6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

عصاره سرخس

برای نزدیک به ۲۰ سال بر روی توانایی عصاره سرخس در زمینه مراقبت از پوست تحقیق شده است. در واقع مطالعات اخیر نشان داده است که این مکمل از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش حفاظت می‌کند. همچنین می‌تواند برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و برص مورد استفاده قرار گیرد. عصاره سرخس اثر ضد التهابی قابل توجه‌ی در بافت پوست دارد. اگر شما علاقه‌مند به مصرف این مکمل هستید از دکتر خود برای دوز مناسب سوال کنید.(سیارک)

آهن

بدون آهن موها ضعیف، نازک و خشک می‌شود و همچنین ناخن‌ها بی‌دوام شده و به راحتی می‌شکنند. آهن از غذاهای مختلف از جمله اسفناج و صدف به دست می‌آید. همچنین همراه با ویتامین‌های B فعال به درخشان شدن پوست کمک می‌کند. توصیه می‌شود که مکمل‌های آهن را تنها بیماران مبتلا به کمبود آهن مصرف کنند. دکتر می‌تواند با یک آزمایش خون ساده به کمبود آهن شما پی ببرد و به شما کمک کند تا مقدار آهن مورد نیاز خود را تهیه کنید با این حال مصرف آهن بیش از حد می‌تواند باعث آسیب رادیکال‌های آزاد به ساختار پوست شود.

بیوتین

این مکمل در مواد غذایی مانند کره بادام زمینی و موز یافت می‌شود، بیوتین یک نوع ویتامین B است که از پوست، اعصاب، دستگاه گوارش و سوخت و ساز بدن شما پشتیبانی می‌کند همچنین این مکمل می‌تواند برای کمک به کاهش ریزش مو و تقویت رشد ناخن مورد استفاده قرار گیرد. افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز می‌توانند به مصرف مکمل بیوتین بپردازند. مصرف بیوتین در ترکیب با کرومیوم پیکولینات [یک ماده معدنی موجود در برخی مواد غذایی خاص] ممکن است به بهبود سطح قند خون کمک کند. مصرف روزانه ۳۵ میکروگرم بیوتین در روز توصیه می‌شود، که در حال حاضر ممکن است در رژیم غذایی خود آن را دریافت کنید.

امگا 3

امگا ۳ در ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین، و ماهی خال مخالی وجود دارد که چربی تولیدی بدن را تنظیم کرده و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند. امگا۳ همچنین روند پیری پوست برای جلوگیری از چین و چروک را به تأخیر انداختن می‌اندازد. امگا۳ می‌تواند درخشش موهای شما را بیشتر کند، موها را از خشک شدن و پوست سر را از پوسته پوسته شدن محافظت می‌کند. با این حال، اگر شما دارای سابقه اختلالات خلقی، آلرژی به ماهی، دیابت و یا فشار خون بالا می باشید با دکتر خود مشورت نمایید.(سیارک)

ویتامین C

ویتامین C می‌تواند رشد مو را بهبود بخشد، با شوره سر مبارزه کند، از ریزش مو جلوگیری کند و منجر به ضخیم تر شدن مو شود، مطالعات نشان داده است افرادی که ویتامین E و C را به صورت همزمان به مدت چهار ماه مصرف می‌کنند ، خشکی و سختی کمتری در پوست دارند و حتی پوستی روشن‌تر خواهند داشت. مقدار مصرفی به جنسیت شما بستگی دارد؛ زنان ۱۹ ساله و بالاتر باید ۷۵ میلی گرم در روز و مردان ۱۹ سال به بالا باید ۱۹ میلی گرم در روز مصرف کنند، ویتامین Cمقدار جذب آهن را افزایش می‌دهد که می‌تواند یک مشکل برای افراد مبتلا به هموکروماتوز_ بیماری آهن بیش از حد_ باشد.

ویتامین E

ویتامین E، مثل ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن کمک می‌کند تا با آسیب رادیکال آزاد مبارزه کند، محققان دریافتند که مردانی که مکمل‌های ویتامین E استفاده می‌کنند رشد موی بیشتری دارند. بهتر است ویتامین E را به فرم ژل استفاده کنید، چون ویتامین E محلول در چربی است، فقط دقت داشته باشید که دوز بالای آن می‌تواند موجب کبودی شود، دوز توصیه شده برای بزرگسالان ۳۰IU است.غذاهایی مثل آوکادو، روغن زیتون و جوانه گندم غنی از ویتامین E هستند.منبع: مجله سلامت

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   (سیارک

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • dorsa 87 :

    عصاره سرخس از کجا گیر بیاریم

    1395/10/28 11:52
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بیوتین یکی از ویتامین های گروه B به نام B۷ است بیوتین یک ماده محلول در آب است که نه تنها ظاهر ما را بهبود می بخشد، بلکه بر سلامت کلی ما نیز تأثیر می گذارد. نام آن از کلمه یونانی "biotos" گرفته شده است که می تواند به عنوان "زندگی"، "تغذیه" یا "حیات بخش" ترجمه شود. و به خوبی ماهیت این ماده را آشکار می کند، زیرا کیفیت زندگی ما به طور مستقیم به آن بستگی دارد. بیوتین یک کوآنزیم است، یعنی یکی از ویتامین های B که به بدن کمک می کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند که برای یک زندگی کامل به آن نیاز داریم.

    1400/9/15 22:57
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    چرا بدن ما نمی تواند بدون بیوتین کار کند؟ بیوتین عمدتا به حفظ زیبایی پوست، ناخن و مو، کبد، چشم ها و سلامت سیستم عصبی کمک می کند. همچنین در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای جنین ضروری است. اما اهمیت آن به این محدود نمی شود. بیوتین برای کار چندین آنزیم معروف به کربوکسیلازها ضروری است و به حفظ برخی از فرآیندهای متابولیک مهم مانند تولید گلوکز و اسیدهای چرب کمک می کند. و سلامت یک فرد بستگی به عملکرد این فرآیندها دارد.

    1400/9/15 22:57
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    مهمترین ویتامین برای مو، ناخن و پوست اگر ویتامین B7 کافی دریافت کنیم، احتمال نشان دادن فرهای براق، مانیکور طبیعی و حتی رنگ پوست چندین برابر افزایش می یابد. برعکس، ناخن های شکننده، ریزش مو و مشکلاتی مانند درماتیت اغلب اولین نشانه های کمبود ویتامین B7 هستند. در یک کلام بیخود نیست که خانم ها اینقدر بیوتین را دوست دارند!

    1400/9/15 22:58
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    دانشمندان دریافته اند که مکمل بیوتین دارای اثر مثبت بر سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است. به طور خاص، بیوتین به تبدیل گلوکز به گلیکوژن کمک می کند.

    1400/9/15 22:59
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    فرآیندهای مرتبط با گلوکز نیز برای کسانی که در ورزش فعالیت می کنند مهم است. وقتی به طور فعال ورزش می کنیم، سطح این ماده در خون کاهش می یابد و کمبود آن به صورت ضعف، تحریک پذیری و کاهش شدید قدرت احساس می شود. مکمل بیوتین در رژیم غذایی به جلوگیری از افزایش ناگهانی گلوکز و حفظ حالت ریلکس کمک می کند.

    1400/9/15 23:03
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بیوتین نقش مهمی در تولید میلین ایفا می کند، پوشش محافظ رشته های عصبی و به لطف استفاده از دوزهای بالای بیوتین، پزشکان موفق به دستیابی به نتایج پایدار در درمان مولتیپل اسکلروزیس شده اند که غلاف میلین رشته های عصبی نخاع و مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.

    1400/9/15 23:04
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بیوتین برای زنان باردار و شیرده بسیار مهم است. پزشکان مدرن خاطرنشان می کنند که بسیاری از آنها کمبود ویتامین های مختلف از جمله B7 دارند. این به این دلیل است که بدن در دوران بارداری و شیردهی بیوتین را سریعتر تجزیه می کند و بخشی از این منبع را به کودک می دهد. منابع اضافی ویتامین می تواند به مادران کمک کند تا از مشکلات سلامتی مانند زوال مو، پوست و ناخن جلوگیری کنند. بیوتین همچنین تأثیر مثبتی بر سلامت کودک دارد.

    1400/9/15 23:04
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    چه مقدار بیوتین در روز نیاز داریم در سال 1998، آکادمی ملی پزشکی ایالات متحده دستورالعمل های غذایی زیر را برای دریافت بیوتین ایجاد کرد: سن نرخ در روز 0-6 ماه 5 میکروگرم 7-12 ماه 6 میکروگرم 1-3 سال 8 میکروگرم 4-8 ساله 12 میکروگرم 9-13 ساله 20 میکروگرم 14-18 ساله 25 میکروگرم 19 سال به بالا 30 میکروگرم این اعداد حد پایین مصرف را به ما نشان می دهند - حداقلی که برای سالم و زیبا بودن لزوماً باید دریافت کنیم. سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) توصیه می کند که هنجار را به 40 میکروگرم برای بزرگسالان و 35 میکروگرم برای نوجوانان در روز و سرویس فدرال برای نظارت بر حقوق مصرف کنندگان و رفاه بشر - تا 50 میکروگرم در روز افزایش دهد.

    1400/9/15 23:05
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    شرایطی وجود دارد که ممکن است نیاز به بیوتین را افزایش دهیم: بیماری های ژنتیکی تایید شده که منجر به کاهش سطح ویتامین B7 می شود. دوران بارداری و شیردهی؛ ورزش شدید؛ مصرف مکرر الکل؛ اختلالات گوارشی جدی؛ فعالیت بدنی سنگین؛ مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها؛ مصرف مکرر تخم مرغ خام؛ یک رژیم غذایی سخت که بسیاری از غذاها را حذف می کند. استفاده از آنتی بیوتیک ها

    1400/9/15 23:06
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    نحوه تشخیص کمبود بیوتین اگر سبک زندگی سالمی دارید و رژیم غذایی مغذی دارید، بعید است که کمبود بیوتین داشته باشید. طبیعت از ما مراقبت کرد و ویتامین B7 را به بسیاری از غذاهای موجود اضافه کرد و به بدن ما این توانایی را داد که آن را به تنهایی سنتز کند. با این حال، کمبود بیوتین نیز گاهی اوقات مشاهده می شود و می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. به همین دلیل است که ما در اینجا لیستی از علائمی را ارائه می کنیم که (اغلب در مجموع) نیاز به آزمایش فوری برای ویتامین B7 را نشان می دهد. اگر این علائم را دارید باید مراقب باشید: پوست اغلب خشک می شود علائم درماتیت یا پسوریازیس، ناخن های شکننده و ناهموار موهای شکننده کسل کننده احساس ضعف مداوم درد عضلانی تحریک پذیری، تمایل به افسردگی، از دست دادن اشتها، بیماری متابولیک، کم خونی، زبان رنگ پریده

    1400/9/15 23:07
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بهترین راه برای دریافت بیوتین چیست؟ اگر قبلاً کمبود بیوتین در شما تشخیص داده شده بود چه؟ اول، دست از نگرانی بردارید! بیوتین ماده کمیاب نیست: در بسیاری از غذاها یافت می شود و در اکثر مکمل های ویتامین (هم به شکل خالص و هم در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی) موجود است.

    1400/9/15 23:08
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بیوتین در غذاها ساده ترین و مقرون به صرفه ترین منبع بیوتین، تغذیه خوب است. در عین حال لازم نیست هر روز غذاهای لذیذ بخرید، کافی است کله پاچه، غلات کامل ، تخم مرغ و آجیل را در منوی خود بگنجانید . به عنوان مثال، رکوردداران بی چون و چرای محتوای ویتامین B7 عبارتند از جگر (250 میکروگرم)، سویا (60 میکروگرم)، چاودار (46 میکروگرم)، زرده تخم مرغ (30 میکروگرم)، بادام زمینی (17 میکروگرم) و قارچ (16 میکروگرم).

    1400/9/15 23:08
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    باید در نظر داشت که گاهی اوقات روش های فرآوری و تهیه غذا، خواص بیوتین را تغییر می دهد و آن را کم و بیش موثر می کند. از این منظر، آجیل ، سبزیجات و میوه ها بهتر است به صورت خام مصرف شوند. اما تخم مرغ، برعکس، باید پخته شود: سفیده تخم مرغ خام توانایی ما را برای جذب ویتامین B7 بسیار کاهش می دهد. همچنین به خاطر داشته باشید که باکتری های روده نیز بیوتین تولید می کنند. درست است، ما فقط در صورت قبولی در آزمون های ویژه می توانیم متوجه شویم که در چه مقدار است.

    1400/9/15 23:09
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    مکمل های بیوتین اگر فکر می کنید که بیوتین کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، می توانید یک مکمل روزانه مصرف کنید. ویتامین B7 به صورت کپسول، قرص یا محلول فروخته می شود. به ندرت نیاز به تزریق است. دوز باید توسط پزشک تجویز شود و دوره درمان به طور متوسط ​​حدود 1 ماه طول می کشد.

    1400/9/15 23:09
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    لوازم آرایشی بیوتین دار درمان مو و پوست فقط با شامپو یا کرم ویتامین ایده خوبی نیست. به عنوان یک قاعده، اگر کمبود بیوتین داشته باشیم، باید قبل از هر چیز از داخل آن را جبران کنیم. با این حال، به عنوان یک کمک اضافی، محصولات مراقبت از مو و پوست با B7 راه حلی عالی هستند که نباید نادیده گرفته شوند.

    1400/9/15 23:10
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    داستان بیوتین که از آن درمی یابیم که تخم مرغ خام چه مشکلی دارد بیوتین تنها در قرن بیستم، یعنی در سال 1916، زمانی که دانشمند آمریکایی W. Bateman کشف کرد که رژیم غذایی سرشار از سفیده تخم مرغ خام باعث ایجاد علائم سمی در حیوانات و انسان می شود، شروع به مطالعه کرد. حدود ده سال بعد، بیوشیمی‌دان‌های مارگارت بواس و هلن پارسونز یک سری آزمایش‌ها را با موش‌ها انجام دادند تا مطمئن شوند که حق با آقای بیتمن است و متوجه شدند که سفیده تخم‌مرغ بر فرآیندهای متابولیک تأثیر می‌گذارد. اما کدام یک؟ این هنوز معلوم نبود.

    1400/9/15 23:11
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    در سال 1936، فریتز کوگل، بیوشیمیدان آلمانی-هلندی و دانشجوی فارغ التحصیلش بنو تونیس از دانشگاه اوترخت، یک ماده کریستالی را از زرده تخم مرغ پخته شده اردک به نام "بیوتین" جدا کردند، که برای اولین بار این نام را در مقاله خود "نمایندگی بیوتین متبلور از زرده تخم مرغ" ثبت کردند. " معلوم شد که این بیوتین است که سفیده تخم مرغ خام را "دوست ندارد"، به همین دلیل جذب ضعیفی دارد و در نتیجه باعث مشکلات سلامتی بسیاری می شود.

    1400/9/15 23:14
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بیوتین در بدن انباشته نمی شود. و اگر این ویتامین در رژیم غذایی شما کافی نباشد، سطح آن کاهش می یابد.

    1400/9/15 23:52
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بیوتین یک ویتامین بی خطر و غیر سمی است. مطالعات هیچ عارضه جانبی جدی را حتی با دوزهای بالا نشان نداده اند.

    1400/9/15 23:52
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    تا به امروز، هیچ گونه منع مصرف ثابت شده ای برای مصرف بیوتین توسط زنان باردار و شیرده وجود ندارد، اما همیشه بهتر است با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

    1400/9/15 23:53
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بیوتین با تجزیه مواد غذایی به عناصری که بدن ما می تواند برای انرژی از آنها استفاده کند، در فرآیندهای متابولیک نقش دارد.

    1400/9/15 23:53
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بهترین زمان مصرف بیوتین چه زمانی است؟ بیوتین به عنوان یک مکمل ویتامین را می توان در هر زمانی از روز نوشید، اما توصیه می شود آن را با یک وعده غذایی ترکیب کنید.

    1400/9/15 23:53
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    آیا بیوتین با سایر داروها تداخل دارد؟ بله شاید. به همین دلیل است که پزشک باید آن را به عنوان مکمل سلامت تجویز کند.

    1400/9/15 23:54
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    پزشکان بر این باورند که بهتر است بیوتین را از غذا دریافت کنید، اما مکمل های ویتامین خاص نیز کار خود را به خوبی انجام می دهند.

    1400/9/15 23:54
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    دوز بیوتین برای تقویت مو و ناخن چقدر باید باشد؟ به عنوان یک قاعده، هنگامی که مشکلات قابل مشاهده است و توسط تجزیه و تحلیل تایید می شود، پزشکان از 1000 تا 10000 میکروگرم در روز تجویز می کنند.

    1400/9/15 23:55
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    این مطالب بهترین تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد را در طول سال‌ها خلاصه می‌کند. با این حال، این فقط برای اهداف اطلاعاتی است و نمی تواند به عنوان یک راهنمای مستقیم برای عمل استفاده شود. قبل از استفاده از مکمل های بیوتین با یک متخصص مشورت کنید.

    1400/9/15 23:55

بیشتر بخوانید