درد کمر چیست

در

درد کمر چیست؟
درد کمر یک مشکل آشنا برای همه است که در بازه وسیعی شامل یک درد خفیف و ثابت تا یک درد ناگهانی و شدید است که میتواند شما را ناتوان کند. میتواند به طور ناگهانی به وسیله یک تصادف، افتادن یا بلند کردن یک جسم سنگین بروز کند یا در اثر تغییرات ستون فقرات که با سن اتفاق می افتد به آهستگی نمایان شود. بدون توجه به اینکه چگونه اتفاق می افتد یا چه حسی دارد، زمانی که اتفاق می افتد شما آگاه می شوید. و اگر الان کمر درد ندارید احتمالا در آینده خواهید داشت.

 کمر درد چقدر معمول است؟ 

 فاکتورهای ریسک کمر درد چیست؟

 علل ایجاد کمردرد چیست؟ 

 آیا می توان از بروز آن جلوگیری نمود؟

 چه موقع باید به دکتر مراجعه کنم؟

 به چه نوع پزشکی باید مراجعه کنم؟

 کمردرد چگونه نشخیص داده می شود؟

 تفاوت بین درد مزمن و حاد چیست؟

 کمردرد چگونه درمان میشود؟

 چه نوع پژوهش هایی در باره کمر درد در حال انجام است?

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

حرکات کششی برای کاهش درد پشت، گردن و کمر

در
حرکات کششی برای کاهش درد پشت، گردن و کمر

 

بسیاری از مردم انجام حرکات کششی را در زمان تمرین در باشگاه های تناسب اندام، فراموش می کنند.کشش نه تنها بدن را انعطاف پذیر تر می کند، بلکه حالت احساسی را بهبود می بخشد و درد را کاهش می دهد. این حرکات کششی برای جلوگیری از کمر درد و ضعیف شدن ماهیچه ها، مخصوص کسانی است که ساعتهای طولانی را در دفتر خود در مقابل کامپیوتر صرف می کنند. حرکات کششی توصیه می شود هر روز انجام شود ، و برای انجام این حرکات حرکات کششی کمر و گردن  حرکات کششی سر و گردن  حرکات کششی برای گردن درد کششی از پشت حرکات کششی گردن و شانه حتی لازم نیست در سالن ورزشی ثبت نام کنید.
 
sayarak.com یک مجموعه از 9 تمرین که باعث کاهش تنش در گردن، شانه و پشت می شود، آماده کرده است. تنها چیزی که شما نیاز دارید 10 دقیقه وقت آزاد و یک تشک ژیمناستیک است.
 

 

حرکات کششی گردن

حرکت کششی برای گردن
 حرکات کششی گردن درد  ، ورزش کشش عضلات استرنوکلیدوماستوئی (ماهیچه جناغی‌ترقوه‌ای‌)
حرکات کششی برای گرفتگی گردن
برای  ورزش کششی گردن  پشت خود را صاف کنید، بدن خود را بالا بکشید. به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید تا چانه در سطح شانه و موازی با کف باشد.
در این موقعیت، برای  حرکت کششی گردن  ، سر خود را به سمت راست بچرخانید و 30 ثانیه صبر کنید.
تمرین را تکرار کنید، سر خود را به سمت چپ بچرخانید. برای رسیدن به بهترین اثر  حرکات کششی برای گردن   ، پشت سر خود را با دست راست و چپ خود نگه دارید.
 
حرکت کششی برای گردن
کشش از پشت  ، کشش پشت گردن و قسمت فوقانی پشت کار بر روی عضلات ذوزنقه ای و عضلات گردن.
حرکات کششی عضله ذوزنقه ای
بر روی زمین یا روی یک صندلی کاملا صاف مثل تصویر بنشینید.
برای  تمرینات کششی گردن  آرنج خود را خم کنید، کف دست خود را در پشت سر خودقلاب کنید. در این موقعیت، چانه خود را به قفسه سینه نزدیک کنید.
موقعیت  حرکات کششی شانه و گردن   را حداقل 30 ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی سر خود را بالا بیاورید و دستها را آزاد کنید. برای افزایش شدت کشش، کف دست را به آرامی فشار دهید.
 

 

حرکت کششی برای شانه

حرکت کششی برای شانه

 

بصورت تصویر صاف بایستید و دستها را کاملا موازی با زمین نگه دارید.
اگر نمیتوانید دستها را با هم وصل کنید، دست راست خود را روی شانه چپ، سمت چپ خود قرار دهید. آرنج باید موازی با کف باشد، چانه خود را تا حد ممکن نزدیک سینه خود قرار دهید.
30 ثانیه در این موقعیت بمانید. ورزش را تکرار کنید، دستها را تغییر دهید.
 
حرکت کششی برای شانه
کشش "90 تا 90" باعث بهبود عملکرد عضلات مهم قفسه سینه، روی بازو و گردن می شود.
 
این حرکت کششی را در داخل چار چوب درب انجام دهید. دست های خود را روی قاب درب قرار دهید و زاویه خم آرنج 90 درجه باشد. زاویه بین شانه و بدن نیز باید مستقیم باشد.
پشت خود را صاف کنید و یک پا را به جلو بردارید. با بازوها و پاهای قفل شده، به جلو بروید.
این موقعیت را برای 20-30 ثانیه نگه دارید. 2-3 بار برای هر پا انجام دهید

 

حرکت کششی برای عضلات بالای پشت

حرکت کششی برای عضلات بالای پشت
این کشش روی عضلات پشت کار می کند 
کشش پشت
دست راست خود را بالای سر خود قرار دهید و آن را راست کنید. آرنج را خم کنید و نوک انگشت را به پشت برسانید.
دست چپ خود را روی آرنج دست راست خود قرار دهید و دست راست خود را به سمت چپ بکشید. سپس بدن را در راستای راست به سمت چپ بچرخانید (بدون قدم زدن به جلو یا عقب).
در این موقعیت 20-30 ثانیه بمانید، سپس برای کشش سمت چپ پشت همان کشش را انجام دهید .
 
حرکت کششی برای عضلات بالای پشت
حرکت مثل بال پروانه است و روی عضله سینه کار می کند .
 
کف دست خود را بر روی شانه های خود قرار دهید (سمت چپ - در سمت چپ، راست - سمت راست). به آرامی آرنج خود را به عقب بچرخانید، مثل اینکه سعی کنید آرنج ها همدیگر را لمس کنند تا احساس کنید که قسمت فوقانی پشت، کشیده شده است.
در این موقعیت برای 5-10 ثانیه بمانید.
حالا آرنج خود را جلو ببرید، لمس کنید. 5-10 ثانیه دیگر نگه دارید.

 

حرکت کششی برای کمر

حرکت کششی برای کمر
کشش در موقعیت نشسته بر روی عضلات پا و شکم کار می کند.
 
برای اجرای این حرکت پشت به دیوار ایستاده و به آرامی خود را به سمت پایین بکشید تا زانوها در زاویه 90 درجه یا نزدیک به آن خم شوند.
موقعیت نشسته را 10 ثانیه نگه دارید، سپس به موقعیت شروع بازگردید. تکرار 8-12 بار.
 
حرکت کششی برای کمر
کشش با پیچ و تاب برای عضلات جانبی بدن است.
 
روی صندلی بنشینید به آرامی پای خود را به کف فشار دهید. بالای بدن را به سمت راست بچرخانید، بافت چپ و ستون فقرات را مستقیما نگه دارید. دستان خود را در پشت سر خود قرار دهید.
شما می توانید دست چپ خود را بر روی زانوی راست خود (یا برعکس) قرار دهید. برای 10 ثانیه بدن را در این موقعیت ثابت کنید و تمرین را تکرار کنید، به ترتیب به سمت چپ (یا راست). 3-5 دفعه انجام دهید

 

حرکت کششی سوپر من

حرکت کششی سوپر من
کشش "سوپرمن" بر روی وسیع ترین عضله پشتی کار می کند.
 
بر روی تشک، صورت به سمت پایین دراز بکشید، دست های خود را در دراز کنید و بکشید همزمان، پاهای خود را در حدود 15 سانتیمتر از کف بالا بکشید.
در این لحظه سعی کنید شکم خود را بکشید این کار گروه های عضلانی بیشتری را فعال می کند.
سر و اندام را مستقیم نگه دارید. در این موقعیت به مدت 2 ثانیه بمانید، به موقعیت اولیه بازگردید. تکرار 10 بار
مجموعه ای از این تمرینات تقریبا برای همه مناسب است. هدف این حرکات تقویت و کشش ستون فقرات، گردن، قفسه سینه، و همچنین پشت به عنوان یک کل است. خوب، برای جلوگیری از وقوع درد، این مجموعه را روزانه انجام دهید.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

علامت غیرعادی سرطان لوزالمعده

در
علامت غیرعادی سرطان لوزالمعده
انکولوژیست های انگلیس از تحقیقات سرطان انگلستان گفتند که یکی از نشانه های سرطان لوزالمعده ممکن است درد موج مانند در ناحیه کمر یا شکم باشد.
 
بیماریهای آنکولوژیک اغلب دیر تشخیص داده می شوند. مشخص است که در مراحل اولیه ، سرطان کاملاً با موفقیت درمان می شود.
 
متخصصان خاطرنشان كردند علائمي وجود دارد كه مخصوص سرطان لوزالمعده است. موج دردناک ، کسل کننده در ناحیه پشت و معده ممکن است نشان دهنده مشکلات جدی در این عضو باشد. درد بعد از خوردن غذا و در حالت خوابیده و در هنگام خم شدن بدن فروکش می کند.
 
پیش از این گزارش شده بود که اولین علائم سرطان لوزالمعده در مراحل بعدی ظاهر می شود ، هنگامی که تومور اندام های مجاور را فشرده می کند . کمر درد مکرر "ناشناخته" و کم شدن اشتها باید دلیلی برای مراجعه به پزشک باشد.همچنین بین سرطان و دیابت به ویژه در افراد مسن ارتباط وجود دارد.سرطان لوزالمعده در بین بیماریهای انکولوژیک در حال پیشرفت است و مرگ و میر از سرطان لوزالمعده بسیار زیاد است.
 
پزشکان می گویند عوامل خطر ابتلا به این نوع سرطان شامل استعمال دخانیات ، عادت های غذایی نادرست ، پانکراتیت مزمن و عوامل ژنتیکی است.
 
مطالعه ای که دانشمندان ژاپنی انجام داده اند نشان دهنده افزایش قابل توجهی از بروز سرطان لوزالمعده در دوره پس از جنگ (پس از 1945) است. کارشناسان افزایش قابل توجه سرطان لوزالمعده را به انتقال از نوع تغذیه "ژاپنی (روستایی)" به تغذیه "غربی (شهری)" ، نسبت می دهند. مصرف بیش از حد چربی حیوانات ، تخم مرغ ، شکر ، مواد غذایی کنسرو شده.
 
سالانه حدود 170-190 هزار مورد سرطان اولیه لوزالمعده در جهان تشخیص داده می شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه بیماری هایی در بین رانندگان حرفه ای رایج است

در
چه بیماری هایی در بین رانندگان حرفه ای رایج است
هر حرفه ای بدون استثنا بیماری های خاص خود را دارد و رانندگان با نشستن طولانی مدت ، سر و صدای مداوم و لرزش خودرو ، تنش عصبی ، اثرات مضر مواد سمی از جمله مونوکسید کربن و گازهای خروجی ، گرد و غبار و فنل تایر ، بنزن ، استایرن ، تولوئن که در هنگام اصطکاک  در مقابل آسفالت و ترمز ناگهانی از لاستیک ساطع می شود. همه اینها به ظهور تعدادی بیماری منجر می شود.
 
پزشکان بیماری در رانندگان حرفه ای را به چهار گروه تقسیم کردند. اول - بیماری های ناشی از اختلالات گردش خون در اندام های لگن: رادیکولیت ، بواسیر ، پوکی استخوان ، پروستاتیت.
 
دوم شامل بیماری های دستگاه گوارش مرتبط با رژیم غذایی نامنظم است که سهم بیشتر از آنها فست فود است.
 
اختلالات متابولیک و ماهیت کم تحرکی، گروه سوم را ایجاد کرده است که اساس آن دیابت و چاقی است. و سرانجام ، گروه چهارم - بیماری های سیستم قلبی عروقی. با این حال ، هر گروه می تواند طیف گسترده ای از بیماری ها را، که بسیاری از آنها کاملاً قادر به ایجاد شوک هستند، ایجاد کند.
 

بیماری مفاصل ، استخوان ها ، مهره ها

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد سوابق پزشکی رانندگان تاکسی را به مدت 13 سال مطالعه کردند. معلوم شد که این دسته از حرفه ای ها یکی از شایع ترین بیماری ها - درد در گردن و کمر درد دارند. و این به دلیل چرخش بیش از حد مکرر سر و بدن برای دنبال کردن آینه های جانبی ، درها ، مسافرها است. در بیشتر افراد مورد بررسی ، تشخیص فتق بین مهره ای ، اسکولیوز ، پوکی استخوان و رادیکولییت تأیید شد.
 
امانوئل فورت از وزارت بهداشت عمومی کارولینای شمالی (ایالات متحده) یکی از بدترین دشمنان سیستم اسکلتی رانندگان را، لرزش خودرو می داند. متخصصان با تجربه ، به دلیل طولانی مدت قرار گرفتن در معرض لرزش ، تغییرات استخوانی و سایش سطوح مفصلی ، باعث افزایش آسیب در نقاط اتصال عضله می شوند. همه اینها منجر به بیماری های استخوانی، استخوان ران و کمر می شود.
 

اختلالات گردش خون

دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی سراتوف در زمینه تحقیقات خود بیماریهای شغلی را گنجانده اند. به گفته آنها ، اغلب رانندگان از اختلالات گردش خون ناشی از نیاز به گذراندن بیشتر وقت به حالت نشستن رنج می برند. طبق تحقیقات آنها ، 67٪ از کل رانندگانی که با پزشکان مشورت کرده اند از واریس در پاها و بواسیر رنج می برند. و هنگامی که یک رژیم نامتعادل و نامنظم به این اضافه می شود ، رانندگان حرفه ای شروع به صحبت از رنج یبوست می کنند. به عنوان یک قاعده ، رانندگان فقط در شرایطی که بیماری در مرحله بسیار پیشرفته ای است به موسسه پزشکی مراجعه می کنند ، بنابراین در اکثر موارد ، درمان فقط به روش عملی با بهبودی طولانی مدت بعدی انجام می شود.
 

بیماری در ناحیه تناسلی

تیمور موکامشین، متخصص ارولوژی از Naberezhnye Chelny ، اختلالات جنسی را یکی از مشکلات رایج رانندگان مرد می نامد. نقض گردش خون در ناحیه لگن منجر به تضعیف قدرت ، اختلال در نعوظ ، انزال زودرس و مشکلات ارگاسم می شود. به همه اینها، استفاده منظم از صندلی گرم شده کمک می کند. به طور تصادفی نیست که ناباروری را بیماری کامیونداران می نامند.
 

بیماری به علت استنشاق مواد سمی

متخصصان سازمان بین المللی تحقیقات در مورد سرطان رانندگان را که دائماً مجبورند انواع گازها و سموم را استنشاق کنند و در معرض خطر قرار دارند مورد تحقیق قرار دادند. در هنگام احتراق بنزین ، بیش از دویست محصول سمی آزاد می شود ، از جمله این مواد کشنده مانند اکسیدهای کربن و نیتروژن ، هیدروکربن ها ، از جمله فرمالدئید ، بنزاپیرن ، فنل و همچنین فلزات سنگین.
 
گرد و غبار نیز نقش مهمی دارد. طبق برآوردهای انجمن سرطان آمریکا ، سالانه حدود 900 هزار تن گرد و غبار وارد جو در ایالات متحده می شود. شدیدترین واکنش های آلرژیک ناشی از نفوذ گرد و غبار تایرها به ریه ها است. همچنین باعث آسم برونش می شود. با راه اندازی روی غشاهای مخاطی ، این گرد و غبار اغلب باعث ملتحمه ، رینیت ، کهیر می شود.
 
بسیاری از رانندگان نمی دانند که از آزبست در ساخت لنت های ترمز استفاده می شود. این ماده بسیار خطرناک تلقی می شود و در نهایت باعث بیماری سرطان می شود.
 

بیماری سیستم عصبی

روانشناسان از افزایش بیماری های عصبی در میان رانندگان حمل و نقل شهری یاد می کنند. این حالت به شکل میگرن مزمن بروز می یابد که درمان کردن با هر چیزی تقریباً غیرممکن است. بسیاری از رانندگان سعی دارند به تنهایی از شر این بیماری خلاص شوند ، اما به وابستگی به الکل یا مواد مخدر مبتلا می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...