ایده برای قرار ملاقات زوجین 43 مورد

در

چندبار می توانید به صرف شام یا دیدن یک فیلم بروید؟البته رعایت این استاندارد های همیشگی هیچ ایرادی ندارد، اما پس از مدتی خسته کننده خواهد شد.به ویژه اگر مدت طولانی در درون یک رابطه بوده باشید، حتما دیگر ایده ی جدید نخواهید داشت.شما هنور هم با هم قرار می گذارید. درست است.حتی روابط بلند مدت هم به داشتن قرارهای گاه به گاه نیاز دارند.
بنابراین، برای شمایی که فکر می کنید برای قرارهایتان در مخمصه افتاده اید ایده هایی داریم که می توانید به آنها فکر کنید.

 

1. یک تور رستوران گردی راه بندازید یک منطقه یا یک دسته از رستوران ها را انتخاب کنید. با کوکتل و غذاهای ساده در یک سالن شروع کنید،جایی متفاوت برای خوردن غذای اصلی بروید و در پایان با یک دسر افسانه ای پایان دهید.
2. به دنبال گنج باشید فروشگاههای عتیقه را بگردید، مغازه های دست دوم را بگردید.لازم نیست خرید کنید، فقط به دنبال سرگرم شدن باشید.
3. فیلمهای پر پیچ و تاب را نگاه کنید به جای چانه زدن بر سر درام و اکشن و یا اینکه بخاطر حل مشکل بروید و فیلم کمدی ببینید چرا آن را به شانس واگذار نمی کنید. چشمهایتان را ببندید و انتخاب کنید.هر چه با شد هر دو نفر باید قبول کنید تا سرگرم کننده شود و گرنه سرگرم کننده نیست.
4. نزدیکترین پارک عمومی را پیدا کنید به پیک نیک بروید. به پیاده روی و گشتن در طبیعت بروید ..
5. دوچرخه کرایه کنید به تورهای دوچرخه سواری منطقه خود بروید. همچنین تورهای دوچرخه سواری سازمان دهی شده ای برای شما وجود دارد
6. برای بعدازظهرتان یک قایق کرایه کنید اگر قایق بادبانی در دسترس نیست قایق پارویی اجاره کنید،قایق پدالی یا کایاک.
7. به فستیوال ها و جشنواره ها در شهرهای نزدیک بروید
8. افق شام خود را گشترده تر کنید. یک رستوران جدید انتخاب کنید، جایی که تاکنون هیچ یک از شما نرفته اید.می تواند غذاهای محلی قومی باشد به جای چیزهایی که همیشه به طور معمول می خورید.
9. کتابی در مورد صورتهای فلکی بگیرید، با تلسکوپ به ستاره ها نگاه کنید و ببیند چند صورت فلکی را پیدا می کنید. ترجیح می دهید کار حرفه ای تری انجام دهید؟ از یک رصدخانه بازدید کنید.
10.  در شب اشپزی کنید با همدیگر غذای مورد علاقه تان را بپزید.
11. شام در کشتی تفریحی اگر در نزدیکی اقیانوس و حتی یک دریاچه زندگی می کنید، می توانید به آسانی شامتان را در یک کشتی تفریحی صرف کنید.شام یا صبحانه در کشتی یکی دیگر از گزینه های پیش روی شماست.
12. یک پیک نیک داخلی داشته باشید شام را در پتوی پیک نیک که در آن را در گوشه ی اتاق پهن کرده اید صرف کنید.  غذاهای  مورد علاقتان را حاضر کنید. پیک نیک داخلی می تواند رمانتیک تر و حتی سرگرم کننده تر از پیک نیک های بیرونی باشد. در محیطی خلوت و بدون مزاحم انجام می شود!
13. از یک موزه بازدید کنید در نزدکی همه یک موزه وجود دارد یا اینکه با چند ساعت  رانندگی می توان به موزه رسید.برای یک بعدازظهر در نمایشگاه برنامه ریزی کنید. اگر هنر موضوع مورد علاقه ی شما نیست، تاریخ،ورزش یا موزه های فرهنگی را امتحان کنید.
14. فعالیت جدیدی را با همدیگر یاد بگیرید رقص، عکاسی و ....
15. به تئاتر بروید تئاتر برای قرارها بسیار مناسب است. از سینما رفتن شیک تر است و شما را وادار به پوشیدن لباس رسمی  و حضور در محافل فرهنگی می کند.
16. به گالری هنری بروید رفتن به گالری هنرهای محلی ایده ی فوق العاده ای است.
17. غذاها و دستور غذاهای جدیدی را امتحان کنید غذاهای افوام دیگر را بررسی کنید، چیزهایی که قبلآ هرگز امتحان نکرده اید. عنصر ماجراجویی را به قرارهای خود اضافه کنید،و چه کسی می داند، شاید شما دو نفر چیزهای جالب دیگری هم یافتید.
18. برای یک روز توریست شوید به گشت و گذار در اطراف شهرستان خود بروید.به مکانهایی بروید که همیشه از کنارش گذشته اید اما وارد نشده اید.
19. کودک درون خود را بیدار کنید در اسباب بازی فروشی توقف کنید تا چیزها را ببینید. 
20. از نو یک خاطره بیاد ماندنی خلق کنید به یک قرار بیادماندنی قبلیتان فکر کنید، چیزی که برای شما معنایی خاص به عنوان یک زوج دارد، جایی که اولین بار همدیگر را دیدید، اولین قرارتان با یکدیگر، جایی که عشقتان را مطرح کردید.
21. در یک شب آماتوری قرار بگیرید از یک کلوب، یا کافی شاپ دیدن کنید و نگاه کنید که چگونه آماتورها استعدادهایشان را نمایش می دهند.اگر اهل ماجرا جویی هستید خودتان بلند شوید و آن کار را امتحان کنید.
22. بولینگ بولینگ یک ایده ی مدرسه قدیمی گاه به گاه است که احساس ارامش خوبی به شما می دهد. نه تنها باعث به وجود امدن یک قرار سرگرم کننده می شود بلکه آن را بسیار فوق العاده می کند.
23. جسور باشید به کوهنوردی، طناب نوردی و پریدن از ارتفاع یا اسمان نوردی بروید.
24. تئاتر در فضای باز به شکسپیر در پارک فکر کنید. هیچ چیز زیباتر و سرگرم کننده تر از دیدن یک نمایش در زیر سایه بان به جای تئاتر سر بسته نیست.
25. بازی شبانه لازم نیست برای داشتن اوقات خوب پول زیادی خرج کنید. به جایش یک بازی را انتخاب کنید،  و در محیط داخلی خانه بازی کنید.
26. به اسکیت بروید Roller skating همواره جالب و سرگرم کننده است، حتی اگر هیچ یک از شماها قبلآ هرگز آن کار را انجام نداده باشد.اسکیت روی یخ هم گزینه ی بسیاری خوبی برای ماههای سرد سال است.
27. سفر پر رمز و راز یک بعدازظهر برنامه ریزی کنید و همینطور بدون در نظر داشتن جای خاصی بیرون بروید. فقط سوار ماشینتان شوید و رانندگی کنید.فقط وقتی خواستید غذا بخورید یا به جایی مورد علاقتان رسیدید بایستید. لذت ببرید، اما ممکن است بخواهید گوشی تلفن هوشمند یا جی چی اس همراه داشته باشید برای استفاده در مواردی که نتوانسیتد راه خانه را پیدا کنید.
28. در یک رقابت دوستانه در فضای باز شرکت کنید مسابقه موتور سواری را دنبال کنید، بیس بال بازی کنید یا مسابقانی در زمینه رانندگی
29. به محل های بازی بروید یک بازی محلی را تماشا کنید.نمی دانید باید به کجا بروید؟ از یک نوجوان 13 ساله ی محلی بپرسید، آنها می دانند!
30. به پارک تفریحی بروید سرسره سوار شدن، آب نبات چوبی خوردن، عکس گرفتن ، شرکت در بازی های کارناوالی، و مشاهده ی اطراف از بالای چرخ و فلک.
31. ورزش کنید رفتن به زمین گلف، زمین تنیس، پیست اسکی، و یا برخی ورزش های سرگرم کننده دیگر.
32. تئاتر شام اینگونه شام ها بسیار پر طرفدار شده اند،غذای خوب، سرگرمی پر جنب و جوش، و لذت. ترکیبی عالی برای یک قرار ملاقات.
33. از یک اکواریوم دیدن کنید اکواریوم ها فقط برای کودکان مدرسه ای نیستند.انها مکان خوبی برای قرارهای ملاقات هم هستند. در حالی که زندگی ابزیان را نگاه می کنید قدم بزنید.
34. به پیک نیک بروید. مکان مناسبی را انتخاب کنید. برای آنکه کارتان سرگرم کننده تر باشد، غذاهای محلی  را انتخاب کنید ، صبحانه ای بخورید و یا در نور مهتاب به پیک نیک بروید.
35. به غروب افتاب نگاه کنید در ساحل قدم بزنید، کنار یک حوض بنشینید، یا فقط نقطه ای ارام را پیدا کنید تا با هم غروب افتاب را تماشا کنید.بسته ی غذایی کوچکی بردارید و به تماشای خورشید بنشینید.
36. استادیوم و یا محل ورزشی منطقه ی خود بروید. بلیط های یک بازی حرفه ای را بگیرد یا تیم محلی مورد علاقتان را تشویق کنید.
37. در یک کنسرت شرکت کنید موزیک زنده همیشه گزینه ی مناسبی برای قرار ملاقات است. بلیط های یک اجرای بزرگ یا یک گروه محلی را بکیرید یا در یک کلوب محلی حاضر شوید.
38. به ساحل بروید در زیر افتاب دراز بکسید،شنا کنید و یا روی سنگ ها بازی کنید. یک روز در ساحل قرار ملاقات خوبی است.
39. به اسب سواری بروید یک اسطبل محلی پیدا کنید و یک راهنما بگیرید ، اگر بلدید اسب سواری کنید یک اسب اجاره کنید. حرکت کنید!
40. داوطلب شوید بخشی از زمانتان را در یک پناهگاه یا اشپزخانه های محلی یا حتی پروژه زیباسازی شهر بگذرایند. کمک به دیگران می تواند واقعا راهی جالب یرای وقت گذرانی با همدیگر باشد و شرکت در فرایند یک کار خوب باشد.
41. بالا،بالا و بالاتر بروید یک بالون هوای گرم بگیرید،از بالا به مناظر مورد علاقتان نگاه کنید و یا فقط از غوطه ور بودن در هوا لذت ببرید.
42. تور کارخانه ای چیز عجیبی به نظر می رسد، اما در واقع دیدن درون یک کارخانه نوشابه سازی یا کارخانه محلی بسیار جذاب است. چیزهایی را می بینید که هرگز تصور نمی کردید.
43. ماراتون فیلم می توانید تعدادی فیلم به انتخاب خود بردارید(بدون استدلال) و همراه با ریموت و مقداری تنقلات روی یک مبل گرم و نرم بنشینید. 
 گزینه های زیاد دیگری هم برای قرار ملاقاتها وجود دارند، بستگی دارد که علاقه و بودجه و موقعیت شما چطوری است. همیشه برای همه ی زوجها روشی وجود دارد.به یاد داشته باشید، چه 20 ساله باشید چه 60 ساله، قرارهایتان باید سرگرم کننده باشد.

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸موارد جالبی بود

در ادامه بخوانید...

گرانترین خانه جهان در ایران ، موزه مقدم کجاست

در

موزه مقدم

خانه و موزه مقدم تهران کجاست

گرانترین خانه جهان در کدام خیابان تهران است؟ آدرس موزه مقدم یا خانه مقدم ، در خیابان امام خمینی تهران، بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصر جنب بانک ملت پلاک 249 واقع شده است.

 

موزه مقدم

 

خانه و موزه مقدم مربوط به اواخر دوره قاجار می باشد و در فضایی با مساحتی برابر با 2117 مترمربع شامل سه حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری ساخته شده است.زنده‌یاد استاد مقدم که متولد 1279 خورشیدی بود، جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی فعالیت می‌کرد. 

 

موزه مقدم

 

خانه موزه مقدم به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به یکی از گرانترین خانه های جهان مشهور شده و متعلق به استاد محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب الملک شهردار دوره ناصرالدین شاه قاجار است.

 

موزه مقدم

 

زنده‌یاد استاد مقدم که متولد 1279 خورشیدی بود، جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی فعالیت می‌کرد. او اولین ایرانی است که به دریافت نشان لژیون دو نور با درجه اوفیسیه از طرف شارل دو گل رئیس‌جمهور فرانسه مفتخر شده ‌است.

 

موزه مقدم

 

بخش های گوناگون عمارت مقدم (موزه مقدم) :

1- حیاط بیرونی شامل : ساختمان بیرونی ، اتاق پیشخوان ، اتاق پذیرایی ،حوضخانه کارگاه (کتابخانه) ، ساختمان اربابی (برج) ، ایوان قاجار (سالن تابستانی)، گلخانه، دیوار تجدد و حوض ژاپنی می باشد.

 

موزه مقدم

 

2- حیاط اندرونی  شامل:ساختمان شمالی ، زیر زمین ، ایوان ، اتاق قاجار (سالن زمستانی) ،  اتاق نشیمن ، دیوار محوطه (ضلع شرقی ) ، حیاط ، 

 

موزه مقدم

 

3- حیاط سرایداری (بخش اداری) 

تاریخچه جمع آوری وسایل موزه مقدم :
مقدم در دفترچه خاطراتش نحوه بدست آوردن بسیاری از اشیای تاریخی موجود در این خانه را شرح داده که یا آنها را از دستفروش های بازار و یا از مالکانی که قصد تخریب خانه های تاریخی خود را با تمام ملحقاتش داشته اند خریداری نموده است.

 

موزه مقدم

 

برخی دیگر از این اشیا درحال خروج از کشور بودند و یا در حراجی های کشورهای بیگانه دست به دست می شده که مقدم با ثروت خانوادگی اش آنها را خریده و به ایران بازگردانده است.

 

موزه مقدم

 

اما بسیاری دیگر از این اشیای تاریخی توسط سفرا و فرهنگیانی که مهمان مقدم بوده ا ند به این خانواده هدیه شده اند.مقدم در سال 1351 خانه پدری خود را با تمام آثار ارزشمندش  ، وقف دانشگاه تهران نمود و در سال 1366 دار فانی را وداع گفت. پس از مرگش نیز همسرش در سال 1369 تولیت موزه را در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار داد و سرانجام پس از چند سال عملیات مرمت، در مرداد ماه سال 88 درب این خانه به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.خانه یا موزه مقدم در سال 1379 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 2929 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تصاویر کاشی کاری موزه مقدم

 

کاشی کاری موزه مقدم161.jpg

 

کاشی کاری موزه مقدم

کاشی کاری موزه مقدم

کاشی کاری موزه مقدم

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طراحی رنگولی جنوب هندوستان

در

Rangoli (رنگولی)یک رویداد مهم یا فستیوال برای استقبال از خدایان می باشد. این رویداد به شکلی هنری انجام می شود که در آن مردم طرح و نقش هایی را با استفاده از رنگ، نمک، گلبرگ گل و غیره روی زمین می کشند. در جنوب هندوستان Rangoli (رنگولی) در بین مردم معمولی با نام Kolam شناخته می شود و همان معنی را می دهد. نقش های دوست داشتنی و رنگارنگ در اندازه های مختلف کار می شود و می توان بعنوان نقاشی دیواری هندی از آن نام برد. پر از رنگ های روشن و زمینه ای نیز می توانند باشند. مهم نیست که موضوع نقاشی چیست، همیشه تصاویر زیبا بوده و چشم گیر می باشند. (سیارک

حال برخی از طرح های Rangoli (رنگولی) جنوب هندوستان را که مشهور بوده و خلاقانه، رنگارنگ و دلپذیر می باشند می آوریم.

  1. Rangoli (رنگولی) گل ها:

طرح های گل متفاوت بوده و گاها کمی پیچیده می باشند. با این حال بسیار جالب هستند. می توانید از رنگ های فراوان و حتی گلبرگ های مختلف استفاده کرده و اثری هنری بیافرینید. وقتی طرح شما خلاقانه خواهد بود که طرح ثابتی را ترسیم ننمایید. این طرح ها کاملا گل دار می باشند اما بسیار نیز عاشقانه هستند. ترکیب کاملی از هنر و سنت می باشند. (سیارک

  1. Mandapam Kolam

Mandapam Kolam، مخصوص عروسی است. کاملا پیچیده بنظر می رسد اما وقتی به طرح تکه تکه نگاه شود بسیار ساده و آسان خواهد بود. می توانید این طراحی ها را در طول فصل عروسی ببینید و این رسم هنوز هم ادامه دارد.

  1. Rangoli (رنگولی) تصویر

 

جنوب هندوستان بخشی بسیار هنری بوده و طرح های Rangoli (رنگولی) این بخش حاکی از آن است. تصاویری که ترسیم می گردند، بسیار شبیه به نقاشی دیواری است اما به جای اسپری رنگی از پودر استفاده می شود. این طرح یا هنر، تصویری را نمایش داده و به بیننده آن پیغامی دارد.

  1. Karthigai Kolam

Karthigai فستیوال مهمی از چراغ در جنوب هندوستان می باشد و با عنوان Karthigai Deepam مشهور شده است. این طرح ها معمولا در یک فستیوال انجام می شوند. با چراغ های روشن و دیاس تزئین می گردد. ساخت آن بسیار ساده است. با استفاده از گچ سفید و رنگ Rangoli (رنگولی) سفید طراحی می شود. با این حال می تواند رنگ های دلخواهی نیز در صورت تمایل اضافه گردد.

  1. Rangoli (رنگولی) نقطه:

این یکی از طرح های Rangoli (رنگولی) مانوی جنوب هندوستان با نقاطی است که می توانند در خارج بسیاری از خانه ها مشاهده گردند. با استفاده از پودر سنگ سفید و خاک درست می شود. این طرح می تواند بنظر بسیار پیچیده برسد. با این حال وقتی که از نزدیک به آن نگاه می کنید درخواهید یافت که الگوی طرح در مرکز این Rangoli (رنگولی) در 4 گوشه تکرار شده است. این طرح ها آسان هستند چرا که تعداد نقاط و خطوط مشخصی دارند. بنابراین در چنین طرح هایی امکان ندارد اشتباه داشته باشید. اگر مبتدی هستید، بهترین کار شروع با این طرح می باشد. در اندازه ها و الگوهای مختلفی می باشند. می توانید یکی را انتخاب کنید!

  1. Kolam پروانه:

این طرح Rangoli (رنگولی) نیز با ترکیب نقطه به وجود می آید. چیزی که من در این طرح بیشتر از همه دوست دارم پروانه های سبز روی حاشیه های با گلهای آبی و یک ستاره در مرکز آن هست. به نظر دوست داشتنی می رسد و رنگ های روشن به زیبایی آن می افزایند.

  1. Rangoli (رنگولی) اصلی:

این Rangoli (رنگولی) یکی از اصلی ترین طرح ها می باشد. این یک طراحی بسیار ساده است که در عین حال نیز بسیار شبیه اتاق pooja می باشد. معمولا طرح های Rangoli (رنگولی) جنوب هندوستان با اتصال نقاط ایجاد می شوند اما این طرح، با دست کشیده می شود (هیچ اسبابی ندارد) و نیاز به هیچ ابزاری نیست.  

  1. Kalasha Rangoli

این طرحها برای فستیوال خاصی استفاده می شوند و طرح های مبارک و خوش یمنی دارند. دلالت بر شادی و سرور می باشد و نماد فستیوال است. وقتی که با این طرح ها پیش می روید بایستی بسیار مراقب باشید چرا که وقتی راجع به فرهنگ و سنت است، جایگاه مهمی خواهد داشت.

  1. پرندگان و گل ها:

هم پرندگان و هم گلها سمبل زیبایی و شادی هستند. طرح Rangoli (رنگولی)  شاد و سرزنده بوده و وقتی به آن نگاه می کنید حس مثبتی به شما می دهد. کل این  Rangoli (رنگولی)   با استفاده از رنگ خشک ایجاد می شود. زیبا نیست؟ (سیارک

  1. Rangoli (رنگولی) با تک گل بزرگ

آخرین طرح از 10 طرح Rangoli (رنگولی) جنوب هندوستان، طرح گل بزرگ می باشد که در آن تنها از گلبرگ گل استفاده می شود. حتی مردم جنوب هندوستان عاشق طرح ترکیبی هستند. چیزی که این طرح را متفاوت می سازد، گوشه ها و منحنی های آن می باشد. واقعا به نظر ظریف و زیبا می رسد.

برای مناسبت های مختلف طرح های مختلفی وجود دارد. یکی از طرح های ذکر شده در بالا را انتخاب کرده و در این هنر زیبا مهارت کسب نمایید. لطفا طرح مورد علاقه تان را با ما در میان بگذارید. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

استخراج اورانیوم از آب اقیانوس

در

 (سیارک) : یک قدم به استخراج مستقیم سوخت هسته ای از اقیانوس نزدیک تر شده ایم.
این کار، بهتر از استخراج آن از زمین است.دانشمندان دریافته اند که استخراج اورانیوم از آب اقیانوس می تواند راهی مقرون به صرفه(از نظر اقتصادی) برای تأمین سوخت هسته ای باشد و این تکنیک می تواند راه را برای کشورهای ساحلی هموار کند تا به نیروی هسته ای دست یابند.


اخیراً، آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزایش بیش از 68 درصدی تولید نیروی هسته ای را در طی 15 سال آینده، پیش بینی کرده است. یافتن یک منبع اورانیوم دوستدار طبیعت که عنصری با حداکثر مقدار نیروی هسته ای هم است می تواند به کاهش مصرف سوخت های فسیلی کمک کند.
محققینی از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا راهی را یافته اند که کارآیی استخراج اورانیوم مایع از اقیانوس ها را افزایش می دهد و می تواند روزی به ملت های دارای سواحل مجاور اقیانوس ها کمک کند تا هیچگونه سوختی برای تولید انرژی هسته ای مصرف نکنند.
ایزوتوپ U 235 اورانیوم، عنصری رادیواکتیو است و گزینه ی مناسبی برای استفاده از انرژی هسته ای جهت تولید الکتریسیته می باشد.در حال حاضر، 450 کارخانه ی تولید نیروی هسته ای در 30 کشور قرار دارند که هر ساله بیش از 60000 تن ماده را مصرف می کنند.
بعنوان یک عنصر، اورانیوم به اندازه ی قلع، متداول است و در اکثر سنگ های تشکیل شده در میلیون ها سال قبل یافت می شود. اگرچه، دسترسی به مقدار کافی این عنصر برای جوشاندن آب، نیازمند یافتن قطعاتی از این عنصر است که در پوسته ی زمین تغلیظ شده باشند، حداقل اگر بخواهیم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
برای قرن ها، بدون نهشته های عظیم اورانیوم، انرژی هسته ای نیازمند واردات سوخت از کشورهای با ذخایر قابل توجه مانند استرالیا، قزاقستان، کانادا و روسیه بود.
استخراج آن از سنگ ها می تواند اثر قابل توجهی بر روی محیط زیست داشته باشد، هم در نتیجه ی حفر یک سوراخ بزرگ و هم در طی فرآیند استخراج سوخت از مواد باطله ی اطراف آن.
بدین دلیل، یافتن منبع دیگری برای اورانیوم که خطر آسیب کمتری برای محیط زیست داشته باشد، و البته منبع نیرویی باشد که به میزان بیشتری دوستدار طبیعت است، امری ضروری است.
مشخص شد که اقیانوس حاوی مقادیر عظیمی از اورانیوم است که نیازمند حفاری نیست بلکه خبر بد این است که حتی برای بتوانید به مقدار اندکی از این عنصر دسترسی داشته باشید، نیازمند سطل های آب هستید.
محقق تیم، Yi Cui از دانشگاه استنفورد افزود: "غلظت ها، اندک هستند، مانند این است که یک دانه ی نمک در یک لیتر آب حل شده باشد". "اما اقیانوس ها، بسیار عظیم هستند البته اگر بتوانیم این مقادیر را بگونه ای مقرون به صرفه استخراج کنیم. این منبع، بی نهایت خواهد بود".
"بی نهایت، ممکن است کمی اغراقآمیز باشد اما 4.5 بیلیون تن اورانیوم مایع در آب های سیاره ی ما برای تولید حداقل چدین هزار ساله ی انرژی، کافی است، البته در شرایطی که مقادیر برداشته شده، در سنگ های مجاور دوباره ترمیم شوند. (سیارک
آب های بسیار زیادی برای سرند کردن داریم در حدود 1.37 بیلیون کیلومتر مکعب، در حقیقت(چیزی بیشتر از 332 میلیون مایل مکعب) با تنها 3 قطعه اورانیوم به ازای هر بیلیون قطعه از آب دریا.
اما اورانیوم یک یون باردار را در آب دریا، در حین واکنش با اکسیژن تشکیل می دهد تا ترکیب اورانیل ایجاد شود، راهی بالقوه آسان برای استخراج انتخابی آن از محلول.
این فرآیند از ترکیبی استفاده می کند بنام amidoxime که برای بالا بردن تعداد ذرات اورانیل استفاده می شود در حالیکه از ورود سایر ذرات دارای بار مثبت جلوگیری می کند.
با پوشش دادن فیبرها در amidoxine، جارویی در جریان آب دریا صورت می پذیرد و زمانیکه حاوی لایه ای از ترکیبات اورانیوم است، بالا آورده می شود سپس، شستشوی جاروها در یک حمام شیمیایی برای حذف اورانیل و فرستادن آن برای تصفیه.یک چیز ممکن است رقابت در بازار و در جاییکه پیشنهادهای موجود در مقایسه با سایر پیشنهادها، ارزان تر هستند.اما در مطالعه ی جدید، محققین استنفورد چندین راه را برای بهبود فرآیند یافتند، آن را یک گام به اقتصادی شدن از نظر صنعت، نزدیک تر کرده اند.
افزودن amoxidone به جفت الکترودهای کربنی؛ محققین یک لایه ی دوگانه را ایجاد کرده اند که می تواند با پالس های متناوب الکتریسیته ی با ولتاژ کم، حداقل نه(9) دفعه به مقدار اورانیل موجود، ضربه وارد کرده و اجازه دهد که اورانیل، قبل از انباشته شدن، اشباع شود.
با استفاده از آب اقیانوس واقعی، تیم قادر بود سه برابر اورانیل بیشتر را در یک دوره ی 11 ساعته جمع آوری کند و بهبود را نه تنها در مقداری که می تواند در یک مرحله جاروکشی جمع شود، بلکه در نرخ(سرعت) جمع آوری نیز نشان دادند.
در آخر، آن ها نشان دادند که این تعدیل در فرآیند، عمر مفید پوشش amidoxine را سه برابر افزایش و هزینه را حتی بیشتر از این مقدار، کاهش داده است.
قبل از اینکه معدنکاری اورانیوم از آب اقیانوس بتواند با استخراج آن از زمین رقابت کند، اساس فناوری موجود، همچنان نیازمند تکمیل بیشتر هستند. گام بعدی، کاهش ولتاژ مورد نیاز برای تغذیه ی فرآیند است.
البته، همچنان سوال است که آیا انرژی هسته ای، مفید است یا خیر؛ در حالیکه همه می دانیم که یک جایگزین فاقد کربن برای سوخت های فسیلی است، نگرانی پیرامون خطر وقایع هسته ای، دسترسی به مواد هسته ای و نیاز به دفن ایمن و مسئولانه ی باقی مانده های سوختی، همچنان بالاست.
محقق، Stephen Chu گفت: "برای این قرن، بخشی از الکتریسیته ی مورد نیاز ما باید از منابعی که بتوانیم آن ها را روشن یا خاموش کنیم تأمین شود".
"باور دارم که نیروی هسته ای باید بخشی از آن منبع باشد، و دسترسی مطمئن به اورانیوم، بخشی از راه حل برای دستیابی به انرژی بدون کربن است".یک چیز قطعی است، انرژی هسته ای به این زودی ها از بین نمی رود، بنابراین یافتن راه های ارزان تر و با خطر کمتر برای تأمین سوخت می تواند چیزی خوبی باشد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷In the coepticalmd world we live in, it's good to find simple solutions.

در ادامه بخوانید...

عجایب موزه ماتر

در

 

هدف اصلی از تأسیس  موزه ماتر فیلادلفیا  ، کمک به آموزش و تحقیقات پزشکی در قلب فیلادلفیا بوده است . در این موزه نمونه هایی به نمایش گذاشته شده اند که شاید باورش برایتان سخت و عجیب باشد، از برش‌هایی از مغز نابغه‌ی معروف جهان آلبرت انیشتین تا بخشی از حنجره‌ی آبراهام لینکلن و صدها نمونه‌ی نادر از اختلالات عجیب غریب ژنیتکی و ناهنجاری‌های جسمانی دیگر. در واقع  موزه ماتر  ، نمونه‌ای عجیب، تماشایی و البته ترسناک در تاریخچه‌ی عمل پزشکی می باشد.

نمونه هایی که در موزه ماتر وجود دارد.

بطور کلی  موزه ماتر در فیلادلفیا  بیشتر از هر کس ، برای محققان دنیای زیست پزشکی جذابیت داشته و دارد و دنیای مملو از سرگرمی را برای آن دسته از افراد فراهم کرده تا حس کنجکاوی با رگه‌هایی از شیطنت بیمارگونه شان را راضی کنند . در واقع در  موزه ی ماتر فیلادلفیا   شماری از ترسناک‌ترین های دنیای زیست پزشکی را مشاهده خواهید نمود که نمایشی واقعی از کابوس‌های دلهره‌آور می باشند، به همین دلیل بهتر است حتی المقدور  برای بازدید از این موزه را با شکم خالی انجام دهید!

 

حال در  موزه موتر  همراه شما به تماشای گوشه‌ای از عجیب‌ترین دارایی‌های این موزه می‌رویم. نمونه‌هایی که هر کدام درنوع خود جذاب، غیر عادی و البته تا حدودی ترسناکمی باشند.

 

مجموعه‌ عجیب شوالیه جکسن(Chevalier Jackson)

موزه ماتر فيلادلفيا

 

اشیای خارج شده از بدن انسان در موزه ماتر

                                           اشیای خارج شده از بدن انسان در موزه ماتر

 

"شوالیه جکسون" در واقع یک “Otolaryngologist”بود، این واژه را در مورد طبیبیبکار می برند که به مطالعه‌ی ناهنجاری‌های بوجود آمده در ناحیه گوش، بینی، حلق، سر و گردن انسان می‌پردازد. این متخصص در دهه‌ی ۱۹۰۰، در کالج پزشکی فیلادلفیا کار می کرد. او بیش از هر چیزی به دلیل توسعه‌ی روش‌های مخصوص برای خارج نمودن اشیای خارجی از بدن بیماران خود مشهور شده بود، به عنوان مثال اشیایی که به اَشکال مختلف باعث مسدودی مسیر تنفسی بیماران شده بود.

آقای جکسون در طول ۷۵ سال دوران کاری خود اشیای زیادی را از گلو، نای و ریه‌ی بیماران خود خارج نمود که بخش قابل توجهی از آنها در این موزه به نمایش درآمده است. حدود ۲۳۷۴ شی همچون دکمه، سنجاق، انواع آجیل، سکه، تکه‌های استخوان، پیچ، دندان مصنوعی و اسباب بازی‌های کوچک در کنار بسیاری از اشیای دیگر بخشی از مجموعه‌ قابل توجه را بوجود آورده است.

 

کتاب‌هایی که با پوست بدن انسان جلد شده است

 

در  موزه موتر تاریخ پزشکی، فیلادلفیا  نسخ متعددی از کتاب‌هایی دیده می شود که در باره پیدایش و تکامل انسان می باشند، درست در مجاورت این موزه، کتابخانه‌ی تاریخی و پزشکی بنا شده که دارای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه کتاب‌های مرتبط با تکامل انسان می باشد، شاید بزرگ‌ترین مجموعه‌‌ جهان. در عین حال فرصت بازدید از کتاب‌های متفاوتی نیز نصیب بازدید کنندگان موزه ماتر شود، کتاب‌هایی که با پوست انسان مجلد گردیده اند! سه کتاب در این مجموعه موجود است که با پوست زنی به نام ماری لینچ (Mary Lynch) روکش شده اند. زنی که به دلیل بیماری موسوم به "باتریشین" (Trichinosis) جان خود را از دست داد. این بیماری به دلیل انتقال انگل خوک به انسان به وجود می‌آید. در طول عملیات کالبدشکافی این زن، تکّه‌ی بزرگی از پوست ران او جدا و برای سال‌ها نگهداری  و بعدها سه کتاب با موضوع تولد کودک، با این پوست روکش گردید.

 

کودک بدون جمجمه

 

بخش قابل توجهی از مجموعه‌ نمونه‌های موجود در موزه ماتر به نام " نمونه‌های خیس" (Wet Specimens) می باشند. قسمت‌هایی از کالبد انسان که در شیشه‌هایی مملو از فرمالدهید حفظ و نگهداری شده اند. به دلیل طبیعت شکننده و بافت در معرض آسیب، در حدود ۱۳۰۰ محفظه‌ی شیشه‌ای مراقبت و نگهداری آنها را برعهده دارند. یکی از عجیب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین نمونه‌های موجود، کودکی بدون جمجمه است. این کودک با توجه به وضعیت جسمانی خاص و نادرش، بعد از تولد امکان زندگی خارج از شکم مادر خود را نداشت و از دست رفت. اکنون او در تابوت شیشه‌ای و خیس خود در آرامش به بازدیدکنندگان وحشت زده خیره نگاه می کند.

 

مجموعه جمجمه‌های هرتل (Hyrtl)

این مجموعه‌ تماشایی و جالب توجه دارای ۱۳۹ جمجمه‌ی انسانمی باشد کهمتعلق به کالبد شناس وینی "ژوزف هِرتل" (Joseph Hyrtl) می باشد. متخصصی که تمام عمر خود را صرف مطالعه‌ی جمعیت قفقازی‌های اروپا بود. او  به دنبال ثابت کردن  تنوع در آناتومی جمجمه در یک نژاد بود. جزئیات هر جمجمه روی دیوار مثل سن فرد، نژاد و علت مرگ  بصورت کامل توسط خود هِرتل آماده و جمع آوری شده است. (سیارک)

 

کبد دوقلوهای سیامی

 

"چَنگ و اینگ بانکر" (Chang & Eng Bunker)، دوقلوهای به هم چسبیده‌ی تایلندی آمریکایی که در سال ۱۸۱۱ بدنیا آمده بودند و در ۱۸۷۴ فوت شدند. آنها از ناحیه‌ی استخوان جناغ سینه به هم متصل بودند و دارای یک کبد مشترک بودند. از طرف دیگر، جدا از این به هم چسبیدگی، دو قلو های سیامی هر کدام از نظر ساختار بدنی، یک مرد بالغ و مستقل بودند. دوقلوها هر کدام زندگی جداگانه داشتند و اتفاقا با دو خواهر ازدواج کردند. چنگ صاحب ۱۱ فرزند شد در حالی که اینگ تنها ده فرزند داشت. پس از مرگ آنها ، این کبد مشترک در موزه‌ ماتر نگهداری شد.

 

جنین دو سر در موزه ماتر

 

همچون مورد دوقلوهای بانکر، موزه‌ ماتر دارای مجموعه بزرگ و قابل توجهی از جنین‌های به هم چسبیده می باشد که یکی از آنها جنینی با دو سر می باشد. این جنین که در میان ظرف فرمالدهید قرار دارد از بدنی واحد اما دارای دو سر است. این دو سر به نام‌های جیم و جو (Jim & Joe) نامگذاری شده اند. این نمونه در تالار "گِرچِن وُردِن" (Gretchen Worden) در معرض دید عموم قرار دارد. نام گذاری اتاق بر مبنای یاد کتابدار محبوب موزه که در سال ۲۰۰۴ فوت شده،  است.

 

بانوی صابونی در موزه ماتر

 

این جسد که در پی نبش قبری در سال ۱۸۷۵ به دست آمده، به نام بانوی صابونی می باشد آن هم به علت بقایای عجیب باقی مانده از جسد که حالتی شبیه به موم و صابون دارد. ظاهرا اجسادی که دارای چربی زیاد بدنی هستند، پس از مرگ به ندرت دچار چنین وضعیتی می‌شوند. وضعیتی که طی آن بدن به واسطه در هم شکستن چربی که به نام "چربی لاشه" (Adipocere) شناخته می‌شود، حالتی مومی به خود می‌گیرد. دانشمندان فعال موزه‌ ماتر معتقدند بانوی صابونی حول و حوش ۱۸۰۰ فوت کرده است. بدن او از نبش قبری در گورستان محلی به دست آمد که در دست مرمت و بازسازی بود. در آن زمان "جوزف لیدی" (Joseph Leidy)، متخصص کالبدشناسی دانشگاه فیلادفیا، شانس مطالعه روی این پدیده‌ی عجیب و غیر معمول را به دست آورد.

 

اسکلت هری ایستلک در موزه ماتر

هری ایستلک

 

هری ایستلک  در سال ۱۹۳۳ متولد بدنیا آمد. او از وضعیتی بیماری نادر  به نام  “Fibrodysplasia Ossificans Progressiva” یا به اختصار “FOP” رنج می‌برد .به علت این بیماری تغییری در مکانیسم و عملکرد استخوان‌های بدن بوجود می آمد، به طوری که عضلات و دیگر بافت‌های بدن به تدریج به بافت استخوانی تبدیل می‌شدند. کل بدن او استخوانی شده بود، به طوری که نمی توانست حتی لب‌های خود را برای صحبت کردن باز کند. ایستلک سرانجام درسال ۱۹۷۳ اندکی بعد از تولد چهل سالگیش از دنیا رفت. اسکلت غیر عادی او در کنار دیگر عجایب علم پزشکی، در موزه‌ ماتر حفظ و نگهداری شده است.

دیوار چشم در موزه ماتر

 

 در موزه‌ ماتر، ممکن است احساس کنید که گویی کسیانی به شما نگاه می‌کنند. خب البته این مسئله چندان هم عجیب نیست. در طبقه‌ی پایین موزه، دیواری وجود داردکه نزدیک به ۴۰ چشم روی آن در کنار قرار گرفته اند، به همین دلیل آن را دیوار چشم می‌گویند. اگرچه آنها تنها نمونه‌هایی مومی هستند، اما به اندازه کافی وحشتناک و ناخوشایند می باشند. این نمونه‌ها به نوعی معرف مشکلات و بیماری‌های چشمی همچون سرطان چشم، ورم ملتحمه، کیست و قانقاریا هستند.

 

چیزهای عجیب و غریب دنیا

 

 

برش‌هایی از مغز نابغه‌ی معروف جهان آلبرت انیشتین

 

  فکر می‌کنید اگر روزی شانس بازدید از این موزه را داشته باشید، کدام را بیشتر حس می‌کنید، ترس؟ یا بیزاری؟این پست را چگونه می‌بینید؟برای شما مفید بود؟لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید. 

 

500x500_1583785704570992.jpg

موجود ناشناخته مربوط به سال 1842 که در کلکسیون دیوید لیال در اسکاتلند نگهداری می شود.

کاربر گرامی در صورتی که راجع به  کلکسیون دیوید لیال  اطلاعاتی دارید لطفا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اقیانوس‌ شناسی

در


اقیانوس‌ شناسی مطالعه اقیانوس‌ها است، اقیانوس‌ ها قرن‌ ها است که مورد تحقیق و مطالعه قرار می‌گیرند. کنت ال.اف مارسیگلی یکی از اولین کتاب‌های خود را در همین موضوع نوشته است که در سال 1725 چاپ شده است. در سال 1786 این کتاب توسط بوئرهاوی به زبان هلندی ترجمه شد؛ یک کپی از آن در کتابخانه دانشگاه لیدن موجود است.(سیارک
یک افسر نیروی دریایی ایالات متحده به نام ام.اف.مائوری اولین کتاب اقیانوس‌شناسی "مدرن" را در سال 1855 نوشت، وی در آن زمان سرپرست دفتر هیدروگرافی نیروی دریایی بود. بسیاری از مشاهدات او (در ترکیب با گزارشات ثبت شده کشتی‌ها) عالی هستند؛ و همگی به شیوه جالبی توضیح داده شده‌اند، حتی با اینکه او هیچ آگاهی از ژئوفیزیک نداشته است.
اولین مطالعه خاص و سیستماتیک در مورد اقیانوس‌ها در توسط چلنجر H.M.S انجام شد.

این کشتی در تاریخ 21 دسامبر 1872 از پورتسموث انگلستان حرکت کرد و در طی سه سال بیشتر از 100.000 کیلومتر دریانوردی کرد و پنجاه جلد گزارش تهیه کرد. این اولین همچنین گزارش با توجه به تقسیم‌بندی اقیانوس‌شناسی به چهار زمینه بزرگ مدرن بود: بیولوژیکی (زیست‌شناسی)، شیمیایی، زمین‌شناسی و فیزیکی.

اقیانوس‌شناسی بیولوژیکی

اقیانوس‌شناسی بیولوژیکی مربوط به زندگی و حیات در دریاها است. مهندسی سواحل به ندرت به طور مستقیم شامل مسائل بیولوژیکی می‌شود، اما عوامل بیولوژیکی می‌توانند نقش‌های غیرمستقیم مهمی بازی کنند. به عنوان مثال رسوب‌های سازه‌های دریایی و مطالعه اثرات زیست محیطی مربوط به آن می‌تواند مهم باشد.(سیارک

اقیانوس‌شناسی شیمیایی

بدیهی است که شیمی آب دریا اهمیت زیادی برای بیولوژیست‌های دریایی دارد اما اهمیت آن برای مهندسین سازه‌های دریایی نیز در حال افزایش است. مواد و مصالح مورد استفاده در سازه‌هایی که در اقیانوس قرار می‌گیرند ممکن است زمانی که در معرض آب دریا و تحت فشار قابل توجهی (عمق آب) قرار می‌گیرند، رفتار عجیب و غریب و غیرمنتظره‌ای از خود نشان دهند؛ متخصصان بتن در مورد عمق چند صدمتری آب نگران هستند. مسائل خاص خوردگی و شکستگی در اعماق بیشتر در مورد فولاد نیز وجود دارد.

اقیانوس‌شناسی وابسته به زمین‌شناسی

زمین‌شناسانی که مواد معدنی با ارزش تجاری در پایین و زیر سطح دریا پیدا می‌کنند به طور غیرمستقیم مسئول فراهم کردن شغل برای بسیاری از مهندسین سواحل هستند. در حالی که انتظار نمی‌رود مهندسین سواحل خودشان بیولوژیست باشند اما قطعا باید اطلاعات اولیه در مورد مشکلات پایه‌ای ممکن در مورد یک طرح سازه‌ای پیشنهادی توسط زمین‌شناسان دریایی را داشته باشند.

اقیانوس‌شناسی فیزیکی

اقیانوس‌شناسی فیزیک بیشترین شباهت را به مهندسی سواحل دارد. به طور کلی هر دو به مسائل و مشکلات مربوط به امواج، جزر و مد و مشکلات هیدرودینامیکی می‌پردازند. نگرانی در مورد امواج اگر جدی نباشد جالب است. اقیانوس‌شناسان معمولا امواج را به عنوان یک عامل لازم در نظر می‌گیرند؛ از سوی دیگر مهندسین سواحل چالش‌برانگیزترین مسائل خود را از امواج استخراج می‌کنند. هر چه کارهای دریایی به آب‌های عمیق‌تر نفوذ کنند، مهندسین سواحل باید به تفکر در مورد موضوعی که در گذشته منحصر به اقیانوس‌شناسان فیزیکی بود، بپردازند: محل و قدرت جریان‌های اصلی و عمدۀ اقیانوس.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

جست و جو در اعماق اقیانوس

در

این مقاله به بیان یکی از جالب ترین و کاربردی ترین اختراعات بشر یعنی زیردریایی می پردازد و همچنین به بیان این نکته که ما چه چیز هایی از زیردریایی ها می آموزیم می پردازد.

گذری بر تاریخ

تمام افرادی که ژول ورن را می شناسند و داستان های او را مطالعه کرده اند کاپیتان نمو و زیردریایی جالبش یعنی ناتیلوس را می شناسند. دنیای علمی تخیلی ژول ورن سال ها از زمان خود جلو تر بود و خبر از آینده ای داد که در آن  انسان به درون دریا و درون زمین سفر می کند. شاید برای مردم آن زمان تنها این ها داستان های علمی تخیلی جذابی برای زمان خوابیدن بچه ها بودند. اما کودکانی که با رویای کاپیتان نمو شدن و داشتن یک ناتیلوس برای خود بزرگ شدند،بعد ها دنیایی را خلق کردند که در آن سفر به زیر آب و مطالعه و دیدن آن همه شگفتی دیگر نه تنها یک رویا نبود بلکه یک واقعیت بسیار آشکار و دوست داشتنی برای تشنگان و شیفتگان علم بود. سال ها از ژول ورن می گذرد اما دانشمندان امروزه پا در جای پای وی گذاشته و داستان هایی به مراتب حقیقی تر و ملموس تر برای زمان خواب کودکان خلق کرده اند، اما بایک تفاوت. دنیای ساخته ی ژول ورن و امثال او تنها نشات گرفته از ذهن باز و خلاق آن ها بود اما دنیایی که دانشمندان امروزه از آن می نویسند کاملا واقعی است. شاید روزی کودکانمان ما هم  به این داستان ها گوش دهند و در پی اختراع چیزی فراتر از ناتیلوس باشند. ( سیارک)

استفاده از زیردریایی

یک زیردریایی می تواند تا عمق 14.764 پایی اقیانوس یعنی حدود سه مایل به پایین اقیانوس برود.

همچنین می تواند برای ده ساعت بی وقفه در زیر آب به حرکت بپردازد، عکاسی کند و افراد و لباس های مورد نیاز برای غواصی آن ها را با خود حمل کند. به این علت زیردریایی ها را اعجاب انگیز می دانیم که برخی از آن ها پا به قسمت هایی از اقیانوس گذاشته اند که تا به حال هیچ انسانی به آن جا نرفته است و همچنین پرده از راز های اعجاب آور دنیای اقیانوس و عمق های دست نیافتنی برداشته است که قبلا انسان از درک آن عاجز بوده است.

زیردریایی آلیوان

یکی از مشهور ترین نوع زیردریایی ها زیردریایی موسوم به آلیوان است.

آلیوان یک زیردریایی ساخته ی آمریکا در سال 1964 است که بعد ها آن را ارتقا دادند. بدنه و داخل آلیوان از تیتانیوم ساخته شده است که به موجب آن می تواند فشار ناشی از آب را در عمق های زیاد تحمل کند. وزن آلیوان 37.400پوند 23 فوت و 4 اینچ ضخامت دارد. تا 6 مایل قابلیت هدف گیری دارد و بیشترین سرعت حرکت آن 2 گره ی دریایی است. همچنین آلیوان پنج هیدریولیک دارد و به وسیله ی باتری های اسیدی سیستم الکتریکی داخلی آن کار می کنند. در داخل آلیوان از پیشرفته ترین و مجهزترین سیستم های کامپیوتری و یک قطب نمای پیشرفته که همواره شمال حقیقی را نشان می دهد استفاده می شود.

آلیوان به دانشمندان این امکان را می دهد که در زمینه های زیست شناختی، شیمیایی و زمین شناختی در زیر آب به تحقیق و مطالعه بپردازند.

لامپ های مخصوصی در بدنه آلیوان تعبیه شده است که باعث می شود دنیای تاریک زیر آب روشن شود و هر آن چه در پس تاریکی خوفناک اقیانوس خود را مخفی کرده است نمایان شود. کارایی های آلیوان تنها به این ها محدود نمی شود. آلیوان در بدنه ی خود دوربین هایی بسیار پیشرفته دارد که از داخل کنترل می شوند و به عکاسی و فیلم برداری می پردازند همچنین دو بازوی مکانیکی بر روی آلیوان تعبیه شده است که به دانشمندان کمک می کند بدون خارج شدن از زیردریایی به جمع آوری نمونه ها بپردازند.( سیارک)

کشف اعجاب انگیز آلیوان

یکی از روز های سال 1977، آلیوان در یک جست و جوی شگفت انگیز شرکت داشت. در آن روز، آلیوان برای انجام یک سری مطالعات معمول چند دانشمند را با خود حمل می کرد. زیردریایی در یکی و نیم مایلی ساحل جزیره ی گلاپاگوس حرکت می کرد و در زیر آب بود. دانشمندان حدود دوازده فوت پایین رفته بودند که از پنجره های زیردریایی یک چیز عجیب را مشاهده کردند. این شی بسیار شبیه به دودکش بود. دودکشی که ابری سیاه و تیره را به درون آب وارد می کرد. دانشمندان دریافتند که این یک گودال است و در اطراف این گودال تیره جانورانی زندگی می کنند که بدون این که به نور خورشید وابسته باشند به زندگی خود ادامه می دهند.

یک اکوسیستم که به انرژی خورشید وابسته نبود بلکه موجوداتی که در این اکوسیستم زندگی می کردند انرژی خود ار از زمین اطراف خود به دست می آوردند.

یک نوع غیر معمول از جانداران در آن جا زندگی می کردند. در میان مواد شیمیایی که از این گودال خارج می شد، هیدروژن سولفید شناسایی شد که گازی بسیار سمی برای موجودات زنده ی روی خشکی است. با این وجود، باکتری هایی که در این نزدیکی زندگی می کردند کاملا با این شرایط هماهنگ بوده و از این گاز سمی بدون هیچ مشکلی استفاده می کردند و سپس جانوران کوچک از این باکتری ها استفاده می کردند و این جانوران کوچک خود غذای جانوران بزرگتر بودند. موجودات لوله مانند عظیم قرمز و سفید نزدیک این گودال می خزیدند و در یک دیگر می لولیدند. میگو ماهی های کوچک و خرچنگ های سفید زمانی که این موجودات استراحت می کردند از روی بدن آن ها غذا می خوردند. در این اکوسیستم که بنظر نامناسب می آید، این موجودات با یک دیگر به راحتی در تعامل بودند و زندگی می کردند.

بعد از سال 1977 دانشمندان گودال های دیگری در سراسر اقیانوس ها یافتند که هر کدام اکوسیستم متمایزی داشتند و البته برخی از آن ها حتی با زیردریایی هم غیر قابل دسترسی هستند.

با این وجود دانشمندان هموراه در تلاش هستند که راهی برای ساخت یک وسیله بیابند تا بتوانند به جاهایی سفر کنند که دور از دسترس است و هرکدام دنیایی جداگانه برای خود هستند. البته در این بین نباید نقش مهمی که زیردریایی هایی که از راه دور کنترل می شوند را دست کم گرفت. هر چند که عطش دانشمندان و علاقمندان به علم و کاشفان دنیاهای جدید زیاد و تقریبا سیری ناپذیر است، اما علم بشریت هنوز هم نمی تواند پا در برخی از نقاط بگذارد و سر از کار و رمز و راز دنیا های  نامتناهی زیر آب دربیاورد. باید صبور بود و تنها منتظر ماند تا شاید روزی یک زیردریایی اختراع شود که بتواند پا در دنیای هایی بگذارد که ما خود از ورود به آن ها عاجز مانده ایم.ترجمه  itrans.ir  

در سیارک بخوانیم:

اقیانوس‌شناسی

مشکل کمبود اکسیژن در اقیانوس‌ها و دریاها

استفاده از ربات‌های حفاری برای استخراج معادن اقیانوسی

حرکت سریع فناوری‌های بهره‌برداری از انرژی اقیانوس به‌سمت تجاری شدن

استحصال انرژی اقیانوس توسط کایت‌های زیردریایی

دریافت انرژی گرمایی از عمق اقیانوس

سکوی خورشیدی شناور بر روی آب اقیانوس‌ها امکان به‌دست آوردن سوخت هیدروژن از طریق آب را فراهم کرد

WaveNET نیروگاه تولید برق از امواج اقیانوس

توقف سونامی ها با رگباری از موج های صوتی در اعماق اقیانوس ها

 

نظرات

در ادامه بخوانید...