آلوپسی آره آتا چیست

آلوپسی آره آتا بعنوان یک بیماری خود ایمنی در نظر گرفته می شود، که در آن سیستم ایمنی بدن که برای محافظت از بدن در برابر مهاجمان خارجی از جمله ویروس ها و باکتری ها طراحی شده است، به اشتباه به فولیکول های مو، ساختاری که موها را رشد می دهد حمله می نمایند. این می تواند منجر به ریزش موی سر و قسمتهای دیگر بدن شود.

در اغلب موارد، موی بخش های کوچکی می ریزد، یعنی به اندازه یک چهارم موی سر به صورت تکه های گرد. در بسیاری از موارد، بیماری فراتر از چند تکه نیست. در برخی از افراد، ریزش مو گسترده نمی شود. گرچه غیرمعول است اما این بیماری می تواند موجب از دست دادن کل موی سر ( آلوپسی آره آتای توتالیز ) یا ریزش کامل موی سر، صورت و بدن (آلوپسی آره آتای universalis) شود.(سیارک

علت این بیماری چیست؟

چه کسانی بیشترین احتمال دچار شدن به این بیماری را دارند؟

آیا ریزش موی من نشانه یک بیماری جدی را دارد؟

آیا امکان دارد به کودکانم انتقال دهم؟

آیا موی من دوباره رشد خواهد کرد؟

من منتظر وقوع چه چیزهایی باشم؟

چگونه درمان می شود؟

چگونه آلوپسی آره آتا زندگی من را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

چگونه می توانم با اثرات این بیماری کنار بیایم؟

چه تحقیقاتی در زمینه آلوپسی آره آتا انجام می شود؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Tasmine 759 :

    بیماری جیدا پینکت، همسر ویل اسمیت چیست؟ واقعیت این است که بیماری جیدا پینکت، همسر ویل اسمیت آلوپسی است و مدت زیادی است که از ریزش مو رنج می برد و کوتاه کردن موی کوتاه برای مد و تلاشی برای شوکه کردن مردم نیست، بلکه یک ضرورت است. ویل اسمیت که می‌دانست همسرش چقدر بیماری آلوپسی مشکل به همراه دارد، نمی‌توانست از او دفاع نکند. البته او بعداً به خاطر خلق و خوی خود عذرخواهی کرد.وقتی کریس راک، جیدا پینکت را با "جین سرباز" از فیلمی به همین نام مقایسه کرد، بازیگر به روی صحنه رفت، به کمدین دستور داد دهانش را ببندد و سیلی محکمی به صورتش زد.

    1401/1/31 15:17

بیشتر بخوانید