آیا اسکولیوز همیشه ناشی از وضعیت نشستن غلط است

در
آیا اسکولیوز همیشه ناشی از وضعیت نشستن غلط است
اگر روی میز خم می شوید ، می خوابید و به صندلی بد تکیه می دهید ، استفاده یک بازوی خود را بیشتر ترجیح می دهید ، نگران نباشید. به احتمال زیاد این باعث اسکولیوز نمی شود.
 
آیا بیماری اسکولیوز همیشه از وضعیت نشستن غلط ناشی می شود؟
اسکولیوز مادرزادی بستگی به نحوه نشستن یا روی کدام شانه خوابیدن ندارد. اسکولیوز نوعی اختلال در ستون فقرات سالم نیست ، بلکه یک رشد غیرطبیعی است و بیشتر در مرحله رشد اتفاق می افتد.
 
علل دقیق این بیماری هنوز مشخص نیست. شاید این بیماری بر وراثت ، احتمالاً - اختلالات متابولیکی تأثیر بگذارد. اما حقایق علمی می گویند کودکی که خویشاوند نزدیکی با این بیماری دارد ، احتمالاً دچار انحنای کمر می شود. و در كودكان مبتلا به اسكولیوز میزان ویتامین D در خون كمتر از حد معمول است.
 
اسکولیوز قابل درمان است. ابتدا باید با یک متخصص ارتوپدی تماس بگیرید. او باید تشخیص اولیه علائم بیرونی را انجام دهد: ترتیب نامتقارن مهره ها و غیره. مرحله بعدی ، اشعه ایکس کل ستون فقرات است. درجه طبقه بندی زاویه Cobb یا Chaklin را محاسبه می کند.
 
زاویه ای تا 10٪ طبیعی محسوب می شود. با متوسط ​​رشد اسکولیوز ، کرست مخصوصی به کودکان اختصاص می یابد. در موارد جدی تر ، جراحی کمک می کند. کرست برای بزرگسالان توصیه نمی شود ، عضلات کمر را تضعیف می کند.
 
اسکولیوز شدید بدون فلوروسکوپی تشخیص داده می شود اما در صورتی که  به شما درجه طبقه بندی زاویه Cobb یا مدرک طبقه بندی چاکلین داده نشده است ، به دنبال یک متخصص دیگر باشید. و به یاد داشته باشید ، ویتامین ها ، ماساژ و ورزش در هر صورت مفید هستند. برای هر چیز دیگری ، با یک متخصص مورد اعتماد خود مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین D

در

ویتامین D از ویتامین های محلول در چربی می باشد که برای ساخت استخوان های قوی جلوگیری از پوکی استخوان، ارتقاء سلامت قلب و تنظیم فشار خون ضروری است. خورشید بهترین و ساده ترین راه برای دریافت ویتامین D می باشد.نور خورشید را در هر جا می توان یافت.برای دریافت نور خورشید کافیست بین 6 تا 15 دقیقه(نه بیشتر) بدون کرم ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار گرفت.(سیارک)

در زمستان که آفتاب کمتر وجود دارد می توان با مواد غذایی که منبع ویتامین D هستند نیاز بدن را تآمین کرد.

منابع ویتامین D

آفتاب:تابش پرتو فرابنفش به پوست انسان باعث می‌شود که ماده‌ای به نام دهیدروکلسترول با طی مراحلی در بدن در کلیه به ویتامین دی تبدیل شود. افراد با پوست روشن‌تر نسبت به تیره‌ترها می‌توانند در مدت کمتری که زیر آفتاب مانده‌اند نیاز خود به این ویتامین را تأمین کنند تقریباً تمام ویتامین D مورد نیاز یک فرد، در مکانی که هوای آفتابی دارد از این طریق ساخته می‌شود.
منابع گیاهی:غلات و برخی سبزیجات و میوه‌جات.
منابع حیوانی:کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، خامه، جگر، ماهی ساردین حاوی مقادیر زیادی از این نوع ویتامین هستند.
دریافت این ویتامین به صورت مصنوعی مثل کپسول و آمپول که می بایست زیر نظر پزشک استفاده شود.

نشانه‌های کمبود ویتامین D

خستگی عمومی بدن، بی حوصلگی دردهای مبهم و کلی که البته نشانه‌ی خاص این مورد نیست،ضعف ماهیچه‌ای،درد استخوانی در اثر فشار ناچیز (بیشتر در ساق پا و دنده‌ها).

 

 چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیماری پوست مرغی

در

بیماری پوست مرغی

Keratosis pilaris

پوست بدن کراتین سازی می کند و وقتی لایه برداری نشود کنار فولیکول های مو تجمع می کند و روزنه های خروج مو را مسدود می کند در نتیجه سفت می شود و تشکیل کراتوسیس پیلاریس می دهد که بیشتر در ناحیه بازو دیده می شود.در فصل زمستان خشک شده و خارش می گیرد.این بیماری نوعی اگزماست و ارثی می باشد.برای درمان بعد از لایه برداری ابتدا با سرکه سیب شستشو دهید و بعد با روغن نارگیل ماساژ دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ایجاد کمردرد ها چیست

در

علت ایجاد کمردرد ها چیست؟
مهم است که بدانیم کمر درد علامتی از شرایط پزشکی است و یک تشخیص نیست. مشکلات پزشکی که باعث ایجاد کمردرد میشوند شامل:


مشکلات مکانیکی: یک مشکل مکانیکی مشکلی است که شما در حرکت ستون فقرات یا دردی که شما احساس میکنید زمانی که ستون فقراتتان را در یک جهت خاص حرکت میدهید. شاید شایع ترین مشکل مکانیکی که باعث ایجاد کمر درد میشود، انحطاط دیسکهای بین مهره ای است که دیسکهای بین مهره ای در ستون فقرات با گذشت زمان ساختارشان را از دست میدهند. با زوال آنها، قابلیت ضربه گیری و اتکایی خود را ار دست میدهند. این مشکل میتواند باعث بروز درد شود در صورتی که باعث وارد شدن استرس به کمر شود. سایر علل مکانیکی شامل اسپاسم و کشیدگی عضلانی و پاره شدن یا فتق دیسک.(سیارک)
جراحتها: جراحتهای ستون فقرات مانند رگ به رگ شدن و شکستگی میتواند باعث دردهای کوتاه مدت یا مزمن شود. رگ به رگ شدن شامل پارگیهایی در رباط هایی هستند که ستون فقرات را حمایت میکنند، و که در اثر پیچش یا بلند کردنهای اجسام به طور ناصحیح، ایجاد میشود. مهره های شکسته اغلب ناشی از پوکی استخوان هست. کمردردهایی ناشی از جراحتهای شدید مانند تصادف و افتادن از ارتفاع به ندرت اتفاق میافتد.
بیماریها و شرایط اکتسابی: بسیاری از مشکلات پزشکی میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل اسکولیوز، خمیدگی در ستون فقرات که معمولا تا میانسالی باعث ایجاد درد نمیشوند، spondylolisthesis؛ اشکال متفاوتی از آرتروز شامل osteoarthritis، آرتروئید روماتوئید، ankylosing spondylitis و تنگی مجرای ستون فقرات، باریک شدن حفره قرار گیری ستون فقرات که باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات و عصب میشود. گرچه خود پوکی استخوان باعث ایجاد درد نمیشود، اما باعث ایجاد شکستهای دردناک در مهره ها میشود. سایر علل کمردرد شامل حاملگی؛ سنگ کلیه و عفونت ، اندومتریوز که ساخته شدن بافت رحمی خارج از رحم است و fibromyalgia شرایط که باعث خستگی و دردهای عضلانی میشود.
عفونت و سرطان: گرچه علل معمول کمردرد نیستند، عفونتها زمانی که در مهره ها باشند باعث ایجاد درد میشوند، شرایطی که التهاب استخوانی نامیده میشود، و زمانی که عفونت در دیسکها اتفاق می افتد diskitis نامیده میشود. تومورها از علل نادر کمردرد هستند. گاها تومورها از کمر شروع میشوند ولی اغلب آنها در جای دیگر شروع میشوند و از جاهای دیگر وارد کمر میشوند. (سیارک)
گرچه علل کمردرد معمولا فیزیکی هستند، استرسهای هیجانی میتوانند در شدت و مدت کمر درد تاثیر گزار باشند. استرس بدن را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار میدهد، مثلا باعث میشوند غضلات پشتی گرفته و دردناک شوند.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Ein wundervoller Farbenrausch mal wieder. Und die Gartenidee ist vorgemerkt, ich hab nämlich noch Platz, das Haus in dem wir wohne ist an einen riesigen Saselteinfensdn angebaut. Oben auf dem Felsen ist Platz, aber die Erdschicht ist zu dünn... so könnte ich dann auch noch mehr anbauen ;-)

در ادامه بخوانید...

آیا میتوان از بروز کمردرد جلوگیری کرد

در

یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از کمردرد ورزش کردن منظم و تقویت کردن عضله های پشت میباشد. 4 نوع ورزش که در بخش کمردرد چگونه درمان میشود؟همگی ممکن است برای جلوگیری از آسیب و درد کمر موثر باشند. ورزشهایی که تعادل و قدرت را افزایش میدهند باعث کاهش خطر افتادن و جراحت کمر و شکستن استخوانها میشود. ورزشهایی مانند تای چی و یوگا یا ورزش تحمل وزن که تعادل شما را به چالش میکشد برای امتحان خوب هستند.


استفاده از یک رژیم غذایی سالم مهم است. خوردن برای حفظ وزن مناسب یا برای کم کردن وزن برای افرادی که اضافه وزن دارند، از قرار دادن استرسهای آسیب زا و غیر ضروری بر روی کمر جلوگیری میکند. اگر میخواهید ستون فقرات خود را با استخوانهایش سالم نگه دارید باید کلسیم و ویتامین D کافی را به طور روزانه دریافت کند. این مواد غذایی مانع از پوکی استخوان میشوند که باعث بسیاری از شکستگیهای استخوان میشوند که از علل اصلی کمردرد است. کلسیم در فراورده های لبنی، سبزیجات و محصولات غنی شده مانند آب پرتغال یافته میشود. پوست شما زمانی که در معرض آفتاب قرار میگیرد میتواند ویتامین D بسازد. اگر به میزان کافی بیرون نیستید این مقدار را با تغذیه میتوانید جبران کنید: تقریبا همه شیرها و برخی از غذاها با این مواد مغذی غنی هستند. خیلی از بزرگسالان کلسیم و ویتامین D کافی ندارند، بنابراین با دکترتان در مورد مقدار مصرف روزانه تان صحبت کنید و یک مکمل غذایی یا مولتی ویتامین در نظر بگیرید.
تمرین پوزیشن های خوب، که باعث حمایت از کمر میشود، و عدم بلند کردن اجسام سنگین میتواند از جراحت کمر جلوگیری کند. زمانی که جسم سنگینی را بلند میکنید کمر خود را صاف نگه دارید. کمر خود را خم نکنید به جای آن فشار را روی پایتان یا باسنتان بیاندازید.(سیارک)

 کمردرد چیست؟ 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟

در

کلسیم و ویتامین D زمانی که منجر به سلامت استخوان می شوند برابر با BFFs می باشند.کلسیم به عملکرد ماهیچه کمک می نماید، چه ماهیچه پمپاژ قلب باشد یا ماهیچه های پا که در طول دویدن منقبض می شوند.ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک نموده، مانع شکستگی و پوکی استخوان می شود.

ویتامین D سیستم ایمنی شما را تقویت می نماید-علاوه بر این،تحقیق جدید نشان می دهد که ویتامین D با افسردگی، بیماری MS، و حتی برخی سرطان ها مبارزه می نماید.تنها مشکل؟ یافتن آن در غذا دشوار است، همین امر در طول زمستان مسئله مهمی را به بار می آورد.

به جای استفاده از قرص های مکمل، در اینجا برخی منابع غذایی غیر لبنی متشکل از مواد مغذی وجود دارند، بنابراین می توانید ویتامین D به اندازه کافی کسب نمائید مهم نیست نور خورشید و رژیم غذایی شما چه محدودیت هایی دارند.(سیارک)

1.جایگزین های شیر غنی شده

شیر بادام، شیر نارگیل، شاهدانه، برنج، یا نوشیدنی سویا را در مخلوط کن بریزید، یک فنجان جایگزین شیر غنی شده حدودا 300 میلی گرم کلسیم و 100 واحد ویتامین D دارد.

به دنبال نسخه های شیرین نشده باشید تا قند افزوده شده را کاهش بدهید.اگر به دنبال مطابقت پروتئین به دست آمده از یک فنجان شیر هستید، به یاد داشته باشید که شیر سویا تنها گزینه ای است که اندازه گیری می شود.

2.روغن ماهی

روغن ماهی از قبیل سالمون، قزل آلا، و چار قطبی منابع عالی ویتامین D هستند.تنها 2 عدد سالمون خوراکی ½ اونسی مقدار دوز کامل روزانه ویتامین D را فراهم می آورد!محتوای ویتامین D روغن ماهی برای 2 بخش ½ اونسی حدودا 180 حداکثر 600 واحد است.

نکات اضافی اگر ماهی های روغنی را با استخوان بخورید- استخوان های ماهی منبع غنی کلسیم می باشند، تنها 2 ماهی ساردین کنسروی ½ اونسی با استخوان 286 میلی گرم کلسیم دارند.این مقدار به اندازه یک لیوان شیر است!

3.سبزیجات برگ دار

تنها ½ فنجان کالر گرین پخته شده دارای 141 میلی گرم کلسیم است.دومین سبزی برگ دار حاوی کلسیم اسفناج با 129 میلی گرم در ½ فنجان، شلغم با 104 میلی گرم، کلم پیچ با 95 میلی گرم، و نوعی کلم بروکلی با 78 میلی گرم.این سبزیجات حاوی ویتامین D نیستند، اما شما می توانید آن ها را در مواد غذایی غنی از ویتامین D، از قبیل ماهی روغنی به کار ببرید.یا آن ها را به تخم مرغ های نیمرو برای ساخت یک وعده غذایی استخوان ساز بیافزائید.

4.پنیر سویای دارای کلسیم(توفو)

پروتئین گیاهی و کلسیم را یکجا جمع کنید!تنها ¾ فنجان پنیر سویای ساخته شده از کلسیم حاوی 290 میلی گرم کلسیم استخوان ساز است.آن ها افراد متنفر از پنیر سویا را به دوستداران آن تبدیل می نمایند.(سیارک)

5.لوبیا سفید

تنها ¾ فنجان لوبیا سفید حاوی 125 میلی گرم کلسیم است.دانه ها غنی از فیبر بوده و به تناسب اندام شما کمک می نمایند.مصرف منظم دانه ها همچنین خطر ابتلاء به دیابت، بیماری قلبی، و برخی سرطان ها را کاهش می دهد.آیا موافقید به سالاد، سوپ، یا خوراک لوبیا مقداری دانه بیافزائید؟

6.دانه کنجد

جهت درست کردن حموص یا سسس سالاد خوشمزه چه دانه کنجد را به صورت تفت داده مصرف کنید چه به صورت کره دانه کنجد، مقداری کلسیم به دست می آورید.تنها دو قاشق غذاخوری دانه کنجد حاوی 176 میلی گرم کلسیم است، در حالی که همان مقدار کره دانه کنجد دارای 130 میلی گرم است.(سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

 ویتامین D

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

علل اسکولیوز چیست و چه کسانی به اسکولیوز مبتلا می شوند

در

در اغلب موارد علت اسکولیوزها ناشناخته است، که اسکولیوز ایدیوپاتیک نامیده می شوند. قبلا اینچنین برداشت می شد فردی که ایدیوپاتیک اسکولیوز دارد، دکتر بایستی به دنبال علل دیگری از جمله آسیب یا عفونت باشد. علل خمیدگی ها به صورت غیر ساختاری یا ساختاری طبقه بندی می شوند.

اسکولیوزساختاری. خمیدگی ثابتی که دکترها مورد به مورد آن را درمان می کنند. گاهی اوقات اسکولیوزی های ساختاری بخشی از سندرم یا بیماری هستند از جمله سندرم مارفان، اختلال بافت پیوندی موروثی. در موارد دیگر، آن خود به خود رخ می دهد. اسکولیوزهای ساختاری می توانند ناشی از بیماری های عصبی عضلانی (از جمله فلج مغزی، فلج اطفال یا دیستروفی عضلانی)، نقص مادرزادی (از جمله hemivertebra، که در آن یک طرف از مهره قبل از تولد به طور نرمال شکل نمی یابد)، آسیب، عفونت های خاص، تومورها (از جمله آنهایی که از نوروفیبروماتوز ناشی می شوند، گاهی اوقات یک نقص مادرزادی با تومورهای خوش خیم در ستون فقرات در ارتباط هستند)، بیماری های متابولیک، اختلالات بافت پیوندی، بیماری های روماتیسمی، یا عوامل ناشناخته (اسکولیوز ایدیوپاتیک) باشند.

چه کسانی به اسکولیوز مبتلا می شوند؟

امکان ابتلای افراد در تمامی سنین وجود دارد، اما این بیماری روی کودکان و نوجوانان تمرکز دارد. اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان (اسکولیوز با علت ناشناخته) رایج ترین نوع آن است و معمولا پس از سنین 10 سالگی رخ می دهد. دختران با احتمال بیشتری نسبت به پسران این نوع از اسکولیوز را می گیرند. از آنجایی که اسکولیوز می تواند در خانواه رخ دهد، کودکی که والدین، برادر یا خواهری مبتلا به ایدیوپاتیک اسکولیوز دارد بایستی مرتبا توسط دکتر خانواده معاینه شود. (سیارک

پست های مرتبط :

چه کسانی مبتلا به اسکولیوز می شوند؟

چه چیزهایی سبب اسکولیوز می شود؟

چگونه اسکولیوز تشخیص داده می شود؟

آیا اسکولیوز درمان می شود؟ درمانهای آن چیست؟

آیا روش های دیگری برای اسکولیوز وجود دارد؟

آیا دکتر جراحی را بهترین روش می داند؟‌

آیا افراد مبتلا به اسکولیوز می توانند ورزش نمایند؟

محققان چه تحقیقاتی در مورد اسکولیوز انجام داده اند؟‌  

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...