چگونه WalMart قادر به ایجاد وفاداری و اعتماد در میان مشتریان خود شده است

فروشگاه ها از طریق برنامه هایی که به وفاداری افراد پاداش می دهند، می توانند نقش بزرگی در سراسر زندگی یک مشتری داشته باشند.
• این امر باید معنی دار باشد. پیام بازاریابی شما باید متصل به یک روش عاطفی برای ایجاد یک رابطه پایدار باشد. اگر دربان WalMart (شرکت خرده فروشی آمریکایی که دارای بزرگترین فروشگاههای مواد غذایی ست) هنگام سلام کردن در چشم های شما نگاه نکند، سلام او تاثیر پایدار و طولانی ای نخواهد داشت.
• این امر باید تعاملی باشد. خیلی از دربان های WalMart نام خریداران مکرر خود را یاد می گیرند. Walmart.com، یک شرکت تابعه از .WalMart Stores Inc، کار بزرگی انجام داده و از کاربران خود درخواست برای برقراری ارتباط آنلاین کرده و برای کسانی که آدرس ایمیل خود را ارسال کنند، پیشنهادهای ویژه ای ارائه کرده است. برقراری رابطه بازاریابی تعاملی امر بسیار مهمی است ، زیرا از این طریق شما می توانید نظرات را بشنوید و تصمیم بگیرید که چه کاری موثر هست و چه کاری موثر نیست.

این اجزای کلیدی در برنامه های بازاریابی ارتباطی ضروری هستند حتی اگر هدف شما خریداران خرده فروشی که WalMart به خود جذب می کند، نباشد.
کسب و کار بازاریابی ارتباطی را می توان با پیروی از این تاکتیک ها بدست آورد:
• یک رابطه را با مخلوط کردن دانش و سرگرمی با هم، گسترش بدهید. یک سری برنامه ها و رویداد ها را برای مشتریان خود برنامه ریزی کنید و بعد شاهد آموزش همراه با ارائه سرگرمی و تعامل اجتماعی باشید.
• ماهانه به مجلات اینترنتی eNewsletter یا eZine مطالبی با محتوای مفید بفرستید تا با مشتری های خود در ارتباط باشید و چشم انداز خوبی به جا بگذراید. این تاکتیک به آنها نشان می دهد که شما به کسب و کار آنها نیز اهمیت می دهید و با ارائه اطلاعات قابل استفاده به آنها، برای وقتشان ارزش قائل هستید. تمرکز خود را فقط روی فروش نگذراید. به جای آن، اخبار مربوط به صنعت و محصول را با روشی سرگرم کننده ارائه دهید.(سیارک)
• یک برنامه تشکر و قدردانی ترتیب دهید. به مشتریان خود کارت های "از شما متشکریم" ارسال کنید یا بعد از خریدشان، به آنها هدیه ای بدهید. شما همچنین می توانید برای نشان دادن قدردانی خود، در تاریخ سالگرد افتتاح حسابشان، برای آنها هدیه قدردانی بفرستید.
• به دنبال راه هایی برای کمک به مشتریانی که فراتر از تواناییهای شما هستند، باشید. آنها را به سایر فروشندگان با کیفیت ارجاع دهید، یک متن مربوط به آنها بنویسید و یا آنها رابه کسی که می تواند کمکشان کند، وصل کنید. این کار، حرکتی موثر در ایجاد یک ارتباط طولانی مدت خواهد بود.
• تلفن بزنید. ایمیل فرستادن آسان است اما برداشتن تلفن و تشکر کردن از کسی برای استفاده از شرکت شما، می تواند خیلی موثر باشد. ارزش مکالمات واقعی و جلسات رو در رو را فراموش نکنید.
برای درک مشتری مداری WalMart، شما باید تقریبا هر جنبه دیگری از کسب و کار خرده فروشی را درک کنید. واقعیت این است که هر کاری که WalMart انجام می دهد از طراحی فروشگاه گرفته تا بارکد نویسی، نورپردازی و استقبال از مشتری ، صرفنظر از اینکه چقدر ساده یا پیچیده ست ، تنها بعد از دقت و توجه به تاثیر بر مشتری، انجام می شود. تقریبا هیچ چیز بدون این تضمین که به نحوی برای مشتری سود دارد، انجام نمی شود.
علاوه بر این، رابطه با مشتری از فرهنگ سازمانی خود خرده فروش تکامل می یابد. کل ایده پیوستگی در فرآیند تصمیم گیری، به اشتراک گذاری اخبار خوب و بد دخیل است و عملکرد و ایده های افراد را در جهت مثبت تقویت می کند، و روحیه فوق العاده ای در شرکت به وجود می آورد و باعث مباهات پرسنل در هر سطح از مدیریت از شعبه مرکزی گرفته تا اتاق سهام می شود.
گلاس می گوید: " این ها کارهای کوچکی هستند که هر روز انجام میدهیم."

و به ناچار همه ی آن "کارهای کوچک" که WalMart برای همکاران خود انجام می دهد را همکارانش نیز برای مشتری انجام می دهند.

در نتیجه، WalMart قادر به ایجاد وفاداری و اعتماد در میان مشتریان خود شده است که در میان دیگر غول های خرده فروشی بی نظیر بوده است.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام