار مشهور شد . بنابراین ، ویرجینیا آلدوینی (Castiglione) یکی از اشراف ثروتمند بود . ادعا شد كه وی كسی غیر از عاشق واقعی ناپلئون سوم نبوده است. با این حال ، شایستگی های او متفاوت بود ، زیرا او اولین زنی شد که از خود سلفی گرفت.

 

زنان مشهور

ملکه ی قلب ها


به لطف مقام والای وی ، ویرجینیا می تواند خود را به عنوان عکاس شخصی ، که پیر-لوئیز پیرسون بود ، صدا کند. مطمئناً مشخص است که وی بیش از هفتصد عکس از دختر در سنین و مکانهای مختلف از وی گرفته است. در این تصاویر می توانید دراماتیک ترین لحظات زندگی او و همچنین لباس های بسیار عجیب و گران قیمت را مشاهده کنید. همچنین ، این دختر از نشان دادن اندام برهنه خود خجالت نمی کشید ، که در آن زمان ممنوع و خطرناک تلقی می شد.
همچنین شایان ذکر است که آلدوئینی فقط مدلی نبود که مطیعانه تمام آن نکات را که عکاس از آن صحبت می کند بپذیرد. در نتیجه چنین همکاری نزدیک ، جهان پرتره های هیجان انگیز و گاه بسیار عجیب و غریب دریافت کرد که تاکنون در تاریخ عکاسی به دست آمده است.


6. جسی ویلکوکس اسمیت

زنان مشهور
یکی از آثار جسی ویلکوکس اسمیت.

 

جسی اسمیت مشهورترین نقاش زن آمریکایی بود که با نقاشی های خود مردم را به دنیای کودکی ، حساسیت و سرگرمی منتقل می کرد. اغلب اوقات کودکان را نقاشی می کرد ، با دقت و به راحتی متوجه احساسات و روحیه آنها بود. با این حال ، او این همه را به لطف تخیل عالی خود انجام میداد ، زیرا خودش هرگز متاهل نبود و فرزندی نداشت.

اسمیت در دوران به اصطلاح دوران طلایی نقاشی آمریکا مشهور شد و همچنین بخشی از گروه "دختران گل رزگ بود که متشکل از دختران تصویرگر جوان و با استعدادی بود که در فیلادلفیا زندگی می کردند.

 

زنان مشهور

وی برای مجلات مشهور مانند مک کلور ، هارپر  و نویسندگان نقاشی کرد. وی در طول دوران کار خود توانسته بیش از شصت کتاب و بیش از دویست و پنجاه مجله را به تصویر بکشد. بنابراین ، جسی بود که تصاویر را برای کتابهایی مانند "زنان کوچک" از لوئیز آلکات ، "گل برای شعر بچه ها" رابرت استیونسون و "دیوید کاپرفیلد" از چارلز دیکنز را نقاشی کرد.

او از سال 1918 تا 1932 با انتشارات کتاب کار کرد. در همان زمان ، او در ایجاد تصاویر برای صابون عاج کار کرد. جسی نیز مانند بسیاری از همکاران تصویرگر خود ، به طرز باورنکردنی شهرت پیدا کرد و عنوان بهترین و با استعدادترین زن تصویر گر کتاب  آمریکا در زمان خود را بدست آورد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید