مبارزه با سرما خوردگی

در

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن


طرح ضد ویروس نیاز به یک ارتقاء دارد ،نه، ما در مورد یک آپدیت برای کامپیوتر و یا گوشی های هوشمند خود صحبت نمی کنیم. مطالعات نشان می دهد که فرد به طور متوسط دو تا چهار بار در سال سرما می خورد و تا 20 درصد از جمعیت آنفولانزا می گیرند. خوشبختانه، اکنون راه های موثر تر از همیشه برای هل دادن سیستم ایمنی بدن شما به سطح بالاتر وجود دارد. در اینجا نحوه تنظیم دقیق عادات سالم شما را برای دفع هر گونه میکروب کثیفی آمده است. (سیارک


 مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید.


قدرت را بالا ببرید: مطمئنا، تولیدات پر جنب و جوش، مثل کلم پیچ و پرتقال دارای مواد مغذی برای مبارزه با سرما هستند، اما همتایان رنگ پریده آنها قابل چشم پوشی نیستند. بر اساس یک مطالعه در دانشگاه تافتس قارچ سفید برای مثال، می تواند سلول های کشنده طبیعی بدن را پر جنب و جوش کند، که به ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا حمله ور شوند. نویسنده مقاله دکتر Dayong توضیح می دهد "قارچ سرشار از یک نوع فیبر، به نام بتا-گلوکان است که می تواند سلول های ایمنی را فعال کند". قارچ را با املت ، ماکارونی، سیب زمینی سرخ کرده ترکیب کرده و هم بزنید. مقداری سیر اضافه کنید. علاوه بر اضافه کردن عطر، طعم، سیر یک دوز از آلیسین، یک ترکیب مبارزه گر با عفونتها را به آن اضافه کرده اید. دیوید غار، RD، عضو هیئت مدیره مشاوره تناسب اندام و نویسنده می گوید " از میخک تازه استفاده کنید" از بهترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید. "سیر جراد پاستوریزه است که آلیسین از بین می برد." سیر را ریز ریز کرده، سپس اجازه دهید برای حدود 10 دقیقه بماند؛ وقت اضافی اجازه می دهد تا بافت میخک، به انتشار آنزیم هایی که ایجاد آلیسین کمک کند. و مطمئن باشید سیر را در پایان روند پخت و پز برای جلوگیری از خنثی شدن اثر آن توسط گرما اضافه کنید.

 

 7تا 8 ساعت خواب در شب.


افزایش قدرت: مقدار خواب شما مهم است، اما کیفیت نیز مهم است. مایکل برئوس، دکترا، نویسنده نقشه ی خواب می گوید: "خواب منقطع ممکن است هورمون های استرس را تولید کند که سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد". نکته: در زمانی که محققان در دانشگاه کارنگی ملون شرکت کنندگان در معرض ویروس سرماخوردگی را مورد مطالعه قرار دادند ، کسانی که آنگونه که باید نمی خوابیدند شش برابر بیشتر احتمال مریض شدن نسبت به افرادی که مانند یک سنگ خوابیده بودند، داشتند. برای به حداکثر رساندن بسته شدن چشم، کفش ورزشی خود را در اکثر روزهای هفته به پا داشته باشید: اثبات شده است که ورزش منظم به شما کمک می کند سریع تر بخوابید و زمان بیشتری را صرف خواب عمیق تربکنید. برئوس پیشنهاد می دهد اگر نگرانی ها شما را بیدار نگاه داشته همه چیزهایی که شما را اذیت می کند را همراه با یک راه حل برای هر کدام بنویسید، قبل از اینکه دوباره به رختحواب برگردید. و بدن خود را - - این کار باعث استراحت ذهن و بدن شما می شود. (سیارک

 

همیشه، همیشه دست های خود را بشویید.


افزایش قدرت : اگر شما مانند اکثریت قریب به اتفاق ما هستید، شما احتمالا به درستی کف نمی زنید. یک مطالعه نشان داد که 95 درصد از مردم 20 ثانیه توصیه شده را مالش نمیدهند، و از هر سه نفر یکی از صابون استفاده نمی کند. وقت خود را برای حس یک جلسه ی 20 ثانیه ای شستشو تنظیم کنید. دانیل مدیر سیستم های بهداشتی  برنامه نظارت ضد میکروبی می گوید:" جلو و پشت دست ، اطراف مچ ، بین انگشتان دست ، و زیر نوک ناخن های خود را بشویید" است. سپس به طور کامل خشک کنید؛ میکروب ها به راحتی به سطوح مرطوب می چسبند. سینک در دسترس نیست؟ از یک ضدعفونی کننده دست که حاوی حداقل 60 درصد الکل است استفاده کنید.


 ورزش بخشی از زندگی روزمره شما است.

 کار کردن توان مبارزه ای شما را با سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کند. اما فشار به طور منظم می تواند بیش از آسیب زا باشد تا موثر: یک مطالعه در استرالیا نشان داد که دونده هایی که از تردمیل در سرعت های چالشی (مسابقه ای)برای یک ساعت و نیم استفاده می کنند به اندازه یک قطره ی 50 درصدی در تولید ایمونوگلوبولین A آنتی بادی مبارزه گر با باکتری ها ، پس از آن تجربه کرده اند. دیوید نیمن مدیر آزمایشگاه عملکرد انسانی در دانشگاه ایالتی آپالاچی می گوید: " ورزش طولانی مدت با شدت بالا استرس را در بدن شما قرار می دهد ، شانس بیمار شدن شما را بالا می برد"

 

حمل یک بطری آب با خود هر کجا که هستید.


نیل مدیر پزشکی مراقبت تنفسی در دانشکده پزشکی کوه سینا  می گوید: "آب کافی در بدن غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می دارد و کمک می کند تا عملکرد سیستم ایمنی بدن شما موثرتر گردد". (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص ویتامین C

در

دکتر فری یک محقق برجسته ویتامین C می گوید: "ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامتی بازی می کند" "این ویتامین برای زندگی مورد نیاز است." چرا؟ سلول های شما نیاز به ویتامین C برای انجام درست کارها دارد، به علاوه این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی برای حفاظت از آسیب آنها دارد. متاسفانه، بدن ما آن را تولید نمی کند، بنابراین یک لیوان آب پرتقال بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد مزایای استفاده از ویتامین C بخوانید: (سیارک

کمک به کاهش وزن


با توجه به تحقیقات تغذیه شما 30 درصد چربی بیشتر در طول یک جلسه تمرین متوسط می سوزانید هنگامی که به سطوح کافی از ویتامین C دست یافته باشید در مقایسه با کسی که دارای سطوح پایین ویتامین است،. نظریه؟ ویتامین C در مسیرهای تنظیم اکسیداسیون چربی، مصرف انرژی و دریافت انرژی-تمام چیزهایی که با از دست دادن وزن است کمک می کند. هنگامی که سطح آن کافی است، بدن شما می تواند بسیار کارآمدتر کار کند.

کاهش خطر بیماری قلبی عروقی


مطالعات اپیدمیولوژیک و مشاهده ای ارتباط ویتامین C و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش فشار خون و بروز سکته کمتر را دریافته اند. فری می گوید "ویتامین C باعث بهبود عملکرد سلول های خونی و افزایش آرامش عروقی است". این کار اجازه می دهد تا خون را آزادانه تر به حرکت در آورد ، که خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش بیابد. (سیارک

محافظ پوست در برابر آسیب های خورشید


یک مطالعه مشاهده ای در مجله بین المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه نشان می دهد ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را کاهش دهد. فری اخطار می دهد که ما درک روشنی در مورد اینکه چگونه ویتامین C در پوست رفتار می کند را نداریم . اما ما می دانیم که با افزایش سن و اشعه UV میزان مواد مغذی آن را کاهش می دهد. ویتامین C نیز در برابر لکه های خورشیدی زمانی که به صورت موضعی استفاده می شود محافظت می کند.

کاهش التهاب


التهاب واکنش بدن در برابراسترس، آلودگی، و حتی کار امروز است و باعث ایجاد رادیکال های آزاد سلول های مخرب است. ویتامین C با این رادیکال های آزاد مبارزه می کند، و به بدن شما درالتیام تحمل زخم التهاب هر روزه ی آن کمک می کند.

کاهش دوره ی سرما خوردگی


هنگامی که می خواهیم با سرماخوردگی مبارز کنیم، مادران ما به ما می گویند ویتامین C بخورید. اما معلوم است که مبارزه با سرما خوردگی یکی از بحث برانگیز ترین مزایای ویتامین C است. با توجه به فری، شواهد در توانایی ویتامین C در مبارزه با سرماخوردگی متناقض است. او می گوید با این حال، که ویتامین C تنها یکی از ویتامین های متعدد است که سیستم ایمنی بدن ما برای عملکرد بهینه نیاز به آن دارد. و یک چیز که ما می دانیم این است: یک سیستم ایمنی قوی تر به معنی روزهای بیماری کمتر است.

مبارزه با سرطان


یکی از مزایای هیجان انگیز ویتامین C امکان اثرات مبارزه ای آن با سرطان است. مطالعات خارج از موسسه ملی بهداشت یافته اند که انفوزیون درون وریدی ویتامین C ممکن است اثر شیمی درمانی بر سلول های سرطانی را افزایش دهد، به خصوص در سرطان پانکراس. این روش درمانی در فاز دوم آزمایشات بالینی است، پس ممکن است قبل از عمل استاندارد آن در مبارزه با این بیماری طولانی نباشد که حدود 1.6 میلیون آمریکایی تحت تاثیر آن هستند. تحقیقات دیگر نشان داده است که تزریق داخل وریدی ویتامین C باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید..

 

 

مبارزه با سرما خوردگی

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱It's good to see someone thkining it through.

در ادامه بخوانید...

سرماخوردگی، آنفولانزا یا حساسیت

در

تفاوت را برای بهترین درمان بدانید 

(سیارک)  : احساس بیماری می کنید. صدایتان تودماغی شده، عطسه می کنید و گلودرد دارید. این سرماخوردگی ست، آنفولانزا یا حساسیت؟ تفکیک این سه می تواند دشوار باشد زیرا بسیاری از علایمشان مشترک است.  اما دانستن تفاوت ها می تواند کمک کند تا بهترین درمان را انتخاب کنید.

" اگر بدانید چه مشکلی دارید، داروهایی را که احتیاج ندارید، موثر نیستند یا حتی ممکن است علایم بیماری را تشدید کنند استفاده نمی کنید. " دکتر تریسا هاگل متخصص بیماری های عفونی که بر تنفس اثر می گذارند،از موسسه ملی بهداشت می گوید. (سیارک)  

سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت همگی بر دستگاه تنفسی تان اثر می گذارند که می توانند نفس کشیدن را سخت کنند. هر کدام علایم کلیدی دارند که با استفاده از آن می توان از هم تشخیص شان داد. 

سرماخوردگی و آنفولانزا بر اثر ویروس های متفاوتی ایجاد می شوند. " به عنوان یک قاعده کلی، علایم مربوط به آنفولانزا شدیدتر است." هاگل می گوید. هر دو بیماری می تواند منجر به آبریزش بینی، گرفتگی بینی، سرفه و گلودرد شود. اما آنفولانزا همچنین می تواند تب بالایی ایجاد کند که برای 3 تا 4 روز به طول انجامد و همراه با سردرد، خستگی و دردهای کلی باشد. این علایم زمانی که سرما می خورید عمومیت کمتری دارد. (سیارک)  

"حساسیت ها کمی متفاوت تر هستند زیرا به وسیله ی ویروس ایجاد نمی شوند." هاگل توضیح می دهد. " در عوض، این سیستم ایمنی شماست که به یک محرک، یا یک آلرژن، واکنش نشان می دهد که شما نسبت به آن حساسیت دارید." اگر حساسیت دارید و چیزهایی مثل گرده یا شوره حیوانات خانگی را استنشاق کنید ممکن است سلول های ایمنی در بینی و راه های تنفسی تان به این مواد بی ضرر واکنش بیش از حد نشان بدهند. بافت های ظریف تنفسی تان ممکن است ورم کند و بینی تان ممکن است بگیرد یا دچار آبریزش شود.

" حساسیت ها ممکن است باعث اشک آلود شدن و ایجاد حالت خارش در چشم شود که به صورت عادی در آنفولانزا و سرماخوردگی دچارش نمی شوید. " هاگل اضافه می کند.

علایم حساسیت معمولا تا زمانی که در معرض آلرژن هستید ادامه دارند که ممکن است حدود 6 هفته و در طول فصل های گرده افشانی در بهار، تابستان یا پاییز باشد. سرماخوردگی و آنفولانزا به ندرت بیش از 2 هفته به طول می انجامند.

بیشتر افرادی که دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شوند می توانند بدون مراقبت های پزشکی بهبود یابند. اما اگر علایم بیش از 10 روز به طول انجامید و یا علایم با استفاده از داروهای ضد این علایم تسکین نیافت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چک کنید. برای این که بیشتر بدانید که چه زمانی به پزشک مراجعه کنید به صفحه ی CDC's Flu سر بزنید.

برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار استراحت کنید و مقدار زیادی مایعات بنوشید. اگر آنفولانزا دارید مسکن هایی مانند آسپرین، استامینوفن یا ایبوبروفن می تواند تب را کاهش و درد را تسکین دهد. حساسیت ها را می توان با آنتی هیستامین یا ضد احتقان ها درمان کرد. برای دیدن جزئیات بیشتر به جدول " انتخاب های عاقلانه " مراجعه کنید.

زمان مصرف داروهایی که بر روی برچسب شان تعداد 2 یا بیشتر عناصر فعال لیست شده باید مراقب باشید که از هم پوشانی داروها پرهیز کنید. برای مثال اگر 2 داروی متفاوت مصرف می کنید که حاوی استامینوفن است، یکی برای بینی گرفته و دیگری برای سردرد، ممکن است مقدار زیادی استامینوفن وارد بدن تان کنید.

" برچسب داروها را با دقت بخوانید، هشدارها، عوارض جانبی، دوز. اگر سوالی دارید با دکترتان یا داروساز صحبت کنید، به خصوص اگر کودکانی دارید که مریض هستند." هاگل می گوید. " نباید بیش از حد دارو مصرف کنید یا نباید ریسک کنید و دارویی را استفاده کنید که با داروی دیگر تداخل دارد. " (سیارک)  

علایم

سرماخوردگی

آنفولانزا

حساسیت راه های تنفسی

تب

نادر

متداول, بالا (100-102 (°F, گاهی بالاتر, به خصوص در کودکان; 3-4 روز به طول می انجامد  (سیارک)  

هرگز

سردرد

غیرمتداول

متداول

غیرمتداول

دردهای عمومی

جزئی

معمول، اغلب شدید

هرگز

خستگی و ضعف

گاهی

معمول، می تواند تا 3 هفته به طول انجامد

گاهی

خستگی شدید

هرگز

معمول، در ابتدای بیماری

هرگز

گرفتگی و آبریزش بینی

متداول

گاهی

متداول

عطسه  (سیارک)  

معمول

گاهی

معمول

گلودرد

متداول

گاهی

گاهی

سرفه

متداول

متداول, می تواند شدید شود

گاهی

درد در قفسه سینه

خفیف تا متوسط

متداول

نادر، به جز کسانی که آسم آلرژیک دارند

درمان

زیاد استراحت کنید.
هیدراته بمانید)مایعات زیاد بنوشید).
ضد احتقان. 
آسپرین (سنین 18 به بالا)،استامینوفن یا ایبوبروفن برای دردها  (سیارک)  

زیاد استراحت کنید.
هیدراته بمانید(مایعات زیاد بنوشید)
ضد احتقان. 
آسپرین (سنین 18 به بالا)، استامینوفن یا ایبوبروفن برای دردها و تب. داروهای ضد ویروسی ( به پزشک مراجعه کنید)

از آلرژن ها دوری کنید ( چیزهایی که به آن آلرژی دارید)

آنتی هیستامین

استروئیدهای استنشاقی

ضد احتقان

پیشگیری

دست هایتان را مرتب بشورید.

از ارتباط نزدیک با اشخاص سرماخورده پرهیز کنید

هر سال واکسن آنفولانزا تزریق کنید 
دست هایتان را مرتب بشورید.

از ارتباط نزدیک با اشخاص مبتلا به آنفولانزا پرهیز کنید  (سیارک)  

از آلرژن ها مانند گرده، غبار خانه، کپک، شوره حیوانات خانگی و سوسک ها دوری کنید.

عوارض

عفونت سینوس، عفونت گوش میانی، آسم

برونشیت، ذات الریه، می تواند زندگی شخص را تهدید کند

عفونت سینوس، عفونت گوش میانی، آسم 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان سرماخوردگی با شلغم

در

شلغم ریشه سبزی است. این غده به رنگ سفید و گرد است. شلغم خوب باید سفت باشد و با فشردن فرو نرود. شلغم خوب سنگین تر از چیزی است که به نظر می رسد. وقتی شلغم خوب را برش می دهید باید روشن و شفاف باشد. پوست شلغم خوب براق است.

حالا که با شلغم کمی آشنا شدیم بد نیست کمی درباره فواید و خواص این سبزی بدانیم، شلغم حاوی مقدار زیادی ویتامین C ، کلسیم ، پتاسیمو ویتامین A است. شلغم دارای آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مفید است.

 

آیا واقعا شلغم در درمان سرماخوردگی موثر است؟

در ایران مرسوم است که در فصل زمستان شلغم پخته با نمک می خورند، مردم بر این باور هستند که شلغم پخته برای درمان سرماخوردگی موثر است. شاید این تصور بخاطر مقدار بالای ویتامین C در شلغم قابل قبول باشد. تحقیقات طولانی مدتی بر روی تاثیر ویتامین C در درمان سرماخوردگی انجام شد که متاسفانه تاثیر ویتامین C در درمان سرماخوردگی معمولی را رد کرد.

حالا که می دانیم ویتامین C در درمان سرماخوردگی تاثیری ندارد پس آیا واقعا شلغم بی تاثیر است؟

شلغم شاید تاثیری در روند بهبود سرماخوردگی نداشته باشد ولی در تسکین سرفه بسیار موثر است. در انتها باید این نکته را در نظر گرفت هیچ ویروسی توانایی مقابله با شخصی که حاضر است شلغم بد مزه را بخورد ندارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی

در

مواد لازم برای تهیه نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی 
• 1 عدد لیمو
• ۲ عدد پرتقال
• 1/2 اینچ زنجبیل

طرز تهیه:
1. آب لیمو را گرفته در یک لیوان بریزید.
2. آب دو پرتقال را گرفته و به آن اضافه کنید.
3. نصف ریشه زنجبیل را خرد کرده و آن را خمیر کنید.
4. آن را به آب میوه اضافه نمایید.
5. خوب بهم زده و بنوشید.
فواید
• لیمو از طریق انتقال صفرا از کبد به روده کوچک به کاهش چربی اضافی بدنتان کمک می کند.
• پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر می باشد. این خصوصیات، آن را به یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها تبدیل می کند. پرتقال سطح کلسترول خون را کاهش داده؛ و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند، خطر ابتلا به زخم معده، دل درد و سرطان ریه را کاهش می دهد و در برابر آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی عروقی محافظت می نماید.
• زنجبیل در بسیاری از دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و یک منبع خوب از آنتی اکسیدان است. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی دستگاه گوارش را دارد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش های طبیعی تسکین آلرژی

در

رژیم غذایی

40-50 میلیون انسان با این مساله همه ساله مواجه هستند : گرفتگی سر، آبریزش چشم، آبریزش بینی و عطسه که علائم آلرژی فصلی هستند. خبر خوب این است که شما همیشه مجبور به مصرف قرص برای بهتر شدن نیستید.  اندرسون پزشک و متخصص می گوید " مطالعات نشان می دهد که رویکردهای طبیعی در ارتقای علائم آلرژی موثر هستند "." بهترین بخش این است که شما از اثرات جانبی ناخواسته ی تجویز دارویی سنتی مثل خواب آلودگی پرهیز کنید " . ما از متخصصان ارشد پزشکی دیگر برای راهبردهای روانی جسمی و رژیم غذایی مربوط به فصل آلرژی بدون قرص درخواست کرده ایم .(سیارک)

از برخی محصولات استفاده کنید

کدین پزشک و فیزیکدان می گوید " حدود 20%  از سلول های ایمنی ما در روده هستند ، پس رژیم غذایی ، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند " . میوه ها و سبزیجات با بیشترین رنگ ها ،‌مثل توت ، انگور قرمز و اسپانیایی ، دارای بالاترین آنتی هیستامین هستند که از رادیکال های آزاد پیشگیری می کند که به سلول ها آسیب زده و ایمنی بدن را ضعیف می کند.هاردی پزشک و متخصص می گوید ،  ویتامین های C,E و بتا کاروتن (‌که اغلب در فرآوردهای رنگی روشن یافت میشود ) دارای خواص ضد تورمی هستند که به کاهش تورم در مسیر جریان هوا کمک می کنند که باعث گرفتگی می شود.   کوئرسیتین ،  ترکیب گیاهی یافت شده در سیب و انگور نیز جلوی  تورم مسیرهای بینی را می گیرد.

از لبنیات، قند، گندم و افزودنی های غذایی پرهیز کنید.

طبق گفته ی دکتر هاردی ، این موارد به ایجاد بلغم اضافی معروف هستند که باعث گرفتگی و خارش بینی می شوند. کنار گذاشتن این موارد ، حساسیت شما را به گرده ها و محرک های دیگر کم می کند.

غذاهای معطر و ادویه دار بخورید

دکتر هاردی می گوید آنها جریان خون را افزایش داده و اکسیژن را به مسیرهای بینی برده و بلغم را رقیق کرده و از بین می برند.

 آب بنوشید

مایعات به گرفتگی های مسیر جریان هوا با آبدار کردن غشای بلغم ، کمک می کند : هرچه غشا مرطوب تر باشد ، بلغم رقیق تر شده و به آسانی از بدن خارج می شود.

غذاهایی را انتخاب کنید که شامل اسیدهای چرب امگا 3 باشند

در ماهی ، بادام و کتان یافت می شوند، امگا 3 به کاهش علائم تنفسی با کاهش تورم  کمک می کند. 

بوته ها را نیز امتحان کنید

مطمئن شوید که برچسب های کالا را برای میزان استفاده در روز چک کنید و همیشه با دکتر خود راجع به تعاملات احتمالی با داروهای دیگر قبل از مصرف اینها ، صحبت کنید.

طبق گفته ی دکتر اندرسون، گزنه یک آنتی هیستامین طبیعی است که خارش را در مسیر بینی تسکین می دهد.

سدیم سلنیت (شکلی از آنتی اکسیدان سلنیوم ) به تقویت سیستم ایمنی بدن و خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که باعث حملات آلرژی محرک می گردد.

آلئوورا ، زمانی که به شکل مکمل یا اسپری بینی محلول نمکدار استفاده شود ، نیز به التیام غشای بلغمی تحریک شده ، کمک می کند.

