10 هک زندگی که آشپزی سریع تر و جالب تر خواهد شد

در
10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
بعضی اوقات ، برای پخت و پز و آشپزی ، باید وقت زیادی را صرف کنید و گاهی اوقات نتیجه همیشه خوشحال کننده نیست . اگر از این 10 هک زندگی استفاده کنید ، آشپزی به نظر سرگرمی هیجان انگیزی می رسد و علاوه برسرگرمی همه ی غذا ها ، حتی آشناترین ظروف جدید به نظر می آیند.

 

10 هک زندگی که با آنها آشپزی سریع تر و جالب تر خواهد شد

 

1. کباب های داخل فر

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
کباب مرغ  \ عکس
 
همانطور که مشخص است برای صرفه جویی در وقت ، می توانید کباب های گوشتی را با قرار دادن مواد داخل قالب کیک در فر بپزید. و پس از 30-40 دقیقه ، آبدار ، معطر ، با پوسته ظریف طلایی ، می توان آنها را سرو کرد ، با بهره گیری از طعم شگفت انگیز.
 

 

2. انجماد

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
پیاز را یخ زده کنید.  \ عکس
 
بعضی اوقات اتفاق می افتد که هنگام پختن این یا آن ظرف ، یک پیاز و هویج اضافی خرد شده وجود دارد. چه کار باید کرد، حیف است که آن ها را دور بریزید ، و شما نمی خواهید اسراف کنید؟ برای یخ زدن! بله ، سبزیجات خرد شده را به فریزر بفرستید ، ابتدا آنها را به در ظرف پلاستیکی منتقل کنید ، محکم با فویل بپوشانید و بعد از دو ساعت ، آنها را به یک کیسه یا ظرف بسته بندی شده منتقل کنید. باور کنید ، دفعه دیگر که به پیاز / هویج خرد شده (و شاید همه با هم) احتیاج دارید ، دقیقاً می بینید که چقدر قابل استفاده هستند ، در نتیجه زمان بیشتری را هم برای برش بیشتر صرفه جویی می کنید.
 
10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
هویج را یخ زده کنید.  \ عکس
 

 

3. تخم مرغ را به روش جدید آماده کنید

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
تخم مرغ های سرخ شده در حلقه های پیاز.  \ عکس
 
آیا شما تخم مرغ برای صبحانه یا میان وعده را دوست دارید؟ پس این ترفند کوچک برای شما مناسب است. یک پیاز بزرگ را پوست کرده، آنرا خرد و به حلقه های ضخیم برش دهید ، در حدود 0.5-1 سانتی متر. ماهی تابه را با روغن چرب کنید و تعداد مورد نیاز حلقه های پیاز را تا انتهای آن برش زده و در تابه بچینید و سپس یک تخم مرغ را در هر یک از آنها بشکنید ، این به جلوگیری از انتشار پروتئین در تمام سطح کمک می کند. پس از آماده شدن ، آنرا در بشقاب سرو كنید و (برای كسانی كه دوست ندارند) پیاز را به دقت جدا كنید.
 

 

4- تخم مرغ در فر

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
تخم مرغ ها را در فر بپزید.  \ عکس
 
یکی دیگر از روشهای بسیار غیرمعمول برای پختن تخم مرغ ، پخت آنها در فر است! این هک زندگی صد در صد مورد استقبال خانم های خانه دار است که به تعداد زیادی تخم مرغ آب پز احتیاج دارند.
به ورق پخت پوشیده با حوله مرطوب و تخم مرغ نیاز خواهید داشت که باید نیم ساعت آن را با فر که از قبل گرم شده 160 درجه باشد ، در بالای آن بگذارید.
 

 

5. کباب مرغ وقتی عجله دارید

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
 این ایده را دوست دارید؟  \ عکس
 
عاشق مرغ سوخاری هستید ، اما از برش دادن گوشت خسته شده اید؟ این هک زندگی وظیفه شما را آسان می کند.
چند سینه مرغ را به طور افقی کنار هم بگذارید، سیخ های چوبی را رد کنید. و سپس با یک چاقو تیز شده و به صورت عمودی برش بزنید. این روش نه تنها آماده سازی پخت را تسهیل می کند ، بلکه زمان پخت و پز را نیز کاهش می دهد ، زیرا قطعات یکنواخت و برابر شده و برای سرخ کردن آنها به همان تعداد دقیقه زمان نیاز است.
 

 

6. از روغن اضافی خلاص شوید

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
ما اینگونه از روغن اضافی خلاص می شویم.  \ عکس
 
برای جلوگیری از چرب شدن شیرینی ها ، به خصوص مافین ها ، یک خلاص شدن از روغن اضافی برنج خام را به ته هر قالب اضافه کنید. بلافاصله روغن اضافی را جذب می کند و از این طریق مقدار آن را روی خمیر کاهش می دهد.
 

 

7. ما همزمان چند غذا را در یک ظرف می پزیم

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
سه در یک  \ عکس
 
هنگامی که زمان کم است ، و کسی می خواهد آشپزی بیشتر و خوشمزه تر کند ، ایده های درخشان با عجله به شما کمک می کند تا آشپزی را تسهیل کند. بنابراین ، ما یک ورقه پخت را می گیریم ، آن را با فویل می پوشانیم و ، فویل را به قسمت هایی تقسیم می کنیم (2-3) ، بسته به خواسته شما ، طرف های فویل را تشکیل دهید ، بخش هایی را بسازید که هر یک از آنها به صورت جداگانه می تواند سبزیجات ، سیب زمینی ، گوشت ، قارچ ، تکه های ماهی را تهیه کند. و خیلی بیشتر
 

 

8. چگونه مرغ را نازک برش بزنید.

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
فیله را ریز خرد کنید.  \ عکس
 
برای برش نازک سینه و فیله مرغ ، باید آن را به مدت 10-15 دقیقه در فریزر قرار دهید. پس از آن ، به راحتی برش یا برش هایی به هر ضخامت که می خواهید، بزنید.
 

 

9. روش سریع برای پخت سیب زمینی

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
از خوشمزگی انگشتان خود را لیس می زنید.  \ عکس
 
برای صرفه جویی در وقت پخت سیب زمینی ، لازم است آن را به طور کامل شستشو دهید ، آن را روی یک حوله کاغذی خشک کنید و سپس ، به دو قسمت نصف کنید، پوست نکنید ، سیب زمینی ها را روی یک ورقه پخت را با روغن زیتون (یا هر نوع دیگر) از سمت پوست قرار دهید. نمک درشت بپاشید ، و در فر را از قبل گرم شده به مدت نیم ساعت با 200 درجه گرم کنید.
 

 

10. اسپاگتی / ماکارونی را در یک قابلمه بپزید

10 هک زندگی که با آنها پخت و پز  سریع تر و جالب تر خواهد شد
اسپاگتی یا ماکارونی را در یک قابلمه بپزید.  \ عکس
 
شما می توانید اسپاگتی را نه تنها در  قابلمه ، بلکه در یک تابه با عمق زیاد نیز طبخ کنید. این روش با این واقعیت که نیازی به صبر کردن تا زمانی که آب جوش بیاید، ندارد. با خیال راحت می توانید ماکارونی ها را درون آب سرد بریزید ، و ماکارونی را روی حرارت متوسط ​​پخت و پز کنید تا زمانی که آماده شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

صبحانه سالم بخش اول

در

سال تحصیلی جدید را با صبحانه ای سالم شروع کنید.

بیدار کردن بچه ها برای رفتن به مدرسه در صبح به اندازه ی کافی گیج کننده است و مجبور کردن بچه ها برای خوردن صبحانه ای سالم در آن صبح زود می تواند بزرگترین چالش باشد. اما این موضوع به قدری مهم است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

کریستی کینگ، استاد بهداشت عمومی و متخصص ارشد تغذیه کودکان در بیمارستان کودکان تگزاس می گوید:

تغذیه کردن بچه هایتان با یک صبحانه سالم، مواد مغذی که برای توجه کردن و یادگیری لازم دارند را برای مغز آن ها فراهم می کند.

اطمینان حاصل کنید که آن ها صبحانه را به خوبی میل می کنند زیرا به آن ها برای رسیدن به موفقیت کمک خواهد کرد.

ده دستور صبحانه سریع و سالم برای افراد پر مشغله 

صبحانه مناسب برای کودکان

مقالات متنوعی، از مزایای صبحانه سالم برای بچه ها پشتیبانی می کنند. یک تحلیل در سال 2013 از 36 تحقیق منتشر شد که نشان می داد، کسانی که به طور منظم صبحانه می خورند بیشتر احتمال دارد رفتارهایی مانند: توجه کردن، هوشیار بودن و قادر به متمرکز بودن در مدرسه را از خود نشان بدهند.

تجزیه و تحلیل مشابهی نتیجه گرفت که خوردن صبحانه با بهبود عملکرد مدرسه، شامل نمرات بهتر و امتیازات تستی در ارتباط است.

همچنین سایر تحقیقات دریافتند، کودکانی که به طور معمول صبحانه می خورند، به طور کلی تمایل دارند تا رژیم غذایی سالم تری داشته باشند و کمتر احتمال دارد به اضافه وزن دچار شوند.

یک صبحانه سالم چگونه است؟

شما باید اطمینان حاصل کنید صبحانه دست کم دارای دو ماده ی مغذی است: پروتئین اندک و فیبر.

کینگ می گوید: ترکیب این دو مورد به کودک شما کمک می کند احساس سیری کند و سطح قند خون او را ثابت می کند پس کودک می تواند بهتر تمرکز کند و انرژی بیشتری خواهد داشت.

منبع خوب پروتئین شامل: ماست، آجیل و دانه ها (شامل روغن دانه ها)، تخم مرغ و پنیر کم چرب یا قسمت کمی از پنیر می شود. برای فیبر بر میوه و سبزیجات و غلات (مانند: نان ترد گندم ،بلغور جو دوسر یا کل دانه های غلات) تمرکز کنید.

بهترین صبحانه برای دانش آموزان چیست؟ 

۵ اتفاق بد برای دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خورند 

آنچه که شما می خواهید از آن اجتناب کنید تغذیه کردن کودک تان با یک صبحانه مملو از شکر است.

منابع غذایی حاوی غلات و حبوبات شکر دار (برخی از محصولاتی که به بازار عرضه می شوند و برای بچه ها شکری بیشتر از شکر لازم برای یک وعده نسبت به خوردن یک وعده بیسکویت دارند) صبحانه قهوه خانه ها و شیرینی ها شکر فراوان دارند و مناسب نیستند. صبحانه هایی را پیدا کنید که از غلات متفاوت تشکیل شده باشند و حاوی حداقل شکر اضافه شده باشند که هر چه شکر کمتر باشد بهتر است، نباید در هر وعده بیشتر از 8 گرم باشد. اگر نیاز دارید به صبحانه ای که شیرین نیست کمی شیرینی اضافه کنید، بهتر است میوه های تازه را به جای چیزهای شکری دیگر با آن ترکیب کنید.

دستور تهیه یک صبحانه پنیری ساده و خوشمزه 

ماسالا پوری صبحانه سبزیجات خوشمزه و ساده هندی 

می توانید به سادگی آب میوه را بگیرید و از آن استفاده کنید اما آکادمی سلامت کودکان آمریکا پیشنهاد می کند که بهتر است کودکان، به جای نوشیدن آب میوه، میوه ها را بخورند. امی کیتینگ، متخصص تغذیه می گوید:

وقتی که آب میوه را می نوشید خیلی راحت تر است که کالری بیشتری را نسبت به وقتی که میوه را می خورید وارد بدن خود کنید.

همچنین میوه ها حاوی فیبر هستند و این در حالی است که آب میوه فیبر ندارد.

مطابق با جدیدترین دستورالعمل AAP، کودکان در سنین 4 تا 6 سال نباید در روز بیشتر از 4 تا 6 اونس (115 تا 165 گرم یا 115 تا 165 سی سی) آب میوه بنوشند. آن هایی که سن شان 7 سال و بالاتر است، نباید از 8 اونس (تقریبا 225 گرم) بیشتر بنوشند. اگر بچه شما اضافه وزن دارد، پیشنهاد می شود اصلا به او آب میوه ندهید.

ادامه مطلب که حاوی نکاتی مهم برای تهیه ی یک صبحانه سالم است را در بخش دوم دنبال کنید.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

صبحانه سالم بخش دوم

در

در بخش اول این مقاله (صبحانه سالم بخش اول )نکاتی در مورد فواید صبحانه برای بچه ها بیان شد. در این بخش نیز راهکارهایی برای آماده کردن صبحانه و صرفه جویی در وقت و زمان بیان می شود. تا آخر با ما همراه باشید.

نکاتی برای آماده کردن صبحانه در زمانی که عجله دارید

با کمی برنامه ریزی، تغذیه کردن بچه هایتان با یک صبحانه ی سالم قبل از رفتن به مدرسه نیازی به سحر خیزی بیش از حد ندارد. چندین گام وجود دارد تا شما صبحی معمولی بسازید و اوضاع راحت تر پیش برود و بچه هایتان را تغذیه شده به مدرسه بفرستید.

کارهای اضافی

اگر در آخر هفته ها وقت اضافی دارید، دسته ای از غذاهای صبحانه را بپزید و فریز کنید. در این صورت می توانید فقط آن ها را در طول هفته بیرون بیاورید، در مایکرو ویو قرار دهید و نوش جان کنید. توبی امیدر، نویسنده ی "آمادگی وعده های غذایی هوشمندانه برای مبتدیان" می گوید: برخی از مواد غذایی مورد علاقه اش برای فریز کردن شامل موارد زیر است:

کوفته های تخم مرغ: تخم مرغ را با پنیر و سبزیجات مخلوط کنید و از آن ها کوفته بسازید، سپس آنها را در یخچال یا فریزر ذخیره کنید و در طول هفته از آن ها استفاده کنید.

یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن 

دستور تهیه یک صبحانه پنیری ساده و خوشمزه 

پنکیک: در هر زمانی که پنکیک درست کردید، چندین پنکیک اضافی درست کنید و آن ها را در فریزر قرار دهید.

 (در دستور پخت پنکیک تان حداقل نصف آرد را با آرد غلات جایگزین کنید تا فیبر موجود در پنکیک افزایش یابد).

یخ ها را در فر توستر یا مایکرو ویو آب کنید، سپس آن را با کره ی دانه ها چرب کنید یا با ماست بپوشانید و میوه های تازه بر روی آن قرار دهید.

پک نوشیدنی ها: نوشیدنی هایی که خودتان درست کرده اید را در پاکت های پلاستیکی در فریزر ذخیره کنید. در صبح برای ساخت یک نوشیدنی سالم، کافی است یکی از آن ها را در مخلوط کن خالی کنید و با مقداری شیر یا ماست ساده مخلوط کنید.

بهترین صبحانه برای دانش آموزان چیست؟ 

۵ اتفاق بد برای دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خورند 

آمادگی در شب قبل

امیدر می گوید: من میز صبحانه را می چینم، اگر بخواهم چیزی مانند پنکیک یا کلوچه درست کنم، همه ی مواد خام آن را از پیش آماده می کنم. حتی همه ی ماهیتابه ها و ظروف آشپزی را هم آماده می کنم. اگر من بتوانم به آشپزخانه بروم و بلافاصله شروع به پختن کنم، این کار زمان زیادی را برای من صرفه جویی می کند. ترفند های دیگر شب قبل از صبحانه شامل موارد زیر است:

ساخت جو یک شبه: یک دوم فنجان جو، یک دوم فنجان شیر (لبنیات، دانه یا سویا) و یک دوم فنجان ماست (اگر دوست داشته باشید) را با هم مخلوط کنید و در شیشه های تکی قرار دهید و شب آن را در یخچال قرار دهید. در صبح، فقط آن را هم بزنید و در مایکرو ویو آن را حرارت بدهید.

ده دستور صبحانه سریع و سالم برای افراد پر مشغله 

صبحانه مناسب برای کودکان

چگونه روز خود را با خوردن یک صبحانه سالم به درستی شروع کنیم 

آماده کردن یک سری از چاشنی ها (آجیل، میوه های خشک شده، دانه ها و انواع توت ها): آن ها را در ظروف جداگانه ذخیره کنید. در صبح، کودکان تان می توانند مطابق علاقه خودشان غلات، بلغور جو دوسر یا ماست مورد نظر خود را با هم ترکیب کنند.

میوه ها و سبزیجات تازه را برش بزنید: سبزیجات و میوه های خرد شده یا تکه تکه شده داشته باشید. در این صورت اگر بخواهید غلات، نیمرو تخم مرغ یا پنکیک کره ای را با مواد مغذی مخلوط کنید، زیاد وقت شما را نمی گیرد.

وعده ی غذایی ترکیبی

کیتینگ می گوید: اگر بچه های شما ادعا می کنند از غذاهای صبحانه متنفر هستند، مشکلی نیست، به آن ها اجازه بدهید غذاهای جایگزین را انتخاب کنند.

 از نظر غذایی هیچ دلیلی وجود ندارد که شما در صبحانه به غلات، تخم مرغ و تست نیاز دارید.

با این وجود او پیشنهاد می کند، همیشه از میوه های تازه و یا یخ زده (بدون اضافه کردن شکر) استفاده کنید. بچه ها به اندازه ی کافی میوه نمی خورند و خیلی ساده است که آن ها را با موز یا یک سیب به مدرسه بفرستید. می توانید همراه با میوه یکی از موارد سالم زیر را نیز قرار دهید:

نصف پنیر کبابی با نان گندم سبوس دار.

هوموس و سبزیحات با نان پیتا.

یک بخش کوچک از باقیمانده ی شام دیشب. 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه کتلت مرغ بادمجان

در
طرز تهیه کتلت مرغ بادمجان
در این پست آشپزی کتلت مرغ و بادمجان را می نویسم که بسیاز لذید و خوشمزه است. کلا کسانی که بادمجان دوست دارند می دانند که بادمجان به هر غذایی که اضافه شود باعث خوشمزه تر شدن آن غذا می شود. در ضمن کتلت مرغ بادمجان بخاطر نداشتن سیب زمینی رژیمی است. برای پختن کتلت های مرغ بادمجان به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

 

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ بادمجان

200 گرم  مرغ چرخ کرده
2 بادمجان متوسط  
1 عدد تخم مرغ
1 عدد پیاز
1 عدد فلفل دلمه ای کوچک
1 دسته شوید
1/2 قاشق غذاخوری آرد
نمک ، فلفل سیاه برای طعم دادن
آرد سوخاری
روغن برای سرخ کردن
 

 

طرز تهیه کتلت مرغ بادمجان

1. بادمجان ها را به مکعب های متوسط ​​ریز کرده بشویید ، خشک کنید. سپس نمک بزنید و بگذارید و به مدت 30 دقیقه بماند تا آب بیندازد . سپس آبکشی کنید.
 
2. پیاز پوست کرده و بشویید ، پیاز را به 4 قسمت خرد کنید. فلفل دلمه ای را بشویید ،تخم های فلفل را خارج کنید. شوید را بشویید ، خشک کنید و ریز خرد کنید. پیاز ، بادمجان و فلفل را از طریق چرخ گوشت رد کنید. مایعات اضافی را خالی کنید.
 
3. در یک کاسه ، مرغ چرخ کرده ، بادمجان خرد شده ، فلفل ، پیاز ، شوید خرد شده ، تخم مرغ را مخلوط کنید. با نمک و فلفل مخلوط را مزه دار کنید.

 

4- آرد را به کل مخلوط اضافه کرده و دوباره ورز دهید.
 
5- با یک دست مرطوب مقداری گوشت چرخ کرده را برداشته ، در آرد سوخاری ها بغلطانید ، در کف دست شکل دهید.
 
6. هر دو طرف را روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید
 
7. کتلت مرغ بادمجان آماده است. بفرمایید نوش جان

نظرات

در ادامه بخوانید...

فینگر نودل سیب زمینی

در

فینگر نودل سیب زمینی

فینگر نودل سیب زمینی یکی از دستور العمل های آشپزی مورد علاقه من در تمام دوران بوده و هست. همیشه مادر بزرگم زمانی که اعلام میکرد، قصد دارد فینگر نودل سیب زمینی را برای ناهار آماده کند، خانواده دور میز آشپزخانه روی نیمکت های چوبی قدیمی جمع شده بودند و به محض این که اولین سری با رنگ طلایی-قهوه ای مورد نظر از تابه بیرون می امد ، آنها را داخل یک بشقاب در وسط میز می گذاشت ، بنابراین همه با حرص و اشتیاق فینگر نودل سیب زمینی را با دست می خوریم ، هر چقدر آنها گرم و چرب بودند، خوشمزه تر بودند. اگر سیب زمینی را دوست دارید، این دستور العمل برای شما است. فینگر نودل سیب زمینی به عنوان یک غذای جانبی برای هر نوع وعده غذایی و با یک کاسه سالاد و سس بسیار مناسب سرو می شود.

مواد اصلی آرد چاودار یا آرد گندم یا سیب زمینی و تخم مرغ است.

مواد لازم برای تهیه فینگر نودل سیب زمینی

مواد لازم برای 4 به عنوان یک غذای جانبی یا میان وعده

750-800 گرم سیب زمینی جوش خورده

75 - 100 گرم آرد همه منظوره (در صورت نیاز) ، اضافی برای پاشیدن روی تخته (یا استفاده از سمولینا)

نمک

جوز هندی تازه رنده شده

1 عدد تخم مرغ بزرگ

کره را برای سرخ کردن صاف کنید

طرز تهیه فینگر نودل سیب زمینی

سیب زمینی ها را بخارپز کرده و یا جوشانده تا نرم شود ، تا حد ممکن گرم شود . سیب زمینی ها را له کنید و سپس بگذارید حداقل 15 دقیقه خنک شود.

 

آرد ، نمک ، جوز هندی و تخم مرغ را اضافه کنید و همه چیز را به آرامی با یک چنگال مخلوط کنید (برای طعم دادن به آن نمک را فراموش نکنید)! به سرعت با دست با هم مخلوط و خمیر سیب زمینی را کمی ورز دهید ، هر چه کمتر، بهتر است.

 

بلافاصله ورز دادن آن را ادامه دهید (خمیر در غیر این صورت چسبناک می شود): یک مشت آرد را روی صفحه بریزید و رول هایی که حداقل ضخامت انگشت شست و به طول 8-10 سانتی متر (3-4 اینچ) دارند را آماده کنید.

 

کره تفت داده شده را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید و شوپالا Schoppala را روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید تا طلایی قهوه ای شود. مطمئن باشید که آنها را با دقت چندین بار چرخانده اید. بیرون بگذارید و چربی بیش از حد  را با حوله کاغذی بگیرید) و

از خوردن این فینگر نودل سیب زمینی یا شوپالا یا به هر اسمی که دوست دارید، بنامید  لذت ببرید!

پیوست:

شوپالا Schoppala، شوپف نودل (آلمانی ؛ جمع Schupfnudeln ) که به آن Fingernudel ( ماکارونی انگشتی ) نیز می گویند ،(من خودم می گویم فینگر نودل سیب زمینی) نام نوعی رشته فرنگی ضخیم در غذاهای آلمانی و اتریشی است ، شبیه به گنوچی gnocchi ایتالیایی که بصورت بین المللی تر شناخته شده است. آنها اشکال مختلفی به خود می گیرند و در مناطق مختلف می توان به آنها با انواع مختلفی اشاره کرد. آنها معمولاً از آرد چاودار یا گندم و تخم مرغ تهیه می شوند. از زمان شناخته شدن سیب زمینی با سیب زمینی تهیه شده است. به شکل سنتی از طریق شکل دادن با دست آماده می شود. آنها غالباً به عنوان یک غذای خوش طعم با سوسیس سرو می شوند اما در کنار غذاهای شیرین نیز سرو می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه گنوچی کدو تنبل

در
gnocchi خانگی یک داستان کاملا متفاوت دارد. تفاوت عظیم از آنجا است که من سیب زمینی را خیلی دوست دارم ، من عاشق (عشق!) این بالش های کوچک یک اندازه  برای همیشه و همیشه خواهم بود!
گنوچی این غذای ایتالیایی به محض این که تصمیم بگیرید آماده است. شما خیلی سریع متوجه خواهید شد که اضافه کردن آرد بیشتر باعث افزایش کارایی خمیر می شود ، اما نکته منفی این است که آرد بیشتر، باعث می شود که گنوچی خیلی متراکم و سفت باشد. می توانید بگویید توپ لاستیکی ؟
چه کسی گفته ، گنوچی فقط باید از سیب زمینی درست شود؟ به اطراف نگاه کنید ، کتابهای آشپزی و منابع دستور العمل آنلاین نه تنها تغییرات بی شماری را ارائه می دهند ( دستور العمل های انگلیسی / دستور العمل های آلمانی ) با سبزیجات ،گیاهان و مواردی از این قبیل ، حتی در مواردی که می خواهید استفاده کمتری از سیب زمینی داشته باشید ، همه در آنجا وجود دارد. گزینه ها بی پایان است.
 
چرا تنوع الهام بخش فصلی را امتحان نمی کنید؟ از آنجا که کدو تنبل در حال شلوغ کردن قفسه های مواد غذایی من در آشپزخانه شده است، من شانس خود را برای آشپزی gnocchi با کدو تنبل امتحان کردم. این بار بدون سیب زمینی اما با رنگ نارنجی و روشن زیبا است. من برای دومین بار در دو هفته آنها را آماده کردم ...

 

مواد لازم برای تهیه گنوچی کدو تنبل

مواد لازم (برای 2):
1 عدد کدو تنبل (پوره 450 گرم)
نمک دریا
1 عدد زرده تخم مرغ بزرگ
100 گرم آرد همه منظوره (بیشتر در صورت نیاز) ، اضافی برای پاشیدن روی تخته کار
جوز هندی تازه
50-75 گرم کره
15-20 برگ مریم گلی متوسط
فلفل سیاه تازه خرد شده
پارمسان ، تازه رنده شده
اختیاری: دانه کدو تنبل و ریز خرد شده

 

طرز تهیه گنوچی کدو تنبل

اجاق گاز را تا 200 درجه سانتیگراد (390 درجه فارنهایت) گرم کنید. کدو تنبل را شسته و خشک کنید. با استفاده از بزرگترین چاقوی خود ، آن را به نصف برش دهید و ساقه و دانه ها را دور بریزید. من از قاشق استفاده می کنم که باعث می شود تمام الیاف و دانه ها نسبتاً آسان جدا شود. کدو را با برش هایی به ضخامت انگشت خرد کرده و روی یک سینی پخت پراکنده کنید.کمی نمک دریایی بپاشید و به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود در فر (وسط) کباب کنید.
 
کدو تنبل داغ را با گوشت کوب له کنید. اگر از کدو تنبل کوچک استفاده کرده اید ، پوست نرم شده و می تواند با پوره مخلوط شود. قطعات بزرگتر پوستی را که در برابر فرایند خرد کردن مقاومت می کنند جدا کنید. بگذارید حدود 15 دقیقه خنک شود.
 
زرده تخم مرغ و آرد را اضافه کنید ، سپس پوره را چاشنی بزنید تا با نمک و جوز هندی تازه مخلوط شود. به سرعت با استفاده از یک چنگال مخلوط کنید ، خمیر هنوز کاملا چسبناک به نظر می رسد. البته می توانید در این مرحله آرد بیشتری به آن اضافه کنید ، اما به خاطر داشته باشید که هرچه آرد بیشتر استفاده کنید ، این گنوچی های کوچک متراکم تر می شوند. و شما می خواهید که آنها سبک و ترد باشند ، با بافتی شبیه به مخمل!
 
شکل دادن به این gnocchi گام سختی است ، این تکنیکی است که برای من مناسب است: من روی یک تخته چوبی  را کاملا آرد می پاشم و همچنین دستانم را آردی می کنم و یک قاشق غذاخوری بزرگ از خمیر را در دستان خود می گیرم و مطمئن می شوم که از آرد پوشیده شده است. سپس من این قطعه را با دقت در یک رول ضخیم به اندازه انگشت شکل می دهم و آن را به بالش های کوچک برش می دهم (تیغه چاقو را آرد می زنم تا از چسبیدن آن به خمیر جلوگیری شود). سپس هر گنوچی را روی یک سینی با کاغذ روغنی می چینیم.
 
در همین حال ، یک قابلمه بزرگ آب را به جوش آورده ، نمک را سخاوتمندانه اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا آب به آرامی جوش بیاید . gnocchi را به آب در حال جوش اضافه کنید - یکبار هم بزنید ، تا به پایین قابلمه نچسبند - و بگذارید تا بپزد تا زمانی که شروع به شناور شدن به سمت بالا کنند. بسته به اندازه آنها ممکن است 4 تا 6 دقیقه طول بکشد. با یک کفگیر بیرون بیاورید ، زیرا برداشتن آنها می تواند به این gnocchi های شکننده آسیب برساند.

 

طرز تهیه کره مریم گلی قهوه ای

تهیه کره مریم گلی قهوه ای: برگهای مریم گلی تازه را بشویید و آنرا خشک کنید ، سپس برگ ها راروی هم گذاشته و نازک خرد کنید . در همین حال کره را در یک تابه روی حرارت کم و متوسط ​​ذوب کنید ، مریم گلی را اضافه کنید تا زمانی که مریم گلی ترد شود و کره یک رنگ قهوه ای طلایی و طعم مغذی به دست آورد (اما اجازه ندهید بسوزد!). مقداری فلفل سیاه تازه ، پارمسان رنده شده  و اختیاری - تخم کدو حلوایی خرد شده را اضافه کنید.
گنوچی های شما آماده است بفرمایید نوش جان (:

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند آشپزی 4 مورد

در

ترفند آشپزی

به نظر می رسد با ظهور اینترنت ، با همه ترفند ها ی مفید و نکات آشپزی که می تواند در خانه بکار آید آشنا شده ایم. با این حال ، همانطور که تجربه نشان می دهد ، دانستن همه چیز غیرممکن است ، بنابراین ممکن است بسیاری از ما حتی در مورد برخی از هک های زندگی موجود که واقعاً اثبات شده و مؤثر هستند حدس نزنیم. به نظر شما ، 4 نکته مفید برای آشپزخانه ، که بسیار کاربردی هستند برای همه شناخته شده اند.


1. چگونه بدون تلاش زیاد آب لیمو را بگیریم

لیمو آبگیری
به آب لیمو احتیاج دارید؟  مایکروویو برای کمک به شما است

اگر نیاز دارید که بیشتر از یک لیمو را آبگیری کنید ، می توانید برای کمک از… مایکروویو استفاده کنید. کافی است مرکبات را به مدت 10-15 ثانیه در مایکروویو گرم کنید ، و سپس آن را به نصف برش دهید - و آب لیمو را بدون زحمت فشار دهید.

 

2. ترفند اشباع شیرینی ها با طعم مرکبات

لیمو
رنده پوست مرکبات را به خمیر اضافه کنید.

بهترین راه برای طعم دادن به خمیر رنده پوست مرکبات مانند پرتقال یا لیموترش است. و به این ترتیب که حداکثر بوی و طعم خود را می دهد ، باید هنگام خمیر در ظرفی که در آن پخت آینده آماده می شود ، مستقیماً مخلوط شود. این کار به بهترین شکل بعد از شکر یا کره انجام  شود.

 

3. نحوه تغییر نسبت ها در دستور العمل شیرینی ها 

سرآشپز
رعایت نسبت های صحیح، کلید موفقیت در آشپزی است.

این هک زندگی برای کسانی که مجبور به تغییر نسبت ها در هنگام تهیه دسر و آشپزی هستند مفید خواهد بود. برای درست درآوردن چنین محاسبه ای ، ابتدا باید تعداد تخم مرغ ها را در دستور العمل تغییر دهید و سپس مواد باقیمانده را با همان نسبت تغییر دهید.

 

4-ترفند افزایش دما در فر

هک زندگی
نور لامپ موجود در اجاق گاز چند منظوره است.

برای ظروف خاصی که به کمک فر نیاز دارند ، گاهی اوقات لازم است که مرتباً درجه حرارت بالا حفظ شود. بنابراین ، برای گرم کردن سریعتر و کارآمدتر اجاق گاز ، فقط کافی است که 10 دقیقه قبل از شروع کار اجاق گاز لامپ را روشن کنید - بنابراین 28-30 درجه گرم می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...