راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی

سفر یائسگی من مدت کوتاهی پس از تولد فرزند دومم آغاز شد. 38 ساله بودم و برای اولین بار خودم را در تلاش برای کاهش وزن می دیدم. من پس از تولد فرزند اولم در سن 36 سالگی هیچ مشکلی برای کاهش وزن نداشتم، اما پس از مدت کوتاهی، بدنم شروع به تغییر کرده بود.
در آن زمان، من به خوبی تغذیه می کردم و به شکل معقول و منطقی فعال بودم. مادر دو فرزند پسر بودن فرصت زیادی برای ورزش و فعالیت باقی نمی گذاشت.وعده های غذایی باید به سرعت آماده می شدند و این به این معنی بود که مقدار زیادی غلات پردازش شده برای صبحانه، ساندویچ برای ناهارو پاستا در شام مصرف می شد. غلات فرآوری شده شامل دانه های کینوآ با شیر سویا، نان قهوه ای برای ناهارو پاستا برای شام.

طبق راهنماییها من 6تا11 عدد نان، برنج و پاستا با تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات را مصرف می کردم( ساندویچ ، سس ماکارونی و پاستا).  از دستورالعمل ها پیروی می کردم اما می دانستم که یک چیزی اشتباه است. دائم خسته، تحریک پذیر و عصبی بودم و زود از کوره در می رفتم. مهم نبود که چقدر خوابیده بودم، باز هم خواب بیشتری میخواستم. هر روز بزرگتر و بزرگتر می شدم و خودم هر گونه خطری را انکار می کردم. سایز کمرم همواره در حال گسترش بود.(سیارک)
سپس  چیزی که زندگیم را برای همیشه تغییر داد خواندم. زمانی که سطح استروژن یک زن کاهش می یابد، تحمل او برای کربوهیدارت زیاد می شود. این به این دلیل است که کاهش سطح استروژن منجر به مقاومت انسولین و اختلال تحمل کربوهیدارت می شود. بنابراین کاهش حساسیت به انسولین به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن دارید، به ویژگی در مناطقی که شما قبل از یائسگی هرگز مشکلی با آن نداشته اید، با نام مستعار چربی شکم!. یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت کاهش حساسیت به انسولین و اجتناب از افزایش وزن این است که به ارزیابی مجدد تحمل کربوهیدراتهای خود پرداخته و برنامه غذایی را با آن تنظیم کنید.

 

1. تمام کربوهیدراتها مثل هم نیستند
انتخاب سایر منابع کربوهیدارت مانند میوه های تازه و سبزیجات به حفظ سلامتی روده کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در زنان مسن است و فیبر موجود در سبزیجات کمک زیادی به حل مشکل یبوست می کند.

2. مبارزه با خستگی
کربوهیدراتهای فرآوری شده تمایل زیادی به افزایش سطح قند خون دارند، که نهایتآ سریع تر هم پایین می آیند، و باعث خستگی، خشکی و بی حالی شما می شود.

3. کربوهیدارتها را "آهسته تر" بخورید .
همانطور که ما رشد می کنیم، بدن ما نیاز کمتری به کالری برای حفظ ثباتش دارد. حالا زمانی که من مشغول غذا خوردن می شود مقدار کمتری می خورم و در نتیجه برخی وعده های غذایی را به بعد موکول می کنم.این کار باعث ذخیره شدن زمان شده و اجازه می دهد که ناهار در ادامه ی روز مصرف شود.(سیارک)

4. سهولت عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در نتیجه یائسگی ایجاد می شود. غذاهای خاص حاوی فیتو استروژن، که دارای ترکیبات استروژنی هستند، تعادل هورموی را تنظیم و بازگردانی می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن به حداقل رساندن گر گرفتگی و سایر نشانه های یائسگی کمک می کند. چنین غذاهایی از جمله دانه های افتابگردن، تخم کتان، دانه کنجد، تحمه کدو، کرفس،لوبیا سبز و ریواس هستند.

5. بدانید که خوردن آن مافین باعث شادی شما نیست.
ما اغلب غذاها را در لحظات شادی که داریم بیشتر استفاده می کنیم.به شما پیشنهاد نمی کنم که چنین رفتاری را برای همیشه کنار بگذارید.اما آگاه باشید که اگر به دنبال برداشتن یک کیک شکلاتی یا یک مافین هستید، بعد از دو ساعت که قند خودن افت کرد حال بدی خواهید داشت.

6. ذخیره پول
هیچ چیز به این اندازه که ببینم افرادقبل از اقدام به خرید میوه و سبزیجات شکایت از هزینه می کنند چشم مرا خیره نمی کند.دلاربرای دلار، اگر شما مقدار غذای فرآوری شده را کاهش دهید و خرید میوه و سبزی بیشتر را افزایش دهید، می توانم به شما اطمینان دهم که هزینه شما در پایان هفته بیشتر نشده بلکه پول بیشتری هم پس انداز کرده اید.

7. کاهش نفخ معده
کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، که باعث افزایش نفخ معده و افزایش مشکلات معده در هنگام مصرف این فراورده های بسته بندی می شوند. خوردن سبزیجات سبزرنگ به کاهش نفخ کمک می کند. اگر قبلآ از رژیم کم فیبر استفاده می کردید آماده باشید و به
میزان قابل توجهی مصرف فیبر خود را افزایش دهید، در ابتدا ممکن است کمی نفخ را تجربه کنید. اول بدن شما به تنظیمات می پردازد، بعد از مدتی استفاده ، شما نفخ و درد شکم کمتری را احساس می کنید.

8. حقایق بیشتری در مورد نفخ
کربوهیدارتهای فرآوری شده اغلب منبع سدیم زیادی هستند که منجر به احتباس آب و نفخ می شود، با این وجود، پتاسیم،ضد تعادل سدیم و دارای اثر مدر است. بنابراین با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند پرتقال، موز، انبه،کیوی، توت فرنگی، اسفناج، و چغندر پخته شده، میتوانید نفخ را به طور طبیعی کاهش دهید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید