چگونه کمبود ویتامین D را با یک تمرین ساده در عرض 30 ثانیه تشخیص دهیم

در

 ویتامین
به گفته  متخصص تغذیه ، کمبود ویتامین D در بدن با یک ورزش ساده قابل تشخیص است. این حرکت Crane Pose نام دارد. 


سعی کنید روی یک پا بایستید ، دست ها را باز کرده و چشمان خود را ببندید. اگر بتوانید دقیقاً 30 ثانیه همین طور بایستید ، در این صورت کمبود این ویتامین را نخواهید داشت. این متخصص خاطرنشان کرد: اگر نمی توانید سی ثانیه تحمل کنید ، احتمال کمبود ویتامین D زیاد است و این به دلیل این واقعیت است که ویتامین D هماهنگی بدن و تون عضله را تنظیم می کند.

 

بنابراین ، اگر اغلب قادر به حفظ تعادل نیستید ، به این نکته توجه کنید که آیا خوب غذا  می خورید یا خیر. ممکن است منطقی باشد که برای مکمل به پزشک خود مراجعه کنید یا رژیم غذایی خود را تنظیم کنید.

 

 از ابتدای شیوع همه گیر کرونا، بیشتر افراد به طور مكرر به دنبال تحقیق در مورد كمبود ویتامین D بودند.ویتامین D که خطر پوکی استخوان ، بیماری های قلبی و حتی سرطان را کاهش می دهد ، برای بدن بسیار مهم است. اکنون ، در یک بیماری همه گیر ، این ویتامین بسیار محبوب شده است ، زیرا به گفته پزشکان ، کسانی که به شدت به این بیماری مبتلا می شوند ، کمبود ویتامین D دارند.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۷ویتامین D از ابتدای همه‌گیری کرونا به‌طور باورنکردنی محبوب شده است. اطلاعاتی به طور دوره ای در رسانه ها ظاهر می شود مبنی بر اینکه افراد مبتلا به کرونا از این بیماری به ویژه در صورت کمبود آن رنج می برند. بسیاری از مردم آن را به معنای واقعی کلمه درک می کنند و فروش مکمل های غذایی حاوی این ویتامین به شدت افزایش یافته است. با این حال، پزشکان بارها هشدار داده اند که مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند بسیار خطرناک تر از کمبود آن باشد. به اکثر مردم توصیه می شود ویتامین D خود را از نور خورشید دریافت کنند - فقط باید بیشتر در فضای باز باشند. اگر آفتاب کافی ندارید، باید مواد غذایی یا مکمل های حاوی آن (روغن ماهی) را وارد رژیم غذایی خود کنید. هیپرویتامینوز D به این معنی است که در مصرف آن زیاده روی کرده اید. علائم بیش از حد ویتامین عبارتند از تهوع، استفراغ، خستگی مداوم و تکرر ادرار. در موارد شدید، درد عضلانی و استخوانی، مشکلات کلیوی و قلبی ممکن است ظاهر شود. در این موارد باید با پزشک مشورت کرد.

در ادامه بخوانید...

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

در

هدف اولیه از درمان استئوپروز کاهش خطر شکستگی میباشد. یک برنامه جامع از درمان استئوپروز روی تغذیه، ورزش و ملاحظات سلامتی متمرکز است تا از افتادن‌هایی که منجر به شکستگی می شود جلوگیری نموده و در صورت نیاز، دارو برای کاهش یا توقف تحلیل استخوان، افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی تجویز نماید. اگر شما در خطر استئوپروز هستید یا به آن مبتلا می‌باشید، متخصص مراقبت سلامتی شما می تواند چند درمان و اقدام پیشگیرانه را توصیه نماید، از جمله: مقادیر کافی کلسیم و ویتامین D، از رژیم غذایی یا از مکمل.(سیارک


تمرینات منظم تحمل وزن
از سیگار و مصرف بیش از حد الکل دوری کنید.  
دارو برای توقف یا آرام کردن تحلیل استخوان، بهبود تراکم و پیشگیری از شکستگی.
برای درمان استخوان‌های شکسته ناشی از استئوپروز، جراحی انجام می‌شود. برای مثال، برای بیماران مبتلا به شکستگی و درد حاد مهره که به روشهای استاندارد درمان واکنش نشان نمی دهند (تجویز دارو، افزایش جذب کلسیم و تمرینات تقویت پشت برای بهبود تحمل عضلانی) می توان کیفوپلاستی بالون را در نظر گرفت.
کیفوپلاستی بالون شبیه به روشی است که با عنوان ورتبروپلاستی شناخته می شود و در آن سیمان اکرلیک به استخوان مهره شکسته تزریق می شود تا آن را تثبیت کرده و درد را رفع نماید. با این حال در طول کیفوپلاستی بالون، یک بالون کوچک ارتوپدی در استخوانهای مهره قرار داده شده و با مایع پر می شود. این بالون سپس تخلیه شده و برداشته می شود، یک حفره که در آن سیمان استخوانی می تواند استفاده گردد، ایجاد می نماید.

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

این پست را چگونه می‌بینید؟ آیا شما یا کسی از نزدیکانتان درحالدرمان استئوپروز یا پوکی استخوان می باشند؟ لطفا اثرات درمانرا به اشتراک بگذارید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم اصلی کمبود ویتامین D

در
ویتامین
علائم اصلی کمبود ویتامین D در بدن توسط مایکل هولیکا ، استاد مرکز پزشکی دانشگاه بوستون نامگذاری شده است. کمبود ویتامین به ویژه در زمستان قابل توجه است که به دلیل کمبود خورشید منطقی است.
به گفته وی ، این کمبود با درد در اندام و استخوان ها و همچنین عدم تحرک مفاصل در صبح مشخص می شود.علائم دیگر شامل افزایش وزن ، درد در روده ، افسردگی و عرق کردن سر است.
 
کمبود ویتامین D خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، پوکی استخوان و فشار خون بالا را افزایش می دهد. برای جبران کمبود ویتامین D ، متخصص توصیه می کند که حداقل 10 تا 15 دقیقه در روز در آفتاب باشید.
 
ویتامین D میزان جذب کلسیم و مواد معدنی فسفر ، میزان آنها در خون و ورود آنها به استخوان و دندان را تنظیم می کند.ویتامین D از بدن در برابر سرماخوردگی ، دیابت ، بیماری های چشم و پوست محافظت می کند ، به جلوگیری از پوسیدگی و آسیب شناسی لثه کمک می کند ، به مبارزه با پوکی استخوان کمک می کند و بهبودی در شکستگی ها را تسریع می کند.
 
به گفته پزشکان، در مراحل اولیه ، کمبود ویتامین D در قالب چنین علائمی بروز می کند: از دست دادن اشتها ، بی خوابی ، سوزش در دهان و گلو و اختلال در بینایی.
 
غذاهای سرشار از ویتامین D: پنیر، گوشت گاو ، جگر، تخم مرغ، شیر ، ساردین ، ​​ماهی قزل آلا ، روغن کبد ماهی.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا سلنیوم می تواند خطر پوکی استخوان را کاهش دهد

در
سلنیوم و خطر پوکی استخوان

 

سلنیوم و خطر پوکی استخوان

یک مطالعه جدید در چین ارتباطی بین رژیم غذایی حاوی سلنیوم و خطر پوکی استخوان مشاهده می کند. اگرچه محققان نمی توانند مشخص کنند که این پیوند علّی است ، اما خواستار بررسی بیشتر هستند.این مطالعه جدید سؤال می کند که آیا مصرف سلنیوم با خطر پوکی استخوان ارتباط دارد یا خیر؟
 
در طول زندگی ، بدن به طور مداوم استخوان را تجزیه می کند ، آن را مجدداً جذب می کند و دوباره این چرخه تکرار می شود. در پوکی استخوان ، اصلاح استخوان نمی تواند با سرعت از دست دادن استخوان سازگار باشد.
 
این روند بدان معنی است که با گذشت زمان ، استخوان ها ضعیف تر شده و مستعد شکستگی می شوند . پوکی استخوان عمدتاً در بزرگسالان سالخورده ، و در سطح جهان ، تخمین زده می شود، 200 میلیون نفر مبتلا به پوکی استخوان هستند.
 
 
این بیماری تقریباً از هر 3 زن بالای 50 سال حدود 1 زن را تحت تأثیر قرار می دهد ، در حالی که 1 نفر از 5 تن از مردان دچار شکستگی هایی می شوند که پوکی استخوان در طول زندگی به شکستگی مربوط می شود.
 
برخی از عوامل خطر پوکی استخوان وجود دارد که افراد نمی توانند از آن جلوگیری کنند ، از جمله پیشرفت سن و جنس. اما متخصصان همچنین برخی عوامل خطر پذیر را شناسایی کرده اند ، برای مثال ، استعمال دخانیات و نوشیدن الکل باعث افزایش خطر می شود.
 
دانشمندان همچنین معتقدند که عوامل رژیم غذایی ممکن است نقشی داشته باشند. تا به امروز ، بیشتر تحقیقات در زمینه تغذیه و پوکی استخوان بر این موضوع که کلسیم به دلیل نقش محوری آن در سلامت استخوان ها متمرکز شده است.
 
با این حال محققان جدیدترین مطالعات معتقدند که سایر ریز مغذی ها می توانند بر خطر پوکی استخوان تأثیر بگذارند. آنها تصمیم گرفتند که روی سلنیوم تمرکز کنند. دانشمندان نتایج خود را در ژورنال BMC اسکلتی عضلانی منتشر کردند .

 

سلنیوم چیست

سلنیوم یک ماده معدنی است که برای سلامتی انسان ضروری است. این ماده در بسیاری از سیستم های بدن نقش ایفا می کند و در طیف گسترده ای از غذاها از جمله ماهی ، صدف ، گوشت قرمز ، غلات ، تخم مرغ ، مرغ ، جگر و سیر وجود دارد.
 
اگرچه تعداد معدودی از مطالعات اولیه به تأثیر سلنیم بر پوکی استخوان پرداخته اند ، اما شواهد قطعی نبوده است.
 
برای برطرف کردن این شکاف در دانش ما ، آخرین محققان داده هایی از 6.267 شرکت کننده را که به بخش مرکز معاینه سلامت بیمارستان Xiangya ، دانشگاه مرکزی جنوبی ، چین مراجعه کرده اند ، گرفتند.
 
پرستاران با همه شرکت کنندگان ثبت نام شده تعامل داشتند و اطلاعاتی در مورد شیوه زندگی و جمعیتی آنها جمع آوری کردند. همه شرکت کنندگان 40 سال و بالاتر بودند و پرسشنامه های تفصیلی فراوانی مواد غذایی را تکمیل کردند.
 
نکته مهم این است که دانشمندان پارامترهای دیگری را نیز تحت تأثیر قرار داده اند که می تواند بر پوکی استخوان تأثیر بگذارد ، مانند نوشیدن ، وضعیت سیگار کشیدن ، شاخص توده بدنی ( BMI ) و سطح فعالیت بدنی
 

 

سلنیوم و پوکی استخوان

به طور کلی ، پوکی استخوان در 9/9٪ از شرکت کنندگان - 3/2٪ در مردان و 7/19٪ در زنان بود. دانشمندان با استفاده از داده های پرسشنامه ، شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کردند که آنها را برای بالاترین و کمترین میزان دریافت سلنیوم رتبه بندی کردند.
 
همانطور که انتظار می رفت ، افراد با کمترین میزان سلنیوم در رژیم غذایی بیشترین خطر ابتلا به پوکی استخوان را داشتند. محققان یک رابطه پاسخ دوز مشاهده کردند. به عبارت دیگر ، مصرف سلنیوم با خطر ابتلا به پوکی استخوان همبستگی منفی دارد - هرچه فرد بیشتر مصرف کند ، خطر پوکی استخوان کمتر است.
 
حتی پس از کنترل عواملی مانند سن ، جنس و BMI ، رابطه همچنان معنی دار بود. این همچنین برای مردان و پسران صادق بود. محققان نتیجه گرفتند:
 
" یافته های مطالعه ما ممکن است اشاره ای به پاتوژنز [پوکی استخوان] کند ، و مطالعات آینده در مورد رژیم غذایی از جمله مصرف مکمل [سلنیوم] ، در مورد خطر [پوکی استخوان] ضروری است."
 
در مقاله خود ، محققان در مورد برخی از مکانیسم هایی صحبت می کنند که سلنیوم ممکن است بر خطر پوکی استخوان تأثیر بگذارد. آنها توضیح می دهند که چگونه فعالیت مولکولهای ایمنی ، مانند سیتوکین ها ، پیشرفت پوکی استخوان را سرعت می بخشند و سلنیوم ممکن است این مولکول ها را مهار کند.
 
ثانیاً ، سلنیوم بخشی از آنزیم های آنتی اکسیدانی وابسته به سلنیوم را تشکیل می دهد ، که گونه های اکسیژن واکنش پذیر را در درون سلول ها پراکنده می کند.
 
گونه های واکنش پذیر اکسیژن به عنوان یک محصول جانبی متابولیسم اکسیژن رخ داده و نقش های مفیدی در بدن دارند. با این حال ، اگر آنها ساخته شوند ، باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شوند ، که می تواند به سلول ها آسیب برساند. بنابراین، سطوح پایین تر از سلنیوم ممکن است اکسیداتیو افزایش استرس را باعث شود .
 
این مهم است زیرا ، همانطور که محققان توضیح می دهند ، مواردی وجود دارد که شواهد استرس اکسیداتیو ممکن است بر پیشرفت پوکی استخوان تأثیر بگذارد.
 
محدودیت ها و آینده
محققان معتقدند که این اولین مطالعه ای است که میزان مصرف سلنیوم رژیم غذایی را به طور مستقیم به پوکی استخوان مربوط می کند. اگرچه آنها از یک نمونه نسبتاً بزرگ استفاده کرده و طیف گسترده ای از متغیرها را به خود اختصاص داده اند ، اما هنوز هم محدودیت های قابل توجهی وجود دارد.
 
به عنوان مثال ، هر مطالعه ای که به مصرف مواد غذایی گزارش شده وابسته باشد ، ممکن است در معرض خطا باشد. محققان همچنین توضیح می دهند که میزان سلنیوم در مواد غذایی می تواند متفاوت باشد ، و روش های آماده سازی نیز بر میزان سلنیوم در دسترس تأثیر می گذارد.
همچنین ، در مطالعات مشاهده ای مانند این ، نمی توان رابطه علّی بین سلنیوم رژیم غذایی و پیامدهای بیماری را تأیید کرد. همیشه این احتمال وجود دارد که سایر عوامل در نتایج تأثیرگذار باشند.
 
با افزایش سن متوسط ​​جمعیت به آرامی پوکی استخوان شیوع بیشتری پیدا می کند. درک اینکه چگونه می توانیم خطر را کاهش دهیم بسیار مهم است و مطمئناً کارهای بیشتری دنبال می شوند.
 
سلنیوم و خطر پوکی استخوان

 

استخوان

استخوان ها بیش از داربست هایی هستند که بدن را در کنار هم نگه می دارند. استخوان ها در هر شکل و اندازه ای قرار می گیرند و نقش های بسیاری دارند. در این مقاله عملکرد آنها ، آنچه از آنها ساخته شده اند و انواع سلول های درگیر را توضیح می دهیم.
با وجود برداشت های اول ، استخوان ها زنده هستند ، بافت های فعال که دائماً در حال ترمیم هستند.
استخوانها عملکردهای زیادی دارند. آنها از لحاظ ساختاری بدن را پشتیبانی می کنند ، از اندام های حیاتی ما محافظت می کنند و به ما اجازه می دهند حرکت کنیم. همچنین ، آنها محیطی را برای مغز استخوان ، جایی که سلولهای خونی ایجاد می شوند ، فراهم می کنند و به عنوان یک محل ذخیره مواد معدنی ، به ویژه کلسیم عمل می کنند .
 
هنگام تولد ، حدود 270 استخوان نرم داریم. با رشد ، برخی از این استخوان ها پس از رسیدن به بزرگسالی ، 206 استخوان داریم.
 
بزرگترین استخوان در بدن انسان، استخوان ران است و کوچکترین آن استخوان های گوش میانی است که فقط 3 میلی متر (میلی متر) طول دارند.
 
استخوان ها بیشتر از کلاژن پروتئین ساخته شده اند ، که یک چارچوب نرم را تشکیل می دهد. فسفات کلسیم معدنی این چارچوب را سخت می کند و به آن قدرت می دهد. بیش از 99 درصد کلسیم بدن در استخوانها و دندانهای ما نگهداری می شود.
 
استخوان ها از ساختار داخلی شبیه به لانه زنبوری برخوردار هستند که باعث می شود آنها سفت و سخت و در عین حال نسبتاً سبک باشند.
 

 

ساختار استخوان

استخوان ها از دو نوع بافت تشکیل شده اند:
 
1. استخوان فشرده (قشر مغز): یک لایه بیرونی سخت که متراکم ، قوی و با دوام است. این حدود 80 درصد از وزن استخوان بزرگسالان را تشکیل می دهد.
 
2. استخوان ترابکولار یا اسفنجی: این شامل شبکه ای از سازه های ترابکول یا میله مانند است. نسبت به استخوان فشرده ، سبک تر ، متراکم تر و انعطاف پذیرتر است.
همچنین در استخوان ها یافت می شود:
استئوبلاست و استئوسیت ها ، مسئول ایجاد استخوان هستند
سلولهای پوکی استخوان یا سلولهای دارای استخوان
ترکیبی از کلاژن و پروتئین های دیگر
نمکهای معدنی 
اعصاب و رگ های خونی
مغز استخوان
غضروف
غشاها ، از جمله اندوستوم و پریوستوز
 

 

سلولهای استخوانی

استخوان ها یک بافت ایستا نیستند بلکه باید به طور مداوم حفظ و اصلاح شوند. سه نوع سلول اصلی در این فرآیند دخیل هستند.
 
پوکی استخوان : اینها وظیفه ساخت استخوان جدید و ترمیم استخوان های قدیمی تر را دارند. استئوبلاستها مخلوط پروتئینی به نام استئوئید تولید می کنند که معدنی شده و استخوان می شود. آنها همچنین هورمون هایی از جمله پروستاگلاندین ها تولید می کنند.
 
پوکی استخوان: اینها پوکی استخوانهای غیرفعال هستند که در استخوانی که ایجاد کرده اند گرفتار می شوند. آنها اتصال به سایر استئوسیت ها و استئووبلاست ها را حفظ می کنند. آنها برای ارتباط در بافت استخوانی مهم هستند.
 
پوکی استخوان: اینها سلولهای بزرگی با بیش از یک هسته هستند. کار آنها تجزیه استخوان است. آنها آنزیم ها و اسیدها را برای حل مواد معدنی موجود در استخوان و هضم آنها آزاد می کنند. این فرآیند را جذب می گویند. استئوکلاست ها به بازسازی استخوان های آسیب دیده کمک می کنند و مسیرهایی را برای عبور اعصاب و رگ های خونی ایجاد می کنند.
 

 

استخوان ها چه می کنند

استخوان ها چندین کارکرد حیاتی را انجام می دهند:
 

مکانیکی

استخوان ها یک قاب برای حمایت از بدن فراهم می کنند. ماهیچه ها ، تاندون ها و رباط ها به استخوان متصل می شوند. بدون لنگر انداختن استخوان ها ، عضلات نمی توانند بدن را به حرکت درآورند.
 
برخی از استخوان ها از اندام های داخلی بدن محافظت می کنند. به عنوان مثال ، جمجمه از مغز محافظت می کند ، و دنده ها از قلب و ریه ها محافظت می کنند.
 

در حال ساخت

استخوان اسفنجی باعث تولید گلبول های قرمز ، پلاکت ها و گلبول های سفید خون می شود. همچنین ، گلبول های قرمز معیوب و قدیمی در مغز استخوان از بین می رود.
 

متابولیک

ذخیره مواد معدنی: استخوان ها به عنوان ذخیره ای برای مواد معدنی ، به ویژه کلسیم و فسفر عمل می کنند.
آنها همچنین برخی از فاکتورهای رشد مانند فاکتور رشد انسولین مانند را ذخیره می کنند.
 
ذخیره چربی: اسیدهای چرب را می توان در بافت چربی مغز استخوان ذخیره کرد.
 
تعادل pH: استخوان ها می توانند نمک های قلیایی را آزاد یا جذب کنند ، و به خون کمک می کند تا در سطح pH مناسب بماند.
 
سم زدایی: استخوانها می توانند فلزات سنگین و سایر عناصر سمی را از خون جذب کنند.
 
عملکرد غدد درون ریز: استخوان ها هورمون هایی را آزاد می کنند که بر روی کلیه ها عمل می کنند و بر تنظیم قند خون و رسوب چربی تأثیر می گذارند.
 
تعادل کلسیم: استخوان ها می توانند با تشکیل استخوان ، یا تجزیه آن در فرآیندی به نام جذب ، کلسیم موجود در خون را بالا یا کاهش دهند.
 

 

انواع استخوان

پنج نوع استخوان در بدن انسان وجود دارد:
 
استخوان های بلند: اینها اکثراً استخوان فشرده شده با مغز کمی هستند و بیشتر استخوان ها را در اندام ها شامل می شوند. این استخوان ها معمولاً از وزن حمایت می کنند و به حرکت کمک می کنند.
 
استخوان های کوتاه: فقط یک لایه نازک از استخوان فشرده ، این شامل استخوان های مچ و مچ پا است.
 
استخوان های مسطح: معمولاً استخوان هایی که نازک و منحنی هستند. آنها از دو لایه بیرونی استخوان فشرده و یک لایه داخلی استخوان اسفنجی تشکیل شده اند. استخوان های مسطح شامل بیشتر استخوان های جمجمه و ساق پا یا استخوان سینه است. آنها تمایل دارند نقش محافظتی داشته باشند.
 
استخوان های کنجدی یا سزاموئید: اینها در تاندون ها مانند پاتلا یا زانو تعبیه شده است. آنها از تاندون ها در برابر سایش و استرس محافظت می کنند .
 
استخوان های نامنظم: همانطور که از نام آنها پیداست ، این استخوان هایی هستند که در چهار دسته اول جای نمی گیرند و شکلی غیرمعمول دارند. آنها شامل استخوان های ستون فقرات و لگن هستند. آنها غالباً از اندام ها یا بافت ها محافظت می کنند.
 
استخوان های اسکلت به دو گروه تقسیم می شوند:
اسکلت appendicular - استخوان اندام ، شانه ها و کمربند لگن.
اسکلت محوری - استخوان های جمجمه ، ستون مهره ها ، قفسه سینه.
 

 

بازسازی استخوان

استخوان دائما در حال ساخت است.استخوان همیشه در حال بازسازی است. این یک فرایند دو بخشی است:
 
1. تحلیل که استئوکلاست شکستن و حذف استخوان .
 
2- تشكيل بافت استخوانی جديد.
 
هر سال حدود 10 درصد از اسکلت بزرگسالان جایگزین می شود.بازسازی این امکان را به بدن می دهد تا بخش های آسیب دیده را اصلاح کند ، در هنگام رشد از اسکلت تغییر شکل ببخشد و میزان کلسیم را تنظیم کند.
 
اگر یک قسمت از اسکلت با گذشت زمان تحت فشارهای زیاد قرار بگیرد ، به عنوان مثال ، در زمان ورزش یا ورزش ، بخش های استخوانی تحت فشار بیشتر در پاسخ ضخیم تر می شوند.ترمیم مجدد تحت کنترل چندین هورمون از جمله هورمون پاراتیروئید ، کلسیتونین ، ویتامین D ، استروژن در زنان و تستوسترون در مردان است.
 
 

 

پوکی استخوان چیست

پوکی استخوان یک بیماری استخوانی است که در آن کاهش تراکم مواد معدنی استخوان وجود دارد. این خطر بروز شکستگی ها را افزایش می دهد. پوکی استخوان در زنان بعد از یائسگی شایع است . اما ممکن است در زنان یا مردان قبل از یائسگی اتفاق بیفتد.
 
پوکی استخوان یا در صورت برداشتن یا جذب استخوان خیلی سریع اتفاق می افتد ، استخوان جدید خیلی آهسته شکل می گیرد ، یا به هر دو دلیل. این بیماری می تواند ناشی از کمبود کلسیم ، کمبود ویتامین D ، مصرف زیاد الکل یا سیگار کشیدن باشد.
 

خلاصه

اگرچه آنها نسبت به سایر قسمت های بدن توجه کمتری می کنند ، استخوان ها چیزی بیش از یک داربست محافظ که روی بدن انسان ساخته شده است ، نیستند.استخوان ها همچنین سطح مناسب بسیاری از ترکیبات را حفظ کرده و مسیرهای هورمونی را تنظیم می کنند. استخوانها قهرمانان غایب آناتومی هستند .

نظرات

در ادامه بخوانید...

نفرولوژیست در مورد خطرات ویتامین D هشدار داد

در
خطرات ویتامین D
نفرولوژیست ها، متخصصان  بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری) توضیح دادند که: ویتامین D را فقط هنگام نظارت بر سطح کلسیم و فسفر خون باید مصرف کرد. آنها تأکید کردند که این ویتامین دارای سمیت کلیوی است.
 
متاسفانه ما در شرایط جوی زندگی می کنیم که خورشید بسیار کمی حتی در تابستان داریم. اما با این وجود ، مصرف بیش از حد کلسیم و ویتامین D می تواند بر کلیه ها تأثیر بگذارد. این پزشکان تأکید کردند ، بنابراین ، میزان مصرف این داروها باید به شدت از نظر میزان کلسیم و فسفر کنترل شود.
 
نفروکسیتی بودن توانایی برخی مواد شیمیایی از جمله داروها برای داشتن اثر سمی است که در آسیب کلیوی آشکار می شود.   
 
ویتامین D گروهی از مواد بیولوژیکی فعال است که تحت عمل پرتوهای فرابنفش در پوست تشکیل می شود و همراه با غذا وارد بدن می شود. از جمله موارد دیگر ، رشد طبیعی استخوان را تضمین می کند ، از ایجاد راش و پوکی استخوان جلوگیری می کند ، باعث تقویت عضله می شود ، به بدن کمک می کند تا غشاهای محافظ اطراف اعصاب را ترمیم کند و همچنین از رشد سرطان در سلول ها جلوگیری می کند.
 
پزشکان تأکید می کنند با توجه به اینکه بدن مقدار کافی از اشعه ماوراء بنفش را دریافت می کند ، نیاز به ویتامین D کاملاً جبران می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین D

در

ویتامین D از ویتامین های محلول در چربی می باشد که برای ساخت استخوان های قوی جلوگیری از پوکی استخوان، ارتقاء سلامت قلب و تنظیم فشار خون ضروری است. خورشید بهترین و ساده ترین راه برای دریافت ویتامین D می باشد.نور خورشید را در هر جا می توان یافت.برای دریافت نور خورشید کافیست بین 6 تا 15 دقیقه(نه بیشتر) بدون کرم ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار گرفت.(سیارک)

در زمستان که آفتاب کمتر وجود دارد می توان با مواد غذایی که منبع ویتامین D هستند نیاز بدن را تآمین کرد.

منابع ویتامین D

آفتاب:تابش پرتو فرابنفش به پوست انسان باعث می‌شود که ماده‌ای به نام دهیدروکلسترول با طی مراحلی در بدن در کلیه به ویتامین دی تبدیل شود. افراد با پوست روشن‌تر نسبت به تیره‌ترها می‌توانند در مدت کمتری که زیر آفتاب مانده‌اند نیاز خود به این ویتامین را تأمین کنند تقریباً تمام ویتامین D مورد نیاز یک فرد، در مکانی که هوای آفتابی دارد از این طریق ساخته می‌شود.
منابع گیاهی:غلات و برخی سبزیجات و میوه‌جات.
منابع حیوانی:کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، خامه، جگر، ماهی ساردین حاوی مقادیر زیادی از این نوع ویتامین هستند.
دریافت این ویتامین به صورت مصنوعی مثل کپسول و آمپول که می بایست زیر نظر پزشک استفاده شود.

نشانه‌های کمبود ویتامین D

خستگی عمومی بدن، بی حوصلگی دردهای مبهم و کلی که البته نشانه‌ی خاص این مورد نیست،ضعف ماهیچه‌ای،درد استخوانی در اثر فشار ناچیز (بیشتر در ساق پا و دنده‌ها).

 

 چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ایجاد کمردرد ها چیست

در

علت ایجاد کمردرد ها چیست؟
مهم است که بدانیم کمر درد علامتی از شرایط پزشکی است و یک تشخیص نیست. مشکلات پزشکی که باعث ایجاد کمردرد میشوند شامل:


مشکلات مکانیکی: یک مشکل مکانیکی مشکلی است که شما در حرکت ستون فقرات یا دردی که شما احساس میکنید زمانی که ستون فقراتتان را در یک جهت خاص حرکت میدهید. شاید شایع ترین مشکل مکانیکی که باعث ایجاد کمر درد میشود، انحطاط دیسکهای بین مهره ای است که دیسکهای بین مهره ای در ستون فقرات با گذشت زمان ساختارشان را از دست میدهند. با زوال آنها، قابلیت ضربه گیری و اتکایی خود را ار دست میدهند. این مشکل میتواند باعث بروز درد شود در صورتی که باعث وارد شدن استرس به کمر شود. سایر علل مکانیکی شامل اسپاسم و کشیدگی عضلانی و پاره شدن یا فتق دیسک.(سیارک)
جراحتها: جراحتهای ستون فقرات مانند رگ به رگ شدن و شکستگی میتواند باعث دردهای کوتاه مدت یا مزمن شود. رگ به رگ شدن شامل پارگیهایی در رباط هایی هستند که ستون فقرات را حمایت میکنند، و که در اثر پیچش یا بلند کردنهای اجسام به طور ناصحیح، ایجاد میشود. مهره های شکسته اغلب ناشی از پوکی استخوان هست. کمردردهایی ناشی از جراحتهای شدید مانند تصادف و افتادن از ارتفاع به ندرت اتفاق میافتد.
بیماریها و شرایط اکتسابی: بسیاری از مشکلات پزشکی میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل اسکولیوز، خمیدگی در ستون فقرات که معمولا تا میانسالی باعث ایجاد درد نمیشوند، spondylolisthesis؛ اشکال متفاوتی از آرتروز شامل osteoarthritis، آرتروئید روماتوئید، ankylosing spondylitis و تنگی مجرای ستون فقرات، باریک شدن حفره قرار گیری ستون فقرات که باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات و عصب میشود. گرچه خود پوکی استخوان باعث ایجاد درد نمیشود، اما باعث ایجاد شکستهای دردناک در مهره ها میشود. سایر علل کمردرد شامل حاملگی؛ سنگ کلیه و عفونت ، اندومتریوز که ساخته شدن بافت رحمی خارج از رحم است و fibromyalgia شرایط که باعث خستگی و دردهای عضلانی میشود.
عفونت و سرطان: گرچه علل معمول کمردرد نیستند، عفونتها زمانی که در مهره ها باشند باعث ایجاد درد میشوند، شرایطی که التهاب استخوانی نامیده میشود، و زمانی که عفونت در دیسکها اتفاق می افتد diskitis نامیده میشود. تومورها از علل نادر کمردرد هستند. گاها تومورها از کمر شروع میشوند ولی اغلب آنها در جای دیگر شروع میشوند و از جاهای دیگر وارد کمر میشوند. (سیارک)
گرچه علل کمردرد معمولا فیزیکی هستند، استرسهای هیجانی میتوانند در شدت و مدت کمر درد تاثیر گزار باشند. استرس بدن را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار میدهد، مثلا باعث میشوند غضلات پشتی گرفته و دردناک شوند.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Ein wundervoller Farbenrausch mal wieder. Und die Gartenidee ist vorgemerkt, ich hab nämlich noch Platz, das Haus in dem wir wohne ist an einen riesigen Saselteinfensdn angebaut. Oben auf dem Felsen ist Platz, aber die Erdschicht ist zu dünn... so könnte ich dann auch noch mehr anbauen ;-)

در ادامه بخوانید...