5 دلیل که ممکن است عفونتهای ادراری به عفونتهای کلیه منجر شود

(سیارک)  : چرا برخی از زنان دچار عفونت کلیه میشوند وچگونه در برابرعفونتها از خود محافظت کنیم.

وقتی متوجه علائمی در مثانه شده وبه پزشک مراجعه میکنید متوجه میشوید که کلیه های شمابیش از حد آلوده شده است. کارشناسان میگویند شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده اید، فقط بد شانسی اورده اید.عفونتهای کلیه زمانی رخ میدهد که باکتریها به دستگاه ادراری وارد شده و به سمت بالا حرکت میکنند، و گاهی مثانه و کلیه ها را بیش از حد الوده میکنند.دکتر "ویگرید ریچاردسون" استادیار ارولوژی دانشگاه بهداشت درمان پنسیلوانیا اظهار میدارد : رایجترین نوع این باکتری Coli-E  است.

باکتری تجهیزاتی دارد که بعنوان بخشی از ساختار ان باعث میشود باکتری تا مجاری ادرای حرکت کرده و درکلیه ها گسترش یابند.

بنا به گفته دکتر"سارا فلوری" ارولوژیست دانشگاه تورت وسترن ، دراکثر موارد عفونت های دستگاه ادراری در کلیه ها گسترش نمی یابند.(سیارک

دکتر فلوری اضافه کرده است سالانه حدود شش میلیون عفونت دستگاه ادراری و 250 هزار عفونت کلیوی در ایالات متحده مشاهده میشود.پس بنابراین چرا عفونت در کلیه شما گسترش یافته ؟ کارشناسان میگویند عوامل متعددی وجود دارد که خطر ابتلا را افزایش میدهند.

  • اولین و مهمترین ، زن بودن است .

طبق گفته دکتر " جفر هنگ کیم" استادیار بالینی ارولوژی دانشگاه کالیفرنیای لس انجلس از هر ده هزار  نفر زن 15تا 20نفر به عفونت های مجاری ادراری مبتلا هستند. درصورتی که این میزان در میان مردان 3تا 5نفر از هر ده هزار نفر میباشد.به همین دلیل کیم توضیح میدهد: لوله مجاری ادراری، لوله ای که ادرار را از مثانه خارج و به بیرون هدایت میکند در زنان کوتاه تر است.  و این بدین معنی است که باکتری ها مسافت کمتری را طی میکنند.

  • دکتر شما برای تعین نوع دقیق باکتری الوده ادراری دستور کشت ادراری را نداده.

ریچاردسون میگوید: اکثر اوقات پزشکان کشت ادرار انجام نمیدهند. انها فقط از رایجترین درمان (انتی بیوتیک) استفاده میکنند. پزشکان بدون کشت ادرار نمیتوانند مشخص کنند عفونت ها به دارو مقاوم هستند، این عفونت ها با انتی بیوتیک از بین نرفته و خطر ابتلا کلیه را افزایش میدهند.

  • شما با باکتری قوی خاصی مواجه هستید.

ریچاردسون اظهارداشته : برخی از باکتری های خطرناک وارد کلیه شده و با ایجاد عفونت کل دستگاه ادراری را تحت  تاثیر قرار میدهد. احتمال دارد یک زن علائم خفیفی مثل سوزش داشته باشد. و فکر کند در طول شب از بین میرود، و صبح روز بعد با درد و تب از خواب بیدار میشود. اکثر مردم با مشاهده اولین نشانه بلافاصله انتی بیوتیک مصرف نمیکنند.

  • شما سنگ کلیه دارید.

طبق گفته ریچاردسون : سنگ های کلیه حامل باکتری بوده و باعث عفونت میشوند.

  • موضوعات تشریحی نامشخص که خروج ادرار از مثانه را با مشکل مواجه میکند

(مسائل مربوط به کالبد شناسی) دکتر کیم  شرح میدهد بخاطر ناهنجاری های ساختاری مقداری از ادرار بجای خروج از بدن در مسیر خروجی ادرار غلیظ میشوند.

چگونه مقابله کنیم

 بهترین روش برای مقابله با این مشکل پیشگیری است. اگر شما از عفونت مثانه پیشگیری کنید به احتمال زیاد تا پایان عمر مشکل کلیه نخواهید داشت. کارشناسان برای جلوگیری از عفونت مثانه روش های زیر را پیشنهاد میکنند.

  • نوشیدن مقدار زیادی از مایعات. "دکترکیم" میگوید مثانه عضوی است که خودش خودش را تمیز میکند.
  • وقتی دوش میگیرید، مطمئن باشید که ادرار را از بدن خارج کرده اید.
  • "دکتر کیم" پیشنهاد میکند غذایی بخورید که به اسیدی شدن ادرار کمک میکند مثل قرص" قره قاط" و ویتامین C

ریچاردسون توضیح داده : با مصرف ماست تازه یا یک مکمل حاوی پروبیوتیک، نه تنها خطر ابتلا به عفونت های قارچی، بلکه خطر ابتلا به عفونت های مثانه را نیز کاهش میدهد.

عفونت های ادراری

درمان عفونت ادراری را با آبِ ذغال اخته متوقف کنید

آیا ماست می تواند عفونت قارچی واژن را درمان کند

ّ این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید