نشستن نوع جدیدی از اعتیاد است 9 توصیه برای ترک این اعتیاد

 (سیارک) : مطالعات نشان می‌دهد که اکثر مردم ساعت‌های بیش‌ازحد زیادی را در وضعیت نشستن در مدرسه و در دفتر کار می‌گذرانند. بعضی دیگر ساعت‌های طولانی را در مقابل تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و رانندگی در همین وضعیت می‌گذرانند. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردم 9.3 ساعت را صرف نشستن می‌کنند. بدین ترتیب بدن در معرض خطرات سلامت فردی قرار دارد.

خطرات ناشی از نشستن
اتخاذ شیوه زندگی بی تحرک مضر و مخرب است، نشستن افراد در تمام طول روز آن‌ها را در معرض خطر حملات قلبی و بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌دهد که درواقع معادل مصرف روزانه یک پاکت سیگار است.
نشستن برای ساعت‌های طولانی تأثیر منفی بر روی عملکرد بدن ما دارد و ما را در معرض خطر ابتلا به چاقی، فشارخون بالا، دیابت و سندرم متابولیک (اختلال در سوخت‌وساز بدن) قرار می‌دهد.
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که صرف زمان مازاد بیشتر در باشگاه ورزشی به تغییر این روند کمک خواهد کرد. درصورتی‌که، زمان صرف شده از سوی بسیاری از افراد در باشگاه ورزشی برای تغییر تأثیرات نامطلوب مذکور کافی نیست. در عوض، بسیاری از ما باید عاداتی را در پیش بگیریم که اثرات زیان‌بخش آن را در طول روز کاهش دهد.

1. ایستادن
ایستادن به‌اندازه راه رفتن حائز اهمیت است. این عمل به سوخت‌وساز کالری مازاد بدن کمک می‌کند و درنتیجه موجب کاهش چربی ذخیره‌شده به دلیل ساعت‌ها نشستن می‌شود. این وضعیت همچنین حالت بدنی را اصلاح می‌کند، روند گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد، ماهیچه‌های بدن را تقویت می‌کند و سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد.
درمان قطعی و بدیهی برای بیماری نشستن، انجام برخی از فعالیت‌ها در حالت ایستاده است. به‌عنوان‌مثال، انجام یک تماس و مکالمه تلفنی در حالت ایستاده. بنابراین، اتخاذ حالت ایستاده در بازه‌های زمانی مکرر به‌طور چشمگیری می‌تواند اثرات مرض نشستن را کاهش دهد.
2. تحرک داشتن
چرا صرفاً تصمیم به ایستادن بگیرید درحالی‌که شما همچنین می‌توانید تحرک داشته باشید. حرکت کردن به سوخت‌وساز کالری می‌کند و فعالیت عضلانی را بهبود می‌بخشد. افراد باید در زمان تنفس و زنگ تفریح برای صرف ناهار یا یک نوشیدنی جهت رفع خستگی مسافتی را پیاده‌روی کنند. راه رفتن در حین مکالمه تلفنی را در نظر بگیرید. همچنین، اگر شما در یک ساختمان اداری کار می‌کنید در عوض ارسال ایمیل به همکاران، قدم‌زنان پیش آن‌ها بروید.              بی‌تحرکی زمینه‌ساز ابتلا به زوال عقل است
3. قرار دادن صفحه‌نمایش در سطح بالاتر
چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده، صفحه‌نمایش کامپیوتر همیشه باید در سطح معینی در امتداد چشم‌ها قرار بگیرد. اقدام لازم این است که فرد صرفاً باید حدود 10 درجه برای مشاهده صفحه‌نمایش زاویه دید خود را به سمت پایین تغییر دهد. زمانی که صفحه‌نمایش در سطح بسیار پایینی قرار داشته باشد، خم شدن برای ساعت‌های طولانی منجر به کمردرد و گردن درد خواهد شد.
4. میز ایستاده
میزهای ایستاده، گزینه بسیار ایده الی برای پرداختن به موضوعات مطروحه است. این میز، به‌منظور انجام کار در حالت ایستاده و در زمان نشستن بر روی یک صندلی پایه بلند طراحی‌شده است. برخی از میزهای ایستاده دارای قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع هستند که امکان تنظیم در حالت نشسته و حالت ایستاده را، مانند این مدل مقرون‌به‌صرفه IKEA برای کاربر فراهم می‌کند. ایستادن خطر افزایش وزن و چاقی را کاهش می‌دهد. همچنین در سوزاندن کالری نیز نقش مؤثری دارد. در صورت استفاده از یک کف‌پوش، این میز احساس راحتی بیشتری را برای پاها، زانوها و نشیمنگاه شما ایجاد می‌کند و این مدل میز باقابلیت تغییر سطح واقعاً فوق‌العاده است.

5. وضعیت سر
برخی از افراد دارای بیش از یک صفحه‌نمایش هستند که باعث می‌شود آن‌ها برای ساعت‌های طولانی سرشان را خم کنند. حالت نگه‌داشتن سر مهم است چراکه تعیین‌کننده فشار اعمال‌شده بر روی ستون فقرات و گردن است. همیشه از خم کردن سر به جلو و یا به اطراف اجتناب کنید. سر باید در وضعیت راست قرار داشته باشد. (سیارک)
6. توپ ثبات (حفظ تعادل)
به‌جای نشستن در یک صندلی معمولی،از یک توپ ثبات به‌عنوان یک صندلی استفاده کنید. این توپ به تعامل و فعالیت عضلات ماهیچه‌ای، تعادل بدن و انعطاف‌پذیری کمک می‌کند. گاهی اوقات تقلا برای حفظ تعادل روی توپ باعث فعالیت‌های بدنی اضافی می‌شود که اثرات مضر نشستن برای ساعت‌های طولانی را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید این توپ‌ها را در سایت آمازون پیدا کنید.
7. حالت نشستن صاف
همچنین حالت نشستن صحیح و صاف دارای اهمیت است. استفاده از یک صندلی بدون دسته، فرد را برای قرار گرفتن در حالت نشستن شق‌ورق مجاب می‌کند. راست نشستن بی‌حس نشدن ماهیچه‌های پا را تضمین می‌کند. چنین صندلی موجب تغییر بیشتر حالت بدنی به‌صورت مکرر در مقایسه با یک صندلی راحت در دفتر کار می‌شود.
8. حرکت‌های کششی بدن
ایستادن و همچنین کشیدن عضلات بدن اغلب سودمند است. کشش بدن امر مهمی است چراکه به بهبود گردش خون و کاهش تنش عضلانی کمک می‌کند. حصول اطمینان از انجام نرمش‌های کششی تمام قسمت‌های بدن مهم‌ترین چیزی است که باید خاطر بسپارید. این عمل در رفع احساس خستگی و بی‌حالی بدن مؤثر است.
9. ورزش
اکثر مردم تمایلی به استفاده از پله‌ها ندارند و در عوض استفاده از آسانسور را ترجیح می‌دهند. استفاده از پله‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما به بهبود جذب اکسیژن و افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به حملات قلبی را از طریق بهبود آمادگی جسمانی قلبی عروقی کاهش می‌دهد. بالا رفتن سریع از پله‌ها در زمان زنگ تفریح و تنفس می‌تواند سهم مؤثری در کاهش مشکلات مطروحه داشته باشد.

طولانی نشستن پای تلویزیون می‌تواند 'باعث مرگ شود"

فواید پیاده روی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید