طرز تهیه کیک شکلاتی کالیفرنیا

در

برای افرادی که به شکلات و کیک شکلاتی علاقه دارند، کیک شکلاتی رویایی کالیفرنیا یکی از بهترین تجربه ها را برای آن ها ایجاد می کند و همانند نامش مزه ای رویایی دارد.!

کیک شکلاتی کالیفرنیا بسیار غنی و نرم و به طور باور نکردنی خوشمزه است. آماده کردن این کیک خیلی آسان است و شما می توانید از دستور پخت های مشابه به این دستور پخت برای کاپ کیک نیز استفاده نمایید. نگران زمان نباشید زیرا که مدت زمانی در حدود بیست دقیقه برای آماده کردن مواد کیک و در حدود 40 دقیقه برای پختن کیک زمان لازم دارید. اگر به کیک شکلاتی علاقه دارید حتما این دستور پخت را امتحان کنید.

در سیارک بخوانیم:

زیباترین و خوشمزه ترین دسر به شکل گل رز

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون تخم مرغ

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی کالیفرنیا

برای کیک:

  • 130 گرم شکلات سیاه
  • 3 قاشق غذا خوری شیر
  • 1 قاشق غذا خوری قهوه فوری (آماده شده، کمی گرم باشد)
  • 150 گرم شکر
  • 150 گرم کره ی نرم شده
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 200 گرم آرد همه منظوره(آرد ساده)
  • یک و نیم قاشق غذا خوری پودر کاکائو با کیفیت خوب
  • 1 قاشق غذا خوری بکینگ پودر
  • یک چهارم قاشق غذا خوری جوش شیرین
  • مواد لازم برای تهیه ی شکلات کره ای یخ زده:
  • 80 گرم کره، در دمای اتاق
  • 2 قاشق غذا خوری خامه غلیظ
  • 1 قاشق چای خوری عصاره ی وانیل
  • 170 گرم شکر یخ زده
  • یک و نیم قاشق غذا خوری پودر کاکائو با کیفیت خوب
  • مواد لازم برای چاشنی (اختیاری):
  • شکلات قهوه ای
  • شکلات خرد شده

 

طرز تهیه کیک شکلاتی کالیفرنیا

فر را تا 350 درجه ی فارنهایت، یعنی 180 درجه ی سانتی گراد، علامت گاز 4، گرم کنید. قسمت پایین و کناره های دو ماهیتابه به قطر 20 سانتی متر را چرب کنید و بر روی آن کمی آرد بپاشید، سپس با کاغذ نازک بپوشانید و کنار بگذارید.

برای پخت کیک مراحل زیر را انجام دهید:

در یک قابلمه ی حرارتی، شکلات و شیر را به هم اضافه کنید و فر را در درجه حرارت پایین قرار دهید، به طور مداوم آن را هم بزنید تا شکلات درون شیر ذوب شود. آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

سپس، از یک مخلوط کن برقی استفاده کنید، کره را هم بزنید تا زمانی که واقعا نرم می شود و با شکر مخلوط کنید. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که مخلوط خوب ترکیب می شود و پف می کند آن را خوب هم بزنید. در هر دقیقه یک تخم مرغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید، سپس شکلات ذوب شده و قهوه فوری را اضافه کنید. آن ها را خوب هم بزنید تا ترکیبی یک دست به دست آید.

در یک ظرف بزرگ آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین و بکینگ پودر را الک کنید. آن ها را با هم ترکیب کنید و به آرامی و تدریجی آن را به ترکیب قبلی اضافه کنید. برای ترکیب شدن بهتر آن را خوب هم بزنید.

کره را بین دو ظرف تقسیم کنید. آن ها را در فر قرار دهید و بیست تا بیست و پنج دقیقه بپزید،

یا تا زمانی بپزید که اگر خلال دندانی را در کیک ها فرو کردید و تا وسط کیک فرو رفت و سپس بیرون آوردید، خلال دندان تمیز باشد و کیک به آن نچسبیده باشد.

اکنون زمان آن است که کیک را از فر خارج کنید. آن ها را برای پنج دقیقه کنار بگذارید و اجازه دهید تا قبل از این که آن ها را از ظرف هایشان خارج کنید خنک شوند و آن را بر روی یک قفسه فلزی بگذارید تا خنک شود. در حالی که کیک در حال خنک شدن است، شکلات کره ای یخی را آماده کنید.

برای ساخت شکلات کره ای یخی مراحل زیر را انجام دهید:

در یک ظرف مخلوط کن، با استفاده از یک مخلوط کن برقی، کره، خامه غلیظ و عصاره ی وانیل را آن قدر ترکیب کنید و هم بزنید تا نرم شود.

سپس به آرامی پودر کاکائو و شکر را غربال کنید و آن ها را مخلوط کنید. در حدود هفت دقیقه، به هم زدن ادامه دهید تا سبک شود و کاملا پف کند.

هنگامی که کیک خنک شد، از شکلات کره ای استفاده کنید تا لایه لایه با کیک کنار هم قرار گیرند. اگر دوست داشته باشید می توانید مانند حالتی که در عکس وجود دارد کار را با قرار دادن شکلات کره ای در سطح کیک تمام کنید.

کیک را در یک ظرف کیک یا هر ظرف دیگری قرار دهید و پودر کاکائو بر روی آن بپاشید، یا شکلات قهوه ای را روی کیک قرار دهید و آن را بر روی کیک بمالید و پهن کنید. با تکه های زیادی از شکلات روی کیک را تزئین کنید. کیک را ببرید و سرو کنید. باقی مانده ی کیک را در فریزر نگهداری کنید.

نوش جان.!

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کیک یزدی

در

کاپ کیک یا کیک یزدی یک شیرینی اصیل ایرانی است. کیک یزدی بسیار خوشمزه و همراه چایی عصرانه سرو می شود.

 

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی

  • ارد سفید - 300 گرم
  • روغن مایع - 170 گرم
  • شکر - 200 گرم
  • تخم مرغ - 3 عدد متوسط
  • بیکینگ پودر - یک قاشق سوپ خوری
  • ماست - 150 گرم
  • هل - 2 قاشق چای خوری
  • گلاب - اختیاری

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی

 

طرز تهیه کیک یزدی

در طرز تهیه تمام کیک ها قبل از شروع به کار توجه داشته باشید همه مواد باید در دمای محیط باشد، ابتدا شکر، تخم مرغ، روغن و ماست (و گلاب) را در ظرف با همزن مخلوط کنید. در ظرف دیگر ارد، بیکینگ پودر و هل را مخلوط و حداقل 2 بار الک کنید. حالا همه موارد را باهم مخلوط می کنیم. از قبل فر باید در دمای 190 درجه سانتیگراد گرم شده باشد. 

2 تا 3 دقیقه هم بزنید تا خوب مخلوط شود

 

مواد را در قالب مخصوص کاپ کیک بریزید. سر قالب خالی باشد، برای تزئین می توانید از کنجد استفاده کنید. حالا قالب ها را داخل فر یا مایکروفر قرار دهید. توجه داشته باشید متناسب با قدرت فر حداکثر تا 30 دقیقه زمان لازم است تا روی کیک یزدی ها طلایی شود.

اگر بیرون ریخت با دستمال تمیز کنید

 

خیلی مهمه تا قبل از طلایی شدن روی کاپ کیک ها درب فر باز نشود. برای امتحان یک خلال دندان را در کیک بزنید اگر مواد نچسبید کیک ها اماده است.

سریعا قالب ها را داخل فر بگذارید تا حرارت خارج نشود، اگر حس کردید حرارت زیادی خارج شد می توانید با استفاده از گریل فر را داغ تر کنید. (در حد 3 دقیقه)

 

پخت Convection

نکته مهم برای مایکروفر، کلا برای پخت کیک یا پیتزا از حالت مایکروویو استفاده نشود. بیشتر مایکروفر های جدید گزینه پخت Convection دارند که برای پخت پیتزا و کیک عالی است.

دکمه حالت پخت Convection

معمولا با همین گزینه امکان از پیش گرم کردن فر نیز وجود دارد.

 

منبع: زودپز

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کیک بامیه

در

مواد لازم برای تهیه کیک بامیه

دو فنجان آرد ذرت زرد و آرد گندم بدون سبوس
دو قاشق چایخوری پودر خمیرمایه
یک قاشق چایخوری نمک ریز دریا
یک عدد تخم مرغ بزرگ
یک عدد بوته ی سیر
250 گرم بامیه ی تازه ، نازک و خرد شده
یک عدد فلفل هالپانو ، کاملا ریز و دانه گرفته شده (گونه ای فلفل سبز یا قرمز که بسیار تند است)
1/4 فنجان روغن کانولا
نمک به میزان لازم
فلفل تازه ی آسیاب شده 
3/4 فنجان پنیر 
آروگولا ( شابانک سالاد)
 گوجه فرنگی کوچک، به ضخامت یک چهارم اینچ برش داده شود.
برگ های ریحان تازه برای تزیین

طرز تهیه کیک بامیه

1. در طرز تهیه کیک ابتدا سه ماده را در ظرف بزرگی با هم ترکیب کنید. تخم مرغ و 1/2 و 1  فنجان آب را مخلوط کرده و به ترکیب ، آرد را اضافه کرده و تا زمان نرم شدن، با هم مخلوط کنید.
2. سیر را بکوبید تا خمیری شود. بامیه ، هالپانو و خمیر سیر را در مخلوط آرد ذرت ، هم بزنید. ( خمیر ضخیم است و اگر بماند ، ضخیم تر نیز می شود پس در صورت نیاز ، به آن آب اضافه کنید. )
3. یک قاشق سوپخوری روغن را در ماهیتابه ی چدنی با گرمای متوسط را داغ کنید. یک قاشق سوپخوری کره را برای هر کیک در تابه ریخته و به آرامی روی کیک دو اینچی (5 سانتیمتر) ، صاف کنید. ( کیک را بیش از حد در تابه نریزید). به مدت دو تا سه دقیقه یا تا زمانی که روی کیک ها با حباب پوشیده شود ، بپزید. آن را برگردانده و دو تا سه دقیقه بپزید و به بشقابی که در آن دستمال حوله ای گذاشته اید ، منتقل کنید. با فلفل و نمک ،کیک را  ادویه دار کنید. این پروسه را با خمیر و روغن باقیمانده نیز تکرار کنید.
4. یک قاشق غذاخوری پنیر روی کیک بپاشید و روی آن گوجه ، آرگولا ، ریحان و نمک و فلفل قرار دهید.

5- تمام کیک های آماده شده را در فری که با 200 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 5 تا 8 دقیقه بگذارید تا پنیر طلایی شود. کیک بامیه آماده است. بفرمایید نوش جان .

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

در

امروزه چیز کیک یکی از پرطرفدارترین دسرها می باشد.دسری آسان و خوشمزه می باشد که می تواند بر شیرینی و گرمی محفل خانواده ها و مهمانی ها بیافزاید.(سیارک) با دستوری ساده به شما طرز تهیه چیز کیک یخچالی خوشمزه و اشتها برانگیز را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه چیزکیک

بیسکویت (ترجیحا ساقه طلایی) .......200گرم

کره.........100گرم

خامه صبحانه.....200گرم

پنیر ماسکارپونه.....200گرم

شکر......1/2 لیوان

وانیل.....1/2 قاشق چایخوری

پودر ژلاتین.....1 قاشق غذا خوری سرپر

آب......1/4 لیوان

پودر ژله(به دلخواه)....1بسته

 

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

در طرز تهیه چیزی کیک ابتدا بیسکویت ها را با دست خرد می کنیم سپس در غذا ساز میریزیم تا کاملا پودر شود.کره را به دمای اتاق رسانده تا کاملا نرم شود، سپس کره را  با پودر بیسکویت مخلوط کرده تا خمیری شود.خمیر بیسکویت را در قالب ریخته(برای قالب چیزکیک یخچالی می توانید از قالب کمربندی که کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید استفاده کنید یا ظرف دیگری که قطر کف ظرف و دهانه ظرف یک اندازه باشد را انتخاب کرده و کل ظرف را با سلفون می پوشانیم)و کف ظرف پهن می کنیم و با ته لیوان بیسکویت ها را فشرده میکنیم و به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم.

 

در این فاصله پنیر ماسکارپونه،خامه،شکر و وانیل را با دور تند همزن میزنیم،پودر ژلاتین را ابتدا در1/4 لیوان آب سرد حل کرده و بعد به روش بن ماری(روی بخار آب) ژلاتین را شفاف میکنیم سپس ژلاتین را به مخلوظ پنیر و خامه اضافه می کنیم و با همزن خوب هم میزنیم تا ژلاتین با همه مواد خوب مخلوط شود.بعد از گدشت 1 ساعت بیسکویت را از یخچال خارج کرده و مواد پنیری را روی بیسکویت ها ریخته و به مدت 3-4 ساعت در یخچال می گذاریم.

 

بعد ژله را روی مواد میریزیم و دوباره به مدت 3-4 ساعت در یخچال می گذاریم تا  چیک کیک یخچالي ما آماده شود. بعد به راحتی چیزکیک را از قالب جدا کرده،با میوه های دلخواه تزیین کرده و سرو بفرمایید. در ضمن می توانید همین مراحل را برای طرز تهیه کیک یخچالی با ژله انجام دهید و روی چیزکیک را با ژله تزئین کنید. 

چیزکیک یخچالی شما آماده شد. نوش جان 

نظر و تجربیات خود را راجع به این پست با ما در میان بگذارید....

نظرات

در ادامه بخوانید...

درست کردن کیک طلا

در
کیک طلا

کیک طلا

بستنی های طلایی برج میلاد سر و صدای زیادی بر پا کرد و تب بحث و مشاجره در باره اسراف و تجمل، فروش آن را متوقف ساخت. در این میان بیش از همه دلم برآی آشپزش سوخت که طرح آن را شاید در اینترنت دیده بود و ایده های زیادی که با ورقه های 15هزار تومانی  طلای خوردنی یا ارزانتر از آن با پودر طلای خوردنی می توانست انجام دهد را از دست داد.

شاید هم طمع و حرص سودجویانه مدیر رستوران و گذاشتن قیمت دهها برابر ( 400 هزار تومانی) بر روی بستنی های طلایی برج میلاد، کیک برج میلاد  مسبب همه ماجرا بود.

برگ طلای خوردنی یا پودرش هیچ ضرری برای بدن ندارد و در حقیقت هیچ طعم و خاصیتی نیز ندارد. در تمام شهرهای بزرگ غربی حتما رستورانی خواهید یافت که کیک طلا جزو منوی غذا  است. در دوران قرون وسطی، خوردن کیک طلا یا خرده ریز و گرد طلا نشانه فخر و تجمل در بارگاه های اشرافیت محسوب می شد.

اما این روزها همه می توانند در خانه نیز آن را درست کنید. برگه ها یا پودر طلای خوردنی را با کمی جستجو در اینترنتی می توانید تهیه کنید یا به اقوام و آشنایان مسافر از خارج، بسپارید برای تان سوغاتی بیاورند. من از عهده ظرافت کار بر نمی آیم وگرنه دوست داشتم در مهمانی دوستانه بعدی و محض خنده، کیک طلا سرو کنم.

 

 ورق طلا روی غذا

آیا طلا دارای درجه غذایی است؟

اولین چیزی که در مورد استفاده از طلا برای غذا به ذهن می رسد افسانه ها و داستانهای قدیمی در مورد کیمیاگران دربار است که اکسیرهای اسرار آمیزی از این فلز با خواص جادویی تهیه کرده اند.

با این حال ، وقتی از شما سوال می شود که آیا می توان طلا خورد ، پاسخ مثبت است. در واقع می تواند خوراکی باشد. طلای خالص نه تنها مضر نیست ، بلکه حتی مفید نیز هست. مطابق با افسانه های قدیمی ، بدن را جوان می کند و متابولیسم را عادی می کند. علاوه بر این ، نمی تواند حساسیت ایجاد کند.
 
تزئین ظروف با طلای درجه یک در رستوران های گران قیمت در سراسر جهان انجام می شود. علاوه بر این ، استفاده از این مکمل گران قیمت با توجه به  قیمت طلا امروز  و در حال حاضر به یک روند در آشپزی درجه یک تبدیل شده است. و برخی از موسسات با اضافه کردن آن به عنوان کارت ویزیت ، غذاها را تهیه کرده اند. به عنوان مثال ، Art Cafe Mocca در مرکز شهر دبی ، که قهوه را با طلای خوراکی سرو می کند.

 

ورق طلا استیک

طلای خوراکی از چه چیزی ساخته شده است

طبق طبقه بندی آشپزی ، با رنگ کد E175 به عنوان رنگ خوراکی ایمن طبقه بندی می شود. ترکیب طلای خوراکی باید بسیار ساده باشد: 96٪ خود طلا و 4٪ باقی مانده نقره. این افزودنی طعم و بو ندارد.

این چیزی بیشتر از یک برگ طلای خوراکی نیست. یعنی این نازک ترین ورقه های فلزی هستند که فقط چند میکرون هستند. علاوه بر برگ طلایی خوراکی به شکل فویل روی ورق های کاغذ ، در بازار این افزودنی با پودر ، تکه ها ، خرده ها ، عناصر تزئینی طلاکاری شده فروخته می شود.


مکمل غذایی طلا برای اهداف زیبایی استفاده می شود. عمدتا توسط سرآشپزهای قنادی به غذاها رنگی لوکس می بخشد.نوشیدنی ها  و قهوه   با  مکمل غذایی طلا  تزئین شده اند. آخرین روند پوشش طلایی همبرگر و استیک است.

 

 ورق طلا روی غذا

نحوه خرید و نحوه استفاده از طلای خوراکی

خرید این مکمل غذایی دشوار نیست - پیشنهادات فروشگاه های مختلف شیرینی پزی بسیار متنوع است. البته با توجه به بودجه کافی ، طلای واقعی نمی تواند ارزان باشد. تنها چیزی که باید به آن توجه شود کیفیت محصول ارائه شده است. همانطور که در بالا ذکر شد ، درصد فلز گرانبها در افزودنی باید حداقل 96 باشد. در غیر این صورت ، آنها سعی می کنند جعلی را با قیمت بالا به شما بفروشند. بنابراین ، شما نباید چنین خریدی را در فروشگاه های غیر تخصصی انجام دهید.

سنت های خاصی برای استفاده از طلا در آشپزی وجود دارد. در کشور ما ، کیک طلا ( کیک برج میلاد ) سرو بستنی با تزئینات طلا و تازگی فروش دونات، بستنی و استیک با طعم طلا. در هند ، آنها دوست دارند طلا را به الکل اضافه کنند. فرانسوی ها مخصوصاً شامپاین را با ذرات فلز گرانبها تزئین می کنند.

 

قهوه با تزیین طلا

 

این مکمل غذایی در آشپزی برتر یا هنگام ایجاد محصولات با کیفیت بالا استفاده می شود. به عنوان مثال ، شکلات با طلای خوراکی ، یا ودکا با طلای خوراکی ، که معمولاً به عنوان یک هدیه اصلی و گران قیمت خریداری می شوند.

 

آنها با طلای خوراکی تقریباً مانند سایر مواد افزودنی کار می کنند. اما این کار ، به دلیل ظرافت و هزینه بالای مواد ، مهارت های خاصی را می طلبد. ساده ترین راه این است که با طلا پودر شده کار کنید ، حتی شیرینی پز های تازه کار می توانند از عهده آن برآیند. برای کار با ورق های طلای خوراکی حداکثر دقت لازم است. چنین روکش روی سطحی از قبل مرطوب شده با آب اعمال می شود.

 

 ورق طلا روی غذا


از زمان های قدیم ، طلا عنصری از تجمل و رفاه محسوب می شده است. جواهرات طلا چشم نواز و تحسین برانگیز هستند.

شیرینی پزی ها در سراسر جهان عاشق تزئین دسرها ، نوشیدنی ها و غذاهای خود با برگ طلا هستند. به عنوان مثال ، در امارات متحده عربی ، نوشیدنی با افزودن تراشه های طلا بسیار محبوب است.طلای خوراکی بی بو و بی مزه است و فقط نقش زیبایی را ایفا می کند. از 96٪ طلای خالص با افزودن نقره (4٪) تشکیل شده است.   برگ طلا بسیار نرم است و نمی تواند به بدن آسیب برساند.


نه تنها بی ضرر ، بلکه مفید است! طلای خوراکی بدن را تمیز می کند و عملکرد سیستم قلبی عروقی و کبد را بهبود می بخشد.بدون تغییر از بدن دفع می شود. خواص تجمعی ندارد برگ طلا فضا را برای خلاقیت شما باز می کند: روی لعاب آینه ، کرم ، شکلات ، ماستیک بسیار زیبا به نظر می رسد.طلای خوراکی ظاهر یک دسر یا نوشیدنی را کامل و جلوه ای لوکس می بخشد.

 

ورق طلا روی کیک

 

طلای درجه یک افزودنی است که به طور گسترده در شیرینی پزی و آشپزی استفاده می شود. علیرغم این واقعیت که خود طلا یک محصول غذایی نیست ، به شکل ورق طلا خوراکی و تصفیه شده ، برای خوردن کاملاً بی خطر است ، که توسط گواهی کیفیت لازم برای چنین مواردی تأیید می شود.

ورق طلا به اشکال مختلف تولید می شود: ورق ، پودر و پوسته های مختلف. هر نوع آن برای تزئین انواع ظروف و نوشیدنی ها کاربرد خود را پیدا کرده است. به عنوان مثال ، از برگ طلا برای تزئین سطح شیرینی ، کیک ، دسر ، پودر و پرک استفاده می شود - به عنوان پودر شیرینی ، شکلات ، نوشیدنی.

طلا در ورق های ارائه شده در فروشگاه ما نه تنها با کیفیت بالا ، بلکه با شکل غیر استاندارد ورق 9x9 متمایز است ، که 25٪ بیشتر از 8x8 معمولی است ، که از نظر مالی بسیار سودآور است چشم انداز. در بین شیرینی پزهای حرفه ای بسیار فراتر از مرزهای کشور محبوب شده است و بنابراین Noris Gold Leaf یک رقیب شایسته دارد.

 

edible-gold.jpg


به یاد داشته باشید که فقط برگ طلای خوراکی تأثیر منفی بر بدن انسان نمی گذارد. علاوه بر این ،  ضد حساسیت ، بی مزه و بی بو است ، به این معنی که به هیچ وجه بر طعم و عطر طبیعی قنادی یا نوشیدنی تأثیر نمی گذارد. خواص مفید آن شامل بهبود عملکرد اندام های داخلی ، پاکسازی بدن ، بهبود روند هضم و جوانسازی است. اما این بدان معنا نیست که می توان آن را در قوطی یا ملحفه خورد. به عنوان یک قاعده ، حتی بزرگترین کیک برای بدست آوردن یک دکور طلایی غنی به مقدار کمی طلا نیاز دارد ، بنابراین لازم نیست نگران سلامتی خود باشید.

 

ورق طلا خوردنی

 

پیش از این، طلا transfersheet (ورق انتقال طلا) بود  تنها در رستوران ها بالا پایان برای تهیه وعده های غذایی لذیذ استفاده می شود. در حال حاضر تقریباً در همه جاهایی که نیاز به تهیه یک شاهکار شیرینی برجسته برای هر مناسبت خاصی وجود دارد استفاده می شود: کیک عروسی باشکوه ، قهوه با فوم طلا ، آب نبات با پودر درخشان.

 

نحوه استفاده از ورق طلا روی کیک

نحوه استفاده از ورق طلا روی کیک

ما به شما یک عکس-آموزشی "چگونه روی کیک را با ورق های طلایی بپوشانیم" از سرآشپز شیرینی استرالیایی فلیسیتی بوتلر ، بنیانگذار مدرسه شیرینی استرالیایی  Sugar Beakes Cakes ، ارائه می دهیم .
مواد:
کیک پوشیده از ماستیک ؛
ورق های برگ طلا ؛
کاسه کم عمق آب ؛
دستمال کاغذی.
برخی افراد ترجیح می دهند با دستکش نازک نخی کار کنند. این امر تا زمانی که شما تجربه کافی را نداشته باشید و در معرض خطر باقی گذاشتن اثر انگشت روی روکش طلا باشید ، منطقی به نظر می رسد. اما با گذشت زمان ، اگر بدون آنها برای شما راحت تر باشد ، می توانید آنها را رد کنید.

مرحله 1.

اطمینان حاصل کنید که روکش کیک کاملاً عاری از نشاسته و شکر اضافی باشد. با برس آنها را بردارید.

مرحله 2.

دستمال کاغذی را چندین بار تا کنید تا اندازه راحتی برای کار داشته باشید. آن را کمی با آب مرطوب کنید. مهمترین چیز این است که زیاده روی نکنید! اگر دستمال خیلی مرطوب باشد ، ماستیک را بیش از حد خیس می کند ، چسبناک می شود و استفاده از آن آسان نیست. نباید هیچ قطره آب روی ماستیک وجود داشته باشد! برای اینکه برگ طلا بچسبد ، کافی است سطح کیک را کمی با آب مرطوب کنید. اگر ناگهان بیش از نیاز کیک را خیس کردید ، فقط آب اضافی را با یک دستمال کاغذی خشک پاک کنید.

بهتر است نه تمام کیک ، بلکه مناطق کوچک را مرطوب کنید. به هر حال ، ما کیک را در یک زمان با طلا نمی پوشانیم ، بلکه مربع به مربع می پوشانیم. در حالی که روی یک تکه کیک کار می کنید ، بقیه خشک می شوند ، بنابراین خیساندن کل کیک فایده ای ندارد. یک قسمت کوچک از کیک را که کمی بزرگتر از یک ورق انتقال است مرطوب کنید.

کیک طلا

مرحله 3.

ورق انتقال را بردارید ، لبه پشت کاغذ را از سه طرف با ورق طلا برش دهید. این به این دلیل است که شما می توانید ورق های طلا را به یکدیگر و پایه کیک لمس کنید. در غیر این صورت ، با بیرون آمدن انتهای آزاد بستر ، انجام این کار دشوار خواهد بود و احتمال آسیب دیدن ورق های قبلی با همین انتها وجود دارد. در طرف چهارم ، ما بستر را قطع نمی کنیم ، ورق را برای آن نگه می داریم.

با یک حرکت دقیق ، یک برگ طلا روی ناحیه کیک مرطوب شده با آب قرار دهید ، ورق به سرعت می چسبد. ورق باید در یک حرکت صاف اعمال شود! آن را به آرامی صاف کنید ، اما فقط در یک جهت ، مراقب باشید ، ورق می تواند خیلی راحت بشکند! همه گوشه ها را صاف کنید. و فقط پس از آن پشت کاغذ را با دقت بردارید. لایه پشت را به آرامی جدا کنید ، مطمئن شوید که تمام ورق طلا به کیک چسبیده است. اگر ورق به طور ناگهانی چسبید ، پشت را در جای خود قرار دهید ، دوباره آن را صاف کنید و سپس دوباره به آرامی آن را بردارید.

مرحله 4.

ما به همان شیوه با ورق بعدی کار می کنیم. پشت اضافی را از 3 طرف قطع کنید. دوباره قسمت کوچکی از کیک را کمی بزرگتر از سطح ورق  طلا مرطوب کنید.

چرا باید یک تکه کیک را کمی بزرگتر از خود ورق مرطوب کنید؟ به یاد داشته باشید ، قبل از چسباندن اولین ورق ، منطقه را کمی بیشتر از ورق مرطوب کردیم؟ بنابراین ، در حال حاضر هنگام مرطوب کردن سطح برای یک ورق جدید ، منطقه در مجاورت ورق اول قبلاً خیس شده است و نیازی به لمس آن نیست ، در غیر این صورت خطر آسیب دیدن ورق قبلی را دارید.

ورق طلا را دقیقاً به لبه ورق قبلی می چسبانیم. سعی کنید بین ورق ها فاصله نگذارید. اگر ناگهان این اتفاق افتاد و یک فاصله سفید مزاحم بین ورق ها ظاهر شد ، ما کمی بعد آن را برطرف می کنیم.

مرحله 5.

بنابراین ، ما کل کیک را در یک دایره می چسبانیم. در پایان ، مساحتی کوچکتر از ملحفه های ما وجود خواهد داشت. لازم است یک ورق با اندازه دلخواه برش داده و آن را بچسبانید. تزیینات را دور نریزید ، طلا بسیار گران است و برای تزئین ما مفید خواهد بود. برای پوشاندن کل ارتفاع کیک ، به احتمال زیاد باید سطح دوم ورق ها را با سطح بالای کیک مرتب کنید.

 

tort_zolotoj_508701.jpg


قسمت بالا را به همان روش بچسبانید.
چسباندن ورق های طلا کار بسیار سختی است ، به خصوص اگر تجربه کمی دارید یا هیچ تجربه ای ندارید. دست ها می لرزند ورق ها به طور یکنواخت روی هم قرار نگرفته و شکاف های سفید باقی می ماند. با اینا چیکار کنیم؟ تکه های طلا را بردارید ، نوارهای باریک را از آنها جدا کنید ، کمی بزگتر تر از شکاف ها. در صورت خشک شدن ناگهانی شکاف ها به آرامی با آب مرطوب کنید. و نوارهای طلا را روی آنها قرار دهید ، انتهای آنها با ورق های طلایی که قبلاً چسبانده اید ، همانطور که باید ، همپوشانی دارد. بگذارید کیک به مدت یک ساعت خشک شود و بعد از یک ساعت طلای اضافی را با یک قلم مو ضخیم بردارید. این کار را فوراً انجام ندهید ، در غیر این صورت خطر آسیب شدید به پوشش وجود دارد.
فقط همین! اصل کار پیچیده نیست ، اما ورق های طلا بسیار ظریف هستند. در این مورد ، نکته اصلی تمرین و دستی مطمئن است.

 

طرز تهیه شیرینی کیسه طلا

طرز تهیه شیرینی کیسه طلا

 

تصور اینکه چند دستور العمل برای تهیه   شیرینی کیسه طلا  خوشمزه در حال حاضر وجود دارد دشوار است. در میان تنوع زیاد ، می توانید  شیرینی کیسه طلا  های مخملی شاداب و نازک ، را با آب معدنی ، آب پنیر ، ماست ، شیر و غیره تهیه کنید. با این حال ، محبوب ترین  طرز تهیه شیرینی کیسه طلا  نازک ساده با شیر است. شیرینی کیسه طلا   می توانند شیرین ، شور ، شکم پر یا در اشکال مختلف باشند.

امروز پیشنهاد می کنیم  شیرینی کیسه طلا  پر شده با مرغ آب پز ، قارچ سرخ شده و خیار ترشی را آماده کنیم. چنین پیش غذای جذاب و اشتها برانگیز مناسب میز مهمانی است ، تعطیلات را تزئین می کند و مطمئناً مهمانان را خوشحال می کند!

 

شیرینی کیسه طلا

مواد لازم برای تهیه شیرینی کیسه طلا 

شیر - 500 میلی لیتر ؛
نمک - بنا به ذائقه ؛
جوش شیرین - ½ قاشق چایخوری ؛
شکر - 1 قاشق غذاخوری قاشق؛
روغن نباتی - 2 قاشق غذاخوری ؛
تخم مرغ - 2 عدد ؛
آرد - 200-220 گرم.
مرغ (فیله) - 300 گرم ؛
قارچ - 270-300 گرم ؛
پیاز - 1 عدد متوسط ​​؛
روغن نباتی - 2-3 قاشق غذاخوری ؛
خیار ترشی (یا شور) - 100-150 گرم ؛
پنیر - 80-100 گرم ؛
شوید تازه - یک دسته کوچک ؛
سس مایونز برای مزه ؛
نمک ، فلفل - برای مزه

طرز تهیه شیرینی کیسه طلا  پر از قارچ و مرغ

شیرینی کیسه طلا

طرز تهیه دسر کیسه طلا


تخم مرغ ها را به آرامی با نمک بزنید تا پروتئین و زرده ترکیب شوند و کف سبکی ظاهر شود. شیر ولرم بریزید ، شکر را اضافه کنید. در این مورد ، ما خمیر را خیلی شیرین نمی کنیم ، زیرا شیرینی کیسه طلا با مواد نمکی پر می شوند.

آرد را با جوش شیرین مخلوط کرده و با الک کردن ، به تدریج به شیر اضافه کنید. با کار فشرده با یک همزن ، ما به یک ترکیب همگن و صاف و بدون توده دست می یابیم.

 

شیرینی کیسه طلا


روغن نباتی را بریزید ، مخلوط کنید. ما توده حاصل از یک قوام نسبتاً مایع را به مدت نیم ساعت در دمای اتاق می گذاریم.
پس از زمان مشخص شده ، خمیر را با ملاقه  در یک لایه نازک روی سطح ماهی تابه چرب شده و گرم پخش می کنیم. ما خمیر  شیرینی کیسه طلا را به روش سنتی آماده می کنیم: به محض قهوه ای شدن قسمت زیرین ، محصول را از طرف دیگر برگردانید و 20 تا 30 ثانیه دیگر روی سطح داغ نگه دارید. توصیه می شود خمیر های تازه پخته شده را با کره چرب کنید تا لبه ها نرم شوند.
آیا به این فکر می کنید که چگونه یک پیش غذا را به زیبایی سرو کنید تا هم خوش طعم باشد و هم اشتها آور؟ سپس قطعاً باید شیرینی کیسه طلا  شکم پر درست کنید. دستور العمل های این غذای محبوب در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد. بسته به نوع پر کردن ، می تواند پیش غذا ، دسر ، غذای اصلی باشد. برای سهولت ، این مقاله حاوی محبوب ترین دستور العمل های شیرینی کیسه طلا است.

 

شیرینی کیسه طلا

 

کیسه ها یکی از زیباترین روش های سرو یک غذای سنتی است. شما می توانید آنها را در دو نوع اصلی بپزید - شیرین و میان وعده ، جایی که پر کننده قرار می گیرد ، مانند گوشت ، قارچ یا سالاد. در خمیر کیسه ، دستور العمل فقط در مقدار شکر در هر 1 لیتر شیر متفاوت است.
چه چیزی خوشمزه تر از مرغ نرم ، پیاز طلایی ، پنیر معطر و پنکیک ترد در یک ظرف جمع آوری شده است؟ توصیه می کنیم کیسه های پر شده را طبق دستور با عکس برای صبحانه تهیه کنید. چنین رفتاری مطمئناً عزیزان شما را خوشحال می کند و روحیه خوبی را در صبح ایجاد می کند.

 

شیرینی کیسه طلا

 

قارچ ها را بشویید ، تمیز کنید ، به نوار برش دهید. پیاز را به مکعب خرد کنید.
در یک ماهیتابه خشک کنید تا رطوبت آزاد شود. مقداری روغن آفتابگردان ، پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا نرم شود.
قارچ ها را با نمک و فلفل طعم دهید ، به یک کاسه منتقل کنید و بگذارید تا سرد شوند.
فیله مرغ را بشویید ، به قطعات کوچک برش دهید و در آب نمک بجوشانید. برای گوشت خوش طعم ، توصیه می کنیم گیاهان و برگ بو را به مزه اضافه کنید. همچنین خوب است نصف پیاز را داخل آب مرغ بریزید.
پیاز را پوست بگیرید ، به مکعب خرد کنید. پیازها را در ماهیتابه سرخ کنید.
پنیر را روی یک رنده خوب رنده کنید.

فیله مرغ جوشانده را به دلخواه به مکعب ها یا نوارهای کوچک برش دهید.و با قارچ ها مخلوط کنید 
یک قاشق از قارچ و مرغ در وسط پنکیک آماده قرار دهید. روی آن را پنیر رنده شده بپاشید.
لبه ها را اوا از 2 طوف و بعد 2 دوطرف دیگر و طوری جمع کنید که روی مواد پر شده قرار گیرند.با روبانی از پیازچه ببندید(پیازچه را در آب داغ بزنید تا راحت شکل بگیرد) 
تمام پنکیک ها را پر کنید و بلافاصله روی بشقاب قرار دهید.
کیسه های پنکیک نه تنها یک میان وعده عالی هستند ، بلکه یک دسر خوشمزه نیز هستند. نکته اصلی این است که مواد مناسب برای پر کردن را انتخاب کنید.

شیرینی کیسه طلا

کاربر گرامی برای شیرینی کیسه طلا  ، طرز تهیه دسر کیسه طلا و طرز تهیه کیسه طلا خوراکی مقاله کیسه های پنکیک قرمز سورپرایز یلدا را بخوانید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی با خامه قنادی

در


کیک لایه‌ای مغز لیمویی یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ ها و دسرهایی می باشد که می‌توانید در یک عصرانه با چای میل نمایید. زمان آماده سازی برای کیک لایه‌ای مغز لیمویی ۷۰ دقیقه  و زمان پخت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد.طرز تهیه این کیک در ادامه مطلب  برای 8 نفرآمده است:

مواد لازم برای تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی

آرد ۱۱۰ گرم
نشاسته ذرت۴۰ گرم
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۱۵۰ گرم
وانیل یک‌هشتم قاشق چای خوری
شیر گرم ۶۵ گرم
روغن مایع ۱۰ مایع
برش های لیمو به مقدار لازم برای تزئین
خامه قنادی کاله فرم گرفته ۳۰۰ گرم
مواد کرم لیمو
نشاسته ذرت ۷۰ گرم
آب ۳۲۰ گرم
شکر ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
آب لیمو ترش تازه ۶۰ گرم
کره ۳۰ گرم

مراحل آماده‌سازی

ابتدا کف سه قالب گرد ۱۷ سانتی‌متری را کاغذ روغنی انداخته و کنار بگذارید. آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را الک نمایید ، زرده و سفیده‌های تخم‌مرغ را از هم جدا کرده و  زرده‌ها را همراه با شکر و وانیل کمی با همزن برقی مخلوط کنید، حال شیر گرم را اضافه نمایید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط زرده و شکر کاملا سفید و سبک شوند، روغن مایع را نیز اضافه کنید و هم بزنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا کاملا" فرم بگیرد (بیش از اندازه نزنید زیرا سفیده کف می‌کند و بافت شیرینی را از بین می‌برد) سفیده‌های فرم گرفته را به مخلوط زرده و شکر اضافه کرده و نیمه مخلوط نمایید، سپس آرد، بیکینگ پودر ونشاسته را روی مواد، الک کرده و دورانی هم زده و مواد را به طور کامل با هم مخلوط نمایید.

طرز تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی 

فر را رویدمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. مواد را داخل قالب‌ها به طور مساوی بریزید و  حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار در فر گرم شده بگذارید . حالا ۱۰۰ گرم از خامه ای که آماده کرده اسد  را با کرم مخلوط نمایید و روی لایه‌های کیک بمالید و بعد با مابقی خامه سطح و دیواره های کیک را به صورت نامنظم پوشش داده و با برش‌های لیمو تزئین نمایید.

طرز تهیه کرم لیمو

نشاسته ذرت، آب سرد، شکر و زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط کرده و روی شعله ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا شکر حل شود و بوی خامی نشاسته ذرت از بین برود و مواد غلیظ شوند. سپس آب لیموترش و کره را اضافه نموده و بگذارید تا مواد غلیظ‌ تر شو ند کرم رادر ظرف دیگری بریزید و روی ظرف را با نایلون بپوشانید تا همزمان خنک شود و رویه نبندد.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کیک فرانکشتاین

در

کیک تولد شکل دار برای تولد فرزندان و حتی برای مهمانی هایی که در آن کودکان هستند می توانید کیک فرانکشتاین بپزید

این نوع کیک ها می توانند کودکان را هیجان زده کرده و تولد آن ها را خاطره انگیز کنند.

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا نیز یکی از برنامه های محبوبی است که بیشتر کودکان آن را دیده اند. یکی از شخصیت های این انیمیشن فرانکشتاین نام دارد. در این جا می خواهیم به شما نحوه  درست کردن کیک که به شکل فرانکشتاین را آموزش دهیم. امیدوارم لذت ببرید.

طرز تهیه کیک شکری با فوندانت خامه پنیری

یک عدد کره ی بدون نمک که در دمای اتاق آب شده باشد

یک فنجان شکر دانه ریز

1 عدد تخم مرغ

یک و نیم قاشق چای خوری وانیل

نصف فنجان خامه ترش

دو و یک چهارم فنجان آرد و مقداری برای تزئین

یک قاشق چای خوری بکینگ پودر

نصف قاشق چای خوری نمک

مواد لازم برای تهیه خامه پنیری

6 قاشق غذا خوری کره ی بدون نمک که با دمای اتاق آب شده است

250 گرم پنیر خامه ای

4 فنجان شکر

یک قاشق چای خوری وانیل

یک پنس نمک

طرز تهیه کیک فرانکشتاین

آموزش تصویری و گام به گام طرز تهیه کیک فرانکشتاین 

فر را روی دمای 350 درجه روشن کنید تا گرم شود. مقداری روغن زیتون را به دورن ظرفی که می خواهید کیک را در آن درست کنید اسپری کنید و یا می توانید از کاغذ های روغنی استفاده کنید تا کیک به ظرف نچسبد و به راحتی از ظرف جدا شود.

در یک کاسه ی بزرگ، کره و شکر را با یک دیگر با همزن آنقدر مخلوط کنید تا یک دست و کرم مانند شوند. تخم مرغ، وانیل و خامه ترش را اضافه کرده و با یک دیگر آنقدر مخلوط کنید تا صاف و یک دست شود و خامه شکل شود.

در یک کاسه متوسط، آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را با یک دیگر مخلوط کنید. شکر مخلوط شده را به آرامی به آرد مخلوط شده اضافه کنید تا یک دست شود. مقداری آرد روی دست های خود بپاشید و خمیر به دست آمده را به آرامی درون ظرفی که می خواهید درون آن کیک را درست کنید بگذارید و درون آن پهن کنید.

آن را برای مدت 15 دقیقه درون فری که از قبل گرم کرده بودید قرار دهید. نگذارید روی آن قهوه ای شود و یا زیاد بپزد.

طرز تهیه خامه روی کیک

در یک کاسه ی متوسط، کره و پنیر خامه ای را با یک دیگر مخلوط کنید تا صاف و یک دست شوند. شکر، وانیل و نمک را اضافه کیند و دوباره تا صاف و یک دست شدن مخلوط آن را هم بزنید. در این مرحله رنگ سبز خوراکی را به خامه اضافه کرده سپس آن را روی کیک بریزید و اجازه دهید که سفت شود و خودش را بگیرد. بعد از این که خامه روی کیک خودش را گرفت آن را به شکل مربع های یک اندازه برش دهید. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه مکعب های سبز خود را به شکل فرانکشتاین دربیاورید.

مواد لازم برای صورت کیک فرانکشتاین

برای قسمت صورت فرانکشتاین کیکی ما لازم است آبنبات های ژله ای سیه رنگ، آبنبات های دراژه ای سیاه استوانه ای و آب نبات های چشمی شکل تهیه کینم.

پنج تا شش آبنبات ژله ای را در قسمت بالای شیرینی خود می چینیم. این ها مو های کیک فرانکی خواهند بود. می توانید برای این که آبنبات ها به خوبی کنار یک دیگر قرار بگیرند و به یک دیگر بچشبند مقداری آن ها را با آب خیس کنید.

چشم های آبنباتی را کمی پایین تر از مو های فرانکی قرار دهید تا چشم ها نیز درست شوند. برای دهان یا ابرو ها از دراژه های سیاه رنگ استفاده می کنیم.

بعد از موها، چشم ها، ابرو ها و دهان، نوبتی هم که باشد نوبت دست های فرانکی است. برای دست های فرانکی لازم است از مارشمالو های کوچک استفاده کنیم. یکی از آن ها را برداشته به درون کیک فشار دهید. برای دست دیگر هم همین کار را انجام دهید. فرانکشتاین ما آماده است. امیدوارم از آن لذت ببرید. 

در سیارک بخوانیم:

طرز تهیه چیز کیک یخچالی 

کیک یخچالی ساده 

درست کردن کیک ارزان طلا 

کیک جادویی با کاسترد 

کیک کشمشی و سس کارامل 

کیک انار، شکلات و فندق مخصوص شب چله 

طرز تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی با خامه قنادی 

چیز کیک ویلی با کرمفیل 

کیک سیب

نظرات

در ادامه بخوانید...