چگونه کروناویروس بر آموزش و مدارس تأثیر گذاشت

در
چگونه کروناویروس بر آموزش و مدارس تأثیر گذاشت
بیماری همه گیر کروناویروس سبک زندگی را تغییر داده است. شرکت ها به سرعت با شرایط جدید سازگار می شوند: فروشگاه های آنلاین و خدمات پیک در حال حاضر تحویل بدون تماس را معرفی کرده اند ، کارمندان اداری قرنطینه می شوند و از خانه دورکاری می کنند.
این قوانین حتی برای چنین سیستم حجیم و دست و پا گیر مانند آموزش تغییر کرده است. اوضاع در جهان حتی محافظه کارترین مدارس را وادار کرده است که قوانین خود را تغییر دهند. 
 

دانش آموزان خوشحال می شوند و به یادگیری آنلاین روی می آورند

مدارس و دانشگاه ها دوره های یادگیری از راه دور را آغاز می کنند ، دوره های ادامه تحصیل خیلی عقب نیستند: حتی به بزرگسالان کلاس های انگلیسی یا نقاشی با اسکایپ ارائه می شود. دانش آموزان مدرسه از تعطیلات قرنطینه ای لذت می برند و به دنبال مکان هایی با اینترنت پایدار هستند.
 

والدین نگران هستند ، اما به آموزش از راه دور اعتماد دارند

آرامش در چنین شرایطی بسیار دشوار است ، به خصوص اگر مجبور شوید سر کار بروید ، کودکان را در قرنطینه در خانه بگذارید. کسانی که قبلاً به کار از راه دور روی آورده اند نیز خوشحال نیستند: همیشه کار کودکان هنگام کار در خانه امکان پذیر نیست. بچه ها که در چهار دیوار خانه زندانی شده اند ، نیاز به توجه و فعالیت دارند ، بنابراین کنسول هایی با بازی های فعال که نیاز به حرکات دارند فوراً فروخته می شوند.
 
والدین دانش آموزان مدرسه نگران امتحانات و ورود به دانشگاه هستند. تعطیلات تابستانی نیز مورد سوال است: هنوز مشخص نیست که آیا آنها به دلیل قرنطینه جابجا می شوند یا نه؟
مدارس آنلاین والدین را تا حدی تخلیه می کنند و به آنها اجازه می دهند حداقل تا چند ساعت دیگر فکر نکنند درباره کاری که کودک انجام می دهد. کسانی که قبل از قرنطینه ، نسبت به آموزش از راه دور محتاط بودند ، اکنون می توانند با استفاده از مثالهای زندگی واقعی ، از راحتی آن قدردانی کنند. شاید تجربه جدید به آنها کمک کند نگاهی متفاوت به دروس آنلاین بیاندازند.
 

معلمان ابزارهای جدید را یاد می گیرند و به یکدیگر کمک می کنند

معلمانی که تا همین اواخر نسبت به دروس اسکایپ مشکوک بودند ، در حال یادگیری ابزارهای جدید هستند.
معلمانی که قبلاً بصورت آنلاین کار کرده اند ، در شبکه های اجتماعی در مورد چگونگی بهتر برگزار کردن کلاس صحبت می کنند و کمک های خود را به کسانی که به آن نیاز دارند ارائه می دهند.
 
البته با وجود چنین پشتیبانی شدید ، سازماندهی کار دانش آموزان برای معلمان دشوار است. اولا ، کودکان قرنطینه را به عنوان تعطیلات درک می کنند که در آن هیچ کاری لازم نیست انجام دهند. ثانیا ، حتی اگر معلم اولین کسی نیست که با یادگیری آنلاین روبرو می شود ، جلب توجه والدین بسیار دشوار است. محیط خانه دانش آموزان را نا آرام می کند و تمرکز آنها برای حل مشکلات عادی حتی از دفتر مدرسه دشوارتر است. سوم ، مشکلات فنی - ارتباط ضعیف ، "اینترنت باز نمی کندم" و "اما ما یک لپ تاپ در خانه داریم و پدرم با آن کار می کند" از مشکلات آموزش آنلاین است.
 
تجارت متحمل ضرر و سرمایه گذاری در توسعه است
سیستم عامل ها و مدارس آنلاین برنامه ریزی انتقال گسترده ای را انجام ندادند و سرورها به طور هم زمان برای خیلی از دانش آموزان طراحی نشده بودند. اکنون بزرگترین شرکت ها در حال دستیابی مجدد هستند ، اما حتی Zoom و Google Classroom به طور دوره ای به بار سیستم بستگی داشتند. عصر آموزش آنلاین برای مدارس آنلاین فرا رسیده است: اکنون خدمات آنها بیش از هر زمان دیگری تقاضا می شود. بسیاری از آنها با تبلیغات  رایگان دانش آموزان و معلمان را جذب می کنند: از یک طرف ، این عمل حسن نیت در قرنطینه است و از سوی دیگر ، این یک تبلیغ خوب از توانایی های آنها در بین مخاطبان است.
 
شرایط قرنطینه مشاغل را مجبور می کند که به دنبال راه های جدیدی برای یادگیری باشند. همه چیز استفاده می شود: بازی های آنلاین ، ماراتن ها در پیام رسان های فوری و چالش های دانشجویان TikTok. برخی از این ابزارها همراه با قرنطینه از اهمیتی برخوردار نخواهند بود ، در حالی که برخی به شما امکان می دهند روند یادگیری را از طرف دیگر بررسی کنید و به توسعه مناطق امیدوار کننده کمک کنید.
 
برای به دست آوردن بیشترین استفاده از اینترنت در طول قرنطینه ، این مسئله را جدی بگیرید. یک حالت دقیق برای دانش آموزان به کودکان کمک خواهد کرد که از برنامه خود پیروی کنند و والدین به کاهش زمان کار کمک می کنند. معلمان و مشاغل باید خطرات را ارزیابی کرده و ابزارهای جدیدی را امتحان کنند تا بتواند در این دوره دشوار و بدون ضرر زنده بمانند. و البته همه ما باید مراقب خودمان و عزیزان باشیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک پزشک از ایتالیا، آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس را تشریح کرد

در
آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس
پزشک شاغل در بیمارستان سان کارلو بورومئو در میلان ، ایتالیا ، آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس را تشریح کرد.
 
به گفته Francesca Cortellaro ، بیماران مبتلا به ویروس کرونا می خواهند قبل از فوت ، این فرصت را به آنها دهند تا با عزیزان خود صحبت کنند. معمولاً پزشک با استفاده از یک لینک ویدیویی ، بیماران در حال احتضار را با عزیزان مرتبط می کند.
 

آیا می دانید چشمگیرترین چیز در بیماران مبتلا به کروناویروس چیست؟

این است که مشاهده کنیم چگونه بیماران به تنهایی می میرند ، به چگونگی التماس آنها گوش دهیم تا به آنها فرصت خداحافظی با فرزندان و نوه هایشان داده شود.
 
به تازگی ، یک بیمار مسن ، با درک اینکه مدت زمان زیادی ندارد ، از من خواست تا با نوه خود تماس بگیرد.
 
از طریق لینک ویدیویی با او تماس گرفتم. خداحافظی کردند. خیلی زود ، و بیمار فوت شد. من در حال حاضر یک لیست طولانی از تماس های ویدیویی دارم.این پزشک خاطرنشان كرد: این افراد آلوده به کروناویروس با ذهن روشن و آگاهانه با مرگ روبرو می شوند. 
 
دکتر توضیح داد: "این احساس می شود که در حال غرق شدن هستند ، و اکنون خود آنها متوجه شده اند که غرق می شوند."
 
ایتالیا به بزرگترین مرکز اروپا در گسترش کروناویروس تبدیل شده است. به دلیل همه گیری ، مقامات لمباردی و 14 استان دیگر از جمله ونیز را قرنطینه کردند. این کشور بیش از 800 کشته و بیش از 12460 آلوده ، عمدتا افراد مسن ثبت کرده است.
 
در برگامو نمی توانند با تعداد کشته شدگان کنار بیایند ، به همین دلیل برای این منظور آنها شروع به استفاده از کلیسای محلی کردند.
 
روبرتو Cosentini ، پزشک بیمارستان جیووانی ، لمباردی را با "مرکز زمین لرزه بی پایان" مقایسه کرد. به گفته وی ، بیماران در شرایط جدی وارد می شوند و بیمارستان دیگر نمی تواند برای نجات آنها کاری انجام دهد.
 
براساس داده های اخیر ، تعداد مبتلایان به کروناویروس در سراسر جهان از 141 هزار نفر فراتر است. بیش از 70600 هزار بهبود یافته و 5600 نفر فوت کردند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه همه گیر شدن جهانی کروناویروس بر بشریت تأثیر می گذارد

در
چگونه همه گیر شدن جهانی کروناویروس بر بشریت تأثیر می گذارد
در پایان دسامبر سال 2019 ، در شهر چین ووهان ، پزشکان شیوع شدید ذات الریه را ثبت کردند ، که علت آن یک بیماری زای ناشناخته بود. در اواسط ماه مارس ، هیچ کشور اروپایی دیگری دست نخورده از ویروس باقی نماند و بسیاری از کشورها به سادگی مرزهای خود را بستند و قرنطینه های گسترده را برای اولین بار در تاریخ بشریت اعلام کردند.
 
در 11 مارس ، سازمان بهداشت جهانی عفونت كروناویروس COVID-19 را كه توسط عامل ایجاد كننده SARS-CoV-2 ایجاد شده است ، به عنوان یك بیماری همه گیر اعلام کرد.  دانشمندان در مورد coronavirus جدید در ماه های اخیر و چگونگی توسعه همه گیر جهانی آموخته اند. آنچه دقیقاً در جهان پیرامون COVID-19 اتفاق می افتد را می توان در مقالات ما پیگیری کرد .

 

زمان کشف کروناویروس

اولین اطلاعیه های رسمی شیوع در 31 دسامبر 2019 در چین ظاهر شد و اولین علائم بالینی در ووهان ، که بعداً به مرکز جهانی گسترش کروناویروس تبدیل شد ، در 8 دسامبر در بیماران ثبت شد. اعتقاد بر این است که در تاریخ 30 دسامبر 2019 ، چشم پزشک لی ونلیانگ اولین کسی بود که گزارش ویروس جدید ، مشابه ویروس SARS (سندرم حاد تنفسی حاد) ، در گفتگو میان فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی دانشگاه ووهان در چت WeChat ، و پس از آن وی به پلیس فراخوانده شد و در مورد عدم پذیرش شایعه به شدت به او هشدار داده شد. در نتیجه ، لی Wenliang خود به یک عفونت کروناویروس مبتلا و درگذشت.
بعد از آن اولین مورد از عفونت نوع جدیدی از کروناویروس در 17 نوامبر 2019 تشخیص داده شد. سپس ویروس SARS-CoV-2 که هنوز ناشناخته بود در فرد 55 ساله ساکن استان چین هوبئی پیدا شد. بعداً ، پزشکان چینی روزانه یک تا پنج مورد جدید از عفونت را ثبت کردند ، اما تنها در اواخر ماه دسامبر مشخص شد که ما در مورد نوع جدیدی از کروناویروس صحبت می کنیم.
 
در 15 دسامبر سال 2019 ، 27 نفر به عفونت COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از كرونا ویروس ، تا 60 سالگی بیمار شدند. درمجموع ، پزشكان چینی موفق به یافتن 266 نفر با نوع جدیدی از عفونت كروناویروس در سال 2019 شدند. اکنون دانشمندان در تلاشند تا به اصطلاح بیمار اولی را پیدا کنند، شخصی که در ابتدا به حیوانات آلوده به عفونت کرونا ویروس در تماس بوده است.
 

 

عامل ایجاد کننده کروناویروس چیست؟ چگونه این بیماری ظاهر شد؟

اولین موارد مشکوک اغلب مربوط به بازار ووهان بود که غذاهای دریایی می فروشد ، همچنین پرندگان ، مارها ، خفاش ها و حیوانات مختلف غیرمعمول که مردم محلی چین از آن می خورند. کاملاً مشخص نیست که دقیقاً چه کسی ویروس را به انسان منتقل کرده است - در ابتدا دانشمندان تصور می کردند که می تواند یک هیبرید از ویروس مارها و خفاش ها باشد که چندین سال پیش وارد بدن انسان شده ، اما بعدا محققان از دانشگاه کشاورزی چین جنوبی گفتند که نه در کل ، منبع ویروس جدید می تواند پنگولین ها باشد - مارمولک های بزرگ شبیه به آرمادیلوها.
 
Coronavirus یک خانواده ویروس است که در ژانویه سال 2020 شامل 39 گونه در دو زیر خانواده است. آنها انسان ، گربه ، پرنده ، سگ ، گاو ، خوک و خرگوش را آلوده می کنند. تقریباً در همه موارد ، آنها از حیوانات به انسان منتقل می شوند ، همانطور که به احتمال زیاد با SARS-CoV-2 اتفاق افتاد.
 
به عنوان یک قاعده ، کورو ویروس ها باعث آسیب به سیستم تنفسی ، دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شوند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است كه كروناویروس ها مسئول 15٪ از سرماخوردگی هستند.
 
دانشمندان قبلاً موفق به رمزگشایی کامل ژن SARS-CoV-2 شده اند. ویروس 70٪ شبیه به نوع دیگری از كوروویروس است كه باعث سندرم حاد تنفسی حاد ، همچنین با نام SARS می شود. در همین زمان ، coronavirus جدید به اندازه کافی جهش می یابد - در فوریه سال 2020 ، دانشمندان سنگاپور کشف کردنداولین تغییرات در ژنوم SARS-CoV-2 - یک قطعه نوکلئوتیدی به طول 382 حرف در نزدیکی ORF8 از آن ناپدید شد.
این سایت خاص در RNA coronavirus وظیفه تحریک مونتاژ پروتئین N ، یکی از مؤلفه های اصلی SARS-CoV-2 را دارد. این قطعه coronavirus با کپی کردن RNA آن و تشکیل ذرات ویروسی جدید همراه است. با توجه به تغییر ژنوم ، ویروس در مراحل اولیه عفونت کمتر فعال شده و دوره نهفتگی به 20 روز افزایش یافت. با این حال ، در حال حاضر در این مرحله ، با وجود این واقعیت که سیستم ایمنی بدن هنوز نمی تواند این بیماری را پیدا کند ، ناقل این ویروس می شود.
 

 

چگونه بیماری کروناویروس منتقل می شود؟

تاکنون تعداد زیادی از جزئیات ناشناخته پیرامون این بیماری باقی مانده است. به عنوان مثال ، کاملاً مطالعه نشده است که آیا SARS-CoV-2 می تواند از انسان به حیوانات و باز به انسان برگردد - . مطالعات اخیر نشان داده است که سگ بستری در هنگ کنگ ، که در آن خوشه های SARS-CoV-2 روی غشاهای مخاطی پیدا شده است ، به COVID-19 آلوده نشده است. با این حال ، چند روز پس از ترخیص از بیمارستان ، درگذشته است .
 
معلوم نیست که آیا زنان باردار مبتلا به کروناویروس نیز ناقلویروس به فرزندان خود هستند یا نه؟. علاوه بر این ، دانشمندان نمی توانند بگویند که آیا عفونت مجدد بیمارانی که قبلاً از COVID-19 بهبود یافته اند ، امکان پذیر است یا خیر؟

 

علائم اصلی عفونت کروناویروس بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی

براساس WHO ، علائم اصلی عفونت کروناویروس شبیه آنفولانزای معمولی است.
دمای بدن افزایش یافته است.
سرفه
تنگی نفس و سایر مشکلات تنفسی.
مواردی وجود دارد که COVID-19 با علائمی مشابه اسهال بروز می یابد.
در موارد شدید ، عفونت باعث ذات الریه و سندرم حاد تنفسی حاد می شود.
 
اعتقاد بر این است که اگر مقامات کشورها اقدامات قرنطینه را شروع نکنند ، تعداد کل پرونده ها بصورت نمایی رشد می کند. به همین دلیل است که بعضی از کشورها شروع به بستن مرزهای خود ، متوقف کردن کار نهادهای عمومی و انتقال ساکنان به قرنطینه اجباری کردند.
 
نوع جدیدی از واکسن کروناویروس هنوز وجود ندارد - بسیاری از گروه های تحقیقاتی در ده ها کشور در حال تحقیق در مورد SARS-CoV-2 هستند ، و در چین و ایالات متحده آمریکا حتی آزمایش های بالینی واکسن را آغاز کرده اند ، اما بعید است که قبل از سال 2021 ظاهر شود.
 
با توجه به اینکه هیچ واکسن و دارویی از COVID-19 وجود ندارد ، درمان بیماران بیشتر شبیه به درمان حمایتی - معالجه علائم ثانویه و مانند تقریبا همه موارد شدید ، استفاده از تهویه مکانیکی (IVL) است. این امر به دلیل تعداد بسیار زیاد مرگ و میر ناشی از ویروس است - در بعضی مناطق تا 5 درصد: دارو به راحتی نمی تواند با تعداد زیادی از افرادی که به ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) احتیاج دارند مقابله کند.

 

برای پیشگیری ازکروناویروس چه باید کرد؟

ویروس ایجاد COVID-19 در درجه اول از طریق هوا منتقل می شود. بنابراین ، توصیه های WHO به طور خاص مربوط به احتمال ابتلا به قطرات موجود در هوا است.
 
- دستان خود را به طور مرتب با یک محصول حاوی الکل ضد عفونی کنید یا آنها را با صابون بشویید. حداقل 20 ثانیه بسیار مهم است.

چرا این مورد نیاز است؟

اگر ویروسی روی سطح دست ها وجود داشته باشد ، پس از آن درمان با یک محصول حاوی الکل یا شستن آن با صابون باعث از بین رفتن آن می شود.
 
- حداقل یک متر از سرفه یا عطسه کردن افراد فاصله بگیرید. و بهتر است - از هر کسی یک متر فاصله را رعایت کنید ، زیرا اکنون این ویروس در افراد بدون علائم بیماری نیز منتقل می شود.

چرا این مورد نیاز است؟

هنگام سرفه یا عطسه از بینی یا دهان ، کوچکترین قطره حاوی ویروس آزاد می شود که در اطراف او فرد پخش می شود. در صورت نزدیک بودن به چنین فرد آلوده ، اگر فرد مبتلا به COVID-19 باشد ، خطر استنشاق این قطره ها و آلوده شدن به آن ، از جمله عفونت کورو ویروس را دارد.
 

- در صورت امکان ، چشم ، بینی و دهان خود را لمس نکنید.

چرا این مورد نیاز است؟

دستها بسیاری از سطوح را لمس می کنند و ویروس می تواند روی آنها قرار بگیرد. یک بار در دست ، ذرات ویروسی وارد چشم ، بینی یا دهان می شوند. و سپس ویروس می تواند به بدن حمله کرده و بیماری ایجاد کند.
 
- به طور جدی قوانین بهداشت تنفسی را رعایت کنید.
برای این کار ، هنگام سرفه یا عطسه ، دهان یا بینی خود را با آرنج یا بافت خود بپوشانید. بافت استفاده شده باید فوراً دور ریخته شود.

چرا این مورد نیاز است؟

ویروس از طریق قطرات کوچک منتقل می شود. با رعایت دقیق قوانین بهداشت تنفسی ، می توانید دیگران را در برابر بیماری های ویروسی مانند SARS ، آنفولانزا و COVID-19 محافظت کنید.
 
- اگر احساس ناخوشایندی دارید ، در خانه بمانید. اگر تب ، سرفه یا مشکل تنفسی دارید ، در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

چرا این مورد نیاز است؟

بنابراین شما از خود و اطرافیان محافظت می کنید.
 
- از مسافرت خودداری کنید ، به خصوص اگر فرد سالخورده هستید یا به دیابت ، بیماری های ریه و قلب مبتلا هستید.

چرا این مورد نیاز است؟

براساس آمار ، افراد سالخورده و همچنین افراد مستعد ابتلا به بیماریهای مزمن ، در آسیب پذیرترین گروه قرار دارند. علاوه بر این ، اگر جوانان اغلب به سادگی دچار این بیماری شوند و دیگران را آلوده کنند ، ممکن است افراد مسن تر بیشتر در معرض خطر مرگ باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس

در
مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس
COVID-19: مردم احساس وحشت می کنند ، نمی دانند مشخص ترین علائم ابتلا به عفونت کروناویروس چیست و چه اتفاقی می افتد؟ما در مورد تمام علائمی که از کروناویروس، coronavirus و همچنین تفاوت بین تظاهرات بیماری سارس SARS و آنفولانزا صحبت خواهیم کرد.
 
مارگارت هریس ، رئیس سازمان بهداشت جهانی ، درباره اولین علائم عفونت COVID-19 صحبت کرد. مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس تب و درجه حرارت بالای 38 درجه است.
 
همانطور که هریس خاطرنشان کرد ، حداقل 90٪ از مبتلایان به این ویروس با این علامت روبرو هستند. علاوه بر این ، با توجه به سابقه بیماران ، آنها با این واقعیت روبرو هستند که در نیمه شب در حالت نیمه هوشیاری  بیدار می شوند ، احساس وحشت می کنند ، نمی فهمند چه اتفاقی می افتد. بعد از آن ، بیمار احساس سرما می کند.
 
شایان ذکر است که علائم COVID-19 بسیار شبیه آنفولانزا است. و در هر دو حالت فرد با تب ، سرفه خشک روبرو می شوند. خستگی ، سردرد ، درد مفاصل بیشتر با آنفولانزا و این علائم  کمتر  با کورنوویروس بروز می کنند.
 
تنها تفاوت این است که با کورو ویروس ، تنگی نفس گاهی اوقات رخ می دهد ، که با آنفولانزا مشاهده نمی شود. همچنین لازم به یادآوری است که با SARS ، بر خلاف آنفولانزا و کورونوویروس ، علائم متفاوت است، آبریزش بینی ، گلو درد ، عطسه مکرر. عطسه همراه با آنفولانزا و کورونوویروس مشاهده نمی شود ، و گلودرد و آبریزش بینی بسیار نادر است.
 
اگر تب ، سرفه خشک دارید و همه اینها با تنگی نفس همراه است ، پس احتمال اینکه کروناویروس داشته باشید بسیار زیاد است - لازم است فوراً با پزشک در خانه تماس بگیرید.
 

چرا در هنگام ضد عفونی کردن آپارتمان نمی توانید از سفید کننده استفاده کنید

مواد حاوی کلر در بسیاری از موارد با ضد عفونی همراه هستند ، که به ویژه در خانه هنگام قرنطینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مواد نه تنها ویروس ها را از بین می برند ، بلكه می توانند سلامتی را نیز تضعیف كنند.
 
سفید کننده ها می تواند ویروس ها ، از جمله کورو ویروس را از بین ببرند. این ماده ضد عفونی کننده قدرتمند است اما بسیار سمی است. بهتر استدر زمان استفاده با ماسک کار کنید و دستکشهای محافظ استفاده کنید
 
- سوال اینجاست که در خانه ما چنین غلظتی را ایجاد نمی کنیم که هم فعالیت ضد باکتری و هم ضد ویروسی داشته باشد. به همین دلیل ، توصیه می شود از وسایل دیگر برای ضد عفونی کردن در خانه استفاده کنید ، در غیر این صورت هیچ چیزی برای تنفس به جز سموم وجود نخواهد داشت.
برای ضدعفونی كردن آپارتمانها ، برای مثال از مواد حاوی الكل استفاده كنید. مواد ضد عفونی کننده خانگی باید ملایم تر از سفید کننده باشند.اگر ما در مورد محل های صنعتی مانند کلینیک ها ، بیمارستان ها ، مغازه ها صحبت می کنیم ، مواد ضد عفونی کننده حاوی کلر توجیه می شود.
 

چرا نمی توانید هنگام قرنطینه در زمین بازی و پارک قدم بزنید

چرا پیاده روی در پارک ها و زمین های بازی در حالت خود قرنطینه خطرناک است. 
هنگامی که کودک به همراه مادر خود در زمین بازی یا پارک بازی می کند و وسایلی را لمس می کند ، مطمئناً می تواند با تماس از این طریق به coronavirus آلوده شود.
شما می توانید در پارک آلوده شوید. به عنوان مثال ، اگر بعد از اینکه فردی آلوده روی یک نیمکت نشسته باشد و بعدا شما روی همان نیمکت بنشینید.(و همین طور وسایل نقلیه عمومی)
 

چگونه به درستی لباس را در زمان شیوع کروناویروس ضد عفونی کنید

ابتلا به کروناویروس از طریق لباس واقعی است ولی فقط در موارد خاص ، ضد عفونی کردن لباس را انجام دهید. اگر فقط به تنهایی راه می رفتید و در تماس با فرد یا اشیا نبودید، ضروری نیست.(مثلا در زمان گذاشتن آشغال ها در بیرون از خانه)
لباس ها در موارد زیر باید ضد عفونی شود:
وقتی مردم به سمت شما آمدند ، به شما عطسه کردند و یا روی شما سرفه کردند ، یا وقتی با چیزی تماس داشته اید مثلا نرده ، دیوارهای آسانسور،لبه پیشخوان مغازه ها، صندلی وسایل نقلیه عمومی و ....
برای ضد عفونی کردن، لباس در آفتاب نگهداری شود ، زیرا "خورشید همه چیز را به خوبی می کشد".
بهترین گزینه در مورد ضد عفونی لباس بعد از برگشتن به خانه لباس ها را چند روز روی بالکن نگهداری کنید و بعد می توانید دوباره آن را بپوشید.
 
در دوران اپیدمی کروناویروس محافظت از غشاهای مخاطی و نوشیدن مایعات فراوان حائز اهمیت است و در اولین علائم بیماری در خانه بمانید.(انجام میدم) وی همچنین توصیه کرد که کمتر همدیگر را لمس کنید و در اماکن عمومی نباشید ، خوب بخورید ، گرم لباس بپوشید و عصبی نشوید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرویس تحویل هواپیماهای بدون سرنشین جدید Alphabet در حال رونق است

در
سرویس تحویل هواپیماهای بدون سرنشین جدید Alphabet در حال رونق است
شرکت تحویل هواپیماهای بدون سرنشین Alphabet ، Wing در هفته های اخیر شاهد افزایش چشمگیر تقاضا  اخیر بود زیرا مردم در طی همه گیری های کروناویروس COVID-19 به قوانین قرنطینه پایبند هستند. در دو هفته گذشته هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت بیش از 1000 تحویل، و دو برابر شدن تحویل در ایالات متحده و استرالیا است.
 
Wing در حال حاضر تحویل هواپیماهای بدون سرنشین خود را در تعداد محدودی از نقاط جهان ارائه می دهد. این موارد شامل مکانهایی در ویرجینیا ، فنلاند و استرالیا است ، جایی که این شرکت برای تحویل با فروشگاه های محلی همکاری می کند. مشتریان از اپلیکیشن Wing برای سفارش استفاده می کنند و به لطف هواپیماهای بدون سرنشین که می توانند با سرعت 65 مایل در ساعت حرکت کنند ، می توانند ظرف مدت چند دقیقه برسند.
 
اگرچه هواپیماهای بدون سرنشین Wing به میزان وزنی که قادر به حمل آنها هستند محدود است ، اما تحویل آنها بدون نیاز به مسافرت یا تعامل با یکدیگر ممکن است انجام شود. این خبر عالی برای جوامعی است که سعی می کنند در طول همه گیری ، قرنطینه را به خوبی انجام دهند.
 
Wing با ارائه مواردی مانند ماکارونی و غذای کودک به دلیل مطالبات افرادی که در خانه اقامت دارند ، گزینه های اورژانسی خود را با توجه به همه گیر بودن گسترش داده است.
 
الکسا دنت ، رئیس بازاریابی و ارتباطات Wing گفت: "هیچ کس نمی توانست کروناویروس،  coronavirus را پیش بینی کند ، اما حتی ما از جذب مشتری شگفت زده شدیم که" پناهگاه در محل "به ویرجینیا وارد شد ،" واقعاً روزهای اولیه است.
 
سخت است بدانید که koronavirus چگونه استراتژی تجارت ما را شکل می دهد ... در نهایت ما دوست داریم خانواده های بیشتری در سرتاسر ایالات متحده و جهان دسترسی داشته باشند تا به فناوری  دسترسی پیدا کنند. " دنت از اظهارنظر بیشتر درباره برنامه های توسعه شرکت خودداری كرد.
 
Wing در حال حاضر تنها گزینه ای است که ارائه کننده هواپیما های بدون سرنشین به عموم مردم آمریکای شمالی است ، اگرچه amazon  شرکت آمازون نیز در تلاش است تا سرویس Prime Air خود را راه اندازی کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر طاسی در دوره قرنطینه

در
خطر طاسی در قرنطینه
متخصص پوست ، آرایشی و بهداشتی، در مورد خطر طاسی در دوره قرنطینه در زمان شیوع کروناویروس صحبت کرد. 
 
به گفته متخصصان پوست ، آرایشی و بهداشتی ، استرس که اکنون مردم در معرض آن هستند باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول می شود. در نتیجه بیش از حد ترشح سبوم  و خطر ریزش مو وجود دارد. استرس شدید حتی می تواند منجر به طاسی شود. علاوه بر این ، در هنگام قرنطینه ، پوست هیپوکسی (کمبود اکسیژن) را تجربه می کند. 
 
متخصصان پوست می گویند: مدل مو ، به نوبه خود ، در مورد شستشوی  مو در قرنطینه هشدار می دهد. به گفته وی ، اکنون بسیاری در خانه نشسته اند و شستن موهایشان را ضروری نمی دانند. این روش می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پوست سر شود - به عنوان مثال ، شوره سر ، و همچنین بوی نامطبوع دارد
 
برای کسانی که موهایشان در دوران قرنطینه قادر به رشد شدید است ، آرایشگران توصیه می کنند ایده وسوسه انگیز را برای کوتاه کردن موهای خود رها کنید.حتی استادان با تجربه بیش از یک ساعت روی موهای شما رازمان می گذارند و نتیجه نهایی همیشه خوشحال کننده نیست.
 
ماسک متشکل از زرده تخم مرغ ، یک قاشق چایخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل و روغن نارگیل به جلوگیری از ریزش مو در زمان قرنطینه کمک خواهد کرد.
 
متخصصان توصیه می كنند كه بهداشت را رعایت كنید ،از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری کرده  ، فعالیت بدنی كافی داشته باشید و سعی كنید عصبی نشوید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کارشناسان در مورد خطرات چای هنگام اپیدمی کروناویروس هشدار دادند

در
کارشناسان در مورد خطرات چای هنگام اپیدمی کروناویروس هشدار دادند
کارشناسان در مورد خطرات چای هنگام اپیدمی کروناویروس هشدار دادند.دانشمندان دانشگاه لیورپول توصیه می کنند که از مصرف چای در طول اپیدمی کروناویروس سوء استفاده نکنید: مصرف زیاد چای می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.
 
پزشکان خاطرنشان كردند كه در طول قرنطینه به خاطر کروناویروس بسیاری از افراد رژیم معمول خود را تغییر می دهند. در نتیجه ، چای بسیار بیشتری در طول روز از حد معمول مصرف می شود.
 
به نظر می رسد که تانن های چای توانایی بدن در جذب آهن و کلسیم را مهار می کنند. این می تواند یک مشکل جدی به خصوص در دوره قرنطینه باشد ، وقتی سبزیجات و میوه ها به اندازه کافی وجود ندارند و فعالیت بدنی کاهش می یابد (یا به طور کلی متوقف می شود) به دلیل اینکه بسیاری از افراد اصلاً خانه را ترک نمی کنند. 
 
استفاده از چای باید خصوصاً در افراد دارای زخم معده و اثنی عشر محدود و حتی متوقف شود. در این حالت نوشیدنی می تواند باعث سوزش سر دل و تحریک غشاهای مخاطی دستگاه گوارش شود.
 
چای دم کرده به شدت در فشار خون بالا و آترواسکلروز منع مصرف دارد ، زیرا حاوی کافئین است. همچنین می تواند باعث بی خوابی شود.
 
به دلیل مصرف مکرر چای سبز ، سنگ ها در کلیه ها شکل می گیرند ، زیرا حاوی مقدار زیادی اگزالات - نمک اسید اگزالیک است.
 
چای با شیر بهتر است برای افرادی که مشکل معده و روده دارند ، استفاده نشود ، زیرا شیر باعث تخمیر می شود. و مبتلایان به آلرژی باید در انتخاب نوشیدنی های گیاهی بیشتر مراقب باشند.
 
علاوه بر این ، کوکی ها ، شیرینی ها ، ساندویچ ها اغلب با چای مصرف می شوندد که بدون شک در شکل و سلامتی کلی و تأثیر خواهد گذاشت.
 
متخصصان توصیه می کنند بهتر است به جای نوشابه های کاملاً شیرین ، نوشیدنی های میوه ای و آب ساده بنوشید. اگر به اندازه و متعادل مصرف کنید ، چای فواید دارد

نظرات

در ادامه بخوانید...