آشفتگی مطلق در قیمت گذاری دو پرچمدار جدید سامسونگ

در

به گزارش BGR.COMشنبه گذشته سامسونگ در جشنواره MWC بارسلونا دو محصول جدید خود یعنی گلگسی S9 و گلگسی S9 PLUS را معرفی کرد و البته حتی یک نفر در دنیا بابت دیدن جزییات این دو محصول سورپرایز نشد در واقع تمام جزییات و مشخصات این دو پرچمدار سامسونگ پیش از آنکه مدیران اجرایی سامسونگ روز شنبه در بارسلون آنها را بیان کنند به نوعی لو رفته بودند.

قیمت گذاری دو محصول جدید سامسونگ باعث تعجب و اعتراض بسیاری از کاربران شده است

کارشناس GBR  افزود : همه ما می دانستیم که گلکسی اس 9 و گلگسی اس 9 پلاس دقیقا شبیه نسل قبلی خود هستند و اصطلاح "باز طراحی" به نوعی یک تبلیغ بسیار ساده انگارانه برای فریب بازار محسوب می شود. ما همچنین می دانستیم که آنها (سامسونگ) تقریبا تمام قدرت و هدف خود روی دوربینهای معرکه محصولشان معطوف خواهند کرد و به نوعی روی این خصیصه قدرتمند گوشی خود مانور خواهند داد . ما حتی به طور دقیق می‌دانستیم که پرچمداران جدید سامسونگ چه موقع برای پیش فروش در دسترس قرار خواهند گرفت .

تنها چیزی که ما نمی‌دانستیم این بود که قیمت گلگسی اس 9 و گلگسی اس 9 پلاس چقدر خواهد بود .

که حالا بعد از گذشت این مدت مشخص شد که دلیل اینکه هیچکس از قیمت نهایی پرچمدارهای سامسونگ خبر ندارد چیست :

سامسونگ در بحث قیمت گذاری دچار یک آشفتگی مطلق شده است

در حقیقت به نظر می رسد که سامسونگ و شرکای تجاریش تا آخرین دقایق به یک نظر قطعی و مشخص در مورد قیمت نرسیده‌اند . البته اینکه ما می گوییم "به نظر می رسد" دلیلش این نیست که دقیقا از اتفاقاتی که پشت پرده رخ می دهد اطلاع نداشته باشیم. نتیجه این آشفتگی این است که هر کدام از  اپراتورهای تلفن همراه  این دو گوشی  را با یک قیمت متفاوت در اختیار کاربران آن در  ایالات متحده  آمریکا قرار می دهند.

( در آمریکا علاوه بر شرکتهای تولید کننده گوشی تلفن همراه ، بعضی از اپراتورها ضمن ارائه خدمات مخابراتی  گوشیهای جدید را در قالب پکهای پیشنهادی به کاربران می فروشند)

 و این یعنی کاربران در جاهای مختلف دنیا برای یک گوشی یکسان مبالغ مختلفی را پرداخت خواهند کرد. اما همچنان باید بدانید که بهترین و ارزانترین راه خرید این گوشیها این است که آنها را مستقیما از خود سامسونگ تهیه کنید .

طراحی گلگسی اس 9 هیچکس  را سورپرایز نکرد

به عنوان مثال قیمت این دو گوشی توسط چهار اپراتور بزرگ تلفن همراه در ایالات متحده به شرح ذیل است که می توانید این قیمتها را با خود سامسونگ مقایسه کنید . (سیارک)

 

Samsung: $720 for the Galaxy S9, $840 for the Galaxy S9+

سامسونگ 720 دلار برای S9 و 840 دلار برای S9+

 

Verizon: $800 for the Galaxy S9, $930 for the Galaxy S9+

اپراتور وریزون 800 دلار برای S9 و 930 دلار برای S9+

 

AT&T: $790 for the Galaxy S9, $915 for the Galaxy S9+

اپراتور ای تی اند تی 790 دلار برای S9 , 915 دلار برای S9+

 

T-Mobile: $720 for the Galaxy S9, $840 for the Galaxy S9+

 اپراتور تی موبایل  720 دلار برای S9 و 840 دلار برای S9+

 

Sprint: $792 for the Galaxy S9, $912 for the Galaxy S9+

اپراتور اسپرینت 792 دلار برای S9 و 912  دلار برای S9+

(لازم به ذکر است که اسپرینت ضعیفترین پوشش سیگنال را در ایالات متحده دارد )

همانطور که مشاهده می کنید تنها اپراتور T-MOBILE قیمتهایی برابر با قیمتهای رسمی کمپانی سامسونگ را انتخاب کرده است و ما بقی اپراتورها حتی با وجود طرح پیش پرداخت هم قیمت بیشتری از سامسونگ انتخاب کرده اند . البته همانطور که می دانید خدماتی که این اپراتورها ارائه می دهند متفاوت است و همیشه VERIZON بهترین خدمات را نسبت به سایر اپراتورها ارائه می کند . این شرکت پوشش سیگنال بسیار خوبی در اغلب نقاط امریکا دارد. و این تفاوت قیمتها عموما به اطر خدمات متفاوت ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه است اما همین سپتامبر گذشته بود که :

شرکت اپل گوشی آیفون 8 و آیفون X را در یک سیستم کاملا یکپارچه با قیمت یکسان در سرتاسرآمریکا ارائه کرد . در ایالت متحده فقط  اپراتورهای  at&t و Verizon هستند که گوشی iPhone را می‌فروشند و آیفون X هم در تمام آمریکا و توسط هر دو اپراتور و خود شرکت اپل با قیمت یکسان 999 دلار عرضه شد

 

رنگبندی ارائه شده برای گلگسی اس 9

 

اما موضوع دیگر که باعث شده است که سیاست سامسونگ در قیمت گذاری عجیب به نظر برسد این است که در حالیکه اکثر کشورهای دنیا افزایش قیمت زیادی را نسبت به محصول پیشین سامسونگ تجربه می کنند خریداران این گوشی در آمریکا کاهش قیمت 30 و 10 دلاری را نسبت به گلگسی اس 8 و گلگسی اس 8 پلاس تجربه می کنند .

گلگسی اس 8 با قیمت 750 دلار در آمریکا عرضه شد و هم اکنون برادر کوچکترش با قیمت 720 دلار در آمریکا به فروش می رشد و این یعنی 30 دلار کاهش قیمت نسبت به نسخه قدیمی تر و همچنین گلگسی اس 9 پلاس هم در آمریکا با قیمت 840 دلار عرضه خواهد شد در حالیکه گلگسی اس 8 پلاس با قیمت 850 دلار عرضه شد . در حالیکه اپل در سال 2018 قیمت محصولات خود را از وضعیت فعلی هم بالاتر خواهد برد اما سامسونگ برای اینکه بتواند در بازار رقابتی با اپل موفق باشد قیمت پرچمدار خود را حداقل در آمریکا کاهش داد. سامسونگ برنامه بلند مدتی برای جذب بازار ایالات متحده دارد و به همین دلیل با اینکه در اکثر نقاط دنیا قیمت گوشیهای خود را افزایش داده است اما در آمریکا روند کاهش قیمت را در پیش گرفته است تا بتواند این بازار بسیار گسترده را به تدریج از چنگال اپل و آیفون خارج کند. اما در هر صورت این موضوع باعث نارضایتی کاربران سامسونگ در اقصی نقاط دنیا به خصوص در آسیای شرقی شده است و حتی این موضوع باعث شده است که در فضای مجازی عکس العملهای منفی نسبت به چیپست اکسینوس ۹۸۱۰  به راه بیفتد هر چند عملکرد این چیپست در بنچ مارکهای تست سخت افزار خارق العاده بوده است اما این تفاوت قیمت بین کاربران باعث ایجاد یک دید منفی شده است

همانطور که اطلاع دارید گلگسی اس 9 و گلگسی اس 9 پلاس در دو نسخه ارائه می شوند . که نسخه اول که مخصوص بازارهای چین و آمریکاست با چیپست بی نظیر اسنپدراگون 845 ارائه می شود و نسخه جهانی آن که به دیگر نقاط دنیا اختصاص دارد با چیپست اکسینوس 9810 ارائه می شود.

قیمتگذاری گلگسی اس 9 در حدود همان قیمت محصولات قبلی سامسونگ یعنی اس 8 و نوت 8 بوده است

کارشناسان BGR معتقدند که اینچنین آشفته بازاری در طول عمر بازار تلفنهای همراه بی سابقه بوده است و این بی توجهی به نوعی توهین به کاربران سامسونگ در نقاط مختلف دنیا است .

سامسونگ مدتهای زیادی را صرف تبلیغ این دو گوشی پرچمدارش کرد و به نوعی این موضوع را به همگان القا کرد که با یک محصول بسیا متفاوت از قبل مواجه خواهیم شد اما وقتی به قیمت گذاری S9 و S9+ نگاه می کنیم متوجه می شویم که در واقعیت هیچ چیز عجیب و جدیدی در این دو محصول نیست و کاهش قیمت آنها در آمریکا به نوعی نشان دهنده پسرفت آنها در ارائه یک تکنولوژی جدید و برتر است . البته لازم به ذکر است که بعضی از این اپراتورها نظیر AT&T  برای جذب مشتری شیوه های پرداختهای 24 ماهه و یا 30 ماهه را هم تحت پوشش قرار می دهند . این شرکت بزرگترین اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در ایالات متحده آمریکا است و مسلما این طرحها در راستای اهداف بلند مدت سامسونگ برای جذب بازار آمریکا است اما در هر صورت این آشفتگی قیمت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

با توجه به قیمتهای ذکر شده در BGR احتمالا گلگسی اس 9 در کشور خودمان با قیمتی حدود سه میلیون و پانصد هزار تومان و گلگسی اس 9 پلاس با قیمتی حدود چهار میلیون تومان عرضه خواهد شد و به همین دلیل باید منتظر قیمت بسیار نجومی برای گلگسی نوت 9 باشیم .

در حالیکه اپل در سال 2018 قیمت محصولات خود را از وضعیت فعلی هم بالاتر خواهد برد اما سامسونگ برای اینکه بتواند در بازار رقابتی با اپل موفق باشد قیمت پرچمدار خود را حداقل در آمریکا کاهش داد.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوآوی روی طرح کلگسی x سامسونگ کار می کند

در

حالا دیگر چند وقتی است که هیچ شکی وجود ندارد، آینده گوشیهای هوشمند در اختیار صفحات خمیده و انعطاف پذیر خواهد بود و دیگر همه شرکتها مشغول کار بر روی این نوع گوشی هستند.

در حالیکه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ موسوم به گلگسی x هنوز حتی به صورت یک طرح واقعی رسمی ارائه نشده است اما در حال حاضز هوآوی مشغول برنامه ریزی روی این موضوع است که چطور روی طرح گوشی خمیده ( انعطاف پذیر) مختص خودش کار کند!

رییس کمپانی هوآوی ریچارد یو در اکتبر گذشته اعلام کرد که این شرکت مشغول کار بر روی یک محصول انعطاف پذیر است در حال حاضر طرحهایی از تلفن خمیده هوآووی در فضای مجازی به نمایش گذاشته شده است که به نوعی ماهیت طرح هوآوی را مشخص می کند و طرفداران این فناوری متوجه می شوند که باید منتظر چه چیزی باشند در واقع هوآوی صاحب پتنت طراحی این گوشی هوشمند است .  (اصطلاح پتنت به معنای حق ثبت یا ثبت اختراع است)

آنچه که در این طرح می بینیم کاملا شبیه تبلتهای تاشو است منتها این بار صفحه نمایش خم می شود. بزرگترین چیزی که در مورد صفحه نمایش انعطاف پذیر هوآوی می توان ذکر کرد این است که این گوشی فاقد خطوط برش احمقانه است و دو صفحه نمایش بزرگ دارد که با یکدیگر ادغام می شود والبته این صفحه نمایش به حدی قابل انعطاف است که می توان آن را مثل یک کتاب باز و بسته کرد.

به هر حال این رقابت بین سه شرکت هوآوی و اپل و سامسونگ وجود دارد و باید دید کدام یک از این سه شرکت قادر خواهند بود اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر را تولیذ کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که دو شرکت اپل و سامسونگ هنوز موفق به تولید حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش نشده اند در حالیکه هوآووی با گوشی جدید خود یعنی mate R5 موفق به انجام اینکار شد . آیا ما شاهد شکست اپل و سامسونگ توسط این کمپانی چینی خواهیم بود و اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا با برند هوآووی وارد بازار خواهد شد ؟

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که مدیر عامل سامسونگ در نمایشگاه ۲۰۱۸ MWC  که در بارسلون برگزار شد در پاسخ به خبرنگارانی که سوالات متعددی راجع به زمان رونمایی گلگسی X میپرسیدند پاسخ داد : واقعیت این است که ما به جای اینکه سعی بر اولین بودن در زمینه گوشیهای انعطاف پذیر داشته باشیم تلاشمان را بر بهترین بودن متمرکز کرده‌ایم و تا زمانی که این فناوری کاملا آماده نباشد آن را به بازار عرضه نمیکنیم.

وی در ادمه صحبتهایش اضافه کرد تلفنهای انعطاف پذیر بالاخره خواهند آمد و تنها موضوع زمان ارائه آنها مطرح است.

به هر حال اینطور به نظر میرسد که شرکت سامسونگ به طور فزاینده ای مشغول تبلیغات راجع به این موضوع است و احتمال دارد که در پایان سال میلادی جاری شاهد نسل اولیه این اسمارت‌فونها باشیم. و لذا رقابت اصلی هوآوی با سامسونگ خواهد بود.

سامسونگ حتی برای این محصول اسم هم انتخاب کرده است و گلگسی ایکس نام اسرار آمیزی است که این شرکت برای تلفنهای هوشمند خمیده( انعطاف پذیر) در نظر گرفته است. حالا هر روز شایعات بیشتری از این فناوری به بیرون درز پیدا میکند هر چند پتنتهای هوآوی هم باعث شده است که شکل این تلفنها بیشتر از پیش آشکار شود ولی شایعه استفاده از صفحات شکلپذیر هم همچنان داغ است.

به هر حال گلگسی ایکس نقطه شروع این تلفنها خواهد بود یا هوآوی موفق به تولید گوشی با صفحه تاشو خود خواهد شد، مهم نیست بلکه موضوع اصلی این است که آینده تلفنهای هوشمند همین تلفنهای با صفحات تاشو و انعطاف پذیر خواهد بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین گوشی ها در 2018 ده مورد

در

با گذشت نزدیک به هشت ماه از سال جاری میلادی شاهد گوشی های هوشمند متفاوتی بوده ایم و بیشتر برند های بزرگ فعال در این حوزه اقدام به معرفی و عرضه محصولات جدید خود کرده اند. مدل های جدید تلفن های هوشمندی که توسط این برند ها عرضه یا معرفی شده است، گستره وسیعی را از لحاظ سخت افزاری و قیمت شامل می شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از این مدل های جدید آشنا کنیم که بازخورد خوبی در میان خریداران داشته اند و با ذکر اطلاعاتی جزئی تر در خصوص هر یک اگر قصد خرید داشته باشید می توانید از مطالبی که عنوان خواهد شد بهره بگیرید. با سیارک همراه باشید.

اچ تی سی. یو 12 پلاس، HTC U12+، قیمت: 799 دلار

اگر از جلمه افرادی هستید که ترجیح می دهید گوشی های هوشمند همان سبک کلاسیک و اصلی خود را حفظ کنند و خیلی مشتاق به دست گرفتن گوشی هایی که صفحات نمایشگر منحنی شکل دارند نمی باشید، اچ تی سی یو 12 پلاس می تواند گزینه ایده آلی باشد. این گوشی همراه از لحاظ سخت افزاری بسیار قدرتمند است و چندان از قابلیت های تصویری که اخیرا در تلفن های هوشمند استفاده می شود، بهره نمی گیرد. صفحه نمایش این تلفن همراه به نسبت بزرگ است (18:9) و با وجود این که بسیاری از قابلیت های گوشی جدید را ندارد، مدل های جدید تلفن های هوشمندی که توسط این برند ها هوشمند می کند؛ از آن جمله می توان به چهار دوربین موجود بر روی این مدل جدید اچ تی سی اشاره کرد (دو دوربین در قسمت جلویی و دو دوربین در قسمت عقبی) و تمامی این دوربین ها حساس به لمس هستند و کناره های فعال دارند (pressure-sensitive Active Edge sides)؛ به وسیله این قابلیت با فشار دادن گوشی همراه به کمک رسان گوگل و این گونه برنامه ها دسترسی خواهید داشت. البته این گونه به نظر می رسد که با این قیمت می توان گوشی های هوشمند بهتری خریداری کرد، با این وجود اگر از طرفداران مدل های اج تی سی باشید، یو پلاس گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

نوکیا سون پلاس، NOKIA 7 PLUS، قیمت: 349 یورو

نوکیا با عرضه کردن مدل های جدید گوشی های هوشمند در حال بازگشت به عرصه رقابتی در این حوزه و بازگردندان نام و نشانی است که زمانی در میان برند های سازنده تلفن های هوشمند داشت و بخش اعظم این موفقیت را مدیون صاحب امتیاز جدید خود، اج ام دی گلوبال است. نوکیا سون پلاس، فوق العاده ترین مدلی است که اخیرا توسط نوکیا معرفی و روانه بازار شده است. اندازه این /گوشی همراه نه چندان بزرگ است و نه چندان کوچک و ظاهر بسیار زیبایی برای آن در نظر گرفته شده است. بر خلاف اکثر مدل های تلفن همراه که در این روز ها برای ساخت بدنه شان از شیشه و آلومینیم استفاده می شود، در ساخت نوکیا سون پلاس از نوعی سرامیک به خصوص بهره گرفته شده است که آن را بیش از پیش منحصر به فرد می کند. علاوه بر این کناره های آن (در تصویر نیز مشاهده می کنید) به وسیله برنز پر شده است که در کنار رنگ مشکی آن ترکیب بسیار زیبایی را به وجود آورده است.

موتورولا موتو جی سیکس پلی، MOTOROLA MOTO G6 PAY، قیمت: 199 دلار

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که ارزان قیمت و در عین حال به روز باشد و از سخت افزار نسبتا خوبی بهره بگیرد، موتو جی سیکس پلی، گزینه بسیار ایده آلی است (که واقعا در مقایسه با سایر مدل ها ارزان است).  هدف اصلی از ساخت و عرضه این مدل جدید موتورولا فروش بیشتر و سود کمتر بوده است که در نوع خود برنامه قابل توجهی است. البته چندان جای شگفتی نیست که سخت افزار گوشی موتورولا موتو جی سیکس پلی در مقایسه با سایر مدل های جدید نسبتا ضعیف است؛ با این حال اگر چندان انتظار زیادی از یک گوشی هوشمند نداشته باشید، هم چنان گزینه خوبی است. اندازه صفحه این مدل 18:9 و ال سی دی است و به هنگام بازی کردن و تماشای ویدئو کیفیت لازم را خواهید داشت؛ دوربین به کار گرفته شده در آن نیز تا حدودی رضایت بخش است. این امکانات البته چندان هیجان انگیز نیست اند (که در مقایسه با قیمت آن قابل درک است)، با این وجود باتری به کار گرفته شده در موتو جی سیکس پلاس بسیار قدرتمند است و در حقیقت همین باتری نقطه قوت اصلی آن به شمار می رود (4000 میلی آمپر ساعت قدرت باتری است).

سونی اکسپریا اکس زد تو، SONY XPERIA XZ2، قیمت: 649 دلار

به جرأت می توان گفت که این مدل جدید سونی، بهترین تلفن هوشمندی بوده است که طی چند سال اخیر روانه بازار کرده است. سخت افزار به کار گرفته شده در این مدل جدید فوق العاده است و تمامی برنامه ها و بازی هایی که در حال حاضر روی تلفن های هوشمند استفاده می شوند را به سادگی اجرا خواهد کرد. علاوه بر این دوربین فوق العاده 4 کی اچ دی آر در آن به کار گرفته شده است. تنها نقطه ضعفی که باعث شده است این گوشی هوشمند فوق العاده قدرتمند در رده هفتم لیست ما جای گرفته باشد، صفحه نمایشگر آن است و کیفیت این صفحه نمایشگر هم پای سخت افزار و دیگر امکانات اش نیست. با تمام این تفاسیر، عرضه این گوشی هوشمند از سوی سونی نوید آینده ای بهتر برای این برند فوق العاده و محصولات اش را می دهد.

ال جی جی 7 تینک، LG G7 THINQ، قیمت: 750 دلار

پیش از این ال جی مدل جی فایو را روانه بازار کرده بود که در نوع خود تلفن هوشمند کارا و جالب توجهی بود، اما ظاهر آن چندان خوشایند خریداران نبود، علاوه بر این مدل جی سیکس ال جی که سال بعد روانه بازار شد برای مدتی بازخورد خوبی در میان خریداران داشت تا این که در سایه برند ها و مدل های دیگر قرار گرفت. اما آیا مدل جدید جی سون تینک قادر خواهد بود خود را از سایه مدل های بزرگ تر خارج کند؟ ممکن است. به این خاطر که مدت زمان چندان زیادی از عرضه این مدل جدید ال جی به بازار نمی گذرد، نمی توان با قطعیت در خصوص آینده آن اظهار نظر کرد، با این حال، در همین چند وقتی که عرضه شده، باز خورد بسیار خوبی در میان خریداران داشته است. ظاهر آن به خوبی تمامی مدل هایی که اخیرا عرضه شده اند است و قادر به رقابت با آن ها است و نیز سخت افزار به کار گرفته شده در آن تا حدود بسیار زیادی نیاز های خریداران را بر طرف خواهد کرد. صفحه نمایشگر 6.1 اینچی کواد اچ دی آن نیز بسیار خوب است.

موتورولا موتو جی سیکس پلاس، MOTOROLA MOTO G6 PLUS، قیمت: 350 دلار

با در نظر گرفتن قیمتی که روی این مدل جدید جی سیکس در نظر گرفته شده است، می توان عنوان کرد که با توجه به ظاهر زیبا و سخت افزار قدرتمند اش گزینه بسیار به صرفه و ایده آلی خواهد بود. آلومینیم و شیشه به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند بسیار فرا تر از این قیمت می نماید و در کنار این صفحه نمایشگر 5.9 اینچی 18:9 از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار است. علاوه بر این ها اسنپ دراگون 630 به کار گرفته شده روی این مدل جدید موتورولا قابلیت اجرای بیشتر بازی ها و نرم افزار های حال حاضر را دارد. دوربین دوگانه آن نیز کمتر روی تلفن های هوشمند با این قیمت مشاهده می شود. با تمام این تفاسیر می توان عنوان کرد که موتورولا با در نظر گرفتن این قیمت برای مدل جی سیکس پلاس اقدام هوشمندانه ای انجام داده و همین منصفانه بودن قیمت به نسبت امکانات در نهایت خریداران بسیاری برای این محصول جدید شان به ارمغان خواهد آورد.

آنر ناین لایت، HONOR 9 LITE، قیمت: 199 یورو

اگر چه لمس کردن پلاستیک های به کار گرفته شده در کناره های آنر ناین لایت کمی احساس ناخوشایندی به همراه دارد، برای طراحی ظاهر آن وقت زیادی صرف شده است و با یک نگاه می توان به آن علاقه مند شد. علاوه بر این جنس آینه مانند و آبی رنگ قسمت پشتی این مدل جدید تلفن هوشمند، زیبایی آن را دو چندان می کند و با این قیمت ظاهری بهتر از آن نمی توان یافت. در حقیقت اگر به دنبال یک تلفن همراه ارزان قیمت می گردید که ظاهر آن به هیچ وجه گواه این مسئله نباشد، بهتر از آنر ناین لایت نخواهید یافت. صفحه نمایشگر 18:9 1080 پی آن کیفیت خوبی دارد. پردازنده کرین 659 آن هم قادر به اجرا کردن بیشتر بازی های حال حاضر تلفن های هوشمند می باشد (البته نه در بهترین حالت گرافیکی). علاوه بر این ها چهار دوربین مجزا در این مدل جدید وجود دارد (دو دوربین در قسمت پشتی و دو دوربین در جلو تلفن همراه). به طور کلی به نسبت 199 یورویی که برای آن هزینه می شود، گزینه فوق العاده ای است.

سامسونگ گلکسی اس ناین، SAMSUNG GALAXY S9، قیمت: 699 دلار

طراحی ظریف و بسیار زیبای این مدل جدید تلفن های هوشمند سامسونگ، آن را در میان سایر مدل های عرضه شده تا کنون، از حیث ظاهر بی رقیب می کند. البته این تنها برتری مدل جدید سامسونگ نیست و از جنبه های دیگری نیز در صدر می نشیند: صفحه نمایشگر کواد اچ دی، سوپر امو ال ای دی آن بی رقیب است و علاوه بر این پردازشگر اکسیون 9810 مورد استفاده در آن بهترین پردازشگر حال حاضر مورد استفاده در گوشی است و در آزمایش هایی که روی آن ها انجام شد توانست عملکرد بهتری نسبت به اسنپ دراگون 845 داشته باشد. سامسونگ برندی است که همیشه بهترین ها و با کیفیت ترین ها را در محصولات خود استفاده می کند و این بار هم متفاوت از قبل نیست. تنها نقطه ضعفی که می توان برای این مدل جدید سامسونگ ذکر کرد این است که به نسبت قیمت 699 دلاری، کمی انتظار بیشتری از آن می رود و نتوانسته است یک پارچگی فوق العاده مدل قبلی، گلکسی اس ایت را حفظ کرده باشد. با تمام این تفاسیر اگر به دنبال تجربه ای بی نظیر در استفاده از تلفن های هوشمند اندرویدی هستید، این مدل جدید سامسونگ انتخابی فوق العاده خواهد بود.

وان پلاس سیکس، ONEPLUS 6، قیمت: 624 دلار

به واسطه بهره گرفتن از صفحه نمایشگر امو ال ای دی در این مدل جدید، وان پلاس سیکس، توانسته بازخورد بسیار بهتری از مدل های پیشین خود داشته باشد و علاوه بر این شیشه منحصر به فرد به کار گرفته شده برای طراحی قسمت پشتی این تلفن همراه، آن را بیش از پیش زیبا کرده است. همانند بیشتر رقبای اندرویدی وان پلاس سیکس، برای ساخت آن از پردازشگر اسنپ دراگون 845 استفاده شده است. در مدل های پایه این مدل شش گیگابایت رم در نظر گرفت شده است که بسته به سفارش مشتری بیشتر از این هم می تواند باشد. دوربین های دوگانه به کار گرفته شده در آن البته کمی ضعیف تر از سایر رقبای اش هستند، با این وجود، این کار بی هدف نبوده است و برای پایین تر آوردن قیمت محصول نهایی این دوربین ها مورد استفاده قرار گرفته اند که استراتژی بسیار هوشمندانه ای بوده است. بنا بر این کسانی که توانایی پرداخت 624 دلار را داشته باشند، گزینه ای بهتر از وان پلاس سیکس، پیش رو نخواهند داشت.

هوآوی پی توئنتی پرو، HUAWEI P20 PRO، قیمت: 885 دلار

مدل جدید برند هوآوی، پی توئنتی پرو، به عنوان بهترین تلفن هوشمند لیستی که در نظر گرفته ایم، انتخاب می شود و به طور کلی می توان گفت که این را مدیون یک قابلیت بسیار منحصر به فرد به کار گرفته شده در آن است. قابلیتی که به گونه ای گوشی های هوشمند را وارد برهه زمانی جدیدی می کند. و این قابلیت منحصر به فرد دوربین سه گانه ای است که در قسمت پشتی تلفن همراه قرار گرفته اند. سه دوربین؟ در نگاه اول ممکن است این قابلیت غیر ضروری و حتی مسخره به نظر برسد، با این وجود، به محض این که تلفن همراه را در دست می گیرید، از اهمیت و چون چرای این خلاقیت آگاه می شوید. اما چه چیزی است که این خلاقیت را تا این حد با اهمیت می کند؟ در حقیقت استفاده از دوربین سه گانه به جای دو دوربین، این امکان را فراهم می کند که فرد قابلیت بزرگنمایی اپتیکال سه برابر (3x optical zoom) و نیز بزرگنمایی هایبرید پنج برابر (5x hybrid zoom) را داشته باشد؛ به این معنا که از فاصله ای قابل توجه می توان جزئیات بسیار زیادی از منظره مورد نظر را مشاهده و از آن عکس برداری کرد.

علاوه بر این کیفیت عکس های دریافتی نیز فوق العاده و بی نظیر هستند. رنگ تاریک روشنی که می توان برای قسمت پشتی آن انتخاب کرد نیز ظاهر فوق العاده ای به این تلفن هوشمند می بخشد؛ صفحه نمایشگر آن نیز او ال ای دی (OLED) 1080 پی است که کیفیت فوق العادهای دارد. علاوه بر این باتری به کار گرفته شده در آن 4000 میلی آمپر ساعت قدرت دارد که برای ساعاتی طولانی امکان روشن ماندن آن را فراهم می کند. مطمئنا هر کسی قادر به پرداخت چنین رقمی برای یک تلفن هوشمند نخواهد بود، با این وجود، دوربین های به کار گرفته شده در آن، ارزش این هزینه کردن را دارند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چهارمین لیگ بازی های رایانه ای ایران

در

چهارمین لیگ بازی های رایانه ای ایران درحال برگزاری است.

این مسابقات توسط سامسونگ میزبانی می شود. باتوجه به تعداد بالای گیمر در کشور انتظار استقبال بیشتری بود که فعلا محقق نشده است. مسابقات از 6ام تا 16 شهریور از ساعت 10 تا 22 ادامه خواهد داشت.

 این مسابقات در سالن 30 برج میلاد تهران در حال انجام است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تلویزیون جدید سامسونگ | نمایشگر ماژولار

در

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2019 تلویزیون جدید را معرفی کرد. این تلویزیون ماژولار است. اندازه این تلویزیون 219 اینچ است. مشتری متناسب با نیاز خود می تواند تعدادی صفحه نمایش بخرد و به دیوار بچسباند. این تلویزیون از 2 بخش اصلی تشکیل پایه و نمایشگر تشکیل شده است. جالب است که نمایشگر ها به صورت مغناطیسی به دیوار وصل می شوند و نیازی به پیچ و اتصالات ندارند.

نمایشگر های جدید هیچ قابی ندارند. این تلویزیون تا سال 2020 وارد بازار خواهد شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گالاکسی M10 سامسونگ و M20 با صفحه نمایش Infinity-V

در

شرکت سامسونگ گوشی های جدید سری M را برای بازار هند معرفی کرد. گوشی گالاکسی M10 و گالاکسی M20 از تکنولوژی صفحه نمایش Infinity-V بهره می برند.

 

 

مشخصات Galaxy M10

  • Display : 6.22 ", 1520 × 720, LCD
  • Processor : 8-core Exynos 7870, 1.6 GHz, Mali-T830
  • Memory : 2/3 GB operational, 16/32 GB constant, slot for microSD
  • Camera : 13 + 5 megapixel, f / 1.9 (main dual), 5 megapixel, f / 2.0 (front)
  • Battery : 3400 mAh
  • OS : Android 8.1 Oreo, Samsung Experience 9.5

 

مشخصات Galaxy M20

  • Display : 6.3 ", 2340 × 1080, IPS
  • Processor : 8-core Exynos 7904, 1.8 GHz, Mali-G71 MP2
  • Memory : 3/4 GB operational, 32/64 GB constant, slot for microSD
  • Camera : 13 + 5 megapixel, f / 1.9 (main dual), 8 megapixel, f / 2.0 (front)
  • Battery : 5000 mAh, fast charging 15 W
  • OS : Android 8.1 Oreo, Samsung Experience 9.5

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گلکسی S10E سامسونگ

در

وب سایت Winfuture عکس سامسونگ گلکسی S10E را منتشر کرد. S10E از برادر های S10 خود کوچک تر است. صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S10E به 5.8 اینچ کوچک شده است.

سنسور اثر انگشت در سمت راست گوشی قرار دارد، کلید های ولوم صدا و کلید دستیار Bixby در سمت چپ قرار داده شده است. گلکسی S10E فقط یک دوربین در جلو خواهد داشت.

 

مشخصات فنی گالاکسی S10E در مقایسه با S10 و S10 پلاس

  Galaxy S10E Galaxy S10
Galaxy S10 پلاس
Display 5.8 اینچ 6.1 اینچ 6.4 اینچ
Memory 6 + 128 GB 6 + 128 GB, 8 + 512 GB 6 + 128 GB, 8 + 512 GB, 12 GB + 1 TB
Main camera Dual camera Triple Camera Triple Camera 
Front-camera Single camera Single camera  Dual camera 
Body colors Black, green, white, yellow Black, green, white Black, green, white
Battery 3100 mAh 3500 mAh 4000 mAh
Prices 749 euros (~ 56 300 rubles) 899/1149 euro (~ 67 600/86 400 rubles) Euro 999/1249/1499 (~ 75 100/93 900/108 900 rubles)

نظرات

در ادامه بخوانید...