چند نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا

در

 افرادی که هر روزه در معرض میکروبهای سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند پزشکان، مسئولین پرواز، معلمان یک یا دو چیز در مورد چگونگی سالم ماندن وقتی که کسی در اطراف آنها بیمار بوده است، را می دانند. پیشنهادات آنها همچنین می تواند به شما کمک کند.(سیارک
واکسن آنفوآنزا مهمترین چیزی است که شما می توانید برای جلوگیری از آنفوآنزا انجام دهید.
دستانتان را زیاد بشویید. مهم نیست در چه حوزه ای کار می کنید، اگر شما با افرادی که مسری یا واگیردار هستند، تماس داشته باشید، شما باید دستانتان را بارها و بارها بشویید، توصیه پزشکان این است:
دست های خود را تا آنجا که می توانید بشویید، و سپس مقداری بیشتر بخصوص پس از دیدار با کسی که بیمار است.
به نظر بسیار ساده می آید، اما آب و صابون همراهان ثابت پزشکان و پرستاران هستند. برای خلاص شدن کامل از شر ویروس ها از پوست تان، شما نیاز به مالیدن سخت به مدت 20 ثانیه یا بیشتر هستید. یک راه خوب برای زمانبندی آن برای خودتان، دوبار خواندن "تولدت مبارک" در حالیکه پشت دست تان، بین انگشتانتان، و زیر ناخنهایتان را می مالید، می باشد. مهم نیست که اگر آب گرم و یا سرد باشد  عمل مالیدن بسیار، بصورت فیزیکی میکروبها را از بین می برد. (سیارک
از محلول های حاوی الکل ضد عفونی کننده دست. استفاده کنید. اگر شما نمی توانید آب و صابون را تهیه کنید، ضد عفونی کننده می تواند میکروب های سرماخوردگی و آنفلوانزا را بکشد. (سیارک
ار نزدیکی با افرادی که بیمار هستند، ممانعت کنید. برای مثال، با آنها دست ندهید.
"پزشکان تمایل دارند که در مورد دست دادن بسیار محتاط باشند"پزشکان توضیح می دهید، 'برای جلوگیری از انتقال سرماخوردگی و آنفولانزا، من دست نمی دهم اما سلام! از ملاقات شما خوشبختم! آنها درک می کنند."
محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید. متخصص ماساژ درمانی Amanda Long از مشتریانش می خواهد در صورتیکه احساس بدی دارند در خانه بمانند. اما برای در امان ماندن، او دستگیره و سوئیچ برق را بین جلسات مطابق اصول بهداشتی پاکسازی می کند. این عملی است که او انجام آن را توصیه می کند.
"احتیاط بیش از حد من عواقبی به دنبال داشت،" Long می گوید. "وقتی در یک اداره بودم اغلب بیشتر بیمار می شدم، جائیکه افراد در ظروف آب نبات مشترک چنگ  انداخته و به طور کلی تماما در یک فضای شلوغ بدون توجه زیاد به میکروب، آمیخته شده اند. حالا که من روزها بیمار نمی شوم، اگر کار نکنم، به من پرداختی صورت نمی گیرد. و من می دانم شغل من شفا دادن است، نه انتقال یک سرماخوردگی یا آنفلوآنزا."

Eth یک پیراپزشک در فلوریدای جنوبی، می گوید، او روز خود را با تمیز کردن فضای کار خود با صابون های کشنده ویروس و میکروب، شروع می کنم.
"این ممکن است مانند زیاده روی به نظر برسد، اما این طور نیست  آن هشیاری است،" او می گوید. "این موضوع توجه به محیط زیست خود و فکر کردن است، 'چه چیزی می تواند آلوده شود؟ کل آن در یک قطره کوچک ناچیز حمل می شود. بر روی یک قطره چه چیزی می تواند وجود داشته باشد؟ و من میدانم قبل از اینکه به آنجا برسم کسی برای 12 ساعت در آمبولانسم بود هردو بیمار و بهیاران. ممکن است پیش از این تمیز به نظر آمده، اما ممکن است اینطور نباشد."
این همچنین موضوع متن است. هنگامی کهGeoghegan از نوبت کاری که چیزی زیادی در آن اتفاق نمی افتد، به خانه می رود او به فعالیت های عادی خود را شروع می کند. اگر روزش پر از بیماران مبتلا بوده باشد، او یک روال دیگری را دنبال می کند.
اگر من 10 نفر بیمار را امروز دیده باشم، که هشت تا از آنها علائم آنفلوانزا را داشته اند، من به احتمال زیاد لحظهای که به خانه میرسم، لباس کارم را درمی آورم، آن ها را میشویم و سریعا دوش می گیرم. زیرا شما هرگز درست نمی دانید،" او می گوید.
یک شیوه زندگی سالم را ادامه دهید. مراقبت از سلامتتان مهم است.
تمام چیزهایی که همه ما باید به صورت روزانه انجام دهیم را انجام دهید."HOVEN می گوید. "به اندازه کافی استراحت کنید که مردم آنرا دست کم می گیرند  تغذیه خوب داشته باشید، سیگار نکشید، و آلرژی خود را کنترل کنید، چرا که اگر آنها خارج از کنترل باشند، آنوقت درخت تنفسی فوقانی شما پیش از این ملتهب شده، که آنرا برای دریافت راحت ویروس مهیا می کند.(سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرماخوردگی، آنفولانزا یا حساسیت

در

تفاوت را برای بهترین درمان بدانید 

(سیارک)  : احساس بیماری می کنید. صدایتان تودماغی شده، عطسه می کنید و گلودرد دارید. این سرماخوردگی ست، آنفولانزا یا حساسیت؟ تفکیک این سه می تواند دشوار باشد زیرا بسیاری از علایمشان مشترک است.  اما دانستن تفاوت ها می تواند کمک کند تا بهترین درمان را انتخاب کنید.

" اگر بدانید چه مشکلی دارید، داروهایی را که احتیاج ندارید، موثر نیستند یا حتی ممکن است علایم بیماری را تشدید کنند استفاده نمی کنید. " دکتر تریسا هاگل متخصص بیماری های عفونی که بر تنفس اثر می گذارند،از موسسه ملی بهداشت می گوید. (سیارک)  

سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت همگی بر دستگاه تنفسی تان اثر می گذارند که می توانند نفس کشیدن را سخت کنند. هر کدام علایم کلیدی دارند که با استفاده از آن می توان از هم تشخیص شان داد. 

سرماخوردگی و آنفولانزا بر اثر ویروس های متفاوتی ایجاد می شوند. " به عنوان یک قاعده کلی، علایم مربوط به آنفولانزا شدیدتر است." هاگل می گوید. هر دو بیماری می تواند منجر به آبریزش بینی، گرفتگی بینی، سرفه و گلودرد شود. اما آنفولانزا همچنین می تواند تب بالایی ایجاد کند که برای 3 تا 4 روز به طول انجامد و همراه با سردرد، خستگی و دردهای کلی باشد. این علایم زمانی که سرما می خورید عمومیت کمتری دارد. (سیارک)  

"حساسیت ها کمی متفاوت تر هستند زیرا به وسیله ی ویروس ایجاد نمی شوند." هاگل توضیح می دهد. " در عوض، این سیستم ایمنی شماست که به یک محرک، یا یک آلرژن، واکنش نشان می دهد که شما نسبت به آن حساسیت دارید." اگر حساسیت دارید و چیزهایی مثل گرده یا شوره حیوانات خانگی را استنشاق کنید ممکن است سلول های ایمنی در بینی و راه های تنفسی تان به این مواد بی ضرر واکنش بیش از حد نشان بدهند. بافت های ظریف تنفسی تان ممکن است ورم کند و بینی تان ممکن است بگیرد یا دچار آبریزش شود.

" حساسیت ها ممکن است باعث اشک آلود شدن و ایجاد حالت خارش در چشم شود که به صورت عادی در آنفولانزا و سرماخوردگی دچارش نمی شوید. " هاگل اضافه می کند.

علایم حساسیت معمولا تا زمانی که در معرض آلرژن هستید ادامه دارند که ممکن است حدود 6 هفته و در طول فصل های گرده افشانی در بهار، تابستان یا پاییز باشد. سرماخوردگی و آنفولانزا به ندرت بیش از 2 هفته به طول می انجامند.

بیشتر افرادی که دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شوند می توانند بدون مراقبت های پزشکی بهبود یابند. اما اگر علایم بیش از 10 روز به طول انجامید و یا علایم با استفاده از داروهای ضد این علایم تسکین نیافت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چک کنید. برای این که بیشتر بدانید که چه زمانی به پزشک مراجعه کنید به صفحه ی CDC's Flu سر بزنید.

برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار استراحت کنید و مقدار زیادی مایعات بنوشید. اگر آنفولانزا دارید مسکن هایی مانند آسپرین، استامینوفن یا ایبوبروفن می تواند تب را کاهش و درد را تسکین دهد. حساسیت ها را می توان با آنتی هیستامین یا ضد احتقان ها درمان کرد. برای دیدن جزئیات بیشتر به جدول " انتخاب های عاقلانه " مراجعه کنید.

زمان مصرف داروهایی که بر روی برچسب شان تعداد 2 یا بیشتر عناصر فعال لیست شده باید مراقب باشید که از هم پوشانی داروها پرهیز کنید. برای مثال اگر 2 داروی متفاوت مصرف می کنید که حاوی استامینوفن است، یکی برای بینی گرفته و دیگری برای سردرد، ممکن است مقدار زیادی استامینوفن وارد بدن تان کنید.

" برچسب داروها را با دقت بخوانید، هشدارها، عوارض جانبی، دوز. اگر سوالی دارید با دکترتان یا داروساز صحبت کنید، به خصوص اگر کودکانی دارید که مریض هستند." هاگل می گوید. " نباید بیش از حد دارو مصرف کنید یا نباید ریسک کنید و دارویی را استفاده کنید که با داروی دیگر تداخل دارد. " (سیارک)  

علایم

سرماخوردگی

آنفولانزا

حساسیت راه های تنفسی

تب

نادر

متداول, بالا (100-102 (°F, گاهی بالاتر, به خصوص در کودکان; 3-4 روز به طول می انجامد  (سیارک)  

هرگز

سردرد

غیرمتداول

متداول

غیرمتداول

دردهای عمومی

جزئی

معمول، اغلب شدید

هرگز

خستگی و ضعف

گاهی

معمول، می تواند تا 3 هفته به طول انجامد

گاهی

خستگی شدید

هرگز

معمول، در ابتدای بیماری

هرگز

گرفتگی و آبریزش بینی

متداول

گاهی

متداول

عطسه  (سیارک)  

معمول

گاهی

معمول

گلودرد

متداول

گاهی

گاهی

سرفه

متداول

متداول, می تواند شدید شود

گاهی

درد در قفسه سینه

خفیف تا متوسط

متداول

نادر، به جز کسانی که آسم آلرژیک دارند

درمان

زیاد استراحت کنید.
هیدراته بمانید)مایعات زیاد بنوشید).
ضد احتقان. 
آسپرین (سنین 18 به بالا)،استامینوفن یا ایبوبروفن برای دردها  (سیارک)  

زیاد استراحت کنید.
هیدراته بمانید(مایعات زیاد بنوشید)
ضد احتقان. 
آسپرین (سنین 18 به بالا)، استامینوفن یا ایبوبروفن برای دردها و تب. داروهای ضد ویروسی ( به پزشک مراجعه کنید)

از آلرژن ها دوری کنید ( چیزهایی که به آن آلرژی دارید)

آنتی هیستامین

استروئیدهای استنشاقی

ضد احتقان

پیشگیری

دست هایتان را مرتب بشورید.

از ارتباط نزدیک با اشخاص سرماخورده پرهیز کنید

هر سال واکسن آنفولانزا تزریق کنید 
دست هایتان را مرتب بشورید.

از ارتباط نزدیک با اشخاص مبتلا به آنفولانزا پرهیز کنید  (سیارک)  

از آلرژن ها مانند گرده، غبار خانه، کپک، شوره حیوانات خانگی و سوسک ها دوری کنید.

عوارض

عفونت سینوس، عفونت گوش میانی، آسم

برونشیت، ذات الریه، می تواند زندگی شخص را تهدید کند

عفونت سینوس، عفونت گوش میانی، آسم 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش مقابله با آنفولانزا 8 روش

در
هر فردی ترفندها و روشهای خاص خود را برای مراقبت از سلامتی دارد. پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. روش های آنها ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما هر یک از آنها توسط علم آزمایش می شوند. به عنوان مثال ، آیا می دانید چرا پزشکان در زمستان بستنی می خورند ، حتما جوراب می پوشند و فرصتی برای چرت زدن در وسط روز را از دست نمی دهند؟
 
sayarak.com چندین توصیه را ارائه می دهند که خود متخصصان بهداشت در فصل سرما و آنفولانزا از آنها پیروی می کنند.8 ترفند آزمایش شده توسط پزشک برای سالم ماندن شما در فصل آنفولانزا و سرماخوردگی

 

بستنی به بهبود سرماخوردگی کمک می کند

8 روش مقابله با آنفولانزا
قبلاً این شایع بود كه الكل با كشتن عوامل بیماری زا به ضد عفونی كردن بدن كمك می كند. علم با اثبات برعکس این افسانه را رد کرده است: نوشیدنی های الکلی و قوی دمای بدن را پایین می آورند و باعث ایجاد شرایط راحت برای تکثیر ویروس ها و باکتری ها می شوند.اما درمان سرد واقعا مؤثر است. بستنی باعث تسکین گلو ی تحریک شده ، کاهش درد و تسکین تورم نازوفارنکس خواهد شد.

 

 

برای مقابله با آنفولانزا جوراب بپوشید

8 روش مقابله با آنفولانزا
مهم است که آنها گرم باشند. جوراب ها را به محض احساس سرما بپوشید. در غیر این صورت ، سیستم ایمنی بدن به جای تمرکز بر مبارزه با عوامل بیماری زا در نازوفارنکس ، شروع به تأمین خون شدید برای این قسمت از بدن برای گرم کردن آن خواهد کرد.

 

 

برای محافظت از آنفولانزا ماسک را بصورت صحیح استفاده کنید

8 روش مقابله با آنفولانزا
ماسک های پزشکی متفاوت هستند. هنگام خرید یک ماسک دو طرفه ، موارد زیر را به خاطر بسپارید: اگر بیمار هستید و نمی خواهید دیگران را با میکروب خود آلوده کنید ، باید چنین ماسکی را با قسمت رنگی بیرون بپوشید. اگر سالم هستید اما می خواهید در مکان های عمومی از خود در برابر ویروس ها محافظت کنید ، ماسک را با قسمت سفید رو به بیرون بپوشید.

 

 

خلاص شدن از حمله آنفولانزا با بهداشت دهان و دندان

8 روش مقابله با آنفولانزا
دندان های بد و مراقبت نادرست از آنها احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش می دهد. حفره دهان یک محیط ایده آل برای تولید مثل باکتری ها و ویروس ها است ، بنابراین از مراقبت های حرفه ای غافل نشوید. قوانین ساده را دنبال کنید:
دندان های خود را 2-3 بار در روز مسواک بزنید.
بعد از مسواک زدن از دهانشویه استفاده کنید.
از برسها و نخ های مخصوص دندان استفاده کنید تا به مکان های غیر قابل دسترس برای مسواک برسید.
هر شش ماه یکبار به دندان پزشکی مراجعه کنید.
به موقع پوسیدگی را درمان کنید.

 

 

ماساژ درمانی برای غلبه بر آنفولانزا

8 روش مقابله با آنفولانزا
ماساژ درمانی حرفه ای میکروسیرکولاسیون خون را افزایش داده و به طور خلاصه دمای بدن را بالا می برد ، در نتیجه سیستم ایمنی بدن را در نابودی عوامل بیماری زا کمک می کند.

 

 

برای مقابله بر آنفولانزا از یک ضد عفونی کننده برای تلفن همراه و یک صابون ساده برای دست استفاده کنید

8 روش مقابله با آنفولانزا
مطالعات اخیر نشان داده اند که یک ضد عفونی کننده نمی تواند یک جایگزین کامل برای شستن دست شما باشد. استفاده از آن بعد از این روش صحیح تر است و همچنین می توانید از آن برای پاک کردن رایانه یا تلفن هوشمندی که دارای باکتری های بیشتری روی آن نسبت به روی صندلی توالت یا کف زمین است ، استفاده کنید.

 

 

ورزش سبک حتی برای مبتلایان به آنفولانزا توصیه می شود

 
8 روش مقابله با آنفولانزا
عصر ، برای تسکین درد در مفاصل و ماهیچه ها ، ورزش سبک انجام دهید و بعد از ظهر زمانی برای چرت زدن پیدا کنید.
در دمای طبیعی بدن ، ورزش سبک حتی برای مبتلایان توصیه می شود. این می تواند یک پیاده روی نیم ساعته یا کشش قبل از خواب باشد: نکته اصلی این است که وقتی ماهیچه ها و مفاصل کار می کنند ، گردش خون را بهبود می بخشند و کمی بدن را گرم می کنند.
 
در طول روز ، یک استراحت کوتاه را فراموش نکنید: سعی کنید به مدت 20-30 دقیقه چرت بزنید یا فقط در یک موقعیت راحت استراحت کنید ، به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهید و چشم ها را ببندید تا کمی مغز و چشم استراحت کند.

 

 

برای مقابله با آنفولانزا مراقب تغذیه مناسب و عملکرد سالم روده باشید

8 روش مقابله با آنفولانزا
اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید ، سعی کنید رژیم غذایی خود را برای مدتی تنظیم کنید: مایعات بیشتری بنوشید ، رژیم غذایی را با سبزیجات ، میوه ها (پرتقال ، لیمو ، لیمو ، گریپ فروت) و انواع توت ها تقویت کنید. آنها به فعال کردن دفاعی بدن و مقاومت در برابر بیماریهای عفونی کمک می کنند ، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند.
 
به کربوهیدراتهای قابل هضم توجه کنید: گندم سیاه ، جو دوسر. آب میوه ، آبگوشت سبزیجات ، ژله ، میوه جوشانده ، چای را با عسل ، لیمو ، مربا بنوشید. برای حفظ ایمنی ، پروتئین لازم است ، بنابراین به راحتی از لبنیات ، تخم مرغ استفاده کنید و آب گوشت مرغ را برای بهبودیفراموش نکنید. اما بهتر است حداقل برای مدتی از غذای شور و تند خودداری کنید. غذا باید در حجم کم در هر وعده غذایی 5-6 بار باشد.
 
نکته مهم: در پس زمینه تب بالا و سلامت عمومی ضعیف ، عملکرد روده ممکن است مختل شود. مراقب روده های خود باشید. اثرات مضر باکتری های بیماری زا را از بین ببرید ، به ترمیم میکرو فلور طبیعی کمک کرده و بدن را از مسمومیت خارج کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه گرمایش در آپارتمان می تواند برای سلامتی مضر باشد

در
چگونه گرمایش در آپارتمان می تواند برای سلامتی مضر باشد
یک آپارتمان بدون دسترسی مداوم به هوای تازه بیشتر شبیه یک دخمه است. با اشاره به تحقیقات علمی، گرمایش بیش از حد، می تواند چندین سال از زندگی فرد را کاهش دهد.
 
پزشکان به نظر خود درمورد گرمازدگی در آپارتمان ها به اتفاق آرا رسیده اند: از نظر تمام مزایای استفاده از یک درجه حرارت راحت ، بخاری از هر نوع هوا را خشک می کنند ، که در این فرم مطلوب ترین محیط برای توسعه انواع ویروس ها و باکتری ها است.
 
- لطفاً توجه داشته باشید: همه گیری سرماخوردگی و آنفولانزا با شروع هوای سرد رخ نمی دهد بلکه با آغاز فصل گرما کردن آپارتمان ها رخ می دهد. پنجره های محکم بسته ، درجه حرارت بالا ، کمبود اکسیژن ، دی اکسید کربن اضافی مشکلات اصلی آپارتمان های گرم است. " در دمای بالا و رطوبت کم در فرد ، مخاط نازوفارنکس خشک می شود - هیچ مانعی برای ویروس ها و باکتری ها وجود ندارد.اگر بیماری مبتلا به آسم در چنین اتاقی باشد ، حمله شدید، مدت زیادی طول نمی کشد.
 
هوای بیش از حد گرم و بیش از حد مجاز با حداکثر غلظت دی اکسید کربن بر ترکیب خون تأثیر منفی می گذارد. به دلیل غلظت بیش از حد CO2 (دی اکسید کربن) ، خون اسیدی می شود. به این حالت اسیدوز گفته می شود. با این بیماری ، خون غلیظ و چسبناک می شود و کندتر در رگ ها حرکت می کند ، خطر ترومبوفلبیت به شدت در فرد افزایش می یابد.
 
درجه حرارت بالا ، رطوبت کم و غلظت مشخصی از دی اکسید کربن - چنین اتمسفر باعث کاهش فعالیت انسان و همچنین دمای بسیار پایین می شود. و به گفته استاد زیست شناسی دانشگاه استنفورد ، دکتر کریگ هلر ، این وضعیت وجود انسان را غیرقابل تحمل می کند. در یک اتاق گرم و در صورت عدم وجود هوای تازه ، بدن ما شروع به نشان دادن واکنش به درجه حرارت می کند ، بر کمبود اکسیژن غلبه می کند - به طور کلی ، برای وجود آن می جنگد. به همین دلیل است که نه از کمبود آفتاب بلکه افراد در زمستان احساس خستگی مکرر ، بی حالی ، ناراحتی و سردردهای غیر معمول می کنند.
 
پزشکان پیشنهاد می کنند که فقط در یک اتاق خنک بخوابید و اگر گرمایشی روشن باشد ، لازم است یک مرطوب کننده هوا یا ظرف های باز را با آب پر کنید. یک یاور خوب در اتاق خواب در زمستان یک دستگاه بخور خواهد بود که با تبخیر آب ، هوا را مرطوب می کند.
 
هوای خشک در آپارتمان ، که با گرمایش ایجاد می شود ، نه تنها مخاط ، بلکه پوست و مو را خشک می کند. دانشمندان می گویند ظاهر چین و چروک های جدید بعد از زمستان به دلیل کمبود خورشید نیست بلکه به دلیل کمبود هوای تازه و رطوبت کافی است.
 
بسیاری از آنها از کف گرم به عنوان بخاری فضایی استفاده می کنند. در این حالت ، پزشکان هشدار می دهند ، شما باید مبلمان ساخته شده فقط از چوب طبیعی داشته باشید. واقعیت این است که MDF و سایر جایگزین های مدرن چوب هنگام گرم شدن از کف گرم(گرما از کف) ، شروع به بازدم ترکیبات مضر به فضای آپارتمان می کنند. در مقادیر کم اما به طور مداوم. این بدان معنی است که شما بخارهای سمی را همیشه تنفس خواهید کرد.
 
همین اثر از یک پوشش مصنوعی یا مشمع کف اتاق که روی یک طبقه گرم گذاشته شده است ، خواهد بود. کف گرم همچنین برای افرادی که از بیماری اندام رنج می برند مضر است. به عنوان مثال رگهای واریسی ، با گرم شدن مداوم پاها ، فقط بدتر می شوند.
 
در پاییز ، وقتی هوا در بیرون سرد می شود و هنوز آپارتمان ها برای گرمایش مرکزی روشن نشده اند ، بسیاری از آنها با تهویه مطبوع گرم می شوند. در این حالت ، همانطور که در دستورالعمل ها نوشته شده است ، آنها پنجره ها را محکممی بندند. باید درک کنید که تهویه هوا فقط هوای موجود در اتاق را خنک یا گرم می کند. هوای تازه ای را تأمین نمی کند ، بنابراین معنی ندارد که مدت طولانی صرفاً با تهویه هوا گرم شود. پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی ، می گویند: این هوا همان هوای گرم خواهد بود که نازوفارنکس را خشک می کند و ویروس ها و باکتری ها را تکثیر می کند.
 
اما بدترین چیزی که کارشناسان هشدار می دهند زمانی است که به دلیل کمبود گرما ، مردم شروع به گرم کردن گاز از اجاق گاز در آشپزخانه می کنند. در این زمان ، غلظت دی اکسید کربن سه برابر می شود.
اما گرم کردن نه تنها برای سلامتی مضر است. هوای خشک برای دستگاههای موسیقی مانند پیانو ، گیتار ، ویولن ، هنگام خشک شدن ، مرگبار است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم سرطان گلو که به راحتی با سرماخوردگی و آنفولانزا اشتباه می شود

در
علائم سرطان گلو که به راحتی با سرماخوردگی و آنفولانزا اشتباه می شود
علائم سرطان گلو که به راحتی با سرماخوردگی و آنفولانزا اشتباه می گیرند.همانطور که کارشناسان تحقیقات سرطان انگلستان خاطرنشان کردند ، سرطان گلو می تواند علائمی را نشان دهد که به راحتی با SARS یا عفونت کروناویروس اشتباه گرفته می شود. 
 
بنابراین ، سرفه ، گلودرد ، کوفتگی ، تورم غدد لنفاوی می تواند نشانه هایی از سرطان گلو باشد. درد گوش ممکن است و هر از گاهی می تواند کسل کننده ، تیز یا سوزش ، ثابت یا آشکار باشد. مشکلات بلع همچنین می تواند علائم اولیه سرطان گلو باشد که بعضاً با گلودرد اشتباه می شود.
 
بنابراین ، سرطان گلو در مرحله اولیه می تواند با این علائم بیان شود: درد در گلو ، تورم در گردن ، مشکلات هنگام بلع غذا و تغییر صدا.
 
اگر این بیماری شروع شود ، می تواند به صورت دردهای شدید در گلو ، بزرگ شدن مداوم غدد لنفاوی ، سرفه با ترشحات خونین ، ضعف و تب بالا ظاهر شود.
 
شایعترین عامل خطر ابتلا به سرطان گلو ، استعمال سیگار و دخانیات است. پزشکان می گویند ، افرادی که کارشان با تولید دخانیات همراه است ، مستعد ابتلا به این بیماری هستند. سرطان گلو ممکن است در هر سنی بروز کند ، اما بیشتر اوقات بعد از 45 سال بروز می کند.
 
سرطان گلو یک بیماری پزشکی خاص نیست ، اما اصطلاحی است که برای هر نوع سرطان که در قسمت پشت دهان ، لوله بالای مواد غذایی (حلق) و دستگاه صوتی (حنجره) رخ می دهد ، به کار می رود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص ویتامین C

در

دکتر فری یک محقق برجسته ویتامین C می گوید: "ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامتی بازی می کند" "این ویتامین برای زندگی مورد نیاز است." چرا؟ سلول های شما نیاز به ویتامین C برای انجام درست کارها دارد، به علاوه این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی برای حفاظت از آسیب آنها دارد. متاسفانه، بدن ما آن را تولید نمی کند، بنابراین یک لیوان آب پرتقال بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد مزایای استفاده از ویتامین C بخوانید: (سیارک

کمک به کاهش وزن


با توجه به تحقیقات تغذیه شما 30 درصد چربی بیشتر در طول یک جلسه تمرین متوسط می سوزانید هنگامی که به سطوح کافی از ویتامین C دست یافته باشید در مقایسه با کسی که دارای سطوح پایین ویتامین است،. نظریه؟ ویتامین C در مسیرهای تنظیم اکسیداسیون چربی، مصرف انرژی و دریافت انرژی-تمام چیزهایی که با از دست دادن وزن است کمک می کند. هنگامی که سطح آن کافی است، بدن شما می تواند بسیار کارآمدتر کار کند.

کاهش خطر بیماری قلبی عروقی


مطالعات اپیدمیولوژیک و مشاهده ای ارتباط ویتامین C و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش فشار خون و بروز سکته کمتر را دریافته اند. فری می گوید "ویتامین C باعث بهبود عملکرد سلول های خونی و افزایش آرامش عروقی است". این کار اجازه می دهد تا خون را آزادانه تر به حرکت در آورد ، که خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش بیابد. (سیارک

محافظ پوست در برابر آسیب های خورشید


یک مطالعه مشاهده ای در مجله بین المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه نشان می دهد ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را کاهش دهد. فری اخطار می دهد که ما درک روشنی در مورد اینکه چگونه ویتامین C در پوست رفتار می کند را نداریم . اما ما می دانیم که با افزایش سن و اشعه UV میزان مواد مغذی آن را کاهش می دهد. ویتامین C نیز در برابر لکه های خورشیدی زمانی که به صورت موضعی استفاده می شود محافظت می کند.

کاهش التهاب


التهاب واکنش بدن در برابراسترس، آلودگی، و حتی کار امروز است و باعث ایجاد رادیکال های آزاد سلول های مخرب است. ویتامین C با این رادیکال های آزاد مبارزه می کند، و به بدن شما درالتیام تحمل زخم التهاب هر روزه ی آن کمک می کند.

کاهش دوره ی سرما خوردگی


هنگامی که می خواهیم با سرماخوردگی مبارز کنیم، مادران ما به ما می گویند ویتامین C بخورید. اما معلوم است که مبارزه با سرما خوردگی یکی از بحث برانگیز ترین مزایای ویتامین C است. با توجه به فری، شواهد در توانایی ویتامین C در مبارزه با سرماخوردگی متناقض است. او می گوید با این حال، که ویتامین C تنها یکی از ویتامین های متعدد است که سیستم ایمنی بدن ما برای عملکرد بهینه نیاز به آن دارد. و یک چیز که ما می دانیم این است: یک سیستم ایمنی قوی تر به معنی روزهای بیماری کمتر است.

مبارزه با سرطان


یکی از مزایای هیجان انگیز ویتامین C امکان اثرات مبارزه ای آن با سرطان است. مطالعات خارج از موسسه ملی بهداشت یافته اند که انفوزیون درون وریدی ویتامین C ممکن است اثر شیمی درمانی بر سلول های سرطانی را افزایش دهد، به خصوص در سرطان پانکراس. این روش درمانی در فاز دوم آزمایشات بالینی است، پس ممکن است قبل از عمل استاندارد آن در مبارزه با این بیماری طولانی نباشد که حدود 1.6 میلیون آمریکایی تحت تاثیر آن هستند. تحقیقات دیگر نشان داده است که تزریق داخل وریدی ویتامین C باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

 

 

مبارزه با سرما خوردگی

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱It's good to see someone thkining it through.

در ادامه بخوانید...

مبارزه با سرما خوردگی

در

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن


طرح ضد ویروس نیاز به یک ارتقاء دارد ،نه، ما در مورد یک آپدیت برای کامپیوتر و یا گوشی های هوشمند خود صحبت نمی کنیم. مطالعات نشان می دهد که فرد به طور متوسط دو تا چهار بار در سال سرما می خورد و تا 20 درصد از جمعیت آنفولانزا می گیرند. خوشبختانه، اکنون راه های موثر تر از همیشه برای هل دادن سیستم ایمنی بدن شما به سطح بالاتر وجود دارد. در اینجا نحوه تنظیم دقیق عادات سالم شما را برای دفع هر گونه میکروب کثیفی آمده است. (سیارک


 مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید.


قدرت را بالا ببرید: مطمئنا، تولیدات پر جنب و جوش، مثل کلم پیچ و پرتقال دارای مواد مغذی برای مبارزه با سرما هستند، اما همتایان رنگ پریده آنها قابل چشم پوشی نیستند. بر اساس یک مطالعه در دانشگاه تافتس قارچ سفید برای مثال، می تواند سلول های کشنده طبیعی بدن را پر جنب و جوش کند، که به ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا حمله ور شوند. نویسنده مقاله دکتر Dayong توضیح می دهد "قارچ سرشار از یک نوع فیبر، به نام بتا-گلوکان است که می تواند سلول های ایمنی را فعال کند". قارچ را با املت ، ماکارونی، سیب زمینی سرخ کرده ترکیب کرده و هم بزنید. مقداری سیر اضافه کنید. علاوه بر اضافه کردن عطر، طعم، سیر یک دوز از آلیسین، یک ترکیب مبارزه گر با عفونتها را به آن اضافه کرده اید. دیوید غار، RD، عضو هیئت مدیره مشاوره تناسب اندام و نویسنده می گوید " از میخک تازه استفاده کنید" از بهترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید. "سیر جراد پاستوریزه است که آلیسین از بین می برد." سیر را ریز ریز کرده، سپس اجازه دهید برای حدود 10 دقیقه بماند؛ وقت اضافی اجازه می دهد تا بافت میخک، به انتشار آنزیم هایی که ایجاد آلیسین کمک کند. و مطمئن باشید سیر را در پایان روند پخت و پز برای جلوگیری از خنثی شدن اثر آن توسط گرما اضافه کنید.

 

 7تا 8 ساعت خواب در شب.


افزایش قدرت: مقدار خواب شما مهم است، اما کیفیت نیز مهم است. مایکل برئوس، دکترا، نویسنده نقشه ی خواب می گوید: "خواب منقطع ممکن است هورمون های استرس را تولید کند که سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد". نکته: در زمانی که محققان در دانشگاه کارنگی ملون شرکت کنندگان در معرض ویروس سرماخوردگی را مورد مطالعه قرار دادند ، کسانی که آنگونه که باید نمی خوابیدند شش برابر بیشتر احتمال مریض شدن نسبت به افرادی که مانند یک سنگ خوابیده بودند، داشتند. برای به حداکثر رساندن بسته شدن چشم، کفش ورزشی خود را در اکثر روزهای هفته به پا داشته باشید: اثبات شده است که ورزش منظم به شما کمک می کند سریع تر بخوابید و زمان بیشتری را صرف خواب عمیق تربکنید. برئوس پیشنهاد می دهد اگر نگرانی ها شما را بیدار نگاه داشته همه چیزهایی که شما را اذیت می کند را همراه با یک راه حل برای هر کدام بنویسید، قبل از اینکه دوباره به رختحواب برگردید. و بدن خود را - - این کار باعث استراحت ذهن و بدن شما می شود. (سیارک

 

همیشه، همیشه دست های خود را بشویید.


افزایش قدرت : اگر شما مانند اکثریت قریب به اتفاق ما هستید، شما احتمالا به درستی کف نمی زنید. یک مطالعه نشان داد که 95 درصد از مردم 20 ثانیه توصیه شده را مالش نمیدهند، و از هر سه نفر یکی از صابون استفاده نمی کند. وقت خود را برای حس یک جلسه ی 20 ثانیه ای شستشو تنظیم کنید. دانیل مدیر سیستم های بهداشتی  برنامه نظارت ضد میکروبی می گوید:" جلو و پشت دست ، اطراف مچ ، بین انگشتان دست ، و زیر نوک ناخن های خود را بشویید" است. سپس به طور کامل خشک کنید؛ میکروب ها به راحتی به سطوح مرطوب می چسبند. سینک در دسترس نیست؟ از یک ضدعفونی کننده دست که حاوی حداقل 60 درصد الکل است استفاده کنید.


 ورزش بخشی از زندگی روزمره شما است.

 کار کردن توان مبارزه ای شما را با سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کند. اما فشار به طور منظم می تواند بیش از آسیب زا باشد تا موثر: یک مطالعه در استرالیا نشان داد که دونده هایی که از تردمیل در سرعت های چالشی (مسابقه ای)برای یک ساعت و نیم استفاده می کنند به اندازه یک قطره ی 50 درصدی در تولید ایمونوگلوبولین A آنتی بادی مبارزه گر با باکتری ها ، پس از آن تجربه کرده اند. دیوید نیمن مدیر آزمایشگاه عملکرد انسانی در دانشگاه ایالتی آپالاچی می گوید: " ورزش طولانی مدت با شدت بالا استرس را در بدن شما قرار می دهد ، شانس بیمار شدن شما را بالا می برد"

 

حمل یک بطری آب با خود هر کجا که هستید.


نیل مدیر پزشکی مراقبت تنفسی در دانشکده پزشکی کوه سینا  می گوید: "آب کافی در بدن غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می دارد و کمک می کند تا عملکرد سیستم ایمنی بدن شما موثرتر گردد". (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

نظرات

در ادامه بخوانید...