دریای مرده یکی از زیباترین مکان های سیاره زمین

در
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین است. شواهدی از عظمت طبیعت. دریا ی مرده ، که در واقع یک دریاچه است در فضایی رمانتیک و ناشناخته قرار گرفته است. دریای شور در جهان چه اسرار و رازهایی در خود دارد؟
 
دریای مرده علاوه بر اینکه نمکی ترین دریا در جهان است ، همچنین پایین ترین ارتفاع در سطح زمین را دارد. این مخزن در 423 متر زیر سطح دریا واقع شده است. عمق دریای مرده به اندازه 377 متر است. این عمیق ترین دریاچه نمکی جهان است. شوری دریای مرده 33.7٪ است که تقریباً نه (9) برابر شور تر از اقیانوس است. به ازای هر 1 لیتر آب 340 گرم نمک وجود دارد.
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین
بی نظیر در ترکیب معدنی ثروت طبیعی است.
 
غلظت شدید نمک در شکوفایی هر نوع ارگانیسم آبزی دخالت می کند. ماهی و گیاه در دریای مرده وجود ندارد. فقط باکتری ها و میکروب ها در آنجا یافت می شوند. آب آنجا چنان متراکم است که غرق شدن به سادگی غیرممکن است.
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین
زیبایی این آثار طبیعی به سادگی جذاب است.
 
آبهای دریای مرده از آبهای رودخانه اردن تغذیه می کند. هیچ راهی برای خروج این آبها وجود ندارد. مقدار مشخصی به داخل خاک می رود و بقیه تبخیر می شوند. نمک انباشته شده طی قرنها و به مرور زمان به آثار طبیعی و مکانی بی نظیر برای گردشگران و جاذبه گردشگری تبدیل شده است.
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین
این مجسمه ها در صدها سال توسط طبیعت ساخته شده است.
 
آب موجود در این دریا دارای خواص درمانی است ، حاوی بسیاری از مواد معدنی مختلف است. منیزیم ، کلسیم ، پتاسیم ، برم ، ید و بسیاری دیگر ، بیش از سی و پنج نوع مواد معدنی  وجود دارد. یک فرایند شیمیایی جالب در شکل گیری مجسمه های بلوری از زیبایی خارق العاده در تالاب های کم عمق دریای مرده کمک می کند.
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین
این سازه های نمکی با تمام طیف های رنگ در نور خورشید می درخشند و در نور مهتاب ، زیباتر به نظر می رسد و سایه خاصی از رمز و راز و عاشقانه را به وجود می آورد. میلیاردها اتم بار شده در سازه های هندسی پیچیده به آثار منحصر به فرد هنر بلوری تبدیل می شوند.
 
هر کس به اندازه کافی خوش شانس باشد که به ساحل دریای مرده برسد و این زیبایی نفس گیر را مشاهده کند ، بدون شک تحت تأثیر "قارچ نمکی" قرار خواهد گرفت. اینها احتمالاً چشمگیرترین مجسمه ها هستند. آنها روی ساقه های نمکی یا سنگی در نزدیکی ساحل تشکیل شده اند. هودهای این قارچ ها گرد یا بیضوی هستند و کلاه می تواند به اندازه یک دیش ماهواره ای باشد.
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین
این سازه های نمکی هم از نظر شکل و هم از نظر رنگ بسیار متنوع هستند.
 
از فاصله دور ، این سازه های نمکی مانند قارچ های غول پیکر به نظر می رسند ، گویی از آب در حال رشد هستند. هنگامی که به آنها نزدیکتر شدید ، می توانید حلقه های متحدالمرکز ، متشکل از بلورهای کوچک مسطح هالیت ، پوشیده از لکه ها را در نظر بگیرید. ساقه این قارچ ها استالاگمیت هستند که از بلورهای هرمی تشکیل شده اند.
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین
برخی از کریستال ها مانند هرم وارونه به نظر می رسند ، در حالی که برخی دیگر مانند ستون هایی به نظر می رسند ، شکل آن با بلورهای هالیت مستطیل پوشانده شده است. اینها تشکل های بسیار شکننده ای هستند. آنها حتی می توانند با کمترین نسیم از بین بروند. هنگامی که این خوشه های ظریف کریستال ها شکسته می شوند ، قسمت هایی از آن در آب غرق می شوند. کریستال ها به سنگریزه وصل شده اند ، با هم رشد می کنند. بنابراین به تدریج ساقه شکل می گیرد. مدت زمان بسیار زیادی می گذرد و ساقه به سطح آب می رسد. طبیعت کارها را با حوصله انجام می دهد - یک کلاه و یک هود ظاهر می شود.
استفاده ناکارآمد از منابع طبیعی منجر به کاهش سریع سطح دریای مرده می شود.
 
دریای مرده در ترکیب یونها و ایزوتوپها بسیار متنوع است. به همین دلیل مجسمه های زیادی وجود دارد و از نظر شکل و رنگ آنها بسیار متفاوت است. پوسته های گچ (سولفات کلسیم هیدراته) با رنگ خاکستری روشن یا قهوه ای را می توان در صخره های ساحلی ، کله قایق ها و طناب هایی که در آب مانده اند ، مشاهده کرد.
 
یک فرایند طبیعی خیره کننده ، چند ضلعی های بزرگ گچی مسطح را به خوشه های نسبتاً جامد کلسیت (کربنات کلسیم کلسیم) تبدیل می کند. این بلورها به شکل سوزن دوتایی کوچک است. این بلورها به صورت سازه هایی تشکیل می شوند که شبیه به گلهای شقایق سفید در شکل هستند.
 
برای شکل گیری این مجسمه ها به شرایط ویژه احتیاج دارید. معمولاً این زمانی است که یک صبح خنک بعد از مدت طولانی گرما فرا می رسد ، در طی آن آب بسیار شدید تبخیر می شود.
 
همه این ها به نظر می رسد فقط افسانه است. جلوه ای از برف سفید به این مجسمه ها داده می شود که افزایش شدید دما به ویژه در اواخر تابستان با بارش شدید انبوه همراه است. حرکت آسان امواج روند رسوب کریستال ها را به پایین طولانی می کند و این به آب های دریا جلوه ای خاص از سحابی خاص می بخشد.
دریای مرده یکی از بی نظیرترین مکان های سیاره زمین
بعضی اوقات حباب های هوا با هم ترکیب می شوند تا کف ایجاد کنند که شبیه گشت و گذار در اقیانوس است. در مواقع دیگر ، بلورهای ریز و درشت سطح زینت سطح آب را می پوشانند ، و مانند پلاسترهای سنگهای قیمتی می درخشند.
 
در سال های اخیر ، دریای مرده به سرعت در حال محو شدن است. این در شرایطی است که بیشتر آب شیرین حاصل از نهرها و رودخانه هایی که به داخل آن جاری می شوند گرفته شده است. مردم از این آب انبوه برای نیازهای کشاورزی و صنعت استفاده می کنند. چنین رفتار غیر منطقی از این ثروت طبیعی ، دریای مرده را هر سال 1 متر کوچکتر می کند. به عبارت ساده ، دریای مرده در حال مرگ است.
در آفتاب ، این بلورهای نمکی با تمام رنگهای رنگین کمان می درخشند.
 
متأسفانه ، چنین اقداماتی می تواند به این واقعیت منجر شود که نه تنها سطح آب تغییر می کند ، بلکه تمام خصوصیات محیطی منطقه نیز تغییر می کند. با گذشت زمان ،مجسمه های طبیعی کوچکتر می شوند. اما این تنها نکته نیست. در حال حاضر ، سرعت تبخیر آب بسیار بیشتر از سرعت ورود آن است. درنهایت ، همه اینها منجر به این واقعیت خواهد شد که دریای مرده فقط به یک گودال کثیف تبدیل خواهد شد.
 
بیش از ده سال پیش ، یک پروژه برای بازگرداندن و حفظ دریای مرده تهیه و اجرا شد. این پروژه برای خنثی سازی آب دریا از دریای سرخ و تأمین نیازهای آب شیرین اردن است. مانده نمکی این آبها برای پر کردن کمبود به دریای مرده منتقل می شود.اما تا زمانی که سیاستمداران کشورهای پیرامون بر سر اقدامات خود به توافق نرسند ، دریا آرام آرام خواهد مرد.
 
در حال حاضر ، این پروژه گران قیمت متوقف شده است و به طور کامل اجرا نمی شود. کشور های اطراف دریا نمی توانند در مورد اقدامات لازم به اجماع برسند. در میان چیزهای دیگر ، شرکتهای بزرگ صنعتی واقع در منطقه علاقه ای به نجات دریای مرده ندارند. این امر باعث کاهش سود آنها می شود.
به مدت 100 سال ، تلاش های بی شماری برای ایجاد همکاری بین کشورهای ساحلی به دلیل حضور درگیری سیاسی منطقه ای با شکست روبرو شده است. این امر به طرفین اجازه نمی دهد حداقل در مورد استفاده از منابع آب به توافق برسند.
 
با توجه به بی ثباتی سیاسی فعلی ، بعید است كه دولتها چنین اقداماتی را به ضرر اقتصاد خود انجام دهند. دانشمندان پیش بینی می کنند که پس از 50 سال ، دریای مرده واقعاً  خواهد مرد. اما یک قشر تقریباً 2 کیلومتری نمک باقی خواهد ماند. البته این امر باعث آلوده شدن کل منطقه با نمک و کاهش جهانگردی می شود و تفرجگاه بین المللی قربانی میلیارد ها خواهد شد.من می خواهم باور داشته باشم که بشریت به هوش خواهد آمد و تمام ثروت طبیعی بی نظیر نجات می یابد.دریای مرده متأسفانه تنها مکان توریستی نزدیک به انقراض نیست.
مقاله را دوست داشتید؟ با گذاشتن نظر از ما پشتیبانی کنید(:

نظرات

در ادامه بخوانید...

دلفین ها ساکنین بی نظیری از سیاره زمین که حقوق آنها توسط چندین کشور تأیید شده است

در
دلفین ها ساکنین بی نظیری از سیاره زمین هستند که حقوق آنها توسط چندین کشور تأیید شده است
انسان همیشه احساس ویژه ای به دلفین ها داشته و این پستانداران را از کل حیوانات متمایز می کند. ذهن و حسن نیت ویژه ، زبان اسرارآمیز آنها و توانایی درک یکدیگر ، احترام ما را القا می کند. مطالعات اخیر در مورد هوش و روشهای ارتباط آنها باعث شده است که در برخی از کشورها ، در سطح قانونگذاری ، دلفین ها به عنوان افرادی با خودآگاهی و احساسات شناخته شده و بر این اساس ، کشتار ، اسیر کردن و آموزش آنها را ممنوع اعلام کنند.

"مردمان دریا" و دستیاران خدایان

در دوران باستان ، ده‌ها افسانه درباره دلفین ها ساخته شده بود. افراد مختلفی که در تماس با این موجودات شگفت انگیز قرار دارند ، آنها را با توانایی های معجزه آسا در افسانه ها قرار می دهند. تقریباً در هر حماسه ، داستانی وجود دارد که دلفین ها افرادی هستند که به خواست خدایان به ساکنین دریایی تبدیل شده اند. به عنوان مثال ، در افسانه یونان باستان ، دیونیسوس این کار را انجام داد که دزدان دریایی دریایی سعی کردند او را اسیر کنند. در میان ایتروسها و رومی ها ، دلفین ها سمبل سفر روح از طریق دریای مرگ به زندگی آخرت بودند. و البته افسانه های بیشمار می گوید که چگونه دلفین ها مردم و قهرمانان را از اعماق دریا نجات داده اند. و یکی از دلفین ها به پوزیدون کمک کرد تا معشوق خود - آمفیتریت را پیدا کند ، در لبه های جهان در اعماق اقیانوس پنهان شد و برای این خدای قدرتمند دریاها یاور خود را به بهشت ​​برد ، جایی که صورت فلکی دلفین از آن زمان درخشان است.
 

دلفین ها خوانندگان زیر آب

نتایج شگفت انگیز در مطالعه صداهای ساخته شده توسط دلفین ها به دست آمد. دامنه این سیگنالها بسیار قدرتمند تر از انسانهاست - ارتباط صوتی ما در باند فرکانس تا 20 کیلوهرتز انجام می گیرد (نوازندگان قادرند تا 40 کیلوهرتز را تشخیص دهند) ، و برای دلفین ها این "سقف" تا 300 کیلوهرتز بالا می رود. علاوه بر این ، آنها همان شش سطوح سازماندهی گفتار را دارند که ما داریم. در گفتار انسان ، صدا ، هجا ، کلمه ، عبارت ، پاراگراف و متن مشخص شده اند ، و ما نمی دانیم که سطح "مکالمه" ویژه دلفین ها به چه مواردی تقسیم می شود ، اما این واقعیت که سوت آنها فقط مجموعه ای از صداها نیست ، آشکار است.
این نتیجه گیری توسط دانشمندان موسسه کالیفرنیا برای جستجوی اطلاعات فرازمینی انجام شده است. تجزیه و تحلیل فرکانس "آهنگ" های دلفین نشان می دهد که ما با یک مجموعه تصادفی از صداها روبرو نیستیم ، بلکه با سیگنالی مواجه هستیم که به اندازه گفتار انسان اطلاعاتی را در بر می گیرد. برای مثال ، "مکالمه" میمون ها ، که به همین روش تحلیل می شوند ، تنها یک انحراف جزئی از صداهای آشوب آور را نشان می دهد. اعتقاد بر این است که دلفین ها از جاهای مختلف حتی "گویش" های خود را نیز صحبت می کنند. دانشمندان در سوت خود درخواست های شخصی مربوط به نام افراد را شناسایی کردند.
"آواز خواندن" دلفین فقط مجموعه ای از صداها نیست
 

دلفین ها با احساسات غنی

ویژگی دیگری که بدون شک مورد توجه انسان ها قرار می گیرد ، عاطفی بودن دلفین ها است. حیواناتی که در یک گله زندگی می کنند عجله می کنند بدون هیچ تردیدی به یکدیگر کمک کنند. یکی از غرایز اساسی هل دادن یک همکار ضعیف به سطح است. این برای ساکنان دریایی که هوا تنفس می کنند بسیار حیاتی است و ممکن است 15-20 دقیقه در زیر آب باشد. بدین ترتیب خانواده به کودک تازه متولد شده کمک می کند و ممکن است که گاهی اوقات این غریزه برای افرادی که درمانده در آب هستند نیز کار کند. اگرچه امروز ، با بررسی دقیق تر رفتار دلفین ها ، مردم شروع به تمایل به فکر کردن در مورد اقدامات آگاهانه تر دوستان دریا یی ما می کنند.
دلفین ها یک توله ببر را در پارک سافاری در جینسنگ چین ارتباط برقرار می کنند.
 
دلفین ها احتمالاً دوستانه ترین حیوانات وحشی هستند. آنها بسیار کنجکاو هستند و نه تنها با انسانها بلکه با ساکنان دیگر باغ وحش ها و اقیانوس ها ارتباط برقرار می کنند.  کارگران و مربیان پارک اطمینان دارند که هنگام برقراری ارتباط با کمک سونوگرافی ، دلفین ها همیشه زندگی تازه را حس می کنند. آنها می گویند که واکنش آنها نسبت به زنانی که انتظار بچه دار شدن را دارند ، همیشه متفاوت از معمول است.
 

حق زندگی دلفین ها

دلفین ها مدت هاست که در تصورات بشر چنان شگفت انگیز بوده اند که فعالان مدرن حقوق بشر در مورد دادن یک موقعیت ویژه به آنها فکر کرده اند. در اصل ،چنین سابقه ای در ابتدای قرن بیستم در نیوزلند رخ داد. دلفین پلوروس جک به دلیل رفتار شگفت انگیز خود ، به موضوع تحقیقات علمی و یک جاذبه محلی تبدیل شده است. به گفته ساکنان ، یک دلفین بزرگ خاکستری با رنگ غیرمعمول برای اولین بار در سال 1888 در کنار کشتی ها سفر کرد. دریانوردان بریندل می خواستند او را آزار دهند ، اما همسر کاپیتان مداخله کرد. از آن زمان ، دلفین ها به مدت بیست سال تمام اسکله های اصلی را که از این تنگه باریک به مسافت 6 مایل عبور می کردند ، اسکورت می کردند.
Pelorus Jack - مشهورترین دلفین در آغاز قرن بیستم
چه او وظایف یک خلبان را انجام می داد و چه در کنار کشتی صرف می کرد ، دانشمندان دقیقاً مشخص نکردند. آنها برای رفتار غیرمعمول ساکنان دریایی وحشی چندین توضیحات احتمالی ارائه دادند ، اما همه ساکنان محلی مطمئناً مطمئن بودند که دلفین دستیار آنها است. آنها بویژه پس از تیراندازی در سال 1904 از کشتی پنگوئن، دلفین برای چند هفته ناپدید شد ، سپس بازگشت و هنوز هم همه کشتی ها را بجز پنگوئن اسکورت می کرد. هنگامی که کشتی پنگوئن چند سال بعد غرق شد، البته این را به انتقام گرفتن این پنگوئن  نسبت دادند. اما در آن زمان ، دلفین قبلاً از "حق مصونیت" استفاده می کرد. پس از شلیک ، که همه را عصبانی کرد ، به درخواست ساکنان این مستعمره ، فرماندار قانونی برای حمایت از یک حیوان شگفت انگیز تصویب کرد. بنابراین Pelorus Jack اولین دلفین تاریخ شد ، تحت مراقبت دولت قرار گرفت. علاوه بر این ، او نه تنها به عنوان حیوان نادر ، بلکه به عنوان موجودی که شخصیت و حسن نیت خاص خود را نسبت به مردم نشان می داد ، از خود دفاع کرد.
در این پناهگاه یک دلفین 10 روزه را که مادرش را از دست داده تغذیه می کنند
 
امروز ، قانون گذاران بسیار فراتر می روند. تا به امروز ، حقوق دلفین ها در چهار کشور به رسمیت شناخته شده است. کاستاریکا ، مجارستان ، شیلی و هند تأیید کرده اند که این حیوانات دریایی را " شخص با منشأ متفاوت از homo sapiens" می دانند . و از آنجا که دلفین ها فردی هستند ، بنابراین کشتن آنها جرم است ، و نگه داشتن آنها در اسارت ، بردگی است. بنابراین در این کشورها نگه داشتن آنها در دلفیناریوم ها و ایجاد پرش برای تفریح ​​برای آنها ممنوع است. به هر حال ، دلفیناریوم ها در بسیاری از کشورها ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اگر ماه از آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می افتد

در
اگر ماه از آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می افتد
ماه شیب 23.5 درجه سیاره زمین را ثابت نگه می دارد. بدون ماه ، زمین متلاشی می شود و به طور چشمگیری بر فصول ، آب و هوا و محیط زیست سیاره ما تأثیر می گذارد.
 
نزدیکترین جسم به سیاره ما ، ماه ، ممکن است مثل خواهر و برادرهای کوچک زمین به نظر برسد. از زمان تولد ، این ماهواره درگیر جنگ گرانشی با زمین است. اما اگر در آینده ماه از بین برود ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
 
متیو سیگلر ، دانشمند تحقیقات قمری در موسسه علوم سیاره در دالاس ، تگزاس می گوید: "سه میلیارد سال پیش ، وقتی ماه به زمین نزدیکتر شد ، بسیاری از چیزها به طرز چشمگیری تغییر کردند." "در حال حاضر ، ماه به اندازه کافی دور است و تاثیر بیشتر کارهایی که برای ما انجام می دهد بسیار طولانی مدت است ، مانند ثبات در مدار مان در طی صدها هزار سال."
 

خداحافظ امواج ماه

اگر همه ما یک روز صبح از خواب بیدار شویم و ماه را در آسمان نبینیم ، بیشتر ما احتمالاً متوجه آن نمی شویم.
 
جزر و مد برای کسانی که در نزدیکی اقیانوس ها زندگی می کنند، کاهش می یابد ، اما کاملاً از بین نمی رود. در حالی که ماه بیشترین فعالیتهای گرانشی را انجام می دهد و جزر و مد را برای سیاره زمین ایجاد می کند ، خورشید نیز نقش دارد. ساکنان ساحلی متوجه جزر و مد کمتر و در حدود نیمی از تعداد آنها در حال حاضر می شوند. 
اگر ماه از آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می افتد
جزر و مد، ماه، خورشید و زمین
در حالی که ماه زندگی روزمره ما را زیاد تحت تأثیر قرار نمی دهد ، اما نبودن ماه شیوه زندگی بسیاری از حیوانات شبانه را بالا می برد. حیواناتی مانند پروانه در طی میلیون ها سال برای حرکت در نور ماه و ستاره ها تکامل یافته اند. لاک پشت های تازه تخم ریزی شده از نور ماه استفاده می کنند تا راهی به اقیانوس پیدا کنند - و به لطف چراغهای خیابانی مصنوعی که آنها را در جهت اشتباه فریب می دهند ، به اندازه کافی تلاش اشتباه می کنند.
 

تأثیرات زمینی ماه

ماه همچنین بر حرکت زمین در مورد محور آن تأثیر می گذارد. کشش ماه در حال حاضر طول روز را حدود دو میلی ثانیه در هر قرن افزایش می دهد.اگر این افزایش فردا متوقف شود ، در بازه های زمانی انسانی ما چندان قابل توجه نخواهد بود. با این حال ، اگر ماه میلیارد ها سال قبل ناپدید شده بود ، چرخش امروز ما بسیار متفاوت بود. 
 
در اوایل زمین، چرخش های 4 ساعته داشت که بخاطر ماه به آرامی و به طور مداوم تا 24 ساعته که اکنون می شناسیم ، کند شده است. بدون حضور ماه در تمام آن سالها ، ما هنوز خیلی سریع می چرخیدیم.
 

دلیل فصل ها

ماه همچنین شیب 23.5 درجه زمین را نسبتاً ثابت نگه داشته است. بدون آن دست ثابت ، زمین بسیار بیشتر می چرخید ​​و تأثیر چشمگیری بر فصول و اقلیم کره زمین می گذارد. 
 
پل ساتر ، اخترفیزیکدان در موسسه Flatiron می گوید: "همه چیزهایی که ما در مورد فصول می دانیم، بدون ماه کاملاً دور از ذهن خواهد بود." از زاویه مشخصی ، "بعضی از نقاط این سیاره به سختی هرگز خورشید را می بیند ، و در بعضی دیگر خورشید برای ماهها دیده می شود."
 
اگرچه تغییر در شیب زمین به تدریج اتفاق می افتد ، بنابراین حتی در طول زندگی ما آن را فوراً یا به احتمال زیاد متوجه نمی شویم. اما برای حیواناتی که در طول میلیون ها سال برای زندگی در همگام سازی با فصل ها تکامل یافته اند ، ممکن است سازگاری برای آنها دشوار باشد ، حتی در مورد آنچه که به نظر ما مانند یک بازه زمانی طولانی است.
 

ماه به ما در باره زمین اطلاعات می دهد

از دست دادن ماه همچنین به معنای از دست دادن اطلاعات زیادی درباره زمین جوان است. به لطف فعالیت تکتونیکی ، هیچ صخره ی واقعاً قدیمی در زمین وجود ندارد. اما ماه غیرفعال از نظر زمین شناسی به عنوان مخزن اطلاعاتی در مورد زمین و منظومه شمسی مانند میلیارد ها سال قبل به ما خدمت می کند. 
 
به عنوان مثال ، تعداد دهانه های ماه به دانشمندان می گوید که دوره ای از بمباران های سنگین توسط سیارک ها در حدود 4.1 تا 3.8 میلیارد سال پیش رخ داده است. تجزیه و تحلیل شیمیایی سنگ های ماه نیز به ما کمک کرده است که بدانیم چه مقدار از آب سیاره ما توسط دنباله دارها و سیارک ها به زمین آورده شده است. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تا سال 2100 به دلیل بالا رفتن سطح اقیانوس بیش از نیمی از سواحل ناپدید می شوند

در
تا سال 2100 به دلیل بالا رفتن سطح اقیانوس بیش از نیمی از سواحل ناپدید می شوند
تا سال 2100 ، به دلیل بالا رفتن سطح اقیانوس ، بیش از نیمی از سواحل ناپدید می شوند. این نتیجه توسط دانشمندان مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا پژوهش منتشر شده است.
 
توافق نامه پاریس برای تقویت اجرای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوا است. این امر به ویژه در مورد حفظ رشد میانگین دمای جهانی حداقل تا 2 درجه سانتیگراد تا پایان قرن در مقایسه با دوران پیش از تولید صنعتی صادق است و بهتر است که رشد آن به 1.5 درجه سانتیگراد محدود شود.
 
در عین حال ، افزایش دمای جهانی حتی تا 2 درجه سانتیگراد منجر به این واقعیت خواهد شد که اقیانوس قطبی هر 10 سال یک بار کاملاً عاری از یخ بماند ، سطح اقیانوس جهانی 35 سانتی متر افزایش یابد و تمام صخره های مرجانی کاملاً از بین بروند.
 
افزایش سطح دریا با انتشار گازهای گلخانه ای در توافق نامه پاریس حدود 20٪ از کل افزایش سطح دریا از یک متر است که انتظار می رود 2300 باشد. 1 متر افزایش سطح دریا با تولید گازهای گلخانه ای مربوط به 1750 است.
 
در یک مطالعه جدید ، دانشمندان خاطرنشان می کنند که حتی اگر بشریت به میزان قابل توجهی آلودگی سوخت های فسیلی را کاهش دهد ، که منجر به گرم شدن کره زمین می شوند ، تا آن زمان بیش از یک سوم خطوط ساحلی ماسه ای این سیاره از بین می رود و به گردشگری ساحلی در کشورهای بزرگ و کوچک آسیب می رساند.
 
علاوه بر جهانگردی و گردشگری، سواحل شنی دریا ها و اقیانوس ها اغلب به عنوان اولین خط دفاعی در برابر طوفان های ساحلی و سیل عمل می کنند و بدون آنها احتمالاً اثرات حوادث شدید هوا بیشتر خواهد بود.
 
پیش از این گزارش شده بود که افزایش اسیدیته اقیانوس ها منجر به ناپدید شدن کامل زیستگاه مرجانی تا سال 2100 خواهد شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زمین 3 میلیارد سال پیش کاملاً توسط اقیانوس پوشیده شده بود

در
زمین 3 میلیارد سال پیش کاملاً توسط اقیانوس پوشیده شده بود
سیاره زمین 3 میلیارد سال پیش کاملاً توسط اقیانوس پوشیده شده بود. براساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کلرادو ، که در ژورنال Nature Geoscience منتشر شده ، برای چندین دوره ، یک قطعه بزرگ زمین در کل کره زمین وجود نداشته است.
 
سیاره زمین باستان از نظر امروز با سیاره فعلی کاملاً متفاوت بود - برای مدت طولانی سیاره زمین فقط به دو ابر قاره ، گوندوانا و لوراسیا تقسیم شده بود. در یک مطالعه جدید ، دانشمندان دریافتند که حتی قبل از وجود ابرقاره رودینیا ، سیاره ما برای چندین دوره کاملاً توسط آب پوشیده شده بود.
 
محققان در منطقه Pilbara در شمال غربی استرالیا خاک را تجزیه و تحلیل کردند ، جایی که سنگ های قدیمی حدود 3.24 میلیارد سال  قدمت دارند. این تجزیه و تحلیل برای حضور اکسیژن-18(Oxygen-18) در سنگ ، عناصر سنگین که در طول تعامل آنها با آب دریا در سنگ ها جمع می شوند انجام شد. تجزیه و تحلیل آنها به دانشمندان اجازه می دهد آب و هوای زمین باستان را تعیین کنند.
 
معلوم شد که میزان این ایزوتوپ ها تقریباً با محتوای آنها در صخره ها مطابقت دارد که هم اکنون توسط آب دریا شسته می شوند. این نشان می دهد که تقریباً 3.24 میلیارد سال پیش ،  تمام سطح زمین با آب پوشانده شده بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ایده برای قرار ملاقات زوجین 43 مورد

در

چندبار می توانید به صرف شام یا دیدن یک فیلم بروید؟البته رعایت این استاندارد های همیشگی هیچ ایرادی ندارد، اما پس از مدتی خسته کننده خواهد شد.به ویژه اگر مدت طولانی در درون یک رابطه بوده باشید، حتما دیگر ایده ی جدید نخواهید داشت.شما هنور هم با هم قرار می گذارید. درست است.حتی روابط بلند مدت هم به داشتن قرارهای گاه به گاه نیاز دارند.
بنابراین، برای شمایی که فکر می کنید برای قرارهایتان در مخمصه افتاده اید ایده هایی داریم که می توانید به آنها فکر کنید.

 

1. یک تور رستوران گردی راه بندازید یک منطقه یا یک دسته از رستوران ها را انتخاب کنید. با کوکتل و غذاهای ساده در یک سالن شروع کنید،جایی متفاوت برای خوردن غذای اصلی بروید و در پایان با یک دسر افسانه ای پایان دهید.
2. به دنبال گنج باشید فروشگاههای عتیقه را بگردید، مغازه های دست دوم را بگردید.لازم نیست خرید کنید، فقط به دنبال سرگرم شدن باشید.
3. فیلمهای پر پیچ و تاب را نگاه کنید به جای چانه زدن بر سر درام و اکشن و یا اینکه بخاطر حل مشکل بروید و فیلم کمدی ببینید چرا آن را به شانس واگذار نمی کنید. چشمهایتان را ببندید و انتخاب کنید.هر چه با شد هر دو نفر باید قبول کنید تا سرگرم کننده شود و گرنه سرگرم کننده نیست.
4. نزدیکترین پارک عمومی را پیدا کنید به پیک نیک بروید. به پیاده روی و گشتن در طبیعت بروید ..
5. دوچرخه کرایه کنید به تورهای دوچرخه سواری منطقه خود بروید. همچنین تورهای دوچرخه سواری سازمان دهی شده ای برای شما وجود دارد
6. برای بعدازظهرتان یک قایق کرایه کنید اگر قایق بادبانی در دسترس نیست قایق پارویی اجاره کنید،قایق پدالی یا کایاک.
7. به فستیوال ها و جشنواره ها در شهرهای نزدیک بروید
8. افق شام خود را گشترده تر کنید. یک رستوران جدید انتخاب کنید، جایی که تاکنون هیچ یک از شما نرفته اید.می تواند غذاهای محلی قومی باشد به جای چیزهایی که همیشه به طور معمول می خورید.
9. کتابی در مورد صورتهای فلکی بگیرید، با تلسکوپ به ستاره ها نگاه کنید و ببیند چند صورت فلکی را پیدا می کنید. ترجیح می دهید کار حرفه ای تری انجام دهید؟ از یک رصدخانه بازدید کنید.
10.  در شب اشپزی کنید با همدیگر غذای مورد علاقه تان را بپزید.
11. شام در کشتی تفریحی اگر در نزدیکی اقیانوس و حتی یک دریاچه زندگی می کنید، می توانید به آسانی شامتان را در یک کشتی تفریحی صرف کنید.شام یا صبحانه در کشتی یکی دیگر از گزینه های پیش روی شماست.
12. یک پیک نیک داخلی داشته باشید شام را در پتوی پیک نیک که در آن را در گوشه ی اتاق پهن کرده اید صرف کنید.  غذاهای  مورد علاقتان را حاضر کنید. پیک نیک داخلی می تواند رمانتیک تر و حتی سرگرم کننده تر از پیک نیک های بیرونی باشد. در محیطی خلوت و بدون مزاحم انجام می شود!
13. از یک موزه بازدید کنید در نزدکی همه یک موزه وجود دارد یا اینکه با چند ساعت  رانندگی می توان به موزه رسید.برای یک بعدازظهر در نمایشگاه برنامه ریزی کنید. اگر هنر موضوع مورد علاقه ی شما نیست، تاریخ،ورزش یا موزه های فرهنگی را امتحان کنید.
14. فعالیت جدیدی را با همدیگر یاد بگیرید رقص، عکاسی و ....
15. به تئاتر بروید تئاتر برای قرارها بسیار مناسب است. از سینما رفتن شیک تر است و شما را وادار به پوشیدن لباس رسمی  و حضور در محافل فرهنگی می کند.
16. به گالری هنری بروید رفتن به گالری هنرهای محلی ایده ی فوق العاده ای است.
17. غذاها و دستور غذاهای جدیدی را امتحان کنید غذاهای افوام دیگر را بررسی کنید، چیزهایی که قبلآ هرگز امتحان نکرده اید. عنصر ماجراجویی را به قرارهای خود اضافه کنید،و چه کسی می داند، شاید شما دو نفر چیزهای جالب دیگری هم یافتید.
18. برای یک روز توریست شوید به گشت و گذار در اطراف شهرستان خود بروید.به مکانهایی بروید که همیشه از کنارش گذشته اید اما وارد نشده اید.
19. کودک درون خود را بیدار کنید در اسباب بازی فروشی توقف کنید تا چیزها را ببینید. 
20. از نو یک خاطره بیاد ماندنی خلق کنید به یک قرار بیادماندنی قبلیتان فکر کنید، چیزی که برای شما معنایی خاص به عنوان یک زوج دارد، جایی که اولین بار همدیگر را دیدید، اولین قرارتان با یکدیگر، جایی که عشقتان را مطرح کردید.
21. در یک شب آماتوری قرار بگیرید از یک کلوب، یا کافی شاپ دیدن کنید و نگاه کنید که چگونه آماتورها استعدادهایشان را نمایش می دهند.اگر اهل ماجرا جویی هستید خودتان بلند شوید و آن کار را امتحان کنید.
22. بولینگ بولینگ یک ایده ی مدرسه قدیمی گاه به گاه است که احساس ارامش خوبی به شما می دهد. نه تنها باعث به وجود امدن یک قرار سرگرم کننده می شود بلکه آن را بسیار فوق العاده می کند.
23. جسور باشید به کوهنوردی، طناب نوردی و پریدن از ارتفاع یا اسمان نوردی بروید.
24. تئاتر در فضای باز به شکسپیر در پارک فکر کنید. هیچ چیز زیباتر و سرگرم کننده تر از دیدن یک نمایش در زیر سایه بان به جای تئاتر سر بسته نیست.
25. بازی شبانه لازم نیست برای داشتن اوقات خوب پول زیادی خرج کنید. به جایش یک بازی را انتخاب کنید،  و در محیط داخلی خانه بازی کنید.
26. به اسکیت بروید Roller skating همواره جالب و سرگرم کننده است، حتی اگر هیچ یک از شماها قبلآ هرگز آن کار را انجام نداده باشد.اسکیت روی یخ هم گزینه ی بسیاری خوبی برای ماههای سرد سال است.
27. سفر پر رمز و راز یک بعدازظهر برنامه ریزی کنید و همینطور بدون در نظر داشتن جای خاصی بیرون بروید. فقط سوار ماشینتان شوید و رانندگی کنید.فقط وقتی خواستید غذا بخورید یا به جایی مورد علاقتان رسیدید بایستید. لذت ببرید، اما ممکن است بخواهید گوشی تلفن هوشمند یا جی چی اس همراه داشته باشید برای استفاده در مواردی که نتوانسیتد راه خانه را پیدا کنید.
28. در یک رقابت دوستانه در فضای باز شرکت کنید مسابقه موتور سواری را دنبال کنید، بیس بال بازی کنید یا مسابقانی در زمینه رانندگی
29. به محل های بازی بروید یک بازی محلی را تماشا کنید.نمی دانید باید به کجا بروید؟ از یک نوجوان 13 ساله ی محلی بپرسید، آنها می دانند!
30. به پارک تفریحی بروید سرسره سوار شدن، آب نبات چوبی خوردن، عکس گرفتن ، شرکت در بازی های کارناوالی، و مشاهده ی اطراف از بالای چرخ و فلک.
31. ورزش کنید رفتن به زمین گلف، زمین تنیس، پیست اسکی، و یا برخی ورزش های سرگرم کننده دیگر.
32. تئاتر شام اینگونه شام ها بسیار پر طرفدار شده اند،غذای خوب، سرگرمی پر جنب و جوش، و لذت. ترکیبی عالی برای یک قرار ملاقات.
33. از یک اکواریوم دیدن کنید اکواریوم ها فقط برای کودکان مدرسه ای نیستند.انها مکان خوبی برای قرارهای ملاقات هم هستند. در حالی که زندگی ابزیان را نگاه می کنید قدم بزنید.
34. به پیک نیک بروید. مکان مناسبی را انتخاب کنید. برای آنکه کارتان سرگرم کننده تر باشد، غذاهای محلی  را انتخاب کنید ، صبحانه ای بخورید و یا در نور مهتاب به پیک نیک بروید.
35. به غروب افتاب نگاه کنید در ساحل قدم بزنید، کنار یک حوض بنشینید، یا فقط نقطه ای ارام را پیدا کنید تا با هم غروب افتاب را تماشا کنید.بسته ی غذایی کوچکی بردارید و به تماشای خورشید بنشینید.
36. استادیوم و یا محل ورزشی منطقه ی خود بروید. بلیط های یک بازی حرفه ای را بگیرد یا تیم محلی مورد علاقتان را تشویق کنید.
37. در یک کنسرت شرکت کنید موزیک زنده همیشه گزینه ی مناسبی برای قرار ملاقات است. بلیط های یک اجرای بزرگ یا یک گروه محلی را بکیرید یا در یک کلوب محلی حاضر شوید.
38. به ساحل بروید در زیر افتاب دراز بکسید،شنا کنید و یا روی سنگ ها بازی کنید. یک روز در ساحل قرار ملاقات خوبی است.
39. به اسب سواری بروید یک اسطبل محلی پیدا کنید و یک راهنما بگیرید ، اگر بلدید اسب سواری کنید یک اسب اجاره کنید. حرکت کنید!
40. داوطلب شوید بخشی از زمانتان را در یک پناهگاه یا اشپزخانه های محلی یا حتی پروژه زیباسازی شهر بگذرایند. کمک به دیگران می تواند واقعا راهی جالب یرای وقت گذرانی با همدیگر باشد و شرکت در فرایند یک کار خوب باشد.
41. بالا،بالا و بالاتر بروید یک بالون هوای گرم بگیرید،از بالا به مناظر مورد علاقتان نگاه کنید و یا فقط از غوطه ور بودن در هوا لذت ببرید.
42. تور کارخانه ای چیز عجیبی به نظر می رسد، اما در واقع دیدن درون یک کارخانه نوشابه سازی یا کارخانه محلی بسیار جذاب است. چیزهایی را می بینید که هرگز تصور نمی کردید.
43. ماراتون فیلم می توانید تعدادی فیلم به انتخاب خود بردارید(بدون استدلال) و همراه با ریموت و مقداری تنقلات روی یک مبل گرم و نرم بنشینید. 
 گزینه های زیاد دیگری هم برای قرار ملاقاتها وجود دارند، بستگی دارد که علاقه و بودجه و موقعیت شما چطوری است. همیشه برای همه ی زوجها روشی وجود دارد.به یاد داشته باشید، چه 20 ساله باشید چه 60 ساله، قرارهایتان باید سرگرم کننده باشد.

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸موارد جالبی بود

در ادامه بخوانید...

استخراج اورانیوم از آب اقیانوس

در

 (سیارک) : یک قدم به استخراج مستقیم سوخت هسته ای از اقیانوس نزدیک تر شده ایم.
این کار، بهتر از استخراج آن از زمین است.دانشمندان دریافته اند که استخراج اورانیوم از آب اقیانوس می تواند راهی مقرون به صرفه(از نظر اقتصادی) برای تأمین سوخت هسته ای باشد و این تکنیک می تواند راه را برای کشورهای ساحلی هموار کند تا به نیروی هسته ای دست یابند.


اخیراً، آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزایش بیش از 68 درصدی تولید نیروی هسته ای را در طی 15 سال آینده، پیش بینی کرده است. یافتن یک منبع اورانیوم دوستدار طبیعت که عنصری با حداکثر مقدار نیروی هسته ای هم است می تواند به کاهش مصرف سوخت های فسیلی کمک کند.
محققینی از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا راهی را یافته اند که کارآیی استخراج اورانیوم مایع از اقیانوس ها را افزایش می دهد و می تواند روزی به ملت های دارای سواحل مجاور اقیانوس ها کمک کند تا هیچگونه سوختی برای تولید انرژی هسته ای مصرف نکنند.
ایزوتوپ U 235 اورانیوم، عنصری رادیواکتیو است و گزینه ی مناسبی برای استفاده از انرژی هسته ای جهت تولید الکتریسیته می باشد.در حال حاضر، 450 کارخانه ی تولید نیروی هسته ای در 30 کشور قرار دارند که هر ساله بیش از 60000 تن ماده را مصرف می کنند.
بعنوان یک عنصر، اورانیوم به اندازه ی قلع، متداول است و در اکثر سنگ های تشکیل شده در میلیون ها سال قبل یافت می شود. اگرچه، دسترسی به مقدار کافی این عنصر برای جوشاندن آب، نیازمند یافتن قطعاتی از این عنصر است که در پوسته ی زمین تغلیظ شده باشند، حداقل اگر بخواهیم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
برای قرن ها، بدون نهشته های عظیم اورانیوم، انرژی هسته ای نیازمند واردات سوخت از کشورهای با ذخایر قابل توجه مانند استرالیا، قزاقستان، کانادا و روسیه بود.
استخراج آن از سنگ ها می تواند اثر قابل توجهی بر روی محیط زیست داشته باشد، هم در نتیجه ی حفر یک سوراخ بزرگ و هم در طی فرآیند استخراج سوخت از مواد باطله ی اطراف آن.
بدین دلیل، یافتن منبع دیگری برای اورانیوم که خطر آسیب کمتری برای محیط زیست داشته باشد، و البته منبع نیرویی باشد که به میزان بیشتری دوستدار طبیعت است، امری ضروری است.
مشخص شد که اقیانوس حاوی مقادیر عظیمی از اورانیوم است که نیازمند حفاری نیست بلکه خبر بد این است که حتی برای بتوانید به مقدار اندکی از این عنصر دسترسی داشته باشید، نیازمند سطل های آب هستید.
محقق تیم، Yi Cui از دانشگاه استنفورد افزود: "غلظت ها، اندک هستند، مانند این است که یک دانه ی نمک در یک لیتر آب حل شده باشد". "اما اقیانوس ها، بسیار عظیم هستند البته اگر بتوانیم این مقادیر را بگونه ای مقرون به صرفه استخراج کنیم. این منبع، بی نهایت خواهد بود".
"بی نهایت، ممکن است کمی اغراقآمیز باشد اما 4.5 بیلیون تن اورانیوم مایع در آب های سیاره ی ما برای تولید حداقل چدین هزار ساله ی انرژی، کافی است، البته در شرایطی که مقادیر برداشته شده، در سنگ های مجاور دوباره ترمیم شوند. (سیارک
آب های بسیار زیادی برای سرند کردن داریم در حدود 1.37 بیلیون کیلومتر مکعب، در حقیقت(چیزی بیشتر از 332 میلیون مایل مکعب) با تنها 3 قطعه اورانیوم به ازای هر بیلیون قطعه از آب دریا.
اما اورانیوم یک یون باردار را در آب دریا، در حین واکنش با اکسیژن تشکیل می دهد تا ترکیب اورانیل ایجاد شود، راهی بالقوه آسان برای استخراج انتخابی آن از محلول.
این فرآیند از ترکیبی استفاده می کند بنام amidoxime که برای بالا بردن تعداد ذرات اورانیل استفاده می شود در حالیکه از ورود سایر ذرات دارای بار مثبت جلوگیری می کند.
با پوشش دادن فیبرها در amidoxine، جارویی در جریان آب دریا صورت می پذیرد و زمانیکه حاوی لایه ای از ترکیبات اورانیوم است، بالا آورده می شود سپس، شستشوی جاروها در یک حمام شیمیایی برای حذف اورانیل و فرستادن آن برای تصفیه.یک چیز ممکن است رقابت در بازار و در جاییکه پیشنهادهای موجود در مقایسه با سایر پیشنهادها، ارزان تر هستند.اما در مطالعه ی جدید، محققین استنفورد چندین راه را برای بهبود فرآیند یافتند، آن را یک گام به اقتصادی شدن از نظر صنعت، نزدیک تر کرده اند.
افزودن amoxidone به جفت الکترودهای کربنی؛ محققین یک لایه ی دوگانه را ایجاد کرده اند که می تواند با پالس های متناوب الکتریسیته ی با ولتاژ کم، حداقل نه(9) دفعه به مقدار اورانیل موجود، ضربه وارد کرده و اجازه دهد که اورانیل، قبل از انباشته شدن، اشباع شود.
با استفاده از آب اقیانوس واقعی، تیم قادر بود سه برابر اورانیل بیشتر را در یک دوره ی 11 ساعته جمع آوری کند و بهبود را نه تنها در مقداری که می تواند در یک مرحله جاروکشی جمع شود، بلکه در نرخ(سرعت) جمع آوری نیز نشان دادند.
در آخر، آن ها نشان دادند که این تعدیل در فرآیند، عمر مفید پوشش amidoxine را سه برابر افزایش و هزینه را حتی بیشتر از این مقدار، کاهش داده است.
قبل از اینکه معدنکاری اورانیوم از آب اقیانوس بتواند با استخراج آن از زمین رقابت کند، اساس فناوری موجود، همچنان نیازمند تکمیل بیشتر هستند. گام بعدی، کاهش ولتاژ مورد نیاز برای تغذیه ی فرآیند است.
البته، همچنان سوال است که آیا انرژی هسته ای، مفید است یا خیر؛ در حالیکه همه می دانیم که یک جایگزین فاقد کربن برای سوخت های فسیلی است، نگرانی پیرامون خطر وقایع هسته ای، دسترسی به مواد هسته ای و نیاز به دفن ایمن و مسئولانه ی باقی مانده های سوختی، همچنان بالاست.
محقق، Stephen Chu گفت: "برای این قرن، بخشی از الکتریسیته ی مورد نیاز ما باید از منابعی که بتوانیم آن ها را روشن یا خاموش کنیم تأمین شود".
"باور دارم که نیروی هسته ای باید بخشی از آن منبع باشد، و دسترسی مطمئن به اورانیوم، بخشی از راه حل برای دستیابی به انرژی بدون کربن است".یک چیز قطعی است، انرژی هسته ای به این زودی ها از بین نمی رود، بنابراین یافتن راه های ارزان تر و با خطر کمتر برای تأمین سوخت می تواند چیزی خوبی باشد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷In the coepticalmd world we live in, it's good to find simple solutions.

در ادامه بخوانید...