خطرناک ترین دریاچه خونین جهان که همه موجودات زنده را به مومیایی تبدیل می کند

در

دریاچه ناتروندریاچه ناترون که همه موجودات زنده را به سنگ تبدیل می کند چه چیزی گردشگران را جذب می کند و چه چیزی گردشگران  را می ترساند

 

دریاچه ناترون، واقع در شرق آفریقا، یکی از خطرناک ترین مناظر جهان به حساب می آید. اولاً، مخزن در منطقه فعال ترین آتشفشان ها قرار دارد. ثانیا، دریاچه ناترون مملو از شگفتی های وحشتناک بسیاری است. با این حال، این مانع گردشگران  نمی شود، زیرا دریاچه ناترون فوق العاده روشن و به معنای واقعی کلمه رنگی است. آیا از این فرصت دیدن این عکس از طبیعت با چشمان خود و گرفتن قاب های خیره کننده عکس و فیلم خودداری می کنید؟ به طور کلی، مفهوم "فوق العاده زیبا" فقط در مورد دریاچه ناترون است.


آب قرمز داغ

دریاچه ناترون


این دریاچه اخیراً شهرت جهانی پیدا کرد - زمانی که عکاس نیک برانت عکس هایی از "قبرستان پرندگان" را در اینترنت منتشر کرد. پرندگان نگون بخت در آب ناترون افتادند و در نتیجه مانند مجسمه سنگی شدند.

عکس هایی که ابتدا تصور می شد جعلی هستند.


در ابتدا این نشریه بی اعتمادی شکاکان را برانگیخت، اما در نهایت معلوم شد که این اصلاً یک فتوشاپ نیست، بلکه یک واقعیت وحشتناک است و بسیاری از طرفداران مناظر وحشتناک می خواستند دریاچه خطرناک را با چشمان خود ببینند.

 

همچنین بخوانید: رمز و راز سنگ های زنده در صحرای لیبی

 

دریاچه ناترون در تانزانیا قرار دارد. مساحت آن حدود ۱۰۴۰ متر مربع است. عمق متوسط ​​آن یک و نیم متر و عمیق ترین بخش ها سه متر عمق دارد.

 

دریاچه ناترون

بخشی از دریاچه در تصاویر ناسا

 

دانشمندان آن را قلیایی ترین و شورترین آب در بین تمام آب های روی زمین می دانند. آب آن بسیار سوزاننده است (از جمله به دلیل غلظت بالای کربنات سدیم - ترکیبی که اتفاقاً در مصر برای مومیایی کردن استفاده می شد). سطح مخزن قرمز است، به همین دلیل است که می‌خواهند آن را «خونین» بنامند.

دریاچه ناترون

از دید پرندگان، دریاچه باورنکردنی به نظر می رسد.

 

دریاچه ناترون

سایه های قرمز از تیره تا روشن متغیر است. در واقع تمام سطح دریاچه یک پوسته نمکی است. بنابراین دست زدن به چنین آبی و حتی بیشتر از آن ورود به دریاچه خطرناک است: مایع سوزاننده سوختگی های وحشتناکی بر روی بدن ایجاد می کند.

آب بسیار قلیایی پوست را می سوزاند.

 

چه موجودی در دریاچه زندگی می کند؟

تعجب آور است، اما در چنین محیطی که به ظاهر غیرقابل سکونت است، هنوز ساکنانی هستند. علاوه بر این، میکروارگانیسم های زندگی در Natron (سه مورد از آنها در اینجا وجود دارد) در هیچ جای دیگری یافت نمی شوند. ماهی هایی نیز در این دریاچه وجود دارد - این ماهی ها تیلاپیای قلیایی (خانواده ای از سیکلیدها) هستند. به روشی باورنکردنی، آنها با چنین شرایط شدید سازگار شده اند. دو گونه از سه گونه تیلاپیا فقط در این دریاچه یافت می شوند - آنها در هیچ کجای زمین یافت نمی شوند. و در ساحل دریاچه فلامینگوهای زیادی وجود دارد - تعداد این پرندگان در اینجا بیشتر از هر جای دیگری در جهان است. علاوه بر این، ۷۵ درصد از کل فلامینگوهای روی زمین در سواحل ناترون متولد می شوند.

 

دریاچه ناترون

در اینجا جمعیت عظیمی از فلامینگوها وجود دارد.


درست است، به دلیل تغییرات آب و هوایی، تعادل عناصر کمیاب در این مخزن ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند و سپس میکروارگانیسم های موجود در آن ممکن است بمیرند. این مخزن و ساکنان آن نیز توسط نیروگاه برق آبی که برای ساخت برنامه ریزی شده است، تهدید می شوند. آنها می خواهند آن را روی دریاچه مجاور Ewaso Ngiro بسازند. کارشناسان محیط زیست معتقدند که آب شیرین از آنجا می تواند به ناترون برسد. درسته فعلا ساخت و ساز کنسل شده ولی تا کی؟

 

همه اینها باعث نگرانی شدید دانشمندان می شود، زیرا "ساکنان" میکروسکوپی دریاچه مرگبار و همچنین ماهی های آن برای علم منحصر به فرد و ارزشمند هستند.

 

دریاچه ناترون

سیکلیدها در اینجا به طور معجزه آسایی زنده می مانند، اما می توانند بمیرند.

مردم نیز در نزدیکی این دریاچه زندگی می کنند. این یک قبیله باستانی آفریقایی به نام Salei است. بومیان ناترون را یک مکان قدرت می دانند و معتقدند که این مکان مقدس است. بنابراین، آنها از ترک اینجا امتناع می ورزند و استدلال می کنند که تنها در اینجا می توانند به خوشبختی و هماهنگی دست یابند.

 

دریاچه ناترون

قبیله محلی اینجا احساس هماهنگی و امنیت می کند.

 

دریاچه ناترون
این دریاچه خیره کننده و در عین حال ترسناک به نظر می رسد.

 

چرا پرندگان درآب دریاچه شیرجه می زنند

ناترون رازهای زیادی را در خود نگه می دارد و اصلی ترین آنها به هیچ وجه به رنگ آن مربوط نمی شود (بالاخره، مخازن قرمز و به طور کلی رنگی در جهان به اندازه کافی وجود دارد)، بلکه به توانایی دریاچه در تبدیل پرندگان و حیواناتی که در آن افتاده اند مربوط می شود. بت ها یادتان هست عکاسی که این دریاچه را محبوب کرد چه عکس هایی گرفته است؟

 

دانشمندان سال‌هاست که با این معما دست و پنجه نرم می‌کنند و واقعی‌ترین نسخه اینگونه به نظر می‌رسد. اولا، در این مکان ها همیشه گرمای شدید وجود دارد - دمای هوا اغلب از علامت ۵۰ درجه بالاتر می رود و بنابراین آب در اینجا نیز گرم است. با افتادن در آب ، پرنده در واقع زنده زنده جوشانده می شود و به دلیل غلظت بالای نمک ، بدن آن بلافاصله "مومیایی" می شود (مصر باستان را که قبلاً ذکر شد را به یاد بیاورید).

 

دریاچه ناترون

پرندگان مرز آسمان و آب را تشخیص نمی دهند.


جالب است که دریاچه با همه خطراتش مانند آهنربا پرندگان را به خود جذب می کند و محققان توضیحی نیز برای این پدیده پیدا کردند. واقعیت این است که در دریاچه ناترون، آسمان به قدری واضح منعکس شده است که به گفته دانشمندان، پرندگان این مرز را تشخیص نمی دهند و با از دست دادن  قدرت تشخیص، اغلب مستقیماً در آب شیرجه می زنند و مرز بین آسمان و سطح را احساس نمی کنند.این دریاچه مملو از رازهای وحشتناک بسیاری است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 مکان عجیب دنیا از باداب سورت ایران تا جزایر ژاپن

در

دنیا عجیب و شگفت انگیز است. از باداب سورت ایران تا جزایر ژاپن که توسط گربه ها فرمان روایی می شود. ما تصاویری برای گردشگران داریم که تابحال دیده نشده است.

 

1. دریاچه تکه ای، بریتیش کلمبیا، کانادا

 

2. جاده غول آسا، ایرلند شمالی

 

3. ثور خوب، اورگان، ایالات متحده آمریکا

 

4. پاموک‌کاله، ترکیه

 

5. دریاچه Hillier، استرالیای غربی

 

6. باداب سورت، ایران

باداب سورت چشمه پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است. این چشمه در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری می‌باشد. باداب سورت توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. ثبت جهانی این باداب نیز پس از پاموک‌کاله ترکیه، به عنوان دومین چشمه آب شور جهان بوده است.

 

7. کوه های تیانزی، چین

 

8. خطوط نازکا، پرو

 

9. مثلث برمودا، اقیانوس اطلس شمالی

 

10. جزیره سكوترا، یمن

 

11. دستی در صحرا، شیلی

 

12. تپه های شکلاتی جزیره Bohol، فیلیپین

 

13. ساحل سرخ، پانجیان، چین

 

14. قوطی ساده، لائوس

 

15. پارک ملی دره جن، یوتا، ایالات متحده آمریکا

 

16. کوچه استخوان نهنگ، سیبری

 

17. ساحل شیشه ای، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

 

18. دخمه مردگان، پاریس، فرانسه

دخمه مردگان وحشتناک پاریس شامل شبکه ای تونل ها های عمیق زیر زمینی در زیر شهر پاریس است. این دخمه آرامگاه بیشتر از 6 میلیون پاریسی است. 

 

19. آب‌فشان فلای، نوادا، ایالات متحده آمریکا

 

20. جزیره گربه، ژاپن

Tashirojima یک جزیره کوچک در شرق ژاپن است، این جزیره جمعیت کمتر از 100 نفر دارد. البته این مردمان دوستان پشمالوی زیادی دارند. مردم جزیره معتقد هستند این گربه ها برای آنها شانس میاورند.
در این جزیره حضور سگ ممنوع است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری آلی یا کشاورزی

در

 (سیارک) گردشگری اشاره به افرادی دارد که سفر می کنند تا با فرهنگ های مختلف، مکان ها، غذا ها و نوشیدنی های متفاوت آشنا شوند، سرگرمی های مانند فعالیت هایی مانند حوادث تفریحی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند. همه افراد با فعالیت منابع طبیعی و فرهنگی در ارتباط هستند. این منابع برای انسان بسیار مهم هستند، هم امروز و فردا. اطمینان از پایداری بسیار مهم است. اطمینان و تضمین زندگی انسان بستگی به حضور توسعه پایدار در همه بخش ها از جمله گردشگری دارد. منابع طبیعی، فرهنگی، تاریخی، ارزش های اجتماعی و زیبایی شناختی، فرآیندهای زیست محیطی و تنوع زیستی برای جلوگیری از آسیب و تضمین پایداری در گردشگری کشور ضروری ولازم می باشند. در این روش، جذابیت کشورها به طور مداوم فراهم خواهد شد. گردشگری پایدار، توسعه گردشگری است که مانع آسیب به محیط زیست، اقتصاد و فرهنگ مکان های که در آن شکل می گیرد، می شود.

هدف از گردشگری پایدار، اطمینان از یک تجربه مثبت برای مردم محلی، شرکت های گردشگری؛ و خود گردشگران است. گردشگری آلی را می توان به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار یک قسمت در قلمرو جزئی و کل کشور استفاده کرد.

منشاء گردشگری آلی از اکوتوریسم است. اکوتوریسم به طور انحصاری بر طبیعت، فرهنگ و مزارع که بخشی از این طبیعت و فرهنگ است، متمرکز شده است.

هنگامی که اکوتوریسم پیرامون محصولات ارگانیک تکامل می یابد به آن گردشگری آلی گفته می شود. مزارع ارگانیک یک منبع اقتصادی اضافی برای مزارع محیط زیست و حفاظت از آنها ارائه می کنند. هنگامی که مزارع کشاورزی خود را به مدیریت آلی تبدیل و به خوبی اداره می کنند، برخی از فعالیت های گردشگری دیگر ممکن است توسعه پیدا کنند. اگر مزارع ارگانیک به لحاظ ارگانیک موفق باشند، آنها می توانند انگیزه بازدیدکننده های گردشگران را افزایش دهند. مزارع ارگانیک می توانند به لحاظ اقتصادی قابل دوام شوند، اگر محصولات با کیفیت تولید و به بازار عرضه شوند و درآمد با فعالیت های گردشگری ، به ویژه در زمینه های طبیعت و فرهنگ تکمیل شوند. مزارع ارگانیک نیز برای سلامت انسان حیاتی هستند، به این دلیل که غذاهای ارگانیک بدون آفت کش های متداول ؛ کود های ساخته شده با مواد مصنوعی و یا لجن فاضلاب؛ مهندسی زیستی؛ یا پرتوهای یونیزا تولید می شوند. قبل از اینکه غذاهای ارگانیک به سوپرمارکت های محلی و یا رستوران وارد شوند، باید گواهی ارگانیک دریافت کنند. همچنین نشان داده شده است که روش های کشاورزی ارگانیک برای محیط زیست امن تر هستند، چون هیچ گونه مواد شیمیایی مصنوعی، آنتی بیوتیک و هورمون در تولید آنها وجود ندارد.

گردشگری آلی یک سیستم کشاورزی ارگانیک مورد استفاده در کسب و کار گردشگری است اما در معرض و نظارت بخش بهداشت و کشاورزی قرار دارد.

مصرف کنندگان کشورهای صنعتی به طور فزاینده علاقه مند به خرید مواد غذایی و محصولات حیوانی رایگان آفت کش ها و مواد شیمیایی دیگر هستند. گردشگری آلی یک سرمایه گذاری کسب و کار خوب در یک مزرعه کار است که فعالیت های بسیاری مانند تجارب آموزشی، تفریحی و سرگرم کننده برای بازدید کنندگان ارائه می دهد، در عین حال درآمد اضافی برای مالک تولید می کند. بازدیدکنندگان در فعالیت های یادگیری در شرایط طبیعی و یا کشاورزی دوستانه شرکت می کنند. در حالی که آنها در حال آزمایش غذاهای ارگانیک هستند، باید محصولات ارگانیک را با سرگرمی یاد بگیرند. این اطمینان وجود دارد، بازدید کنندگان که زندگی در مزرعه را تجربه می کنند ، بیشتر با زندگی طبیعی و سلامت بعدی آن کنار می آیند. این گردشگری، گردشگری آلی و یا سرگرمی کشاورزی، یا گردشگری کشاورزی نامیده می شود. تقاضای گردشگری آلی روز به روز در حال رشد است . گردشگری کشاورزی ، به اهمیت مزارع ارگانیک برای سلامت انسان، محیط زیست، کسب و کار، و رفاه اقتصاد محلی می پردازد و یک ارزیابی از نحوه استفاده مزارع ارگانیک برای مقاصد گردشگری ارائه می دهد.
این مقاله ادامه دارد.........ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عجیب ترین تفریحات در جهان بخش اول

در

درنقاط مختلف دنیا تفریحاتی وجود دارند که متفاوت از کارهای متداول است. از شنا کردن در کنار وال ها تا قدم زدن در اهرام مصر، فعالیت هایی هستند که بسیار منحصر به فرد و به خصوص، برای افرادی که به دنبال تجربه ای جدید و به یاد ماندنی می گردند،  گزینه مناسبی میباشند. در این مقاله قصد داریم شما را با عجیب ترین تفریحات  که در نقاط مختلف دنیا برای گردشگران و نیز مردم بومی در نظر گرفته شده است، آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

سر خوردن از بالای یک کوه آتشفشانی، مکان: لئون، نیکاراگوئه

اگر از کسانی هستید که کوه های پوشیده از برف و اسکی کردن در آن ها دیگر برایتان جذابیت ندارد و به دنبال تجربه ای جدید و منحصر به فرد می گردید، بهتر است سری به کوه آتشفشانی «سرو نگرو» در لئون نیکاراگوئه بزنید. سال های دور و درازی از آخرین فعالیت های این کوه آتشفشانی گذشته است و در مدت فعالیت، به واسطه عوامل مختلف طبیعی، سنگ هایی که در سطح کوه قرار گرفته بودند، به مرور شروع به تجزیه شدن کردند و در حال حاضر سطح این کوه آتشفشانی، پوشیده از ذره های بسیار ریزی است که بیشتر به خاک می مانند تا سنگ. قرار گرفتن سنگ های کوه برای مدت طولانی در معرض حرارت ناشی از فعالیت های این کوه آتشفشانی، به مرور مقاومت آن ها را کمتر کرده و همین سبب شد تا در برابر عوامل طبیعی، مقاومت سنگ کوهستان های معمولی را نداشته باشند. با این وجود این نکته برای بسیاری از گردشگران خوشایند بوده است، چرا که به واسطه همین حالت به خصوص سطح این کوه آتشفشانی، قادر هستند از بالای آن سر خورده و با سرعتی معادل با سی متر بر ساعت به سمت پایین کوه حرکت کنند.

قدم زدن در اهرام غول پیکر مصر، مکان: جیزه، مصر

اگر از آن دسته افرادی هستید که به بازدید از مکان های فوق العاده قدیمی و باستانی علاقه دارید و این گونه مکان ها برای شما جذابیت دارد، یکی از بهترین مکان هایی که می توانید به عنوان مقصد سفر تفریحی خود انتخاب کنید، اهرام مصر خواهد بود. در قسمت های به خصوصی که توسط مسئولان مصری در نظر گرفته شده است، کسانی که به بازدید از این مکان تاریخی و فوق العاده زیبا می پردازند، قادر خواهند بود در ساعات اولیه صبح، بلیطی تهیه کرده و با استفاده از آن وارد برخی از این هرم ها شده و از منظره داخلی فوق العاده آن لذت ببرند. البته تعداد بلیط هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، محدود است و کسانی که قصد تهیه بلیط داشته باشند، باید برنامه ریزی کرده تا صبح زود قادر به گرفتن بلیط باشند. البته این نکته را هم باید به خاطر داشت که فضای داخلی به شدت بسته و محدود است و در صورت داشتن ترس از فضای بسته ورود به این مکان توصیه نمی شود.

تماشای کرم های شب تاب در درون یک غار، مکان: نیو زلند

اگر از تاریکی ترسی نداشته باشید، دو غار فوق العاده زیبا در نیوزلند وجود دارند که می توانند شما را شگفت زده کنند. این دو غار وایپو و وایتومو نام دارند و نکته ای که این دو غار را قابل توجه و منحصر به فرد کرده است، وجود کرم های شب تاب بر روی دیوار های این دو غار است که همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، منظره فوق العاده زیبایی را در تاریکی غار پدید می آورند. این کرم های شب تاب، مخصوص همان منطقه در نیوزلند هستند و تنها زمانی نور فوق العاده زیبای خود را نشان خواهند داد، که تاریکی مطلق همه جا را فرا گرفته باشد. رنگ اثیری فوق العاده زیبای این کرم های شب تاب وصف شدنی نیست و باید از نزدیک ببینید تا زیبایی و شگفتی آن را درک کنید.

موتورسواری در ارتفاع  پنج هزار متری از سطح زمین، مکان: جامو و کاشمیر، هندوستان

با وجود این که در خصوص این مکان تفریحی صحبت های بسیاری می شود، باید عنوان کرد که این مسیر موتورسواری که با نام خاردونگ شناخته می شود، از لحاظ ارتفاع، بیشترین فاصله را از سطح زمین ندارد و در حقیقت مسیر های موتورسواری دیگری وجود دارند که در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار گرفته اند، با این وجود نکته ای در خصوص این مسیر موتورسواری وجود دارد که آن را منحصر به فردو عجیب کرده زیبایی و مناظر فوق العاده چشمگیری است که از آن ارتفاع قابل مشاهده خواهد بود و هر انسانی را از خود بیخود خواهد کرد. این مسیر موتورسواری، به طور دقیق، در ارتفاع 5359 متری و در دل کوه قرار گرفته است و از آن ارتفاع، می توان به تمامی روستاهایی که در اطراف این کوهستان قرار گرفته اند نگاه و کرد و از منظره آن ها لذت برد.

غلتیدن به پایین تپه در یک گوی کروی شکل، مکان: رُتُروآ، نیوزلند

اگر از کسانی هستید که علاقه به کارهای هیجان انگیز دارید، یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید انتخاب کنید قرار گرفتن در گوی کروی شکلی است که از بالای تپه ای در نیوزلند به سمت پایین حرکت خواهد کرد و این اتفاق در حالی می افتد که شما در آن قرار دارید. این فعالیت بسیار هیجان انگیز است و در مدت زمان کوتاهی می توانید تجربه شگفت انگیز و هیجان انگیزی داشته باشید.  اگر هم از امتحان کردن این گوی کروی شکل به تنهایی ترس دارید، می توانید یکی از دوستان خود را دعوت کنید تا در کنار شما قرار بگیرد. این گوی ها به گونه ای طراحی شده اند که مکان کافی برای قرار گرفتن دو نفر هم در آن ها وجود دارد.

تجربه کانیونینگ، مکان: کِبو، اسپانیا

کانیونینگ به فعالیتی اطلاق می شود که در آن فرد، وارد تنگه های باریک شده و در آن ها لیز می خورد و از آن ها عبور می کند (Canyon به معنی تنگه یا دره باریک است). این فعالیت بسیار گسترده است و خود شامل فعالیت های بسیاری می شود که از آن جمله می توان به صخره نوردی، شنا کردن و پیاده روی اشاره کرد. این فعالیت به خاطر طبیعت منحصر به فردی که احتیاج دارد، خیلی همه گیر نیست، اما گردشگرانی هستند که بسیار به این فعالیت علاقه پیدا کرده و برای امتحان کردن آن به نقاطی شبیه به آن چه در این مورد عنوان کردیم، سفر می کنند. کانیونینگ فعالیتی است که هم به گونه ای ورزش به حساب می رود و هم این که تجربه دلپذیر و تفریحی به یاد ماندنی برای افراد مختلف فراهم می کند و می تواند برای کسانی که به طبیعت علاقه دارند، بسیار دلپذیر باشد.

رفتن به بالاترین نقطه پل بندری در سیدنی، مکان: استرالیا، سیدنی

بالا رفتن از این پل فوق العاده بلند در سیدنی نیز یکی از تجربه هایی است که برای مدت ها به یاد خواهد ماند. زمان ایده آل برای رفتن به بالای این پل، هنگامی است که خورشید در حال طلوع کردن است و نیز بعد از ظهر و زمانی که خورشید در حال غروب کردن است، می تواند به همان اندازه منظره زیبایی را به وجود بیاورد. منظره ای که هیچ گاه از دیدن آن خسته نخواهید شد. ناگفته نماند که تدابیر به خصوصی در قسمت بالایی این پل اتخاذ شده است و چیزی شبیه به یک پیاده رو در آن به وجود آورده اند و به همین خاطر از لحاظ ایمنی به هیچ عنوان خطری متوجه افراد نخواهد بود.

مشاهده طبیعت بی نظیر بولیوی در هنگام شب، مکان: بولیوی

منطقه ای در بولیوی وجود دارد که به عنوان بزرگترین منبع سنگ نمک در جهان شناخته می شود؛ این منطقه زمینی است پهناور که سراسر آن پوشیده از سنگ نمک است. نکته جالب در خصوص این منطقه وسیع و پهناور این است که به هنگام شب، زمین به مانند آینه ای، آسمان را در خود منعکس خواهد کرد و منظره ای پدید می آید که نمونه اش را در تصویر مشاهده می کنید، منظره سور رئال و فوق العاده شگفت انگیز که هیچ گاه از یاد نخواهد رفت و ارزش پیمودن کیلومتر ها راه برای دیدن را دارد. برای این که تجربه دیدن این شب سرتا سر ستاره ای را داشته باشید، باید از قبل در تور های به خصوصی که به هنگام شب، گردشگران را به این منطقه می برند، مکانی برای خود رزرو کرده باشید.

پرواز بر فراز ریو دو ژانیرو، مکان: برزیل

ریو دو ژانیرو، یکی از آن شهر هایی است که امکان گلایدینگ و  پارا گلایدینگ بر فراز آسمان شهر آن وجود دارد و با پرواز بر فراز این آسمان، می توان منظره ای منحصر به فرد از ساحل ایپانمای این شهر را تماشا کرد. علاوه بر این کوه های اطراف شهر که آن را احاطه کرده اند، منظره ای بی نظیر را فراهم می کنند و تجربه این فعالیت نیز از آن جلمه تفریحاتی است که تا مدت ها به خاطر ماند.

یخ نوردی، مکان: کلورادو، آمریکا

اگرازارتفاع و بالا رفتن از دیواره هایی که سراسر پوشیده از آب یخ بسته است، نمی ترسید این یکی دیگر از تجربه هایی است که بسیار هیجان انگیز و منحصر به فرد خواهد بود. هر سال زمستان، تعدادی گروه به خصوص مسئولیت این کار را در کلورادو آمریکا به عهده می گیرند و افرادی که مایل باشند، می توانند به هدایت این گروه به مناطقی بروند که از نظر متخصصان این گروه ایمن تشخیص داده شده است و اقدام به بالا رفتن از دیواره های یخ بسته کنند. به همین خاطر این فعالیت به هیچ عنوان از لحاظ ایمنی خطرناک نخواهد بود و تدابیر ویژه ای از این لحاظ اتخاذ خواهد شد. البته این نکته را باید به خاطر داشت که این فعالیت تنها برای کسانی مناسب خواهد بود، که تجربه صخره نوردی و این گونه فعالیت ها را از قبل داشته باشند چرا که بالا رفتن از این دیواره های یخ بسته کار چندان ساده ای نخواهد بود.

قایق سواری در جنگل آمازون، مکان: برزیل

رودخانه ای که در طول جنگل آمازون وجود دارد، بسیار طولانی است (چیزی حدود هفت هزار کیلومتر) و هشت کشور در مسیر آن قرار گرفته اند (برزیل، بولیویا، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، گویانا و سورینامه)، با این وجود، قسمتی از رودخانه که دو شهر مانائوس و بِلِم برزیل را به یکدیگر متصل می کند، هم از لحاظ ایمنی بهتر است و هم این که طبیعت آن فوق العاده بکر و دست نخورده است و به همین خاطر، بسیاری از کسانی که قصد بازدید از مناظر زیبای آمازون را دارند، به این قسمت از رودخانه آن می روند که گروه هایی از مردم محلی این دو شهر، با فراهم کردن قایق های موتوری این افراد را به همراه خود به گشت و گذار در این رودخانه می برند.

قدم زدن بر روی پل شیشه ای، مکان: چین

این پلی که در تصویر مشاهده می کنید، در کشور چین ساخته شده است و ارتفاعی نزدیک به دویست و شصت متر از سطح زمین دارد. نکته ای که در خصوص این پل وجود دارد و آن را منحصر به فرد می کند، کف شیشه ای آن است و این که به وضوح می توان قسمت پشت این شیشه را که همان ته دره می شود، نگاه کرد. ناگفته نماند که این پل از لحاظ ایمنی کاملاً حساب شده ساخته شده است و قابلیت این را دارد که در آن واحد تا چیزی حدود هشتصد نفر را بر روی خود جای دهد و توانایی تحمل وزن این تعداد انسان را دارد، با این وجود، باز هم به خاطر ارتفاع فوق العاده زیادی که به وضوح قابل مشاهده است، کسانی که ترس شدید از ارتفاع دارند، تا جای امکان باید از قدم زدن بر روی این پل خودداری کنند.

مطالعه کتاب، درحالی که روی سطح «دریای مرده» شناور هستید، مکان: اورشلیم

نمک موجود در دریایی که با نام دریای مرده شناخته می شود و در اورشلیم قرار دارد، تا چیزی حدود ده برابر بیشتر از نمک موجود در اقیانوس است و همین مسئله باعث شده است تا چگالی آب این دریا به طور قابل ملاحظه ای زیاد باشد و در نهایت همین ازدیاد چگالی است که باعث می شود شنا کردن و شناور ماندن بر روی سطح آب آن کار بسیار ساده ای باشد و این امکان را برای کسانی که در آب هستند فراهم کند که بتوانند به سادگی روی آب شناور شده و برای مثال کتاب بخوانند؛ کاری که در آب معمولی نمی توان انجام داد و برای شناور ماندن به کمی فعالیت دست ها و پا ها احتیاج خواهد بود. البته دریای سیاه تنها در کرانه اورشلیم قرار نگرفته است و از کشورهای اردن و فلسطین نیز عبور کرده و از برخی شهر های آن ها قابل دسترسی است، با این وجود، ساده ترین راهی که بتوان به نزدیکی آب رسید، رفتن به اورشلیم در است که جاده هایی برای دسترسی راحت تر به ساحل دریا احداث کرده اند و می توان با خودرو به آن رفت.

دویدن در کنار گاو های وحشی، مکان: اسپانیا

این فعالیت هیجان انگیز رایج در اسپانیا، از آن دسته فعالیت هایی است که بهتر از هر چیز دیگری، دل و جرأت افراد را می سنجد. اتفاقی که طی این فعالیت عجیب و غریب می افتد این است که عده ای گاو وحشی را در خیابان رها می کنند و افرادی که علاقه مند باشند، باید جلوتر از این گاو ها، شروع به دویدن کنند. البته اگر جزو این افراد باشید، هر زمان که احساس کردید دیگر قادر به ادامه دادن دویدن خود نیستید و یا این که احساس کردید گاو ها بیش از حد نزدیک شده اند، قادر خواهید بود کنار کشیده و از دویدن انصراف دهید. در کناره ی جاده هایی که افراد و گاو ها در آن در حال دویدن هستند، موانعی برای ایمنی قرار داده شده است که این افرادی که خسته می شوند، قادر به رفتن به قسمت پشتی آن ها خواهند بود.ترجمه  itrans.ir

 این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس های جدید از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا

در


کلیسای زیبای استپانوس در یک دره عمیق در امتداد رود ارس ، در سمت ایرانی مرز ایران و نخجوان واقع شده است. در ابتدا در قرن نهم ساخته شده و پس از آسیب دیدگی در اثر جنگ و زلزله در دوره صفویه بازسازی شد.

 

قدیس بارتولوميوس رسول نخستين كليسا را در محل حكومت امپراتوری اشكانی در حدود سال 62 ميلادی تأسيس كرد . اولین صومعه در قرن هفتم ساخته شد و بعداً در قرن 10 گسترش یافت. صومعه در طی جنگهای بین سلجوقیان و امپراتوری بیزانس در قرون 11 و 12 آسیب دیده است.به دلیل زلزله ، صومعه چندین بار مرمت شد. این کلیسا همچنین دارای نقاشی های دیواری منحصر به فرد و تصاویر مجسمه ای است که شاهکار محسوب می شوند. معبد خود از توف فلزیت(سنگهایی با منشاء آتشفشانی) ساخته شده است. ضمناً کلیسای استپانوس در ایران از سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. 

 

به دنبال فتح منطقه توسط مغولان هولاگو خان ، نوه چنگیز خان ، در اواسط قرن سیزدهم ، توافق نامه صلح بین کلیسای ارامنه و ایلخانان امضا شد و مسیحیان وضعیت مطلوبی را حفظ کردند. این صومعه در نیمه دوم قرن سیزدهم بازسازی شد و در سال 1330 به رهبری زکریا کاملاً بازسازی شد. تا قرن 14 و 15 م ، صومعه سنت استپانوس در اوج نفوذ فرهنگی و فکری خود قرار داشت و تولید نقاشی و دست نوشته هایی  در دین ، ​​تاریخ و فلسفه.

 

در اوایل قرن 15 ، سلسله جدید صفوی از ارمنی ها محافظت می کرد ، اما این منطقه در مرکز درگیری ها با عثمانی ها بود که در سال 1513 به ارمنستان غربی حمله کردند . صومعه در قرن شانزدهم به تدریج رو به زوال گذاشت. شاه عباس اول در سال 1604 ساکنان منطقه را اخراج کرد و صومعه رها شد. پس از سال 1650 ، صفویان منطقه را دوباره اشغال کردند و صومعه متروکه در اواخر قرن هفدهم بازسازی شد.

 

در آغاز قرن هجدهم ، این منطقه تحت گسترش امپراتوری روسیه قرار گرفت . ایروان در سال 1827 توسط روسها فتح شد و طبق پیمان ترکمنچای ، مرز بین ایران و روسیه متعاقباً بر روی رود ارس مشخص شد. در نتیجه ، بخشی از مردم به زور به ارمنستان روسیه آواره شدند . قاجار برای حفاظت از ارمنی ها و بازسازی صومعه سنت استپانوس  بین 1819 و 1825 تلاش کرد.صومعه در قرن بیستم تحت چندین مرمت قرار گرفت.اخیراً افزون بر کارهای مرمتی فوق جهت استحکام بخشی از بنا و آماده‌سازی آن برای بازدید توریست و گردشگران  توسط میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی صورت گرفته‌است، جاده سابق آن نیز به نحو مطلوبی تعریض و آسفالت شده ‌است.

 

زیباترین و جدیدترین عکس ها از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا در تاریخ چهارم مهر ماه 1397 تهیه شده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در جهان

در
f8a551afdc99e96f89d440ab9f8701f0.jpg

یکی از قدیمی ترین بازارهای خاورمیانه و بزرگترین بازار سرپوشیده جهان ، نه چیزی بیشتر ، نه چیزی کمتر - این همان چیزی است که بازار تبریز است. در ژوئیه 2010 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد ، اولین نمونه قبلی در تاریخ جهان. مساحت بازار تبریزحدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است که دارای مساجد ، کارگاه ها ، انبارها و محوطه های زندگی است. در مجموع ، بیش از 20 گالری بزرگ ، 24 کاروانسرا ، تقریباً 30 مسجد ، پنج حمام و چندین بازار دیگر که در یک نوع کالا تخصص دارند ، وجود دارد. بنابراین ، برای فرش شما باید به بازار مظفری بروید ، برای جواهرات - به بازار امیر؛ هنوز بازارهای مواد غذایی و .... جداگانه وجود دارد

جای تعجب ندارد که چگونه چنین هزار تویی ظاهر شده است. جاده بزرگ ابریشم قرن ها از تبریز می گذشت که دقیقاً در این شهر به سه جهت منشعب می شد. جای تعجب نیست که به تدریج در اینجا ، لایه به لایه ، محل های خرده فروشی رشد کردند ، که در پایان ، تقریباً 4 کیلومتر امتداد یافت. بازار در زمان صفویه در قرن شانزدهم به اوج خود رسید. متعاقباً ، اهمیت آن تا حدودی کمرنگ شد ، اما امروز بازار تبریز نه تنها در شهر ، بلکه در استان بازار اصلی است.

 

مساحت بازار تبریز حدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است.


طبیعتاً می توانید برای مدت زمان بسیار طولانی در این بازار قدم بزنید. بنابراین ، منطقی است که در ابتدا آنچه مورد علاقه شماست را انتخاب کنید - چه به معنای خرید و چه به لحاظ فرهنگی و تاریخی. به عنوان مثال ، به مسجد جمعه بروید ، مشهورترین مسجد در میان بازارهای دیگر. این ساختمان زیبا با قوس زیبا با حوض مرمر تزئینی و آب نما است. صحن مسجد می تواند تا پنج هزار نفر را در خود جای دهد.

 

یکی دیگر از جاذبه های جالب توجه در قلمرو بازار ، مقبره الشعرا است که در آن حدود پنجاه شخصیت مهم فرهنگی کشور آرام گرفته اند. اولین شاعری که خاکستر او در آرامگاه است ، اسدی طوسی است. مقبره در زیر زمین و در مکانی قرار داده شده است که قبلاً با گنبدی چشمگیر مشخص شده بود ، بعداً در اثر زلزله تخریب شد. روبنای فعلی بالای مقبره در دهه 1970 ساخته شد. در خود مقبره می توانید تصاویر موزائیکی از آن مرحوم را مشاهده کنید و اغلب رویدادهای فرهنگی ، ادبی و موسیقی در اینجا برگزار می شود.سفر به بازار افسانه ای مانند یک ماجراجویی واقعی برای توریست ها و گردشگران در سرزمین عجایب است. 

 

بازار تبریز فقط یک مکان تجاری نیست. در قرن بیستم ، دو بار به صحنه حوادث انقلابی چشمگیر تبدیل شد. علاوه بر این ، هر سال یک مراسم یادبود عاشور در مساجد بازار برگزار می شود.

 

 

 

بازار تبریز بزرگ‌ترین و مهم‌ ترین بازار سرپوشیده در جهان به روایت جدیدترین عکس ها

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱ممنون لطف دارین

۱۳۹۷/۷/۱۰عکس های زیباییه

در ادامه بخوانید...

گردشگران، مراقب باشید: نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه!

در


توریست ها مراقب باشید! نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه ها!

گردشگران، مراقب باشید: نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه!
نشریه EliteReaders در مورد یک روش نسبتا جدید گرفتن راحت پول از گردشگران که توسط کارکنان فرودگاه نینا آکوینو در مانیل ( فیلیپین ) اختراع شده، صحبت می کند . گزارش شده است که دقیقا مشابه همین عمل در کارکنان فرودگاه های مصر دیده شده است.

بنابراین، احتمالا در سایر کشورها هم امکان این تقلب وجود دارد . پس خواندن این مطلب برای همه مفید است!
در مانیل، این روش سرقت از گردشگران که در سراسر جهان پخش شده است، "Tanim Bala" نامیده شده است. گردشگرانی که نمی توانند از سیستم نظارت تصویری در فرودگاه یا پلیس به راحتی عبور کنند.

روش جدید این تقلب به این صورت است که کارکنان فرودگاه گلوله کوچکی را از قسمت زیپ به داخل چمدان خارجی ها می اندازند. سپس در مراحل گذراندن از سیستم نظارت فرودگاه آن را  "کشف" و شروع به اخاذی از قربانیان بی خبر می کنند. گردشگران معمولا برای اجتناب از هرج و مرج و از دست ندادن پرواز خود مبلغ اخاذی شده را پرداخت می کنند.

اخیرا معلوم شد که یک گروه محلی مسئول این نوع تقلب است. بنابراین شما به سختی می توانید چیزی را دراین مورد ثابت کنید.

مسافران بین پرواز در گروه ویژه آسیب پذیر ها می باشند. مسافرانی که از 2 هواپیما برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند. کلاهبرداران ابتدا آنها را هدف قرار می دهند: مسافران از پروازهای طولانی  شده اند و امنیت فرودگاه ها در غیاب گردشگران چمدانآ نها را زیر نظر می گیرند.

چگونه قربانیان خود را انتخاب می کنند؟

کارکنان متقلب در فرودگاه از خدمات "کارآگاهان" استفاده می کنند که قربانیان بالقوه  را زیر نطر می گیرند، چمدان آنها را پیدا می کنند و زمانی که کسی متوجه نیست گلوله ای راراخل چمدان می اندازند.

و سپس، هنگامی که چمدان شما از طریق اشعه ایکس عبور می کند، یک گلوله پیدا می کنند.
به عنوان یک قاعده، پس از یافتن قربانی، "عملیات" بیش از چند ثانیه طول نمی کشد.

در آن زمان است که یک کابوس واقعی برای مسافر شروع می شود. و هنگامی که این کابوس با رشوه دادن به پایان می رسد، اپراتور بخش سیستم اشعه ایکس و کارآگاه درآمد را به نسبت 60٪ تا 40٪ سهم تقسیم می کنند و هر روز صدها دلار بدست می آورند.

کارمندان خدمات غرفه بازرسی معمولاحقوق کمی دارند. اما در عین حال خانه های بزرگ و ماشین های گران قیمت دارند و بچه هایشان در مدارس خصوصی می روند. این منبع می گوید برخی از آنها به خارج از کشور سفر می کنند و همسران جوان دارند.

اکثر شما احتمالا تعجب می کنید که چرا کارکنان فرودگاه تحقیقات خود را در این زمینه انجام نمی دهند.

و چرا آنها هیچ کاری نمی کنند تا این طرح را فاش کنند. اما هیچ توضیحی وجود ندارد. سخنگوی مقامات هواپیمایی فیلیپین، اریک آپولونیوی، فقط به مسافران توصیه می کند تا مسافران چمدان های خود را قفل و به زیپ ها قفل بزنند.

و یا این کار را انجام دهند!!

نظرات

در ادامه بخوانید...