شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

در

 (سیارک)  :  آیابا وجود داشتن  رژیم غذایی خاص،  وزن کم نمی کنید؟ برایتان سوال برانگیز است که چرا ؟ چه باید کرد؟  اشکال کار از چیست ؟ امکان دارد این شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم غذایی شما،  مانع کاهش وزن شما شده است.

1- از چربی‌های سالم غافل شده اید!

 یکی از بزرگترین مشکلات تغذیه ای در مردم اسفاده نکردن از چربی های مفید مثل روغن کنجد، روغن زیتون، آووکادو، امگا 3 موجود در ماهی، آجیل‌ها و دانه‌ها گیاهی که همگی دارای چربی‌های سالم هستند و مصرف آن‌ها به اندازه کافی و نه در حد افراط در برنامه غذایی روزانه افراد لازم و واجب است ، می باشد.
در حقیقت، اگر چربی‌های سالم را استفاده نکنیم ، بخاطر کم آوردن انرژی و ضعف ، تمایل به مصرف چربی های دیگر پیدا می کنیم.

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

2- خوردن شکلات و پیاده روی !

برخی برای یک پیاده روی زیر 90 دقیقه شکلات می خورند، در صورتی که در چنین شرایطی مصرف آب کافی می باشد .اگر  زمان بیشتری را به پیاده روی اختصاص داده اید ،  از میوه، کمی آجیل و یا پنیر کم چرب استفاده نمایید. زیرا شکلات سرشار از قند است و در این شرایط، اوضاع را وخیم‌تر می‌نماید.

3- اشتباه سوم جایزه دادن به خودتان می باشد!

در زمان کودکی همیشه با غذای خوب یا شکلات، شیرینی، کلوچه‌های خوشمزه جایزه می گرفتیم . اما اگر قرار است وزن کم کنیم ، بهتر است این توقعات را کنار بگذاریم .مثلا بعد از نیم ساعت پیاده روی سریع ، قول ساندویچی کوچک را به خودتان ندهید ، باید خودتان را اصلاح نمایید ! به جای ساندویچ ، موسیقی جالب، گل زیبا و یا مجله به خودتان هدیه کنید. یادتان باشد شما در حال وزن کم کردن هستید و باید میزان کالری دریافتی را کم نمایید.

4- شما گرسنگی کاذب دارید.

شاید میخواهید اشتهای اضافی‌تان را با چند پیراشکی کوچک کم کنید اما در چنین شرایطی بهنر است از سبزی، میوه، پنیر کم چرب، ماست کم چرب و مواد مشابه استفاده نمایید . 

5- به اندازه کافی آب نمی‌نوشید!

یکی از کلیدهای کاهش وزن و داشتن زندگی سالم  مصرف آب آشامیدنی کافی است . اگر به اندازه کافی آب مصرف نکنید ، از انرژی کمتری برخوردار هستید و بدن شما  تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرد.مصرف آب هنگام پیاده روی بسیار مهم می باشد، زیرا علاوه بر روان کردن مفاصل ، دمای بدن شما را که هنگام پیاده روی بالا می رود، کاهش می دهد . همچنین بدن برای انتقال مواد مغذی به آب نیاز دارد. 
بهتر است آب را خالی بنوشید در صورتی که دوست ندارید ، مقداری آب لیموی تازه داخل آب بریزید.

6- اثر پیاده روی را خنثی نکنید

 از مزایای بی‌شمار طرح 10000 گام (معادل 8 کیلومتر پیاده روی) استفاده کنید . اما به یاد داشته باشید که مزایای این پیاده روی را با مصرف دسری کوچک و یا یک شکلات کاملا از بین می برید.

معجون معجزه آسا دشمن چربی دور شکم

9 غذا برای کاهش وزن

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

5 غذای چربی‌سوز عالی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 ماده مفید برای کاهش وزن

در

  1. بادام: تنها یک مشت بادام سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و هم چنین منزیم است. تحقیقاتی که در سال 2006 توسط موسسه بنیاد مبارزه با بیماری چاقی مفرط انجام شد، نشان داد که مصرف بادام باعث از بین بردن اشتهای کاذب می شود همچنین به تثبیت وزن نیز کمک می کند. پس منتظر چه هستید؟ در صبحانه بعدیتان حتما بادام بگنجانید. در یک موسسه تحقیقاتی تعدادی داوطلب انتخاب شد و طی یک آزمایش همگی آن ها به مدت 6 ماه روزی7 بادام مصرف کردند. در پایان آزمایش افراد داوطلب چیزی حدود 18 درصدکاهش وزن داشتند.

 

  1. سبزیجات: سبزیجات دارای موادی هستند که برای بدن ضروری هستند. حتی همان طور که می دانید گیاه خواری امروزه یک نوع سبک تغذیه محسوب می شود. خوردن سبزیجات به بهبود کار روده کمک می کند و موجب آبرسانی به پوست می شود. در نتیجه دارای پوستی شفاف و زیبا خواهید بود. سبزیجات منبع بسیار خوبی از مواد معدنی لازم برای بدن هستند و ویتامین های بدن را تا حدودی تامین می کنند. همه افراد باید در زندگی روزانه خود مصرف سبزیجات را بگنجانند. یک بشقاب حاوی سبزیجات می تواند برای کاهش وزن بسیار مناسب باشد. زیرا سبزیجات کالری کمی دارند، چربی ندارند، سرشار از فیبر، فولیک اسید، پتاسیم، منزیم و ویتامین C هستند که همگی این ها در کاهش وزن نقش بسزایی دارند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که در برنامه غذایی روزانه خود مصرف سبزی را می گنجانند، خطر ابتلا به سرطان و سکته قلبی همچنین بیماری های قلبی عروقی در آن ها 11درصد کاهش می یابد.

 

  1. جو دوسر: جو دوسر سرشار از فیبر است. بعد از مصرف آن برای مدت طولانی احساس سیری می کنید در همان حال، شما را برای مدت طولانی تری سرحال و پرانرژی نگه می دارد. اگر 1الی 2 ساعت قبل شروع کار روزانه جو دوسر مصرف کنید برای مدت بیشتری در روز انرژی دارید همچنین اشتهای شمارا کاهش می دهد که این خود باعث سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن می شود. بهتر است جو را به صورت پخته مصرف کنید و از خوردن جوهای بسته بندی شده که سرشار از شکر هستند دوری کنید.

 

  1. روغن زیتون: تحقیقاتی که توسط تیم دکتر استیو سپکتر و مارشال گولد برگ رهبری و به همکاری دانشگاه توماس جفرسون در دانشگاه پزشکی فیلیپین انجام شد نشان داد که افرادی که در این تحقیقات داوطلب بودند بعد از مصرف 2 قاشق چای خوری روغن زیتون 15الی 20 دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سرعت کاهش وزن چشم گیری داشتند،  همچنین افرادی که به مصرف سیگار اعتیاد داشتند بعد از اتمام تحقیقات باز گو کردند که میل آن ها به مصرف سیگار بسیار کاهش یافته است به طوری که می خواهند آن را کامل کنار بگذارند.

 

  1. لوبیای سیاه: در گذشته لوبیای سیاه را از نظر پروتئین کم ارزش محسوب می کردند. حال آن که امروزه دریافته اند می توان حتی آن را جایگزین وعده اصلی غذایی نیز کرد. دانشمندان سیستم گوارش انسان را هنگام مصرف لوبیای سیاه مورد آزمایش قرار دادند. تحقیقات نشان داد که بعد از مصرف اندکی از آن شخص احساس سیری می کند. سرشار از فیبر و پروتئین است و همچنین حاوی نوعی کربوهیدرات به نام رسیستانت است که کاهش دهنده وزن است. به راستی که لوبیای سیاه یکی از غذاهای بسیار پر ارزش و عالی برای کاهش وزن محسوب می شود.

 

  1. چای سبز: برای مصرف چای سبز به دلیل نیاز دارید؟ تحقیقاتی که به تازگی بر این نوع چای انجام شده نشان می دهد که این چای سرشار از موادی است که همواره  بعد از مصرف باعث کاهش وزن می شوند. برای این تحقیقات افرادی را انتخاب کردند و آن هارا به دودسته تقسیم کردند به مدت سه ماه به یک گروه روزی سه فنجان چای سبز و به گروه دیگر روزی سه فنجان چای دیگر دادند. در پایان دوره  تحقیقات افرادی که در این مدت چای سبز مصرف می کردند کاهش وزن بیشتری نسبت به دسته دوم داشتند. محققان می گویند که درهنگام انجام آزمایشات بر روی چای سبز دریافتند که حاوی ماده ای است که بدن را وادار به کالری سوزی می کند و سطح چربی خون را نیز کاهش می دهد.  نتیجه این تحقیقات در مجله آمریکایی تغذیه سالم به صورت کامل شرح داده شده است.

 

  1. کلم پیچ: کلم پیچ به وسیله تاثیر گذاشتن بر روی سیستم دفع، بدنتان را سم زدایی می کند و سموم بدن را دفع می کند. همچنین اشتهای شمارا نسبت به غذاهای سرخ شده و فست فود ها کاهش می دهد. شما با مصرف غذاهای پرکالری، پرادویه یا بسیار شیرین درواقع در حال واردن کردن میزان بالایی از سموم به بدن خود هستید که باعث افزایش وزن، جوش، کبد چرب و بیماری های قلبی عروقی می شوند. مصرف کلم پیچ میزان این سموم را در بدن کاهش می دهد، آنها را دفع می کند و به بدن شادابی و طراوت می بخشد.

 

  1. مارچوبه: وقتی برای کاهش وزن اقدام می کنید، این که مواد غذایی سرشار از فیبر مصرف کنید اهمیت دو چندان پیدا می کند. مانند مارچوبه. مارچوبه یک نوع ماده غذایی بسیار با ارزش است که سرشار از ویتامین های مختلف از جمله ویتامن های A ,C, K, و فیبر است. همچنین مارچوبه باکتری های مفیدی نیز دارد که هنگام مصرف بر دستگاه گوارش اثرات مفیدی می گذارد و عملکرد آن را از نظر دفع و جذب مواد غذایی بهبود می بخشد.

 

  1. سیر: به گفته محققان موسسه ندای سلامت آمریکا، بعد از مصرف سیر این ماده سیگنال هایی را به مغز مخابره می کند که باعث می شود شخص احساس سیری کند در نتیجه شخص از غذا خوردن دست می کشد. همچنین سیر همواره سوخت ساز بدن را افزایش می دهد. می دانیم که هر چه که سوخت و ساز بالاتر باشد کالری بیشتری در بدن مصرف می شود در نتیجه شخص کاهش وزن بیشتری دارد. همچنین با کاهش میزان هورمون آدرنالین برسیستم عصبی نیز اثر می گذارد.

 

  1. چیلی: هایدی الیسون یک محقق است که سال ها بر روی اثرات فلفل قرمزبسیار تند چیلی تحقیقاتی انجام می دهد. او می گوید: به نظر می رسد هنگام خوردن فلفل چیلی احساس می کنید که زبانتان اتش گرفته است. باید بگویم که همین بلا را بر سر چربی های بدنتان نیز می آورد. بعد از مصرف فلفل تند چیلی احساس گرما می کنید. به خاطر این که بدن شما در حال کالری سوزی است. همچنین دکتر الیسون می افزاید پاشیدن مقداری از پودر فلفل چیلی بروی غذاهایتان، باعث می شود که 10 برابر زودتر از افراد دیگر کاهش وزن داشته باشید.
  1. موز: موز سرشار از پتاسیم است. ماده ی معدنی حیاتی که بعضی وقت ها اگر رژیم لاغری داشته باشید در بدن شما به شدت کاهش می یابد. موز به دلیل این که در همه جا به راحتی یافت می شود و همچنین خوردن آن بسیار راحت است انتخاب بسیار عالی برای افرادی است که رژِیم دارند. موزکالری و چربی پایینی دارد هم چنین منبع بسیار خوبی از انواع فیبرهاست .اگردارای رژیم غذایی هستید فیبر یک ماده ی حیاتی برای شما محسوب می شود زیرا فیبر ها به شما در کارکرد بهتر روده کمک می کنند شمارا پر انرژی نگه می دارند و همچنین باعث می شوند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

 

  1. هندوانه: یک هندوانه آب دار و شیرین برای مدتی هم آب بدن شمارا تامین می کند و هم به شما احساس سیری بیشتری می دهد. خوردن هندوانه که سرشار از فیبر است باعث می شود که پوستی شاداب داشته باشید و اگر رژیم غذایی دارید برای شما انتخاب بسیار خوبی است. فراموش نکنید که خربزه ها و طالبی ها نیز همان ویژگی های هندوانه را دارند. در واقع همگی آن ها نرم، سرشار آب، فیبر و مواد معدنی مفید برای بدن هستند.

 

  1. خیار: شما می توانید قبل از شروع وعده اصلی غذایی خود مقداری خیار مصرف کنید این کار باعث می شود که اگر چه کالری زیادی وارد بدنتان نکرده اید ولی احساس سیری زودتری خواهید داشت. خیار ادرار آور است همچنین از نفخ جلوگیری می کند. سرشار از آب و مواد معدنی است و به شادابی و شفافیت پوست نیز کمک می کند.

 

  1. زغال اخته:در تحقیقات اخیری که بر روی زغال اخته ها انجام شد، محققان دریافتند که زغال اخته حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان است همچنین به بهبود قند خون کمک می کند.این میوه خوشمزه کالری کمی دارد و در عین حال مصرف آن باعث کاهش اشتها می شود. این میوه برای افرادی که مجبورند از رژیم غذایی کم چربی پیروی کند بسیار سودمند است.

 

  1. دارچین: مصرف دارچین بر کاهش میزان قند خون و تنظیم آن اثر می گذارد و همزمان سطح هورمون انسولین را در بدن افزایش می دهد. دارچین روند کاری انسولین را تقلید می کند ومیزان عملکرد گلوکز را افزایش می دهد. اگرچه افزایش قند خون باعث افزایش ذخیره چربی در بدن می شود، دارچین از عمل ذخیره چربی در بدن جلوگیری می کندو شما قادر به وزن کم کردن هستید. به علاوه دارچین بر روی روند تبدیل شکر به چربی اثر می گذارد و فرایند تبدیل شکر به چربی را مختل می کند.

 

  1. زنجبیل: زنجبیل نقش مهمی در کاهش وزن و همچنین کارکرد درست معده و روده ایفا می کند. پاکسازی روده و معده کار مهمی است که زنجبیل بعد از مصرفش ایفا می کند. همچنین برای افرادی که دارای کبد چرب هستند بسیار مفید است. تابستان گذشته در دانشگاه کولمبیا تحقیقاتی بر روی زنجبیل انجام شد که نشان داد مصرف زنجبیل بعد از هر وعده غذایی باعث می شود که شخص برای مدت طولانی تری احساس سیری کند و در وعده غذایی بعدی میزان کمتری کالری مصرف کند.

 

  1. کنگرفرنگی: یک خوراکی مقوی و یک منبع خارق العاده از فیبر و پروتئین، کنگر فرنگی یک غذای کامل برای کاهش وزن است. یک کنگر فرنگی متوسط دارای 16گرم فیبر و 10 گرم پروتئین است و فقط 150 کالری دارد. یکی دیگر از فواید کنگر فرنگی نیز این است که سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به هضم بهتر غذاها کمک می کند.

 

  1. برنج قهوه ای: بعد از خوردن یک کاسه کوچک از برنج قهوه ای چنان احساس سیری می کنید که حتی وعده بعدی غذایی خود را خیلی دیرتر شروع می کنید و میزان کمتری کالری مصرف می کنید. زیرا برنج قهوه ای دارای بیشترین میزان فیبر است و همچنین سوخت و ساز بدن را کنترل می کند.

 

  1. بادام زمینی: در واقع بادام زمینی جزو مواد غذایی کم کالری نیست، درحقیقت دارای کالری بسیار زیادی نیز هست.پس چطوری یک ماده غذایی که در هر یک انسش میزان بالایی کالری وجود دارد می تواند باعث لاغری شود؟ بخشی از دلیلش این است که چربی موجود در بادام زمینی چربی مفید است. همپنین سرشار از فیبر و پروتئین نیز هست. پس در نتیجه مصرف میزان کمی از آن می تواند برای مدت طولانی شمارا سیر نگه دارد. راز مصرف بادام زمینی و در عین حال کاهش وزن این نکته است که به مقدار مصرف خودر در هنگام خوردن بادام زمینی دقت کنید. دفعه ی بعدی که در میان وعده های خود احساس گرسنگی کردید فقط یک انس (35عدد بادام زمینی متوسط ) بخورید.

 

  1. آووکادو: آووکادو سرشار از اسید های چرب اشباع نشده است. تحقیقات به روشنی نشان می دهند که رژیم غذایی که حاوی میزان زیادی چربی اشباع نشده است برای کنترل وزن بسیار مفید است زیرا چربی های اشباع نشده بروی مصرف قند خون بدن اثرات بسیار خوبی می گذارند. همچنین اگر برای کاهش وزن و کاهش قند خون از آووکادو استفاده کنید تاثیرات خوب آن چندین برابر می شود. آووکادو دارای یک ترکیب بی نظیر برای کاهش وزن و کاهش کربوهیدرات ها به نام مانوهیپتولوس است. مانوهیپتولوس یک نوع خام از شکر است که در آووکادو یافت می شود.
  1. کینوا: به گفته فیونا هانتر کینوا دارای کالری کم و پروتئین بالاست.کینوا دوبرابر برنج و سه برابربیشتر از کوس کوس (غدایی که مخصوص آفریقای شمالی است و با گوشت یا سبزیجات صرف می شود.) پروتئین دارد.کینوا برای هرکس که می خواهد مواظب وزن خود باشد انتخاب بسیار خوبی است زیرا پروتئین موجود در این غذا باعث می شود که به سرعت احساس سیری کنید و برای مدت طولانی تری احساس گرسنگی از شما دور می ماند. درواقع کینوا میزان بالایی پروتئین دارد. سازمان غذای جهانی میزان پروتئین کینوارا با میزان پروتئین موجود در شیر برابر اعلام کرده است. تنها پروتئین نیست بلکه کینوا منبع خوبی برای فسفر، کلسیم، آهن، ویتامین E و ویتامین های گروه B و همچنین فیبر است.
  2. کوس کوس (غذایی محلی مخصوص آفریقای شمالی که با گوشت یا سبزیجات صرف می شود): کوس کوس یک منبع غنی از کربوهیدرات هاست. با این حال کالری و چربی پایینی نیز دارد. همچنین فرآیند تبدیل کربوهیدرات به گلکوز در آن بسیار کند تر از این فرآیند در نان سفید است. انرژی بالایی که دارد مانع خواب آلودگی یا بی حوصلگی می شود. این غذا با سرعت بیشتری در شما احساس سیری به و جود می آورد در نتیجه کمتر کالری وارد بدن شما می شود. این غذا را با کره درست نکنید زیرا باعث چاقی می شود بهتر است آن را با آب لیمو مصرف کنید که سرشار از ویتامین C است.
  3. تخمه آفتابگردان: سرشار از ویتامین E و نوعی آنتی اکسیدان بسیار نیرومند است که رادیکال های آزادی که باعث به وجود آمدن بیماری های قلبی عروقی، سکته قلبی، سرطان های مختلف و دیگر بیماری ها می شود را کنترل می کند و از بین می برد. لینولیک اسید یک اسید چرب ضروری است که به وفور در این دانه ها یافت می شود. این اسید چرب سوخت و ساز بدن شمارا بالا می برد در نتیجه باعث کاهش وزن نیز می شود. باعث می شود که وزن خود را کنترل کنید. و سطح انسولین، کلسترول و تریگلیسرید شمارا در حالتی متعادل نگه می دارد. همچنین چربی ها ی بدن را کاهش می دهد وسرعت ساخت ماهیچه هارا بالا می برد.
  4. ماست: تحقیقات نشان می دهد که افراد چاقی که می خواهند لاغری بهتر و سریع تری را تجربه کنند می توانند روزانه سه وعده ماست مصرف کنند. مصرف این ماده لبنی مفید و خوشمزه باعث می شود که روند کاهش وزن 21 درصد افزایش یابد و چربی خون را تا 61 درصد پایین می آورد. افرادی که از طرفداران پروپاقرص مصرف ماست هستند نسبت به افرادی که ماست مصرف نمی کنند81 درصد بیشتر چربی دور کمر و پهلو هایشان آب می شود. تحقیقاتی که پروفسورمایکل زمیل در دانشگاه تنسی انجام داد نتایج جالبی داشت او بروی افرادی که از رژیم های سخت غذایی پیروی می کردند تحقیقاتی انجام داد. این افراد را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول سه وعده غذایی ماست مصرف کردند و افرادی که ماست مصرف نکرند. بعد از رژیم غذایی مشخص شد که افرادی که ماست مصرف کردند 14 پوند(6.35کیلوگرم) بیشتر کاهش وزن داشتند وماهیچه هایشان تغییری نکرده بود. ولی افراد گروه دوم ماهیچه سازی در بدنشان بسیار کند شده بود و ماهیچه های زیاد و چربی کمی از دست داده بودند. این یک نگرانی است که سراغ همه افرادی که رژیم می گیرند می آید. اگر رژیم بگیرم ماهیچه از دست می دهم؟شما می خواهید چربی از دست بدهید نه ماهیچه. ماهیچه ها بر تسریع روند کاهش وزن تاثیر قابل توجی می گذارند ولی اغلب در هنگام رژیم گرفتن آن را از دست می دهید.
  5. ماهی: ماهی ها دارای اسید های چرب مفید مانند امگا3 هستند. بدن ما توانایی تولید امگا3 را ندارد به همین دلیل مصرف ماهی برای بدن بسیار ضروری است تا امگا 3 ای که برای بدن حیاتی است و خود توانایی تولید آن را ندارد، دریافت کند. جالب است بدانید که تحقیقات نشان می دهد امگا3 روند پیری سلول هارا کند می کند و در افزایش عمر و شادابی پوست تاثیر به سزایی دارد.
  6. سالمون: مصرف موادی که دارای پروتئین هستند باعث می شود شما زودتر از افراد دیگر احساس سیری کنید و همچنین مدت طولانی تری احساس گرسنگی سراغتان نمی آید. با این وجود حدود50 درصد زنان بین 18 تا50 سال نمی دانند که این ماده چقدر برای بدن حیاتی است و چقدر در کاهش وزن تاثیر دارد. سالمون منبع بسیار غنی از پروتئین است. مصرف آن از گوشت قرمز نیز بسیار مفید تر است. مطالعاتی که در سال 2008 انجام شد نشان داد که افرادی که در رژیم غذایی خود سالمون مصرف می کردند به طور متوسط 9 پند (4کیلو گرم) بیشتر نسبت به افراد دیگر کاهش وزن داشتند.                                                                             
  7. آناناس:یک تکه آناناس چربی یا پروتئین ندارد ولی در عوض شامل 40 کالری است. سرشار از فیبر، آب، ویتامین C، منزیم و سایرآنتی اکسیدان هاست. فیبر باعث می شود که احساس سیری کنید. منزیم برای تقویت استخوان ها مفید است. پکتین و ویتامین C موجود در آب آناناس باهم ترکیب می شوند و از نفخ جلو گیری می کنند. همچنین سرشار از بروملین است که باعث افزایش قدرت و خاصیت انعطاف پذیری ماهیچه ها می شود.
  8. کرفس: آیا می دانید که کرفس سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد؟ برای همه خوشایند است بدون این که ورزش سختی انجام داده باشند چربی از دست بدهند و کالری بسوزاند. شما می توانید با مصرف خود کرفس یا آب آن دوبار در روز حتی در حالی که نشسته اید کالری بسوزانید. کرفس سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد و باعث بالارفتن قدرت چربی سوزی بدن می شود.
  9. عدس: عدس سرشار از فیبر و پروتئین است. تحقیقات نشان می دهد که فیبر و پروتئین موجود در عدس بسیار آهسته در بدن مصرف می شوند و باعث می شوند فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. همچنین مصرف عدس باعث کاهش کلسترول می شود.
  10. فلفل سیاه: فلفل سیاه حاوی موادی است که بعد از مصرف از تشکیل سلول های چربی جلوگیری می کند و توانایی شکستن سلول های چربی را دارد در میان فلفل هایی که مردم روازانه مصرف می کنند دانشمندان بیشتر فلفل سیاه را توصیه می کنند زیرا فلفل سیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن است و کلسترول خون را نیز کنترل می کند.
  11. گلابی: تنها یک گلابی به تنهایی می تواند 15 درصد از نیاز روزانه شمارا به فیبر تامین کند. خوردن سه گلابی در روز باعث کاهش اشتها و بالارفتن سرعت سوخت و ساز بدن می شود. توصیه می شود که گلابی را با پوست آن مصرف کنید زیرا همان قدر که گوشت آن مفید است به همان اندازه نیز پوست آن دارای خاصیت است و باعث شادابی پوست و پاکسازی روده می شود.
  12. لیمو: در طی قرن های گذشته خواص زیادی از لیمو کشف شده است. دو عدد لیموی بزرگ حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان، آنتی باکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. لیمو یک ماده مفید برای کاهش وزن است همچنین هضم آن آسان بوده و به پاکسازی معده و روده نیز کمک می کند. لیمو شامل میزان قابل ملاحظه ای از اسید سیتریک، کلسیوم، منزیم، ویتامینC و پکتین است
  13. هلو: این جواهرهای کوچک قرمز و نارنجی سرشار از فیبر هستند که برای مدت طولانی شمارا سیر نگه می دارند و اشتها ی کاذب را نیز کنترل می کنند . همچنین 80 درصد هلو را آب تشکیل می دهد که این خود باعث شادابی پوست می شود.
  14. بروکلی: بروکلی سرشار از ویتامین C است. بدن برای جذب بهتر کلسیم به ویتامین C نیاز دارد. مطالعات نشان می دهد کلسیوم به کاهش وزن کمک فراوانی می کند. همچنین بروکلی سیستم ایمنی بدن را قوی می کند و از بدن در مقابل بیماری ها محافظت می کند. باهمه این اوصاف بروکلی کالری بسیار کمی دارد.
  15. گریپ فروت: یکی از بهترین کاهش دهنده های چربی خون گریپفروت است. تحقیقات نشان می دهد قبل شروع وعده ی غذایی اگر نصف یک گریپفروت را مصرف کنید زودتر احساس سیری می کنید و کالری کمتری را بدنتان جذب می کند که این خود باعث لاغری و کاهش وزن می شود. می توان گریپفروت را به صورت آبمیوه یا کمپوت نیز مصرف کرد اما بهترین اثر گذاری آن زمانی است که خود میوه خورده شود.
  16. قهوه: یکی از نوشیدنی های کم کالری و پرانرژی که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد قهوه است. محققان می گویند مصرف یک فنجان قهوه قبل از انجام تمرینات ورزشی باعث افزایش 20 درصدی سوخت و ساز بدن می شود به طوری که حتی بعد از اتمام تمرینات ورزشی نیز کالری سوزی ادامه دارد.
  17. لوبیای قرمز: لوبیای قرمز کالری کمی دارد. ولی در عوض سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. لوبیای قرمز سرشار از فیبر و پروتئین نیز هست. همچنین 99 درصد ویتامین B9 ،14درصد کلسیم، 64درصد آهن، 38 درصد منزیم و مقداری زینک دارد. تمامی این ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن و عملکرد های آن حیاتی و مهم است. زمانی که بدن شما دستور العمل هارا به درستی انجام دهد مواد غذایی را به درستی هضم می کند و توانایی کاهش وزن بیشتر را نیز دارد.
  18. تخم مرغ: برای صبحانه هر روز یک تخم مرغ امتحان و استخوان بندی بدن خود را محکم کنید. مرکز مطالعات بین الملی مقابله باچاقی در سال 2008 تحقیقاتی انجام داد که نشان می داد افراد چاقی که هر روز 2 عدد تخم مرغ مصرف می کردند کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد چاقی داشتند که رژیم های سخت لاغری داشتند. همان طور که می دانید تخم مرغ کالری کمی دارد و می تواند در شرایط اضطراری یک فرد را به مدت 24 ساعت زنده نگه دارد هم چنین تخم مرغ سرشار از امگا 3 نیز هست که جزو مواد حیاتی برای بدن است که خود توان تولید آن را ندارد.
  19. شکلات تلخ: شکلات سرشار از اسید های چرب اشباع نشده است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی که سرشار از اسید های چرب اشباع نشده هستند سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برند و درنتیجه کالری بیشتری می سوزانند. شکلات تلخ از اشتهای کاذب می کاهد و میل به خوردن شیرینیجات و فست فود هارا سرکوب می کند.
  20. پاپایا:پاپایا را می توان به صورت خام و پخته خورد. دارای مزه ای شیرین است. میتوان آن را باماست مصرف کرد. یک فنجان پاپایا تنها 55 کالری و3 گرم فیبر دارد. همچنین مصرف این میوه باعث  هضم سریع غذا می شود و سرشار از ویتامین A،ویتامین C و پتاسیم است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

در

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

در این پست قصد داریم لاغری با ویتامین ب، قرص لاغری کلرلا، نحوه مصرف مولتی ویتامین و لاغری، ویتامین لاغری،بهترین قرص ویتامین برای لاغری و کلا مصرف مولتی ویتامین در رژیم لاغری را بررسی کنیم.

جهت شروع یک تصمیم گیری برای کاهش وزن و لاغری، انتخاب بهترین قرص ویتامین برای لاغری می تواند راهی عالی باشد.  اهمیت دادن به نوع ویتامینی که مصرف می کنید بستگی به خودتان دارد و تصمیم گیری بر عهده ی خودتان است.حال برای تهیه مولتی ویتامین و لاغری اولین و بهترین کار این است که قبل از اضافه کردن ویتامین به برنامه ی غذایی خود به خوردن غذاهای کاملا سالم و طبیعی اهمیت دهید. زیرا بدون تغذیه سالم اضافه کردن ویتامین  به برنامه رژیم لاغری فقط صرف هزینه است و عملا سودی ندارد.

1)

کلرلا

مولتی ویتامین های ملال آور و خسته کننده را با یک ماده ی با کیفیت بسیار بالا که پر از کلرلا است جایگزین کنید. به گفته ی کارشناسان تغذیه کلرلا دانه ای مبهوت کننده و پر انرژی است.

 جلبک کلرلا برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است . این ماده  کم کالری و در عین حال سرشار از انرژی است. پس خوردن آن می تواند به کاهش اشتهای کاذب کمک چشم گیری کند. مردم احساس گرسنگی می کنند زیرا بدنشان مواد پرکالری و دارای سطح کم انرژی دریافت می کند. با مصرف موادی مانند کلرلا که پر انرژی هستند و کالری کمی دارند بدن را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. این فرآیند باعث می شود که هر چه کالری کمتر وارد شود و در عین حال انرژی زیادی نیز دارد کاهش وزن و لاغری بیشتری به همراه دارد. کلرلا همچنین برای سیستم گوارش بسیار مفید است. مطالعاتی در ژاپن نشان می هد قرص کلرلا، قرص جلبک کلرلا برای لاغری، چربی بدن را کاهش می دهد. همچنین به یاد داشته باشید که  جلبک کلرلا باعث افزایش فرآیند آب کردن چربی ها نیز می شود و احساس گرسنگی کاذب را کاهش می دهد.قرص لاغری کلرلا  و قرص اسپیرولینا برای لاغری را از داروخانه تهیه کنید.

اسپیرولینا مقوي ترين غذاي سبز در جهان

 2 )

ویتامین های پروبیوتیک

صبح ها ویتامین های پروبیوتیک مصرف کنید ( محصولات پروبیوتیک به محصولاتی گفته می شوند که دارای باکتری های مفید هستند و بعد از مصرف درون روده می مانند.)

درون دستگاه گوارش ما بیش از 400 نوع باکتری مفید وجود دارد. این باکتری ها وظیفه حفظ سلامت ما را بر عهده دارند. زمانی که میزان باکتری های مفید و مضر در توازن نباشند نتیجه نفخ شکم خواهد بود. به گفته ی مجله ی تغذیه ی بریتانیا محققان دانشگاه لامال از 120 خانم دارای اضافه وزن خواسته شد که برای کاهش وزن و لاغری به مدت 12 هفته یک رژیم غذایی خاص را دنبال کنند. نیمی از آنها هر روز قرص های حاوی پروبیوتیک مصرف کردند و به نیم دیگر دارونما داده شد و چه اتفاقی افتاد؟ بعد از 12 هفته دوره کاهش وزن و لاغری، زنانی که به آنها قرص های پروبیوتیک داده شده بود به طور میانگین 9.7 پوند وزن از دست داده بودند. در صورتی که زنانی که به آنها دارونماها داده شده بود تنها  5.7 پوند به طور میانگین از دست داده بودند. بعد از 12 هفته زنانی که دارونما مصرف کردند بعد از اتمام دوره آزمایش دیگر کاهش وزن و لاغری نداشته اند اما زنانی که پروبیوتیک مصرف کردند روند کاهش وزن و لاغریشان همچنان ادامه داشت و به طور متوسط 1.8 پوند وزن کم کردم. بعد از اتمام مطالعات زنان گروه مصرف کننده پروبیوتیک ها باکتری جذب کننده چربی کمتری داشتند. معده تان را خالی نگه دارید یا چای سفید مصرف نکنید؛ اسیدیته اثرات پروبیوتیک ها را خنثی می کند.(سیارک)

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

 3)

ویتامین اسیدهای چرب حیاتی

ویتامین اسید های چرب حیاتی با بالاترین کیفیت. اسید های چرب حیاتی تسریع کننده ی روند چربی سوزی و آب کردن چربی ها بدن هستند. با وجود اسید های چرب حیاتی، سلول ها اکسیزن بیشتری دریافت می کنند. اکسیژن حمل شده بیشتر به سلول های چربی بدن با سرعت بیشتری آب می شوند. یکی از دانشکده های هاروارد گزارشی را در مورد سلامتی منتشر کرد، در این گزارش آمده است که چربی ها به طور طبیعی بر مولکول هایی که انسولین را به ماهیچه ها می برند تاثیر می گذارد. گونه های متفاوت چربی می توانند التهاب را کاهش یا افزایش دهند.

 4 )

مواد معدنی

مواد معدنی را در شب مصرف کنید. بعضی از محققان معتقدند که افرادی که دارای اضافه وزن هستند سیستم دفاعی ضعیفی دارند. این می تواند یه علت کمبود ویتامین یا املاح معدنی باشد مخصوصا آنتی اکسیدان ها با توجه به تحقیقات انجام شده در لهستان افرادی که دارای اضافه وزن هستند امکان این که از منفعت آنتی اکسیدان ها آگاه باشند بسیار کم است. محققان در سازمان جهانی عملکرد تغذیه و غذا در ورساو روی 102 زن دارای اضافه وزن مطالعاتی انجام دادند و دریافتند که در زمانی که اضافه وزن دارند سطح آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E و همچنین ویتامین A پایین تر از سطح آن موارد در افراد با تناسب اندام است. این اختلاف سطح ها باعث کاهش سیستم دفاعی بدن افرادی می شوند که دارای اضافه وزن هستند و باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری ها نیز می شود. افراد دارای اضافه وزن نسبت به افراد دیگر آنتی اکسیدان بیشتری نیاز دارند.

یک ماده ی معدنی خوب شامل کولین و اینوزیتول است که با یک دیگر به متابولیسم چربی ها کمک می کنند. ید که باعث تحریک غده ی تیروئید می شود، کرومیوم که کربوهیدرات ها را تولید می کند و اثر گرسنگی را کاهش می دهد. این ها را در شب مصرف کنید زیرا به خوب خوابیدن شما کمک می کند همچنین از خوردن آن ها با ویتامین ها خود داری کنید.

5)

ویتامین دی

تازه های پزشکی امروز می گوید: بین سطح ویتامین دی و موفقیت در کاهش وزن و لاغری ارتباط مستقیم وجود دارد. همچنین باتوجه به مطالعات تازه دکتر مرکل که بر روی 4600 زن 65 سال و بالاتر انجام شد دریافت  کمبود ویتامین دی می تواند باعث افزایش وزن شود این تحقیقات همچنین نشان داد یکی از دلایل ابتلا به افزایش وزن مفرط به علت کمبود ویتامین دی است. تحقیقاتی که در طول 4 الی 5 سال انجام گرفت نشان داد افرادی که ویتامین دی مصرف کردند و سطح ویتامین دی بدنشان افزایش یافت کاهش وزن و لاغری 2 پوندی داشتند.

6 )

ویتامین های گروه ب

برای لاغری با ویتامین ب، صبح ها آن را مصرف کنید تا روند سوخت و ساز تا پایان روز در بدن شما ادامه داشته باشد. ویتامین های گروه ب گروهی از یازده ویتامین هستند که با هم کار می کنند. بعضی از ویتامین های گروه ب در کاهش وزن و لاغری نقش دارند. مانند: ب6 ( پیریدوکسین ) – ب5 ( پانتوزینک اسید ) – ب2 ( ریبوفلاوین ). ویتامین ب6 به پانکراس برای تولید آنزیم های گوارشی کمک می کند. کارکرد صحیح دستگاه گوارش به کاهش وزن و لاغری کمک فراوانی می کند. ب5 همیشه به دستگاه گوارش کمک می کند و چربی ها و کربوهبدرات ها را می شکند. این عمل باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و انرژی زیادی را نیز به همراه دارد. هرچه سوخت و ساز بالاتر باشد فرآیند کاهش وزن و لاغری سرعت بیشتری دارد. ویتامین ب2 به کاهش انرژی غیر قابل استفاده ی بدن کمک می کند. این انرژی درون چربی هاست و با کاهش چربی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. انواع سیب زمینی، سبزیجات، لوبیا، عدس و فلفل بعضی از بهترین منابع ویتامین ب هستند.

 7 )

ویتامین ث

ویتامین ث مصرفی را افزایش دهید. این کار باعث می شود که به جای این که گلوکز دریافتی بدن به شکل چربی ذخیره شود تبدیل به انرژی می شود. روزانه 400 الی 500 میلی گرم ویتامین ث و 800 میلی کرم ویتامین دی برای بدن لازم است. مطالعات مرکزی ملی بیوتکنولوژی نشان می دهد که ویتامین ث با حجم بدن رابطه ی عکس دارد. همچنین افرادی که ویتامین ث را که 30 درصد اکسید شده را مصرف می کنند چربی ذخیره شده در بدنشان افزایش می یابد. اما افرادی که ویتامین ث تازه مصرف می کنند حجم چربیشان کاهش چشم گیری دارد.

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

8 )


کوآنزیم کیو ده

یک آنتی اکسیدن بسیار قوی است که منافع زیادی برای جلوگیری و کاهش بیماری افزایش وزن مفرط دارد. کارکرد کوآنزیم کیو ده بسیار شبیه به ال – کارنیتین است. که باعث تولید انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. همچنین این آنزیم فرآیند سوخت و ساز را افزایش می دهد و انرژی تولیدی دارای حداکثر پایداری است و قابلیت بالایی در کاهش چربی دارد. کاهش انرژی باعث سریعتر شدن روند پیری سلول می شود. کوآنزیم کیو ده همیشه بیشترین میزان چربی غذاها را می سوزاند و به نرمال سازی چربی خون بدن کمک می کند.

9)

گلوتامین

یک اسید آمینه ی موجود در بدن انسان است. گلوتامین یکی از محبوب ترین ویتامین های ورزشی است که باعث رشد و ترمیم ماهیچه ها و عضلات می شود. چربی سوزی و آب کردن چربی ها را افزایش می دهد همچنین اگر قبل و در طول ورزش مصرف شود سطح سوخت و ساز بدن را در حال استراحت همچنان بالا نگه می دارد.

10 )

وانادیوم

به کنترل گلوکز خون کمک می کند و کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. البته بین انسولین و کنترل وزن ارتباط وجود دارد. موادی مانند: وانادیوم که گلوکز خون را کنترل می کنند مورد نیاز افرادی است که می خواهند دیابت نوع دوم و همچنین وزن خود را کنترل کنند. مصرف بهیته ی انسولین باعث کاهش چربی های رسوب کرده در قسمت میانی بدن می شود که به آن چربی شکمی نیز می گویند.(سیارک)

11)

لینولیک اسید

ترکیب های حاوی لینولیک اسید. باعث کاهش چربی و کاهش حجم بدن می شوند و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند. از رسوب چربی درون سلول های چربی، ذخیره ی چربی در ناحیه ی شکم و افزایش وزن مفرط جلوگیری می کنند.

12)

آلفا لوپیک اسید

آلفا لوپیک اسید. تحقیقات نشان می دهد که لوپیک اسید ها اثرات مفیدی بر نیرو هایی دارد که باعث کاهش ذخیره چربی و کاهش وزن و لاغری می شود. همچنین قسمت مربوط به اشتها در مغز، غذاهای مصرفی و وزن بدن را کنترل می کند. لوپیک اسید حتی به افرادی که دارای اضافه وزن هستند (هنوز به مرحله ی افزایش وزن مفرط نرسیده اند) نیز اثر کاهش وزن و لاغری دارد. به طوری که 8 درصد وزن کلی را کاهش داده و بیشتر از 12 اینچ سایز را کوچک می کند. لوپیک اسید بر افرادی که در حال ابتلا به افزایش وزن مفرط هستند نیز اثر بسزایی دارد به طوری که 9 درصد کاهش وزن و لاغری و بیشتر از 3 اینچ کاهش سایز تجربه خواهند کرد.(سیارک)

لاغری با درست نوشیدن

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

در

من جایگزینی را دوست دارم زیرا یک معامله ی برد برد است. شما هنوز هم می توانید غذاهای خوشمزه بخورید فقط باید آنها را با انواع سالم تر جایگزین کنید. به هر حال شما می توانید به میزان مواد مغذی مصرفیتان بیافزایید و از سطح مواد غذایی کم ارزش کم کنید و مطمئن باشید بدنتان برای این کار خیلی از شما ممنون خواهد بود. در این قسمت برخی از مورد علاقه ترین جایگزین های خودم را برای شما توضیح داده ام که تعویضشان هیچ وقتی از شما نمی گیرد.

1 ) به جای استفاده از شیر گاو از شیر نارگیل و شیر بادام استفاده کنید. حتی اگر شما شیر طبیعی گاو می نوشید به این نکته توجه کنید، گاو به طور متوسط سالی 300 بار شیر می دهد که بیشتر این مواقع را باردار است. این بدان معناست که تمام هورمون های قوی که زمان بارداری ترشح می شود مستقیم وارد شیری می شود که می نوشید و روی هورمون های شما نیز تاثیر می گذارد.

به گفته ی دکتر جاستین باتلر ( پروفسور موسسه ی ندای سلامت ) تحقیقاتی انجام شد که به سلامت و تغذیه مربوط بود. در این تحقیقات شیر های طبیعی و غیر طبیعی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و تمامی آنها حاوی درصد بالایی از هورمون هایی بودند که برای بزرگ شدن یک بچه گاو لازم است.

تمامی شیر گاو ها شامل:

هورمون های رشد که با سرطان سینه و پروستات در ارتباط است.

چربی های اشباع شده که با افزایش وزن مفرط، دیابت نوع دوم، بیماری های قلبی و عروقی و سکته ی قلبی در ارتباط است.

کازئین، پروتئین موجود در شیر با آلرژی در سنین کودکی و دیابت نوع اول در بعضی از کودکان در ارتباط است.

لاکتوز قند موجود در شیر با سرطان تخمدان در ارتباط است.

لاغری با غذاهای ترکیبی

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

 2) به جای ماست تهیه شده از شیر گاو از ماست تهیه شده از شیر نارگیل استفاده کنید. اگر شما تا به حال شیر نارگیل را امتحان نکرده اید نصف عمرتان را هدر داده اید، پسر من عاسق ماست نارگیل است. هرجا آن را ببیند حتما به آن ناخنکی می زند. ترکیب ماست نارگیل و میوه ها یک دسر خوشمزه را درست می کند، با خیال راحت از آن بخورید بدون آن که چیزی به سایز کمرتان اضافه شود. چربی موجود در ماست نارگیل از نوعی تری گلیسرید اشباع نشده است که به کنترل وزن کمک می کند و ریسک بسته شدن رگ ها را پایین می آورد و باعث بالا رفتن قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.(سیارک)

3 ) به جای خوردن پنیر تهیه شده از شیر گاو، پنیر تهیه شده از شیر بز استفاده کنید. برای مثال: یک انس از پنیر تهیه شده از شیر بز فقط 75 کالری و 6 گرم چربی دارد در صورتی که یک انس پنیر تهیه شده از شیر گاو 114 کالری و 9 گرم چربی دارد. چربی موجود در پنیر تهیه شده از شیر بز حاوی اسید های چرب اشباع نشده است که فرآیند چربی سوزی را تسریع می بخشد.

4 ) به جای نان مصرفی خود از نان ازگیل استفاده کنید. نه تنها نان ازگیل از جوانه های سبز حبوبات تهیه می شود که حاوی مواد ضروری برای بدن هستند بلکه به آن شکر نیز اضافه نمی شود. ما می دانیم که شکر به سایز کمر ما اضافه می کند. نتایج یک تحقیق نشان می دهد که خوردن نان تهیه شده از آرد جوانه ها قند خون را کاهش می دهد و میزان گلوکاگون را افزایش می دهد. گلوکاگون به سوختن چربی کمک می کند.

5) از موادی که نمک زیادی دارند دوری کنید و به جای آن از مواد کم یا بدون نمک استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه از نمک باعث اضافه وزن موقت می شود و بدن حالت نفخ پیدا می کند و شما قادر نخواهید بود شلوار جین مورد علاقه ی خود را بپوشید، نمک کمتر، نفخ کمتر. نمک کاهش وزن و لاغری را متوقف نمی کند اما روند آن را به شدت کاهش می دهد. نمک باعث از دست رفتن آب بدن می شود، وقتی شما نمک زیادی مصرف می کنید خواهید دید که به وزن شما اضافه می شود. وقتی شما به مقدار چشم‌گیری نمک مصرفی خود را کاهش می دهید، چند پوند از وزن شما کاهش می یابد.

6 ) به جای استفاده از برنج سفید، از برنج قهوه ای استفاده کنید.

17 استفاده جالب از برنج

7 ) به جای مواد لبنی از مواد آلی استفاده کنید_مواد الی که درون دانه ها یافت می شود به شما فیبر می دهد و احساس شادابی و سلامتی بیشتری به همراه دارد. افرادی که به طور منظم مواد الی مصرف می کنند، دور کمر باریکتری دارند و از سلامتی بیشتری برخوردارند. مطالعات جدید سازمان غذا و تغذیه که بر روی مواد آلی و دانه ها انجام شد نشان داد که 52 درصد بیشتر به بدن فیبر میرساند و13 درصد اسیدچرب دارند و20درصد کمتر از مواد دیگر قند دارند که زیاد هم در بدن استعمال نمی شود. به علاوه افرادی که ازغذاهایی استفاده می کنند سرشار از مواد آلی هستند نسبت به افرادی که تنها به خوردن میوه و سبزیجات بسنده می کنند از سلامتی جسمی بهتری برخوردارند.

دورکمر افرادی که مواد آلی مصرف می کنند به طور متوسط 8 درصد باریکتر از افرادی است که به طور مداوم در حال رژیم هستند وکالری کمتری مصرف می کنند.

8 ) به جای پستای آرد سفید از پاستای آردجوانه ها استفاده کنید. پاستای سفید فاقد فیبر، ویتامین وکانی است اما پاستای سبز(ساخته شده از آرد گندم و حبوبات)فواید زیادی دارد وبرای هر رژیم غذایی سالمی لازم است و به مداوم نیز کمک می کند، حجم بدن را کاهش می دهد. افرادی که ازپستای سبز استفاده می کنند سبک زندگی سالم تری را دنبال می کنند.(سیارک)

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری هالیوودی

در

رژیم غذایی آمریکایی یکی از مشهورترین رژیم لاغری ها در جهان است.این رژیم غذایی و رژیم برای لاغری، گاهی اوقات از مدل های مد آمریکایی مانند بانی و رزماری، که موفق به حفظ تناسب اندام کامل در طول حرفه ی خود شده بودند، دنبال شده است. دور کمر بانی 55 سانتیمتر و رزماری - 61 بود.
رژیم غذایی آمریکایی به علت رژیم لاغری سریع بودن ، گاهی اوقات رژیم لاغری هالیوودی هم نامیده می شود، زیرا بسیاری از ستارگان فیلم و نمایش با استفاده از آن بسیار موفق بوده اند. محصولات موجود در رژیم غذایی نسبتا قابل دسترسی هستند. و آنچه مهم است با رعایت رژیم غذایی آمریکا، فرد هرگز گرسنه نخواهد ماند.
رژیم هالیوود کم کالری است، شما باید غذای کم کالری مصرف کنید. منو های غذایی از  گوشت، ماهی و تخم مرغ تشکیل شده است. همچنین رژیم غذایی باید با سبزیجات، میوه ها و غلات متفاوت باشد. در طول روز شما می توانید دو لیتر آب بخورید، با این حال در مورد صبحانه ممکن است مجبور شوید فراموش کنیدو حالا شما در مورد آن یاد خواهید گرفت.به یاد داشته باشید که زیباترین زنان جهان در مورد رژیم لاغری هالیوودی با نظر مثبت صحبت می کنند.

شرح مفصل روزانه صبحانه ، ناهار و شام در استفاده از رژیم غذایی آمریکایی

صبحانه رژیم لاغری در تمام روزهای هفته

رژیم غذایی آمریکایی یک صبحانه ی منحصر به فرد ارائه می دهد. صبحانه یک یا دو فنجان کوچک قهوه است، برای دوستداران قهوه شیرین امکان کمی شیرین شدن هست . توصیه می شود مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید، به طوری که خیلی قوی نباشد.
1تا2 عدد پرتقال یا سیب ، 1عدد تخم مرغ نرم شده، 1عدد نان تست یا یک تکه نان. این صبحانه شما برای تمام روزهای هفته است.
 

دوشنبه

ناهار

150-200 گرم ماهی سرخ شده یا آب پز
100 گرم کرفس با آب لیمو بدون روغن
یک فنجان چای یا قهوه  ترجیحا بدون شکر و شیر.

شام

100 گرم گوشت آب پز شده، ریز خرد شده، با ادویه زردچوبه و 1عدد هویج و 1 عدد پیاز خرد شده.
نان تست یا یک تکه نان
یک لیوان شیر و یک عدد سیب.
 

سه شنبه

ناهار

200 گرم اسفناج تازه خرد شده، 150 گرم جگر گوسفند سرخ شده، دو عدد سیب زمینی پخته شده.
یک فنجان چای یا قهوه.

شام

1 فنجان ماست، سالاد سبزیجات تازه (کلم، گوجه فرنگی، هویج یا چغندر)، با 1 قاشق غذا خوری روغن گیاهی و یک تکه کوچک نان، یک تخم مرغ نرم و یک تکه نازک از ژامبون خانگی.
 

چهارشنبه

ناهار

1 لیوان آب گوجه فرنگی، 1عدد پرتقال یا گریپ فروت یا 1عدد سیب بزرگ.
200 گرم گوجه فرنگی ، یک سالاد سبز کم چرب، با چاشنی آب لیمو  اما بدون کره یا خامه ترش.
یک فنجان چای یا قهوه ترجیحا بدون شکر و شیر.

شام

1 فنجان ماست، 2 تخم مرغ پخته شده، 2عدد گوجه فرنگی، نان تست یا یک تکه نان کوچک. سیب یا گلابی یک عدد
 

پنجشنبه

ناهار

200 گرم مرغ سرخ شده یا آب پز
150 گرم کاهو و کلم، چاشنی آب لیمو.
1 عدد نان تست یا یک تکه کوچک از نان.
یک فنجان چای یا قهوه نوشیدنی.

شام

50 گرم پنیر خامه ای، در هر صورت با خامه ترش و چرب نباشد. در یک پیاز خرد شده، یک تکه فلفل دلمه ای تازه و زرده تخم مرغ. 1عدد نان تست یا یک تکه کوچک نان. 1 فنجان شیر کم چرب. شما می توانید 1عدد هم سیب بخورید.
 

جمعه

ناهار

250 گرم هویج به صورت رنده شده و کمی پخته شده
150 گرم گوشت پخته شده. یک سیب زمینی بزرگ یا دو عدد سیب زمینی کوچک که آب پز شده است.
1 فنجان قهوه یا چای نعناع.

شام

1-2 تخم مرغ با سبزیجات تازه سبز (خیار، فلفل، پیاز). سالاد گوجه فرنگی با آب لیمو و پیاز سبز ریز خرد شده. 1عدد سیب.
 

شنبه

ناهار

150-200 گرم ماهی آب پز.
150 گرم سالاد سبز با آب لیمو.
1 عدد نان تست یا یک تکه کوچک نان.
1 فنجان قهوه یا چای نعناع.

شام

150 گرم گوشت گاو پخته شده. سالاد سبز کم با آب لیمو، 1 فنجان شیر کم چرب، 1 عدد سیب.
 

یکشنبه

ناهار

200 گرم مرغ آب پز
100 گرم برنج پخته شده
100 گرم سالاد سبز با آب لیمو.
یک فنجان کوچک شیر کم چرب. یک عددسیب.

شام

1 فنجان ماست، 1-2 همبرگر کوچک. تست یا یک تکه کوچک نان، 1عدد سیب.
 
توجه داشته باشید که جابجایی غذای اصلی مشخص شده در رژیم غذایی می تواند تغییر کند. وظیفه اصلی این است که از تعداد مشخصی از محصولات فراتر نرویم تا از مصرف کالری اضافی برای کاهش وزن جلوگیری کنیم. نمک، فلفل ، سرکه، چربی، روغن ، الکل در رژیم غذایی استفاده نمی شود.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری سریع در 14 روز 10 کیلو کم کنید

در
رژیم غذایی هالیوود برای کاهش وزن و از دست دادن 10 کیلوگرم در 14 روز توسط سلبریتی های جهان مانند اوا گرین، کریستن استوارت، آماندا سایفرد استفاده شده است.

اصول پایه رژیم غذایی هالیوود

رژیم هالیوود کم کالری است، شما باید غذای کم کالری مصرف کنید. منو ی تغذیه شما از غذاهای کم کالری مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ تشکیل شده است. همچنین رژیم غذایی باید با سبزیجات، میوه ها و غلات متفاوت باشد.در این رژیم در طول روز شما می توانید دو لیتر آب بنوشید، با این حال در مورد صبحانه ممکن است مجبور شوید آب خوردن را فراموش کنید.
 
در یکی از انواع رژیم غذایی هالیوود، صبحانه بسیار سبک و فقط شامل کمی گریپ فروت و چای بدون قند است.
 
منوی اصلی رژیم هالیوود به مدت 14 روز
 

برنامه غذایی روزهای 1، 5، 12 برای رژیم هالیوود 

صبحانه . یک لیوان چای یا قهوه طبیعی
بلغور جو دوسر بدون افزودنی - 200 گرم
نصف یک گریپ فروت بزرگ.
 
شام . سالاد کلم یا خیار، نصف گریپ فروت؛ یک فنجان چای یا قهوه طبیعی. شما می توانید انواع کلم تازه، بخارپز یا پخته شده را استفاده کنید.
 
ناهار . یک تخم مرغ پخته شده، یک گوجه فرنگی بزرگ، عصاره بابونه، چای رازیانه یا نعناع.
 

برنامه غذایی روز های 2، 6، 10، 14 برای رژیم هالیوود

بدون صبحانه 
شام . یک تخم مرغ پخته شده یک گوجه فرنگی بزرگ؛ یک فنجان چای یا قهوه طبیعی.
ناهار. یک خیار بزرگ؛ 200 گرم گوشت.
برنامه غذایی 3، 7، 13 روز برای رژیم هالیوود
 
صبحانه . یک فنجان چای یا قهوه طبیعی.
شام . یک تخم مرغ پخته شده یک گوجه فرنگی بزرگ؛ سالاد کلم - 200 گرم.
ناهار . یک خیار بزرگ؛ 200 گرم گوشت؛ یک فنجان چای.
 

برنامه غذایی روزهای 4، 9، 11 برای رژیم هالیوود

صبحانه . یک فنجان چای یا قهوه طبیعی؛ 200 گرم بلغور جو دوسر در آب بدون افزودنی؛ نصف گریپ فروت بزرگ.
شام . سالاد کلم یا خیار، نصف گریپ فروت؛ یک فنجان (200 میلی لیتر) چای یا قهوه طبیعی.
ناهار 250 گرم کوفته (محتوای چربی تا 9٪)؛ نیمی از گریپ فروت بزرگ.
 

برنامه غذایی روز 8 برای رژیم لاغری هالیوود

صبحانه . یک فنجان چای یا قهوه؛ 250 گرم سالاد میوه.
شام. 200 گرم ماهی یک گوجه فرنگی بزرگ؛ یک خیار بزرگ.
ناهار . 250 گرم کوفته (محتوای چربی تا 9٪)؛ نیمی از گریپ فروت.
 
این می تواند یک رژیم لاغری سریع و موثر برای کاهش وزن باشد. ممنوعیت الکل و نمک برای شما مفید خواهد بود.
این مقاله صرفا برای اهداف اطلاعاتی است و در قبال ارائه توصیه پزشکی نیست. sayarak.com مسئولیت هر گونه عواقب احتمالی را از هر گونه رژیم لاغری ، درمان، ورزش، رژیم، استفاده از دارو یا اقدامات مشابهی که از خواندن یا پیروی از اطلاعات موجود در این مقاله حاصل می شود، نمی پذیرد. قبل از انجام هر گونه درمان، لطفا با پزشک یا سایر ارائه دهنده  های خدمات درمانی مشورت کنید.
برای رژیم لاغری سریع این مقاله را بخوانید

نظرات

در ادامه بخوانید...