افزایش قد کودکان با تخم مرغ

در

در کودکان خردسالی که دچار سوء تغذیه می باشند ، خوردن روزانه  یک عدد تخم مرغ می تواند ، باعث افزایش قد شود.شیوه پخت تخم مرغ در رشد نوزان تفاوتی ندارد مهم کاملا پخته شدن آن می باشد تا از خطر هر گونه بیماری  جلوگیری کند.

تخم مرغ ارزان ترین و آسان ترین  راه برای جلوگیری از کوتاهی قد در نوزادان می باشد. خوردن تخم مرغ مخصوصا در 2 سال اول زندگی  بعد از 4 ماهگی ، برای رشد کودک بسیار حیاتی است و از کوتاهی قد که عارضه ای غیر قابل برگشت است جلوگیری می کند.

به به تخم مرغ

طرز تهیه اسنک تخم مرغ
تغذیه نامناسبت، در کنار عفونت‌های دوران کودکی و بیماری، از علل عمده عقب ماندگی رشد است.(سیارک)
به گفته سازمان بهداشت جهانی، ۱۵۵ میلیون کودک زیر سن ۵ سالگی  به خاطر سوتغذیه رشد نکرده اند
به گفته پروفسور مری فیوترل:

تخم مرغ یک غذای کمکی خوب می باشد که می‌تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع تکمیلی کودکان استفاده شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

در

تخم مرغ خطری برای سلامتی نیست. در حقیقت، برای شما خوب هستند. پس چه تعداد بخوریم؟

منبع کلسترول - تعجب کردید، همان تخم مرغ بدنام! روزهای موثر بودن تخم مرغ نیز بازخواهد گشت. فروش تخم مرغ در انگلستان در سال 2014 تا 2.4 درصد افزایش یافت.

در سال 2007 توصیه بنیاد قلب انگلستان حداکثر 3 تخم مرغ در هفته بود ولی حالا دستور پخت انواع تخم مرغ را در وب سایت قرار داده.

 

تخم مرغ از خطر سلامتی تبرئه می شود- تازه ترین یافته های کمیته اصول رژیم در آمریکا بیان می دارد که خوردن تخم مرغ دارای کلسترول بالا تاثیری بر سطح کلسترول خون ندارد. بنابراین محدودیت تخم مرغ از نظر کلسترول رژیمی را حذف کرده است. زرده بزرگ حاوی 210میلی گرم کلسترول است و محدودیت کلسترول قبلی 300 میلی گرم در روز بود. تازه ترین گزارش پیش نویس کمیته بیان می دارد که خوردن چربی اشباع شده در برخی محصولات گوشتی و رژیمی می تواند عامل موثری در توقف ارتروز و بیماریهای قبلی باشد.

اژانس استاندارد غذایی (FSA) تخم مرغ را به عنوان منبع غنی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا لیست می کند که به تبیین شهرت آنها در رژیم های با پروتئین بالا می پردازد. تخم مرغ در رژیم های قدیمی بعنوان غذای مغذی شناخته می شد. امروزه استفاده از این رژیم غذایی، و پختن تخم مرغ خوب می باشد (اما نباید در روغن زیاد باشد).(سیارک)

متقاعد شدید؟ حتی توصیه های مربوط به خوردن تخم مرغ قبل از اینکه تاریخ آنها بگذرد، یعنی براساس گفته FSA تا دو روز سالم می باشند، وجود دارد و البته تا زمانیکه سفیده و زرده آنها خوب بپزد.

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

شخصا، از تخم مرغ متنفرم مگر در کیک و مایونز، اما نه تنها تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین می باشد بلکه میزان چربی آنها غیراشباع است (طبق گفته اژانس استاندارد غذایی 44درصد چربی اشباع نشده دارد). یک تخم مرغ متوسط دارای 80 کالری می باشد، نسبتا ارزان است، پخت آن آسان می باشد و زرده تخم مرغ حاوص مواد مغذی و مفیدی همچون ویتامین ب 12، ریبوفلاوین و ویتامین د می باشد.(سیارک)

هیچ دلیل خوبی برای تعداد مصرفی تخم مرغ وجود ندارد اما تحقیقات نشان می دهند که یک تخم مرغ در روز خوب می باشد- اگرچه می تواند خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد. شواهد زیادی از خوردن سه یا چند تخم مرغ در روز و عدم ضرر تخم مرغ نیز گزارش شده است. تخم مرغ نسبت به غلات شکردار،‌ صبحانه سالم تری می باشد البته در صورتیکه با محصولات کم چربی استفاده شوند. یعنی با سس و گوشت سرخ شده و با تست کره دار و پر از نمک میل نشود.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذا های فوق العاده برای زنان

در

اگر شما هم مثل بسیاری از زنان دیگر هستید که زمانی برای تغذیه پیدا نمی کنند امکان ندارد تمامی مواد مغذی که بدنتان به آنها نیازمند است را دریافت ننمایید. با توجه به دستورالعمل‌های رژیمی جدید برای آمریکایی‌ها، بسیاری از زنان پتاسیم، فیبر، کولین، منیزیم، کلسیم، آهن و ویتامین‌های A، D، E و C را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. پرمشغله بودن اجازه داشتن تغذیه خوب را نمی دهد- چیدمانهای هوشمندانه در فروشگاه های مواد غذایی می تواند به بهبود کمبود مواد غذایی شما کمک کند:‌

1. تخم مرغ
سالهای طولانی باور بر این بود که تخم مرغ موجب انسداد عروق می گردد اما در حال حاضر می دانیم که تخم مرغ ها بسته غذایی خوبی هستند و می توانند بخشی از رژیم غذایی سالم باشند. یک تخم مرغ بیش از 10 ماده ضروری مغذی از جمله آهن، ویتامین D، روی، لوتئین، زیگزانتین و کولین دارد و پروتئین و آنتی اکسیدان با کیفیت بالایی را تامین می کند. برخی غذاها طبیعی حاوی ویتامین D یا کولین هستند و بسیاری از پروتئین‌های حیوانی فاقد آنتی اکسیدان‌، تخم مرغ را به یکی از مغذی‌ترین ماده غذایی در رژیم غذایی شما تبدیل می کنند. اعتقاد بر این است که ویتامین D به حفاظت شما در مقابل شرایطی از جمله برخی سرطانها، دیابت، بیماری‌های خود ایمنی کمک می کند، حتی امکان دارد به کنترل وزن نیز کمک کند. همچنین ویتامین D روی کلسیم عمل می کند تا استخوان ها را قوی و سالم نماید. به احتمال زیاد استئوبروز و استئوپنی در زنان به ویژه پس از یائسگی بیش از مردان، دیده شود. با توجه به آخرین اطلاعات برآورد شده 8.2 میلیون زن آمریکایی پوکی استخوان دارند و بیش از 27.3 میلیون نفر کمی توده استخوانی دارند.
از تخم مرغ بعنوان بسته پروتئینی در صبحانه و بصورت کوکو با سبزی فراوان بعنوان یک شام سریع و آسان استفاده کنید.
2. آلو
از این پس آلو غذای صرفا مادربزرگی نیست! توجه داشته باشید که این میوه سرشار از فیبر می تواند به حرکت و بهبود کل دستگاه گواراشی کمک کند. زنان نسبت به مردان یبوست و سایر اختلالات گوارشی را بیشتر تجربه می کنند و در نتیجه آلو یک میوه بسیار مفید برای سلامت زنان، در این مورد خواهد بود. و چیز دیگری که گفتنش ضروری است این است که: با توجه به مطالعات انجام گرفته در دانشگاه ایالتی سن دیگو، آلو می تواند به افزایش سلامت استخوان کمک کند. خوردن 5 یا 6 روز از آن می تواند به کاهش از دست دادن استخوان کمک و تراکم استخوان در زنان یائسه را بهبود بخشد. کارشناسان می گویند که ترکیبات مواد مغذی این میوه، از جمله ویتامین K، بور، منیزیم، پتاسیم و پلی فنول است که برای استخوان مفید می باشند. (سیارک)
از آن بعنوان تنقلات شیرین استفاده کرده یا به غلات و ماستتان اضافه کنید. روشهای خلاقانه در استفاده از آن: از پوره آن به جای شکر (و بعنوان ماده‌ای که کمی بیشتر فیبر دارد) در مواد غذایی پخته استفاده کنید.
3. سالمون
مطمئنا ماهی های زیادی در دریا وجود دارد اما ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین آنهاست. این پروتئین بدون چربی دارای اسید چرب امگا 3 است که برای مبارزه با چاقی خوب بوده و نیز از استخوان های شما محافظت می کند. اگر در خوردن خوراک ماهی و گوشت قرمز قرار است ترجیحی انجام دهید بهتر از همه این است که با توجه به توصیه اکثر کارشناسان، مصرف گوشت بویژه گوشت چربی دار، گوشت فرآوری شده از جمله بیکن و گوشت اغذیه‌فروشی‌ها را محدود کنید. زنان باردار نیز می‌توانند با انتخاب سالمون به کودک خود کمک کنند. در مطالعه ای که انجام شده زنانی که از ماهی کمتر استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس و کم وزنی هنگام تولد قرار می گیرند. بعنوان خوراکی سالم و خوش طعم، سالمون را به سبک آسیایی بخورید.
4. پسته
چیپس های چرب را کنار گذاشته و به جای آن از برخی تنقلات آجیلی استفاده کنید. یکی از سالم ترین آجیل ها پسته می باشد. مصرف یک اونس حدود 49 دانه از آن حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید است. در واقع، محققان توصیه می کنند که خوردن روزانه 1.5 اونس از اغلب آجیل‌ها از جمله پسته، بخشی از رژیم غذایی کم چرب و کم کلسترول است که می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی که قاتل درجه یک، یک چهارم زنان آمریکایی است کمک کند. همچنین پسته سلاح مهمی در مقابله با افزایش وزن است: پسته با 160 کالری در هر اونس، یکی از کم کالری ترین آجیل ها است و حاوی پروتئین و فیبر می باشند. و از آنجایی که پوست‌دار آن جلوی شما را می گیرد (و به شما یادآوری می کند که چه مقدار خورده‌اید) احتمالا موجب مصرف کم شما از پسته گردد. در تحقیقی که انجام گرفته، افرادی که پسته پوست دار می خورند 41٪ کمتر از آنهایی که پسته بدون پوست می خورند، کالری جذب می کنند.
از پسته بعنوان یک میان وعده غذایی استفاده کرده و یا آن را به سالاد یا ساید دیش ها (غذاهای جانبی) از جمله غذای کدو گردویی و ساید پسته استفاده کنید.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

به به تخم مرغ

در

تخم مرغ علاوه بر چربی (زرده) و پروتئین (سفیده) از مقادیر بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تشکیل شده است که در زیر به آن اشاره شده است. میزان مجاز مصرف روزانه 2 عدد در روز و برای از بین بردن سالمونلا باید بصورت کاملا  پخته مصرف شود.(سیارک

خالص ترین نوع پروتئین

سفیده تخم مرغ  از خالص ترین نوع پروتیین ها می باشد .  پروتئین سفیده تخم مرغ به عنوان استاندارد در محاسبه پروتئین سایر غذاها استفاده می شود.

ویتامین ها

A: مناسب برای پوست و رشد (سیارک
D: با تولید کلسیم مقاومت استخوان ها را افزایش می دهد
E: از سلول ها در برابر فرایند اکسایش جلوگیری می کند
B1: باعث آزاد شدن انرژی موجود در کربوهیدرات ها می شود
B2: انرژی موجود در چربی ها و پروتئین ها را آزاد می کند
B6: سوخت و ساز پروتئین در بدن را بهبود می بخشد
B12: در ساختار بافت های عصبی و سلول های خونی نقش مهمی دارد

مواد معدنی

آهن: در ساخت گلبول های قرمز خون بسیار موثر است
روی: به تعادل آنزیم ها کمک کرده و فرایند بلوغ را تسریع می بخشد
کلسیم: مهمترین ماده معدنی در تقویت استخوان و دندان
ید: ترشح هورمون ها تیروئید را کنترل می کند
سلنیوم: مانند ویتامین E از سلول ها در برابر فرایند اکسایش محافظت می کند.   

نظرات

ممنون، کاش بیشتر غذاها مثل تخم مرغ راحت آماده میشد.۱۳۹۵/۱۰/۲۸

سلام مفید بود. خدا قوت۱۳۹۵/۷/۵

در ادامه بخوانید...

خواص تخم مرغ 11 مورد

در

تخم مرغ، از آن دسته خوراکی هایی است که در چند ساله اخیر بحث و گفتگو های بسیاری درباره آن شده است و نظرات مختلفی راجع به آن شنیده ایم. پیش تر، تقریبا تمامی متخصصین تغذیه معمولا جایی برای تخم مرغ در رژیم غذایی مراجعه کنندگان خود در نظر می گرفتند، اما به مرور زمان مسائلی مطرح شد درباره این که کلسترول موجود در تخم مرغ (زرده تخم مرغ) بیش از اندازه بوده و می تواند برای سلامت  فرد مضر باشد؛ این گونه نگرانی ها تا جایی پیش رفت که بسیاری از افراد به هنگام مراجعه به غذاخوری ها و رستوران ها و به هنگام سفارش دادن املت، از گارسون یا آشپز آن مکان در خواست می کردند که در املت شان تنها از سفیده تخم مرغ استفاده کنند. با تمام این تفاسیر، تحقیقات صورت گرفته در چند ساله اخیر حاکی از آن است که تخم مرغ، آن قدر ها هم که پزشک ها و متخصصان تغذیه تا چند سال پیش فکر می کردند، مضر نیست. در حقیقت، با در نظر گرفتن این نکته که زیاده روی در خوردن تخم مرغ (و البته هر ماده خوراکی و غذایی دیگر) عادت غذایی چندان مناسبی نیست، تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد مصرف متعادل تخم مرغ می تواند در نهایت ثمرات بسیاری را متوجه سلامت فرد کند.

در حال حاضر بیشتر متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که مصرف روزانه یک تا دو تخم مرغ ایرادی ندارد. البته با توجه به ساده بودن بیش از اندازه آماده کردن و مصرف تخم مرغ، به سادگی می توان در هر وعده غذایی از آن استفاده کرد (تنوع در پخت و سرخ کردن آن سبب می شود کمتر فرد از آن دل زده شود) و میزان توصیه شده توسط متخصصان تغذیه را نادیده گرفت. اما چگونه می توان تخم مرغ را برای خوردن آماده کرد؟ مطمئنا پاسخ های گوناگون و متنوعی برای این سؤال می توان یافت. به سادگی می توان تخم مرغ را آب پز کرده و به عنوان یکی از مواد اولیه در تهیه سالاد از آن بهره گرفت و یا حتی آن را به تنهایی و به عنوان یک میان وعده مغذی مصرف کرد. روش های سرخ کردن تخم مرغ نیز که حتی نیازی به مطرح کردن نداشته و همگی با آن ها آشنایی داریم. صرف نظر از این که در حال تدارک دیدن کدام وعده غذایی (صبحانه، ناهار و یا شام) باشیم به سادگی می توانیم جایی برای تخم مرغ باز کنیم و در این مقاله قصد داریم شما را با تمامی فوایدی آشنا کنیم که مصرف متعادل و روزانه تخم مرغ می تواند برای سلامت شما به همراه داشته باشد. با سیارک همراه باشید.

بیشتر بدانیم: ۱۲ اتفاقی که با خوردن تخم مرغ در بدن می افتد 

فواید زرده تخم مرغ برای مو 

تخم مرغ می تواند به طور کاملا طبیعی سبب افزایش انرژی شود

آیا از آن دسته افرادی هستید که برای به دست آوردن انرژی کافی برای ادامه دادن فعالیت های روزانه تان مدام به استفاده از نوشیدنی های کافئین دار و سایر محصولات این چنینی روی می آورید؟ در این صورت ممکن است بدن شما در معرض کمبود ویتامین ب قرار گرفته باشد و به آن نیاز داشته باشید. ویتامین ب یکی از مهمترین ویتامین هایی است که این امکان را در بدن به وجود می آورد که غذای مصرف شده را بدل به سوخت کرده و از آن به عنوان منبعی برای تأمین انرژی استفاده کند. تخم مرغ یکی از خوراکی های سرشار از ویتامین ب است و اضافه کردن یک تخم مرغ به وعده غذایی ناهار و یا صبحانه می تواند کمک قابل توجهی به افزایش سطح انرژی کرده و فرد را از مصرف بیش از اندازه نوشیدنی های کافئین دار و نیز مکمل های مضر حاوی ویتامین ب بی نیاز کند.

می تواند به رشد مو سرعت بخشد

زرده تخم مرغ حاوی مقادیری بیوتین (بیوتین یا ویتامین ب 7 یکی از انواع ویتامین ب است که به نام ویتامین اچ هم شناخته می شود)، ویتامین ب 6، ب 12 و نیز ویتامین آ می باشد. تحقیقات انجام گرفته حاکی از آن است که تمامی این ویتامین ها می توانند به طور قابل ملاحظه ای به سرعت بخشیدن به فرایند رویش مو کمک کنند، بنا بر این اگر مو های سر خود را کوتاه کرده و چندان از مدل موی خود خوش تان نمی آید، می توانید برای چند روزی مصرف تخم مرغ را افزایش دهید.

می تواند سبب بهبود وضعیت بینایی و دید افراد شود

مطمئنا زمانی که از بهبود وضعیت بینایی و دید افراد و جلوگیری از اختلالات مربوط به آن صحبت می شود، نخستین مسئله ای که به ذهن متبادر می شود استفاده از خوراکی هایی چون هویج و سیب زمینی های شیرین است. اما سبزیجات نارنجی رنگ تنها خوراکی های حاوی ویتامین آ نیستند؛ ویتامینی که بیش از هر چیز دیگر برای بهبود و افزایش سلامت بینایی و چشم افراد حائز اهمیت است و جذب میزان کافی آن در طول روز برای مدت زمانی طولانی از بروز اختلالات مربوط به بینایی که به واسطه کهولت سن پدید می آیند، تا حدود زیادی جلوگیری می کند. همان گونه که در مورد پیشین نیز عنوان شد، زرده تخم مرغ حاوی مقادیری ویتامین آ می باشد و نیز آنتی اکسیدانی به نام لوتئین که هر دو نقش مهمی در افزایش سلامت بینایی و چشم افراد دارند.

می تواند خطر بروز اختلالات قلبی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد

تحقیقاتی که اخیرا در این خصوص انجام گرفته حاکی از آن بوده است که آن دسته از افرادی که عادت به مصرف روزانه یک تا دو تخم مرغ داشته اند، به مراتب کمتر از سایرین (کسانی که تخم مرغ نمی خوردند) در معرض خطر ابتلا به اختلالات قلبی و سکته های قلبی قرار می گرفته اند و همین یک دلیل می تواند کافی باشد برای آن که تخم مرغ را حداقل به یکی از وعده های غذایی خود بیفزایید (مصرف تخم مرغ به عنوان صبحانه می تواند گزینه ایده آلی باشد).

سبب افزایش و بهبود کارکرد مغز می شود

تحقیقات نشان می دهد که مصرف آن دسته از مواد خوراکی که تأثیر قابل ملاحظه ای بر سلامت مغز افراد می گذارند، به عنوان صبحانه، می تواند به مرور زمان سبب افزایش هوش این افراد شود. چربی های مفید موجود در زرده تخم مرغ نقش بسیار مهم و تأثیر گذاری بر سلامت و کارکرد مغز می گذارد. نکته دیگر این که زرده تخم مرغ به طور قابل ملاحظه ای به رشد و پیشرفت فعالیت های مغزی کودکان کمک می کند و اگر بتوان طی روندی منظم مقداری تخم مرغ (و یا سایر مواد خوراکی ای که از لحاظ ترکیب، شبیه به زرده تخم مرغ بوده و حاوی چربی های مفید باشند) به آن ها داد، علاوه بر این که می توان به رشد و پیشرفت فعالیت های مغزی شان کمک می کرد، می توان از اختلالات مربوط به عقب ماندگی ذهنی و این گونه مسائل تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

بیشتر بدانیم:  تخم مرغ موجب بهبود روند رشد مغز نوزاد می شود 

افزایش قد کودکان با تخم مرغ 

می تواند جذب کلسترول مفید برای بدن را افزایش دهد

البته تخم مرغ یکی از جمله مواد خوراکی ای به شمار می رود که حاوی مقادیر زیادی کلسترول است، اما نکته ای که معمولا در این تعریف جای نمی گیرد و افراد از عنوان کردن آن غافل می شوند این است که کلسترول موجود در تخم مرغ برای بدن و سلامت فرد مفید است. در حقیقت دو نوع کلسترول متفاوت از هم وجود دارد: کلسترول اچ دی ال و کلسترول ال دی ال (با این دو نام اختصاری شناخته می شوند). کلسترول اچ دی ال برای بدن و سلامت فرد مفید بوده و کلسترول ال دی ال مضر است و به عنوان کلسترول بد یا نا مناسب نیز شناخته می شود. ممکن است تا کنون به این نکته پی برده باشید که کلسترول موجود در تخم مرغ متعلق به دسته اول (اچ دی ال) بوده و برای سلامت فرد مفید است؛ بنا بر این نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تمامی خوراکی های با کلسترول بالا لزوما برای سلامتی افراد مضر نیستند و پیش از آن که در خصوص عدم مصرف آن ها تصمیم گیری کنید، تحقیقات بیشتری در خصوص کلسترول موجود در آن ها انجام دهید.

می تواند کلسترول بد موجود در بدن را تغییر دهد

از زمانی که شاهد پیشرفت هایی در علم تغذیه بوده ایم و درباره خواص مواد خوراکی و این گونه مسائل تحقیقات بیشتر و جامع تری صورت گرفته است، بسیاری از متخصصان این حوزه، این باور را در اذهان عموم مردم به وجود آورده اند که مصرف بیش از اندازه تخم مرغ می تواند در نهایت سبب افزایش میزان کلسترول بد یا ال دی ال موجود در بدن شود. اما نکته ای که در چند ساله اخیر بیشتر به آن اذعان شده است و شاید تا کنون بسیاری از آن آگاهی پیدا کرده باشند، زیر مجموعه هایی است که کلسترول ال دی ال دارد. در حقیقت این دسته از کلسترول شامل سه زیر مجموعه می شود: کم، متراکم یا غلیظ و انبوه. تحقیقات انجام گرفته در این خصوص نشان می دهد که دو زیر مجموعه نخستین (یعنی کلسترول ال دی ال کم و متراکم) به مراتب برای سلامت فرد خطرناک تر هستند و ضرر های بیشتری را متوجه او خواهند کرد (بر خلاف برداشت نخستینی که با شنیدن نام این کلسترول ها به ذهن متبادر می شود). نکته جالب توجه در خصوص مواد و ترکیبات موجود در تخم مرغ آن است که این امکان را در بدن فرد به وجود می آورد که کلسترول های ال دی ال کم و متراکم به مرور زمان بدل به زیر مجموعه سوم شوند (کلسترول انبوه ال دی ال) که به مراتب خطرات کمتری را متوجه سلامت فرد خواهد کرد؛ از آن جمله می توان به کاهش احتمال حملات قلبی اشاره کرد.

میزان پروتئین جذب شده را افزایش می دهد

پروتئین ها از به طور کلی از آمینو اسید به وجود می آیند و عملا مهمترین ماده مورد نیاز برای هر سلولی هستند که بدن آن ها را به وجود می آورد: به این معنا که جذب پروتئین کافی یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر تجدید سلول های موجود در بدن است. البته کاملا مشخص است که بدون در نظر گرفتن مصرف روزانه تخم مرغ، راه های بسیاری برای جذب پروتئین مورد نیاز بدن وجود دارند و خوراکی های بسیاری هستند که سرشار از پروتئین می باشند، با این حال، نکته ای که در خصوص تخم مرغ وجود دارد و آن را متمایز از سایر مواد خوراکی حاوی پروتئین می کند این است که تمامی آمینو اسید های مورد نیاز برای استفاده مؤثر از پروتئین جذب شده را در خود دارد. هر تخم مرغ حاوی چیزی حدود شش گرم پروتئین است و قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه در نهایت برای سلامت فرد بسیار مفید خواهد بود.

حاوی کولین است

بنا به آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مرکز سلامت و تغذیه ایالات متحده آمریکا، بیشتر مردم این کشور ها میزان کولینی که بدن در طول روز به آن نیازمند خواهد بود را جذب نمی کنند و توجه چندانی به این مسئله نمی شود. متأسفانه نادیده گرفتن این مسئله و پایین آمدن قابل توجه میزان کولین در بدن، در نهایت می تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد که از آن جمله می توان به اختلالات مربوط به کارکرد ماهیچه های بدن و نیز کبد اشاره کرد. اما خبر خوب این است که تخم مرغ علاوه بر تمامی ترکیباتی که تا کنون عنوان شد، حاوی کولین نیز بوده و به واسطه مصرف روزانه آن می توان از چنین اختلالاتی جلوگیری کرد.

بیشتر بدانیم: حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟ 

از پوست در مقابل نور آفتاب محافظت می کند

کارتنوئید های موجود در تخم مرغ، علاوه بر آن که سبب بهبود بینایی فرد شده و از بسیاری از اختلالات مربوط به آن جلوگیری می کند، سبب بهبود سلامت پوست نیز می شوند. تحقیقات انجام گرفته در این باره حاکی از آن است که این ماده مغذی موجود در تخم مرغ، اگر به اندازه کافی در بدن فرد وجود داشته باشد، از ورود بسیاری از اشعه های مضر به سلول های پوستی جلوگیری خواهد کرد و از نتایج مستقیم این مسئله می توان به کاهش ضرری که به هنگام رویا رویی با نور آفتاب و اشعه یو وی متوجه پوست بدن فرد می شود، اشاره کرد. البته آفتاب سوختگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتی با خوردن تخم مرغ هم به قوت خود باقی است و برای جلوگیری از آن باید از کرم های ضد آفتاب استفاده شود. نکته دیگر این که این مواد موجود در تخم مرغ، خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهند و این نیز از دیگر ثمرات مصرف روزانه تخم مرغ است.

می تواند خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش دهد

تحقیقاتی در این خصوص بر روی افرادی که سن شان از مرز چهل سالگی عبور کرده بود انجام گرفته و نتایج نشان می داد آن دسته از افرادی که به طور روزانه تخم مرغ مصرف می کردند، به مراتب کمتر از سایرین در معرض خطرات ناشی از سندرم متابولیک قرار می گرفتند. سندرم متابولیک، به مجموعه اختلالاتی گفته می شود که همگی در ارتباط مستقیم با سیستم سوخت و ساز بدن (متابولیسم) قرار می گیرند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 خاصیت خوردن دو عدد تخم مرغ در صبحانه

در

خواص تخم مرغ

1.تخم مرغ از مغز شما محافظت می کند

 خواص تخم مرغ برای مغز

به طور بالینی ثابت شده است که این ویتامین خاص مهم ترین مواد ساختمانی مغز است.اگر شما 2 عدد تخم مرغ در تغذیه روزانه بگنجانید، بدن شما به اندازه کافی از این مواد مغذی دریافت میکند.کولین موجود در تخم مرغ از مغز شما محافظت می کند

2.چشمان شما سالم میماند

خواص تخم مرغ برای چشم

به لطف لوتئین موجود در تخم مرغ، چشمان شما سالم میماند.این ماده مسئول بینایی و دید خوب است.

3.تخم مرغ  به جذب کلسیم کمک میکند

 تخم مرغ و جذب کلسیم

ویتامین D موجود در تخم مرغ به جذب کلسیم کمک میکند.افزایش مقدار ویتامین D در تخم مرغ با تغذیه مکمل های مرغی.ویتامین D به استخوان ها و دندان های در جذب کلسیم کمک می کند و باعث تقویت استخوان ها و دندان ها میشود.

4.تخم مرغ از پوست، مو و کبد محافظت می کند

تخم مرغ از پوست، مو و کبد محافظت می کند

یکی از خواص تخم مرغ دارا بودن ویتامین B کمپلکس است که از پوست، مو و کبد محافظت می کند.فسفولیپیدهای موجود در تخم مرغ باعث حذف سموم از کبد می شود.

5.خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد

تخم مرغ خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد

همچنین تولید کلسترول بدن را مهار می کند.علاوه بر این، تخم مرغ حاوی اسید امگا 3 است که سطح تری گلیسیرید را کاهش می دهد

6.شروع به از دست دادن وزن می کنید

تخم مرغ باعث لاغری می شود

صبحانه تخم مرغ  برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد و به شما این امکان را می دهد تا میزان مصرف مواد غذایی مصرف شده در یک روز را کاهش دهید

7.کاهش خطر ابتلا به سرطان

تخم مرغ و کاهش خطر ابتلا به سرطان
کولین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.بنا به تحقیقات خطر ابتلا به سرطان سینه 18 درصد کاهش می یابد.

8.تخم مرغ غنی از ویتامین B9 است

تخم مرغ B9 دارد
-.ویتامین B9 دارای نام دیگری است: اسید فولیک.با کمک آن، گلبول قرمز و لوله عصبی جنین شکل می گیرد و خطر ابتلا به عقب ماندگی ذهنی کودک کاهش می یابد.

9.روند پیری را کند می کند

تخم مرغ روند پیری را کند می کند

در 87٪ زنان 35 تا 40 ساله، لکه های بوجود آمده بخاطر بالا رفتن سن را کاهش می دهد. در مردان، چین و چروک در اطراف چشم به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

10.قیمت مناسب 

با این همه خواص برای تغذیه در صبحانه مناسب است .خودتان قضاوت کنید 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص تخم بلدرچین

در
تخم بلدرچین یک محصول رژیمی است که در رژیم غذایی برای رشد طبیعی بدن کودک، برای بهبودی در دوره پس از عمل و برای بیماری های مختلف مفید است. تخم بلدرچین  دارای یک پوسته نازک رنگی با لکه های تیره است. وزن یک تخم بلدرچین از 10 تا 12 گرم متغیر است.
خواص تخم بلدرچین
تخم بلدرچین و خواص تخم بلدرچین از زمان مصر باستان شناخته شده است. مطالعه خواص تخم بلدرچین در جامعه مدرن توسط ژاپنی ها انجام شده و انتشار مقالات علمی در مورد مزایای این نوع تخم ، تخم بلدرچین را مشهور کرد.

خواص تخم بلدرچین

استفاده از تخم بلدرچین و میزان استفاده در تغذیه از  تخم بلدرچین پخته، و سرخ شده در روغن و میزان مصرف روزانه آنها بستگی به سن فرد دارد. بنابراین برای کودکان 1 تا 3 ساله، تعداد روزانه تخم بلدرچین 1-2 است، از 3 تا 10 سال - 3، از 10 به 18 - 4، از 18 تا 50 - 5-6، بزرگتر 50 سال - 4-5 قطعه. تأثیر استفاده از تخم بلدرچین  قبل از دو هفته استفاده روزانه ظاهر نمی شود. خوردن تخم بلدرچین  باید سیستماتیک باشد، در غیر این صورت اثر پیشگیرانه و درمانی نخواهد داشت.
اعتقاد بر این است که بهتر است که تخم بلدرچین بصورت خام مصرف شود، اما همیشه نمی توان از سلامت پرنده و به همین ترتیب از سلامت تخم مطمئن بود. بنابراین، با استفاده از حرارت مناسب، می توانید حداکثر ایمنی تمام مواد مغذی را به دست آورید.
از آنجا که فرآیند پخت و پز نباید از 15 دقیقه تجاوز کند، اگر حرارت برای مدت طولانی رخ می دهد، تمام ویتامین ها و اسیدهای آمینه تخریب می شود.
اگر پوسته تخم آسیب نبیند، تخم بلدرچین را می توان به مدت 30 روز در دمای 18-23 درجه سانتیگراد و 60 روز در دمای 7-3 درجه سانتیگراد ذخیره کرد. محتوای کالری تخم بلدرچین تازه حاوی 168 کیلوکالری است. تخم های بلدرچین حاوی مقادیر زیادی چربی هستند که مصرف ​​آنها توسط افراد دارای اضافه وزن پیشنهاد نمی شود.
 
