10 حرکت یوگا که می تواند شگفتی ساز شود

بعد از امتحان محصولات پرهزینه آرایشی یا درمانی روی پوست خود جهت جوان سازی آن، آیا اکنون حاضرید چیز جدید و کم هزینه ای را امتحان کنید؟ با بیشتر شدن آگاهی متوجه می شوید زمان و هزینه ای که صرف زیبایی ظاهر خود کرده اید بسیار زیاد بوده است. و همین طور این را نیز شنیده اید که برای رسیدن به زیبایی ظاهر باید درون شما زیبا و سالم باشد . یوگا در این جا نیز سودمند نشان داده است. یوگا نه تنها به لحاظ سلامتی جسمانی دارای منافع چندگانه ای است، بلکه روی پوست شما نیز تاثیر می گذارد و به آن روشنی می بخشد که هیچ کرم تجاری یا سرمی نمی تواند چنین نتیجه ای در برداشته باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک ساعت وقت آزاد است و سپس بدون هیچ هزینه ای نتایج مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.
آبیشک ماهشواری، مربی یوگا، می گوید «پرانایاما، تمرین های تنفسی، ایستادن روی سر، و حرکت ماهی بیشترین تاثیر را روی روشنی پوست دارند». این تمرین های آسان را انجام دهید تا سموم و آلودگی ها از پوست شما خارج شود!  

5 حرکت یوگا برای استقامت بدن

1. ساروانگاسانا
این تمرین با عنوان «ایستادن روی شانه ها» نیز شناخته می شود و آن را موثرترین تمرین آسانا برای روشنی پوست می دانند. این تمرین از طریق افزایش گردش خون در صورت به بهبود بافت پوست و کیفیت آن کمک می کند. انجام این تمرین آسانا سه تا پنج بار در روز موجب می شود جوش و آکنه و چین و چروک از پوست شما زدوده شود.


2. هالاسان
این حرکت با عنوان حرکت «خیشی» شناخته می شود و یکی از بهترین آساناها برای کسب سلامتی و ایجاد طبیعی پوستی روشن است. این آسانا به بهبود فرایندهای گوارشی کمک می کند که روی سلامتی و روشنی پوست اثرگذارند.

3. اوتاناسانا
این حرکت خم شدن رو به جلو، گردش خون در صورت را افزایش می دهد و آن را به یکی از نتیجه بخش ترین حرکت ها برای روشنی پوست تبدیل می کند. این حرکت یوگا نه تنها اکسیژن رسانی به سلول های پوست را افزایش می‌دهد بلکه مواد مغذی را تامین می کند که با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می نماید و جوان سازی پوست را تقویت می کند.

4. چرخش بارادواجا
سلامتی سیستم گوارشی یکی از موارد مهم در رسیدن به پوست سالم و تغذیه شده است. این پیچش در حالت نشسته به دفع سموم و دیگر مواد زیانبار از اندام ها کمک می کند. پاک کردن بدن از مواد دفعی همیشه موجب بهبود وضعیت پوست می گردد.

5. ماتسیاسانا
به آن حرکت ماهی نیز گفته می شود و سلامتی پوست را با بهبود عملکرد غدد تیروئید، صنوبری و هیپوفیز و همین طور طبیعی سازی هرمون ها ارتقا می بخشد. این آسانا باعث کشش خوبی در ماهیچه های صورت و گلو می گردد و همین امر این حرکت را به یکی از تمرین های سودبخش برای از بین بردن غبغب تبدیل می کند.


6. تریکوناسانا
این آسانا که به حرکت مثلثی مشهور است، واقعا بهترین آسانا برای ایجاد پوستی روشن است و موجب باز شدن شش ها، سینه و قلب می گردد. این حرکت باعث اکسیژن رسانی بیشتر به پوست می گردد و لذا پوستتان را تازه تر و جوان تر حس خواهید کرد.

7. بوجانگاسانا
با این که این آسانا یک حرکت مار کبرا است که به کاهش تنش، استرس و خستگی کمک می کند، اما به جوان سازی پوست نیز از طریق رساندن اکسیژن بیشتر به سلول های پوست کمک می کند که این امر به نوبه خود موجب کمک به بدن جهت دفع سموم جمع شده سیستم می گردد.

8. اوستراسانا
این آسانا حرکت شتر نامیده می شود و خم گشتن محکم کمر به عقب را در بردارد که به باز شدن قفسه دنده ها و افزایش ظرفیت شش جهت استنشاق اکسیژن کمک می کند. این حرکت استرس را کاهش می دهد و منجر به توازن هورمون هایی در بدن می گردد که مسبب پدیدار شدن ناگهانی جوش و آکنه هستند.

9. پاواناموکتاسانا
حرکت تسکین دهنده باد تاکنون بهترین آسانای شناخته شده برای بهبود وضعیت گوارش بوده و به ایجاد آرامش نیز کمک می کند. این حرکت همچنین یبوست را درمان نموده و لذا موجب کاهش جوش و آکنه صورت می شود.

10. تاداسانا
این آسانا با عنوان «حرکت کوه» نیز شناخته می شود. این حرکت ساده ایستاده به تمرکز روی تنفس عمیق و ریتمیک کمک کرده که از عناصر حیاتی در سلامتی پوست است. به دست آوردن اکسیژن بیشتر از طریق تنفس کنترل شده به بدن کمک می کند سموم زیانبار را دفع نموده و پوست را سالم و روشن نگه دارد.

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  پیگرد قانونی دارد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام