مادر جوان همزمان 9 کودک بدنیا آورد

در

بارداری

 

یک مادر جوان از مالی پزشکان را متعجب کرد. این خبر شبکه های اجتماعی را منفجر کرد: یکی از ساکنان کشور آفریقایی مالی ، همزمان 9 کودک - پنج دختر و چهار پسر به دنیا آورد. وزارت بهداشت  گفت مادر و نوزادان وضعیت خوبی دارند.


چهار پسر و پنج دختر کوچک در یک زایمان  از ساکنان مالی هلیما سیسه به دنیا آمدند.  همه حال خوبی دارند.  به گفته این وزارتخانه ، هالیما سیسه ، پس از دو هفته اقامت در بیمارستان در پایتخت مالی ، باماکو ، در پایان ماه مارس با حکم رئیس جمهور کشور به یک درمانگاه مراکش منتقل شد.

 

در 4 مه 2021 ، هالیما سیسه با عمل سزارین زایمان کرد. به هر حال ، با توجه به نتایج معاینات سونوگرافی که در مالی و مراکش انجام شد ، پزشکان در حال پذیرش فقط هفت نوزاد بودند. اما تعداد آنها بیشتر بود!


وزیر بهداشت مالی ، فانتا سیبی ، متخصصان پزشکی هر دو کشور را که "حرفه ای بودن کلید موفقیت خوشبختانه این بارداری بود" ، تبریک گفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه ، مادر نوزادان 25 ساله است. چند هفته دیگر ، او و فرزندانش باید به مالی برگردند.

در همان زمان ، یک نماینده وزارت بهداشت مراکش گفت که او چیزی در مورد این واقعیت نمی داند که در جایی از کشور چنین پدیده نادری وجود دارد - تولد یک باره 9 کودک.

بر اساس گزارش بانک جهانی ، مالی دومین تعداد کودک در هر زن در جهان را دارد و تنها بعد از نیجر است. مالی همچنین یکی از سه کشور آفریقایی با کمترین جمعیت است. میانگین سنی ساکنان این ایالت 16.3 سال است. باید بگویم که معمولاً چند حاملگی در نتیجه IVF اتفاق می افتد و در مواردی که یک جنین منتقل نمی شود بلکه چندین جنین اتفاق می افتد. هر ساله در سراسر جهان فقط حدود 150 مورد تولد پنج قلو وجود دارد.

 

بنابراین؟ باورش واقعا سخت است.متخصص زنان و زایمان گفت: "اخباری که از طریق RIA در مورد تولد 9 کودک توسط یک زن 25 ساله دریافت شده بی نظیر است ، قبلا توصیف نشده است." - وی به عنوان نوعی هدیه برای روز جهانی ماما که این روزها جشن گرفته می شود ، درک می شود. از نظر پزشکی تولید مثل ، باور در واقعیت چنین رویدادی دشوار است.

 

علاوه بر این ، هیچ اطلاعات علمی رسمی در مورد تاریخچه این بارداری وجود ندارد. من صحیح می دانم که به وزیر بهداشت مالی تبریک بگویم و با چنین اخباری از او و خانواده والدین تشکر کنم. و روز جهانی ماما را به همه ماماهای دنیا تبریک گفته و برای شما شادی شخصی ، سلامتی ، موفقیت ، پیروزی های شخصی در حرفه شگفت انگیز آرزو می کنم.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه یک زن 61 ساله پس از یائسگی زایمان کرد

در
بارداری
Cecile Eledge از اوماخا، نبراسکا، در سن 61 سالگی، یک کودک سالم را به دنیا آورد. اما جالب ترین چیز این است که او نوه اشرا بدنیا آورد. واقعیت این است که پسرش متی با همسرش الیوت برای مدت طولانی فرزند می خواستند، و سیسیل رویای یک نوه را می دید، بالاخره تصمیم گرفت به پسرش کمک کند.
 
برای تلقیح مصنوعی از اسپرم متیو و تخمک الیوت استفاده شد. پس از نه ماه، یک دختر سالم با وزن حدود 2.7 کیلوگرم متولد شد.
 
با وجود ماهیت غیر معمول این داستان به طور کلی، جالب ترین سوال برای بسیاری این است که چگونه می توان یک کودک را در سن 61 سالگی به دنیا آورد؟ دانشمندان پاسخ می دهند: ممکن است پس از یائسگی زایمان کرد. به گفته دکتر لیزا، هورمون ها به زایمان زنان مسن تر کمک نمی کنند. بعد از یائسگی، تخمدانها از تولید آنها جلوگیری میکنند، اما رحم هنوز کارکرد دارد.
 
با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که بارداری در زنان سالمند هنوز دقیقا همانند افراد بالغ نیست. در زنان مسن، خطر زایمان زودرس و مشکلات دیگر سلامت که در دوران بارداری رخ می دهد، به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
 
پزشکان به زنان توصیه می کنند که در سن پایین تر صاحب فرزند شوند. بنابراین، برای بارداری در این سن شما نیاز به سلامت جسمی و روانی خوبی دارید و همچنین باید از قبل زایمان موفق داشته باشید. همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که لحظات مختلف روانشناختی پیچیده مرتبط با سن مادر و توانایی او برای رشد کودک در رحم و ارائه همه چیز لازم است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک زن با اختلاف دو ماه دو کودک به دنیا آورد

در
یک زن با اختلاف دو ماه دو فرزند به دنیا آورد
در قزاقستان ، یک زن با اختلاف چند ماه دو فرزند به دنیا آورد. در ماه مه ، دختری متولد شد و در اوایل ماه اوت - پسری که مدتها منتظر بود، بدنیا آورد.
 
یک معجزه واقعی در مرکز پری ناتال منطقه ای شهر اورالسک در غرب قزاقستان اتفاق افتاد. لیلیا کونوواوا یک شهروند 29 ساله ساکن محلی ، دو کودک با اختلاف دو ماه به دنیا آورد.
 
اداره محلی وزارت بهداشت کشور گفت: در ابتدا دختری با وزن تنها 850 گرم متولد شد. لیلی در 14 مه به مدت 25 هفته وی را به دنیا آورد. و در 9 آگوست ، این زن باردار دوباره زایمان کرد ، اما یک پسر تقریبا سه کیلویی توسط سزارین به دنیا آمد.
 
این اختلاف زمانی به دلیل یک ویژگی آناتومیک نادر است. واقعیت این است که لیلیا رحم مضاعف دارد. به گفته معاون مدیر مرکز perinatal  ، شانس داشتن فرزند زنده در رحم مضاعف  1 در 50 میلیون است. اما به دلیل حرفه ای بودن پزشکان از این فاجعه جلوگیری شد.
 
بارداری بسیار دشوار بود و لیلیا مجبور شد تقریباً به طور مداوم دراز بکشد ، بدون اینکه از خانه خارج شود ، اما اکنون او خوشحال است. لیلیابرای پسری که مدتها انتظار داشت به بیمارستان آمد و به هیچ وجه انتظار نداشت که او مادر یک دختر دیگر شود. این ساکنان اورالسک یک فرزند دیگر دارند که دختر است.
پدیده ژنتیکی کمیاب دیگری در سال گذشته در آلمان به ثبت رسیده است. استفان هارت آلمانی و همسرش ، بومی غنا فلورانس ، یک جفت دوقلو داشتند. یکی از بچه ها مثل مادر کاملاً سیاه پوست بود و دیگری نسخه ای از پدر کاملا سفید بود. ( و  پدیده ژنتیکی کمیاب دیگر)

نظرات

در ادامه بخوانید...

تصورات غلط در باره سزارین

در
حقایق رایج در مورد زنان و زایمان سزارین
سزارین از دیرباز عادی بوده است ، اما هنوز اسطوره های زیادی در مورد این عمل وجود دارد. بعضی از خانم ها با اعتقاد به وحشت های مختلف می ترسند از این طریق فرزندان به دنیا بیاورند. سوال اغلب زنان این است که آیا ارزش ریسک دارد؟
 
در عمل زایمان برای مدت طولانی از سزارین استفاده شده است. این عملیات توانسته تصورات غلط کافی را به دست آورد که ما سعی خواهیم کرد از بین ببریم.
 
متخصص زنان و زایمان در مورد شایع ترین تصورات غلط در باره سزارین صحبت کرد.تمایل یا عدم تمایل زن در زایمان ، معیار اصلی استفاده از سزارین نیست.
 
یک تصور غلط رایج.
در زایمان غیر طبیعی ، جدا شدن جفت ، پرولاپس بند ناف ، برداشت مایعات آمنیوتیک و عدم نتیجه تحریک زایمان و همچنین ضعف ضربان قلب جنین و وضعیتی که پارگی رحم را تهدید می کند - نشانه هایی برای سزارین است. به اینها موقعیت نادرست جنین ، لگن باریک مادر ، عدم تطابق عوامل روتوس مادر و جنین و برخی بیماری های زن باردار اضافه می شود. تعدادی از دلایل منع مصرف این عمل نیز وجود دارد. تمایل یا عدم تمایل شما در اینجا هیچ اهمیتی ندارد.
 
تصور غلط کودک متولد شده در نتیجه عمل سزارین ضعیف تر از کودکی است که به طور طبیعی متولد می شود .
این تصور غلط مبتنی بر این واقعیت است که غالباً عملیاتهایی برای نجات کودکی که در حال حاضر ضعیف است ، انجام می شود و بهبودی او زمان بیشتری می برد. اسطوره در مورد ضعف ایمنی و افت شدید فشار که باعث سلامتی کودک می شود ، توجیه پذیر نیست. همچنین دلیلی برای ترس از شیردهی مادران وجود ندارد. شیر به موقع ظاهر می شود.
 
عدم امکان تحمل متعاقب و زایمان طبیعی به دلیل مداخله جراحی در یکپارچگی رحم ، و همچنین یک زخم درشت غیرقابل تحمل بر روی شکم.
اینها همچنین داستانهای ترسناکی هستند که زنان یکدیگر را می ترسانند. جای زخم مناسب که بر روی دیواره رحم بهبود یافته باشد ، در تحمل طبیعی نوزادان آینده اختلال ایجاد نمی کند. و اگر هیچ دلیلی برای عمل جراحی وجود نداشته باشد ، تولد بعدی به طور طبیعی صورت می گیرد. برش کوچک در قسمت زیر شکم ، که از طریق آن عمل سزارین برنامه ریزی شده و به موقع انجام می شود ، چنین اثری قابل توجه را به جای نمی گذارد. بنابراین دلیلی برای نگرانی از نقض زیبایی طبیعی وجود ندارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه زن جوان بنگلادشی سه فرزند به فاصله سه هفته به دنیا آورد

در

دو قلو

زن جوان پسری به دنیا آورد و سه هفته بعد دوقلو به دنیا آورد .در بنگلادش ، پزشکان با یک مورد منحصر به فرد روبرو شدند - یک آسیب شناسی نادر ، همراه با یک شانس باورنکردنی در یک ماه ، همسران جوان را از بی فرزند ی به خانواده ای بزرگ تبدیل کرد.

زن جوان پسری به دنیا آورد و سه هفته بعد دوقلو به دنیا آورد .آریفا سلطانا و همسرش بسیار فقیر هستند و در روستایی زندگی می کنند که اصلاً پزشکی ندارد. بنابراین ، آریفا برای کل دوران بارداری معاینه بارداری نشده بود. وقتی زمان زایمان فرا رسید ، او را به بیمارستانی در منطقه همسایه منتقل کردند. این زن با خیال راحت پسری به دنیا آورد.

به او گفته شد که او فرزند او کمی زود متولد شده ، اما کاملاً سالم است. در پایان فوریه بود. چند روز بعد ، آریفا و نوزادش مرخص شدند ، به روستای زادگاه خود رفتند. در همان زمان ، شکم آریفا هنوز شبیه یک زن باردار بود ، اما پزشکان به او اطمینان دادند که هیچ چیز نگران کننده ای نیست و شکم او به زودی کوچک و جمع خواهدشد.

 

حدود سه هفته پس از ترخیص ، آریفا بیمار شد. شکمش خیلی درد می کرد ، درد در حال افزایش بود. این بار او را به بیمارستان دیگری بردند ، جایی که پزشکان سونوگرافی انجام دادند. آنچه آنها دیدند آنها را در شوک فرو برد . زن دوقلو باردار بود. یک پسر و یک دختر در سونوگرافی دیده می شدند.

همانطور که مشخص شد ، آریفا دارای دو رحم است. این یک آسیب شناسی نسبتاً نادر است که در آن ، بیشتر اوقات زنان در بارداری دچار مشکل می شوند. اما در آریفا ، بارداری با موفقیت همزمان در هر دو رحم و در یک زمان انجام شده بود. از آنجایی که تقریباً هرگز به پزشک مراجعه نکرده ، از ویژگی های بدن خود آگاهی نداشت.

بعدا پزشکان گفتند که چنین وضعیتی ، به هر حال ، تقریباً غیرممکن است ، خطر جدی برای زندگی مادر آینده ایجاد می کرده است. خوشبختانه ، همه چیز برای آریفا کار کرده است - هم آنها و هم بچه ها خوب هستند. اکنون او و همسرش نگران یک مسئله هستند - چگونه می توان سه فرزند را با درآمد بسیار متوسط حتی با استانداردهای بنگلادش پرورش داد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

افزایش باروری با این غذاها

در

در این مقاله به غذاهایی اشاره می شود که برای سلامت زنان در دوران قبل و بعد از بارداری مناسب است و تاثیر مصرف این غذاها در باروری خانم هایی که قصد دارند باردار شوند، ثابت شده است.همچنین این غذاها برای باروری آقایان تاثیر بسزایی است. 

گوجه فرنگی

این راز برهیچکس پوشیده نیست که گوجه فرنگی منبع بزرگ لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان مهم است وکمک می کند تا از شر رادیکال های آزاد بدن خلاص شویم. هنگامی که رادیکال های آزاد وجود داشته باشند، می توانند تقریبا باعث مشکل در هر مرحله از فرآیند تولید مثل زنان و مردان شوند. از آنجا که ناباروری مردان اغلب مورد خطاب نیست، مهم است که توجه داشته باشید که مطالعات اخیر نشان داده اند لیکوپن به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده است که به زنده ماندن اسپرم کمک می کند.(سیارک)

پروتئین گیاهی


پروتئین یک ریزمغذی ضروری است، در بدن برای ساخت و تعمیر بافت ها، استخوان، غضروف، مو، پوست و خون، و همچنین تشکیل آنزیم و هورمونها مهم است. تحقیقات مطالعه سلامت پرستاران نشان داده است که پروتئین های گیاهی در محافظت در برابر ناباروری تخمک گذاری در مقایسه با پروتئین های حیوانی نقش دارد. من همبرگر گوشت گاو بدون چربی را رد نمی کنم اما قطعا برای جایگزین آنها گزینه های خوشمزه گیاهی در نظر می گیرم. 

غلات سبوس دار


غلات کامل کربوهیدرات های پیچیده دارند که به تنظیم قند خون شما کمک می کند. هنگامی که رژیم غذایی شما سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده، مانند کربوهیدرات نان سفید، غلات شیرین، و غذای شیرین باشد، پانکراس شما هورمون انسولین را برای عادی سازی سطح قند خون ترشح می کند. تحقیقات نشان داده است که غلظت بالای انسولین خون باعث افزایش ناباروری تخمک گذاری در زنان است. برای تمرکز بر روی گرفتن غلات بیشتری در رژیم غذایی من، انتخاب سریع و آسان من فلفل قرمز و اسفناج Flatbread است. این انتخاب راحتی است و چیزی است که تمام خانواده می توانند از آن لذت ببرند (بله، بسیاری از زوج ها از ناباروری ثانویه رنج می برند ، به این معنی که آنها در حال حاضر یک فرزند در خانه دارند که نیاز به تغذیه دارد). به علاوه، شما می توانید در حالی که در کربوهیدرات های پیچیده دزدکی حرکت می کنید از یک پیتزای خوشمزه لذت ببرید. واین یک سیاست برد- برد است!

شیرکامل


آیا می دانید که ترکیب یک یا دو وعده از محصولات پر چرب لبنی (شیر، ماست، و پنیر) ممکن است در برابر ناباروری تخمک گذاری محافظت کند؟ بله، یافته های مطالعه سلامت پرستاران نشان داده اند که امید بستن برای گزینه های لبنی پر چرب در زمانی که برای باردار شدن تلاش می کنید ممکن است شانس موفقیت شما را افزایش دهد. هنگامی که چربی از لبنیات حذف شود، تعادل هورمونهای جنسی که به نوبه خود بر شانس تخمک گذاری و لقاح تاثیر دارند را تغییرمی دهد. این مهم است که توجه داشته باشید که با چربی کامل کالری بیشترمی آورد، بنابراین مطمئن شوید که در یک رژیم غذایی متنوع و متعادل هستید وقتی که می خواهید به شیر کامل آن را تغییر دهید.

قارچ

علاوه برکمی سدیم، کالری، چربی (عالی برای اضافه کردن به غذاهای مبتنی بر گوشت قرمز به منظور بهبود شرایط سلامتی خود) ، قارچ همچنین مواد مغذی مهم مانند ویتامین D و سلنیوم را در خود دارد. قارچ سفید که در معرض UV قرار داده شده باشد در واقع بیش از 100 درصد میزان مصرف روزانه توصیه شده ی ویتامین D شما را تامین می کند.تحقیقات اخیر نشان ویتامین D نه تنها باعث بهبود شانس دستیابی به حاملگی برای زنان تحت لقاح آزمایشگاهی می شود ، بلکه باعث بهبود کیفیت اسپرم، غلظت تستوسترون و نتایج کلی باروری در مردان است. (سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در مورد اثربخشی این پست با ما به اشتراک بگذارید....

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه داروها می توانند بر بارداری تاثیرگذار باشند؟

در

اگر داروهای خاصی استفاده می کنید، احتمالا باروری شما کم خواهد شد. در این قسمت آنچه لازم هست بدانید ارائه شده است. (سیارک
اگر قصد بارداری دارید و می خواهید که دوران بارداری شما به بهترین شکل باشد. زنانی که می خواهند خانواده تشکیل دهند، باید بدانند که کدام بیماریها از راه جنسی، فیبروئید، وزن بیش از حد، و ناراحتی تیروئید می توانند بر بارداری تاثیرگذار باشند. اما آنچه برای سلامت زنان زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد، تجویز داروهایی است که بر حاملگی تاثیرگذارند. کوپرمن، مدیر مرکز غدد تناسلی می گوید: چون چرخه قاعدگی زنان به وسیله تعامل بین مغز، تخمدان و رحم است، هر نوع مشکل سلامتی که این ارتباط را قطع کند، می تواند تاثیر معکوسی بر تخمک گذاری داشته باشد و دستیابی به بارداری را برای زنان چالش برانگیز سازد.(سیارک


برخی داروها برای درمان ناراحتیهای خاص ضروری هستند و زنان را با مشکلات ناتوانی برای بارداری و احساسات خاص همچون غمگینی، انزوا، عجز و ناتوانی و عصبانیت دست به گریبان می سازد. دومار، مدیر و مجری مرکز سلامت ذهن بدن دومار و مدیر مراقبتBoston IVF و نویسنده کتاب پیدا کردن آرامش برای مادران باردار می گوید: مادرانی که مشکلات باروری دارند، سطوح مساوی از اضطراب و افسردگی افرادی را دارند که بیماری سرطان، HIV یا بیماری قلبی دارند.
زمانیکه باردار هستید و دارو مصرف می کنید، با پزشک خود مشاوره کنید. در برخی موارد، جایگزین هایی برای داروهای موثر و OTC وجود دارد. در این قسمت اطلاعاتی درباره سالم ترین بارداری وجود دارد:


داروها چگونه بر باروری تاثیر می گذارند 

طبق گفته گریفین، متخصص مرکز باروری ، سه روش عمده برای تداخل دارو با باروری وجود دارد که دو مورد از آنها مستقیما به زنان مربوط می شود. طبق گفته وی، داروها باعث تاخیر در تخمک گذاری و باروری آندومتر یا رحم می شوند (سومین روشی که داروها در آن نقش دارند، تغییراتی است که در تولی اسپرم ایجاد می کنند)
Valerie Baker, M.D.، رئیس بخش غدد تناسلی و ناباروری دانشگاه استنفور می گوید: دارو می تواند با تاثیر بر تولید هورمون محرک فولیکول (FSH) یا هورمون جسم زرد(LH) توسط غده هیپوفیز، بر توانایی تخمک گذاری زنان یا تولید اسپرم مردان تاثیرگذار باشد.
مدت اثر
وقتیکه دارو متوقف شد، بهبودی بدن مدتی زمان لازم دارد البته این دوره از دارویی به داروی دیگر متغیر است. دکتر کوپرمن می گوید: اغلب داروها خارج از سیستم می باشند اما برخی داروها با تولید نرمال تخم تداخل دارند. برای مثال، زنانی که از متوترکسات در شیمی درمانی استفاده می کنند، باید قبل از بارداری، سه ماه منتظر باشند. بعد از توقف انواع روشهای کنترل بارداری، یک یا دو ماه طول می کشد تا به باروری بهینه بازگردید.
سوال مرتبط: اگر می خواهید باردار شوید، چه زمانی باید کنترل بارداری را قطع کنید؟
ریچارد پائولسون می گوید: این مسئله خیلی محتمل است چون پوشش داخلی رحم، مدت زیادی لازم دارد تا بعد از پیشگیری از بارداری ترمیم شود. برای مثال Depo-provera ، برای تمیز شدن از سیستم بدن زمان زیادی لازم دارد، یعنی حدود 10 ماه. (سیارک

داروهای بیش از حد

پاسخ شفافی درباره داروها و بارداری وجود ندارد. دکتر بیکر می گوید: هزاران دارو وجود دارند که بر باروری تاثیرگذارند و تا کنون بررسی نشده اند.دکتر گریفین می گوید: همچنین داروهایی وجود دارند که تاکنون نسبت به باروری تست نشده اند. خوشبختانه، OTC تداخلی با باروری ندارد اما همیشه بهتر است که قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و در موارد زیر دقت کنید:
NSAIDs (داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی). دکتر کاپرمن می گوید: طبق برخی گزارشات، NSAIDها همچون مورتین یا آدویل، اثر کمی دارند. دگر گریفین می گوید: اینها می توانند با تخمک گذاری تداخل داشته باشند بویژه در توانایی تخم جهت آزاد شدن از تخمدان.
درمان طبیعی یا گیاهی
مشکل این زمینه تحقیقی این است که هیچ داده ای درباره آنها وجود ندارد. دکتر پائولسون می گوید: داروهای گیاهی معروف، گاهی اوقات دارای موادی هستند که همچون هورمون عمل می کنند (استروژن یا پروژستین)، همچون محصولات حیوانی ساخته شده از آدرنال، بیضه یا تخمدان.
تجویز دارو
اگر هر کدام از داروهای زیر را مصرف می کنید، درباره تاثیر آنها بر بارداری خود با پزشک مشورت کنید.
داروهای روانپزشکی همچون ضدافسردگی و برخی داروهای ضدروان پریشی می توانند با تنظیم هورمونی تخمک تداخل داشته و سطوح هورمون مربوطه همچون پرولاکتین را افزایش دهند. دکتردومار می گوید: تحقیق اخیر نشان داد، زنانی که SSRI (بازدارنده جذب سروتونین انتخابی) مصرف می کنند، دارای بارداری دیرهنگام خواهند بود؛ این دارو همچنین کارایی درمان باروری را کاهش داده و به تولد زودرس و سقط جنین منجر می شود.
تجویز NSAIDS. خطرات آن همانند OTC NSAIDS می باشند.
استروئیدها. این گروه شامل استروئیدهای انابولیک و کارتیکواستروئیدها می باشد که برای درمان آسم و سل جلدی استفاده می شوند و از تستسترون ساخته شده شده اند و بر باروری تاثیرگذارند. بویژه، استروئیدها از رها شدن هورمونهای لازم برای تخمک گذاری و قاعدگی جلوگیری می کنند. (سیارک
داروهای ضد تشنج (فنی توئین، کاربامازپین و والپروات) بر باروری تاثیر می گذارند.
داروهای ضد روان پریشی همچون ریسپریدون باعث افزایش سطح هورمون پرولاکتین و عدم تخمک گذاری می شود.
داروهای تیروئید. اگر مقدار دارو تنظیم شده نباشد، سطح پرولاکتین تغییر می کند.
محصولات پوستی دارای هورمون. از محصولات دارای هورمون استروژن و پروژسترون اجتناب کنید که باعث تاخیر در تخمک گذاری می شوند.
شیمی درمانی، بویژه عوامل آلکیله کننده، می توانند برای تخمدان سمی باشند و به ناباروری دائمی منجر شوند.

درمان های جایگزین

در برخی موارد همچون آسم، تجویز دارو اجتناب ناپذیر است. دکتر دامر می گوید: اما در برخی ناراحتی ها همچون SSRI افراد می توانند به لیست جایگزین این دارو توجه کنند همچون درمان رفتار شناختی که در اغلب موارد موثر است. طب سوزنی راه حل دیگری است.
اغلب پزشکان ترجیح می دهند که زنان به هنگام بارداری، حداقل مصرف دارو را داشته باشند. دکتر دامر می گوید: ایده خوبی است که قبل از بارداری با پزشک خود در باره این مسائل صحبت کنید. و اگر رژیم لازم باشد، مشورت نمایید. (سیارک)  

مامان عزیز خانوم خونه نظرات و تجربه های خودتونو با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...