ارزش تغذیه ای در هر 100 گرم:
کربوهیدرات، 0.6گرم
پروتئین 11.9
آب،73.2 گرم
کالری، 168 کیلوکالری
چربی 13.1
خواص مفید تخم بلدرچین ترکیب و در دسترس بودن مواد مغذی تخم بلدرچین شامل بسیاری از مواد مغذی شامل ویتامین A ، B1 ، B2 ، PP ، میکرو و مغذی ها ( آهن ، فسفر ، پتاسیم ، کبالت ، مس ، کلسیم )، اسید آمینه ضروری (ترئونین، تیروزین، گلیسین، لیسوسین، و هیستیدین) می باشد. محتوای لیسوسین در تخم باعث جلوگیری از تولید مثل میکرو فلوراسیون مضر در بدن می شود، تروستین اثر مثبتی روی پوست، رنگ طبیعی و حالت کشسانی پوست را به ارمغان می آورد.
یکی از مزایای اصلی تخم بلدرچین عدم وجود هیچگونه منع مصرف آن است. آنها حتی در کودکان6 ماهه واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کنند. تخم بلدرچین در درمان بیماری هایی مانند التهاب معده و استفاده زخم دستگاه گوارش ، سوخت و ساز بدن و گوارش، ذات الریه، برونشیت، آسم، سل، فشار خون، کم خونی، بیماری های قلبی، بیماری های چشم، سیستم ادراری، کیسه صفرا و لوزالمعده قابل استفاده است.
حضور تخم بلدرچین در رژیم غذایی کودک موجب پیشرفت ذهنی او، بهبود حافظه، تمرکز، تقویت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن می شود. استفاده از تخم بلدرچین  به ویژه برای کودکان عقب مانده مثبت است. زنان باردار توصیه می کنند که از این محصول برای جلوگیری از پاتولوژی بارداری، تقویت استخوان و بافت دندان و همچنین حفظ ایمنی استفاده شود.
در افراد مسن، تخم بلدرچین برای مبارزه با کولسیستیت مزمن تجویز می شود، کلسترول اضافی را از خون حذف می کند و همچنین پلاک های چربی بر روی دیواره های عروق خونی را حل می کند. علاوه بر تمام مواد موجود در تخم بلدرچین ، به اتصال و حذف رادیونوکلئید کمک می کند.
این به ویژه برای افرادی که کارشان با افزایش خطر ابتلا به اشعه، افراد تحت شیمی درمانی در مبارزه با سرطان و کسانی که قبلا یک دوز تابش را دریافت کرده اند، به عنوان مثال در نتیجه تشعشع های اتمی (مانند چرنوبیل) اهمیت دارد. برای جلوگیری از راکیکت، هیپوکلسمی، شکنندگی استخوان، پودر تخم بلدرچین استفاده می شود.

استفاده از تخم بلدرچین در لوازم آرایشی

تخم بلدرچین علاوه بر مصرف خوراکی در لوازم آرایشی برای تهیه ماسکهای تقویت کننده و تونیک برای صورت، بدن و مو استفاده می شود. برای پوست خشک شما می توانید ماسک با 3 زرده و 1 قاشق غذاخوری روغن گیاهی استفاده کنید. روغن گیاهی و زرده را مخلوط و به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. ماسک را برای 15-20 دقیقه نگه دارید، سپس با آب گرم بشویید.
برای موهای شکننده، شما می توانید ماسک را بر اساس 3-4 تخم بلدرچین، روغن گیاهی (100 میلی لیتر)، ترجیحا روغن زیتون و عسل مایع (2 قاشق غذاخوری) آماده کنید. تمام مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و روی تمام طول مو و ریشه مو بمالید. سپس سر را با یک کلاه پلاستیکی و یک حوله گرم بپوشانید. بعد از یک ساعت ماسک را باید با آب گرم و شامپو کاملا بشویید.
در آشپزی تخم بلدرچین برای تزئین غذاهای مهمانی، سالاد و سس مایونز استفاده می شود.

عوارض تخم بلدرچین

تصور غلط این است که تخم بلدرچین با ﺳﺎﻟﻣونلوز آلوده نیست. این اشتباه است. همانند هر تخم مرغ  دیگری، می توان آن را با عفونت سالمونلا آلوده شود، و مصرف آنها می تواند منجر به مسمومیت بدن شود. توصیه می شود که تخم بلدرچین را برای افرادی که دارای نمی توانند پروتئین  را هضم کنند و  یا دارای بیماری های مرتبط با کبد و کلیه هستند، استفاده شود. مصرف بیش از حد تخم بلدرچین همچنین می تواند باعث سوء هاضمه شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...