درمان های خانگی گرفتگی پا در شب بخش سوم

 روغن میخک صدپر
به لطف خواص ضد التهابی، روغن میخک صدپر می تواند با تسکین قابل توجهِ ورم و التهاب، به شما در درمان گرفتگی های پا کمک کند. علاوه بر این، روغن میخک همچنین دارای خواص بی حس کننده است، که می تواند با تسکین درد به شما کمک کند.

به منظور درمان گرفتگی های پا، در مرحله اول شما باید روغن میخک را کمی گرم کنید. پس از آن، این روغن را به نواحی ای که دارای گرفتگی است، بمالید. هنگام انجام آن، شما باید مناطق آسیب دیده را به مدت حدود 5 یا 10 دقیقه، قبل از شستشوی پس مانده ی آن با آب ولرم، ماساژ دهید. اگر شما نتیجه بهتری می خواهید، شما باید درمان را چندین بار تکرار کرده تا زمانیکه شما احساس رضایت کنید. (سیارک
 ملاس نوار سیاه
اگر شما از گرفتگی های پا در ارتباط با کمبود پتاسیم و کلسیم رنج می برید، ملاس نوار سیاه می تواند درمانی عالی در میان درمان های خانگی برای گرفتگی های پا باشد. ملاس شیره ای سازگار است، که توسط فرآوری گیاه نیشکر که در آن شکر تصفیه شده برای مصرف انبوه ساخته شده، تولید می شود. بر خلاف شکر تصفیه شده ناسالم و سمی که روانه ی قفسه های سوپر مارکت ها می شود، ملاس حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی و مواد معدنی است، که برای سلامتی شما مفید است. خوشبختانه، ارزش غذایی بالای ملاس به طور گسترده ای شناخته شده است و مردم از آن برای کاربردها و مزایای مختلف استفاده کرده اند. درجه بندی های مختلفی از ملاس، به عنوان جایگزین های شکر، مواد پخت وپز و مواد معدنی، به فروش می رسد. براحتی قابل درک است که ملاس نوار سیاه، بالاترین درجه غذایی ملاس است. ملاس نوار سیاه می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده شود، از جمله گرفتگی های پا، زیرا منبع بزرگی از پتاسیم و کلسیم است. به منظور استفاده از ملاس نوار سیاه برای درمان گرفتگی های پا، شما باید یک قاشق غذاخوری از ملاس نوار سیاه را در یک لیوان آب یا شیر مخلوط کنید. پس از آن، شما می توانید محلول را بنوشید و آسودگی قابل توجه آنرا در عرض چند دقیقه  مشاهده کنید. اگر شما می خواهید این عارضه را کامل درمان کنید، شما باید این درمان را یک بار دیگر بنوشید. علاوه بر این، بهتر است که شما محلول ملاس نوار سیاه را بطور منظم برای جلوگیری از کمبود پتاسیم و کلسیم بنوشید.
رزماری
گیاه رزماری درمانی ایده آل است که شما باید در باغ آشپزخانه تان نگه دارید. این گیاه دارای عطری جذاب و دلربا است. رزماری برای بسیاری از خواص مفیدش برای سلامتی از قبیل آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی گیاهی و اسیدهای ضروری، شناخته شده است. این گیاه دارای ارزش غذایی بالایی مانند ویتامین A، آهن و ویتامین های B مانند اسید پانتوتنیک، اسید فولیک، ریبوفلاوین و پیریدوکسین است، و این در حالی است که در هر 100 گرم از آن تنها 131 کالری وجود دارد و بدون کلسترول است. علاوه بر این، رزماری سرشار از کلسیم، آهن، پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم است. بنابراین، رزماری درمانی موثر برای درمان و جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی است. پس جای تعجب نیست که رزماری به عنوان یکی از درمان های خانگی موثر برای گرفتگی های پا در نظر گرفته شده است. رزماری به بیماران مبتلا به گرفتگی های پا یا گرفتگی های شبانه، برای رسیدن به آرامش در بافت های ملتهب ماهیچه، کاهش و تسکین درد، کمک خواهد کرد. اثر گرم کنندگیِ رزماری به شما آرامش می دهد. علاوه بر این، رزماری می توانید فرآیند درمان را سریع تر کند زیرا بسادگی می تواند جذب پوست شما شود. برای درمان گرفتگی های پاهایتان با رزماری، شما باید یک اونس برگ رزماری را در یک شیشه قرار دهید. پس از آن، شیشه ی رزماری را با آب جوش پر کنید. آن را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه اجازه دهید در آن بماند. یک پارچه را در محلول خیس کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی نواحی آسیب دیده قرار دهید. زمانیکه شما احساس بهتری کردید و درد بهبود پیدا کرد، شما می توانید به منظور کاهش قابل توجه درد و ناراحتی، کمپرس سرد را بر روی مناطق آسیب دیده خود قرار دهید.   (سیارک)  
راه دیگر در مورد چگونگی خلاص شدن از شر گرفتگی های پا با رزماری، اضافه کردن دو قاشق غذاخوری رزماری خشک شده به یک فنجان آب داغ است. آنرا بپوشانید و اجازه دهید که برای چند دقیقه خیس بخورد. و محلول را به منظور رسیدن به یک آرامش قابل توجه، روزی دو یا سه بار بنوشید.
18. ماساژ دهید تا به آرامش برسید.
اگر شما درمان های خانگی موثری برای گرفتگی های پا، را بدون تجویز دارو می خواهید، شما نباید روش ماساژ را نادیده بگیرید. ماساژ راه موثری است که به شما در کاهش سفتی و درد کمک می کند. توصیه می شود مناطق آسیب دیده ی با ضربات طولانی را تا زمانیکه درد از بین رفته و شما احساس آرامش کردید، ماساژ دهید. پس از ماساژ، بهتر است که شما ساق پای آسیب دیده ی خود را با یک حوله گرم بپیچید. برای بدست آوردن مزایای بیشتر، شما باید چهار قسمت روغن گیاهی را با یک قسمت وینترگرین (greenwinter) مخلوط کرده تا روغن ماساژ را درست کنید. زیرا وینترگرین منبع بزرگی از متیل سالیسیلات است که می تواند به شما در تسکین درد و بالا بردن یک  عدد موز بخورید.   (سیارک)  
گرفتگی های پا ممکن است بدلیل کمبود پتاسیم ایجاد شوند؛ بنابراین، به منظور درمان گرفتگی های پا، شما فقط نیاز به خوردن یک  عدد موز دارید که منبع بزرگی از پتاسیم است. غذاهای دیگر که سرشار از پتاسیم هستند شامل سبزیجات تیره برگ دار، لوبیا، کدو، سیب زمینی، ماهی، ماست، قارچ، و آوکادو می باشند. با این حال، اگر شما نمی توانید پتاسیم کافی از رژیم غذایی خود بدست آورید، شما می توانید این مکمل ها که در هر فروشگاه سالم محلی در دسترس هستند، را تهیه کنید. با این حال، مصرف پتاسیم بیش از حد، منجر به برخی از عوارض جانبی ناخواسته می شود. مهم است که قبل از مصرف، برای اینکه بدانید که آیا عوارضی جانبی به همراه خواهد داشت با پزشک مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که مکمل های پتاسیمی که از فروشگاه می خرید دارای اعتبار زیادی برای عرضه ی محصولات خوب باشند.
لب بالایی خود را نیشگون بگیرید.
چگونگی درمان درد گرفتگی بدون دوا و دارو به نظر عجیب می رسد اما کار می کند. نیشگون گرفتن لب بالایی، تسکین سریع و زودگذری به بیماران مبتلا به گرفتگی های پا خواهد داد. انجام این کار بسیار ساده است. شما فقط بایستی لب بالایی خود، مستقیما تا سوراخ بینی تان را نیشگون بگیرید. بطور محکم فشار دهید و این وضعیت را برای حدود 30 ثانیه تا 1 دقیقه، تا زمانیکه به آسودگی برسید، حفظ کنید. علاوه بر این، یکی دیگر از درمان های خانگی برای گرفتگی های پا با استفاده از لب هایتان است، در این حالت از لب هایان برای قرار دادن انگشت شست خود در داخل دهان تان، و نگه داشتن آن با لب هایتان درحالیکه انگشت اشاره روی لب بیرونی شما قرار دارد، استفاده می کنید. بنابراین، اگر شما دچار حمله گرفتگی پا شده اید و نمی توانید هیچ درمان خانگی برای گرفتگی پا در اطرافتان بیابید، شما می توانید این نکته ساده را امتحان کنید تا به آرامش سریع زودگذری برسید.  (سیارک)  
درمان با مواد غذایی
گرفتگی های مکرر پا ممکن است توسط عدم تعادل الکترولیت ایجاد شوند. به طور خاص، کمبود پتاسیم می تواند خطر توسعه گرفتگی های پا را افزایش دهد. بنابراین، مهم است که بیماران مبتلا به گرفتگی های پا، سطح پتاسیم در بدن خود را با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند قارچ، میوه های خشک، سیب، آوکادو، ماست، اسفناج، کفیر، سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی، و طالبی بالا ببرند. پتاسیم و سدیم می توانند مایعات را در بدن شما در حالت تعادل نگه دارند. با این حال، پتاسیم و سدیم را باید با نسبت درستی مصرف کرد تا به طور موثر عمل کند. بنابراین، اگر رژیم غذایی شما سدیم بالایی دارد، شما باید مصرف سدیم را محدود کنید. در عین حال، شما باید مصرف پتاسیم را افزایش دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که به اندازه کافی آب بنوشید تا بدنتان را پرآب نگه دارد.بالا بردن مصرف کلسیم و منیزیم همچنین به بیماران مبتلا به گرفتگی های پا کمک می کند که با آرامش قابل توجهی دست پیدا کنند. یکی از غذاهای خارق العاده که یک منبع بزرگ از این مواد معدنی را دارد شکلات خام است. کلم-پیچ، کلم بروکلی، مغز بادام و شکلات خام که غنی از پتاسیم و کلسیم هستند، را بیشتر بخورید. یکی از راه های سریع و ساده برای مصرف مقدار زیادی از این مواد معدنی و ویتامین ها در رژیم غذایی تان، مصرف روزانه اسموتی سبز است. شما می توانید سبزیجات برگدار تیره و پودر کاکائو را به شیر بادام اضافه کنید تا یک اسموتی سبز درست کنید که می تواند پتاسیم، منیزیم، و کلسیم کافی را همزمان فراهم کند.   (سیارک)  
منابع دیگر کلسیم شامل ساردین، قزل آلا، برگ شلغم، و لوبیا سبز می باشد. علاوه بر شکلات خام، غذاهای دیگری که سرشار از منیزیم می باشند شامل دانه کدو تنبل، آجیل، ملاس، سیب زمینی پخته، اسفناج، جوانه گندم، موز، غذاهای دریایی هستند.
با این حال، بهتر است که بجای مصرف کلسیم از طریق مکمل ها، آنرا با مواد غذایی بدست آورد. دلیلش می تواند این باشد که، مصرف مکمل های کلسیم می تواند منجر به برخی عوارض جانبی ناخواسته، برای مثال، افزایش خطر گسترش بیماری های مربوط به سن شود، مطابق با دیوید ولف. اگرچه اعتقاد بر این است که مصرف مکمل های کلسیم به شما برای جلوگیری از پوکی استخوان کمک خواهد کرد. با این حال، شواهد کافی برای حمایت از آن وجود ندارد. اگر چه مصرف مکمل های کلسیم توسط پزشکان ایالات متحده توصیه می شود، سوال این است که چرا ایالات متحده هنوز هم نرخ بالایی از افرادی را دارد که از پوکی استخوان رنج می برند؟

پست های مرتبط : 

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش اول

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش دوم

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش سوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید