خطر طاسی در دوره قرنطینه

در
خطر طاسی در قرنطینه
متخصص پوست ، آرایشی و بهداشتی، در مورد خطر طاسی در دوره قرنطینه در زمان شیوع کروناویروس صحبت کرد. 
 
به گفته متخصصان پوست ، آرایشی و بهداشتی ، استرس که اکنون مردم در معرض آن هستند باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول می شود. در نتیجه بیش از حد ترشح سبوم  و خطر ریزش مو وجود دارد. استرس شدید حتی می تواند منجر به طاسی شود. علاوه بر این ، در هنگام قرنطینه ، پوست هیپوکسی (کمبود اکسیژن) را تجربه می کند. 
 
متخصصان پوست می گویند: مدل مو ، به نوبه خود ، در مورد شستشوی  مو در قرنطینه هشدار می دهد. به گفته وی ، اکنون بسیاری در خانه نشسته اند و شستن موهایشان را ضروری نمی دانند. این روش می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پوست سر شود - به عنوان مثال ، شوره سر ، و همچنین بوی نامطبوع دارد
 
برای کسانی که موهایشان در دوران قرنطینه قادر به رشد شدید است ، آرایشگران توصیه می کنند ایده وسوسه انگیز را برای کوتاه کردن موهای خود رها کنید.حتی استادان با تجربه بیش از یک ساعت روی موهای شما رازمان می گذارند و نتیجه نهایی همیشه خوشحال کننده نیست.
 
ماسک متشکل از زرده تخم مرغ ، یک قاشق چایخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل و روغن نارگیل به جلوگیری از ریزش مو در زمان قرنطینه کمک خواهد کرد.
 
متخصصان توصیه می كنند كه بهداشت را رعایت كنید ،از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری کرده  ، فعالیت بدنی كافی داشته باشید و سعی كنید عصبی نشوید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

جلوگیری از ریزش مو به روش طبیعی

در

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم

دراین مقاله می خوانیم :


توضیحات متخصص گروه پزشکی Permanente

اگر به‌صورت آنلاین در مورد روش‌های درمان ریزش مو در زنان ، درمان ریزش مو مردان جستجو کرده باشید، فهرست بلندی از انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو ، داروهای مقوی، کرم‌ها و مکمل‌ها ظاهر می‌شود.

اما آیا این‌ها جواب می‌دهند؟

دکتر Paradi Mirmirani متخصص بیماری‌های پوست در گروه پزشکی Permanente در والیو، کالیفرنیا زمان زیادی را صرف هشدار دادن به بیماران در خصوص داروهای توصیه شده برای درمان ریزش مو، توسط دوستان و اعضای خانواده آن‌ها کرده است. اغلب  این دارو ها برای درمان  ریزش مو گران بوده و تأثیر آن‌ها اندک یا کلاً بی‌تأثیر است.
اگر چه جلوگیری از ریزش مو به روش طبیعی خیلی کم ، مورد مطالعه قرار گرفته است ، چند مورد وجود دارد که می‌تواند به حفظ بیشتر موی شما در صورت شروع ریزش آن کمک می‌کند.

علت ریزش مو

به چند علت ممکن است موی بیشتری را روی شانه خود مشاهده کنید. کمبود ویتامین‌ها، مشکلات تیروئید و یائسگی متهمان اصلی ریزش مو هستند.
اگر شرایط پزشکی عامل ریزش موی شما است، ممکن است نیاز به درمان وجود داشته باشد.
دکتر Molly Roberts، رئیس انجمن پزشکی کل نگر امریکا می‌گوید «اگر چیزی به توجه ما نیاز داشته باشد، شما آن را ترمیم می‌کنید و مو از خودش محافظت می‌کند».
به گفته Roberts، گاهی اوقات مداوا لازم است، اما او (زن) اغلب روش‌ طبیعی را امتحان می‌کند.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم

Sally Kravichمتخصص تغذیه و نویسنده در تجربه خود به این رسیده است که «پوچی یک روش خوب برای الهام بخشی افراد (برای بهتر غذا خوردن) است (ما همگی چشم‌هایی درخشان و پوست و مویی شفاف می‌خواهیم».
او بیمارانش را به دریافت غذاها و مواد معدنی از غذایی که می‌خورند، تشویق می‌کند.

متأسفانه بیشتر مردم تغذیه مناسبی ندارند.

پروتئین برای تقویت مو و رشد آن ضروری است. مقدار مصرف توصیه شده روزانه آن حدود دو تا سه وعده 3 اونسی گوشت یا ترکیبی از چهار یا پنج وعده لبنیات و حبوبات است.
Kravich به بیماران توصیه می‌کند تا با گنجاندن مغزها و دانه‌ها، تخم مرغ و ماهی در برنامه غذایی‌شان، با ریزش مو مقابله کنند. تمام این‌ها منابع ضروری اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به پایین آوردن التهاب و ایجاد پوست سالم‌تر کمک می‌کند.
باید از مستی اجتناب کرد؛ هر هفته انواع غذاها را بخورید.روزانه شش تا 10 وعده سبزیجات متنوع، دو تا چهار میوه و یک دسته از دانه‌ها و بقولات و محصولات گوشتی  را توصیه می‌کند.
برخی مواد غذایی هستند که می‌توانند برای مو مفید باشند:
• آهن: کم خونی می‌تواند موجب ریزش مو شود. اما طبق اعلام کلینیک کلیولند، مکمل‌های آهن تنها در صورتی توصیه می‌شوند که نتیجه آزمایش کم خونی کمبود آهن شما مثبت باشد.
• روی و بیوتین: این مکمل‌ها برای کمک به رشد مو شناخته شده هستند؛ چرا که به گفته Mirmirani افراد دچار اختلالات سوخت و ساز که فاقد آن هستند، ممکن است مو و ناخن نازک یا شکننده داشته باشند. او مکمل‌ها را توصیه نمی‌کند اما استفاده از آن‌ها را دلسرد کننده نیز نمی‌داند.
گاهی اوقات عصاره نخل اره‌ای برای رشد مو فروخته می‌شود، اما طبق مؤسسات ملی بهداشت، شواهد کافی درباره آن وجود ندارد.

مکمل‌ هایتان را بشناسید

اگر به دنبال آن هستید تا از مکمل‌ها برای مویتان استفاده کنید، قبل از شروع مصرف آن‌ها پزشکتان را مطلع سازید. از این طریق پزشکتان می‌تواند هر گونه اثرات جانبی آن مانند اثرات متقابل آن با سایر داروهایی را که مصرف می‌کنید، مورد نظارت قرار دهد.
اگرچه مکمل‌ها نیازی به تجویز پزشک ندارند، گاهی اوقات پزشکتان باید از آن مطلع شود، چرا که تصویر کاملی از آن چه مصرف می‌کنید، دارد.
با این که تضمین نوشته روی پوشش دارو، ایمنی آن را تضمین نمی‌کند، تأییدیه سازمان‌هایی نظیر داروسازی امریکا و NSF بین‌الملل به این معنی است که آن مکمل به درستی ساخته شده و دارای آن چیزی است که در برچسب دارو نوشته شده است و حاوی مقادیر خطرناکی از ترکیبات نیست.

ریزش مو و نکات مربوط به مد

کش سر، رنگ مو، فر، اتوی مو و دستگاه‌های فر دهنده می‌توانند به موهایتان آسیب بزنند. اگر موهایتان در حال نازک شدن است، قطعاً تمایل ندارید تا موهایتان بشکند. با موهایتان مهربان باشید (به گفته Roberts، بیش از حد موهایتان را شانه کرده یا نشویید).
به گفته Mirmirani، برخی از بیماران کلاً بیخیال حالت دادن به موهایشان می‌شوند. این می‌تواند به موهایی نازک و بی‌حالت بیانجامد و آن‌ها را از آن ناراضی سازد.

استرس را مدیریت کنید

ریزش موهایتان می‌تواند استرس زا باشد و استرس (فیزیکی و احساسی) می‌تواند گاهی اوقات ریزش مو را سرعت ببخشد.و باعث ریزش شدید مو گردد.
به گفته Roberts، «قبل از این که نگرانش شوید، به پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود که اصلاً جای نگرانی دارد یا خیر».
دیدن موی بیشتر روی شانه ممکن است شروعی بر پایان گیس‌هایتان نباشد. به گفته Roberts گاهی اوقات ریزش موی بیشتر طبیعی است (برای زنان در طول یائسگی و پس از بارداری).
او می‌گوید «ریزش مو یک چیز احساسی برای بسیاری از افراد است؛ از بین بردن آن استرس می‌تواند به آن‌ها در حفظ بیشتر موها کمک کند.»

چگونه ریزش مو در نقاطی از سر را مخفی کنیم

پوشاندن نواحی کچلی در سر

• اگر از بین موهایتان، پوست سرتان دیده می‌شود، از محصولات رنگ کننده پوست سر برای کم کردن تقابل رنگ بین مو و پوست سرتان استفاده کنید. این خانم برای پنهان کردن از روش تاتوی هاشور یا میکرواسکالپ در نقاطی که ریزش شدید داشته ، استفاده کرده است.
• از اکستنشن های مو برای افزایش حجم استفاده کنید.
• موهایتان را کوتاه نگه دارید چون اگر بلند و آویزان شود، نازک‌تر دیده می‌شود.
• سعی کنید موهایتان را از بغل جدا کنید. این کار تمرکز را از روی فرق سرتان برمی دارد؛ جایی که غالباً مو از آن جا نازک می‌شود.
• از محصولاتی مثل واکس مو  برای بهبود موهایتان استفاده کنید که می‌توانند موها را ضخیم‌تر نشان دهد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه از ریزش مو و طاسی جلوگیری کنیم

در
متخصص مو به شما می گوید که چگونه موهای خود را به درستی شانه کنید تا مو ریزش نداشته باشد و سالم و زیبا باشد.شانه زدن مو مناسب برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی کمک می کند.
ما هر روز موها را شانه می کنیم، اما تعداد کمی از مردم می دانند که چگونه بدون آسیب زدن به مو این کار را انجام دهند.
 
- مو شکننده است و به آسانی به آن آسیب وارد می شود. بنابراین، علاوه بر تغذیه مو برای سلامتی، ماساژ پوست سر و رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از ریزش مو ظرافت هایی وجود دارد که باید در اینجا مشاهده کرد.
 
در اینجا چند اسرار برای شانه زدن مو وجود دارد:
 
- موهای مرطوب و خیس را هرگز شانه نزنید.
- بهتر است مو را با حوله خشک کرده یا به صورت طبیعی در دمای اتاق خشک کنید. استفاده از سشوار بصورت سریع ، موها را بیش از حد خشک و مستعد برای شکستن می کند.
- مو  ها را برای شانه زدن مو به چند دسته تقسیم کنید و اول از سر موبرای شانه زدن شروع کنید کمی بالاتر از سر موها را با دست چپ بگیرید و شانه زدن را به سمت نوک موها ادامه کنید حال دست چپ را بالاتر ببرید و دوباره موها را شانه کنید تا به ریشه برسید بعضی از موها جنس بسیار نرمی دارند و سریعا گره می خورند با این روش از کشیده شدن مو از ریشه جلوگیری می شود.
- اگر موهای شما نامرتب است، سعی کنید گره های آن را با دست باز کنید. موها را جدا کنید و بعد از آن شانه کنید.
این قوانین ساده را دنبال کنید تا موهای شما همیشه سالم و زیبا بماند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا لبخند زدن باعث چین و چروک می شود

در
آیا لبخند زدن باعث چین و چروک می شود

چگونه چین و چروک صورت بوجود می آید

هر وقت چهره خود را تغییر دهید ، عضلات کوچک زیر پوست شما محکم شده و باعث ایجاد شیار عمودی در پوست می شوند. بنابر این ، به عنوان مثال وقتی ابروهای خود را بالا می برید ، عضلات آنها را به سمت بالا می کشید و پوست پیشانی شما به صورت افقی چروک می شود.
 
هنگام لبخند ، عضلات لب های شما را به سمت گوش های شما کشیده می شوند. سپس دو شیار به صورت عمودی روی گونه ها ، در امتداد بینی و لبه لب های شما شکل می گیرد. 
 
هنگامی که جوان هستید ، به دلیل وجود کلاژن قوی ، پوست شما الاستیک است. به محض اینکه عضلات خود را شل کنید ، چین و چروک از بین می رود.
 
با گذشت زمان ، پوست نازک تر می شود. عضلات به علت آتروفی حالت الاستیک خود را از دست می دهد. از بین رفتن چین و چروک در روی صورت زمان بیشتری طول می کشد و این چین و چروک ها در نهایت دائمی می شوند.
 
اگر هنوز چین و چروک ندارید ، می توانید با لبخند زدن و اخم کردن در مقابل آینه ، ببینید، چین و چروک در کجای صورت شما ظاهر میشود.
 
حالات صورت شما که به تنهایی مورد استفاده شماست ، شبکه ای از چین و چروک های منحصر به فرد و به اندازه اثر انگشت شما مختص شما به حساب می آید.
 
چین و چروک به خودی خود یک مشکل پزشکی نیست. آنها خطری ایجاد نمی کنند. مشکل این است که بعضی اوقات آنها ناخوشایند تلقی می شوند. از طرف دیگر خواندن بیان صورت در شخصی که چین و چروک داشته باشد دشوارتر است. این می تواند منجر به سوء تفاهم ها ، مشکلات بیشتر در برقراری ارتباط عواطف شود.
 

آیا برای جلوگیری از چین و چروک پوست لبخند زدن را متوقف کنیم

شاید از برخی افراد مشهور شنیده باشید که برای تأخیر در بروز چین و چروک سعی در لبخند نزدن دارند.مشکل این است که با جلوگیری از لبخند زدن ، خود را از احساسات دلپذیری که هنگام لبخند زدن نیز تجربه می کنید محروم می کنید.
 
در واقع ، ما اغلب اعتقاد داریم که لبخند می زنیم زیرا خوشحالیم.می خندیم زیرا خوشحالیم.اما این امر به شکلی دیگر نیز عمل می کند: عمل ساده لبخند زدن باعث ایجاد احساس خوشبختی می شود.علاوه بر این ، وقتی لبخند می زنید ، بیشتر احتمال دارد که دوباره لبخند بزنید. این یک احساس مثبت ایجاد می کند که می تواند به زندگی بهتری برای خود و افراد اطراف شما منجر شود.
 
آیا به منظور جلوگیری از بروز هرگونه چین و چروک روی صورت، لازم است که دائماً بی تفاوت ، سرد ، غیر قابل دستیابی به نظر برسید.
 
تزریق بوتاکس دقیقاً این اثر را دارد: بوتاکس برخی از عضلات صورت را فلج می کنند و توانایی بیان احساسات را در صورت محدود می کنند. این حالت یخ زده ای را نشان می دهد که می تواند به عنوان بی احساسی عنوان شود.
 

تمرینات صورت برای جلوگیری از چین و چروک

عضلات صورت می توانند مثل سایر عضلات بدن تمرین کنند. و انجام این کار مهم است تا با تمام تحرکات ، صورت ظاهر و جوانی خود را حفظ کند.
در اینجا تمریناتی وجود دارد که می توانید در ماشین یا در خانه انجام دهید:
 
- ابروها را تا حد ممکن بالا ببرید و 5 ثانیه نگه دارید.
- تا جایی که ممکن است دهان خود را باز کنید ، تا جایی که می توانید و چند ثانیه به همین صورت بمانید.
- بینی خود را تا حد ممکن از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید.
- ابروهای خود را بالا ببرید ، چشمانتان را باز کنید ، سپس اخم کنید.
- حرف O را با لب های خود تشکیل دهید ، سپس یک لبخند بزرگ بزنید. چندین بار تکرار کنید.
- راحت بنشینید و به سمت سقف نگاه کنید و زبان خود را تا حد امکان به سقف دهان بچسبانید تا بتوانید عضلات را در گردن خود تمرین دهید.
 

انجام این تمرینات به طور منظم به صافی پوست صورت کمک می کند

چهره ی زیبا از درون شکل می گیرد
صورت شما اتفاقات زیادی را که در بدن شما اتفاق می افتد بیان می کند.بنابر این پزشکان با مشاهده چشم ، پوست صورت (رنگ ، شکل ظاهری) دهان شروع به تخمین می زنند و در نگاه اول وضعیت سلامتی بیمار خود را ارزیابی می کنند.
 
فردی که از نظر ظاهر خوب است که دارای رنگ صورت خاکستری ، لکه های قرمز ، چشم زرد ، لثه های خونین و زبان باردار نیست!
 
به همین دلیل بهترین راه برای حفظ یا پیدا کردن چهره ای زیبا ، بهبودی در سبک زندگی و به ویژه رژیم غذایی مهم است:
 
- آب بنوشید: هیدراتاسیون مناسب از لکه دار شدن پوست جلوگیری و باعث تسهیل گردش خون و لنف می شود. به اندازه کافی بنوشید تا ادرار شما زرد رنگ نباشد.
 
- سبزیجات سرشار از کاروتنوئید بخورید. کاروتنوئیدها رنگدانه هایی هستند که به سبزیجات و میوه های قرمز ، نارنجی و زرد رنگ می دهند. آنها همچنین اغلب در سبزیجات سبز یافت می شوند. قدرتمندترین کاروتنوئید آستاگزانتین است. هرچه رنگدانه های قرمز و زرد بیشتری در پوست شما وجود داشته باشد ، افراد جذاب تر به نظر می رسند.
 
- خواب کافی و خواب با کیفیت داشته باشید. وقتی از خواب بیدار می شوید ، پوست شما شاداب تر خواهد شد.
 
- سطح هورمون های خود را استروژن ، پروژسترون و تستوسترون بررسی کنید. عدم تعادل هورمونی اغلب باعث ایجاد مشکلات پوستی می شود.
 
- غده تیروئید خود را نیز بررسی کرده باشید: پوست خشک و پوسته پوسته ممکن است نشانه کم کاری تیروئید (عملکرد ضعیف غده تیروئید) یا پرکاری تیروئید باشد.
 
- مراقب بهداشت دستگاه گوارش و روده خود باشید: روده شما مواد مغذی بدن شما را تأمین کرده و زباله ها را تخلیه می کند. اگر این عملکرد ضعیف عمل کند ، زباله ها جمع می شوند و پوست شما ضخیم ، روغنی و رنگ پریده می شود. پوست صاف و درخشنده نشان دهنده بهداشت خوب روده است.(یبوست روی رنگ پوست تاثیر بد می گذارد)
 
- مصرف پروبیوتیک ، خوردن غذاهای تخمیر شده ، غذاهای غنی از امگا 3 ، کربوهیدرات کمتر و به خصوص شیرینی ، به تمیز کردن دستگاه گوارش شما کمک می کند.
 
- خورشید برای پوست مفید است ، اما 
قرار گرفتن در معرض منظم خورشید (بدون ضد آفتاب) برای سلامتی ضروری است. برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید ، خورشید از پوست محافظت می کند و حتی می تواند به لطف خورشید سطح بالاتر ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید.
 
با این حال ، درست است که پوست بسیار نازک صورت در برابر آفتاب آسیب پذیر است. بنابراین صورت شما نیست که باید در اولویت قرار بگیرد بلکه سایر قسمت های بدن شما باشد ، به خصوص که سر دقیقاً بخشی است که اغلب در معرض خورشید قرار دارد.
 
در بیشتر تمدن ها ، مردم برای محافظت از خود در برابر آفتاب از کلاه های پوشیده استفاده می کنند. من همین کار را توصیه می کنم ، به خصوص اگر در یک منطقه آفتابی زندگی می کنید.
 

نکات دیگر در مورد چین و چروک

چین و چروک به خوبی و به راستی با چهره ارتباط دارد. اگر غالباً استرس دارید ، مضطرب هستید ، ممکن است صورت شما غالباً تنش داشته باشد. چین و چروک زودرس ظاهر می شود. بنابراین خوب است که سعی کنید با تکنیک های ریلکسیشن (یوگا ، میانجیگری ، ورزش بدنی ، فعالیت های ملایم) از استرس خود خلاص شوید.
 
با این حال ، تکنیک ها همیشه کافی نیستند و گاهی اوقات این یک پیشنهاد جهانی است که لازم است در سبک زندگی ، شغل ، محل زندگی خود اواویت ها را در نظر بگیرید.
 
این چالش ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که این مزایا محدود به طولانی شدن جوانی صورت شما نخواهد بود.
 
یک زندگی ناسالم ، که می تواند روی صورت خوانده شود ، همچنین در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، آلزایمر ، سرطان ، افسردگی و غیره نیز قرار دارد.
 
اگر فکر می کنید سبک زندگی ناسالم در مورد شما وجود دارد ، من فقط می توانم شما را ترغیب کنم که خیلی جدی در مورد آن فکر کنید. بقیه (داشتن وقت غذا خوردن سالم ، نوشیدن خوب ، بخوبی خوابیدن ...) اجرای آن ها ساده تر خواهد بود.
 
به سلامتی شما!

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه محصولاتی باعث ریزش مو و طاسی می شود

در
چه غذا هایی باعث ریزش مو و طاسی می شود
پزشکان انگلیس گفتند برخی از محصولات آشنا می توانند ریزش مو را تحریک کنند. غذا همچنین روی ظاهر شدن زودرس مو های خاکستری تأثیر می گذارد.
به گفته آنها ، مقدار اضافی ویتامین C به همراه کمبود کلسیم ، فیبر و امگا 3 باعث ریطش مو ، ظاهر شدن زودرس مو های خاکستری و طاسی در نقاطی از سر می شود. برای جلوگیری از این امر ، غذاهایی که سرشار از ویتامین های A و E هستند باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.
 
استفاده بیش از حد از نارنگی و کالباس می توانند باعث پیری مو شوند.همانطور که کارشناسان خاطرنشان کردند ، شیر پاستوریزه باعث تحریک، بروز عفونت و ریزش مو می شود. علاوه بر این ، سبوم بیشتری تولید می کند ، که به نفع مو نیز نیست.
همچنین نوشابه های گازدار ، سیر ، پسته و نارگیل نیز می توانند ریزش مو را ایجاد کنند.
 
اعتقاد بر این است که سبزیجات سبز تیره ، ماهی آزاد ، حبوبات ، آجیل ، مرغ و غذاهای دریایی برای داشتن موهای سالم مفید هستند.
 
روانشناسان خاطرنشان می کنند که ریزش و زوال مو (شکنندگی ، رنگ کسل کننده و بی حالت) باعث می شود فرد با از دست دادن جذابیت ارتباط برقرار نکند و این منجر به استرس و افسردگی می شود.
 
پیش از این گزارش شده بود که طاسی و موهای خاکستری در مردان جوانتر از 40 سال ممکن است نشان دهنده مستعد بودن به ابتلا بیماری های قلبی باشد. برخی از پزشکان می گویند این یک نشانه دقیق تر از مشکلات قریب الوقوع سیستم قلبی عروقی از چاقی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک پزشک از ایتالیا، آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس را تشریح کرد

در
آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس
پزشک شاغل در بیمارستان سان کارلو بورومئو در میلان ، ایتالیا ، آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس را تشریح کرد.
 
به گفته Francesca Cortellaro ، بیماران مبتلا به ویروس کرونا می خواهند قبل از فوت ، این فرصت را به آنها دهند تا با عزیزان خود صحبت کنند. معمولاً پزشک با استفاده از یک لینک ویدیویی ، بیماران در حال احتضار را با عزیزان مرتبط می کند.
 

آیا می دانید چشمگیرترین چیز در بیماران مبتلا به کروناویروس چیست؟

این است که مشاهده کنیم چگونه بیماران به تنهایی می میرند ، به چگونگی التماس آنها گوش دهیم تا به آنها فرصت خداحافظی با فرزندان و نوه هایشان داده شود.
 
به تازگی ، یک بیمار مسن ، با درک اینکه مدت زمان زیادی ندارد ، از من خواست تا با نوه خود تماس بگیرد.
 
از طریق لینک ویدیویی با او تماس گرفتم. خداحافظی کردند. خیلی زود ، و بیمار فوت شد. من در حال حاضر یک لیست طولانی از تماس های ویدیویی دارم.این پزشک خاطرنشان كرد: این افراد آلوده به کروناویروس با ذهن روشن و آگاهانه با مرگ روبرو می شوند. 
 
دکتر توضیح داد: "این احساس می شود که در حال غرق شدن هستند ، و اکنون خود آنها متوجه شده اند که غرق می شوند."
 
ایتالیا به بزرگترین مرکز اروپا در گسترش کروناویروس تبدیل شده است. به دلیل همه گیری ، مقامات لمباردی و 14 استان دیگر از جمله ونیز را قرنطینه کردند. این کشور بیش از 800 کشته و بیش از 12460 آلوده ، عمدتا افراد مسن ثبت کرده است.
 
در برگامو نمی توانند با تعداد کشته شدگان کنار بیایند ، به همین دلیل برای این منظور آنها شروع به استفاده از کلیسای محلی کردند.
 
روبرتو Cosentini ، پزشک بیمارستان جیووانی ، لمباردی را با "مرکز زمین لرزه بی پایان" مقایسه کرد. به گفته وی ، بیماران در شرایط جدی وارد می شوند و بیمارستان دیگر نمی تواند برای نجات آنها کاری انجام دهد.
 
براساس داده های اخیر ، تعداد مبتلایان به کروناویروس در سراسر جهان از 141 هزار نفر فراتر است. بیش از 70600 هزار بهبود یافته و 5600 نفر فوت کردند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه همه گیر شدن جهانی کروناویروس بر بشریت تأثیر می گذارد

در
چگونه همه گیر شدن جهانی کروناویروس بر بشریت تأثیر می گذارد
در پایان دسامبر سال 2019 ، در شهر چین ووهان ، پزشکان شیوع شدید ذات الریه را ثبت کردند ، که علت آن یک بیماری زای ناشناخته بود. در اواسط ماه مارس ، هیچ کشور اروپایی دیگری دست نخورده از ویروس باقی نماند و بسیاری از کشورها به سادگی مرزهای خود را بستند و قرنطینه های گسترده را برای اولین بار در تاریخ بشریت اعلام کردند.
 
در 11 مارس ، سازمان بهداشت جهانی عفونت كروناویروس COVID-19 را كه توسط عامل ایجاد كننده SARS-CoV-2 ایجاد شده است ، به عنوان یك بیماری همه گیر اعلام کرد.  دانشمندان در مورد coronavirus جدید در ماه های اخیر و چگونگی توسعه همه گیر جهانی آموخته اند. آنچه دقیقاً در جهان پیرامون COVID-19 اتفاق می افتد را می توان در مقالات ما پیگیری کرد .

 

زمان کشف کروناویروس

اولین اطلاعیه های رسمی شیوع در 31 دسامبر 2019 در چین ظاهر شد و اولین علائم بالینی در ووهان ، که بعداً به مرکز جهانی گسترش کروناویروس تبدیل شد ، در 8 دسامبر در بیماران ثبت شد. اعتقاد بر این است که در تاریخ 30 دسامبر 2019 ، چشم پزشک لی ونلیانگ اولین کسی بود که گزارش ویروس جدید ، مشابه ویروس SARS (سندرم حاد تنفسی حاد) ، در گفتگو میان فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی دانشگاه ووهان در چت WeChat ، و پس از آن وی به پلیس فراخوانده شد و در مورد عدم پذیرش شایعه به شدت به او هشدار داده شد. در نتیجه ، لی Wenliang خود به یک عفونت کروناویروس مبتلا و درگذشت.
بعد از آن اولین مورد از عفونت نوع جدیدی از کروناویروس در 17 نوامبر 2019 تشخیص داده شد. سپس ویروس SARS-CoV-2 که هنوز ناشناخته بود در فرد 55 ساله ساکن استان چین هوبئی پیدا شد. بعداً ، پزشکان چینی روزانه یک تا پنج مورد جدید از عفونت را ثبت کردند ، اما تنها در اواخر ماه دسامبر مشخص شد که ما در مورد نوع جدیدی از کروناویروس صحبت می کنیم.
 
در 15 دسامبر سال 2019 ، 27 نفر به عفونت COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از كرونا ویروس ، تا 60 سالگی بیمار شدند. درمجموع ، پزشكان چینی موفق به یافتن 266 نفر با نوع جدیدی از عفونت كروناویروس در سال 2019 شدند. اکنون دانشمندان در تلاشند تا به اصطلاح بیمار اولی را پیدا کنند، شخصی که در ابتدا به حیوانات آلوده به عفونت کرونا ویروس در تماس بوده است.
 

 

عامل ایجاد کننده کروناویروس چیست؟ چگونه این بیماری ظاهر شد؟

اولین موارد مشکوک اغلب مربوط به بازار ووهان بود که غذاهای دریایی می فروشد ، همچنین پرندگان ، مارها ، خفاش ها و حیوانات مختلف غیرمعمول که مردم محلی چین از آن می خورند. کاملاً مشخص نیست که دقیقاً چه کسی ویروس را به انسان منتقل کرده است - در ابتدا دانشمندان تصور می کردند که می تواند یک هیبرید از ویروس مارها و خفاش ها باشد که چندین سال پیش وارد بدن انسان شده ، اما بعدا محققان از دانشگاه کشاورزی چین جنوبی گفتند که نه در کل ، منبع ویروس جدید می تواند پنگولین ها باشد - مارمولک های بزرگ شبیه به آرمادیلوها.
 
Coronavirus یک خانواده ویروس است که در ژانویه سال 2020 شامل 39 گونه در دو زیر خانواده است. آنها انسان ، گربه ، پرنده ، سگ ، گاو ، خوک و خرگوش را آلوده می کنند. تقریباً در همه موارد ، آنها از حیوانات به انسان منتقل می شوند ، همانطور که به احتمال زیاد با SARS-CoV-2 اتفاق افتاد.
 
به عنوان یک قاعده ، کورو ویروس ها باعث آسیب به سیستم تنفسی ، دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شوند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است كه كروناویروس ها مسئول 15٪ از سرماخوردگی هستند.
 
دانشمندان قبلاً موفق به رمزگشایی کامل ژن SARS-CoV-2 شده اند. ویروس 70٪ شبیه به نوع دیگری از كوروویروس است كه باعث سندرم حاد تنفسی حاد ، همچنین با نام SARS می شود. در همین زمان ، coronavirus جدید به اندازه کافی جهش می یابد - در فوریه سال 2020 ، دانشمندان سنگاپور کشف کردنداولین تغییرات در ژنوم SARS-CoV-2 - یک قطعه نوکلئوتیدی به طول 382 حرف در نزدیکی ORF8 از آن ناپدید شد.
این سایت خاص در RNA coronavirus وظیفه تحریک مونتاژ پروتئین N ، یکی از مؤلفه های اصلی SARS-CoV-2 را دارد. این قطعه coronavirus با کپی کردن RNA آن و تشکیل ذرات ویروسی جدید همراه است. با توجه به تغییر ژنوم ، ویروس در مراحل اولیه عفونت کمتر فعال شده و دوره نهفتگی به 20 روز افزایش یافت. با این حال ، در حال حاضر در این مرحله ، با وجود این واقعیت که سیستم ایمنی بدن هنوز نمی تواند این بیماری را پیدا کند ، ناقل این ویروس می شود.
 

 

چگونه بیماری کروناویروس منتقل می شود؟

تاکنون تعداد زیادی از جزئیات ناشناخته پیرامون این بیماری باقی مانده است. به عنوان مثال ، کاملاً مطالعه نشده است که آیا SARS-CoV-2 می تواند از انسان به حیوانات و باز به انسان برگردد - . مطالعات اخیر نشان داده است که سگ بستری در هنگ کنگ ، که در آن خوشه های SARS-CoV-2 روی غشاهای مخاطی پیدا شده است ، به COVID-19 آلوده نشده است. با این حال ، چند روز پس از ترخیص از بیمارستان ، درگذشته است .
 
معلوم نیست که آیا زنان باردار مبتلا به کروناویروس نیز ناقلویروس به فرزندان خود هستند یا نه؟. علاوه بر این ، دانشمندان نمی توانند بگویند که آیا عفونت مجدد بیمارانی که قبلاً از COVID-19 بهبود یافته اند ، امکان پذیر است یا خیر؟

 

علائم اصلی عفونت کروناویروس بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی

براساس WHO ، علائم اصلی عفونت کروناویروس شبیه آنفولانزای معمولی است.
دمای بدن افزایش یافته است.
سرفه
تنگی نفس و سایر مشکلات تنفسی.
مواردی وجود دارد که COVID-19 با علائمی مشابه اسهال بروز می یابد.
در موارد شدید ، عفونت باعث ذات الریه و سندرم حاد تنفسی حاد می شود.
 
اعتقاد بر این است که اگر مقامات کشورها اقدامات قرنطینه را شروع نکنند ، تعداد کل پرونده ها بصورت نمایی رشد می کند. به همین دلیل است که بعضی از کشورها شروع به بستن مرزهای خود ، متوقف کردن کار نهادهای عمومی و انتقال ساکنان به قرنطینه اجباری کردند.
 
نوع جدیدی از واکسن کروناویروس هنوز وجود ندارد - بسیاری از گروه های تحقیقاتی در ده ها کشور در حال تحقیق در مورد SARS-CoV-2 هستند ، و در چین و ایالات متحده آمریکا حتی آزمایش های بالینی واکسن را آغاز کرده اند ، اما بعید است که قبل از سال 2021 ظاهر شود.
 
با توجه به اینکه هیچ واکسن و دارویی از COVID-19 وجود ندارد ، درمان بیماران بیشتر شبیه به درمان حمایتی - معالجه علائم ثانویه و مانند تقریبا همه موارد شدید ، استفاده از تهویه مکانیکی (IVL) است. این امر به دلیل تعداد بسیار زیاد مرگ و میر ناشی از ویروس است - در بعضی مناطق تا 5 درصد: دارو به راحتی نمی تواند با تعداد زیادی از افرادی که به ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) احتیاج دارند مقابله کند.

 

برای پیشگیری ازکروناویروس چه باید کرد؟

ویروس ایجاد COVID-19 در درجه اول از طریق هوا منتقل می شود. بنابراین ، توصیه های WHO به طور خاص مربوط به احتمال ابتلا به قطرات موجود در هوا است.
 
- دستان خود را به طور مرتب با یک محصول حاوی الکل ضد عفونی کنید یا آنها را با صابون بشویید. حداقل 20 ثانیه بسیار مهم است.

چرا این مورد نیاز است؟

اگر ویروسی روی سطح دست ها وجود داشته باشد ، پس از آن درمان با یک محصول حاوی الکل یا شستن آن با صابون باعث از بین رفتن آن می شود.
 
- حداقل یک متر از سرفه یا عطسه کردن افراد فاصله بگیرید. و بهتر است - از هر کسی یک متر فاصله را رعایت کنید ، زیرا اکنون این ویروس در افراد بدون علائم بیماری نیز منتقل می شود.

چرا این مورد نیاز است؟

هنگام سرفه یا عطسه از بینی یا دهان ، کوچکترین قطره حاوی ویروس آزاد می شود که در اطراف او فرد پخش می شود. در صورت نزدیک بودن به چنین فرد آلوده ، اگر فرد مبتلا به COVID-19 باشد ، خطر استنشاق این قطره ها و آلوده شدن به آن ، از جمله عفونت کورو ویروس را دارد.
 

- در صورت امکان ، چشم ، بینی و دهان خود را لمس نکنید.

چرا این مورد نیاز است؟

دستها بسیاری از سطوح را لمس می کنند و ویروس می تواند روی آنها قرار بگیرد. یک بار در دست ، ذرات ویروسی وارد چشم ، بینی یا دهان می شوند. و سپس ویروس می تواند به بدن حمله کرده و بیماری ایجاد کند.
 
- به طور جدی قوانین بهداشت تنفسی را رعایت کنید.
برای این کار ، هنگام سرفه یا عطسه ، دهان یا بینی خود را با آرنج یا بافت خود بپوشانید. بافت استفاده شده باید فوراً دور ریخته شود.

چرا این مورد نیاز است؟

ویروس از طریق قطرات کوچک منتقل می شود. با رعایت دقیق قوانین بهداشت تنفسی ، می توانید دیگران را در برابر بیماری های ویروسی مانند SARS ، آنفولانزا و COVID-19 محافظت کنید.
 
- اگر احساس ناخوشایندی دارید ، در خانه بمانید. اگر تب ، سرفه یا مشکل تنفسی دارید ، در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

چرا این مورد نیاز است؟

بنابراین شما از خود و اطرافیان محافظت می کنید.
 
- از مسافرت خودداری کنید ، به خصوص اگر فرد سالخورده هستید یا به دیابت ، بیماری های ریه و قلب مبتلا هستید.

چرا این مورد نیاز است؟

براساس آمار ، افراد سالخورده و همچنین افراد مستعد ابتلا به بیماریهای مزمن ، در آسیب پذیرترین گروه قرار دارند. علاوه بر این ، اگر جوانان اغلب به سادگی دچار این بیماری شوند و دیگران را آلوده کنند ، ممکن است افراد مسن تر بیشتر در معرض خطر مرگ باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...