مشکلات درغده تیروئید 10 مورد

در

اگر این علائم را در خود مشاهده دیدید باید زودتر به یک پزشک متخصص غدد مراجعه کنید. این علائم به معنای مشکل در کار تیروئید شما می باشد وباید مداوا شوید:
1- احساس خستگی دائم.
2- افسردگی و غمگین بودن دائم.
3- احساس ترس و اضطراب دارید.
4-  تغییراشتها به کم یا زیاد شدن.
5- قدرت درک ذهنی و مغزی شما مبهم شده است.
6- پوست شما خشک شده است.
7- روده شما غیر قابل پیش‌بینی شده است (یبوست).
8- درد در اندام یا عضلات دارید.
9-  فشار خون بالا 
10- خواب شما دچار اختلال شده است.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

یازده هشدار جدی برای عود افسردگی

در

افسردگی ماژور (عمده) یک اختلال مزمن می‌باشد
برخی از افراد مبتلا به افسردگی ماژور تنها یک بار در زندگی خود علائم این افسردگی را تجربه می‌کنند. در افراد دیگر چندین بار عود می‌کند و آن را تجربه می‌کنند. زمانی که درمان شد، به منظور درنظر داشتن علائم عود آن، توجه به احساسات مهم خواهد بود. استفاده از راهنمایی‌ها و عکس‌العمل فوری به علائم هشداردهنده امکان دارد به پیشگیری از بازگشت کامل افسردگی ماژور کمک نماید.


1-حالت افسردگی
چگونه می‌توانید افسردگی را از غمگینی ساده تشخیص دهید؟ اگر بخاطر رویداد خاصی از جمله، از دست دادن کار یا از هم گسیختن رابطه‌ چنین حسی دارید، این می‌تواند نرمال و موقت باشد. اگر هر روز به مدت بیش از دو هفته احساس غمگینی، ناامیدی، حالت گریه، یا «تهی‌بودن» دارید و دیگر جوانب زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده، امکان دارد افسردگی بالینی باشد.


2-توقف برنامه‌ها، صرف نظر کردن از کارهای اجتماعی
آیا دوست ندارید به بیرون از خانه بروید؟ آیا در برقراری گفتگو زیاد تقلا می‌کنید؟ وقتی اعضایی از خانواده سعی در بیدار کردن شما از خواب دارند، شما سعی دارید در رختخواب بمانید؟ حفظ شبکه اجتماعی قوی مهم می‌باشد. فقدان لذت بردن از این فعالیت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده احساس افسردگی باشد. می‌تواند موجب الحاق شما به گروهی از افرادی باشد که علت این رفتار شما را درک می‌کنند.


3-تغییر در عادات خواب شما از جمله بی‌خوابی

مشکل بهم خوردن خواب یا خواب آلودگی- می‌تواند نشانه افسردگی باشد. نشانه‌های دیگری نیز وجود دارند که ظهور یا وخیم‌تر شدن آنها نیز می‌تواند نشاندهنده افسردگی باشد از جمله خستگی. اگر شما مرتبا بی‌خوابی دارید یا بقدری زیاد می‌خوابید که نمی‌خواهید از رختخواب بیرون بیایید، با دکتر خود مشورت نمائید. اگر مشکلات خوابی شما نشانه‌ی عود افسردگی را دارد، دارو و گفتار درمانی می‌تواند به شما کمک نماید.


4-زودرنجی
در صورتی که اخیرا احساس می‌کنید، کنترل استرس‌های روزانه برایتان سخت شده است، چیزهای کوچک شما را می‌رنجاند، مداوما با دوستان و خانواده خود مشاجره دارید، چیزی را که قبلا به راحتی با آن برخورد می‌کردید هم اکنون در برابر آن شدیدا طغیان می‌کنید؛ در این حالت افسردگی خودش را به شکل زودرنجی و عصبانیت نشان داده است. گاهی‌اوقات، بهنگام افسردگی شدید، مردان بیش از زنان رفتاری زودرنجانه دارند.


5-از دست دادن میل جنسی و تمایلات دیگر
این یکی از شایع‌ترین علایم افسردگی می‌باشد. فعالیت‌هایی را که قبلا از آنها لذت می‌بردید هم‌اکنون ممکن است تحمیلی باشد. اگر در گذشته افسردگی داشته و احساسات خود را نسبت به همسر یا فرزندان از دست داده یا علاقه بر شغل، سرگرمی‌ها، یا دیگر فعالیت های مورد علاقه‌ را به مدت بیش از دو هفته از دست داده اید، آیا این می‌تواند دوباره عود کند؟ از دکتر کمک بگیرید. علائم تکرار در ظرف یکسال، شما را در معرض عود افسردگی قرار خواهد داد.

6-احساس بی‌ارزشی
احساس خودبیزاری و گناهکاری که قبلا داشته‌اید، ممکن است دوباره بازگردد. یا اینکه امکان دارد، قادر به «توقف» انتقاد از خود نباشید، و به شکست خود فکر کنید. امکان دارد خود را مسئول رویدادهایی بدانید که خارج از کنترل شما بوده است. روان درمانی ممکن است به شما در مورد عزت نفس پایین کمک کرده و یاد دهد که روی نقاط قوت خود تاکید داشته باشید. اگر افسرده هستید و اقدام به خودکشی نمائید احتمالا در معرض خطر بالاتری از عود افسردگی خواهید بود.


7-درد و رنج‌های شدید
آیا پشتتان درد می‌کند در حالی که کاری انجام نداده‌اید که پشتتان خسته شود؟ سردرد و دل درد شدید دارید؟ در قسمت قفسه سینه، پاها یا بازوها درد شدیدی دارید؟ شما نمی‌توانید درد فیزیکی را بعنوان نشانه‌ای از افسردگی ببینید، اما افسردگی می‌تواند علت درد فیزیکی هم باشد. در صورتی که درد و رنجی دارید که با درمان خوب نمی‌شود، از دکتر بپرسید که آیا افسردگی امکان دارد موجب ایجاد چنین شرایطی شده باشد یا نه..(سیارک)


8-افزایش یا کاهش ناگهانی وزن
بسیاری از افرادی که افسرده هستند علاقه‌شان نسبت به غذا و غذا خوردن کم می‌شود. ممکن است غذاخوردن را فراموش کنند یا حتی بالاجبار غذا بخورند. برخی دیگر وقتی افسرده هستند پرخوری می‌کنند. در صورتی که افسرده هستید و تغییر شدیدی در اشتهای خود می‌بینید، یا بدون تغییر در رژیم غذایی خود یا بدون ورزش، وزن تان افزایش یا کاهش یافته؛ این امکان دارد نشانه عود افسردگی باشد.


9-خستگی
آیا سراسر روز خسته هستید؟ افسردگی می‌تواند سبب احساس خستگی زیاد یا تضعیف شما در انجام کارها گردد. فعالیت‌های روزانه از جمله لباس پوشیدن و ظرف شستن به نظر فشاراور یا طاقت‌فرسا می‌رسد. غذا نخوردن یا داشتن رژیم غذایی ناسالم می‌تواند موجب خستگی‌ شود. تغذیه، ورزش و خواب خوب می‌تواند به مبارزه شما در این راستا کمک کند.


10-کاهش قدرت تفکر
گاهی اوقات افراد احساس می‌کنند که در دوران افسردگی‌ قدرت تفکرشان کم شده است. امکان دارد به راحتی حواس پرت شده یا تمرکز حواس برایتان سخت گردد. امکان دارد به طور ناگهانی به خاطر سپردن چیزها برایتان سخت گردد. احتمال دارد در تصمیم‌گیری برای حل مشکلات کاری دچار مشکل شوید (از اینکه صبح چه چیزی بپوشید گرفته تا مشکلات اساسی). شروع ناگهانی علائم یک هشدار از عود افسردگی است.


11-فکر کردن به خودکشی
فکر خودکشی یک هشدار جدی است و می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی شدید و خطر عود افسردگی باشد. برخی از افراد مرتبا به خودکشی فکر می‌کنند. امکان دارد دیگران به خودکشی یا چگونگی آسیب رساندن به خود فکر کنند. به خصوص افرادی که احساس نا امیدی می‌کنند و تمایل خود را نسبت به فعالیت‌های مورد علاقه‌شان از دست داده‌اند. اگر خودتان یا فرد دیگری را می‌شناسید که چنین افکار یا سخنانی درباره خودکشی دارند، فورا از دکتر یا روانپزشک برای درمان افسردگی کمک بگیرید.
افراد تجربه‌های متفاوتی از افسردگی دارند. اگر شما هریک از علائم یا نشانه‌های هشداردهنده را که شما را نگران کرده دارید، با دکتر یا یک روانپزشک مشورت کنید. احتمالا جهت جلوگیری از عود افسردگی‌ تراپی را توصیه کنند یا داروهایتان را افزایش دهند. برای کاهش استرس تدابیری را در نظر گیرید. در صورت امکان فعالیت‌هایی که به شما حس خوبی در طول روز می‌دهند را به برنامه‌ اضافه کنید. با سه یا بیشتر از سه بار وقوع افسردگی، امکان نیاز به درمان طولانی مدت وجود دارد.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانستن الفبای (ABC) دیابت

در

با تیم مراقبت از سلامتی تان در مورد چگونگی مدیریت A1C، فشار خون، و کلسترول ، صحبت کنید. که این می تواند به کاهش شانس شما برای حمله قلبی، سکته مغزی، یا دیگر مشکلات دیابت کمک کند.


A برای تست A1C چه چیزی است؟
A1C یک تست خون است که سطح متوسط قند خون شما را در سه ماه اخیر اندازه گیری می کند. و نسبت به بررسی های قند خونی که شما هر روزه انجام می دهید، متفاوت است.(سیارک
چرا مهم است؟
شما باید سطح قند خونتان را در طی زمان بدانید. شما نمی خواهید آن اعداد خیلی بالا بروند. سطوح بالای قند خون می تواند به قلب، رگ های خونی، کلیه ها، پاها، و چشم های شما آسیب بزند.
هدف A1C چیست؟
هدف A1C برای بسیاری از مردم که دیابت دارند، زیر 7 است. ممکن است برای شما متفاوت باشد. در مورد اینکه هدف شما بایستی چه چیزی باشد، بپرسید.
B برای فشار خون.
چه چیزی است؟
فشار خون، نیرو یا فشار خون شما بر دیوار رگ های خونی تان است.
چرا مهم است؟
اگر فشار خون شما خیلی بالا رود، کاری می کند که قلبتان به سختی کار کند. می تواند سبب حمله قلبی، سکته مغزی، و آسیب به کلیه ها و چشم های شما شود.
هدف فشار خون چیست؟
هدف فشار خون برای بیشتر افراد دیابتی زیر 90/140 است. که ممکن است برای شما متفاوت باشد. در مورد اینکه هدف شما باید چه چیزی باشد، بپرسید.(سیارک
C برای کلسترول (ko LESS tuh ruhl).
چه چیزی است؟
دو نوع کلسترول در خون شما وجود دارند: LDL و HDL.
LDL یا کلسترول "بد" می تواند باعث تجمع و گرفتگی در رگ های خونی شما شود. و می تواند سبب یک حمله قلبی یا سکته مغزی شود.
HDL یا کلسترول "خوب" به حذف کلسترول "بد" از رگ های خونی شما کمک می کند.
اهداف LDL و HDL چه چیز هستند؟
در مورد اینکه اعداد مربوط به کلسترول شما چقدر باید باشند، بپرسید. اهداف شما ممکن است که نسبت به دیگر افراد متفاوت باشد. اگر سن شما بیش از 40 سال است، امکان دارد که شما برای سلامتی قلبتان به داروی استاتین نیاز پیدا کنید.
اقداماتی که باید اتخاذ کنید
• از تیم مراقبت از سلامتی تان بپرسید
• اعداد مربوط به A1C، فشار خون، و کلسترول شما، چیستند و آنها باید چه چیز باشند. اهداف ABC شما به اینکه چه مدت شما به دیابت، یا دیگر مشکلات سلامتی دچار شده اید، و مدیریت دیابت تان چقدر سخت است، بستگی دارد.
• برای رسیدن به اهداف ABCتان چه چیزی می توانید انجام دهید
• اعدادتان را در یک کتابچه بنویسید تا به میزان پیشرفت تان پی ببرید.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

در

احساس ضعف، ناراحت یا عصبانی شدن هنگامیکه شما مبتلا به دیابت هستید، معمول است. شما ممکن است مراحلی که باید برای سالم ماندن اتخاذ کنید را بدانید، اما مشکل، عمل کردن و ماندن بااین برنامه­ در طول زمان است. در اینپست نکاتی در مورد اینکه چگونه با دیابت خود مقابله کنید، خوب غذا بخورید و فعال باشید، آورده شده است. (سیارک)  

با دیابت مقابله کنید.

استرس قند خون را بالا می­برد. راه­های کاهش استرس را یاد بگیرید. سعی کنید نفس عمیق بکشید، باغبانی کنید، پیاده­ روی کنید، تفکر کنید، بر روی سرگرمی­های خود کار کنید، یا به موسیقی مورد علاقه­ تان گوش دهید.

اگر غمگین هستید کمک بخواهید. یک مشاور بهداشت روانی، گروه پشتیبان، عضو روحانیون، دوست، یا عضو خانواده که به نگرانی­های شما گوش می­دهد، می­تواند به شما کمک کند که احساس بهتری داشته باشید.

خوب بخورید.

یک برنامه غذایی دیابت به کمک تیم مراقب از سلامتی­ درست کنید.

غذاهایی که کالری، چربی اشباع، چربی ترانس، شکر، و نمک کمتری دارند، را انتخاب کنید.

غذاهایی که فیبر بیشتری دارد، از قبیل غلات سبوس­دار، نان، کراکر، برنج، یا پاستا را بخورید.

غذاهایی نظیر میوه، سبزیجات، دانه­ های سبوس­دار، نان و غلات، و شیر کم چرب یا خشک بدون­ چربی و پنیر را انتخاب کنید.

بجای آب­میوه و نوشابه­ های عادی، آب بنوشید.

هنگام خوردن غذا، نصف ظرفتان را با سبزیجات و میوه پر کنید، یک چهارم را با پروتئین­های بدون چربی، مثل لوبیا، مرغ یا بوقلمون بدون پوست، یک چهارم را با دانه­ های سبوس­دار، نظیر برنج قهوه­ ای یا پاستای گندم سبوس­دار پر کنید. (سیارک)  

فعال باشید

هدفی برای فعال­تر بودن در بیشتر روزهای هفته داشته باشید. بتدریج با 10 دقیقه پیاده­روی، 3 بار در روز، شروع کنید.

دو بار در هفته کار کنید تا قدرت عضلانی شما افزایش یابد. از کش­ باندها استفاده کنید، یوگا، باغبانی سخت (حفر و کاشت با ابزار) انجام دهید، و یا سعی کنید، یا شنا بروید.

با استفاده از برنامه غذایی­تان و حرکت بیشتر، در یک وزن سالم بمانید یا به آن برسید.

بدانید که هر روز چه باید بکنید.

داروهای خود را برای دیابت و دیگر مشکلات سلامتی، حتی زمانیکه شما احساس خوبی دارید، مصرف کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا شما برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته مغزی نیاز به آسپیرین دارید. اگر شما نمی­توانید مخارج داروهای خود را بدهید و یا اگر شما هر گونه عوارض جانبی دارید به پزشک خود بگویید.

پاهایتان را هر روز برای بریدگی­ها، تاول، لکه­ های قرمز، و تورم چک کنید. در مورد هر جراحتی که هنوز باقی مانده است، سریعا به تیم مراقبت­ از سلامتی­تان خبر دهید.

برای حفظ سلامتی دهان، دندان­ها، لثه­  ، هر روز دندان­هایتان را مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید.

سیگار نکشید. برای ترک آن درخواست کمک کنید. 

قند خون خود را بررسی کنید. شما ممکن است که بخواهید آنرا یک یا چند بار در روز چک کنید.  مطمئن شوید که در مورد آن با تیم مراقبت ازسلامتی­تان صحبت کنید. (سیارک)  

در صورتیکه پزشک­تان توصیه کرد، فشار خون­تان را چک کنید و آنرا ثبت کنید.

با تیم مراقبت از سلامتی صحبت کنید.

اگر هر سوالی در مورد دیابت دارید از پزشک خود بپرسید.

هرگونه تغییری در سلامتی­ را گزارش دهید.

اقداماتی که باید اتخاذ کنید.

در مورد یک برنامه غذایی سالم، بپرسید.

در مورد راه­های فعال ماندن بپرسید.

در مورد اینکه چگونه و چه وقت آزمایش قند خون بگیرید و چگونه از نتایج آن برای مدیریت دیابت استفاده کنید، بپرسید.

از این نکات برای کمک به خود مراقبتی استفاده کنید.

در مورد اینکه چگونه برنامه دیابت کار می­کند، هر وقت که شما تیم مراقبت از سلامتی­ خود را ملاقات می­کنید، بحث کنید.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

در

حداقل دوبار در سال تیم مراقبت از سلامی تان را ببینید تا هر مشکلی که دارید، سریع تشخیص داده شده و درمان شود.
در هر بازدید، از موارد زیر مطمئن شوید:


• بررسی فشار خون
• بررسی پاها
• بررسی وزن
• مرور برنامه ی خود مراقبتی تان
دو بار در سال، موارد زیر را دارد:
• تست A1C. اگر بالای 7 باشد، ممکن است در اغلب موارد بررسی شود.
یک بار در سال، مطمئن شوید موارد زیر را داشته باشید:(سیارک)
• تست کلسترول
• معاینه کامل پا
• معاینات دندانپزشکی برای بررسی دندان ها و لثه ها
• آزمایش چشم متسع برای بررسی مشکلات چشم
• آمپول یا واکسن آنفلوآنزا
• آزمایش ادرار و آزمایش خون برای بررسی مشکلات کلیوی
حداقل یکبار در طول زندگی تان، موارد زیر را بکار برید
• آمپول پنومونی (nu mo nya) یا ذات الریه
• آمپول هپاتیت B (HEP uh TY tiss)
مراقبت های پزشکی و دیابت
اگر شما مراقبت پزشکی دارید،بررسی کنید تا ببینید که چگونه برنامه شما، مراقبت از دیابت را پوشش می دهد. مراقبت های پزشکی هزینه هایی برای شما دارد:
• آموزش دیابت
• لزومات دیابت
• داروهای دیابت
• ملاقات با یک متخصص تغذیه
• کفش های خاص، اگر شما به آنها نیاز داشته باشید
اقداماتی که باید اتخاذ کنید
• از تیم مراقبت از سلامتی تان در مورد این آزمایش ها و دیگر آزمایش هایی که نیاز دارید، بپرسید. در مورد نتایج تان بپرسید.
• تاریخ و زمان ملاقات بعدی تان را یادداشت کنید.
• از برگه ی پشت این کتابچه برای یادداشت های مربوط به مراقبت از دیابت تان، استفاده کنید.
• اگر شما مراقبت پزشکی دارید، برنامه خود را چک کنید.
چیزهایی که باید به خاطر داشت:
• شما مهم ترین عضو از تیم مراقبت از سلامتی تان هستید.
• چهار گام ذکرشده در این کتابچه را دنبال کنید تا به شما در مورد چگونگی مدیریت دیابت تان کمک کند.
• یاد بگیرید که چگونه به اهداف ABC دیابت خود برسید.
• از تیم مراقبت از سلامتی تان درخواست کمک کنید.
یادداشت های مراقبت از دیابت من
چگونه از یادداشت ها استفاده کرد.
ابتدا نوار سایه زده شده را در صفحه بخوانید، که به شما می گوید:
• نام آزمایش یا چک آپ
• هرچند وقت یکبار آزمایش یا چک آپ می گیرید
• هدف شخصی شما چیست (برای A1C، فشار خون، و کلسترول)
سپس، تاریخ و نتایج را برای آزمایش یا چک آپی که گرفته اید بنویسید. این برگه را با خود به بازدیدهای مربوط به مراقبت درمانی تان ببرید. آنرا به تیم مراقبت از سلامتی خود نشان دهید. در مورد اهداف و چگونگی انجام آن صحبت کنید.
A1C – حداقل دوبار در سال هدف من:
تاریخ
نتیجه
فشار خون (BP) – در هر بازدید هدف من:
تاریخ
نتیجه
کلسترول – یکبار در سال هدف من:
تاریخ
نتیجه

چگونه از یادداشت ها استفاده کرد.(سیارک)
از این صفحه برای نوشتن تاریخ و نتایج هر آزمایش، معاینه، یا آمپول (شات) استفاده کنید.
هر بازدید تاریخ نتیجه
چک کردن پا
بازبینی برنامه خود مراقبتی
چک کردن وزن
بازبینی داروها
یکبار در سال تاریخ نتیجه
معاینه دندان پزشکی
آزمایش چشم متسع
معاینه کامل پا
آمپول یا واکسن آنفلوآنزا
چک کردن کلیه
حداقل یکبار تاریخ نتیجه
آمپول پنومونی (ذات الریه)
آمپول هپاتیت B
خود چک کردن قند خون
چگونه از این برگه استفاده کرد.
این برگه دارای سه بخش است. هر بخش به شما می گوید چه زمانی قند خون خود را چک کنید: قبل از هر وعده غذایی، 1 تا 2 ساعت پس از هر وعده غذایی، و هنگام خواب. هر بار که شما قند خون خود را چک می کنید، تاریخ، زمان، و نتایج را بنویسید. این برگه را با خودتان به بازدیدهای مربوط به مراقبت از سلامتی ببرید. آن را به تیم مراقبت از سلامتی تان نشان دهید. در مورد اهداف خود و چگونگی انجام آن صحبت کنید.
تاریخ زمان نتیجه
قند خون من قبل از وعده ها:
هدف معمول 80 تا *130
هدف من:

قند خون من 2 1 ساعت بعد از وعده ها:
هدف معمول زیر *180
هدف من:

قند خون من در زمان خواب:
هدف معمول 110 تا *150
هدف من:

* اگر شما یک فرد بالغ مسن تر هستید (بیش از 65 سال) و مدت زمان زیادی دیابت داشته اید، اهداف قند خون شما می تواند متفاوت باشد. اگر شما دیگر مشکلات سلامتی نظیر بیماری های قلبی دارید، یا قند خون شما اغلب خیلی بالا می رود، این اهداف می توانند متفاوت باشند.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶By July 2, 2012 - 7:52 pmThis web-site is actually a walk-through rather than the info you desired concerning this and din¢„¢â‚¬âÃdt know who to inquire about. Glimpse here, and you will definitely discover it.

در ادامه بخوانید...

5 ماده ی غذایی که زنان با افزایش سن بیشتر نیاز پیدا می کنند

در

(سیارک) : در زنان خطر مبتلا شدن به مشکلاتی مانند حمله قلبی و سکته با افزایش سن زیاد خواهد شد،مخصوصا پس از یائسگی.دکتر نیریدا کوریا متخصص بیماری های زنان در دانشکده پزشکی شهر نیویورک میگوید: "هربار که زنان دچار قاعدگی میشوند،میزان محدودی از استروژن در بدنشان تولید میشود.وقتی بدنشان دچار کمبود استروژن شود،خطر سکته قلبی در آنها افزایش مییابد".

بر اساس آمار دولت،بیماری های قلبی،که میتواند شامل حمله یا ایست قلبی باشد،دلیل اصلی مرگ زنان و سکته سومین دلیل مهم برای این موضوع است.در این پست 5 ماده مغذی که میتواند به زنان در پیشگیری از بیماری های قلبی و همچنین بیماری های حاد مثل پوکی استخوان،سرطان سینه،دیابت و فشار خون کمک کند را معرفی میکنیم:

ویتامین D

زنانی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمیکنند ممکن است دچار شکنندگی استخوان یا حتی بدتر،پوکی استخوان شوند.طبق مطالعه ای که در ژولای در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد بیان میکند که دریافت مقادیر زیاد این ویتامین (800 واحد بین المللی) میتواند خطر شکستگی استخوان در زنان در سنین بالا را 30 درصد کاهش دهد.

سه راه برای دریافت ویتامین D  وجود دارد: از طریق پوست،از طریق تغذیه و از طریق مصرف مستقیم ویتامین.

متاسفانه با افزایش سن میزانی که این ویتامین با تابش آفتاب در پوست تولید میشود کاهش میابد اما زنان میتوانند یا مصرف 8 اونس لبنیات کم چرب بصورت روزانه مقدار مورد نیاز را دریافت کنند.این مقدار برابر مصرف سه لیوان شیر 1 درصد خواهد بود.

کوریا میگوید: "زنان شیر زیادی نمینوشند". او توصیه میکند که زنان مولتی ویتامین،ماست کم چرب و پنیر محلی بخورند.همچنین در یک رژیم روزانه پنیر پرورده،آب پرتقال غنی و لپه جات مصرف کنند.ویتامین D به جذب کلسیم کمک میکند که باعث میشود استخوان های افراد با سن بالا محکم بماند.

 

کلسیم

کوریا میگوید: "کلسیم باعث ساخته شدن سلول های خونی تازه میشود.وقتی که یائسگی در زنان رخ میدهد قابلیت بدن آن ها برای ساختن سلول های  خونی جدید کاهش میابد".کوریا اضافه میکند که نوشیدن شیر برای تامین کلسیم بدن کافی نیست.او توصیه میکند که علاوه بر مصرف یک رژیم غذایی غنی از کلسیم،زنان باید دو وعده 600 میلی گرمی از کلسیم را دو بار در روز مصرف کنند.دو نوع رایج کلسیم،کلسیم کربنات و کلسیم سیترات هستند.طبق اظهارات مرکز ملی سلامت،کلسیم کربنات ارزان است در حالی که برای جذب باید با غذا مصرف شود،در حالی که کلسیم سیترات گران تر است ولی میتواند در معده خالی هم جذب شود.

کلسیم علاوه بر لبنیات در مواد غذایی از جمله سویا،سبوس،حبوبات،دانه های برنج،سبزیجاتی مثل کلم پیچ،کلم چینی و ماهی های نرم استخوان مثل قزل آلا و ساردین هم یافت میشود.

 

امگا3 و اسید های چرب

براساس تحقیقاتی که در سال 2002 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد امگا3 و اسید های چرب میتوانند باعث کاهش خطر بیماری های قلبی در زنان شوند.بر اساس آمار این انجمن امگا 3 و اسید های چرب که از جمله چربی های اشباع نشده هستند میتوانند باعث کاهش ساخته شدن پلاک در شاهرگ های قلبی و کاهش فشارخون شوند.(سیارک)  

کوریا میگوید: "این اسیدها میتوانند باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش نوع بد آن در بدن شوند".چند تحقیق در این زمینه نشان داده اند که مصرف روزانه 1تا 4 گرم چربی ماهی میتواند میزان تری گلیسیرید بدن را بین 20 تا 50 درصد کاهش دهد.AHA مصرف هفتگی حداقل 2 بار ماهی های دارای چربی مثل قزل آلا تیلاپیا و کدفیش را توصیه میکند.

همچنین مصرف روغن زیتون که شامل تک چربی های اشباع نشده است هم میتواند مفید باشد.

 

ویتامین B12

بر اساس تحقیقات امروزه زنانی که هنوز یائسه نشده اند و میزان B12 کمی در رژیم روزانه دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی هستند.دانشمندان بر 7300 زنی که هنوز یائسه نشده بودند در یک برنامه 9 ساله آغازین سلامت تحقیق کردند.از میان زنانی که در این پروژه شرکت کردند،5.5 درصد آنها کم خون بودند.دانشمندان متوجه شدند که این زنان کم خون مصرف پروتئین،فولیک اسید(همان ویتامین B9) ،آهن،ویتامین C و B12 کمتری داشته اند.(سیارک)  

کمبود B12  با افزایش سن در زنان رخ میدهد.بقیه افراد بخاطر هیدروکلریک اسید کمتری که در معده دارند جذب بیشتری برای این ویتامین دارند.

زنانی که میزان مناسب B12  ندارند ممکن است دچار خستگی عصلانی،کاهش وزن،ضعیف شدن حافظه؛جنون و افسردگی شوند.اگرچه مصرف B12  برای درمان از دست رفتگی حافظه،افزایش تمرکز و انرژی توصیه نشده است این موارد از لحاظ علمی هنوز اثبات شده نیستند.آن ها مصرف روزانه 2.4 میکروگرم B12  را برای افراد بالغ توصیه میکنند.این ویتامین میتواند در گوشت ماهی،گوشت قرمزتخم مرغ،شیر،گوشت ماکیان و غله جات غنی صبحانه یافت شود.برای زنانی که گیاهخوار هستند یک رژیم ویتامینی مناسب ضروری است.کوریا در اینمورد تزریق این ویتامین را توصیه میکند که بهترین راه جذب آن در بدن است.

فولیک اسید (ویتامین B9)

اگرچه فولیک اسید بیشتر از ویتامین های ضروری برای زنان باردار شناخته شده است،همچنین برای زنان در سنین بالاتر هم ضروری است.کوریا میگوید: " فولیک اسید باعث حفاظت از قلب میشود که در نتیجه باعث ساخته شدن نسج های تازه میشود.میشود گفت که به طور کلی بسیار کمک کننده است".(سیارک)  

فولیک اسید یک نوع ویتامین B-Complex است که به ساخته شدن سلول های خونی جدید کمک میکند.نشانه های کمبود B9 سردرد،از دست دادن وزن،ضعف جسمانی و افزایش هوموسیستین در خون است که فاکتوری برای افزایش خطر بیماری های قلبی میباشد.بر اساس تحقیقی که انجمن سلامت آمریکا در سال 2005 انجام داده است میتوان گفت در حقیقت مصرف فولیک اسید خطر ابتلا به فشارخون بالا را کاهش میدهد.

دانشمندان در این پروژه به بررسی 94000 زن در سنین بین 27 تا 44 و حدود 62000 زن در سنین بین 43تا 70 سال که هیچ سابقه ای بای فشار خون بالا نداشتند پرداختند.

محققان در این تحقیق زنانی که مصرف روزانه بالای 1000 میکروگرم فولیک اسید و کسانی که پایین 200 میکروگرم روزانه  داشتند را مقایسه کردند.آن ها نتیجه گرفتند که 12347 زن با سن بالا بیماری فشار خون داشتند و کسانی که مصرف فولیک اسید بالاتری داشتند 18 درصد کمتر به این شرایط دچار شده بودند.به بیان دیگر،د رمقیاس سالانه ازهر 1000 زنی که مصرف روزانه 1000 میکروگرم فولیک اسید به بالا داشتند،6 مورد کمتر دچار فشار خون بالا شده بودند.طبق گفته ی محققان این بدان معنی نیست که زنان باید روزانه بش ار 1000 میکروگرم فولیک اسید مصرف کنند بلکه باید تلاش کنند که میزان توصیه شده ی 400 میکروگرم را حتما رعایت نمایند.

فولیک اسید در مرکبات،گیاهان سبز برگ،نارنج؛خانواده توت و روغن زیتون یافت میشود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸مادرم روزی 4 لیوان شیر می خوره با هفته ای یک عدد قرص فوزامکس فقط جلو پیشرفتش گرفنه شده تا جوان هستی باید پیشگیری کنی

۱۳۹۵/۱۲/۷با سپاس از شما

۱۳۹۵/۱۲/۶مطالب خیلی مفید و کاربردی هستند ،سپاسگزارم.

در ادامه بخوانید...

آیا قهوه برای سلامتی خوب است

در

براساس نتایج یک پژوهش در کره جنوبی، نوشیدن چند فنجان قهوه در روز می‌تواند در جلوگیری از انسداد رگ‌های خونی از عوامل کلیدی در بیماری‌های قلبی موثر باشد.برای انجام این پژوهش، وضع سلامت بیش از ۲۵ هزار مرد و زن کارمند در محل کار آنها به طور مرتب بررسی شد.

با این حال، در مطالعات دیگری آمده است که بین مصرف قهوه و مشکلاتی مثل افزایش کلسترول یا فشار خون ارتباط نزدیکی وجود دارد.تحقیقات تازه حاکیست زنانی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می نوشند با خطر کمتر ابتلا به افسردگی روبرو هستند.

معلوم نیست چرا قهوه ممکن است چنین اثری داشته باشد اما نویسندگان این مقاله معتقدند که کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث تغییرات شیمیایی در مغز شود. قهوه بدون کافئین اثر مشابهی نداشت.این یافته ها حاصل مطالعه بر بیش از ۵۰ هزار پرستار زن در آمریکاست.کارشناسان اکنون توصیه می کنند که مطالعات بیشتری برای درک این ارتباط انجام شود.

آنها می گویند هنوز زود است که به زنان توصیه شود برای بهبود حال روحی قهوه بیشتری بنوشند.تیم محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد وضعیت سلامتی زنان را طی یک دهه از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ زیر نظر گرفت و برای ضبط میزان مصرف قهوه توسط آنها از پرسشنامه هایی استفاده کرد.در این مدت کمی بیش از ۲۶۰۰ زن به افسردگی مبتلا شدند.

بیشتر این زنان اصلا قهوه نمی نوشیدند یا فقط عادت به نوشیدن مقدار کمی قهوه داشتند.خطر ابتلا به افسردگی برای کسانی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می خوردند، در مقایسه با زنانی که هفته ای یک فنجان یا کمتر قهوه کافئین دار می نوشیدند، ۱۵ درصد کمتر بود.کاهش خطر ابتلا به افسردگی برای کسانی که روزانه چهار فنجان یا بیشتر قهوه می خوردند ۲۰ درصد بود.

احتمال آنکه کسانی که مرتب قهوه می نوشیدند سیگار بکشند یا الکل مصرف کنند بیشتر بود و کمتر احتمال داشت که به کلیسا بروند و کارهای داوطلبانه انجام دهند. همچنین احتمال اضافه وزن، فشار خون یا دیابت در آنها کمتر بود.حتی پس از احتساب همه این متغیرها، روند ارتباط افزایش مصرف قهوه با کاهش افسردگی برقرار بود.کافئین زیاد همچنین می تواند احساس اضطراب را تشدید کند.

پروفسور برتیل فردهولم کارشناس دارو و فیزیولوژی در موسسه سوئدی کارولینسکا گفت که این یافته ها برای دوستداران قهوه اطمینان بخش است.او گفت: "این با مقدار زیادی از مطالعات قبلی و آنچه درباره کافئین و مغز می دانستیم جور در می آید. کافئین آدنوسین را مسدود می کند، که تاثیری شبیه به افزایش تولید دوپامین دارد. و بیش از پیش روشن می شود که نواحی غنی از دوپامین در مغز خیلی بیش از آنکه قبلا فرض می شد در افسردگی نقش دارد."

"علیرغم بعضی تلاش های جانانه برای نشان دادن خطرات قهوه، تا حالا این مساله ثابت نشده است. این مطالعه تازه یکی دیگر از نگرانی ها در مورد مصرف کافئین را برطرف می کند. شواهد قوی وجود دارد که اگر قهوه به اندازه مصرف شود، از چیزهایی نیست که به سلامت ما آسیب بزند."

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۱این قهوه های فوری هم تاثیر دارن؟

در ادامه بخوانید...