نرم افزار AutoCAD

نرم افزار AutoCAD یکی از مهمترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی های دو و سه بعدی و همچنین ترسیم فنی می باشد. 

این نرم افزار که برای نخستین بار در سال 1982 توسط شرکت Autodesk طراحی شده است، یکی از نخستین نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر است که کاربران می توانستند آن را بر روی کامپیوترهای شخصی خود اجرا نمایند. نرم افزارهای اولیه به کاربران این امکان را می داد تا فقط  امکان ترسیم خط، چند ضلعی، دایره، کمان و متن را داشته باشند.  (سیارک) اما از اواسط سال 1990 میلادی بود که نرم افزار اتوکد ابزارهای کاملتری را برای طراحی های دو بعدی و ابزارهای جدیدی را برای طراحی های سه بعدیطراحی کرد. البته سالیان زیادی طول کشید تا ابزارهای دو و سه بعدی تکمیل شدند در ورژن 2007 نرم افزار اتوکد، امکان استفاده از ابزارها و قابلیتهای سه بعدی بسیار پیشرفت کرد و با امکان پیماش Object ها در نمای سه بعدی و همچنین رندرینگ پیشرفته شکل کاملتری بخود گرفت. و در نهایت در ورژن های بالاتر نرم افزار اتوکد، این قابلیتها با ویژگیهایی نظیر دستورالعملهای پارامتریک و و امکان استفاده از قابلیت Mesh Modeling به اوج کارآیی و توانایی در طراحی و اجرای پروژه های دو و سه بعدی دست پیدا کرد.       

در اینجا می بایست بدانید که نرم افزار AutoCAD به اندازه ای قدرتمندمی باشد که حتی برای کوچکترین موارد نیز کنترل ها و تنظیمات فراوانی را ایجاد نموده و کاربران براحتی می توانند  Object های دو و سه بعدی ر ا ایجاد و یا نقشه های مورد نیاز خود  را ترسیم نمایند.(سیارک)

کاربردها  نرم افزار AutoCAD و فرصت های شغلی

کاربردهای بیشمار این نرم افزار،  زمینه ساز اشتغال بخش عمده ای از کاربران کامپیوتر شده و می توان  از این نرم افزار قدرتمند ، بعنوان یک بنگاه اشتغال زایی حرفه ایاستفاده نمود

ویژگیهای بارز این محصول در طراحی و ترسیم نقشه هایی دقیق و حرفه ای، نگاه بسیاری از مهندسین عمران، معماری، راه سازی، ساخت تولید، برق، الکترونیک و... را به سوی خود جلب نموده و فراگیری نحوه استفاده از این نرم افزار قدرتمندباعث می شود تا هر چه سریع تر مسیر صحیحی را برای کسب در آمد انتخاب نمایید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام