راهنمای خرید دوچرخه

در

قیمت دوچرخه هایی که در این مقاله بررسی شده اند از 900.000 تومان تا 6.000.000 تومان بوده است. بررسی ها نشان داده برای خرید دوچرخه های فوق سبک با بدنه فیبرکربن باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. البته همیشه می توانید به قیمت مناسبی دوپرخه بخرید.

نوع دوچرخه را انتخاب کنید.

فروشگاه مناسبی را پیدا کنید. خرید از فروشگاه های حرفه دوچرخه ممکن است کمی گرانتر باشد ولی مطمئن باشید از خرید خود راضی خواهید بود.

دوچرخه را تست کنید. حتما قبل از اقدام به خرید، دوچرخه را تست کنید تا از نحوه سواری و تعویض دنده ها راضی باشید. صندلی راحت باشد و به راحتی بتوانید در سربالایی ها رکاب بزنید.

دوچرخه ارزان نخرید. دوچرخه های ارزان - معمولا کمتر از 600.000 تومان که در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شوند معمولا کیفیت مناسبی ندارند.

لوازم جانبی. کلاه ایمنی مناسب و خوب، کفش های مخصوص دوچرخه سواری، دستکش برای جذب ضربات، عینک محافظ برای جلوگیری از ورود خاک و حشره ها به چشم، قمقمه آب و لباس گرم

انواع دوچرخه

دوچرخه راحتی
برای حرکت آهسته در مسیر های هموار طراحی شده است. فرمان های بلند، صندلی ها بزرگ با امکان جذب ضربات را دارند.

مزایا: بسیار راحت هستند، برای دوچرخه سواری گروهی عالی هستند.
معایب: در پستی و بلندی ها کار سخت خواهد شد. برای دوچرخه سواری خارج از جاده اصلا مناسب نیست. با دوچرخه های کوهستان نمی تواند رقابت کند.

دوچرخه کوهستان
برای مسیرهای ناهموار طراحی شده است. ضربه گیر در دوشاخه جلو قرار دارد. بهترین گزینه در مسیرهای ناهموار است. لاستیک های پهن و سیستم تعلیق مناسبی دارند.
مزایا: بسیار بادوام، ضربه گیرهای عالی، کنترل عالی در مسیرهای خارج از جاده (آفرود)
معایب: سنگین، مناسب مسیرهای جاده ای نیستند.

دوچرخه جاده ای
برای مسیرهای طولانی و تورهای چند روزه طراحی شده است. بدنه سبک و لاستیک های نازکی دارند.
مزایا: با خم شدن روی دسته دوچرخه حالت آیرودینامیکی مناسبی ایجاد می شود.
معایب: خیلی راحت نیستند

دوچرخه تناسب اندام
لاستیک های باریک دارند. بدنه سبک است و بهترین گزینه برای افرادی است که قصد سوزاندن کالری دارند.
مزایا: بسیار راحتتر از دوچرخه جاده ای است. مناسب برای رفتن به محل کار است.
معایب: آیرودینامیک نیست

دوچرخه ثابت
صرفا جهت تناسب اندام طراحی شده است.
مزایا: لازم نیست دوچرخه سواری بلد باشید. نیازی به وسایل ایمنی ندارید.
معایب: لذت دوچرخه سواری را ندارد.

امکانات

انتخاب هایی برای بخش های مختلف دوچرخه وجود دارد. فروشگاه ممکن است بخش های مورد نظر شما را مجانی یا با هزینه تعویض کند.

ترمزها
برخی دوچرخه ها با 1 یا چند نوع ترمز ساخته می شوند. ترمزهای V شکل یا خطی و دیسکی، ترمزهای دیسکی بهترین کارایی را دارند، این ترمزها شامل نوع روغنی یا مکانیکی هستند. درصورتی که دوچرخه امکان
نصب ترمزهای دیسکی را داشته باشد فروشگاه با هزینه معادل 300.000 تومان آنها را تعویض میکند.
توجه داشته باشید هزینه نگهداری ترمزهای دیسکی خیلی بیشتر از نوع V شکل یا همان لقمه ای است.

پیشرانه
زنجیر چرخ بین دو صفحه دنده ای متحرک قرار دارد. چرخ دنده جلویی معمولا شامل 2 یا 3 چرخ دنده بزرگ است. قرار گرفتن زنجیر بر روی هرکدام از این چرخ دنده ها امکان تغییر سرعت را فراهم می سازد.

دسته فرمان
اگر بالاتر باشد امکان راست نشتن را به دوچرخه سوار میدهد. درصورتی که پایین تر باشد حالت آیرودینامیکی بیشتر دارد

زین
برخی باریک وسفت و برخی پهن و نرم هستند.

تعویض کننده دنده
تعویض کننده دنده یا شانژمان زنجیر را بین چرخ دنده های جلو و عقب بالا و پایین می برند.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹اطلاعات مفیدی بود

در ادامه بخوانید...

مزایای دوچرخه سواری

در

نیازی نیست که هزاران مایل را با دوچرخه خود طی کنید تا از مزایای بیشتر راندن دوچرخه و کمتر راندن اتومبیل بهره مند شوید. جدا از اینکه یک دوچرخه ی براق و نو دارید یا دوچرخه ی قدیمی که سال ها پیش استفاده می کردید و در دسترس است، دوچرخه سواری یک ورزش فوق العاده و همچنین تفریح و سرگرمی خوبی است.

قیمت بنزین در آمریکا نیز در حال افزایش به بیش از 3 دلار بر گالن است که با این حساب استفاده از دوچرخه برای خرید، رفت و آمد، ملاقات دوستان یا تنها برای تفریح هم از نظر اقتصادی برای شما به صرفه است و در عین حال شرایط فیزیکی شما را بهبود می بخشد.(سیارک
اگر فکر می کنید در طول روز زمانی برای ورزش کردن ندارید، دوچرخه سواری قابلیت این را دارد که فعالیت روزانه ی شما را تامین کند. دکتر Lisa Callahan، مدیریت مرکز پزشکی ورزش زنان در بیمارستان جراحی های خاص در نیویورک، می گوید: "شما می توانید منافع قلبی و عروقی که از هر ورزش هوازی دیگری مانند پیاده روی، دویدن یا رقصیدن می برید، از دوچرخه سواری دریافت کنید. این ورزش می تواند برای قلب و عروق شما بسیار مفید باشد."
ماهیچه های شما نیز تقویت می شوند. دوچرخه سواری ران، باسن و قسمت تحتانی ستون فقرات شما را تقویت می کند. اگر مسیر شما شامل بالا رفتن از کوه می شود، دستان و بالا تنه شما نیز برای ایستادن روی دوچرخه و رکاب زدن قوی می شود. علاوه بر آن، دوچرخه سواری ورزش ملایمی برای مفاصل است و غضروف ها را حفظ می کند. مخصوصاً برای زنانی که از فشار عضلانی، مشکلات پا، زانو، کمر درد یا حوادث ناشی از ضربه به علت دویدن، پیاده روی یا آهسته دویدن رنج می برند، می تواند ورزش بسیار مفیدی باشد. (سیارک
دکتر Callahan اضافه می کند: "اگر اضافه وزن دارید و ورزش را شروع کرده اید، ممکن است به مفاصل شما فشار بیاید. اما ورزش هایی مانند دوچرخه سواری یا شنا که به مفاصل فشار چندانی وارد نمی کنند مناسب ترند."
دوچرخه سواری روزانه می تواند مانع از اضافه وزن تدریجی و انباشته شدن چربی دور شکم، که زنان بسیاری در میانسالی از آن رنج می برند، شود.
دکتر Callahan خاطر نشان کرد که استفاده از دوچرخه ثابت در محیط بسته ورزش سبک تری نسبت به دوچرخه سواری در محیط آزاد است. زیرا مقاومت در برابر باد یا زمین ناهمواری در کار نیست. او گفت: "در باشگاه باید کمی سخت تر تمرین کنید تا همان نتیجه را نسبت به فضای آزاد بگیرید".

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تاریخچه دوچرخه

در

دوچرخه توسط شخص یا کشور خاصی اختراع نشده است. حدود صد سال طول کشید تا تلاش افراد مختلف به ثمر بنشیند و دوچرخه های امروزی وارده ی عرصه ی رقابت با وسایل نقلیه شوند. هیچ کس با خود حتی فکر هم نمی کرد که سال ها بعد دوچرخه ها روشی انقلابی برای رفت و آمد خواهند شد.

اولین دوچرخه ها در اسکاتلند ساخته شدند و مردم به آن ها دوچرخه های پایی می گفتند. دوچرخه های اولیه دارای دو چرخ بودند اما پدال نداشتند. کسی که دوچرخه را می راند مجبور بود دو پای خود را بروی زمین به سمت عقب فشار دهد تا دوچرخه به جلو حرکت کند. خیلی زود مخترعی فرانسوی به چرخ های جلوی دوچرخه پدال اضافه کرد تا راننده با فشار به پدال ها بتواند دوچرخه را به حرکت درآورد. با همه این اوصاف باز هم راندن دوچرخه کاری سخت و طاقت فرسایی بود زیرا دوچرخه ی اولیه بسیار سنگین بود. چهار چوب اصلی آن از استیل جامد و چرخ های آن از چوبی ساخته شده بودند که با استیل پوشانده شده بود. با این وجود این وسیله بین مردان جوان و ثروتمند فرانسوی  محبوبیت فراوانی داشت. آن ها دوچرخه های پایی خود را در پارک های پاریس به نمایش می گذاشتند. به علت سنگینی این طرح های ابتدایی از دوچرخه، هیچکس حتی فکرش را هم نمی کرد که تبدیل به یک وسیله نقلیه شود. مردم از آن ها برای رفتن به مغازه ها یا سرکار رفتن استفاده نمی کردند. مردم بیشتر این وسیله را اسباب بازی می پنداشتند که می توانند اندکی خود را با آن سرگرم کنند.

بزرگ ترین تولید کنندگان موتور سیکلت

در سال های 1870 تولید کنندگان آمریکایی دریافتند که در آن سوی مرزها دوچرخه های پایی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. همین امر باعث شد تا آن ها نیز دست به کار شوند و دوچرخه های خود را بسازنند. اما بایک تفاوت! آن ها بدنه ی دوچرخه ی خود را از استیل توخالی ساختند. این تغییر دوچرخه را بسیار سبک تر کرد. اما هنوز مردم به سختی می توانستند مسیر کوتاهی را رکاب بزنند و علاوه بر این ها ناهموار بودن خیابان ها در آن سال ها کار رکاب زدن را از قبل سخت تر نیز می کرد. اما با تمام این مشکلات هنوز افرادی بودند که با مبلغ ناچیزی برای انجام کارهای روزانه خود دوچرخه ای اجاره می کردند.(سیارک

تغییرات بعدی توسط مهندسان بریتانیایی بر روی دوچرخه اعمال شد. آن ها تصمیم گرفتند که چرخ ها را به گونه ای عوض کنند که رکاب زدن آسان تر شود. آن ها فهمیدند هنگام پدال زدن، ابتدا چرخ عقب شروع به حرکت می کند. اگر چرخ جلویی کوچک باشد دوچرخه مسافت کمی را می پیماید ولی اگر چرخ جلویی بزرگ تر شود دوچرخه مسافت بیشتری را می پیماید. پس آن ها دوچرخه ای طراحی کردند که چرخ عقب کوچک و چرخ جلویی بزرگی داشت. هدف اولیه، کمک به رانندگان بود که بتوانند تعادل خود را بروی دوچرخه حفظ کنند زیرا حفظ تعادل بروی وسیله ای که چرخ های هم اندازه ای نداشت سخت بود و علاوه برآن راننده مجبور که پای خود را بسیار پایین بکشد تا بتواند به پدال برسد و این بدان معنا بود که هر آن ممکن بود که تعادل خود را از دست بدهد و برزمین بیفتد و به خود آسیب برساند. با همه ی این مشکلات دوچرخه های مرتفع با چرخ جلویی بزرگ و چرخ عقبی کوچک در انگلیس بسیار متداول شد.

بار دیگر تولیدکنندگان آمریکایی دست به کار شدند و تصمیم گرفتند که این بار هم تغییرات باب میل خود را اعمال کنند و هدف آن ها تولید دوچرخه ای امن تر بود. آن ها چرخ جلویی را کوچک تر کردند. بریتانیایی ها که نتوانستند ساکت بنشینند بار دیگر دست به کار شدند. آن ها هر دو چرخ دوچرخه را به یک اندازه ساختند و یک مکانیزم حرکتی روی دوچرخه تعبیه کردند به طوری که یک زنجیر دور محور چرخ ها قرار داده شد و با حرکت پدال زنجیر حرکت می کرد و چرخ ها را نیز به حرکت در می آورد. این تغییرات باعث شد که هم دوچرخه مسافت بیشتری را طی کند و هم حفظ تعادل بروی آن آسان شود. دوچرخه های امروزی در دهه های 1900 متولد شدند. دوچرخه هایی که راندنشان راحت بود و در بین زنان و مردان در هر سنی محبوبیت فراوانی پیدا کرد. امروزه نیز میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا از دوچرخه برای تفریح، مسابقه، ورزش و حتی حمل و نقل استفاده می کنند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

تویوتا لندکروز جدید

در

تمامی مدل های موجود تویوتا،در بیش از 190 کشور در سراسر جهان موجود است.قابلیت های بی رقیب خارج از جاده ای  تویوتا لند کروز آنرا به شهرت جهانی به عنوان محکم ترین و قابل اعتماد ترین۴*۴ جهان رسانده و در بیش از ۱۰ کشور اروپایی به بیشترین فروش در این سایز ماشین رسیده است.

تویوتا لندکروز جدید بیشتر محبوبیت و شهرت خود را با استایل تنومند و مدرن تر ،پیچیدگی و راحتی بیشتر، طراحی داخلی با کیفیت و بهبود بخشی توانایی پویایی  و کاربر دوستی در نمونه های جاده ای و خارج جاده ای به دست آورده است.این تغییرات شامل بهینه سازی ارگونومیک،تعویض دنده کاربردی ،ترکیب و طراحی بزرگ داشبورد،صفحه نمایش  تویوتا تاچ ۲ با سیستم چند رسانه ای،سیستم متریک کیلومتر و نمایشگر 4.2 اینچ چنداطلاعاتی و کنترل تعویض دنده پشت فرمان می باشد. (سیارک)

در راس این تغییرات،سیستم تهویه و سرد کن های صندلی های جلو،گرم کن صندلی های عقب وکنترل اتوماتیک آب و هوا ،گرم کن شیشه جلو،ناز های شستشو شیشه و چراغ و طراحی کلید هوشمند راشامل می شود.

در اروپای غربی،لند کروز جدید،از یک موتور 2.8 با ۱۳۰ کیلو وات یا 177 اسب بخار قدرت که توربو دیزل است بهره می برد.

برای اروپای شرقی،این مدل با انتخاب بین موتور 2.7 وی وی تی آی با قدرت 122 کیلو وات و 164اسب بخار و یا 4.0 لیتر وی وی تی آی با 183 کیلو وات یا 249 اسب بخار بهره می برد.(این موتور ها بنزینی می باشند)

کلید توانایی بی نظیر خارج جاده ای تویوتا لندکروز،ترکیب مواد با دوام با کیفیت بالا،مقاومت در برابرتغییر شکل،ساختار بدنه ای منحصر به فرد و مراحل راهنمایی و پشتیبانی تکنیکی که برای راننده فراهم می کند می باشد.

تویوتا لند کروز  2018

بیشترین عملکرد بیرون جاده رانندگی را حتی به راننده ای غیر حرفه ای و ماهر می دهد.سیستم تویوتا لندکروز برای همه جاده ها ،ایمنی ،لذت بخش بودن،استفاده آسان آنرا به یکی از پیشرفته ترین ماشین های در جهان بدل کرده است.

توانایی های بیرون از جاده ای  تویوتا لندکروز جدید از میان ۳ تنوع انتخابی که شامل ،باز،محبوس و جدید توسن لیمیتد اسلیپ دیفرنشیال میباشد بیشتر از قبل شده است.

ال اس دی در واقع قابلیتی برای آفرود میباشد که با تنظیم تورک متر و گشتاور به بهبود عملکرد سیستم وقدرت کمک میکند و باعث درگیری چرخ دنده های خاص و به جایی در گیربکس می شود

سیستم تنظیم محیط برای آفرود(ام تی اس ) برای قسمت اتو  بهبود بخشیده شده که اتوماتیک به صورت۵ سرعته قابل تنظیم است.وعملکرد  نمایشگر به عملکرد چند محیطی افزایش یافته که باعث نمایش دادن زیر ماشین ، دوربین چرخشی جلو، نمای پانورامایی و نمای گسترده ای از عقب میدهد. (سیارک)

تویوتا لندکروز جدید با سیستم تویوتا سیفتی سنس به معنی حس ایمنی تویوتا مجهز شده است که شامل مجموعه ای از تکنولوژی های فعال ایمنی که برای جلوگیری یا کاهش تصادفات در طول موقعیت هایپر ترافیک طراحی شده است .

این امکانات شامل پر کولیسن سیستم  عملکرد شناسایی عابر پیاده ، کروز کنترل تطبیقی،سیستم آلارم خروج از خط ، نور افکن های اتوماتیک و کمک راهنمای نشانه ها و خط های جاده می باشد.

تکنولوژی ایمنی بیشتر شامل رادار نمایش نقاط کور، رادار نشان دهنده عبوری های پشت و سیستم اتوماتیک تنظیم فشار باد تایرها میباشد.

هیچ اس یو وی دیگری به جز لندکروز قابلیت های منحصر بفرد ترکیبی بیرون جاده ای و پویایی درون جاده ای را ارائه نمیدهد.

حضور پر قدرت بر روی جاده و تکنولوژی های سطح بالا به کار رفته در آن ،آنرا به عنوان یک۴*۴ ویژه با توانایی راحت رفتن در هر جایی را ارائه می دهد.هرجایی که بخواهید بروید.تویوتا لند کروز شما را آنجا میبرد و برمیگرداند.

پویایی بیشتر ،مدرن بودن،طراحی ظاهری قوی 

طول نهایی لند کروز جدید تا ۶۰ میلیمتر افزایش داشته که به 4840 میلیمتر می رسد( برای مدل های سه در 4565 میلیمتر می باشد)

مانورپذیری استثنایی را به ارمغان می آورد.با کمترین جا برای دور زدن دایره ای  5.8 متری(برای

مدل های سه در 5.2 متر کافی است)

با طراحی های جدید در شبکه رادیاتور، چراغ های جلو، سپر جلو و گلگیر ها ی جلوی تویوتا لندکروزچند نشان ساختاری که برگرفته از طراحی منحصر به فرد آن است به چشم می خورد.

تویوتا لندکروز برای ساماندهی زیبایی و قدرت بیرون جاده ای ، شبکه رادیاتور و چراغ های جلو را بالاتر قرار داده است(برای بهتر بودن عملکرد آفرود)

شبکه رادیاتور ابتدایی تا جایی که امکان دارد بزرگ میباشد برای اینکه عملکرد خنک سازی موتور را بهتر کند . در حالی که نور افکن های داخل جای خود قرار گرفته اند تا از آسیب رساندن موانع وبقیه موارد هنگام آفرود و بیرون جاده جلوگیری کند.

تقویت و بهبود سازی لندکروز،ایستادگی قدرتمند،به شدت اثرات جانبی که شامل کاهش زاویه دیددر میدان های بیرون جاده ای میباشد را کاهش میدهد.

فاصله تا زمین به 215 میلی متر کاهش پیدا کرد.(برای مدل های سه در 205 میلی متر میباشد)25 درجه انحراف و ۲۲ درجه زاویه شکست شیب مدل های آفرود را مطمئن تر کرده است.

در مشخصات ظاهری ، نوک سپر جلو بالا آمده است.سپر جلو و گلگیر و سپر عقب با همان محور افقی هم راستا شده اند و به لند کروز جدید چهره اسپورت و حالت پویایی بیشتری را میدهد.

مشخصات ظاهری ماشین به واسطه رینگ های ۱۷ اینچی ۶ پره بهتر شده است که دارای آر پی سی کمتر یعنی میزان لغزش کمتر میباشد. براقی بالای رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی و ۱۲ پره جدید و در نمونه جدیدتر با آلیاژ های ۱۹ اینچی کامل شده است. (سیارک)

در قسمت عقب ماشین،نشانه های جدیدی از طراحی دوباره لامپ ها شامل یک چراغ خطر ال ای دی تزیینات صفحه فلزی در پشت با تعداد زیادی از صفحات اطراف آن،سپر مرمت شده با گوشه های پیشانی دار به چشم میخورد.

کیفیت بالاتر مواد داخل کابین

کابین تویوتا لندکروز جدید شامل ترکیب سلیقه ای مجدد داشبورد، طراحی جدید برای ابزار راننده و کنسول میانی میباشد.ترکیبی از بهترین مجموعه ها که در پایان به خاطر این مواد با کیفیت به کار رفته بایداز این ماشین تقدیر کرد.بالای کنسول میانی کمی کاهش یافته برای اینکه براقیت ظاهری بیشتری بوجود بیاورد و دید جلو را برای رانندگی آفرود بهبود ببخشد.

این شامل صفحه 8 اینچی بزرگتر،تنظیمات حالت های نورانی صفحات ایر کاندیشن و مجموعه ای از ابزار های مرتبط با رانندگی را شامل می شود.داخل لند کروز جدید شامل انتخابی بین تم های مشکی،قهوه ای مشکی و به تازگی بژ اعلا میباشد.انتخاب درست به زیبایی تزیینات داخل کابین که همراه با نقره ای متالیک که با ابزار کنسول وسط همخوانی دارد.

 تویوتا تاچ ۲

تویوتا لندکروز جدید با سیستم تویوتا تاچ ۲  و مانیتور تمام رنگی لمسی چند رسانه ای  و سیستم نویگیشن (مکان یابی) تکمیل شده است.

سیستم نویگیشن با مدل های ۳ بعدی شهر ها ،گرافیک و تصویر های برجسته،پیش بینی ترافیک،و اس او اس یا همان تماس اضطراری  مجهز شده است.نمایش تقسیم صفحه نمایش به کاربران این اجازه را می دهد که عملکرد و ویژگی های بیشتری را در یک نگاه ببینند،ترکیبی از سیستم نویگیشن با سیستم های رسانه، و اطلاعات برنامه ها

سیستم تویوتا تاچ ۲ از سیستم وصل شدن به وای فای پشتیبانی میکند که به کاربران اجازه راه اندازی تلفن های هوشمند را به عنوان وای فای هات اسپات میدهد که میتوانند به قابلیت های آنلاین سیستم دسترسیپیدا کنند.

علاوه بر این،سیستم اجازه دسترسی به بخش آنلاین تویوتا را می دهد و تعداد زیادی برنامه کاربردی از جمله،قیمت سوخت،اطلاعات هواشناسی و فضای پارکینگ ها و برنامه توییتر را شامل می شود.

عملکرد تشخیص صدای پیشرفته که برای دسترسی آسان به برنامه ها در حین رانندگی طراحی شده ، درمحدوده 15 زبان قابل اجرا می باشد.

این اجازه را به راننده میدهد که مقصد را کامل وارد کند و تماس تلفنی برقرار کند،از آیپاد وصل شدهآهنگ خاصی را اجرا کند همچنین برای اجرا و کنترل بر روی برنامه ها و برای اجرای برنامه سیری (Siri) اپل بدون اینکه به  آن نگاه کنیم.

 موتور 2.8 لیتری جهانی دیزل

بر روی مدل های ۳ در و ۵ در این موتور 2.8 لیتر دیزل با انتخاب این که گیربکس ۶ دنده دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک باشد موجود می باشد.

موتور 2755 سی سی و 16 سوپاپ ، ۴ سیلندر DOHC که به توربوشارژر همراه با اینتر کولر مجهز شده است و 130 کیلو وات یا 177 اسب بخار در 3400 آر پی ام (دور موتور) قدرت میدهد.شامل اندازه گیری کامل وجامعی میشود که برای بهینه وزن،افزایش بهبود احتراق و کاهش اصطکاک طراحی شده است.

کنترل الکتریکی موتور شامل،نوع سیستم سوخت رسانی common rail که باعث فشار بیشتر و کنترل فشار تزریق وارد شده به موتور می شود ، تزریق دقیق  که با هوای محیط مخلوط می شود قبل ازاینکه تزریق اصلی با تاخیر روبرو شود. ترکیب احتراق پایدار که حتی در سخت ترین شرایط محیطی به خوبی عمل میکند و عمل سوخت رسانی را کامل می کند و گرمای حرارتی موثر را به وجود می آورد.این واحد با سیستم گردش آب خنک کننده گاز خروجی (EGR ) مجهز شده است که با خنک کردنای جی آر باعث بهبود عملکر می شود و همچنین از کنترل سوپاپ خروجی برای تنفس منیفولد بهره می برد. (سیارک)

سیستم کاتالیزوری کاهنده NOX  ، میتواند تا 99 درصد از نشر NOx  که از گازهای اصلی آلودگی هوا میباشد ، جلوگیری کند و این موتور 2.8 لیتر تویوتا لندکروز با سازگاریهای یورو 6 همخوانی دارد.

گیر بکس اتوماتیک فوق العاده ۶ سرعته همراه با موتور 2.8 لیتر گشتاور چشمگیر370 نیوتن را در دورموتور1200 دور در دقیقه ارائه میدهد و بیشترین گشتاور آن به 450 نیوتن متر در دور موتور 1600 تا2400 دور در دقیقه میرسد.به شتاب 12.7 ثانیه ای برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر میرسد و بالاترینسرعت آن به 175 کیلومتر در ساعت میباشد.میزان مصرف سوخت و دی آکسید کربن آن به 7.4 در۱۰۰ کیلومتر و 194 گرم بر کیلومتر میرسد.

اگر تویوتا به گیربکس  ۶ دنده دستی مجهز باشد،حداکثر گشتاور 420 نیوتن بر متر در دور موتور

1400 تا 2600 را ارائه میدهد.شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن به 12.1 ثانیه میرسد و حداکثر سرعت آن به 175 کیلومتر بر ساعت میرسدو مصرفسوخت آن به 7.4 لیتر بر 100 کیلومتر و 194 گرم بر کیلومتر دی اکسید کربن می باشد.

 موتور 2.7 لیتر بنزینی

ثابت شده که موتور 2694 سی سی بنزینی قدرتی برابر با 120 کیلو وات و یا 161 اسب بخار در

دور موتور 5200 دور در دقیقه تولید میکند و بیشترین گشتاور آن به 246 نیوتن متر در دور 3900 میرسد.این ترکیب از یک سری بهبود ها ی طراحی که باعث حفظ کردن وزن،بهبود عملکرد احتراق،و کاهش اصطکاک  میباشد بهره میبرد .

وقتی که از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده میکنیم موتور 2.7 لیتری حداکثر سرعت 165 کیلومتردر ساعت و مصرف سوخت 12.3 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ارئه میدهد. وقتی که به گیربکس ۶ سرعتهاتوماتیک مجهز باشد حداکثر سرعت 160 کیلومتر و مصرف سوخت 12.5 لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر را ارائه میدهد. 

موتور دابل VVT-i ۴ لیتری

موتور بنزینی سبک وزن است ،3956  سی سی ،۲۴ سوپاپ، زنجیره رانندگی DOHC ،تزریق مستقیم سوخت با ۶ سیلند و دابل VVT-i

موتور ۶ سیلندر VVT-i به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده است و 183 کیلو وات و یا 249 اسب بخار را در دور موتور 5600 و 381 نیوتن گشتاور را در دور موتور  4400 ارائه میدهد.در حالی که شتاب ۰ تا صد آن به 9.7 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به 175 کیلومتر بر ساعت میرسد.این موتور میزان نشر 256 گرم بر کیلومتر را تولید میکند و 10.8 کیلومتر را به چرخه اختراق بر میگرداند. (سیارک)

 گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک فوق هوشمند الکتریکی

همه مدل ها میتوانند به گیربکس فوق هوشمند اتوماتیک الکتریکی ۶ سرعته که باعث بهبود عملکرد کنترل سیستم طراحی شده اند مجهز بشوند و به این منظور ایجاد شده اند تا هم مصرف سوخت را بهبود ببخشند و هم عملکرد رانندگی را .

 کنترل بهره وری موثر گیربکس تمام سرعته ،توانایی های این گیربکس را در حالت های متنوع رانندگیمشخص میکند.برای نمونه،برای حالت هایی که بار بسیاری روی ماشین است و با توجه به تنظیمات دریچه گاز،این سیستم مشخص میکند که دنده ۶ بهتر است یا ماشین باید در دنده ۵ بماند برای آنکه تعادلی بین قدرت و مصرف سوخت برقرار شود.

کنترل سرعت برای حرکت بر روی شیب ها باعث بهینه سازی حرکت با استفاده از بهبود سازی مصرف سوخت میشود.مصرف سوخت به صورت اتوماتیک وقتی که ماشین ایست میکند قطع می شود مگر اینکه سرعت موتور به کمترین دور موتور برسد و دوباره تزریق سوخت ادامه پیدا میکند تا از خفه شدن موتور جلوگیری شود.بر این اساس،گیربکس ترمز موتور را حداکثر میکند با انتخاب دنده پایین تر برای جلوگیری کردن ازکم شدن دور موتور تا حد مجاز  بنابراین مصرف بیش از حد سوخت قطع میشود تا مصرف سوخت بیشتر بهینه شود.

کنترل هوش مصنوعی که به اسم Artificial intellingence  شناخته می شود،شامل کنترلری بر باز شدن و بسته شدن سریع  شتاب دهنده میباشد.نمونه قبلی این کار را آسان تر مینمود که به محض اینکه پا را از روی پدال بر میداشتیم به همان دنده میرسیدیم و به محض اینکه پا را روی پدال بگذاریم مجددا نیرو و واکنش پذیری خوبی را دوباره تجربه میکردیم.

 سیستم انتخاب درایو مد

 لندکروز جدید شامل انتخاب عملکر درایو مد میباشد که به رانندگان اجازه میدهد که انتخابی بین

اکو (اقتصادی –مصرف سوخت کمتر)،کامفورت (نرم و راحت)،نرمال(حالت معمولی)،

اسپورت اس (شامل قدرت بیشتر موتور و گیربکس در دور موتور بالاتر) و اسپورت اس+

 را داشته باشند.و بسته با اینکه کدام شکل را انتخاب میکنیم ،سیستم به طور اتوماتیک موتور و گیربکس و سیستم کنترل، و نرمی فرمان را امکان پذیر می کند.همچنین سازگاری سیستم تعلیق و ایر کاندیشن ها و توانایی های پویایی ماشین را تنظیم میکند.

در حالت اکو،خروجی موتور و باز شدن دریچه گاز،به صورت اتوماتیک تنظیم می شوند برای اینکه مصرف سوخت را برای همه حالت های رانندگی بهینه کنند.سیستم ایر کاندیشن و درجه حرارت و جریان هوا همچنین به صورتی تنظیم می شوند که با کاهش سیستم خنک کنندگی و گرم کنندگی به کاهش مصرف سوخت کمک می کند. (سیارک)

در حالت کامفورت،نیروی تعلیق به گونه ای تنظیم می شود که از ضربات و نیروهای برخوردی با

سیستم تعلیق کاسته شود و رانندگی نرم تر و راحت تری را به راننده بدهد.در حالت اسپورت اس ،نیروی خروجی موتور و میزان باز شدن دریچه گاز به گونه ای است که برای بیشتر شدن میزان قدرت رسانی به گیربکس اتوماتیک شیفت ترونیک بیشتر شود.

همچنین این اندازه گیری ها برای شتاب گیری بالا و احساس فرمان اسپورت(فرمان کمی سفت تر میشود)و حالت پویای رانندگی به کار میرود.  در حالت اسپورت اس + ،ترکیبی از حالت اسپرت اس برای افزایش قدرت خروجی با هماهنگی و کنترل سازگار بر روی سیستم تعلیق خودرو و کنترل جریان و مانورپذیری فرمان میباشد.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تاریخچه ای مختصر درباره دوچرخه و دوچرخه سواری

در

 نود و پنجمین سالگرد هفته دوچرخه و دوچرخه سواری در ماه جاری است و به همین مناسبت قصد داریم تأثیر دوچرخه بر جنبه‌های گوناگون جامعه را مورد بررسی قرار دهیم. با سیارک همراه باشید.

سال جاری، دویست و یکمین سالی است که از تولید اولین مدل‌های دوچرخه می‌گذرد و از آن زمان تا کنون، دوچرخه‌ها تغییرات بسیار زیادی به خود دیده و بسیار همگانی‌تر شده‌اند. برای نمونه می‌توان به بیش از هزار جاده اختصاصی که در نقاط مختلف جهان، به منظور استفاده دوچرخه سوارها احداث شده است، اشاره کرد. البته تأثیرات استفاده از دوچرخه‌ها را نیز در جهان امروز نمی‌توان نادیده گرفت. به واسطه استفاده از دوچرخه، تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده‌ای کمتر شده است (سالیانه پانصد نفر کمتر جان خود را از دست می‌دهند) و آلودگی هوا نیز به خاطر استفاده از دوچرخه‌ها کاهش چشمگیری داشته است. این‌ها نتایج تحقیقات و بررسی‌هایی است که توسط مرکز دوچرخه‌سواری بریتانیا منتشر شده است.

از همان ابتدای معرفی این وسیله نقلیه جدید تا کنون، دوچرخه و دوچرخه‌سواری توانسته است تأثیر چشمگیری بر زیرساخت‌های جامعه بگذارد و به گونه‌ای توانسته دید ما نسبت به جهان و سبک زندگی‌مان را دچار تحول کند. در ادامه متن قصد داریم هشت حرکت بزرگی که با استفاده از دوچرخه‌ها انجام گرفته و تغییرات چشم‌گیری در جهان به وجود آورده است را بررسی کنیم.

انقلابی در استفاده جمعی از دوچرخه‌ها

در سال 2010 بود که طرحی تحت عنوان استفاده جمعی از دوچرخه‌ها در لندن اجرا شد. طرحی که با استقبال بسیار خوبی از سمت مردم مواجه شد و تنها ظرف مدت یک ماه، چیزی حدود یک میلیون جابه‌جایی به وسیله این دوچرخه‌ها به ثبت رسید. اما این طرح استفاده جمعی از دوچرخه‌ها، ابداع انگلیسی‌ها نبود و در حقیقت ایده اصلی این کار مربوط به یک فرد هلندی بود. ایده‌ای که در سال 1965 توسط لود اسشیمل پِنیک طراحی و پیاده‌سازی شد و با نام «دوچرخه سفید» در میان مردم شناخته می‌شد. ایده اصلی این کار در حقیقت ریشه از جنبش آنارشیستیِ  رایج در آن زمان می‌گرفت که توسط گروهکی به نام «پِرُو» مطرح شده بود و لود اسشیمل قصد داشت با این حرکت جدید خود، گونه‌ای جدید از زندگی را به همگان معرفی کرده و آن‌ها را به پیش گرفتن این سبک از زندگی تشویق کند. در آن سال پنجاه دوچرخه سفید رنگ، در نقاط مختلف آمستردام قرار داده شد که هیچ قفل و بستی به آن‌ها متصل نبود و همگان در استفاده از آن کاملاً آزاد بودند.

البته مشکلی که در خصوص این طرح وجود داشت این بود که پلیس آمستردام آن را به گونه‌ای رفتاری مجرمانه تلقی کرده و به سرعت تمامی دوچرخه‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کرد. گروهک پِرُوُ نیز در واکنش به این حرکت پلیس روی دوچرخه‌ها قفل قرار داد و روی بدنه هریک نیز کدی حک کرد، با این وجود، ادامه طرح با شکست مواجه شد. اهمیت این ایده خلاقانه در آمستردام اما به این خاطر است که تمامی طرح‌های حال حاضر استفاده جمعی و به اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ها در سطح شهر‌های مختلف جهان، از همان طرح دوچرخه سفید آمستردام ایده گرفته‌اند. در حال حاضر چیزی حدود هزار شهر مختلف در سراسر نقاط جهان از این گونه طرح‌ها بهره می‌گیرند.

دوچرخه سواری و ارتباط آن با حقوق زنان

دهه آخر قرن نوزدهم میلادی به عنوان عصر طلایی دوچرخه‌ها شناخته می‌شود و زمانی است که استفاده از دوچرخه، صرف نظر از جنسیت، میان زنان و مردان به یک اندازه محبوب شد و همگان به استفاده از آن روی آوردند. طی همان سالیان بود که اولین مدل‌های ایمن‌تر از دوچرخه‌ها وارد بازار شدند که چرخ‌های یک اندازه داشتند و سیستم جدید زنجیر چرخ نیز بر روی آن ها به کار گرفته شده بود. این اتفاق مصادف با جنبش‌های فمینیستی‌ای (برابری زنان و مردان) شد که در آن سالیان به اوج خود رسیده بودند و این دو عامل به کمک یکدیگر باعث شدند به مرور استفاده زنان نیز از دوچرخه افزایش پیدا کند. تنها مشکل پوشش زنان دوره ویکتوریایی انگلیس بود که به هیچ عنوان برای دوچرخه‌سواری مناسب نبود و به همین خاطر در سال 1881 مؤسسه‌ای برای ایجاد تغییراتی در پوشش زنان انگلیسی به وجود آمد و در نتیجه فعالیت‌های آن‌ها بسیاری از لباس‌های دست و پا گیر و کفش‌های پاشنه‌بلند جای خود را به لباس‌های راحت‌تر و امروزی‌تر دادند. البته در آن سال‌ها کسانی هم بودند که با این تغییرات مخالف بودند و به عقاید گذشته خود پایبند، با این وجود، در سال 1893 بود که تسی رینولدز با پوشیدن پیراهن و کت و شلواری به خصوص، فاصله میان دو شهر برایتون و لندن را رکاب زد و بدل به نخستین زنی شد که تا کنون چنین اقدامی انجام داده است و با این حرکت خود توانست جنبش‌های آن سال‌ها را وارد مرحله جدیدی کند.

استفاده از دوچرخه برای مبارزه با فقر و کمک به نیازمندان

در سال 2004 و پس از طوفان‌های دریایی سهمگینی که مردم نقاط بسیاری را بی‌خانمان و بی سرپناه کرد بود، مؤسسه خیریه‌ای تشکیل شد که هدف آن کمک به مردم فقیری که بیشتر در قاره آفریقا، آمریکای جنوبی و نواحی جنوب شرقی آسیا سکونت داشتند بود. در حقیقت فعالیتی که این مؤسسه خیریه اقدام به پیاده سازی آن در این نقاط کرد، این بودکه دوچرخه‌ای که دقیقاً از طراحی فنی و ظاهری مشابهی با دوچرخه 95 یورویی بوفالو برخوردار بود را در دسترس کودکان این مناطق گذاشت که به وسیله آن قادر بودند راه طولانی میان مدرسه و خانه خود را با دوچرخه بروند و بازگردند. از زمان تأسیس این مؤسسه تا کنون نزدیک به 126104 دانش آموز با استفاده از دوچرخه قادر بودند به تحصیل خود ادامه داده و مسیر طولانی مانع پیشرفت درسی آن‌ها و ترک تحصیلشان نشده است. بنا به تخمین مسئولان مؤسسه، هر دوچرخه‌ای که در اختیار این کودکان قرار می‌دهند به طور میانگین بر زندگی پنج نفر تأثیر مثبت گذاشته و شرایطشان را بهبود می‌بخشد.

الک سیمن، مدیرمسئول این مؤسسه خیریه در انگلستان است و در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «دوچرخه مدلِ بوفالو در میان سایر دوچرخه‌ها همانند فورد در میان خودروها است. این دوچرخه از طراحی بسیار ساده‌ای برخوردار است و وسایل یدکی آن نیز به سادگی قابل دسترس هستند و اگر مشکلی برای هریک از دوچرخه‌ها پیش بیاید، برای تعمیر آن به هزینه چندانی نیاز نخواهد بود.»

گردان‌های نظامی دوچرخه سوار مورد استفاده در جنگ‌ها

از اوایل دهه هشتاد میلادی بود که ارتش بریتانیا برای عملیات‌های ارتباطی و اکتشافی خود اقدام به استفاده از گروه‌های نظامی دوچرخه‌سوار کرد. دلیل جایگزینی دوچرخه با اسب این بود که دوچرخه وزن کمتری داشت و به مراتب صدای کمتری تولید کرده و توجه چندانی به خود جلب نمی‌کرد. با آغاز جنگ جهانی دوم، چیزی حدود چهارده گردان دوچرخه سوار در ارتش بریتانیا خدمت می‌کردند و_ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شدند. در سال 1915 نیز بخش مجزایی برای رسیدگی به این دوچرخه‌سواران و استخدام نیرو‌های جدید در ارتش به وجود آمد.

علاوه بر استفاده از این گردان‌ها در خاک بریتانیا، مأموریت‌های خارجی‌ای نیز برای آنها در نظر گرفته شد که حمله دلیرانه یکی از این گردان‌های دوچرخه‌سوار به واگن‌های حامل مهمات آلمان‌ها از جمله این مأموریت‌ها بود. تنها بریتانای نبود که در زمان جنگ از گردان‌های دوچرخه‌سوار بهره می‌گرفت و ژاپن نیز در سال 1937 و پیش از کوران جنگ جهانی دوم، طی حمله‌ای همه جانبه به چین، از پنجاه هزار دوچرخه سوار در ارتش خود استفاده کرد. در طول دوران جنگ جهانی دوم نیز پیاده نظام ارتش لهستان، تعداد زیادی از این دوچرخه‌سوارها را برای گشت زنی به کار گرفت. در جنگ میان آمریکا و ویتنام نیز، دوچرخه‌های به خصوصی طراحی شده بود که قابلیت حمل بار تا وزن دویست کیلوگرم را داشتند و به منظور جابه‌جایی مخفیانه مهمات مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

ای تی: افسانه مدرن

بدون شک هیچ فیلمی در دنیای سینما به اندازه «ای تی» نتوانسته است این اشتیاق را در کودکان به وجود آورد که سوار دوچرخه خود شده و بیرون بروند. اواخر دهه هشتاد میلادی (1980)، اشتیاق دوچرخه سواری با مدل‌های بی اِم اکس، در میان جوانان و نوجوانان به اوج خود رسیده بود و استیون اسپیلبرگ در فیلم خود در صحنه‌ای از این اشتیاق کمال استفاده را برد؛ صحنه‌ای که در آن الیوت، ای تی و دوستانش تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و همگی سوار بر دوچرخه‌های بی اِم اکس ساخت ژاپن در حال فرار هستند.

یکی از دستیاران استیون اسپیلبرگ برای سفارش دادن چهل دوچرخه مدل بی اِم اکس با شرکت ژاپنی سازنده آن تماس گرفت و شخصی که تلفن را جواب داد، به خیال این که دستش انداخته باشند، تلفن را قطع کرد و در نهایت با پیگیری دستیار اسپیلبرگ ماجرا ختم به خیر شد و قراردادی برای خرید دوچرخه میان آن‌ها بسته شد. از آن زمان به بعد بود که نام این شرکت ژاپنی (کواهارا) بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد و استودیوهای بزرگ فیلمسازی آمریکایی با آن‌ها قرارداد بستند. یکی از اقدامات جالب این شرکت ژاپنی طی سالیان بعد، طراحی و ساخت دوچرخه‌هایی بود که الهام گرفته از فیلمِ «ای تی» بودند.

پیشرفت و تکامل جاده‌ها و راه‌های ارتباطی

بسیاری بر این باوراند که جاده‌های صاف و هموار امروزی، حضورشان را مدیون پیشرفت صنعت خودروسازی هستند و این در حالی است که در حقیقت افزایش محبوبیت و استفاده از دوچرخه‌ها در اواخر قرن نوزدهم میلادی بود که ایده ساخت این گونه جاده‌ها را به ذهن انسان متبادر کرد. در بریتانیا، به واسطه احداث خطوط راه‌آهن، عملاً تجارت از هر راه دیگری متوقف شده و همین مسئله باعث شده بود به راه‌های عبور و مرور دیگر رسیدگی چندانی نشده و وضعیت چندان خوبی نداشته باشند. به مرور زمان اما و با گسترش استفاده از دوچرخه‌ها، به خصوص در میان قشر کارگر جامعه، بسیاری از شهرها به مناطق روستایی و حومه شهرها مهاجرت کردند. کسانی که مهاجرت کرده بودند برای رفت و آمد به شهر و پیمودن مسیرهای طولانی از دوچرخه استفاده می‌کردند و همین مسئله باعث شد تا سازمانی رسمی برای رسیدگی به جاده‌هایی که توسط این افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت تأسیس شود. وظیفه این اُرگان تقویت و بازسازی زیرساخت‌های جاده‌ها و فراهم آوردن شرایطی مساعد برای عبور و مرور دوچرخه‌ها بود. بخش اعظم جاده‌هایی که در حال حاضر در قسمت‌های مختلف بریتانیای آن زمان، به منظور عبور و مرور خودروها استفاده می‌شود، در حقیقت و در ابتدا به منظور استفاده دوچرخه‌ها مورد بهره برداری قرار گرفته بود. البته از سال 1950 میلادی و با معرفی مدل‌های جدید خودروها، این غول‌های آهنی بودند که بدل به سلطان بی رقیب جاده‌ها شدند و تنها طی چند ساله اخیر بوده است که به واسطه مشکلاتی که آلودگی هوا متوجه سلامت انسان کرده است، بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا، برنامه‌هایی برای استفاده شهروندان و مردمشان از دوچرخه پیاده کرده و آن‌ها را به این کار تشویق می‌کنند.

قدرت پرواز

در نقاط مختلف دنیا، بسیاری از مردم برادران رایت، اُرویل و ویلبر را که از نخستین کسانی بودند که گام در عرصه هوانوردی گذاشتند، به خوبی می‌شناسند. نکته جالب این است که این دو برادر پیش از ورود به این عرصه سر و کارشان با دوچرخه‌ها بود. در سال 1892 بود که این دو برادر کسب و کار پر رونقی در تعمیر، فروش و اجاره دوچرخه برای خود راه انداخته و از این طریق کسب درآمد می‌کردند. ویلبر رایت، شخصی بود که بیشتر به سفرهای دور و دراز به خارج از شهر علاقه داشت و این درحالی بود که به نظر می‌رسید اُرویل بیشتر به سرعت علاقه نشان می‌دهد و بیشتر دوست داشت در مسابقات شکرت کند تا به سفرهای دور و دراز برود. به هر صورت هر دو به گونه‌ای به دوچرخه و دوچرخه‌سواری علاقه‌مند بودند و همین علاقه و درآمد حاصل از چند سال فعالیت‌شان بود که درنهایت سرمایه لازم برای ابتکار جدیدشان و ساخت هواپیماهای اولیه شان شد.

نکته جالب توجه در خصوص ابتکار این دو برادر، استفاده از برخی از قطعات یدکی دوچرخه ها در ساخت و طراحی مدل‌های اولیه هواپیماهایشان بود. برای نمونه در سال 1901 یک مدل دوچرخه که در آن زمان در اختیار داشتند را به طور کامل باز کرده و تحقیقات جامعی برای استفاده از این قطعات در هواپیمای خود انجام دادند. در آن زمان این دو برادر شش مغازه بزرگ مخصوص تعمیر دوچرخه در اختیار داشتند و در یکی از این مغازه‌ها شروع به ساخت هواپیمای اولیه خود کرده و به زودی متوجه شباهت‌هایی که هواپیما باید با دوچرخه داشته باشد، شدند. برای نمونه هواپیمای آن‌ها می‌بایست همانند دوچرخه از قطعات سبکی در ساختش استفاده شود و نیز مانند دوچرخه باید به گونه‌ای طراحی شود که تعادل آن در زمان حرکت کاملاً حفظ شود. در آن زمان البته اوتو لیلنتال آلمانی و نیز گلن کرتیس آمریکایی هم که هر دو از طرفداران پر و پا قرص دوچرخه‌ها بودند، فعالیت‌هایی در خصوص ساخت هواپیما انجام دادند و البته نامشان همانند برادران رایت بر سر زبان‌ها نیفتاد.

حمل سفارش‌ها با استفاده از دو چرخه

ایده استفاده از دوچرخه برای جابه‌جایی محصولات مختلف چیز تازه‌ای نبود و تقریباً به محض وارد شدن دوچرخه‌های پدالی در بازار (از اوایل سال 1860)، بسیاری برای فرستادن بسته‌ها و دیگر محصولات خود از دوچرخه‌های جدید استفاده می‌کردند. در کوران جنگ جهانی دوم، دیدن کودکانی که به نظر هنوز بقدری بزرگ نشده بودند که توان خدمت در ارتش را داشته باشند، در حالی که با دوچرخه‌های خود پیام‌های مهمی را در میان حملات سهمگین هوایی به مقصد می‌رساندند، چیز عجیبی نبود. از سال 1980 به بعد بود که دیدن پیک‌های دوچرخه سوار در لندن، تبدیل به منظره‌ای کاملاً عادی شده بود و هنوز که هنوزه این پیک‌ها در شهر فعالیت می‌کنند و حامل هر چیزی می‌توانند باشند؛ از اسناد و مدارک کاغذی گرفته تا نمونه‌های خون و... . البته با شروع قرن بیست و یکم دیگر کار این  گونه پیک‌ها به طور تقریباً انحصاری به حمل سفارش‌های مربوط به خوراک و غذا تعلق گرفته است و شرکتی بسیار بزرگ از سال 2013 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و با رستوران‌های بسیاری قرارداد بسته است. نام این شرکت دلیورو (Deliveroo) است.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

راهنمای خرید دوچرخه 

مزایای دوچرخه سواری 

تاریخچه دوچرخه 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دوچرخه با فناوری روز که همین امروز می توانید بخرید 6 مدل

در

دوچرخه تاشو

دوچرخه وسیله نقلیه محبوب و با سابقه ی دو قرن است.چنین اختراعی (دوچرخه به انگلیسی: Bicycle ، Bike) خلاقیت علاقه مندان را متوقف نمی کند و آنها همچنان به پیشرفت حمل و نقل این دو چرخ در حمل و نقل ادامه می دهند. و ارزش این را دارد که آنها راه حل های جالب و غیرمعمول با فناوری روز  پیدا کنند.

6 دوچرخه از آینده که امروز می توانید بخرید

 

1. دوچرخه GinzVelo ایمن است

دوچرخه جدید
GinzVelo - آینده دوچرخه سواری

 

دوچرخه های برقی برای همه خوب است: از سراشیبی ها بالا می روند و تقریباً نیازی به پدال زدن ندارند. اما یک اشکال وجود دارد - شما باید منتظر بند آمدن باران در پناهگاه باشید تا خطر خیس شدن از بین برود. اما خودروی برقی GinzVelo که توسط پیتر گینزبورگ از ویرجینیا اختراع شده است ، نه تنها از آب و هوا بلکه در حین تصادف نیز تا حدی از شما محافظت خواهد کرد. این طراحی سه چرخه با کابین ساده از جنس فایبرگلاس است. وزن GinzVelo تنها 39 کیلوگرم وزن دارد و می تواند به سرعت 32 کیلومتر در ساعت برسد و در صورت استفاده از پدال ها می توانید سرعت آن را تا 48 کیلومتر در ساعت برسانید.

 

 

2. دوچرخه Yerka سرقت نمی شود

دوچرخه جدید
سرقت دوچرخه  از Yerka برای سارقان راحت نخواهد بود

 

موضوع محافظت از وسایل نقلیه دوچرخه در مقابل سرقت برای هر دوچرخه سواری بسیار مهم است. انواع قفل های دوچرخه وجود دارد ، اما سارقان می توانند به راحتی آنها را باز کنند ، بنابراین علاقه مندان همچنان به دنبال یک راه حل معتبر ضد سرقت هستند. تیمی از دانشجویان شیلی ایده جالبی را ارائه دادند: قفل را در قسمتهای ساختاری دوچرخه ادغام کردند. لوله پایینی قاب به دو قسمت دست نخورده است ، که در طرف دیگر ستون پارکینگ با استفاده از نشیمن صندلی به یکدیگر وصل می شوند. تصمیم گیری در مورد قاب بسیار جالب است ، زیرا امکان قطع آن وجود دارد ، اما سرقت دوچرخه بی معنی است ، زیرا به دلیل طراحی تغییر یافته نمی توان آن را استفاده کرد.

 

 

3. دوچرخه Greyp G 12S قدرتمند و سریع است

دوچرخه گریپ
Greyp G 12S "همکار" اتومبیل های اسپرت در جهان دوچرخه است.

 

Greyp G 12S یک اعجوبه واقعی در جاده و خارج از جاده است که بهترین جهان از دوچرخه و موتور سیکلت را با هم ترکیب می کند. دوچرخه برقی شرکت کورواتی Rimac Automobili امکان رفتن به بالای تپه ها را آسان می کند و با سرعت مناسب (حداکثر 70 کیلومتر در ساعت) در جاده ها و خارج از جاده رانندگی می کند. یک موتور با کارایی بالا سرعت و استحکام می بخشد ،باتری پرقدرت به شما امکان می دهد تا با یک بار شارژ تا 120 کیلومتر دوچرخه سواری کنید ، و سیستم ترمز احیا کننده علاوه بر این ، باتری را شارژ می کند. این مدل مجهز به داشبورد با صفحه لمسی و اسکنر اثر انگشت داخلی است که برای تشخیص چندین کاربر می توان برنامه ریزی کرد.

دوچرخه گریپ برقی از 3 حالت پشتیبانی می کند: خیابان ، محدود به سرعت 25 کیلومتر در ساعت. صرفه جویی در مصرف انرژی برای سفرهای طولانی؛ قدرت ، به شما امکان می دهد تا 70 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرید. برای تغییر ، فقط صفحه لمسی را لمس کنید. می توانید یک Greyp G 12S را هم در کشش برقی و هم با خاموش کردن موتور و پدال سوار شوید.

 

 

4. دوچرخه Gi Fly تاشو است

دوچرخه Gi Fly
Gi Fly Bike یک الگوی ایده آل برای حرکت در سطح شهر است.

این دوچرخه برقی آینده نگر به نظر می رسد ، اما ویژگی اصلی در طراحی خاص آن است که به شما امکان می دهد تا تقریباً آن را تا کنید. با یک حرکت دست و در ثانیه ای دوچرخه ظاهری کم حجم و مناسب برای حمل و نقل در وسایل حمل و نقل عمومی پیدا می کند و مانند چمدان می توانید آن را هل دهید. این دوچرخه تاشو نیازی به روغنکاری ندارد ، بنابراین شلوار شما در معرض  لکه های روغنیقرار نمی گیرد. علاوه بر این ، دوچرخه تاشو Gi Fly  به لطف لاستیک های یکپارچه Tannus Tires پنجر نمی شود.

 

3a7baaa5-f0d1-4df9-a152-97283d28eb04.jpg

 

در قسمت فرمان یک درگاه شارژ برای تلفن های هوشمند قرار دارد و یک برنامه تلفن همراه حرکت را در سطح شهر ساده می کند. سیستم قفل هوشمند یکپارچه هنگامی که کاربر در مسافت 3 متری است برداشته می شود به طور خودکار فعال می شود و هنگام بازگشت غیرفعال می شود. در صورت سرقت ،  GPS یکپارچه آن به شما در پیدا کردن دوچرخه کمک می کند.

 

 

5- دوچرخه S سازگار با محیط زیست است

دوچرخه S
دوچرخه S سه هزار یورو قیمت دارد ، اما احتمالاً صرفه جویی در محیط زیست ارزش آن را دارد.

 

مسئولیت محیط زیست به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به وظیفه هر شهروندی است و افرادی که از این روند حمایت می کنند ، مطمئناً از دوچرخه برقی شرکت هلندی Solar Application Lab استفاده می کنند. دوچرخه با پدال زدن و همچنین در اثر نور خورشید شارژ می شود. فتوسل هایی که انرژی نور روز را جذب می کنند ، درون چرخ جلویی قرار می گیرند - یک راه حل زیبا که یکپارچه در طراحی آمده است. علاوه بر این ، پنل ها می توانند به لطف فناوری روز ، در هوای ابری و بارانی تولید انرژی کنند.علاوه بر این ، یک روش شارژ سنتی با اتصال به یک پریز برق دیواری ارائه می شود.

 

خیلی ها از سوار شدن دوچرخه خجالت می کشند و معتقدند که دوچرخه فقط برای کودکان و ورزشکاران مناسب است. یا حتی استفاده از دوچرخه را حمل و نقل برای افراد کم بضاعت قلمداد می کنند. در حقیقت یک دوچرخه خوب بسیار گران است و قیمت برخی از مدل ها می تواند به شما شوک وارد کند. دوچرخه وسیله حمل و نقل بسیار مناسبی است و حتی سیاستمداران و روسای جمهور خارجی نیز از پدال زدن خجالت نمی کشند. در تعدادی از کشورهای اروپایی (دانمارک ، هلند) سوار شدن دوچرخه به جای خودرو ، معتبرتر به نظر می رسد. به طور کلی  افراد پردرآمد دوچرخه سوار  2.5 برابر بیشتر از افرادی هستند که از این ماه تا ماه بعدی منتظر دریافت چک حقوق خود می باشند و ، گرایش این است که این دیدگاه را تغییر دهند.

 

 

6. دوچرخه  Leaux Racing Trike

Trike Leaux
هواداران ورزش های سخت از دوچرخه Leaux Racing Trike قدردانی می کنند

دوچرخه ساخته شده توسط تایلر هادزیکی غیر معمول به نظر می رسد ، و شبیه به مدل کودکان یا مدل های مسابقه است. این سازه بر اساس سه چرخ ساخته شده است - یکی بزرگ و دو چرخ کوچک ، و زین بسیار پایین ، به معنای واقعی کلمه 10 سانتی متر از زمین قرار گرفته است. با نگاه کردن به آن ، به نظر می رسد که این دوچرخه نمی تواند سفری را به پایان برساند ، اما در حقیقت به سرعت شتاب می گیرد و کاملاً مانور می دهد. دو چرخ فرمان - جلو و عقب به شما امکان می دهد رانش  و چرخش را کنترل کنید. Leaux Racing Trike این فرصت را به شما می دهد تا آدرنالین را بالا ببرید ، در واقع Leaux Racing Trike به عنوان دوچرخه برای ورزش های سخت استفاده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...