پنج توصیۀ بازاریابی برای یک تجارت آنلاین موفق

بسیاری از تجارت‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند ازکلمه رقیب متنفرند و برای تجارت آنلاین حتی بدتر نیز هست. از آن‌جایی که در هرگوشه از اینترنت که فکرش را بکنید تجارت رقیبی در مقابل قرار دارد، این که با استفاده از بازاریابی از همتایان آنلاین خود متمایز شوید چالشی بس دشوار است. اگر پول کافی برای هزینه کردن در بخش بازایابی نیز نداشته باشید این قضیه جدی‌تر هم می‌شود.


اما توصیه‌های فراوانی وجود دارد که هر تجارت آنلاینی می‌تواند، صرف نظر از وضعیت مالی، از آن‌ها استفاده کند. حال به 5 توصیه برای توسعه یک تجارت آنلاین موفق می‌پردازیم.
‌1 مخاطب خود را از یاد نبرید
این ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین توصیه در بحث تحقیقات بازاریابی است. آیا جامعه آماری خاصی را می‌خواهید به سمت خود جذب کنید؟ این جامعه آماری را چه وبسایتی ارائه داده؟ وقتی محصول شما را نگاه می‌کنند به دنبال چه ویژگی هستند و چطور می‌توانید نشان دهید که محصول شما آن ویژگی را دارد؟
چند سوال هست که هر تجارت آنلاینی قبل از برنامه‌ریزی استراتژیِ بازاریابی باید پاسخ آن‌ها را بداند. برای خود چند سوال گسترده مطرح کنید و تحقیقات بازار خویش را شروع نمایید. اجتماعی باشید و از مشتریان نظر بپرسید و گفته‌های آنان در مورد شرکتتان را در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید. این کار به شما کمک می‌کند به ضعف‌های خود پی ببرید و متوجه شوید که استراتژی بازاریابی باید چطور باشد.

2 به محتوای بازاریابی خود توجه کنید
به جای آنکه در گوگل تبلیغ کنید و یا یک وب‌سایت پیچیده طراحی کنید، وبلاگی ساده یا صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد کنید که در آن نکات کوتاهی درمورد تجارت خود به اشتراک بگذارید. می‌توانید رویکردی انسان‌گرایانه در پیش بگیرید که تجارت شما را به عنوان مکانی گرم و دوستانه نمایش دهد، یا اینکه به شکلی فنی از ورودی‌ها و خروجی‌های تجارت خویش سخن بگویید. همانطور که قبلا هم گفته شد، شما باید مخاطب هدف خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که برایشان مناسب باشد.

بازاریابی محتوامحور به نسبت سایر رویکردها کم هزینه‌ است ولی چالش برانگیز می‌باشد. شما باید محتوای خود را مرتب به روز رسانی کنید، به فکر این باشید که همیشه چیزهای جذابی بگویید، و بلاگ‌ها و ویدئوهای خوش‌ساختی درست کنید که مردم را به سایت شما جذب کند. اگر مایل هستید بیشتر درمورد بازاریابی محتوا محور بدانید، موسسه بازاریابی محتوا محور جای خوبی برای شروع است.

3 در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید
حتی اگر بهترین وبلاگ تاریخ را درست کنید، اگر بازدیدکننده نداشته باشید درواقع هیچ کاری نکرده‌اید. جاهایی مثل وردپرس برای راه‌انداختن بازاریابی محتوامحور مناسب است، اما این بازاریابی برای به دست آوردن بازدیدکنندگان بالقوه به کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی وابسته است.
اما استراتژیِ فعال بودن در رسانه اجتماعی به این معنا نیست که در تمام شبکه‌های اجتماعی یک اکانت درست کنید. با یکی از این شبکه‌ها شروع کنید و هرگاه دنبال‌کننده‌هایتان به تعداد قابل توجهی رسید به آهستگی به سایر شبکه‌ها هم بروید. احتمالاً انتخاب اول فیس‌بوک است اما اگر تجارتتان رسمی‌تر است از لینکداین (LinkedIn) استفاده کنید و برای تجارت غیر رسمی‌تر سراغ اینستاگرام و پینترست (Pinterest) بروید. از توییتر بپرهیزید.
استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بحث گسترده‌ای است و اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

4 درک اهمیت SEO
داشتن یک استراتژی رسانه‌های اجتماعیِ دقیق، بسیار مهم است اما گوگل همچنان مهم‌ترین ابزاری است که کاربران به وسیله آن می‌توانند تجارت شما را کشف کنند. به همین دلیل، مهم است که یک بهینه‌سازی موتور جستجوگر (SEO) خوب داشته باشید.
به یاد داشته باشید که گوگل با در نظر گرفتن تعداد لینک‌ها به سایت شما آن را رنک‌دهی و جستجو می‌کند. یعنی لینک سایر سایت‌ها را در سایت خود قرار دهید باشد که آن‌ها نیز لینک شما را در سایت خود بگذارند. محتوای سایت را نیز باید مرتب به روز رسانی کنید. اگر این کار را انجام دهید، دیگران به مقالات و ویدئوهای جدیدی که می‌گذارید لینک می‌دهند و این باعث می‌شود رنک شما در موتورهای جستجو بالاتر برود.(سیارک
دیه‌تر هسایو، مدیر عامل Mezzologic، معتقد است شرکتها باید با دیدگاهی کلی گرایانه به تبادل لینک توجه کنند، بدین معنی که از کانال‌های متفاوتی لینک جمع کنند.
هسایو می‌گوید: "حضور مجازی شرکت را به حداکثر می‌رساند و به مشتریان اطمینان می‌دهد که می‌توانند به راحتی اطلاعات و منابعی که نیاز دارند به دست آورند و تحقیق درباره محصول شرکت و خرید آن را لذت‌بخش می‌کند.
هرچند ترفندهایی برای بهبود رتبه‌بندی SEO وجود دارد، مانند تبادل لینک و استفاده از کلمات کلیدی، اما آگاه باشید که بهترین راه برای کسب رتبه بالا در جستجوی گوگل، مطالب با کیفیت و دائمی است. به شدت بر روی اهمیت محتوا و بازاریابی محتوامحور برای هرنوع استراتژی آنلاینی تاکید می‌کنم.

5 نیاز مشتریان موبایل را برطرف کنید
با اینکه می‌دانیم مردم برای راه‌اندازی تجارت آنلاین از موبایلشان استفاده می‌کنند اما میزان آن را دست‌کم می‌گیریم. طبق آمار منتشر شده توسط comScore در آوریل 2016، 65 درصد از زمانی که مردم در رسانه‌ دیجیتال سپری می‌کنند از طریق موبایل است.
متعاقباً، هر تجارتی باید یک استراتژی موبایلی نیز داشته باشد. بدین معنا که باید وبسایتتان را طوری طراحی کنید که کاربران موبایل نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اینکه یک وبسایت جداگانه برای کاربران موبایل درست کنید، به خصوص اگر تجارت کوچکتان خرده فروشی یا رستوران است، فکر بسیار خوبی است. نیاز به دریافت اطلاعات کمتر در هر صفحه را در نظر داشته باشید درست است که مردم زمان بیشتری را با موبایل صرف می‌کنند تا با دسکتاپ، اما در نظر داشته باشید که برای هر صفحه زمان کمتری به نسبت دسکتاپ می‌گذارنند.
ساخت وبسایتی که دسترسی و چرخیدن در آن برای کاربر موبایل مشکل است، باعث می‌شود که ترافیک سایت کاهش پیدا کند. مطمئن شوید که این مشکل مهم برطرف شده است.

5 روش برای ارتقاء بازاریابی 

ایده هایی برای کسب و کار های کوچک با سرمایه اندک

10 برنامه ی کاربردی برای کسب درآمد آنلاین

کسب و کار های خانگی آنلاین 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Matilda 134 :

    Anyway, clinical professionals had been able find out getting to in Bl;#lwekl&c8217as seizures, nevertheless that will a part of his or her human brain was at the same time towards the part in control of side-line eye sight. Finally, individuals were unable to take out any worrisome sections.

    1395/12/26 21:39

بیشتر بخوانید