گرانترین خانه جهان در ایران ، موزه مقدم کجاست

در

موزه مقدم

خانه و موزه مقدم تهران کجاست

گرانترین خانه جهان در کدام خیابان تهران است؟ آدرس موزه مقدم یا خانه مقدم ، در خیابان امام خمینی تهران، بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصر جنب بانک ملت پلاک 249 واقع شده است.

 

موزه مقدم

 

خانه و موزه مقدم مربوط به اواخر دوره قاجار می باشد و در فضایی با مساحتی برابر با 2117 مترمربع شامل سه حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری ساخته شده است.زنده‌یاد استاد مقدم که متولد 1279 خورشیدی بود، جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی فعالیت می‌کرد. 

 

موزه مقدم

 

خانه موزه مقدم به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به یکی از گرانترین خانه های جهان مشهور شده و متعلق به استاد محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب الملک شهردار دوره ناصرالدین شاه قاجار است.

 

موزه مقدم

 

زنده‌یاد استاد مقدم که متولد 1279 خورشیدی بود، جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی فعالیت می‌کرد. او اولین ایرانی است که به دریافت نشان لژیون دو نور با درجه اوفیسیه از طرف شارل دو گل رئیس‌جمهور فرانسه مفتخر شده ‌است.

 

موزه مقدم

 

بخش های گوناگون عمارت مقدم (موزه مقدم) :

1- حیاط بیرونی شامل : ساختمان بیرونی ، اتاق پیشخوان ، اتاق پذیرایی ،حوضخانه کارگاه (کتابخانه) ، ساختمان اربابی (برج) ، ایوان قاجار (سالن تابستانی)، گلخانه، دیوار تجدد و حوض ژاپنی می باشد.

 

موزه مقدم

 

2- حیاط اندرونی  شامل:ساختمان شمالی ، زیر زمین ، ایوان ، اتاق قاجار (سالن زمستانی) ،  اتاق نشیمن ، دیوار محوطه (ضلع شرقی ) ، حیاط ، 

 

موزه مقدم

 

3- حیاط سرایداری (بخش اداری) 

تاریخچه جمع آوری وسایل موزه مقدم :
مقدم در دفترچه خاطراتش نحوه بدست آوردن بسیاری از اشیای تاریخی موجود در این خانه را شرح داده که یا آنها را از دستفروش های بازار و یا از مالکانی که قصد تخریب خانه های تاریخی خود را با تمام ملحقاتش داشته اند خریداری نموده است.

 

موزه مقدم

 

برخی دیگر از این اشیا درحال خروج از کشور بودند و یا در حراجی های کشورهای بیگانه دست به دست می شده که مقدم با ثروت خانوادگی اش آنها را خریده و به ایران بازگردانده است.

 

موزه مقدم

 

اما بسیاری دیگر از این اشیای تاریخی توسط سفرا و فرهنگیانی که مهمان مقدم بوده ا ند به این خانواده هدیه شده اند.مقدم در سال 1351 خانه پدری خود را با تمام آثار ارزشمندش  ، وقف دانشگاه تهران نمود و در سال 1366 دار فانی را وداع گفت. پس از مرگش نیز همسرش در سال 1369 تولیت موزه را در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار داد و سرانجام پس از چند سال عملیات مرمت، در مرداد ماه سال 88 درب این خانه به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.خانه یا موزه مقدم در سال 1379 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 2929 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تصاویر کاشی کاری موزه مقدم

 

کاشی کاری موزه مقدم161.jpg

 

کاشی کاری موزه مقدم

کاشی کاری موزه مقدم

کاشی کاری موزه مقدم

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ایده برای قرار ملاقات زوجین 43 مورد

در

چندبار می توانید به صرف شام یا دیدن یک فیلم بروید؟البته رعایت این استاندارد های همیشگی هیچ ایرادی ندارد، اما پس از مدتی خسته کننده خواهد شد.به ویژه اگر مدت طولانی در درون یک رابطه بوده باشید، حتما دیگر ایده ی جدید نخواهید داشت.شما هنور هم با هم قرار می گذارید. درست است.حتی روابط بلند مدت هم به داشتن قرارهای گاه به گاه نیاز دارند.
بنابراین، برای شمایی که فکر می کنید برای قرارهایتان در مخمصه افتاده اید ایده هایی داریم که می توانید به آنها فکر کنید.

 

1. یک تور رستوران گردی راه بندازید یک منطقه یا یک دسته از رستوران ها را انتخاب کنید. با کوکتل و غذاهای ساده در یک سالن شروع کنید،جایی متفاوت برای خوردن غذای اصلی بروید و در پایان با یک دسر افسانه ای پایان دهید.
2. به دنبال گنج باشید فروشگاههای عتیقه را بگردید، مغازه های دست دوم را بگردید.لازم نیست خرید کنید، فقط به دنبال سرگرم شدن باشید.
3. فیلمهای پر پیچ و تاب را نگاه کنید به جای چانه زدن بر سر درام و اکشن و یا اینکه بخاطر حل مشکل بروید و فیلم کمدی ببینید چرا آن را به شانس واگذار نمی کنید. چشمهایتان را ببندید و انتخاب کنید.هر چه با شد هر دو نفر باید قبول کنید تا سرگرم کننده شود و گرنه سرگرم کننده نیست.
4. نزدیکترین پارک عمومی را پیدا کنید به پیک نیک بروید. به پیاده روی و گشتن در طبیعت بروید ..
5. دوچرخه کرایه کنید به تورهای دوچرخه سواری منطقه خود بروید. همچنین تورهای دوچرخه سواری سازمان دهی شده ای برای شما وجود دارد
6. برای بعدازظهرتان یک قایق کرایه کنید اگر قایق بادبانی در دسترس نیست قایق پارویی اجاره کنید،قایق پدالی یا کایاک.
7. به فستیوال ها و جشنواره ها در شهرهای نزدیک بروید
8. افق شام خود را گشترده تر کنید. یک رستوران جدید انتخاب کنید، جایی که تاکنون هیچ یک از شما نرفته اید.می تواند غذاهای محلی قومی باشد به جای چیزهایی که همیشه به طور معمول می خورید.
9. کتابی در مورد صورتهای فلکی بگیرید، با تلسکوپ به ستاره ها نگاه کنید و ببیند چند صورت فلکی را پیدا می کنید. ترجیح می دهید کار حرفه ای تری انجام دهید؟ از یک رصدخانه بازدید کنید.
10.  در شب اشپزی کنید با همدیگر غذای مورد علاقه تان را بپزید.
11. شام در کشتی تفریحی اگر در نزدیکی اقیانوس و حتی یک دریاچه زندگی می کنید، می توانید به آسانی شامتان را در یک کشتی تفریحی صرف کنید.شام یا صبحانه در کشتی یکی دیگر از گزینه های پیش روی شماست.
12. یک پیک نیک داخلی داشته باشید شام را در پتوی پیک نیک که در آن را در گوشه ی اتاق پهن کرده اید صرف کنید.  غذاهای  مورد علاقتان را حاضر کنید. پیک نیک داخلی می تواند رمانتیک تر و حتی سرگرم کننده تر از پیک نیک های بیرونی باشد. در محیطی خلوت و بدون مزاحم انجام می شود!
13. از یک موزه بازدید کنید در نزدکی همه یک موزه وجود دارد یا اینکه با چند ساعت  رانندگی می توان به موزه رسید.برای یک بعدازظهر در نمایشگاه برنامه ریزی کنید. اگر هنر موضوع مورد علاقه ی شما نیست، تاریخ،ورزش یا موزه های فرهنگی را امتحان کنید.
14. فعالیت جدیدی را با همدیگر یاد بگیرید رقص، عکاسی و ....
15. به تئاتر بروید تئاتر برای قرارها بسیار مناسب است. از سینما رفتن شیک تر است و شما را وادار به پوشیدن لباس رسمی  و حضور در محافل فرهنگی می کند.
16. به گالری هنری بروید رفتن به گالری هنرهای محلی ایده ی فوق العاده ای است.
17. غذاها و دستور غذاهای جدیدی را امتحان کنید غذاهای افوام دیگر را بررسی کنید، چیزهایی که قبلآ هرگز امتحان نکرده اید. عنصر ماجراجویی را به قرارهای خود اضافه کنید،و چه کسی می داند، شاید شما دو نفر چیزهای جالب دیگری هم یافتید.
18. برای یک روز توریست شوید به گشت و گذار در اطراف شهرستان خود بروید.به مکانهایی بروید که همیشه از کنارش گذشته اید اما وارد نشده اید.
19. کودک درون خود را بیدار کنید در اسباب بازی فروشی توقف کنید تا چیزها را ببینید. 
20. از نو یک خاطره بیاد ماندنی خلق کنید به یک قرار بیادماندنی قبلیتان فکر کنید، چیزی که برای شما معنایی خاص به عنوان یک زوج دارد، جایی که اولین بار همدیگر را دیدید، اولین قرارتان با یکدیگر، جایی که عشقتان را مطرح کردید.
21. در یک شب آماتوری قرار بگیرید از یک کلوب، یا کافی شاپ دیدن کنید و نگاه کنید که چگونه آماتورها استعدادهایشان را نمایش می دهند.اگر اهل ماجرا جویی هستید خودتان بلند شوید و آن کار را امتحان کنید.
22. بولینگ بولینگ یک ایده ی مدرسه قدیمی گاه به گاه است که احساس ارامش خوبی به شما می دهد. نه تنها باعث به وجود امدن یک قرار سرگرم کننده می شود بلکه آن را بسیار فوق العاده می کند.
23. جسور باشید به کوهنوردی، طناب نوردی و پریدن از ارتفاع یا اسمان نوردی بروید.
24. تئاتر در فضای باز به شکسپیر در پارک فکر کنید. هیچ چیز زیباتر و سرگرم کننده تر از دیدن یک نمایش در زیر سایه بان به جای تئاتر سر بسته نیست.
25. بازی شبانه لازم نیست برای داشتن اوقات خوب پول زیادی خرج کنید. به جایش یک بازی را انتخاب کنید،  و در محیط داخلی خانه بازی کنید.
26. به اسکیت بروید Roller skating همواره جالب و سرگرم کننده است، حتی اگر هیچ یک از شماها قبلآ هرگز آن کار را انجام نداده باشد.اسکیت روی یخ هم گزینه ی بسیاری خوبی برای ماههای سرد سال است.
27. سفر پر رمز و راز یک بعدازظهر برنامه ریزی کنید و همینطور بدون در نظر داشتن جای خاصی بیرون بروید. فقط سوار ماشینتان شوید و رانندگی کنید.فقط وقتی خواستید غذا بخورید یا به جایی مورد علاقتان رسیدید بایستید. لذت ببرید، اما ممکن است بخواهید گوشی تلفن هوشمند یا جی چی اس همراه داشته باشید برای استفاده در مواردی که نتوانسیتد راه خانه را پیدا کنید.
28. در یک رقابت دوستانه در فضای باز شرکت کنید مسابقه موتور سواری را دنبال کنید، بیس بال بازی کنید یا مسابقانی در زمینه رانندگی
29. به محل های بازی بروید یک بازی محلی را تماشا کنید.نمی دانید باید به کجا بروید؟ از یک نوجوان 13 ساله ی محلی بپرسید، آنها می دانند!
30. به پارک تفریحی بروید سرسره سوار شدن، آب نبات چوبی خوردن، عکس گرفتن ، شرکت در بازی های کارناوالی، و مشاهده ی اطراف از بالای چرخ و فلک.
31. ورزش کنید رفتن به زمین گلف، زمین تنیس، پیست اسکی، و یا برخی ورزش های سرگرم کننده دیگر.
32. تئاتر شام اینگونه شام ها بسیار پر طرفدار شده اند،غذای خوب، سرگرمی پر جنب و جوش، و لذت. ترکیبی عالی برای یک قرار ملاقات.
33. از یک اکواریوم دیدن کنید اکواریوم ها فقط برای کودکان مدرسه ای نیستند.انها مکان خوبی برای قرارهای ملاقات هم هستند. در حالی که زندگی ابزیان را نگاه می کنید قدم بزنید.
34. به پیک نیک بروید. مکان مناسبی را انتخاب کنید. برای آنکه کارتان سرگرم کننده تر باشد، غذاهای محلی  را انتخاب کنید ، صبحانه ای بخورید و یا در نور مهتاب به پیک نیک بروید.
35. به غروب افتاب نگاه کنید در ساحل قدم بزنید، کنار یک حوض بنشینید، یا فقط نقطه ای ارام را پیدا کنید تا با هم غروب افتاب را تماشا کنید.بسته ی غذایی کوچکی بردارید و به تماشای خورشید بنشینید.
36. استادیوم و یا محل ورزشی منطقه ی خود بروید. بلیط های یک بازی حرفه ای را بگیرد یا تیم محلی مورد علاقتان را تشویق کنید.
37. در یک کنسرت شرکت کنید موزیک زنده همیشه گزینه ی مناسبی برای قرار ملاقات است. بلیط های یک اجرای بزرگ یا یک گروه محلی را بکیرید یا در یک کلوب محلی حاضر شوید.
38. به ساحل بروید در زیر افتاب دراز بکسید،شنا کنید و یا روی سنگ ها بازی کنید. یک روز در ساحل قرار ملاقات خوبی است.
39. به اسب سواری بروید یک اسطبل محلی پیدا کنید و یک راهنما بگیرید ، اگر بلدید اسب سواری کنید یک اسب اجاره کنید. حرکت کنید!
40. داوطلب شوید بخشی از زمانتان را در یک پناهگاه یا اشپزخانه های محلی یا حتی پروژه زیباسازی شهر بگذرایند. کمک به دیگران می تواند واقعا راهی جالب یرای وقت گذرانی با همدیگر باشد و شرکت در فرایند یک کار خوب باشد.
41. بالا،بالا و بالاتر بروید یک بالون هوای گرم بگیرید،از بالا به مناظر مورد علاقتان نگاه کنید و یا فقط از غوطه ور بودن در هوا لذت ببرید.
42. تور کارخانه ای چیز عجیبی به نظر می رسد، اما در واقع دیدن درون یک کارخانه نوشابه سازی یا کارخانه محلی بسیار جذاب است. چیزهایی را می بینید که هرگز تصور نمی کردید.
43. ماراتون فیلم می توانید تعدادی فیلم به انتخاب خود بردارید(بدون استدلال) و همراه با ریموت و مقداری تنقلات روی یک مبل گرم و نرم بنشینید. 
 گزینه های زیاد دیگری هم برای قرار ملاقاتها وجود دارند، بستگی دارد که علاقه و بودجه و موقعیت شما چطوری است. همیشه برای همه ی زوجها روشی وجود دارد.به یاد داشته باشید، چه 20 ساله باشید چه 60 ساله، قرارهایتان باید سرگرم کننده باشد.

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸موارد جالبی بود

در ادامه بخوانید...

عجایب موزه ماتر

در

 

هدف اصلی از تأسیس  موزه ماتر فیلادلفیا  ، کمک به آموزش و تحقیقات پزشکی در قلب فیلادلفیا بوده است . در این موزه نمونه هایی به نمایش گذاشته شده اند که شاید باورش برایتان سخت و عجیب باشد، از برش‌هایی از مغز نابغه‌ی معروف جهان آلبرت انیشتین تا بخشی از حنجره‌ی آبراهام لینکلن و صدها نمونه‌ی نادر از اختلالات عجیب غریب ژنیتکی و ناهنجاری‌های جسمانی دیگر. در واقع  موزه ماتر  ، نمونه‌ای عجیب، تماشایی و البته ترسناک در تاریخچه‌ی عمل پزشکی می باشد.

نمونه هایی که در موزه ماتر وجود دارد.

بطور کلی  موزه ماتر در فیلادلفیا  بیشتر از هر کس ، برای محققان دنیای زیست پزشکی جذابیت داشته و دارد و دنیای مملو از سرگرمی را برای آن دسته از افراد فراهم کرده تا حس کنجکاوی با رگه‌هایی از شیطنت بیمارگونه شان را راضی کنند . در واقع در  موزه ی ماتر فیلادلفیا   شماری از ترسناک‌ترین های دنیای زیست پزشکی را مشاهده خواهید نمود که نمایشی واقعی از کابوس‌های دلهره‌آور می باشند، به همین دلیل بهتر است حتی المقدور  برای بازدید از این موزه را با شکم خالی انجام دهید!

 

حال در  موزه موتر  همراه شما به تماشای گوشه‌ای از عجیب‌ترین دارایی‌های این موزه می‌رویم. نمونه‌هایی که هر کدام درنوع خود جذاب، غیر عادی و البته تا حدودی ترسناکمی باشند.

 

مجموعه‌ عجیب شوالیه جکسن(Chevalier Jackson)

موزه ماتر فيلادلفيا

 

اشیای خارج شده از بدن انسان در موزه ماتر

                                           اشیای خارج شده از بدن انسان در موزه ماتر

 

"شوالیه جکسون" در واقع یک “Otolaryngologist”بود، این واژه را در مورد طبیبیبکار می برند که به مطالعه‌ی ناهنجاری‌های بوجود آمده در ناحیه گوش، بینی، حلق، سر و گردن انسان می‌پردازد. این متخصص در دهه‌ی ۱۹۰۰، در کالج پزشکی فیلادلفیا کار می کرد. او بیش از هر چیزی به دلیل توسعه‌ی روش‌های مخصوص برای خارج نمودن اشیای خارجی از بدن بیماران خود مشهور شده بود، به عنوان مثال اشیایی که به اَشکال مختلف باعث مسدودی مسیر تنفسی بیماران شده بود.

آقای جکسون در طول ۷۵ سال دوران کاری خود اشیای زیادی را از گلو، نای و ریه‌ی بیماران خود خارج نمود که بخش قابل توجهی از آنها در این موزه به نمایش درآمده است. حدود ۲۳۷۴ شی همچون دکمه، سنجاق، انواع آجیل، سکه، تکه‌های استخوان، پیچ، دندان مصنوعی و اسباب بازی‌های کوچک در کنار بسیاری از اشیای دیگر بخشی از مجموعه‌ قابل توجه را بوجود آورده است.

 

کتاب‌هایی که با پوست بدن انسان جلد شده است

 

در  موزه موتر تاریخ پزشکی، فیلادلفیا  نسخ متعددی از کتاب‌هایی دیده می شود که در باره پیدایش و تکامل انسان می باشند، درست در مجاورت این موزه، کتابخانه‌ی تاریخی و پزشکی بنا شده که دارای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه کتاب‌های مرتبط با تکامل انسان می باشد، شاید بزرگ‌ترین مجموعه‌‌ جهان. در عین حال فرصت بازدید از کتاب‌های متفاوتی نیز نصیب بازدید کنندگان موزه ماتر شود، کتاب‌هایی که با پوست انسان مجلد گردیده اند! سه کتاب در این مجموعه موجود است که با پوست زنی به نام ماری لینچ (Mary Lynch) روکش شده اند. زنی که به دلیل بیماری موسوم به "باتریشین" (Trichinosis) جان خود را از دست داد. این بیماری به دلیل انتقال انگل خوک به انسان به وجود می‌آید. در طول عملیات کالبدشکافی این زن، تکّه‌ی بزرگی از پوست ران او جدا و برای سال‌ها نگهداری  و بعدها سه کتاب با موضوع تولد کودک، با این پوست روکش گردید.

 

کودک بدون جمجمه

 

بخش قابل توجهی از مجموعه‌ نمونه‌های موجود در موزه ماتر به نام " نمونه‌های خیس" (Wet Specimens) می باشند. قسمت‌هایی از کالبد انسان که در شیشه‌هایی مملو از فرمالدهید حفظ و نگهداری شده اند. به دلیل طبیعت شکننده و بافت در معرض آسیب، در حدود ۱۳۰۰ محفظه‌ی شیشه‌ای مراقبت و نگهداری آنها را برعهده دارند. یکی از عجیب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین نمونه‌های موجود، کودکی بدون جمجمه است. این کودک با توجه به وضعیت جسمانی خاص و نادرش، بعد از تولد امکان زندگی خارج از شکم مادر خود را نداشت و از دست رفت. اکنون او در تابوت شیشه‌ای و خیس خود در آرامش به بازدیدکنندگان وحشت زده خیره نگاه می کند.

 

مجموعه جمجمه‌های هرتل (Hyrtl)

این مجموعه‌ تماشایی و جالب توجه دارای ۱۳۹ جمجمه‌ی انسانمی باشد کهمتعلق به کالبد شناس وینی "ژوزف هِرتل" (Joseph Hyrtl) می باشد. متخصصی که تمام عمر خود را صرف مطالعه‌ی جمعیت قفقازی‌های اروپا بود. او  به دنبال ثابت کردن  تنوع در آناتومی جمجمه در یک نژاد بود. جزئیات هر جمجمه روی دیوار مثل سن فرد، نژاد و علت مرگ  بصورت کامل توسط خود هِرتل آماده و جمع آوری شده است. (سیارک)

 

کبد دوقلوهای سیامی

 

"چَنگ و اینگ بانکر" (Chang & Eng Bunker)، دوقلوهای به هم چسبیده‌ی تایلندی آمریکایی که در سال ۱۸۱۱ بدنیا آمده بودند و در ۱۸۷۴ فوت شدند. آنها از ناحیه‌ی استخوان جناغ سینه به هم متصل بودند و دارای یک کبد مشترک بودند. از طرف دیگر، جدا از این به هم چسبیدگی، دو قلو های سیامی هر کدام از نظر ساختار بدنی، یک مرد بالغ و مستقل بودند. دوقلوها هر کدام زندگی جداگانه داشتند و اتفاقا با دو خواهر ازدواج کردند. چنگ صاحب ۱۱ فرزند شد در حالی که اینگ تنها ده فرزند داشت. پس از مرگ آنها ، این کبد مشترک در موزه‌ ماتر نگهداری شد.

 

جنین دو سر در موزه ماتر

 

همچون مورد دوقلوهای بانکر، موزه‌ ماتر دارای مجموعه بزرگ و قابل توجهی از جنین‌های به هم چسبیده می باشد که یکی از آنها جنینی با دو سر می باشد. این جنین که در میان ظرف فرمالدهید قرار دارد از بدنی واحد اما دارای دو سر است. این دو سر به نام‌های جیم و جو (Jim & Joe) نامگذاری شده اند. این نمونه در تالار "گِرچِن وُردِن" (Gretchen Worden) در معرض دید عموم قرار دارد. نام گذاری اتاق بر مبنای یاد کتابدار محبوب موزه که در سال ۲۰۰۴ فوت شده،  است.

 

بانوی صابونی در موزه ماتر

 

این جسد که در پی نبش قبری در سال ۱۸۷۵ به دست آمده، به نام بانوی صابونی می باشد آن هم به علت بقایای عجیب باقی مانده از جسد که حالتی شبیه به موم و صابون دارد. ظاهرا اجسادی که دارای چربی زیاد بدنی هستند، پس از مرگ به ندرت دچار چنین وضعیتی می‌شوند. وضعیتی که طی آن بدن به واسطه در هم شکستن چربی که به نام "چربی لاشه" (Adipocere) شناخته می‌شود، حالتی مومی به خود می‌گیرد. دانشمندان فعال موزه‌ ماتر معتقدند بانوی صابونی حول و حوش ۱۸۰۰ فوت کرده است. بدن او از نبش قبری در گورستان محلی به دست آمد که در دست مرمت و بازسازی بود. در آن زمان "جوزف لیدی" (Joseph Leidy)، متخصص کالبدشناسی دانشگاه فیلادفیا، شانس مطالعه روی این پدیده‌ی عجیب و غیر معمول را به دست آورد.

 

اسکلت هری ایستلک در موزه ماتر

هری ایستلک

 

هری ایستلک  در سال ۱۹۳۳ متولد بدنیا آمد. او از وضعیتی بیماری نادر  به نام  “Fibrodysplasia Ossificans Progressiva” یا به اختصار “FOP” رنج می‌برد .به علت این بیماری تغییری در مکانیسم و عملکرد استخوان‌های بدن بوجود می آمد، به طوری که عضلات و دیگر بافت‌های بدن به تدریج به بافت استخوانی تبدیل می‌شدند. کل بدن او استخوانی شده بود، به طوری که نمی توانست حتی لب‌های خود را برای صحبت کردن باز کند. ایستلک سرانجام درسال ۱۹۷۳ اندکی بعد از تولد چهل سالگیش از دنیا رفت. اسکلت غیر عادی او در کنار دیگر عجایب علم پزشکی، در موزه‌ ماتر حفظ و نگهداری شده است.

دیوار چشم در موزه ماتر

 

 در موزه‌ ماتر، ممکن است احساس کنید که گویی کسیانی به شما نگاه می‌کنند. خب البته این مسئله چندان هم عجیب نیست. در طبقه‌ی پایین موزه، دیواری وجود داردکه نزدیک به ۴۰ چشم روی آن در کنار قرار گرفته اند، به همین دلیل آن را دیوار چشم می‌گویند. اگرچه آنها تنها نمونه‌هایی مومی هستند، اما به اندازه کافی وحشتناک و ناخوشایند می باشند. این نمونه‌ها به نوعی معرف مشکلات و بیماری‌های چشمی همچون سرطان چشم، ورم ملتحمه، کیست و قانقاریا هستند.

 

چیزهای عجیب و غریب دنیا

 

 

برش‌هایی از مغز نابغه‌ی معروف جهان آلبرت انیشتین

 

  فکر می‌کنید اگر روزی شانس بازدید از این موزه را داشته باشید، کدام را بیشتر حس می‌کنید، ترس؟ یا بیزاری؟این پست را چگونه می‌بینید؟برای شما مفید بود؟لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید. 

 

500x500_1583785704570992.jpg

موجود ناشناخته مربوط به سال 1842 که در کلکسیون دیوید لیال در اسکاتلند نگهداری می شود.

کاربر گرامی در صورتی که راجع به  کلکسیون دیوید لیال  اطلاعاتی دارید لطفا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده خطر پنهان موجود در خانه که سلامت افراد را تهدید می کند

در

کاملاً واضح است که همه ما خانه خود را به عنوان مکانی می شناسیم که در آن احساس امنیت و آرامش کرده و آن را به عنوان سرپناه خود می شناسیم. با این وجود در هر خانه خطراتی وجود دارد که به طور معمول از چشم ما پنهان مانده و این امنیت را تهدید می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با خطرات بالقوه ای آشنا کنیم که معمولاً در تمامی خانه ها یافت می شوند و این امکان را به وجود می آورند که سلامت شما و یا عزیزانتان در معرض خطر قرار بگیرد. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

محصولات تمیز کننده

البته در حال حاضر تنها راهکار برای رهایی از جرم ها و میکروب هایی که سلامت خانه و خانواده را تهدید می کنند استفاده از این گونه محصولات تمیز کننده است، اما نکته ای که در خصوص استفاده از این محصولات حائز اهیمت است این است که خطراتی هم متوجه سلامت انسان می کنند و به همین خاطر در استفاده و نگه داری آن ها باید دقت نظر بیشتری به خرج دهیم. محصولات تمیز کننده حاوی فرمول ها و ترکیبات شیمیایی بسیار زیادی هستند و قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض این گونه ترکیبات شیمیایی می تواند اختلالات زیادی را متوجه سلامت انسان کند که از آن جمله می توان به مشکلات مربوط به دستگاه گوارشی بدن اشاره کرد. نکته مهم تری که در خصوص این گونه مواد و محصولات تمیز کننده وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید آن ها را با یکدیگر ترکیب کرد و یا این که از چند ماده تمیز کننده در آنِ واحد استفاده کرد و خطرناک ترین محصول تمیز کننده ای که می توان با دیگر محصولات ترکیب کرد، سفید کننده و یا وایتکس است. این کار در نهایت می تواند مشکلات و اختلالاتی بسیار جدی متوجه دستگاه تنفسی، کلیه ها، کبد و بسیاری دیگر از قسمت های بدن کند و حتی این اختلالات تا جایی پیش می رود که امکان ابتلا به سرطان نیز در فرد به وجود می آید. البته این مطالبی که گفته شد به این معنا نیست که از این گونه محصولات استفاده نکنید و تنها نکته ای که باید مد نظر قرار داشته باشید این است که به هنگام استفاده از آن ها، تا جایی که امکان دارد از ماسک و دیگر وسایلی که خطرات ناشی از محصولات تمیز کننده را به حداقل برساند، بهره بگیرید و نیز این گونه محصولات را در دسترس کودکان خود قرار ندهید. اگر هم بتوانید به طور کلی به جای استفاده از این گونه محصولات شیمیایی خودداری کرده و به جای آن از تمیز کننده هایی طبیعی (مانند سرکه) استفاده کنید، دیگر نیازی به اتخاذ این تدابیر نخواهد بود.

مرطوب کننده های هوا

کپک و باکتری از جمله آلودگی هایی هستند که به طور ویژه در هوای مرطوب امکان رشد و تکثیر پیدا می کنند. نکته ای که در خصوص دستگاه ها و وسایلی که برای مرطوب کردن هوا از آن ها بهره گرفته می شود این است که باید به طور مکرر اقدام به تمیز کردن دریچه ها و دیگر قسمت های آن ها کنیم، در غیر این صورت امکان شکل گیری و رشد باکتری و کپک در آن ها افزایش پیدا کرده و این گونه آلودگی ها می تواند سلامت افراد خانواده را تهدید کند. آسم و بیماری ها و اختلالات مربوط به دستگاه تنفسی، از شایع ترین مشکلاتی است که با نادیده گرفتن وضعیت دریچه های دستگاه های مرطوب کننده، متوجه سلامت افراد خانواده می کنیم، به همین خاطر است که به طور مرتب باید این گونه وسایل را تمیز کنیم. این نکته را هم باید در نظر داشت که برای تمیز کردن این گونه وسایل مرطوب کننده، استفاده از صابون معمولی و آب کفایت می کند و استفاده از محصولات شیمیایی پاک کننده قوی تر، خود می تواند سبب انتشار ترکیبات شیمیایی خطرناک تری در هوا شود.

نشتی در لوله های حامل آب

در لوله کشی ساختمان ها یکی از مهمترین عواملی که مد نظر قرار می گیرد، لطمه نزدن به زیبایی ظاهری منزل است و به همین خاطر لوله های حامل آب همیشه در فضا های داخلی دیوار ها و نیز قسمت های زیرین سینک های ظرف شویی و دست شویی کار گذاشته می شوند. همین مسئله باعث می شود که نشتی در این گونه لوله ها به طور آنی قابل تشخیص نباشد و تا زمانی که این نشتی نشانه بیرونی پیدا نکند (مانند از بین رفتن دیوار ها به واسطه مرطوب شدن) کسی متوجه این شکستگی و نشتی در لوله های حامل آب نمی شود. البته برای ترمیم این لوله ها، هزینه های زیادی باید پرداخته شود (بعضاً خراب کردن قسمتی از دیوار و این گونه تدابیر)، اما این نکته را باید به خاطر داشت که پرداخت این هزینه بسیار حیاتی است و پای سلامت افراد خانواده در میان است. همان طور که در مورد قبلی نیز عنوان شد، بهترین مکان برای رشد باکتری و کپک، همین فضاهای مرطوب است و اگر این نشتی ها تداوم پیدا کند، عوامل آلوده زای بسیاری در دیوار ها و زیر سینک ها به وجود آمده و به مرور راهی به فضای داخلی منزل پیدا می کنند و یا سبب جمع شدن حشرات و جانوران موذی می شود. البته راهکارهایی وجود دارد که به وسیله آن قادر خواهید بود پیش از آن که هزینه زیادی برای ترمیم لوله ها لازم باشد، اقدام به شناسایی محل نشتی کنید و پرداخت هزینه های اضافی لزومی نداشته باشد. می توان فشار آب منزل را به طور مرتب بررسی کرد و در صورت مشاهده هر گونه نا هماهنگی، یک فرد متخصص را برای پیدا کردن محل نشتی احتمالی به خانه آورد.

قارچ و کپک

بسیاری از افراد خانه دار بر این باور اند که تمیز نگاه داشتن منزل و مرتب کردن وسایل برای جلوگیری از رشد قارچ و کپک و این گونه عوامل بیماری زا کافی است، با این وجود باید عنوان کرد که این باور اشتباهی است، چرا که این گونه عوامل بیماری زا (قارچ و کپک) برای شکل گیری و رشد و تکثیر به فضای چندان به خصوصی احتیاج ندارند و وجود کمی اکسیژن، رطوبت و مواد غذایی برای زندگی این گونه عوامل بیماری زا کافی است. زیر زمین، دستگاه های حرارت زای منازل، لوله های حامل آب و کاغذ های دیواری تنها چند مورد از فضاهایی هستند که این گونه عوامل بیماری زا به راحتی قادر به رشد و تکثیر در آن ها خواهند بود. قرار گرفتن این گونه عوامل در منازل، نه تنها باعث می شود جانوران و حشرات موذی به مرور راهی به منازل پیدا کنند، بلکه خود به تنهایی اختلالات بسیاری را متوجه سلامت افراد خانواده می کنند که گلو درد و اختلالات مرتبط با دستگاه تنفسی از شایع ترین این اختلالات و مسائل است.

بوی خوش عطر ها و مواد تمیز کننده

جالب است بدانید که غالباً بوی خوشی که عطر ها و مواد و محصولات تمیز کننده تولید می کنند، حاوی ترکیبات شیمیایی و خطرناکی هستند که می توانند برای سلامتی مضر باشند. ترکیبات و مواد شیمیایی ای وجود دارند که با نام اختصاری VOC ها شناخته می شوند و فتالات (نوعی ترکیب شیمیایی سرطان زا) و ترکیباتی فرّار، بخش اعظم این مجموعه مواد شیمیایی را تشکیل می دهند. بیشتر مواد و محصولات خشبو و معطر، حاوی این ترکیبات (VOCها) هستند و می توانند در بلند مدت برای سلامتی انسان مضر باشند. البته مدت زیادی از تشخیص این ترکیبات شیمیایی نمی گذرد و به تحقیقات جامع تری در این خصوص نیاز است، با این وجود، تا کنون این مسئله به طور قطعی تشخیص داده شده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این گونه مواد معطر و خشبو می تواند خطراتی بسیار جدی را متوجه سلامت انسان کند. جالب است بدانید که VOCهای موجود در محصولات تمیز کننده تقریباً همان خطری را متوجه سلامت انسان می کنند که با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و ترکیبات شیمیایی خارج شده از اگزوز خودرو ها متوجه سلامت می شود.

باکتری های بیماری زا

زمانی که از افراد در این خصوص سؤال می شود که به نظرشان آلوده ترین مکانی که در خانه وجود دارد کدام است، غالباً پاسخی که به این سؤال می دهند سرویس های بهداشتی است، با این وجود، جالب است بدانید که این باوری است که به طور اشتباه در میان مردم رایج شده است و با وجود قرار گرفتن سرویس های بهداشتی در معرض مستقیم باکتری های بیماری زا، این آشپزخانه است که امکان رشد و تکثیر عوامل و ترکیبات مختلف شیمیایی در آن بیشتر از هر مکان دیگری در خانه است. پارچه هایی که به وسیله آن ها بشقاب ها و سایر ظروف را خشک می کنیم و نیز سینک ظرف شویی، به واسطه رطوبت دائمی ای که متوجه شان است، قابلیت رشد و تکثیر قارچ ها و باکتری های بسیاری را در خود دارند. دستگاه های قهوه ساز و نیز اسکاچ هایی که با آن ها ظروف را می شوییم نیز همین حالت را دارند. فراموش نکنید که مهمترین عامل ایجاد باکتری و قارچ و این گونه مواد و ترکیبات بیماری زا، رطوبت است و تا حد امکان این گونه فضا ها و وسایل را باید خشک نگاه داریم.

سرب

جالب است بدانید که تا سال 1978، برای ساخت رنگ هایی ساختمانی، از سرب در ترکیب آن ها استفاده می شده است و تحقیقات جامعی که در این خصوص صورت گرفت، نشان از خطرات بی شماری داشت که سرب متوجه سلامتی انسان می کرد و به همین خاطر بود که در نهایت در همان سال (1978) استفاده از سرب در ساخت این رنگ ها به طور کلی ممنوع اعلام شد. از همان سال بود که به مرور همگان شروع به رنگ کردن مجدد دیواره های منازل خود کردند تا سرب موجود در رنگ های قدیمی برای شان تهدیدی به شمار نرود، با این حال سرب موجود در لایه های قدیمی تر رنگ دیواره های منازل قدیمی، ممکن است راهی به بیرون پیدا کند و به همین خاطر باید در این گونه منازل به دقت شکاف دیوار ها که راه را برای خروج ترکیبات لایه های قدیمی تر رنگ باز می کنند، ترمیم شوند. جالب است بدانید که کود موجود بر چمن زمین های بازی و نیز فضای سبز روبه روی برخی منازل، حاوی مقادیر زیادی سرب است و به همین خاطر توصیه ای که در این خصوص می شود این است که پس از وارد شدن به خانه (در صورت وارد شدن به فضای سبز) کفش های خود را دم در ورودی بگذارید و آن را به خوبی تمیز کنید، چرا که سرب موجود در کود ها و رنگ های شیمیایی نیز همانند سایر ذرات و گرد های موجود در هوا این قابلیت را دارند که به سطوح مختلف چسبیده و به مرور به صورت گرد و غبار در هوا منتشر شوند.

کربن مونو اکسید

ترسناک ترین و البته خطرناک ترین تهدید هایی که در خانه وجود دارند، آن هایی هستند که قابلیت تشخیص آن ها وجود ندارد (شکل، طعم و یا بوی به خصوصی ندارند) و کربن مونو اکسید یکی از آن ها است. این گاز بسیار خطرناک بو، طعم و رنگ به خصوصی ندارد و احتراق سوخت هایی به خصوص سبب شکل گرفتن و انتشار این گاز در هواه می شود. از مهمترین اختلالاتی که کربن مونو اکسید متوجه افراد می کند می توان به این مسئله اشاره کرد که قابلیت جذب اکسیژن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و به همین خاطر است که قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی از این گاز در نهایت می تواند باعث ایجاد اختلالاتی جدی در خصوص تنفس افراد شود. راهکاری که برای مقابله و تشخیص وجود این گاز در خانه توصیه می شود، استفاده از دستگاه های جدیدی است که به منظور تشخیص وجود کربن مونو اکسید در هوا ساخته شده اند.

حیوانات خانگی

البته حیوانات خانگی می توانند به دوستان و همراهان بسیار خوبی برای افراد خانواده بدل شده و لحظات شاد و شیرینی برای آن ها به ارمغان بیاورند، با این وجود این نکته را هم باید به خاطر داشت که همین حیوانات خانگی می توانند حاملان میکروب ها و انگل های خطرناکی باشند که قرار گرفتن در معرض آن ها خطرات جدی ای را متوجه سلامت افراد خانواده خواهد کرد. بیماری هایی هستند که به واسطه رشد و تکثیر باکتری ها در بدن فرد شکل می گیرند؛ لپتوسپيروز (بيماري لپتوسپيروز یا تب شالیزار يكي از گسترش يافته ترين بيماريهاي مشترك بين انسان و حيوانات است) یکی از آن بیماری ها است و به وسیله حیوانات خانگی به بدن افراد منتقل می شوند و متأسفانه زمانی که حیوان به این بیماری مبتلا می شود، هیچ نشانه ظاهری ای در او به وجود نمی آید و از این طریق قابل تشخیص نیست. نکته ای که در این خصوص حائز اهیمت است، این است که این گونه بیماری هایی که از طریق حیوانات خانگی به بدن فرد منتقل می شوند، جدی تر از آنی هستند که بسیاری فکر می کنند و قابلیت گسترش پیدا کردن و بدل شدن به بیماری هایی را دارند که حتی در مواردی کشنده نیز خواهند بود و به همین خاطر اتخاذ تدابیری در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ حیوانات خانگی خود را به طور مرتب استحمام کنید و زدن واکسن و چک آپ های سلامتی آن ها را نیز  به هیچ عنوان فراموش نکنید و تنها در این صورت است که قادر خواهید بود از شکل گیری و انتقال این بیماری ها جلوگیری کنید.

موادی که باعث حساسیت می شوند (آلرژن ها)

البته این گونه مواد حساسیت زا، خود به تنهایی تهدیدی برای سلامت فرد به شمار نمی روند و تنها به گونه ای آزار دهنده هستند و این گونه ملکول های آلرژی زا در خانه و قرار گرفتن فرد در معرض آن ها در نهایت باعث می شود پیامی به سیستم دفاعی بدن منتقل شود مبنی بر این که او دچار بیماری شده است، در حالی که این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد. این گونه ملکول های آلرژی زا به طور معمول توسط ذرات گرد و غبار، شوره موجود در بدن حیوانات و نیز حشرات موذی به بدن فرد منتقل می شود و پس از ورود این گونه ملکول ها به بدن، فرد احساسی پیدا می کند مبنی بر این که برای نمونه سرما خورده است و این درحالی است که تنها پیامی مبنی بر سرما خوردگی به سیستم ایمنی او ارسال شده و این بیماری در بدن او به طور جدی شکل نگرفته است. راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار این گونه ملکول ها در خانه وجود دارد: برای نمونه می توان از لایه های پارچه های پلی اورتان (نوعی پلیمر با کاربرد های بسیار زیاد) برای محافظت از تشک رخت خواب و این گونه وسایل استفاده کرد، راهکار دیگر هم خشک کردن لباس ها با حرارت بالا است که هر گونه باکتری و حشره موجود در آن ها را از بین خواهد برد.

در سیارک بخوانیم:

کدام اشیا در هتل ها پر از آلودگی و میکروب هستند 

آلوده ترین نقاط در خانه که معمولا از چشم پنهان می مانند 

عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شود 

علل و علائم بیماری آنافیلاکسی‌ (شوک‌ آلرژیک‌) 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه فضای کوچک را بزرگ تر نشان دهیم؟

در

ده راه کار که به وسیله ی آن ها می توانید فضا های کوچک را بزرگ تر نشان دهید.

چگونه باید یک فضای کوچک را بزرگ نشان داد؟ این یکی از مهم ترین چالش هایی است که طراحان داخلی امروزه با آن به وفور رو به رو می شوند. خوب البته راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد مانند: انتخاب تن رنگ های طبیعی، نور گیر کردن فضا، قرار دادن آینه و کار های دیگر.

اما نکته ی مهم این است که کنار هم قرار دادن تمام این موارد کلید موفقیت خواهد بود.

ما در این مقاله سعی می کنیم با استفاده از راهنمایی های طراحان داخلی شما را راهنمایی کنیم تا برای خود فضای بیشتری در طراحی داخلی خانه ایجاد کنید و تمام فوت و فن های لازم را به شما نشان خواهیم داد.

  1. انتخاب کف پوش و فرش مناسب

انتخاب کف پوش های متفاوت برای هر محیط در خانه درست است که مرز محیط را تعریف می کند اما این کار فضا های کوچک را از چیزی که هستند حتی کوچکتر نشان می دهد. استفاده از کف پوشی با یک طرح برای تمام فضای های یک محیط مانند اتاق ها و آشپزخانه این حس را در بیننده ایجاد می کند که تمام این ها یک فضای بزرگ هستند. اگر می خواهید کف پوشی چوبی داشته باشید از تکه های بزرگ با رنگ روشن استفاده کنید این کار باعث می شود که محیط بزرگ و یکپارچه به نظر رسیده و البته کف پوش شما گران قیمت و شیک به نظر برسد.

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول 

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم 

قالیچه های گرد بهترین انتخاب برای فضا های کوچک هستند.

قالیچه های گرد ارتباطی بین مبلمان ایجاد می کنند. اگر می خواهید در وسط راحتی ها یا مبل هایتان فرشی پهن کنید کوچکترین نوع قالیچه گرد را انتخاب کنید با این کار فضای اطراف مبل برجسته تر شده و بزرگتر به نظر می رسد.

  1. انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها

کاملا واضح است که افراد خواستار این هستند که فضایی که در آن زندگی می کنند بزرگ و بزرگ تر دیده شود.

رنگ های روشن دیوار خاصیت انعکاسی دارند به طوری که نور طبیعی را چندین برابر بیشتر از حالت عادی به نمایش می گذارند.

وقتی رنگ دیوار های خود را انتخاب می کنید مطمئن شوید که تن رنگ آن تضاد کمی با رنگ کف پوش هایتان داشته باشد این کار باعث می شود که دیوار ها و کف یک پارچه تر به نظر رسیده و فضا بزرگتر دیده شود.

زمانی که رنگ در و پنجره ها را انتخاب می کنید از رنگی استفاده کنید که چند درجه از رنگ دیوار ها روشن تر باشد این کار فضا را باز تر نشان می دهد.

  1. انتخاب پرده های مناسب

در یک فضای کوچک تمام سعی ما این است که آن را بزرگ تر نشان داده و اجازه دهیم که هر چه بیشتر نور طبیعی به داخل راه پیدا کند. اما خوب نمی شود که با وجود زندگی در یک محیط بسته تمام وقت پرده ها را کنار بزنیم بلکه زمان هایی از روز هستند که لازم است پرده ها را کیپ تا کیپ بکشیم. اما راه کار مناسب این است که رنگ پرده ها را حتما هم رنگ دیوار ها انتخاب کنید و خواهید دید که دیوار ها تا چه حد یک پارچه و فضا چقدر بزرگ تر به چشم می آید. استفاده از پرده های بلندی که تا پایین زمین می رسند به بیشتر شدن این حالت یک پارچگی کمک فراوانی می کند.

  1. قرار دادن آینه در جای مناسب

آینه ها یکی از ملزومات مهم در طراحی دکوراسیون هستند زیرا می توانند به باز تابش نور کمک بسیاری کنند.

دیواری که با یک آینه پوشیده شده است بهتر از جاهای دیگر نور را منعکس می کند.

برای استفاده از آینه مطمئن شوید که در جایی قرار دارد که می تواند به خوبی نور را منعکس کند. با این کار شانس بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی را خواهید داشت.

  1. استفاده ی هوشمندانه از نور

نور روز تاثیر گذار ترین راه برای ایجاد یک فضای بزرگ است. اما در خصوص شب چه؟ برای یک فضای کوچک، تمام چیز ها به استفاده ی مناسب از نور و سبک چیدمان باز می گردد. از لامپ های کوچکی که در کف زمین کار گذاشته می شوند استفاده کنید این کار باعث روشن تر شدن و بزرگتر نشان دادن فضا می شود.

  1. مسدود کردن در های غیر ضروری

در های داخلی و در کابینت ها می توانند به راحتی فضا را از بزرگ به کوچک تبدیل کنند. برخی اوقات تنها حذف یک در باعث بزرگ تر نشان داده شدن یک فضا می شود. اگر مجبورید که حتما از در، در داخل استفاده کنید آن را با رنگ دیوار هماهنگ کنید و سعی کنید در را ساده و هم سطح دیوار درست کنید. تو رفتگی ها و در های طرح دار خط دید را شکسته و فضا را کوچک نشان می دهند.

  1. استفاده ی بیشتر از قفسه ها

قفسه ها علاوه بر این که می توانند فضای داخلی را جمع و جور کنند می توانند آن را بزرگتر نیز نشان دهند. برای مثال یک دیوار را از بالا تا پایین قفسه بندی کنید. برخی از قفسه ها را باز و برخی را بسته طراحی کنید. قفسه های باز را با موارد ساده و زیبا تزئین کنید و از قفسه های بسته برای سازمان بندی وسایل اضافه استفاده کنید. استفاده ی تنها از قفسه های باز محیط را کوچک و نامرتب نشان می دهد و استفاده ی تنها از قفسه ی های بسته باعث ایجاد فضایی بسته و خفه می شود.

  1. استفاده از قاب عکس مناسب

شاید از خود بپرسید قاب عکس چگونه می تواند در اندازه ی محیط تاثیر بگذارد.

قاب عکس هایی که دارای صفحه ی بزرگ هستند خواسته یا ناخواسته حس جاگیر بودن به بیننده القا می کنند.

همین امر باعث می شود که فضا کوچک تر به نظر برسد برای نصب عکس و قابل عکس از یک دیوار بزرگ و عریض استفاده کنید. قاب های انتخابی خود را کوچک و مرتب انتخاب کنید.

قاب های ساده حس بهتری به مخاطب داده و احساس می کند فضا کماکان جادار و محیط باز است.

  1. فضای خود را تعریف کنید

ممکن است که به تازگی به یک آپارتمان کوچک نقل مکان کرده باشید برای این که کوچک بودن آن به چشم نیاید سعی کنید برای هر قسمت یک فضا تعریف کنید برای مثال سعی کنید تنها یک قسمت خاص را به میز ناهارخوری اختصاص دهید یا فقط یک قسمت خاص را برای تلویزیون و مبل های راحتی در نظر بگیرید با این کار فضایی که در دست دارید کمی بزرگتر از حالت عادی خود به نظر می رسد.

  1. حذف مبلمان های سنگین و انتخاب نوع سبک و راحت

 

مبلمان های سنگین و میز ها و عسلی های سنگین جایی در دکوراسیون خانه های کوچک ندارند به جای این  موارد از موارد مدرن تر و البته سبک تر استفاده می شود.

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱برای بزرگتر نشان دادن فضا حتما از رنگ های روش استفاده کنید

۱۳۹۷/۷/۱۱خیلی کاربردی بود

در ادامه بخوانید...

خطر در خانه

در

خطرات زیادی در خانه جان افراد را تهدید کند، توجه داشته باشید خطرات زیر بسیار جدی هستند و حتما باید از آنها پیش گیری کنید، کودکان و افراد مسن آسیب پذیر تر هستند.

افتادن

طبق آمار از هر 5 حادثه افتادن در منزل یکی دچار شکستگی یا ضربه شدید به سر می شود. برای جلوگیری از سر خوردن یا افتادن موارد زیر را رعایت کنید.

  • سفت کردن نرده و دستگیره راه پله
  • تمیز کردن راه پله های بیرونی
  • قرار دادن زیرپایی در حمام، سر خوردن در حمام بسیار رایج است.
  • نصب دستگیره های در بخش هایی که لازم است

آتش سوزی

همانطور که مشخص است آتش سوزی یکی از حوادث خطرناک است، در سال 2015 در ایالات متحده آمریکا 365000 آتش سوزی رخ داد. بیشتر مصدومان از دود زیاد خفه شده بودند. آتش سوزی ممکن است از یک شمع کوچک یا حتی اتو آغاز شود.

  • نصب سنسور دود و هشدار آتش سوزی، طبق قوانین جدید تمام ساختمان ها باید مجهز به سیستم اعلام حریق باشند.
  • مراقب از شمع های روشن، یک شمع روشن از یک شب رمانتیک ممکن است شما را به کشتن دهد.
  • وسایل برقی را از پریز بکشید. همیشه بعد از استفاده از وسایل برقی آنها را از پریز جدا کنید. در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود.
  • یک کپسول آتش نشانی در منزل داشته باشید. کپسول های آتش نشانی در صورت عدم استفاده نیز باید شارژ شوند.

مونوکسید کربن

مونوکسید کربن گاز بی بو، بی رنگ و بسیار خطرناک است، استنشاق مقداری کمی مونوکسید کربن باعث سر درد و حالت تهوع می شود. متاسفانه در ایران نیز هر ساله تعداد زیادی از هموطنان قربانی مونوکسید کربن می شوند. نصب اشتباه دود کش بخاری و آب گرمکن عامل اصلی کشته شدن این افراد است.

  • نصب سنسور CO، از سنسورهای ارزان قیمت استفاده نکنید، مطمئن شوید سنسور شما حساسیت کافی را دارد، برای تست می توانید از گاز های خروجی اگزوز خودرو استفاده کنید، این گازها شامل مقدار زیادی CO هستند.
  • سرویس دائم وسایل گرمایشی و آب گرمکن، مخصوصا اگر به تازگی خانه ای خریداری کردید حتما وسایل گرمایشی توسط سرویسکار شرکت بررسی شود.

خفه شدن

خفه شدن یکی از عوامل اصلی مرگ در آمریکاست، درسال 2015 بیشتر از 5000 نفر قربانی خفگی شدند.

  • مراقب اندازه اسباب بازی ها باشید، برخی اسباب بازی ها از قطعات کوچکی ساخته شده است که ممکن است توسط کودک بلعیده شود
  • وسایل خطرناک و کوچک را از دسترس کودکان خارج کنید.
  • در زمان بازی همیشه مراقب کودک باشید. کودکان کاربرد بیشتر وسایل را نمی دانند و همه چیز را به دهن خود می برند.
  • برای کودکان غذا را به اندازه کوچک تقسیم کنید. هسته میوه و خوراکی های جامد برای کودک خطرناک است. 

بریدگی

بریدگی یکی از عوامل خطرناک در منزل است. 

  • چاقو های تیز آشپزخانه، سر تیز چاقو، قیچی و حتی چنگال را به سمت پایین قرار دهید.
  • وسایل باغبانی را در محل امن نگهداری کنید، برخی وسایل بسیار تیز هستند و حتی برای افراد بزرگسال نیز خطرناک هستند.
  • حمام یکی از مکان های خطرناک است، برای جلوگیری از ورود کودک، همیشه درب حمام را قفل کنید.

مسمویت

فقط در سال 2014 در آمریکا بیش از 2 میلیون مسمویت گزارش شده است. بیشتر مسمویت ها ناخواسته و در اثر مصرف اشتباه یک ماده بجای خوراکی بوده است.

  • نگهداری از دارو در محل مناسب، کودکان تصوری از خطرات دارو ندارد و مانند شکلات آن ها را می خورند.
  • مطمئن شوید مواد شیمیایی در دسترس کودک نباشد.
  • کابینت مواد شوینده را قفل کنید.
  • به هیچ وجه الکل، بنزین و نفت را در شیشه نوشیدنی ها یا محل نگهداری غذا مثلا یخچال نگهداری نکنید.

خفگی

سیم ها، شلنگ، طناب و ... برای کودکان خطرناک است، ممکن است با پیچیدن به دور گردن باعث خفگی شوند

  • سیم های پشت تلوزیون را رها نکنید
  • شلنگ، طناب و ... را در مکان مناسبی نگه دارید.

غرق شدن

کودکان در یک سطل آب کوچک هم غرق می شوند.

  • سطل ها را جمع کنید. حتی سطل های خالی هم خطرناک هستند.
  • در هنگام حمام کردن مراقب کودکان باشید. ممکن است در وان یا تشت خفه شوند.
  • اگر در منزل استخر دارید در اولین فرصت به کودکان شنا را آموزش دهید. حادثه خبر نمی کند.

سوختگی

سوختگی فقط در اثر آتش نیست، بخار اتو یا ماشین ظرفشویی نیز ممکن است باعث سوختن کودکان شود.

  • ظرفشویی را محکم کنید.
  • درب ماشین ظرفشویی قفل ندارد، مطمئن شوید کودکان به آن دسترسی نداشته باشند.

هیچ چیز به اندازه امنیت خانواده اهمیت ندارد. لطفا موارد فوق را جدی بگیرید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پسر 13 ساله یک خانه کوچک برای مسکن خود ساخته است

در
خانه اولی
لوک تیل نوجوان و پرانرژی است و تنها ۱۳ سال دارد. وی در آیووا در ایالات متحده متولد شد و تحسین و شناخت بسیاری از مردم را به خاطر این واقعیت بدست آورد که او توانست اولین پروژه خود را تحقق بخشد و ویژگی های کارآفرینی را نشان دهد.
 
او رویای ایجاد یک پروژه غیرمعمول را در سر داشت ، اما به لطف شور و شوق و خلاقیت ، وی با صرف تنها 15 دلار هزینه برای آن موفق به تحقق آن شد و توانست یک کلبه کوچک بسیار غیرمعمول را در حیاط خانه والدینش بسازد.
 
اینگونه بود که لوک تیل در هنگام تعطیلات از وقت آزاد خود استفاده کرد.
او آنقدر حوصله داشت که تصمیم گرفت پروژه ساخت و ساز خود را شروع کند تا بتواند به طور مفیدی وقت آزاد خود را صرف کند.
 
او یک کانال یوتیوب افتتاح کرد و در آنجا کل فرایند ساخت خانه کوچک شخصی خودش را به اشتراک گذاشت.
خانه اولی

ساخت کلبه چطور شروع شد

اول ، او برای تولید خانه خود بودجه جمع آوری کرد. علاوه بر این ، پسر جوان برای جمع آوری پول بیشتر ، خدمات خود را به عنوان یک باغبان و پیک ارائه داد.و علاوه بر این ، وی درخواست خود را برای پشتیبانی از اولین پروژه ساختمانی خود در اینترنت ارسال کرد.
 
به محض جمع آوری بودجه کافی ، وی بین دوستان و خویشاوندان مواد مناسب برای استفاده مجدد را جمع آوری کرد: چوب ، قاب های پنجره و حتی یک درب. در کل 75٪ از کل مواد بازیافت شد.
 
لوک می خواست یک خانه کاملاً مستقل داشته باشد و اگرچه تنها 9 متر مربع مساحت دارد ، اما این نوجوان برای خرید وی نیازی به وام بانکی نداشت ، بنابراین او را به عنوان اولین خانه تمام عیار خود می داند.
 
لوک از خانه خود راضی است ، اگرچه هنوز همه امکانات را در اختیار ندارد.اگرچه مینیاتوری است ، اما هنوز فاقد برخی از عناصر مانند لوله کشی است.
 
اما با این حال ، این یک پروژه واقعاً جالب بود ، که می تواند بسیاری از جوانان را به ایجاد انگیزه و ایده های خود در زمان آزاد وادار کند.
 
لوک دستورالعمل های آنلاین را در مورد نحوه ساخت خانه اولی خود به اشتراک گذاشت.
سپس سازنده جوان و دوستش ویدئویی را ارائه دادند که لوک با جزئیات بسیار خوبی در مورد ایده خود صحبت می کند و نمای بیرونی و همه ظرافت های ابتکاری که در زندگی روزمره فکر می کرد را نشان می دهد و چگونگی تحقق پروژه خانه کوچک خود را توضیح می دهد
به گفته این نوجوان ، مهم این است كه همه كودكان از وقت خود به صورت خلاقانه استفاده كنند ، این امر مطمئناً باعث خوشحالی آنها خواهد شد ، همچنین باعث می شود كه از دستاوردهای خود سربلند باشند.
 
در پایان ، این کارآفرین خاطرنشان کرد که از کل روند ایجاد مسکن شخصی خود لذت زیادی کسب کرده است. لوك معتقد است كه بهترین رضایت خاطر این است كه تلاش های او و كسانی كه از هر طریق به ساخت خانه ی او كمك كرده اند ، نتیجه داده و این ایده با موفقیت تحقق یافته است.

نظرات

در ادامه بخوانید...