10 استفاده غیرمعمول از دهان شویه در خانه

در

دهانشویه

 

حتی یک محصول به ظاهر تخصصی به عنوان دهانشویه می تواند با بسیاری از مشکلات خانگی و شخصی یک کار عالی انجام دهد. دهانشویه می تواند در شرایط پیش بینی نشده ، در طبیعت ، در خانه ، هنگام تمیز کردن یا استراحت ، به کمک بیاید ، بنابراین باید همیشه دهانشویه را در کیف سفر و کیف لوازم آرایشی شخصی منزل خود آماده نگه دارید. sayarak.com مجموعه ای از هک زندگی خلاقانه را ارائه می دهد که برای همه مفید خواهد بود.


1. دهانشویه در گزش حشرات کمک می کند

دهانشویه
تسکین  اضطراری گزش حشرات با دهانشویه


حتی اگر در طبیعت یا در خانه هیچ درمانی برای گزش پشه وجود نداشته باشد ، مهم نیست که آیا یک دهان شویه در کیسه سفر شما وجود دارد. فقط چند قطره از دهانشویه به رفع ناراحتی ، خارش و تسکین قرمزی کمک می کند. و دهانشویه در دفع حشرات آزار دهنده بسیار خوب است. می توانید آن را در نواحی باز بدن بمالید و دیگر نیش نخورید.

 

2. دهانشویه و ضد عفونی دست ها

دهانشویه
از دهانشویه می توان به عنوان ضد عفونی کننده استفاده کرد.  / عکس


بیشتر دهان شویه ها حاوی پایه الکل هستند. بنابراین ، اگر در هنگام تفریح ​​در فضای باز یا حتی در خانه به فوریت نیاز به ضد عفونی کردن دست خود دارید ، در صورت نداشتن وسایل مستقیم ، دهانشویه می تواند وضعیت را نجات دهد.

 

3. دهانشویه و تمیز کردن موثر

دهانشویه
دهان شویه می تواند به شما در تمیز کردن خانه حتی بهتر کمک کند.  / عکس


مقدار کمی دهانشویه می تواند نظافت را موثرتر کند.دهانشویه باید روی پارچه نرم قرار گرفته و تجهیزات مختلف تمیز شود: تلویزیون ، تلفن هوشمند ، رایانه لوحی ، رایانه. دهانشویه به طور کامل لکه های مختلف ، گرد و غبار ، خاک و به خصوص اثر انگشت را از بین می برد. تمیزی کامل بدون زحمت.

 

4. دهانشویه جایگزینی برای دئودورانت

دهانشویه
با اتمام دئودورانت ، دهان شویه نیز می تواند به شما کمک کند.  / عکس


از دهانشویه می توان به عنوان جایگزین دئودورانت استفاده کرد.با دهانشویه باید زیر بغل را کمی مالش دهید. دهان شویه به کاهش تعریق کمک می کند و همچنین در از بین بردن بوهای نامطبوع بسیار عالی عمل می کند. چنین طراوت و سبکی برای مدت طولانی دوام خواهد داشت.

 

5. دهانشویه برای درمان قارچ

دهانشویه
دهانشویه ابزاری مقرون به صرفه که به خلاص شدن از شر یک بیماری ناخوشایند کمک می کند.  / عکس


قارچ پا یکی از بیماری های شایع است که می تواند بزرگسالان و کودکان را درگیر کند. ابتلا به آنها در مکان های عمومی ساده ترین راه است ، در صورت استفاده از چیزهای معمول ، حتی با دقت و بهداشت شخصی ، این بد شانسی بسیار زیاد است. برای مقابله سریع با یک بیماری ناخوشایند ، می توانید از یک داروی خانگی استفاده کنید. برای انجام این کار ، مقادیر مساوی سرکه و دهانشویه را مخلوط کنید ، سپس قسمت کوچکی از محصول را به یک پنبه آغشته کرده و به قسمت آسیب دیده ناخن بمالید. تکرار و تکرار: چندین بار در روز. چنین دارویی خانگی کار بسیار خوبی در پیشگیری انجام می دهد.

 

6.  دهانشویه برای طراوت گل ها

دهانشویه
اگر چند راز را بدانید ، گل های چدا شده از شاخه را می توان برای مدت طولانی تری نگه داشت.  / عکس


گلهای گلدان باعث شادی و خلق و خوی خوب است. اما افسوس که خیلی زود پژمرده می شوند. برای تازه نگه داشتن آنها برای مدت طولانی تر ، می توانید از یک هک زندگی ساده استفاده کنید: یک و نیم قاشق چای خوری دهانشویه را به دو لیتر آب اضافه کنید. این افزودن کمی باعث افزایش چشمگیر عمر گل های چدا شده از شاخه می شود.

 

7. دهانشویه برای درمان شوره سر

دهانشویه
دهانشویه یک داروی جهانی که به شما در مبارزه برای دندان ها و لثه های زیبا و سالم و همچنین مو کمک می کند.  


شوره کم را می توان با دهان شویه با موفقیت درمان کرد. پس از شسته شدن کامل موها با شامپو ، مقدار کمی آبکشی را به پوست سر مالیده و به ریشه مو بمالید. فقط آن مایعات خوراکی حاوی الکل برای این روش مناسب هستند. برای بهبود وضعیت پوست سر ، لازم است که این روش را چند بار در هفته تکرار کنید.

 

8. دهانشویه برای تمیز کردن توالت

دهانشویه
تمیزی کامل یک راه حل مقرون به صرفه و سریع با دهان شویه است.  / عکس


دهان شویه در ضد عفونی کردن بسیار عالی عمل می کند. بنابراین ، می توان با خیال راحت از آن برای تمیز کردن توالت سرویس بهداشتی استفاده کرد. برای انجام این کار ، مقدار كمی مایع به تمام سطوح آلوده زده شود ، به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب شسته شود.

 

9. کنترل آفات در حیوانات خانگی

دهانشویه
کک ها  بوی دهانشویه را تحمل نمی کنند.  / عکس


اگر دهانشویه را به یک شامپوی مخصوص حمام حیوانات اضافه کنید ، می توانید عملکرد مفید دیگری نیز به آن اضافه کنید - مبارزه با آفات مانند کک و مک. این درمان موثر و ساده بعد از اولین استفاده اثر مطلوبی دارد.

 

10. دهانشویه برای درمان کبودی

دهانشویه
اگر کبودی را با دهان شویه ماساژ دهید ، کبودی کوچکتر شده و سریعتر بهبود می یابد.  / عکس


پس از ضربه یا کوفتگی ، باید بلافاصله ناحیه آسیب دیده را با یک پنبه مرطوب با دهانشویه ماساژ دهید. اگر این کار را انجام دهید ، هیچ علامتی از کبودی باقی نمی ماند.

اطلاعات مفید: دهانشویه برای التهاب بسیار عالی است ، بنابراین می توان از آن برای درمان آکنه و جوش های کوچک صورت استفاده کرد. دهانشویه میکروب ها را از بین می برد و التهاب را خشک می کند ، و این باعث بهبود سریعتر می شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه های طبیعی سفید کردن دندان

در

چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم ؟
شاید تصور کنید که برای لبخند بتوانید از یک نوشابه ی مقوی استفاده کنید ، ولی نمی خواهید زمان یا پول خود را روی درمان های متصدیان آن سرمایه گذاری کنید یا به شما دیگر ژل های داروخانه یا نوار فروخته نمی شود.
برخی از درمان های خانگی و طبیعی ، ایمن بوده و می تواند دندان شما را سفید کند. بفهمید بهترین شرط های شما چه هستند و کدام یک شما را به دردسر نمی اندازد.

 

استفاده از مسواک و نخ دندان
بهداشت مناسب دهان و دندان ، روش موثر حفظ لبخندتان در بهترین حالت است. خمیردندان ها به آرامی جرم سطح دندان را زدوده و براق می کنند. خمیردندان های سفیدکننده همان کار را با ترکیبات بیشتر انجام می دهند ؛ آنها دندان شما را سفید نمی کنند. نخ دندان ، غذاها و باکتری هایی را که به جرم دندان تبدیل و سخت می شوند ، از بین برده که باعث می شود دندان ها مات و تیره تر به نظر برسند.(سیارک)

 کشیدن دندان با روغن
این تکنیک در طب آیور ودا رایج است. شما یک قاشق سوپخوری از روغن را (مثل دانه ی کنجد ، نارگیل یا روغن زیتون) در اطراف دهان به مدت 20 دقیقه برای " بیرون راندن" باکتری ، غرغره می کنید. بررسی اخیر نشان داده که استفاه از روغن نارگیل از فساد دندان جلوگیری می کند ولی هیچ حمایت علمی از آن نشده است.

جوش شیرین
علاوه بر کمک به عدم خردشدگی دندان، ساینده ی ملایمی است که جرم ها را می ساید. شما می توانید آن را با استفاده از خمیر جوش شیرین دست ساز خود امتحان کنید ولی احتمالا با عوض کردن آن با خمیردندانی با بی کربنات سدیم ، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. بررسی ها نشان می دهد که مسواک با محصولاتی که دارای جوش شیرین هستند ، به مرور زمان ، جرم های سطح دندان را از بین خواهد برد.

سیب ، آناناس ، توت فرنگی
اسید مالیک موجود در سیب ، بزاق را برای شستشو و پاک کردن اسید ، تقویت می کند. خمیردندان هایی با ماده ی بروم ، ترکیبی در آناناس ، به سفید شدن دندان کمک می کند. ولی هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن این میوه ها ، ظاهر دندان شما را براق کند. توت فرنگی را کنار بگذارید. یک مطالعه در دندانپزشکی عملی دریافت که مسواک کردن با ترکیب اینها و جوش شیرین ، دارای اثر سفیدکنندگی نیست. بدتر اینکه ، اسید سیتریک موجود در توت فرنگی ، مینای دندان یعنی قشر بیرونی دندانتان ، را تجزیه می کند .(سیارک)

پروکسید هیدرژن
عامل رنگبری است که در اکثر بسته ی لوازم سفیدکننده ی خانگی یافت می شود. در واقع رنگ دندان را نیز تغییر می دهد. یک بررسی نشان داد که رنگکاری با ژل غیر مجاز با 6% هیدروژن پروکسید روی دندان بعد از دو هفته ، تفاوت قابل توجهی را ایجاد می کند. بطری های ارزان این مایع که می توان آن را از داروخانه ها خریداری کرد ، دارای درصد پایین تری است. و طبق گفته ی موسسه ی دندان سازی آمریکایی ، غرغره کردن قبل از اینکه دندانتان را سفید کند ، لثه تان را خواهد سوزاند.

سرکه ی شربت (الکل دار) سیب
طبق گفته ی آنها ، غرغره ی قبل از مسواک به شما کمک می کند تا باکتری ها را کشته و لکه ها را از بین ببرید. شما به لبخند سفیدتر خواهید رسید.
متاسفم ، هیچ بررسی ای این ادعاها را اثبات نکرده است. در حالی که می تواند تزئین سالادتان را سفیدتر کند ، انتظار نداشته باشید که سرکه ی مشروب سیب ، دندانتان را سفید کند.

زردچوبه
ادویه ی تند و گرم که به چاشنی کاری معروف است نیز یک رنگ طبیعی است که بافت سفید را به طلایی روشن تبدیل می کند. به طور فرضی ، خمیر زردچوبه می تواند دندان تیره را به سفید مرواریدی تبدیل کند. به هر حال خردل را نیز در نظر بگیرید. هیچ تحقیق روشنی برای حمایت از آن وجود ندارد.

هرچه را که می خورید ، به دقت نگاه کنید
معالجه بهتر از درمان است. غذاهایی شامل نوشیدنی ها و دانه های سیاه مثل قهوه ، شراب قرمز و لیموناد ،که به متخلفین معروف هستند  از آنها در حد اعتدال لذت ببرید و بعد از آن با آب شستشو دهید تا خطر کمتری از تاثیر آنها روی دندانتان ایجاد شود. (سی دقیقه قبل از مسواک صبر کنید تا از مینای دندان محافظت کرده باشید).
سیگار و جویدن تنباکو نیز باعث آلودگی می شود که دلیل دیگر ترک آن است.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا کشیدن دندان های عقل کاری بیهوده است

در

به گزارش (سیارک) شواهد نشان داده اند که برداشت مدام دندان های عقل کاری بیهوده است. نه؛ شاید شما درواقع نیازی به کشیدن دندان های عقل خود نداشته باشید.


بیشتر ما متوجه در آمدن دندان های عقل مان نمیشویم، اما بنا به دلایلی در زمان بین دوران متوسطه و دانشگاه، به بسیاری از مردم در آمریکا یا استرالیا گفته میشود که باید آنها را کشید.بر این اساس که آیا دندانها تحت فشار هستند یعنی در زیر لثه باقی مانده باشند جراحی شامل بیهوشی، بخیه و یک یا دو هفته استراحت کم تحرکی خواهد بود.برای بسیاری از ما، این میتواند تا سن بزگسالی پیشنهاد خیلی بیرحمانه ای تلقی بشود! اما متخصصین بیشتر و بیشتری شروع به پرسش در این خصوص کرده اند که آیا اساسا چنین جراحی هایی لازم است یا خیر. و تحقیقات در حال توسعه نشان میدهند که ما ممکن است بی هیچ دلیل خاصی، تنها افراد را در معرض هزینۀ بالای برداشتن دندان عقل قرار دهیم.
مشخصا، تمام موارد برداشت دندان عقل، بی دلیل نیست.دندانهای عقل میتوانند عفونت کنند، ایجاد پوسیدگی و یا کیست کنند.به دندان های مجاور آسیب وارد کنند و همچنین اگر در فک افراد باقی بمانند، موجب درد شدید را فراهم آوردند. در این موارد، کاملا مشخص است که این برای بیمار بسیار بهتر است که این دندان های "مولار سوم" اسم تخصصی دندانهای عقل برداشته شوند. اما موارد دیگری هم هستند که تحقیقات در مورد آنها شک دارند. مواردی که دندان های عقل تحت فشار نیستند و از هر نظر دیگر سالم اند و یا هیچ نشانگان خاصی ندارند.
در سال 1988، پس از آنکه مطالعه ای در دانشگاه Yorkبدین نتیجه دست یافت که شواهد علمی حامی این کار وجود ندارد؛ بریتانیا برداشت معمول دندان های عقل را متوقف کرد.در همان سال، کالج سلطنتی پزشکان ادینبورگ"Edinburgh" اعلام کرد برای بیمارانی که شرایط مربوط به مولار سوم را ندارند، برداشت آن پیشنهاد نمیشود.  (سیارک
کماکان در خیلی از کشورها، شامل آمریکا و استرالیا، برداشتن مداوم دندانهای عقل یک پروسۀ معمول میباشد.دلیل ارائه شده این است که رها کردن آن ها در داخل دهان به تعویق انداختن امر اجتناب ناپذیر است، چراکه افراد دارای دندان عقل بعدها با عفونت و یا عوارض دیگر روبرو خواهند بود.
منطقا، در سال 2011، 10 میلیون دندان عقل از دهان آمریکایی ها برداشته شد و یک تحقیق در سال 2015 تخمین زد که بیشتر از هفت برابر این آمار در استرالیا و بریتانیا جهت برداشتن دندان عقل، بستری شده اند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که این عمل احتمالا بیهوده است.
Greg J. Huang رئیس ارتودنتیست های دانشگاه واشنگتن طی یک مصاحبه در سیاتل بهRony Carin Rabin از نیویورک تایمز گفت: "هر فردی در معرض آپاندیسیت قرار دارد، اما آیا شما آپاندیس همۀ مردم را بر میدارید؟!"
" من مخالف برداشتن دندان های عقل نیستم، اما شما بایستی ارزیابی کنید و دارای یک دلیل خوب کلینیکی باشید."
خب؛ جستجوها چه میگویند؟ آخرین شواهد حمایت کنندۀ برداشتن دندان های عقل "فقط در مواردی" مربوط به بررسی سال 2014 میباشید که از مطالعۀ هفت برگه آزمایش اینکه چه اتفاقی رخ میدهد هنگامیکه فرد جوان بالغ دندان عقل خود را نگاه دارد، بدست آمد.و با این وجود که در مجموع مطالعه نشان داد که رها کردن دندان عقل در داخل دهان براستی سبب افزایش ریسک ایجاد مشکلاتی در آینده میباشد، اما این تمام ماجرا نبود.
Rob Wile برای Fusion"فیوژن" توضح داد که:"مقاله به این نتیجه ختم شد که ریسک تحمل برداشت دندان، با افزایش سن بیشتر میشود"
"اما دست کم، یکی از نتایج بدست آمده از این مطالعه هم چنین نتیجه ای را عنوان نمیکند.بلکه مطالعه ای در بریتانیا نشان میدهد که 83.13 درصد مراجعین دورۀ یک سالۀ عاری از نشانگان را بسلامت پشت سر گذاشتند و تنها 5 درصد نیاز به برداشتن دندان خود داشتند."
Rabin از نیویورک تایمز، همچنین به این نکته اشاره میکند که با وجود اینکه، چندین مطالعه، نشان میدهند که نگاه داشتن دندان های عقل با بروز مشکلاتی همراه هستند "بنظر نمیرسد که حتا یک آزمایش بالینی تصادفی استاندارد طلائی اثبات علمی وجود داشته باشد که در آن به مقایسه افراد یکسانی بپردازد که برخی تحت اقدامات پیشگیری کنندۀ برداشتن دندان قرار گرفته و برخی نگرفته اند" (سیارک
از سوی دیگر، مطالعات گسترده و در حال رشد هستن که مخال آنرا نشان میدهند که بسیاری از برداشت های دندانهای بیهوده میباشد.
تحقیقی در سال 2011 بر روی بیش از 6.000 بیمار در یونان که دندان عقل خود را برداشته بودند، به این نتیجه رسید که تنها 2.8 درصد این دندانها حاوی کیست یا تومور بودند. و بررسی مکررا تکرار شده در سال 1988 نشان داد که تنها 12 درصد از 1.765 نفر مردم میان سالی که دندان عقل خود را برداشت نکرده بودند، تجربه درد و مشکلات را داشته اند.
حتا فراتر از آن، در سال 2008، سازمان سلامت عمومی آمریکا(APHA) بسیاری از موارد بحث برانگیز که معمولا در مورد برداشتن دندان های عقل گفته میشود، مثل مثل آسیب رساندن ه دندانهای مجاور و یا تجمع باکتریایی در دندان که موجب بیماریهای دهان و دندان شود را رد کرد.
سازمان در نهایت اعلام کرد:"مطالعات کمی که بر آثار طولانی مدت دندان های تحت تاثیر قرار گرفته انحام شده است، دال بر اندک بودن خطر آسیب میباشد."
APHA این سیاست را تایید کرد که نگرانی های هر ساله ناشی از نگهداری دندانها داخل دهان، ریسک عمل جراحی را توجیه نمیکند که البته کم هم نیستند.بغیر از ریسک ناشی از بیهوشی، جراحی ممکن است به آسیب عصبی، از دست دادن حس چشایی و گاهی اوقات حتا مرگ، منتهی بشود.
با وجود تمام اینها، چرا هنوز دندانپزشکان به بسیاری از مردم پیشنهاد میکنند تا دندان عقل خود را بردارند؟
Julia Boughner، زیست شناس سلولی دانشگاه ساسکاچین(Saskatchewan) در کانادا که این بحث را از نزدیک دنبال میکند، در مصاحبه با فیوژن گفت:"رمز آن این است که مسئولین کلینیک ها، هنوز تمام ابزار و اطلاعات موجود که آنها را در راحتی و در حالتی انفعالی قرار بدهد، را ندارند."
پس چه باید کرد اگر که دندانپزشک شما، شما را به برداشتن دندان عقل ترغیب کند؟Rabin پیشنهاد میکند که باید برای فهمیدن اینکه آیا واقعا این کار ریسک انجام عمل جراحی را برای شما دارد؛ تلاش کرد واگر که درمان های غیر تهاجمی تر موجود باشند، بایستی اوا آنها را دنبال کنید.
به بیان دیگر، جویا شدن یک رای دوم یا سوم پیش از مبادرت به عمل جراحی، قطعا ضرری نخواهد داشت.
اما چه هنگام ارزش این ریسک را دارد؟
Rabin مینویسد:"اجماع عمومی در میان منتقدان برداشت مکرر بر این باور است که :

 

عفونت عود کنندۀ لثه یا پری کرونال، پوسیدگی جبران ناپذیر دندان، آبسه، کیست، تومور و آسیب دندانهای مجاور و استخوان ها و یا سایرشرایط پاتولوژیک، این عمل را موجه میکند.


هر تصمیمی که گرفتید، مهمترین چیز این است که مرتبا دندانپزشک خود را برای چک آپ و تمیز کردن دندان، ببینید.دندانپزشکان توصیه می کنند که مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید تا دقیقا از این مشکلات جلوگیری شود.چرا که سلامت دندان ها امر پیش پا افتاده ای نیست.خصوصا برای جوانانی که در ابتدای زندگی خود میباشند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

یازده روش طبیعی برای سفید کردن دندان ها

در

(سیارک): همه ی ما افرادی را در تلویزیون یا در یک فیلم دیده ایم که دندان ها و لبخندهای عالی، روشن و درخشان خود را به معرض نمایش می گذارند. یا شاید در محل کار خود یا جایی دیگر متوجه فردی شده اید که لبخند تابان بی نقصی دارد. با دیدن دندان های این افراد، اکثر ما متعجب می شویم که آن ها چگونه دندان هایی روشن و درخشان دارند. در مورد بخش اعظم این افراد، یعنی افراد مشهور و ثروتمند، پرداخت مقادیر قابل توجهی پول موجب می شود تا دندان های مصنوعی آن ها اینگونه به نظر بیاید. در حقیقت، آمریکایی ها هر ساله بیش از 1.4 بیلیون دلار را برای خرید محصولات سفید کننده ی دندان صرف می کنند. اگرچه، برخی از روش های استفاده شده توسط مردم، شامل استفاده از مواد شیمیایی یا اقدامات خطرناک، یا فرمول های ناسالم است. اما آیا بدون صرف هزینه ی گزاف، دندان-های درخشان و براق می خواهید؟ یا می خواهید این کار را با روشی طبیعی انجام دهید؟ خوشبختانه، برای استفاده ی شما، یازده روش طبیعی برای سفید کردن دندان را معرفی می کنیم. این روش ها، آسان و بسیار مقرون به صرفه هستند.
روغن نارگیل
اکثر مردم در حین مطالعه یا شنیدن درباره ی این روش، با شک و تردید به آن می نگرند. آن ها همچنین فکر می کنند که این روش، مسخره است. با این حال، استفاده از روغن نارگیل جهت شست و شوی دندان هایتان، موجب روشن شدن آن ها می شود. این روش با عنوان "ضربه ی روغن نارگیل" نیز شناخته می شود. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، به حذف و پاک کردن باکتری از سطح دندان، کمک می کند. پلاک دندان، عامل است که موجب زرد یا کثیف نشان داده شدن دندان می شود.
در هنگام صبح، یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را برداشته(درست قبل از مسواک زدن دندان هایتان) و آن را در دهان خود قرار دهید. برخی از افراد آن را تنها در دهان خود قرار می دهند درحالیکه سایرین ترجیح می دهند تا ابتدا آن را نرم کنند. هر روشی را که استفاده کنید، قدم بعدی، مالیدن و چرخاندن روغن نارگیل در اطراف و بر روی دندان-هایتان است. این کار را برای 10 تا 15 دقیقه انجام دهید. وقتیکه کارتان تمام شد، آن را از دهان خود خارج کنید و دهان خود را با آب بشویید و دندان هایتان را مسواک بزنید. بهترین چیز درباره ی روش روغن نارگیل این است که تنفس شما را تازه نگه داشته و موجب سلامت بیشتر لثه ها می شود. (سیارک
پوست پرتقال یا لیمو ترش
بنا بر گزارش ها، استفاده از پوست پرتقال یا لیمو ترش در از بین بردن لکه و بعنوان سفید کننده ی دندان موثر است. بخش سفید پرتقال یا آلبدو، حاوی پکتین، لیمونین و ویتامین c است. همچنین حاوی الیاف و گلوکارات محلول است. این ترکیبات غالباً در بسیاری از محصولات سفید کننده ی دندان که در سراسر جهان به فروش می رسند، وجود دارد. پوست لیمو همچنین حاوی افزودنی های مشابهی است که در پوست پرتقال نیز یافت می شود. برای بدست آوردن بهترین نتیجه، بخش های سفید درون لیمو یا پرتقال را قبل از مسواک زدن، به دندان هایتان بمالید. اما به یاد داشته باشید که این میوه ها حاوی مقادیر قابل توجهی اسید هستند. بدین دلیل، قادرند مینای طبیعی دندان را نیز از بین ببرند. پس از استفاده از این میوه ها، دهان خود را با آب بشویید یا دندان هایتان را مسواک بزنید.
استفاده از نخ دندان
صبر کنید، استفاده از نخ دندان، دندان ها را سفید نگه می دارد؟ در حقیقت، بله. با این حال، بسیاری از مردم علاقه-ای به استفاده از آن ندارند. استفاده از نخ دندان، حداقل دو بار در روز می تواند به حفظ سلامت و ظاهر دندان هایتان کمک کند. بخش قابل توجهی از دندان پزشک ها موافقند که استفاده از نخ دندان، برای حفظ سلامت دندان، از خود مسواک زدن نیز مهم تر است. استفاده از نخ دندان به از بین بردن باکتری و موادی که موجب ساخته شدن پلاک دندان می شوند، کمک می کند. پلاک دندان عامل اصلی پوسیدگی دندان، بیماری لثه و کرم خوردگی است. بنابراین اگرچه ممکن است استفاده از نخ دندان برای سفید کردن دندان چندان مفید به نظر نرسد، اما در حقیقت یکی از بهترین روش های اثبات شده ی در دسترس است.
روش جوش شیرین (1)
تنها به جوش شیرین، آب لیموی تازه یا آب نیاز دارید، اولین روش جوش شیرین یکی از آسان ترین، اقتصادی ترین و طبیعی ترین راه ها برای سفید کردن دندان است. ابتدا، چندین قاشق غذاخوری از جوش شیرین را یا با آب یا با آب لیموی تازه مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که از مقدار کافی مواد استفاده کنید تا ماده ای خمیری بدست آید. سپس، از یک حوله ی کاغذی یا چیز دیگری استفاده کنید تا بزاق موجود بر روی دندان هایتان را پاک کنید. پس از آن مقدار مناسبی از خمیری که ساخته اید را برداشته، بر روی مسواک خود قرار دهید و به آرامی بر روی دندان هایتان بمالید. سپس، به مدت حداقل یک دقیقه این خمیر را بر روی دندان هایتان نگه دارید. در آخر، دهان خود را بشویید و خمیر را از روی دندان هایتان پاک کنید. این کار از آسیب رساندن اسید به بافت مینای دندان جلوگیری می کند.
روش جوش شیرین (2)
این روزها، جوش شیرین مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل باید آن را "جوش شیرین معجزه گر" نامید. یک روش دیگر برای سفید کردن دندان استفاده از جوش شیرین، نمک و توت فرنگی است. از آنجاییکه توت فرنگی ها غنی از ویتامین c هستند، منبع خوبی برای دندان های سالم تر و سفیدتر به شمار می آیند. ویتامین c به از بین بردن پلاک که یکی از بزرگترین دلایل زرد بودن دندان است، کمک می کند. همچنین توت فرنگی ها دارای آنزیمی هستند که مالیک اسید نامیده می شود. این آنزیم به حذف لکه از سطح دندان کمک می کند. در ابتدا یک تا سه توت فرنگی بزرگ، ½ قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمی نمک دریایی(این گزینه انتخابی است) را بردارید. با توت فرنگی ها و له کردن آن ها آغاز کنید. سپس، ½ قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمی نمک را به توت فرنگی ها اضافه کنید. از برداشتن بزاق روی دندان هایتان با یک حوله ی کاغذی اطمینان حاصل کنید. با استفاده از یک مسواک، مقدار مناسبی از مخلوط را بر روی دندان هایتان قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مخلوط، قبل از شست و شو برای مدت 5 دقیقه بر روی دندان هایتان باقی بماند. برای بدست آوردن بهترین نتیجه، این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.
روش جوش شیرین (3)
آخرین روش ما شامل مخلوط جوش شیرین که پودری اعجاب انگیز است با هیدورژن پراکسید می باشد. در حالیکه مقدار اندکی از هر دو را با یکدیگر مخلوط می کنید، خمیری ساخته می شود که باید برای تمیز کردن دندان هایتان از آن استفاده کنید. ترکیب جوش شیرین و هیدورژن پراکسید، عاملی را تشکیل می دهد که دارای نیروی ضد باکتریایی و پاکسازی کننده ی لثه است. البته، اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی هیدروژن پراکسید را به مخلوط بیفزایید. مقدار زیاد جوش شیرین می تواند موجب کنده شدن مینای دندان شود. این مینا، زمانیکه از بین برود، دیگر باز نمی-گردد. فقط اطمینان حاصل کنید که خمیر، بیشتر در طرف بیرون دندان باشد چراکه در غیر اینصورت، بسیار سخت و محکم خواهد شد.
هیدروژن پراکسید 3%
اگرچه برخی از افراد ممکن است این روش را 100 درصد طبیعی ندانند، هیدروژن پراکسید 3% جهت شست و شوی دهان، بسیار خوب عمل می کند. اما، اطمینان حاصل کنید که تنها از هیدروژن پراکسید 3% استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، استفاده از این محلول بعنوان یک دهان شویه ی معمولی است. از آنجاییکه بخش اعظم محصولات سفید کننده ی دندان حاوی این افزودنی هستند، این ترکیب دارای کاربرد گسترده ای است. اگرچه، اکثر آن ها حاوی مقادیر بیشتر، و/یا اشکال گرانقیمت تر هیدروژن پراکسید هستند. همچنین، آن ها از هیدروژن پراکسید همراه با سایر ترکیبات استفاده می کنند.
سرکه ی سیب
از آنجاییکه اکثر درمان های خانگی برای سفید کردن دندان در این مقاله مورد اشاره قرار گرفتند، استفاده از سرکه ی سیب نیز توصیه می شود. اما، ممکن است حداقل یک ماه طول بکشد تا نتیجه ی کار را مشاهده کنید. با این وجود، این روش، دارای نتایج مثبتی است چراکه سرکه ی سیب می تواند بعنوان پاکسازی کننده ی لثه و دهان مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین به از بین بردن لکه هایی که از بین بردن آن ها دشوار است، مانند لکه های حاصل از نیکوتین و قهوه، کمک می کند. از آنجاییکه سرکه ی سیب یک اسید است، می تواند مینای دندان شما را نیز از بین ببرد. آن را با احتیاط مصرف کرده و دندان هایتان را پس از استفاده از سرکه ی سیب، بطور منظم و با خمیر دندان غیر فلورایدی مسواک بزنید. باید دهان خود را پس از هر نوبت، بطور کامل بشویید. (سیارک
زغال چوب
اکثریت مردم زمانیکه درباره ی درمان های خانگی می شنوند در مورد اکثر آن ها معمولاً تردید دارند. این در مورد استفاده از زغال چوب نیز بعنوان راهی برای تمیزتر و سفیدتر کردن دندان، صدق می کند. با این حال، نتایج خود گویای همه چیز هستند. اگرچه استفاده از این ماده ممکن است ترسناک به نظر برسد، از آن ناامید نشوید. در حقیقت برخی از مردم در اولین استفاده از زغال چوب، ممکن است آن را مورد تمسخر قرار دهند. چراکه دهان و دندان شما پس از استفاده از آن کاملاً سیاه خواهد شد. با این وجود، پس از شست و شو و مسواک زدن دهان، تفاوت را خواهید دید. زغال چوب را بصورت پودر درآورید تا استفاده از آن راحت تر شود. زغال چوب را با آب مخلوط کرده و برای چند دقیقه در دهان خود بگردانید. ماده ا ی به شدت جاذب و متخلخل که با اعمال زغال چوب به دندان بوجود می آید، موجب تمیزی دندان می شود. اطمینان حاصل کنید که زغال چوب فعال را بعنوان غذا یا منبع دارویی استفاده نکنید.
خمیر دندان های خانگی سفید کننده
ترکیب پودر کربنات کلسیم خالص، پودر Non-GMO Xylitol و روغن MCT می تواند عملکرد فوق العاده ای بر روی دندان-های زرد یا کثیف شما داشته باشد. برای ساختن این خمیر به سه قاشق غذاخوری پودر Xylitol، ¼ فنجان روغن MCT(در صورت نیاز برای رقیق کردن مقدار بیشتری استفاده کنید)، ¼ فنجان پودر کربنات کلسیم نیاز دارید. می-توانید از برخی روغن های ضروری نیز به انتخاب خود استفاده کنید.
ابتدا، اطمینان حاصل کنید که پودر Xylitol، دانه بندی درشتی نداشته و کاملاً ریزدانه باشد. از دست یا مخلوط کن برای مخلوط کردن تمامی افزودنی ها با یکدیگر استفاده کنید تا زمانیکه یکدست شوند. در نهایت، می توانید خمیر دندان خانگی خود را در یک ظرف شیشه ای نگه دارید. می توانید از این خمیر دندان مانند هر خمیر دندان معمولی دیگری بطور روزانه استفاده کنید.
پودر زردچوبه
بله، می دانیم که پودر زردچوبه خود برای زرد(لکه دار)کردن استفاده می شود. اگرچه، گیاهان بادوام برگ شکل و ساقه دار خانواده ی زنجبیل، که زردچوبه نیز به این خانواده تعلق دارد، برای سفید کردن دندان عالی است. دلیل دیگری برای استفاده از این پودر این است که دارای اثرات مثبتی برای رفع تورم لثه است. برای استفاده از این روش، مسواک خود را برداشته، آن را خیس کنید و در 1/8 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه فرو ببرید. پس از مسواک زدن دندان هایتان با این پودر، اجازه دهید به مدت 3 تا 5 دقیقه بر روی دندان هایتان باقی بماند. پس از سپری شدن این زمان، دهان خود را کاملاً با آب بشویید. این شست و شو را تکرار کنید تا زردچوبه ی موجود بر روی لبه ی دندان-هایتان نیز شسته شود. همچنین می توانید ¼ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با 1/8 قاشق غذاخوری روغن نارگیل نرم(آب) شده مخلوط کنید. خمیر دندانی را با استفاده از هر دوی این افزودنی ها ساخته و دندان هایتان را با آن مسواک بزنید؛ درست مانند زمانیکه از یک خمیر دندان معمولی استفاده می کنید. مانند سایر روش ها، اجازه دهید برای مدت 3 تا 5 دقیقه بر روی دندان هایتان باقی بماند.

راه های طبیعی سفید کردن دندان

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تمیز کردن زبان

در

تمیز کردن زبان به اندازه ی مسواک زدن می تواند در سلامت دندان ها و بهداشت دهان و دندان موثر باشد.

زبان بیشترین بار میکروبی را نسبت به بقیه قسمت های دهان دارد. با این وجود بسیاری از مردم بهداشت دهان و دندان را دقیقا نمی دانند و وقتی برای تمیز کردن زبان خود نمی گذارند. وقتی زبان را به درستی تمیز نکنید می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد مانند تنفس بدبو ، پوسیدگی دندان و... . اطمینان حاصل کنید که زبان به درستی تمیز شده است.

برای سالم ماندن دهان و دندان، زبان خود را چک کنید. به قسمت های مختلف آن نگاه کنید. سطح آن صاف نیست، و همه برآمدگی ها و شکاف های آن می تواند باکتری ها را در خود جای دهد. نصف باکتری های دهان روی زبان زندگی می کنند.  که با انواع مختلفی از مشکلات سلامتی مرتبط می شود. زبان شما باید صورتی باشد و هر گونه تغییر رنگ شدید باید مورد توجه قرار گرفته و اصلاح شود.( سیارک)

 یک  ابزار را انتخاب کنید. انواع مختلف ابزار تمیز کردن زبان وجود دارد. اسکارپر ها معمول ترین هستند. برس های زبان، هر چند که نسبتا جدید هستند اما شایع اند. تمیزکننده های زبان ابزار رایجی هستند که  برای کشیده شدن روی زبان استفاده می شوند.

  • تحقیقات نشان می دهد هر دو اسکارپر زبان و برس زبان به یک اندازه در کاهش پلاک موثر است.
  • برخی ترکیبات اسکارپر برس نیز در دسترس هستند، به شما اجازه می دهد تا در حالی که زبان را می تراشید برس هم بزنید.
  • مشاهده شده که مسواک با قابلیت تراشیدن زبان، به اندازه یک اسکارپر جداگانه موثر بوده است.

 مواد مختلف زیادی وجود دارد که که ابزارهای تمیز کردن زبان از آنها ساخته شده اند. فلز، پلاستیک و سیلیکون از این  مواد رایج هستند. ممکن است است که یکی از مواد را بر دیگری ترجیح دهید. مواد مختلف را امتحان کنید.

  • فولاد ضد زنگ و مس دو نوع فلز رایج مورد استفاده است. اسکارپرهای ساخته شده از این فلزات نیز می توانند به راحتی برای استریل کردن در آب داغ قرار بگیرند.
  • اسکارپر های پلاستیکی نسبتا ارزان تر هستند، اما به آن اندازه با دوام نیستند و باید به طور مرتب جایگزین شوند.
  • لبه های سیلیکونی ممکن است کمک کنند که تراشیدن زبان شما راحت تر صورت گیرد.

 نشان های تجاری را مقایسه کنید. از آنجا که شرکت های مختلفی وجود دارند که محصولات مشابهی تولید می کنند، مهم است که تفاوت های اندک را در نظر داشته باشید.

 تمیز کردن زبان

  • زبان رااز پشت به جلو بتراشید یا برس بکشید. این کار را چند بار انجام دهید. بهتر است که هر روز صبح قبل از خوردن یا نوشیدن ، اول این کار راانجام دهید. توصیه می شود این کار حداقل دو بار در روز انجام شود، با مسواک زدن منظم.
  • دهان خود را بشویید.با دهانشویه به طور کامل شستشو دهید تا ذرات غذای باقی مانده شسته شود. به منظور اطمینان از اینکه زبان شما کاملا شسته شده، سعی کنید مایعات رادر دهان کمی بچرخانید.
  • دهانشویه های مبتنی بر الکل می توانند دهان و لب ها را خشک کنند.
  • یک دهانشویه با پراکسید هیدروژن را برای شرایط  حاد امتحان کنید.
  • این عادت را حفظ کنید. حالا که شما اسکارپر را گرفته اید و در استفاده از آن تسلط دارید، روزانه زبان را تمیز کنید. این مهم است که تمیز کردن زبان را بخشی منظم از عادات روزانه خود قرار دهید. 

نکات : 

  • یک قاشق چای خوری یک اسکارپر عالی و قابل دسترس را فراهم می کند.
  • اگر بخواهید می توانید از مسواک استفاده کنید، اما فقط مراقب باشید که به سمت بیرون دهان برس کنید. قرار نیست آلودگی ها را به سمت حلق بفرستید  مطمئن شوید که مسواک نرمی تهیه کرده اید که زبان را آسیب نزند. مسواک ها زبان را به طور موثری تمیز نمیکنند زیرا موهای آن برای تمیز کردن مینای دندان  ساخته شده اند، نه عضله نرم زبان 
  • مراقب باشید که از چه دهانشویه ای استفاده می کنید. اگر چه بیشتر آنها به خوبی کار می کنند، اما در صورت زیاد استفاده نمودن ، آسیب بیشتری نسبت به سودمندی شان ایجاد می کنند، و باعث  تحریک کنند و التهاب زبان و دهان می شوند. سعی کنید دهانشویه  ملایم بخید.
  • از دهانشویه های الکلی استفاده نکنید، در برخی افرادباعث بروز حساسیت می شود.

هشدارها

 برس و اسکارپر زبان را بصورت محکم و سخت روی زبان نکشید زیرا باعث آسیب به زبان شده و  چند روز طول می کشدد تا بهبود یابد.

در سیارک بخوانیم :

تغییر رنگ دندان نشانه چیست؟

بهترین زمان انجام ارتودنسی/ لزوم تغییر جایگاه ارتودنسی

دهانشویه ممکن است باعث دیابت شود

آسیب استرس به دندان‌ و فک

یازده روش طبیعی برای سفید کردن دندان ها

آیا ممکن است دلیل خشکی وخیم لبِ شما از خمیر دندان باشد

مناسب ترین زمان برای مسواک زدن

عصر اطلاعات و تکنولوژی استفاده از مسواک

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکاتی که باعث می شود جوان تر به نظر برسید 8 مورد

در

اکنون بهترین زمان است تا امکاناتی که همیشه در اختیار دارید اما آن ها را فراموش می کنید را آشکار کنید. متاسفانه دوران جوانی  کوتاه مدت و زودگذراست و خیلی زود از دست می رود.

زمانی که خود را در حال از دست دادن جوانی می بینیم سعی می کنیم آن را با روش های مختلف بازیابی کنیم.

با وعده هایی که در گوشه و کنار تبلیغات در مورد درمان های معجزه آسای گران قیمت و همچنین جراحی های گران و خطرناک می شنویم، دنیای زیبایی ترسناک به نظر می رسد. اگرچه نباید در مورد ظاهر بیرونی خود دروغ بگوییم، اما ما هنوز به نشان دادن بهترین جنبه های خودمان به دنیا افتخار می کنیم. با این وجود، بر خلاف پیشنهادهایی که بیشتر محصولات آرایشی موجود در قفسه های فروشگاه ها می کنند، ما برای شما محدودیت هایی را مشخص می کنیم که پرهیزهای زیبایی را برای شما آشکار کند تا بهترین های هر دو دنیا: بازیابی جوانی و تقویت امکاناتی که خداوند به ما داده است در حالی که هنوز در جست و جوی خوبی های خودمان هستیم، را به ما بدهد.

اینکه آیا تلاش می کنید تا سن تان کم تر از سی سال به نظر برسد یا به دنبال یک راهبرد ضدپیری برای این هستید که سن تان را به عقب برگردانید و جوان تر به نظر برسید مهم نیست، ما نکته هایی را به شما می گوییم تا به امکانات درخشانی دست پیدا کنید و با صرف مدت زمانی کم ظاهری بسیار جوان تر پیدا کنید. از این نکات اصلاحی و ساده، برای کاهش سن ظاهری و نشان دادن امکاناتی که فراموش کرده بودید همیشته داشتید استفاده کنید.

در استفاده از پوشش سخت گیر نباشید.

همه ی ما می دانیم، همیشه وسوسه می شویم تا کوچک ترین گوشه از بدنمان را که به نظرمان کامل نیست بپوشانیم.

اما استفاده بیش از حد از پوشاننده ها در واقع می تواند به دلیل ساختار بافت آن ها، توجه ها را به خطوط و بی نظمی های موجود جلب کند. این به هیچ وجه به این معنی نیست که جوانی تان را به سطل زباله بیاندازید بلکه ما پیشنهاد می کنیم، با کمی برنامه ریزی صرفا فقط بیشتر از جوانی تان مراقبت کنید.

بر روی ترمیم خطوط و سیاهی دور چشم سرمایه گذاری کنید.

همه ی ما خسته هستیم اما هیچکس به دانستن آن احتیاج ندارد. یک پک ترمیم دور چشم که در آن کلاژن وجود دارد را تهیه کنید، تا حلقه ها و خطوط دور چشم را از بین ببرد که همانند درمان آب گرم در خانه عمل می کند.

سفید کردن دندان ها.

دندان های زرد یک علامت هشدار دهنده برای سن بالا است.

خوشبختانه، درمان هایی وجود دارد که نیازی به هزینه های خیلی زیاد رفتن پیش دندان پزشک ندارد و دندان ها و لثه هایتان را بی ضرر پاک کنید. قبل از این که از خانه خارج شوید به مدت زمان 30 دقیقه در خانه درمان سفید کردن دندان ها را انجام دهید تا بلافاصله لبخندتان سفید شود.

بستن مو ها در پشت سر.

همانند تصویر بالا موهایتان را در پشت سرتان ببندید.

این سبک بستن مو باعث کشیده شدن پوست شده و خطوط و چروک ریز صورت را از بین می برد.

با این روش می توانید جوان تر به نظر برسید.

مرطوب کردن.

آیا واقعا نیاز است که این موضوع را به شما یادآوری کنیم؟ شما هم مانند هر کس دیگری می دانید که این بخشی است که واقعا ارزش سرمایه گذاری کردن بر روی آن وجود دارد، پس یک محصول آرایشی که به آن اعتماد دارید این کار را به خوبی انجام دهد را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

پیشانی و خط ابرو، جوانی

آیا می دانید تحقیقات نشان داده است که توجه کردن به پیشانی و خطوط ابرویتان می تواند باعث شود جوان تر به نظر برسید. ابروهای تان را با ابزار های مناسب تیره کنید تا برجسته تر به نظر برسند و چهره تان جوان تر به نظر برسد.

بلند کردن مژه ها

می توانید از هر فرصتی برای مبارزه با پیری استفاده کنید. ابزار شما در این راه انگشتان شما است. وقتی که سن شما بیشتر می شود، مژه های شما تمایل پیدا می کنند تا کم تراکم تر شوند، در این حالت چشمان شما مسطح به نظر می رسد. پس شما باید از هر فرصتی که می توانید برای عمق بخشیدن، استفاده کنید.

رطوبت ظاهری با استفاده از هایلایترها

اگر به نظرتان به اندازه کافی پوست تان رطوبت ندارد، از ترفندهایی که مربوط به مرطوب کننده ها هستند، استفاده کنید. می توانید با استفاده از دو هایلایتر مرطوب این کار را انجام دهید. گونه های ما وقتی که پیر می شویم، نازک می شوند که در واقع می توانند فرصت هایی را برای ما فراهم کنند تا از هایلایتر هایی استفاده کنیم که در جوانی از آن ها استفاده نمی کردیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

جلوگیری از پوسیدگی دندان 8 راه ساده

در
دندان ها، مانند هر قسمت دیگر بدن، نیاز به توجه و مراقبت دقیق دارند. و اگر شما طرفدار رفتن به دندانپزشک نیستید، می توانید از پوسیدگی دندان با رعایت بهداشت دهان و دندان تا حدودی جلوگیری کنید. پزشکان توصیه می کنند روش های موثر بهداشت دهان و دندان با چند تغییر ساده در رژیم غذایی روزانه امکان پذیر می شود.
 
در این پست یک لیست از روش های ساده و طبیعی برای جلوگیری از تشکیل پوسیدگی و حفره در دندان ها آورده ایم
 

1.برای پیشگیری از پوسیدگی دندان عادات غذایی خود را تغییر دهید

تغییر جزئی در رژیم غذایی و انطباق با قوانین تغذیه سالم، سلامت شما را بدون در نظر گرفتن اهداف شما دنبال خواهد کرد. بر اساس تحقیقات ، تغيير در رژيم غذايی میتواند باعث کاهش پوسيدگی شود . ما می دانیم که مصرف غذاهای پرچرب منجر به پوسیدگی می شود خب شاید به نظرتان عجیب باشد زیرا همیشه شنیده ایم که شیرینی جات باعث پوسیدگی می شود اما علاوه بر مواد غذایی شیرین ، غذاهایی که با روغن های اشباع شده که امگا 6 بالایی دارند در بدن باعث التهاب می شوند که این التهاب در لثه ها باعث پوسیدگی دندان می شود.
خوردن کلسیم بیشتر: کلسیم جزء اصلی ساختمان استخوان ها و دندان ها است. هر روز لبنیات (شیر، ماست، خامه ترش، پنیر) بخورید.
نوشیدنی های بدون شکرو اجتناب از نوشیدنی های الکلی. نوشیدن آب ساده، آب به طور کلی برای بدن بسیار خوب است: ما را با رطوبت تغذیه می کند و به بزاق بیشتر کمک می کند.

2. جویدن آدامس بدون قند برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

 
به نظر می رسد عجیب و غریب است، اما جویدن آدامس بدون قند واقعا می تواند در جلوگیری از پوسیدگی دندان موثر باشد. بیشتر آدامس حاوی زایلیتول، شیرین کننده طبیعی است. بر خلاف غذا، زایلیتول باعث رشد باکتری در دهان نمی شود. علاوه بر این، زمانی که شما آدامس می جوید، جریان بزاق به طور طبیعی بقایای مواد غذایی را از بین می برد .
 

3. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان مسواک بزنید و به طور مرتب مسواک خود را عوض کنید

همه نمی دانند چگونه مسواک مناسب را انتخاب کنند .
همیشه یک مسواک با برس کوچک یا متوسط ​​را انتخاب کنید تا موهای زائد بتوانند به شیارهای دندان نفوذ کنند ، جایی که مواد غذایی باقی مانده می توانند انباشته شوند.
بعد از هر بار استفاده از مسواک آنرا کاملا با آب بشویید و اجازه دهید خشک شود.مسواک را در توالت نگذارید زیرا باکتری های مدفوع می توانند آنرا آلوده کنند.
به طور مرتب مسواک را عوض کنید ، زیرا موی سر مسواک در طول زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.
 

4. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان مراقبت های اولیه دندان را دنبال کنید

به نظر می رسد توصیه های فوق العاده واضح است ، اما در واقع به این صورت نیست. طبق گزارش انجمن بین المللی بهداشت دندانپزشکی ، تقریبا 42٪ بزرگسالان برای مراقبت از دهان و دندان تنها یکبار در روز مسواک می زنند. گاهی اوقات ما متوجه نمی شویم که چگونه از دندان ها مراقبت کنیم . اگر میخواهید دندانهایتان را از پوسیدگی محافظت کنید، این مراحل را صبح و عصر انجام دهید:
 
دندان هایتان را حداقل 2 بار در روز به مدت  2 دقیقه بشویید. سعی کنید تمام سطح دندان ها راتمیز کنید و فراموش نکنید که گوشه های دور دندان را تمیز کنید.
استفاده از نخ دندان حتی اگر اوقات  دندان های خود را مسواک نمی زنید.
دهانشویه را فراموش نکنید. هر یک از آنها اثر ضد باکتری دارد. بعد از استفاده از دهانشویه دهان خود را شستشو ندهید: حفاظت در برابر باکتری به زمان تیاز دارد.
 

5. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان به طور منظم به دندانپزشکی مراجعه کنید

 بله، رفتن به دندانپزشک، لذت بخش ترین روش نیست، اما همیشه بهتر است از یک مشکل جلوگیری کنیم تا آن را حل کنیم. مهم نیست که چقدر دندانهایتان را مسواک بزنید: همیشه مناطقی هستند که جرم می گیرند. 
دندانپزشک جرم را در لثه ها از جلو و عقب دندان ها پاک می کند، پلاک دندان را حذف می کند. تمیز کردن منظم یک گام بسیار مهم در مبارزه با شروع تشکیل پوسیدگی است. بسیاری از مردم دوست دارند جرم گیری را انجام دهند برای این روش باید حداقل 1-2 بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز انجام دهند.
 

6. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان از مکمل های رژیم غذایی استفاده کنید

ما قبلا گفته ایم که مقدار شیرینی در رژیم غذایی باید کاهش یابد، اما هنوز چیزی وجود دارد که می تواند به بزاق کمک کند تا با تشکیل پلاک مقابله کند. ویتامین ها جزء مهم بهداشت دهان و دندان هستند.
خوردن غذاهای غنی از فیبر : میوه ها، آجیل ها و سبزیجات. سیب های مفید، موز، شاخه های بروکسل و نخود فرنگی.
خوردن غلات کامل آنها حاوی مقدار زیادی ویتامین B و آهن هستند. آنها همچنین دارای منیزیم هستند که منجر به جذب کلسیم و تقویت دندان می شود.
خوردن غذاهای دریایی بیشتری برای دریافت ویتامین D بیشتر. ماهی قزل آلا، شاه ماهی، کنسرو ماهی تن و ساردین منابع عالی این ویتامین هستند.
 

7. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دهان خود را با روغن نارگیل شستشو دهید

روغن نارگیل به طور طبیعی دندان های شما را از پوسیدگی محافظت و باکتری های دهان را از بین می برد. دهان خود را فقط با 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل بشویید. روغن نارگیل به مدت 20 دقیقه در دهان نگه دارید .این روش ساده، اما موثر است. روغن نارگیل در برابر اثرات پوسیدگی ناکارآمد است، اما می تواند مانع تشکیل پوسیدگی جدید شود.
 

8. خمیر دندان معدنی درست کنید

این دستور ساده ماست فقط چند ماده طبیعی وجود دارد که می توانید در هر فروشگاه خریداری کنید. از آنجا که شما خودتان خمیر دندان را درست می کنید،کیفیت و ایمنی اجزاء را بررسی کنید . شما به موارد زیر نیاز دارید:
1 قاشق غذاخوری زردچوبه
1 قاشق غذاخوری  نمک دریایی
2 قاشق غذاخوری  نوشابه گازدار
1/4 فنجان روغن نارگیل
مخلوط کردن تمام مواد تشکیل دهنده . از این مخلوط به جای خمیر دندان معمولی استفاده کنید.
به یاد داشته باشید: از این مخلوط برای بیش از 30 روز پشت سر هم استفاده نکنید، زیرا دارای ساختار سفید کننده  و فلوراید نیست.
 
آیا شما همیشه از قوانین ذکر شده در بالا پیروی می کنید یا اینکه درمان حرفه ای را ترجیح می دهید؟ یا شاید راه های دیگر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می شناسید لطفا در قسمت نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...