طراحی پوستر بخش دوم


شما می‌توانید پوستر خود را هم حدوداً و هم کاملاً بر روی کامپیوتر ایجاد کنید. قبل از ایجاد اجزاء منحصربفرد پوستر، شما باید تصمیم‌گیری کنید چگونه آن نصب خواهد شد. یک پوستر می‌تواند به چند روش ایجاد شود، دو تا از این روش‌ها عبارتند از:

پوستر چندبخشی

یک ”پوستر چندبخشی“ است که اجزاء منحصر بفرد به طور جداگانه ایجاد شوند (معمولاً بر روی کامپیوتر) و بر روی یک کاغذ یا کارت با پس‌زمینه یکدست نصب شوند. پوستر را ثابت کنید، کاغذ پس‌زمینه را می‌توان بر روی تخته مقوایی یا فوم هسته‌ای چسباند. پوستر را می‌توان ”زندگی“و یک بعد عمیق‌تر داد اگر بعضی قسمت‌ها برای مثال تصاویر و نمودارها، یا بعضی مطالب ضمیمه شوند بنابراین آنها مقدار اندکی خارج از پس‌زمینه نصب می‌شوند.
غالباً یک پوستر چندبخشی به قطعاتی قابل تقسیم جهت حمل و نقل آسان قابل نیاز دارد. سپس نصب نهایی در مکان جلسه صورت می‌گیرد، که قطعات با چسب پهن از پشت به هم متصل می‌شوند. پوستر را می‌توان در بخش‌های بزرگ در حالی که هنوز در خانه هست کامل کرد. برخی از صفحات متنی یا تصاویر برای را نصب در جلسه ذخیره کنید، بنابراین شما می‌توانید بخش‌هایی از اتصالات را پنهان کنید. نصب نهایی آسان‌تر است اگر بخش‌ها به صورت جفت قبل از انتقال بسته‌بندی شوند.

پوستر تک صفحه‌ای

اگر شما می‌خواهید پوستر خود را به عنوان یک تک صفحه تولید کنید، شما می‌توانید آن را روی کامپیوتر ایجاد کنید، و سپس آن را بر روی یک چاپگر خاص برای دستیابی به اندازه مطلوب چاپ کنید. معمولاً پوستر تک صفحه‌ای بر روی کاغذ چاپ می‌شود و همچنین بایستی با ورقه‌های پلاستیکی پوشش داده شود. برای حمل و نقل صحیح و سالم پوستر، شما ممکن است به یک استوانه پوستر نیاز داشته باشید.
عنوان کردن این که کدام نوع پوستر بهتر است آسان نیست. پوستر چندبخشی ممکن است از یک پوستر تک صفحه‌ای ”زنده‌تر“ (مطرح‌تر) باشد، اما آماده کردن آن در مکان جلسه در نصب نهایی وقت‌گیرتر است. با این حال، نصب یک پوستر تک صفحه‌ای در مکان جلسه ساده است، اما چاپگر مورد نیاز برای چاپ آن ممکن است همیشه دردسترس نباشد، یا ممکن است برای استفاده گران باشد و اولویت نهایی تا حد زیادی صرفاً به علاقه بستگی دارد. آنچه شما هرگز نباید انجام دهید، اما، بزرگ کردن کاغذ نوشته شده خودتان برای تشکیل یک پوستر است؛ این تضمین می‌کند که غیرجذاب و غیرحرفه‌ای بنظر برسد، و مردم وقت خود را برای خواندن آن هدر نخواهند داد.
هنگام ساخت پوستر، این نیز مهم است که به بعضی جنبه‌های بصری برای قالب‌بندی توجه شود:
• رنگ‌ها پوستر را بهتر خواهند کرد، اما رنگ‌های بیش از حد اختلال ایجاد خواهند کرد یا اثر ناهماهنگی بوجود خواهند آورد. عنوان و سرفصل‌ها را می‌‌توان با رنگ جذاب کرد، اما متن اصلی معمولاً جهت آسانتر شدن قرائت مشکی (یا آبی تیره) است. از رنگ می‌توان برای برجسته کردن، جداسازی یا ارتباط دادن اطلاعات استفاده کرد. رنگ پس‌زمینه را مورد توجه قرار دهید هنگامی که برای عناوین رنگ انتخاب می‌کنید. بخاطر داشته باشید که رنگ‌ها بر روی صفحه کامپیوتر ممکن است دقیقاً شبیه به چاپ بنظر برسد.
• نقاط بالت (Bullet) خواندن و درک پاراگراف‌های طولانی متن را راحتر می‌کنند. شما می‌توانید از بالت‌های استاندارد یا علائم یا تصاویر به عنوان بالت‌ها استفاده کنید.
• فونت باید به راحتی قرائت شود و بتواند هم با زوائد حروف (برای مثال، Times New Roman) یا بدون زوائد (برای مثال، Arial و Comic Sans) باشد. از فونت با فاصله‌گذاری مناسب بین حروف استفاده شود، تا این که از فونتی با فاصله‌گذاری ثابت (برای مثال، از C o u r i e r استفاده نشود) استفاده شود. حروف بولد (برجسته) در عنوان و سرفصل‌ها می‌تواند قرائت از دور را تسهیل کند. کلمات به حروف کوچک (یا با حرف اولیه بزرگ) از کلمات یا همه حروف بزرگ راحتر قرائت می‌شوند.
• اندازه متن باید بزرگ باشد. اگر اتاق شلوغ است ممکن است برای حضار مشکل باشد که به پوستر نزدیک شوند. عنوان پوستر برای قرائت از فاصله 3 تا 5 متری و متن از 5/1 تا 2 متری باید به اندازه کافی بزرگ باشد. اندازه فونت در پوستر چاپ شده نیز باید تقریباً 110 تا 120، برای عنوان 60 تا 70، و برای متن اصلی 30 تا 40 مطابقت داشته باشد.
• جداول و شکل‌ها باید به راحتی قرائت و درک شوند. استفاده از اندازه فونت مناسب، محدود کردن میزان اطلاعات به ناظر برای درک سریع آنچه جدول و تصویر است کمک می‌کند. پیام نوشته شده اصلی و خالص نزدیک به جدول یا شکل نیز ممکن است کمک کند.
• کلیپ هنری می‌تواند برای به تصویر کشیدن پوستر مفید باشد؛ در صورت لزوم تغییر یا آهنگسازی کلیپ هنری برای تناسب با هدف شما ضروری است. شما نیز ممکن است یک ”گیرنده توجه“ در بالا یا پایین پوستر قرار دهید. ”گیرنده توجه“را می‌توان در مقوا ایجاد کرد، برای مثال، می‌تواند یک عکس جالب باشد. عکس از ارائه دهنده را می‌توان نزدیک عنوان پوستر برای کمک به حضار جهت شناسایی نویسنده برای سوالات و بحث قرار داد.
• معمولاً سطح مات پوستر نسبت به سطح براق برتر است، زیرا انعکاس نور از سطح براق ممکن است قرائت پوستر شما را مشکل کند. به همین دلیل، عکس‌ها باید یک سطح مات داشته باشند.

ارائه پوستر

فراموش نکنید آنچه که شما ممکن است برای نصب نهایی پوستر نیاز داشته باشید، برای مثال ‌پونزهای فشاری، چسب، اسپری چسب، نوار چسب، چسب خمیری. شما ممکن است یک نگهدارنده (گیرنده) کوچک حاوی کارت‌های کاری خودتان را ضمیمه کنید, برای آنهایی که بعداً قصد تماس با شما دارند. همچنین ممکن است یک ایده خوب برای تولید یک جزوه یک صفحه‌ای باشد و نسخه‌ها را در نزدیکی پوستر خودتان قرار دهید، بنابراین آنهایی که علاقمند هستند می‌توانند یکی را بردارند. چنین جزوه‌ای می‌تواند شامل یک نسخه کاهش یافته از پوستر در یک سمت، و در سمت دیگر نام‌ نویسندگان، ایمیل آدرس، خلاصه و مطالب مرتبط باشد. اطمینان حاصل کنید که شما برای جلسه پوستر سر وقت می‌رسید، و در کنار پوستر خود در کل جلسه بایستید. شما ممکن است بخواهید یک ارائه 2 تا 5 دقیقه‌ای سریع برای راهنمایی حضار علاقمند به پوستر خود فراهم کنید. بخاطر داشته باشید، اگرچه، که بیشترین قسمت پوستر باید گویا باشد. نقش اصلی شما آماده‌ شدن برای بحث در مورد موضوع خودتان، پاسخ به سؤالات، و فراهم کردن اطلاعات اضافی برای بازدیدکنندگان اگر نیاز باشد است. یک پوشه با اطلاعات اضافی، برای مثال جداول و شکل‌ها، می‌تواند برای این هدف مفید باشد. بحث‌ها در طی یک جلسه پوستر از بحث‌ها در طی جلسه ارائه شفاهی مشکل‌تر می‌باشد. بحث پوستر مفصل‌تر و با اساس‌‌تر است؛ این یک گفتگو است که یک فرصت عالی برای ایجاد یک ارتباط ارزشمند را فراهم می‌کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید