گوگل در آپدیت جدید اندروید از آیفون تقلید می کند

در

غول موتورهای جستحوگر سعی دارد توجه کاربران آیفون را به خود جلب کند لذا نسخه بعدی اندروید که طبق گزارش بلومبرگ بستنی پسته‌ای نام دارد از حاشیه بالای صفحه (ناچ) دقیقا با همان برشهای خاص آیفون X پشتیبانی  می کند

 

گوگل در حال کار روی نسخه جدیدسیستم عامل اندروید برای نسل جدید تلفنهای همراه است و نظر می رسد قصد تقلید از سیستم بحث برانگیز ناچ آیفون ایکس را دارد.  نسخه جدید اندروید که امسال ارائه خواهد شد سه خصوصیت بسیار مهم خواهد داشت

  1. همخوانی و هماهنگی کامل با دستیار صوتی گوگل (فوشیا)
  2.  افزایش عمر باطری گوشیها
  3. پشتیبانی از  شکل نوار بالای تلفنهای همراه با همان سبک آیفون 10 (ناچ با برش در وسط صفحه) و البته پشتیبانی از صفحات انعطاف پذیر

به نقل از یک منبع آگاه هدف گوگل از طراحی نسخه جدید سیستم عامل اندروید با این خصوصیات جذب هر چه بیشتر کاربران آیفون به سمت اندروید است هر چند که در سکوت کامل خیری مشغول کار هستند و سخنگوی گوگل نیز این موضوع را تکذیب کرد.

در حالیکه اندروید بیشتر بازار میان رده ها و نسخه های ارزان فیمت بازار را در دست دارد آیفون  مشتریان زیادی در بازار گوشیهای سطح بالا و پرچمدار دارد. مشتریانی که برای بروزرسانیها و برنامه‌ها هزینه های زیادی می کنند. به همین دلیل تقلید از ناچ مختص آیفون ممکن است این وضعیت را در بازار تغییر دهد. این طراحی بدین معنی خواهد بود که نسخه های آتی گوشیهای اندرویدی با ایجاد برش در نوار بالای صفحه محل قرارگیری دوربین و سنسورهای گوشی را عوض خواهند کرد .

NOTCH

بدین ترتیب گوگل سازندگان دستگاههای اندرویدی را پشتیبانی خواهد کرد  تا بتوانند به راحتی از تکنولوژیهایی مثل تشخیص چهره اپل استفاده کنند.

هر چند بعید است که فقط با همین تغییر مشکلات عمده و آزار دهنده سیستم عامل اندروید حل شوند.در حال حاضر میلیونها دستگاه اندرویدی در جهان یا سیستمهای قدیمی و نسخه های منسوخ نرم افزار کار می کنند، مشکلات امنیتی اندورید و عدم نوآوری در نسخه های جدید اندروید همگی از مشکلات این سیستم عامل هستند.

گوگل سیستم عامل اندروید را طراحی و به روز رسانی و کنترل می کند و شرکتهای دیگر دستگاههای اندرویدی را می سازند البته این شرکای تجاری و کارخانه های سازنده هر کدام می توانند سیستم عامل اندروید را به دلخواه خود شخصی سازی کنند . احتمال اینکه تمام دستگاههای اندرویدی از شکل جدید ناچ پیرو ی کنند بسیار ضعیف است. وقتی در نوامبر سال گذشته آیفون 10 معرفی شد شرکت سامسونگ (بزرگترین تولید کننده دستگاههای اندرویدی) در یک برنامه تبلیغاتی به شدت ناچ جدید آیفون را مسخره کردند و آن را غیر کاربردی دانستند اما حالا با گذشت زمان  فکر ساختن ناچ برش خورده برای دستگاههای اندرویدی یعنی گوگل هم مثل اکثر مردم پذیرفته است که با اینکه آیفون 10 نسبت  صفحه نمایش به بدنه ای کمتری از بعضی دستگاههای اندرویدی دارد اما بزرگتر به نظر می رسد .( سیارک)

در حال حاضر گوشی هوشمند ماژولار  essential  که توسط اندرو رابین رییس پیشین اندروید طراحی شده است تنها دستگاه اندرویدی موجود در بازار با این ویژگی است.

essential phone

شنیده ها حاکی از این است که شرکت چینی هوآوی هم مشغول کار بر روی چنین مدلی است.

هماهنگ سازی سیستم عامل اندروید P با دستیار صوتی گوگل  FUCHSIA موید این نکته است که گوگل قصد رقابت با دستیار صوتی آیفون و آمازون یعنی سیری و الکسا را دارد. توسعه دهندگان این سیستم قادر خواهند بود فناوری مبتنی بر صدای گوگل را در اپلیکشنهای خود ادغام کنند. بر طبق گفته هاییک منبع آگاه این کمپانی برای استفاده از دستیار صوتی یک نوار ابزار جستجو را روی صفحه اصلی اندروید تعبیه خواهد کرد. اگر چه این تغییرات برای معرفی در نمایشگاههای امسال تایید نشده‌اند.

یک طراحی دراماتیک و چشمگیر می تواند یک مقابله درست و حسابی با آیفونی باشد که امسال در زمینه کارایی و افزودن قابلیت خاصی به سیستم عامل خود  هیچ جهش واضح و قابل ذکری نداشت  هر سال نام نسخه جدید اندروید از یک نوع شیرینی و دسر گرفته می شود و امسال این نسخه را PISTACHIO ICE CREAM یا بستنی پسته ای نامیده اند . هر چند خود کمپانی از اسمهای رسمی مختلفی استفاده می کند.

 

در هر صورت همه با هیجان بسیار زیاد منتظر رونمایی از اندروید P و ناچ در گوشیهای اندرویدی هستند.  ترجمه  itrans.ir  منبع: Bloomberg.com

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

شعاری که استیو جابز در طول زندگی به دنبال آن بود

در

یکی از مشهورترین نقل قول های استیو جابز (Stay Hungry, Stay Foolish) «گرسنه بمان، احمق بمان» است، شعاری که در طول زندگی به دنبال آن بوده است.


گرسنه بمان به این معنی است که همیشه در پی چیزهای جدید باش و عطش یادگیری چیزهای جدید و با ارزش را در خود زنده نگه دار.
احمق بمان، به این معنی است که هیچ وقت فکر نکن که همه چیز را می دانی. 
در این پست15 گفته از بهترین های او را آورده ایم:
15. اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.
14. چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.
13. به اپل بر نگشتم که ثروت اندوزی کنم. من در زندگی بسیار خوش شانس بوده ام و ثروت دارم. وقتی 25 سالم بود ارزش من 100 میلیون یا بیشتر بود. در آن زمان تصمیم گرفتم که اجازه ندهم این موضوع زندگی ام را خراب کند. هیچ روشی نیست که شما بتوانید همه این پول را خرج کنید، و من طوری به ثروت نگاه نمی کنم که میزان هوش من را ارزش گذاری کند.
جابز درباره بازگشتش از پیکسار به اپل صحبت می کند که هدفش ساختن محصولات زیبا بود نه ثروت. که نتیجه آن iPod, Mac, iPhone , iPad و تاحدودی حتی Apple Watch بود.(سیارک
12. ما برای انجام همه چیزها فرصت پیدا نخواهیم کرد. زیرا این زندگی ما زندگی کوتاهی است و بعد می میرید. پس ما کاری که با زندگی مان می کنیم، بهتر است واقعا خوب باشد و واقعا ارزشش را داشته باشد.
11. زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.
جابز در سخنرانی خود در سال 2003 در دانشگاه استنفورد، مخاطبان را به آزادانه اندیشیدن تشویق کرد. او از دانشگاه انصراف داد اما کلاس هایی که در دانشگاه علاقه داشت (مانند خوشنویسی) را ادامه داد که نتیجه آن جنبه هنری مک بود.
10. تصور می کنم اگر شما کاری را انجام دادید و نتیجه آن چیز خوبی از آب درآمد، آنگاه شما باید کار بعدی را بهتر انجام دهید. نه اینکه روی آن موفقیت برای مدت طولانی بمانید.
جابز هیچ وقت روی دستاوردهایش مانور نمی داد. او از یک پروژه به پروژه بعدی می رفت و در این فرآیند، پروژه های پیشرفته تری انجام می شد. اگر جابز روی موفقیت مک یا آیپاد مکث می کرد هیچ وقت آیپد و آیفون ساخته نمی شد.
9. وقتی نجاری باشید که یک کشوی زیبا می سازد، دلتان نمی خواهد از تخته سه لا برای پشت آن استفاده کنید، اگرچه که این تخته سه لا رو به دیوار باشد و هیچکس آن را نبیند. شما خودتان می دانید که آن تخته سه لا، آنجاست پس تصمیم می گیرید از یک چوب خوب و زیبا برای آن استفاده کنید. برای اینکه شب راحت بخوابید،کیفیت و مرغوبیت باید همه جا به دقت لحاظ شود.(سیارک
8. طراحی فقط آن چه که نظر می رسد و احساس می شود، نیست. طراحی نحوه کارکرد آن است.
7. شما نمی توانید با نگاه کردن به آینده از اتفاقات گذشته سر در بیاورید و آن ها را به هم متصل کنید. شما تنها زمانی می توانید آن ها را درک کنید که به گذشته نگاه کرده باشید. پس شما باید به اینکه اتفاقات یک جوری در آینده به هم متصل می شوند و معنی پیدا کنند، اعتماد کنید. باید به چیزی اعتماد کنید: حس درونی تان، سرنوشت، زندگی، کارما، هر چیزی.
6. در نهایت همه چیز برمی گردد به سلیقه. بر می گردد به تلاش کردن برای اینکه خود را در معرض بهترین چیزهایی که بشر انجام داده قرار دهید و سپس تلاش کنید آن چیزها را به کاری که دارید انجام می دهید بیاورید. پیکاسو جمله مشهوری داشت: هنرمندان خوب، کپی می کنند، هنرمندان بزرگ، می دزدند. و ما همواره از اینکه ایده های عالی را بدزدیم احساس شرمندگی نکرده ایم. و من فکر می کنم، بخشی از آنچه مکینتاش را عالی کرد این بود که کسانی که با آن کار می کردند آهنگسازان، شاعران، هنرمندان، جانورشناسان، و تاریخ دانانی بودند که جزو بهترین دانشمندان کامپیوتر در دنیا هم بودند.
یکی از چیزهایی که اپل را خیلی خاص کرد تمرکز ویژه روی طراحی بود. جابز سخت تلاش می کرد که طراحان را به بالاترین موقعیت های شغلی در درون شرکت ارتقاء دهد و نتیجه آن محصولاتی مانند آیفون بود که پیوند هنر با تکنولوژی بود.
5. این که محصولات را بر اساس نظرات گروه های نمونه از مشتریان طراحی کنید واقعا سخت است. بسیاری از اوقات، مردم نمی دانند از شما چه می خواهند تا زمانی که به آنها آن چیز را نشان ندهید.
منشاء این تفکر، بر می گردد به هنری فورد، بنیانگذار اولین کارخانه صنعت خودروسازی که گفته بود: « اگر از مردم می پرسیدم که چه می خواهند، می گفتند درشکه هایی با اسب های سریع تر». جابز معتقد بود باید محصولات نوآورانه و جدید را بسازید سپس به مردم نشان دهد که چرا آن ها (با اینکه خودشان ممکن است ندانند) به چنین محصولی نیاز خواهند داشت.(سیارک
4. وقتی من هفده سالم بود یک نقل قولی خواندم که شبیه این بود: «گر هر روز جوری زندگی کنید که تصور کنید آن روز آخرین روز زندگی تان باشد، یک روز این تصور به حقیقت تبدیل می شود.» این جمله روی من تأثیر گذاشت و از آن موقع به مدت سی و سه سال هر روز وقتی که من توی آینه نگاه می‌کنم از خودم می‌پرسم: «اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد آیا باز هم کارهایی را که امروز می خواهم انجام بدهم، انجام می‌دهم یا نه؟» هر موقع جواب این سوال برای چند روز پیاپی نه باشد می‌فهمم در زندگی ام به یک سری تغییرات احتیاج دارم.یکی از مهم ترین مسائلی که جابز بر روی آن تمرکز می کرد مرگ بود و اینکه عمر یک انسان به یک زمان کوتاه محدود شده است و هرچه که می توانید بدست بیاورید به همان زمان کوتاه محدود است.(سیارک
3. من به خیلی از کارهایی که نکرده ام به اندازه کارهایی که کرده ام، افتخار می کنم. نوآوری یعنی نه گفتن به هزار چیز.
طراحی یعنی انتخاب کردن و جابز بهترین اننخاب ها را کرده است. برای مثال مدل اولیه آیفون دارای یک دایره قابل کلیک به سبک آی پد بود.
2. کسی دوست ندارد بمیرد، حتی افرادی که می‌خواهند به بهشت بروند نیز مایل نیستند برای رسیدن به آن بمیرند. با این حال مرگ سرنوشت همه‌ی ما انسان‌هاست. هیچکس تاکنون از آن رهایی نجسته است و باید هم همین‌طور باشد زیرا مرگ بزرگ‌ترین اختراع زندگی و مهمترین عامل تغییر آن است. مرگ به معنی رفتن کهنگی و تولد طراوت است.
جابز بر روی اهمیت و فشار نیروی مرگ تاکید می کند. و اینکه باید بر روی آنچه اهمیت دارد تمرکز کنید.
1. اصل و اساس اپل، یک شرکت تولید کننده محصولات مصرفی برای مشتری است. برای آن مشتری که به ما نظر مثبت یا منفی می دهد. او آن کسی است که ما درباره اش فکر می کنیم. و فکر می کنیم وظیفه ما این است که مسوولیت کل تجربه کاربری را به عهده بگیریم. اگر درست از آب در نیاید، خیلی صاف و ساده، تقصیر ماست.
اپل شرکتی است که نسبت به تجربه کاربری مشتریانش وسواس دارد و این نگرش، مستقیما از جابز الهام گرفته است.ا

ین پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ممنون پست جالبی بود.

در ادامه بخوانید...

پر استفاده ترین محصولات ساخت بشر و جایگزین های امروزی آن ها بخش دوم

در

جین های لوی استروس

پارچه های جین آبی رنگ، به شکلی که امروزه آن ها را می شناسیم، برای نخستین بار توسط جیکوب دیویس و لوی استروس و در سال 1873 ساخته شده و از آن ها برای ساخت لباس های مختلف بهره گرفته می شد (غالبا شلوار). این پارچه جین به نسبت استحکام بیشتری در مقایسه با سایر انواع پارچه مرسوم آن زمان داشت و به همین خاطر می شد از آن برای دوختن لباس آن دسته از افرادی استفاده کرد که کار های یدی و دشواری برای گذران زندگی داشتند (با استفاده از این پارچه های جین امکان پاره شدن شلوار  به هنگام کار به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یافت؛ مسئله ای که در آن دوران شایع بود). جالب است بدانید که تمامی لباس های طراحی شده توسط پارچه های جین، تا سال 1960 با نام لباس کار (به انگلیسی overall) شناخته می شدند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

بدون در نظر گرفتن مدل های شلوار جین محبوب و متفاوتی که در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد (از مدل های 501 گشاد تر گرفته تا شلوار های جین اسلیم فیت)، انواع این شلوار ها به عنوان یکی از پر استفاده ترین لباس هایی شناخته می شود که مردم نقاط مختلف دنیا صرف نظر از عقاید و رسم و رسومات به خصوص خود به تن می کنند. شلواری که به منظور استفاده کارگران طراحی و عرضه شده بود و بیش از هر چیز دیگر استحکام پارچه مورد استفاده در آن مد نظر بود، در حال حاضر بدل به یکی از نماد های اصلی طراحی لباس شده و در طرح ها و رنگ های مختلفی برای دوخت لباس از آن بهره گرفته می شود.

در سیارک بخوانیم:

پر استفاده ترین محصولات ساخت بشر و جایگزین های امروزی آن ها بخش اول 

آیفون

در سال 2007 بود که استیو جابز نخستین مدل آیفون ساخته شده توسط خود و شرکت اش را روانه بازار کرد و سبب شد تغییر بزرگی در چگونگی نگریستن مردم به دستگاه های هوشمند تلفن همراه به وجود بیاید. طراحی به خصوصی که در ساخت مدل های اولیه گوشی های آیفون در نظر گرفته شده بود، یعنی استفاده از صفحه لمسی به جای صفحه کلید های مرسوم تا آن زمان، صنعت ساخت تلفن همراه را به طور کلی وارد مرحله جدیدی کرد و از این لحاظ بسیار تأثیر گذار و مهم بود. پس از آن بود که برای استفاده از تلفن همراه، دیگر به جای انگشتان از قلم مخصوص صفحه لمسی استفاده می شد و گوشی های آیفون این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می داد که با استفاده از آی تیونز موسیقی ها و فیلم های گوناگون را با یکدیگر همگام کنند و نیز از صفحه نمایشگر 3.5 اینچی (معادل با 8.889 سانتیمتر) بهره می گرفت؛ قابلیت هایی که همگی تا آن زمان بی سابقه بودند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در حال حاضر چیزی حدود یک دهه از عرضه نخستین مدل های آیفون به بازار می گذرد و هنوز هم این دستگاه های تلفن همراه هوشمند ساخت شرکت اپل، به عنوان یکی از اصلی ترین مدل های صنعت ساخت تلفن همراه به شمار می روند و همیشه قابلیت هایی منحصر به فرد و خلاقانه را با خود به همراه دارند. آخرین مدل های آیفون: آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس، همگی طراحی منحصر به فرد و بسیار زیبایی دارند و قابلیت های مدل های پیشین را به مرحله تازه ای وارد کرده اند؛ نکته جالب توجه در خصوص این مدل های جدید قابلیت شارژ کردن آن ها بدون نیاز به سیم است (شارژ وایرلس).

چاقوی ارتش سوئیس

برای نخستین بار در سال 1890 بود که این چاقوی چند کاره که با نام «چاقوی ارتش سوئیس» شناخته می شود، به طور انحصاری برای استفاده سربازان ارتش کشور سوئیس طراحی شد. پس از چند سالی البته این چاقو های چند کاره طرفداران بسیاری پیدا کردند و مردم عادی نیز از آن ها بهره می گرفتند؛ کشور سوئیس و کسانی که ایده پرداز اصلی طراحی و ساخت این چاقو ها بودند، حق انحصاری طراحی و ساخت آن ها را به شرکتی آلمانی به نام وستر اند کو فروختند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در چند دهه اخیر دوباره یک شرکت سوئیسی به نام ویکتورینوکس مدل های تازه ای از این چاقو های همه کاره طراحی و روانه بازار کرده است؛ چاقو هایی که همچون گذشته طرفداران بسیاری دارند. بسته به نیاز های هر فرد می توان وسایل مختلفی بر روی این چاقو ها قرار داد (در برخی از مدل های چاقو های همه کاره امکان نصب چهل و چهار دستگاه یا وسیله مختلف وجود دارد).

کیندل آمازون

این سخت افزار الکترونیکی طراحی شده توسط شرکت آمازون برای نخستین بار در سال 2007 بود که معرفی شد و به طور رسمی در دسترس عموم قرار گرفت. هدف اصلی از طراحی و ساخت این سخت افزار الکترونیکی به وجود آوردن امکان خواندن کتاب های الکترونیکی به وسیله آن بود. مدل های اولیه کیندل دارای یک صفحه نمایشگر شش اینچی (برابر با 15.24 سانتیمتر) بوده و از حافظه دویست و پنجاه مگا بایتی بهره می گرفتند (که البته امکان قرار دادن حافظه جانبی و افزایش این میزان نیز وجود داشت). طراحی منحصر به فرد کیندل سبب شده بود تا فرایند خواندن مطالب بر روی کاغذ شبیه سازی شده و احساسی تقریبا مشابه به خواننده کتاب القاء کند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در شیوه کتاب خواندن افراد پدید آمد سبب شد تا آمازون مدل های جدید تر و به روز تری از این دستگاه الکترونیکی محبوب خود روانه بازار کند. کیندل های جدید به جای صفحه کلید از یک صفحه لمسی بهره می گیرند و علاوه بر آن قابلیت اتصال به اینترنت (برای خرید و دانلود کتاب و سایر کار های چنینی) با آن نیز وجود دارد. به طور کلی می توان عنوان کرد که مدل های جدید کیندل تقریبا شبیه به یک مینی تبلت هستند. دکمه های به خصوصی روی این دستگاه ها قرار دارد که به وسیله آن می توان به صفحه بعدی (قبلی) رفت و علاوه بر آن بسیار سبک وزن هستند (نسبت به مدل های اولیه).

خودروری فورد مدل تی

فورد مدل تی، نام نخستین خودرویی است که به طور رسمی به خط تولید کارخانه های خودرو سازی راه یافته و تولید انبوه آن کلید خورد. همین مسئله سبب شد که به طور گسترده ای در دسترس عموم مردم قرار گیرد و هر کسی که توانایی مالی آن را داشت، می توانست یکی از این خودرور ها را برای خود تهیه کند. خودرو های اولیه فورد مدل تی برای نخستین بار در سال 1908 وارد بازار شدند و به سرعت طرفداران بسیاری به دست آوردند. تا سال 1927 که ساخت این خودرو ادامه یافت، نزدیک به پانزده میلیون عدد از آن به فروش رفت که با توجه به پیشتاز بودن آن در عرصه خودرو سازی، رقم قابل توجهی است.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در حال حاضر کارخانه های بیشماری در نقاط مختلف دنیا همه ساله اقدام به طراحی و فروش خودرو های مختلفی می کنند. این خودرو ها بسته به کارکرد و شرکتی که آن ها را طراحی می کند، قیمت های گوناگونی را شامل می شوند: برای نمونه بیشتر مدل های خودرویی که توسط لامبورگینی و فراری طراحی و به بازار عرضه می شوند، قیمت بالایی دارند و شاید هر کسی توان خرید شان را نداشته باشد، حال آن که در سوی دیگر شرکت هایی چون هوندا و فورد، بیشتر اقدام به طراحی خودرو هایی می کنند که عامه مردم توان خرید آن ها را داشته باشند. در حال حاضر و با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی، تحقیقات گسترده ای در صنعت خودرو سازی صورت می گیرد که هدف از آن ها افزایش تأثیر گذاری و قابلیت های خودرو های جدید است و همین مسئله باعث شده تا دیگر تنها به چشم یک وسیله نقلیه به خودرو ها نگاه نشود و در حقیقت چیزی فرا تر از آن هستند.

دوچرخه های ایمن

تا اواخر قرن نوزدهم میلادی، دوچرخه هایی که توسط افراد مورد استفاده قرار می گرفتند، ساخت شرکت پنی فاردینگ بودند و به واسطه بزرگ بودن چرخ جلویی این دوچرخه ها، هر کسی قادر به هدایت و کنترل شان نبود و چندان استفاده از آن ها ایمن نبود. این مسئله البته با وارد شدن دوچرخه های روور در همان سالیان (اواخر قرن نوزدهم) به بازار به طور کلی تغییر کرد. در طراحی این دوچرخه های جدید ساخت شرکت روور، اندازه چرخ جلویی کاهش یافته و هر دو چرخ هم اندازه شده بودند، و همان گونه که در تصویر نیز مشاهده می کنید، بدنه ای الماس شکل برای آن در نظر گرفته شد، پدال های دوچرخه در قسمت زیرین زین قرار گرفته و در نهایت دسته کنترل آن بر روی قسمت جلویی و بر روی چرخ جلو نهاده شد: تمامی این قابلیت ها و نکاتی که در طراحی مدل های اولیه روور در نظر گرفته شد، هنوز هم در دوچرخه های کنونی مورد استفاده قرار می گیرند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در حال حاضر صنعت ساخت دوچرخه نیز همانند تمامی صنایع و فعالیت های دیگر پیشرفت و گسترش چشم گیری یافته است و دوچرخه ها تحت عناوین متفاوت و با کارکرد های گوناگونی روانه بازار می شوند. از جلمه این دوچرخه ها می توان به دوچرخه های کوهستانی، دوچرخه های مسابقه ای، دوچرخه های کروزر (برای طی کردن مسافت های طولانی مناسب اند) و نیز دوچرخه های بی ام ایکس اشاره کرد.

بطری های شیشه ای عطر ان 5 شنل

برای نخستین بار در سال 1921 بود که برند شنل نخستین عطر های خود را روانه بازار کرد؛ عطر هایی که با نام ان 5 شناخته می شدند. سری لوزی شکل به کار گرفته شده در طراحی بطری های شیشه ای عطر ها و نیز حالت مستطیل شکل و گوشه های منحنی بطری، در گذر سال ها چندان تغییری نکرده است و در حال حاضر هم بسیاری از عطر های مختلف برای عرضه محصولات خود از بطری هایی این چنینی بهره می گیرند. جالب است بدانید که هدف اصلی از طراحی این گونه بطری های و در نظر گرفتن شیشه بی رنگ برای بطری این بود که به گونه ای غیر مستقیم تمرکز افراد بر محتویات بطری متوجه شود و بدنه بطری تقریبا نامرئی باشد.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

طراحان برند شنل از صاحب سبک ترین و بهترین طراحان این عرصه به شمار می روند و بطری های زیبا و ظریف ساخته شده توسط برند شنل برای نگه داری عطر های اش، هواداران زیادی دارد و بسیاری از برند های دیگر از طراحی های شنل تقلید می کنند.

آل استار کانورس چاک تیلور

این کفش های کم وزن ورزشی از جنس پارچه بوم نقاشی هستند و برای نخستین بار به منظور استفاده بازیکن های بسکتبالیست از آن ها طراحی و دوخته شدند. چاک تیلور، نام یکی از بسکتبالیست های مشهور ایندیانا است و برای ادای احترام به او نام اش را بر روی این کفش ها نهادند. این کفش های مقرون به صرفه و کار آمد برای نخستین بار در سال 1917 روانه بازار شدند و در سال 1923 و پس از آن که چاک تیلور قرار داری تبلیغی تجاری با شرکت سازنده کفش ها امضاء کرد، نام اش را بر روی این کفش ها نهادند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

البته به مرور زمان استفاده از کفش های ورزشی کانورس آل استار دیگر محدود به زمین ها و سالن های بسکتبال نبود و به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد. به خصوص قشر جوان تر جامعه که علاقه زیادی به این کفش ها نشان می دادند. در حال حاضر کفش های ساق دار کانورس آل استار به عنوان یکی از محبوب ترین طراحی های این کفش به شمار می رود.

سنجاق قفلی

در سال 1849 بود که والتر هانت سنجاق های قفلی ابتدایی را طراحی و روانه بازار کرد. والتر برای ساخت این سنجاق ها از سیمی مسی استفاده کرده بود و در قسمت انتهایی آن گیره ای قرار داده بود. والتر هانت، در آن زمان نمی دانست چه کشف بزرگ و کار آمدی کرده است و اگر می دانست این سنجاق قفلی در آینده تا چه اندازه محبوب خواهد شد و توسط افراد مورد استفاده قرار خواهد گرفت، هیچ گاه حق انحصاری ساخت و تولید آن را به قیمت چهار صد دلار نمی فروخت.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

طی سالیان آتی پس از طراحی و عرضه اولیه این سنجاق های قفلی، استفاده های گسترده ای از آن ها شده است؛ از سمبل های مقاومت گرفته تا بسته نگاه داشتن پوشک های قدیمی کودکان، از جمله مواردی است که در آن ها از سنجاق های قفلی بهره گرفته شده است. علاوه بر این، از سنجاق های قفلی به عنوان جواهرات نیز استفاده می شود (سنجاق سینه و سایر جواهرات شبیه به آن) و حتی برای وصله زدن لباس های پاره شده.

قلم خودکار کریستالی بیک

در سال 1950 بود که مدل های اولیه خودکارهای بیک روانه بازار شدند. مارسل بیک نام شخصی است که به عنوان ایده پرداز و طراح اصلی این خودکار ها شناخته می شود. البته جالب است بدانید که ایده طراحی این گونه خودکار ها پیش از مارسل توسط شخصی به نام لاتزولو بیرو مطرح شده بود و در حقیقت مارسل بیک تنها اقدام به توسعه طرح اولیه لاتزولو کرد. طرح شش ضلعی ای که برای بدنه خود کار در نظر گرفته شده بود (طرح شش ضلعی بدنه در حقیقت شبیه سازی بدنه مداد های گرافیتی بود و علاوه بر آن قابلیت نگاه داشتن آن در دست را بهتر می کرد) و نیز بدنه شفافی که به واسطه وجود آن می شد میزان جوهر باقی مانده در خودکار را مشاهده کرد، دو عاملی هستند که خودکار بیک را به عنوان پیشتاز این عرصه مطرح می کنند و ایده های فوق العاده خلاقانه ای بودند که هنوز که هنوزه از آن پیروی می شود.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

بیک نام برندی است که جهان را با قلم خودکارهایی آشنا کرد که علاوه بر قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن شان، به سادگی می شدتعداد زیادی از آن ها را در دسترس داشته باشیم  و در حال حاضر نیز این خودکار ها در رنگ های گوناگون و متنوع قابل خریداری هستند. جالب است بدانید که شرکت ساخت خود کار پیپر میت، اخیرا قلم خودکارهایی طراحی کرده است که جوهر مورد استفاده در آن ها، به وسیله پاک کن های مخصوص قابل پاک شدن خواهد بود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تیکه سنگین اپل به اندروید

در

اپل یک بنر بزرگ در برابر ساختمان "Vegas Convention Center" برپا کرده است، Vegas Convention Center محل برگزاری بزرگترین نمایشگاه الکترونیک و تکنولوژی CES 2019 است.

در متن بنر آمده "هر اتفاقی روی آیفون شما می افتد روی آیفون شما می ماند." این شعار از روی شعار معروف لاس وگاس ساخته شده که می گوید

هر اتفاقی در وگاس بیفتد در وگاس می ماند.

این شعار به امنیت گوشی های اپل اشاره دارد. در زیر تبلیغ لینکی قرار داده شده که به کاربران اطمینان می دهد اطلاعات آن ها توسط Face ID و Touch ID محافظت می شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اپل در حال آزمایش اسکن اثر انگشت از طریق صفحه نمایش آیفون است

در
اپل در حال آزمایش اسکن اثر انگشت از طریق صفحه نمایش آیفون است
اپل در حال آزمایش اسکن اثر انگشت از طریق صفحه نمایش آیفون است و ممکن است این فناوری را اوایل سال آینده معرفی کند. این نوآوری همراه با Face ID کار خواهد کرد 
منابع آگاه به بلومبرگ گفتند كه شركت اپل ممكن است تکنولوژی اسكنر اثر انگشت تمام صفحه را در آیفون های جدید معرفی كند كه سال آینده عرضه می شود . این فناوری در حال حاضر در مرحله آزمایش است ، اگرچه نسخه هنوز هم می تواند به سال 2021 به تعویق بیفتد ، گفتگوهایی که مایل به ناشناس ماندن بودند به آژانس گفتند.
 
منابع بلومبرگ می گویند این اسکنر جدید بر روی "بخش قابل توجهی از صفحه نمایش" تلفن هوشمند کار می کند. آنها گفتند كه این فناوری با Face ID همراه خواهد بود. بلومبرگ تأکید می کند که سنسورهای Face ID در هر صورت برای گرفتن عکس های پرتره بهتر و استفاده از برنامه های واقعیت افزوده مانند Animoji هنوز لازم است.
 
بلومبرگ گفت: همكاران سازنده قبلاً نشان داده اند كه قادر به تكنولوژی در آيفون هستند ، اما اپل هنوز نمی تواند توليد انبوه خود را سامان دهد.سخنگوی اپل حاضر به اظهار نظر بلومبرگ نشد.
 
اپل در سال 2013 استفاده از فناوری Touch ID را برای باز کردن قفل تلفن های هوشمند و تأیید پرداخت و بارگیری برنامه ها آغاز کرد. سال قبل ، او AuthenTec را پیشگام در زمینه توسعه اسکنر اثر انگشت و فناوری های دیگر برای ایمن سازی وسایل موبایل خریداری کرده بود. به گفته بلومبرگ ، معرفی Touch ID به دلیل سرعت و قابلیت اطمینان این فناوری ، برتری اپل را نسبت به رقبای خود ایجاد کرده است.
 
در ابتدا ، یک اسکنر اثر انگشت در دکمه Home در صفحه گوشی های هوشمند ساخته شد. در سال 2017 و با انتشار آیفون X ، این شرکت شروع به استفاده از Face ID به جای Touch ID کرد. این شرکت اعلام کرده است که این روش دستیابی به تلفن هوشمند از اسکن اثر انگشت ایمن تر است. به لطف Face ID ، اپل دوباره توانست در اجرای فناوری قابل اعتماد و ایمن از رقبای خود پیشی بگیرد.
 
هفته آینده ، 10 سپتامبر ، اپل انتظار می رود سه آیفون جدید را معرفی کند .علاوه بر این ، در آستانه بررسی Nikkei آسیایی ، با استناد به منابع ، اپل قصد دارد یک نسخه بودجه آیفون را در بهار آینده برای جذب خریداران جدید منتشر کند. از نظر اندازه ، مدل جدید همان آیفون 8 خواهد بود که توسط این شرکت در سال 2017 منتشر شد و این دستگاه از نظر اندازه با پرچمداران اپل که امسال عرضه می شود ، تفاوت نخواهد داشت.
 
منابع گفتند که صفحه نمایش ارزان تر کریستال مایع در این تلفن هوشمند نصب خواهد شد که باعث کاهش قیمت آن می شود. اطلاعات مربوط به توسعه آیفون ارزان قیمت نیز توسط منابع بلومبرگ تأیید شد. به گفته آنها ، در این دستگاه اپل قصد دارد با تعبیه شناسه لمسی در دکمه Home ، دوباره از فناوری Touch ID استفاده کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هشدار اپل در مورد به روز رسانی گوشی های قدیمی

در
هشدار اپل در مورد به روز رسانی گوشی های قدیمی
 
شرکت اپل به کاربران آیفون ها و آی پد های قدیمی که پیش از سال ۲۰۱۲ تولید شده‌اند هشدار داد که اگر دستگاه‌های خود را تا نیمه شب سوم نوامبر به وقت آمریکا با آخرین نسخه ios آی‌او‌اس به روز نکنند امکان استفاده از اینترنت را نخواهند داشت.
 
 
به گفته اپل این به روز رسانی برای استفاده از مکان‌یاب، فروشگاه اپل، آیکلود، ایمیل و مرورگرها حیاتی است.
 
 
در صورتی که این دستگاه‌ها امکان اتصال به اینترنت نداشته باشند به روز رسانی آن‌ها تقریبا غیر ممکن و یا بسیار دشوار خواهد بود.
 
 
نسخه به روز شده ios با توجه به نوع دستگاه باید 10.3.4 و یا 9.3.6 باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...