چه نوع پژوهش هایی در باره کمر درد در حال انجام است

انستیتو ملی بیماریهای پوستی و عضلانی و اسکلتی و آرتروز (NIAMS) از پژوهش ها در این حوزه به منظور درک بهتر و درمان کمر درد حمایت میکند.
یکی از تمرکزهای اصلی در سالهای اخیر بر کارامدی نسبی و مقرون به صرفه بودن درمانهای مبتنی بر جراحی نسبت به سایر روشها که در درمان کمردرد و پادرد وجود دارد معطوف است. یک مطالعه چندین ساله در چند مرکز که SPORT نام دارد چندین روش درمانی مبتنی بر جراحی و غیر جراحی شایع را برای بیمارانی که سه نوع از شایع ترین تشخیص ها را شامل میشدند و با عمل جراحی ستون فقرات درمان شدند را مقایسه نموده است: فتق دیسک های بین مهره ای، تنگی مجرای ستون فقرات، و degenerative spondylisthesis.

 


یافته های اولیه نشان داد، در افراد سالمی که عمل جراحی برای یکی از این سه نوع بیماری انجام شده است نسبت به کسانی که از روش غیر جراحی استفاده کرده اند شرایط بهتری را تجربه کرده اند. (پیگیری های طولانی مدت پیشنهاد میکند که مزیتهای عمل جراحی برای افرادی که دچار تنگی مجرای ستون فقرات بوده اند کاهش می یابد.)
محققان sport پی برده اند که افرادی که رغبتی به عمل جراحی ندارند ممکن است با استفاده از سایر روشها بهبودی یابند در صورتی که بیماری آنها پیشرفته نباشد و بتوانند درد را تحمل کنند. و به اضافه تاخیر یا خودداری از جراحی در اکثر موارد باعث ایجاد جاحت بیشتر نمیشود.
NIAMS از مرور مقالات علمی که که مربوط به کمردرد و براورد هزینه های مستقیم (دارو، بستری، ویزیتهای سرپایی) و غیر مستقیم (مرخصی های کاری، قدرت تولیدی پایین، و هزینه های مراقبتی) مشکلات و فاکتورهای اجتماعی اقتصادی که در آن دخیل هستند حمایت میکند. برخی یافته های کلیدی این مطالعات به شرح زیر است:
• فاکتورهای اجتماعی اقتصادی (عدم رضایت شغلی، کار شدید فیزیکی، کار استرس بار روانی، پیشرفت تحصیلی پایین، و بیمه خسارت کارگران) ریسک فاکتورهای مهم برای شروع کمر درد و ناتوانی هستند، در کل، سیگار کشیدن، چاقی، پیری و مشکلاتی مانند پریشانی و ناراحتی.
• فاکتورهای اجتماعی اقتصادی ریسک فاکتورهای اصلی برای پیشرفت انحطاط دیسکهایی که با رادیوگرافی مشخص میشوند، نمیباشد.(سیارک)
• هزینه های کمر درد به طور چشمگیری متغیر است وابسته به متخصص، نژاد بیمار و ملیت.
• 5 درصد از خانم های آمریکایی یک روز کاری خود را به خاطر کمر درد از دست میدهند.
• بیش از 80 درصد از کارگرانی که دارای کمردرد هستند در عرض یک ماه به کار برمیگردند، 90 درصد در طول 3 ماه و 5 درصد هیچ وقت برنمیگردند. در زمانی که یک کارگر مدت 6 ماه به خاطر بیماری در مرخصی است احتمال اینکه هیچ گاه به کار برنگردد به 50 درصد میرسد. و در زمانی که یک کارگر مدت یک سال به خاطر بیماری در مرخصی است احتمال اینکه هیچ گاه به کار بر نگردد به 25 درصد میرسد.
تحقیقات حمایت شده NIAMS در حال انجام است. اهداف مطالعات کنونی به شرح زیر است:
• درک مکانیسم کمر درد
• تشخیص راه های جلوگیری از کمردرد
• بهبود درمانهای جراحی و غیر جراحی برای کمر درد
• جلوگیری از ناتوانی در افرادی که از کمردرد رنج میبرند.(سیارک)

  کمردرد چیست؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید