طرز تهیه لازانیای رولی

در

(سیارک) : لازانیا یکی از خوش طعم ترین غذاهاست که معمولا از کوچیک و بزرگ تا پیر و جوان همه دوست دارند...لازانیای رولی هم تنوعی می باشد در نوع سرو این غذا ...و چون برای برش بسیار راحت می باشدو مواد لازانیا به یک اندازه در تمام رول ها گذاشته می شود برعکس لازانیای یک تکه که معمولا گوشه هایش مواد کمتری دارند و کمی هم خشک می شوند در ضمن برای سرو در مهمونی ها هم به خاطر شکل شیکش !!! گزینه خوبی می باشد. بچه ها معمولا تنوع  در شکل غذا را دوست دارند از این مدل لازانیای رولی خیلی خوششان می آید و مشکل کم اشتهایی آنها با شکل زیبای این لازانیا بر طرف می شود.

مواد لازم برای تهیه لازانیای رولی:

- لازانیا 8 تا 12 تکه
- گوشت چرخ کرده 300 گرم
- پیاز یک عدد
- قارچ 300 گرم
- پنیر پیتزا یک بسته 200 گرم
- فلفل دلمه ای خرد شده ا عدد کوچک
- رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
- آب لیمو 1 قاشق سوپخوری
- نمک,فلفل سیاه,اویشن و زردچوبه به مقدار لازم 

- پیازچه  یا جعفری خرد شده برای تزیین 
- سس سفید مخصوص لازانیا: (طرز تهیه اینجا)

 

طرز تهیه لازانیای رولی:

- پیاز رو در مقدار کمی روغن تفت می دهیم . آب پیاز که گرفته شد، فلفل دلمه ای های خرد شده را اضافه کرده ، بعد از تفت کم ،گوشت را اضافه می کنیم و تا رنگ گوشت برگردد تفت دادن را ادامه می دهیم.(سیارک

- قارچ  های شسته  و ورقه شده را به گوشت  اضافه می کنیم و شعله را کمی بیشتر می کنیم تا قارچ ها زیاد اب نندازند و تفت می دهیم.و بعد نمک,فلفل سیاه,اویشن , زردچوبه و رب رو اضافه می کنیم .حدود 2 تا 3 دقیقه رب رو خوب تفت می دهیم تا خوشرنگ تر شود.در اخر ابلیمو رو اضافه می کنیم.

- داخل یک قابلمه بزرگ اب رو جوش آورده و بعد از جوش آمدن آب , نمک , زردچوبه و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. بعد ورقه های لازانیا رو به ارومی و تک تک داخل اب در حال جوش می گذاریم . بعد از 10 تا 12 دقیقه آبکش می کنیم و بلافاصله اونها رو تک تک با اب سرد می شوریم و حال  ترفند من برای این که بهم نچسبند، تک تک لازانیا های آبکش شده را روی لبه قابلمه پهن می کنم.

- یه برگ از لازانیا را روی سطح کار پهن می کنیم.

- کمی از سس سفید آماده شده را با برس آشپزخانه روی لازانیا می مالیم وبعد از مواد آماده ( در این مرحله  من کمی سس سفید و پنیر را با مواد مخلوط می کنم) روی لازانیا یک لایه مواد می ریزیم و کمی هم پنیر  روی مواد می پاشیم. نکته کلیدی لازانیای رولی در پخش کردن مواد روی تمام برگ لازانیا و رول کردن آن می باشد خیلی از دستور پخت ها کمی از مواد را در قسمت ابتدای رول می گذارند و لازانیا را می پیچند در این صورت کلی از لایه های لازانیا فقط خمیر می باشد و خوشمزه نمیشود.

 

- رول های آماده شده راداخل ظرف پیرکس که قبلا خوب چربش کرده ایم  , می چینیم.در صورت که سس سفید باقی مانده روی رولها ریخته و سپس پنیر پیتزا را روی رول ها می ریزیم .(سیارک

- فر را از قبل حدود 10 دقیقه  با  220  درجه کاملا گرم می کنیم و لازانیا را برای مدت 15 تا 20 دقیق دراخل فر می گذاریم . برای طلایی شدن روی لازانیا، در 2 دقیقه آخر از بالا ی فر به لازانیا حرارت می دهیم .

بجای فر می توانید از پلو پز استفاده کنید یه این صورت که قابلمه تفلون پلوپز را چرب کنید و لازانیا های رول شده را در کف پلوپز بچینید 15 تا 20 دقیقه پلوپز را روشن کنید در زمان سرو کردن مراقب باشید بخار جمع شده در لایه داخلی درب پلوپز داخل لازانیا نریزد.

لازانیای شما آماده است بفرمایید ، نوش جان

 طرز تهیه سس سفید

 طرز تهیه سس قهوه ای

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس باربکیو

طرز تهیه ادویه ی یونانی

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸خیلی خوبه که لینک چند تا سس را اینجا گذاشتین.

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه اسپاگتی با سس و فلفل

در

اسپاگتی ، سس و فلفل  را برای درست کردن  یک خوراک ایتالیایی سریع با هم ترکیب کرده  مطمئنا همه ی خانواده از آن خوششان می آید .

مواد لازم برای 4 نفر

- 230 گرم اسپاگتی پخته نشده

- 1 بسته سوسیس گوشت ، روکش آن را جدا کنید. (450 گرم ) 

- 1 عدد پیاز متوسط ، که به 8 قسمت برش خورده

- 1 عدد فلفل دلمه ای سبر متوسط ، خلالی شده

- 1 عدد فلفل دلمه ای زرد و قرمز ، خلالی شده

- 2-3 بوته ی سیر ، خرد شده

- 1 ق س روغن زیتون

- 1عدد کنسرو سیب زمینی خرد شده با جعفری ، سیر و پونه (800 گرم) 

- 1/4 ق چ نمک

- 1/4 ق چ فلفل

- 1/2 پنیر پارمیزان رنده شده  (سیارک

طرز تهیه

  1. پاستا را طبق دستور روی بسته درست کنید.
  2. در این ضمن ، سوسیس را در ظرف چدنی با حرارت متوسط به بالا به مدت 8-10 دقیقه  طبخ کرده و سوسیس را در حین پخت به قطعاتی تقسیم کنید. سوسیس و خرده های آنرا از ظرف چدنی برداشته و به خوبی در روی دستمال حوله ای آبکشی کنید.
  3. پیاز و سپس سه ماده دیگر را در روغن داغ در ظرف چدنی با حرارت متوسط به بالا به مدت 5-6 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات ترد و برشته شوند ، سرخ کنید. با گوجه ، نمک و فلفل قاطی کرده و به مدت 4 دقیقه یا تا زمان گرم شدن کامل ، بپزید. با سوسیس، پاستا و پنیر مخلوط کنید. مواد را به بشقاب سرو ، منتقل کرده و فورا سرو کنید.  

روش فریز کردن این غذا : پخت را طبق دستور انجام داده و به مدت 30 دقیقه بگذارید خنک شده و مخلوط پاستا را در ظرف غذای 22.86×33.02 سانتی متری قرار دهید. روی آن را محکم با درپوش پلاستیکی و فویل آلومینیومی پوشانده و به مدت دو ماه فریز کنید. 24 ساعت بگذارید در یخچال ذوب شده و اجاق را از قبل در دمای 159 درجه گرم کرده و درپوش پلاستیکی و فویل آلومینیومی را از روی آن بردارید. دوباره روی آن را فویل آلومینیومی کشیده و در دمای 159 درجه به مدت 40-45 دقیقه یا تا زمان گرم شدن کامل ، بپزید.

اسپاگتی بوقلمون با سوسیس و فلفل : یک  بسته ی سوسیس بوقلمون (450 گرم) را به جای سوسیس گوشت بگذارید. روکش روی سوسیس را جدا کرده و روغن زیتون را تا 2 ق س زیادتر کرده و سوسیس را در 1 ق س روغن داغ طبق مرحله ی دو ، طبخ کرده و تمام تکه های سوسیس را از ظرف چدنی جدا کنید. با دستور طبق مراحل پیش رفته و پیاز و سپس سه ماده ی دیگر را در یک ق س روغن باقیمانده سرخ کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه سس مارینارا

در

(سیارک) : مارینارا نوعی سس گوجه فرنگی ایتالیایی و مناسب برای استفاده در انواع غذاها ، پاستا ، پیتزا و … می باشد.

مواد لازم برای تهیه سس مارینارا:

گوجه فرنگی 8 عدد .

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری .

آویشن 1 قاشق غذاخوری .

پیاز 2 عدد . سیر 4 حبه

جعفری تازه 1 قاشق غذاخوری .

ریحان تازه 1 قاشق غذاخوری .

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مارینارا: روغن زیتون ، پیاز و سیر را خرد کرده و داخل تابه با حرارت ملایم تفت می دهیم تا زمانی که نرم شود  سپس گوجه فرنگی هارا ریز خرد می کنیم  و آبلیمو ، نمک و فلفل را اضافه به گوجه و پیاز اضافه کرده ، با حرارت ملایم تفت می دهیم و حدود 40 دقیقه اجازه می دهیم تا به آرامی بجوشد سس را هم می زنید تا ته نگیرد حالا سس ، آویشن ، ریحان و جعفری را داخل میکسر ریخته  و روشن می کنیم مخلوط یکدستی درست شود. بعداز میکس کردن سس را دوباره در تابه می ریزیم تا به آرامی چند قل بزند و بعد سزو می کنیم. برای خوشرنگ شدندر زمان جوشیدن کمی رب گوجه فرنگی اضافه کنید و برای نگهداری برای زمان هایی که عجله داریم می توانیم درقالب یخ فریزی کنیم.

طرز تهیه سس قهوه ای

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس باربکیو

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

در

یکی از رایج ترین سس های پاستا سس آلفردو است که طرفداران زیادی هم دارد بعد از مطالعه این پست شما قادر به پخت یکی از پرطرفدارترین پاستاها خواهید بود.(سیارک

مواد لازم برای سس آلفردو:

کره یک چهارم پیمانه
خامه یک پیمانه
سیر یک حبه (خرد شده)
پنیر پارمزان رنده شده یک پیمانه و نیم
جعفری تازه یک چهارم پیمانه (ریز شده)

طرز تهیه سس آلفردو:

کره را در تابه متوسط آب کرده. به یاد داشته باشید حرارت اجاق باید ملایم باشد. خامه را به کره اضافهکرده و اجازه دهید مخلوط برای پنج دقیقه قل بخورد.سپسجعفری، سیر و پنیر را اضافه کرده و مرتب مخلوط را به هم زده و از روی حرارت آن را برداشته و کنار بگدارید.(سیارک

 پاستا آلفردو

مواد لازم برای پاستا

پاستا ترجیحا لوله ای 500 گرم
کره ن50 گرم
سینه مرغ 300 گرم (پخته و تکه تکه شده)
جعفری چند برگ برای تزئین
نمک و فلفل بمیزان لازم

طرز تهیه پاستا

در  قابلمه 5 پیمانه آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد به آن نمک اضافه کنید. به آب در حالجوشیدن پاستا را اضافه کنید.حتما در ظرف را باز بگذارید زیرا پاستاها خمیر می شوند. بگذارید تا پاستاها بپزند. در این مدت یکی دو بار مخلوط را هم بزنید.همزمان با ریختن پاستاها درون آب، در تابه ای دیگر کره را آب کنید و مرغ را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس نمک و فلفل و سس آلفردو را به آن بیافزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا مرغ ها طعم بگیرند.
پاستاها که پخت؛ آنها را آبکشی کنید و در ظرفی که از قبل کمی گرم کرده اید بکشید و مخلوط مرغ و سس آلفردو را به آنها اضافه کنید.(سیارک

نوش جان

 

طرز تهیه سس قهوه ای

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس باربکیو

 نظر و تجربیات خود را راجع به این پست با ما در میان بگذارید.... (سیارک

ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا در وعده شام برنج بخوریم

در

سال‌هاست همه به هم می‌گویند "اگر می‌خواهی لاغر شوی کربوهیدرات کم بخور". با این پیش‌فرض که کربوهیدرات، به‌خصوص در خوراکی‌های پرقندی مثل نان سفید، برنج و پاستا، برای قند خون و البته اندازه دور کمر بد است.

توضیح دقیق‌تر این است که کربوهیدرات و قند، به‌خصوص خوراکی‌هایی که فیبر ندارند و سریع جذب می‌شوند، گلوکز (قند) خون را سریع بالا می‌برند. و اگر این گلوکز را با فعالیت نسوزانید، پانکراس‌تان ناچار می‌شود مقدار زیادی هورمون انسولین ترشح کند که قند خون را به سطح عادی برگرداند.

اما پانکراس چطور این کار را می‌کند؟ با ذخیره کردن قند اضافه کربوهیدراتی که خورده‌اید. به چه شکل؟ چربی. از اینجا به بعد دیگر واضح است. چربی بیش‌ازحد، به خصوص اطراف شکم، مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند، از جمله دیابت نوع دو.

اما نگرانی مردم فقط مقدار کربوهیدرات نیست، زمان خوردن کربوهیدرات هم هست. مثلا بسیاری معتقدند که کربوهیدرات را شب بخورند بدتر است تا صبح برای صبحانه. با این فرض که صبح‌ها بدن سرحال و قبراق است و سریع قند کربوهیدراتی که خورده‌ایم را می‌سوزاند. اما شب‌ها بدن آماده خواب است، بنابراین بیشتر طول می‌دهد تا قند را بسوزاند.

اما این فرضیات چقدر درست است؟
صبح در برابر شب

اخیرا من و دکتر ادم کالینز از دانشگاه ساری بریتانیا تحقیقی انجام دادیم، به این ترتیب که رژیم غذایی چند داوطلب را طوری تنظیم کردیم که پنج روز بیشتر کربوهیدرات روزانه‌شان را صبح بخورند، پنج روز رژیم معمولی داشته باشند، و پنج روز بیشتر کربوهیدرات روزانه‌شان را شام بخورند.

همه داوطلب‌ها در طول روز میزان ثابتی کربوهیدرات می‌خوردند. می‌خواستیم ببینیم بدن‌شان چطور واکنش نشان می‌دهد. و آیا به مرور به این رژیم عادت می‌کند یا نه.

دکتر کالینز و تیمش مدام قند خون داوطلبان را اندازه می‌گرفتند. قبل از تحقیق پیش‌بینی‌اش این بود:

"منطقا اگر صبح کربوهیدرات بخوریم، چون تا شب فعالیت داریم، بدن‌مان با کربوهیدرات بهتر کنار می‌آید. بنابراین انتظارم این است که روزهایی که داوطلب‌ها بیشتر کربوهیدرات‌شان را صبح می‌خورند، بدن‌شان بهتر واکنش نشان بدهد. اما نمی‌دانم در آن مدتی که شب‌ها بهشان کربوهیدرات می‌دهیم چه می‌شود."

این حرف‌های دکتر کالینز بود - پیش از آزمایش. اما نتیجه آزمایش چه بود؟

واقعیت این است که نتیجه اصلا آن چیزی که فکر می‌کردم نبود.

وقتی داوطلب‌ها را بعد از صبحانه پرکربوهیدرات و شام کم‌کربوهیدرات آزمایش کردیم، میانگین گلوکز خون‌شان ۱۵.۹ واحد بود - که حدودا همان اندازه‌ای است که انتظار داشتیم. اما وقتی همین آزمایش را بعد از پنج روز صبحانه کم‌کربوهیدرات و شام پرکربوهیدرات تکرار کردیم، گلوکز خون‌شان ۱۰.۴ شده بود - که به مراتب کمتر از انتظار ما بود.

ماجرا چه بود؟

به نظر می‌رسد آنچه واقعا مهم است این است که پیش از وعده پرکربوهیدرات چه مدت کربوهیدرات نخورده بوده‌اید. اگر از آخرین وعده پرکربوهیدرات‌تان زمانی دراز گذشته باشد، بدن‌تان بهتر از پس کربوهیدرات برمی‌آید.
طبیعتا این اتفاق صبح‌ها خودبه‌خود می‌افتد. چون تمام شب که خواب بوده‌اید کربوهیدراتی مصرف نکرده‌اید. اما آن‌طور که از آزمایش کوچک ما برمی‌آید، اگر در طول روز هم زیاد کربوهیدرات نخورید، شب خوردن با صبح خوردن فرق چندانی ندارد.

به بیان دیگر، بعد از چند روز که صبحانه کم‌کربوهیدرات و شام پرکربوهیدارت بخورید، بدن‌تان عادت می‌کند و شب‌ها بهتر کربوهیدرات را می‌سوزاند.

قرار است دکتر کالینز به زودی تحقیقی به مراتب گسترده‌تر انجام دهد، شاید به نتایج قطعی‌تری برسد. اما موقتا توصیه‌اش این است که زیاد خودتان را درگیر اینکه چه موقع کربوهیدرات می‌خورید نکنید. بیشتر حواس‌تان باشد که بین وعده‌های کربوهیدرات‌دار فاصله بیاندازید، هر وعده کربوهیدرات نخورید، و روالی ثابت داشته باشید.

به طور خلاصه، اگر شب یک بشقاب پر برنج خورده‌اید، صبح تا جایی که می‌شود کم نان بخورید. و اگر صبح مفصل نان خورده‌اید، شب ته ظرف پاستا را در نیاورید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه انواع سس 13 مورد

در

در این پست لینک  13 مدل طرز تهیه سس برای استفاده راحت تر در آشپزی آورده شده است کاربران عزیز می توانند  طرز تهیه انواع سس های دیگر را در بخش نظرات به اشتراک بگذارند.

طرز تهیه سس باربکیو

طرز تهیه ادویه ی یونانی

طرز تهیه سس قهوه ای

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس قارچ

طرز تهیه سس سفید لازانیا 

سس تارتار 

طرز تهیه سس مارینارا 

سس آلفردو 

سس کارامل

نظرات

در ادامه بخوانید...

کلیشه های اشتباه راجع به سیب زمینی و ماکارونی

در

 

محصولاتی که به اشتباه سرزنش می شوند

اسطوره های بسیاری در مورد تغذیه بعضی از محصولات در رژیم غذایی وجود دارد. اتفاق می افتد که کارشناسان عواقب جدی ناشی از استفاده از محصولات خاص را اثبات می کنند. اما محصولاتی وجود دارند که واقعا به اندازه ای که ما فکرمی کنیم، برای سلامتی خطرناک نیستند.
 
هنگامی که هدف ما کاهش وزن است، اغلب محصولات حاوی آرد، شیرین و چربی را حذف می کنیم. و این محصولات را بعنوان "خطرناک" دسته بندی می کنیم که عبارتند از سیب زمینی، ماکارونی، پاستا و همه شیرینی ها.سیب زمینی و ماکارونی به طور غیرمستقیم وارد این لیست می شوند. دلیل این کلیشه ها و اطلاعات قدیمی چیست؟
ماکارونی و پاستا، اگر به درستی انتخاب شود، به بدن آسیب نمی رساند. مهم است که توجه به ترکیب مواد صورت گیرد. اگر گفته شده که آنها از گندم دوروم (سمولینا) ساخته شده است، پس نباید نگران باشید زیرا آنها یک شاخص گلیسمی پایین دارند - 45-50. به عنوان مثال، در برنج این شاخص حدود 80 است. مطمئنا، با چه چیزی ماکارونی و پاستا را می خورید و در چه مقداری، خیلی مهم است. ایده آل برای ترکیب ماکارونی در هنگام پخت و پز سینه مرغ و استفاده از روغن زیتون می باشد. چنین غذایی به بدنل شما آسیب که نمی رساند، مفید هم هست. 
 

 

هنگام از دست دادن وزن می توان پاستا خورد

اغلب افرادی که در حال از دست دادن وزن هستند، از خوردن ماکارونی و پاستا اجتناب می کنند. اما متخصصان تغذیه می گویند این یک تصمیم اساسا اشتباه است. چرا که هر فرد باید این محصولات را در رژیم غذایی خود داشته باشد.
 
معلوم شد که ماکارونی از گندم دوروم نمی تواند به بدن آسیب برساند. بر خلاف سایر کربوهیدرات های خالص که به سرعت جذب می شوند، گندم دوروم دارای شاخص گلیسمی پایین است و دیرتر جذب می شود.
 
مطالعات نشان داده که ماکارونی باعث افزایش وزن بدن یا افزایش چربی بدن نمی شود. در واقع، تجزیه و تحلیل نشان داد که در صورت مصرف این محصولات کاهش وزن کم تر است. بنابراین، علیرغم شک و تردید، ممکن است که ماکارونی بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای هیپوگلیسمی باشد، دکتر جان سیفنپیرر، دانشمند بالینی مرکز تغذیه بالینی و اصلاح ریسک، گفت: 
به طور متوسط، داوطلبان به جای کربوهیدراتهای دیگر، 3.3 بار از ماکارونی در هفته خوردند. یک وعده حدود نیم بشقاب از محصولات پخته شده است. در نتیجه، برای 12 هفته هر فرد حدود نیم کیلوگرم را از دست داد. 
 

 

پاستا در رژیم غذایی مدیترانه

به طور سنتی در نظر گرفته شده است که ماکارونی یکی از خطرناک ترین دشمنان شکل باریک است. در واقع، ماکارونی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، اما در ترکیب با سایر محصولات رژیم غذایی مدیترانه ای، یعنی روغن زیتون و سبزیجات، ماکارونی نه تنها سانتیمتر را در کمر اضافه می کند، بلکه منجر به کاهش BMI می شود.
مطمئنا چنین نتیجه گیری هایی توسط متخصصان تغذیه ایجاد نمی شود، در مورد افرادی که تنها بر روی ماکارونی نشسته اند. مشاهدات نشان داد که یک بخش امن از خمیر برای یک رقم، 50 تا 65 گرم در روز است. این کمتر از بخش استاندارد در رستوران است، با این حال، برای تغذیه خوب و طعم و مزه محصول مورد علاقه بسیاری است. با این حال، افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید با انتخاب ظروف از پاستا اجتناب کنند.
 

 

دانشمندان از مزایای ماکارونی می گویند

بر اساس تحقیقات، ماکارونی به شکل آسیب نمی رساند، و دوستداران ماکارونی بلندتر و سالم تر از کسانی هستند که ترجیح می دهند غذاهای دیگر.
بسیاری از مطالعات نشان می دهد با این که ممکن است ماکارونی در نگاه اول به نظر برای بدن مضر برسد، این گونه نیست در واقع، غذاهای خوشمزه که می توانند با ماکارونی ساخته شوند، اغلب دارای مقدار زیادی مواد مفید هستند.
 
ما درباره ماکارونی از گندم دوروم صحبت می کنیم، مثلا ماکارونی کلاسیک ایتالیایی. به طور خاص، ایتالیایی ها در رژیم غذایی از خوردن پاستا خودداری نمی کنند - اعتقاد بر این است که کسانی که پاستا را دوست ندارند و اعلام می کنند که از چربی کمتری مصرف می کنند، سس اشتباه را برای پاستا استفاده می کنند. اسپاگتی با سس گوجه فرنگی، سیر و ریحان تازه، مطمئنا برای هر گونه غذای لذیذ مناسب خواهد بود و مهمتر از همه، به این شکل آسیب نمی رساند.
مطالعات نشان می دهد که دوستداران ماکارونی اغلب مواد مغذی بیشتری از غذا دریافت می کنند نسبت به افرادی که آن را دوست ندارند. علاوه بر این، برای اولین بار به ندرت کمبود عناصر کمیاب نادر مثل آهن، منیزیم، اسید فولیک در بدن آنها وجود دارد.
 
متخصصان تغذیه توصیه می كنند كه با افزودن سس ها و پاستا آزمایش كنند و فقط در مورد میزان چربی و حجم آن یادآوری می كنند - اگر سس فوق العاده پركالری را تهیه نكنید و بیش از حد غذا نخورید، ماكارونی دوست و دشمن بدن شما خواهد بود.
 

به هر حال، این آزمایش به مدت 11 سال انجام شد. به عنوان بخشی از مطالعه، کارشناسان رژیم غذایی هزاران نفر را مورد مطالعه قرار دادند، سن بیش از 19 سال بود. در عین حال، هر دو رژیم دوستداران ماکارونی و مخالفان این نوع محصول، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

 
دوستداران ماکارونی از این محصول بیشتر مواد معدنی و ویتامین را دریافت می کنند. از جمله آهن، اسید فولیک، منیزیم و فیبر رژیمی. و مهمتر از همه، آنها چربی های اشباع شده و قند کمتر را مصرف می کنند، که تأثیر مثبتی بر شکل آنها دارند. 
 
کلیشه غلط با سیب زمینی، یک وضعیت مشابه است. بله، سیب زمینی سرخ کرده یک محصول بسیار خطرناک است. اما این به خاطر مقدار چربی است که در فرآیند پخت و پز استفاده می شود. سیب زمینی سرخ شده یا پخته شده غنی از فیبر، آنتی اکسیدان ها و پتاسیم است. این همه آن را یک محصول مفید می سازد.
 
بله، و شما نباید کاملا شیرینی را ترک کنید. شما می توانید 30 گرم شکلات تلخ روزانه را بدون هیچ گونه نگرانی بخورید، البته اگر شما کیک شیرین و دیگر شیرینی جات را در کنار شکلات تلخ می خورید، سعی کنید آنها را به طور کامل حذف کنید. شکلات تلخ حاوی بسیاری از مواد مفید است، به ویژه، به تنظیم میزان کلسترول کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...