شنبلیله ، گرفتگی را با رقیق کردن بلغم باز می کند.

 

روزانه 30 دقیقه ورش کنید

زمانی که بدنتان در معرض یک ماده ی آرلژی زا باشد (قارچ ، پرز حیوان ، گرده ، داست مایت) ، هیستامین را کاهش می دهد ، ماده ای که باعث تورم و خارش در مسیر جریان هوا و بینی و چشم می شود. ورزش ایروبیک ملایم ، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و حساسیت آن را نسبت به مواد آلرژی زا ، کمتر می کند. ورزش نیز به اندام های تحت تاثیر آلرژی هایی مثل مسیر بینی ، ریه و کارکرد سینوس ها  به طور بهینه کمک کرده و جریان خون را افزایش می دهد. در زمان فصل آلرژی ، سعی کنید که در درون خانه ورزش کنید تا ریه هایتان در معرض گرده و آلودگی نباشد.

یوگا کار کنید  

تمرین های تنفس و حرکات ساده ی یوگا مثل کبری ، کشش شتر (خم شدن به پشت) و حالت ماهی ، که ماهیچه های ریه را ریلکس کرده و مسیر هوا را باز می کند ، باعث میشود ریه اکسیژن بیشتری بگیرد. برای دانستن اینکه حالت ها و ورزش های تنفسی برای تسکین علائم شما بسیار خوب هستند.

پیام بدهید

دکتر اندرسون می گوید که " پیام های جمجمه ای می توان به باز شدن مسیرهای بینی با بالابردن خروج آب از بینی ، کمک کند. برخی از بررسی ها نیز نشان می دهد که درمان پیامی می تواند تنش روحی و بدنی را کاهش دهد. سطوح پایین تر استرس ، سیستم ایمنی بدن شما را برای کارکرد بهتر و کاهش تولید هیستامین توانا می کند.

صورت خود را بخور دهید

چند فنجان آب را بجوشانید و آن را در کاسه ای بزرگ و دهانه گشاد بریزید . کاسه را روی سطح صافی گذاشته و سر خود را به مدت 15 دقیقه روی آن بگیرید. با گذاشتن حوله روی سر و کاسه ، بخار را متمرکز کنید. یا ، شما یک دستگاه بخور صورت از داروخانه بخرید که دارای لوازم هرمی شکل پلاستیکی برای جریان مستقیم است. هزینه ی دستگاه های بخور  تقریبا 25 دلار است. دوش آب گرم و طولانی گرفته یا از کمپرسور گرم روی صورت استفاده کرده تا به تسکین فشار سینوس کمک کند.

آب سینوس خود را بکشید

برای تسهیل تخلیه در زمان بخور ، وضعیت زیر را امتحان کنید : برای سینوس های جلویی (بالای چشم) ، چند دقیقه به طور عمودی بنشینید. برای سینوس های غربالی ( بین چشم و بینی) ، چند دقیقه به پشت دارز بکشید. برای تمیز کردن سینوس های آرواره ای ( در زیر چشم) ، روی سمت مخالف سینوسی که قرار است تخلیه شود ، دراز بکشید : برای سینوس راست ، به سمت چپ چند دقیقه قرار بگیرید.

از طب سوزنی استفاده کنید

دکتر دین می گوید که به کاهش   فشار سینوس کمک می کند. نکات زیر را با انگشت سبابه فشار دهید و روی آنها چند بار در روز به مدت ده ثانیه ، انگشت را فشار دهید : تیغه ی بینی ( در هر دو طرف) ؛ نقاطی که ابروهایتان از انجا شروع میشود ؛ نقاطی از صورت شما  که در کنار جایی است که سوراخ های بینی باز می شود.

 

تجسم فکری  را تمرین کنید

دکتر اندرسون می گوید " تجسم فکری که مسیر بینی تمیز است ، بدن را به سمت انجام این کار فریب می دهد چونکه سیستم عصبی مستقیما به ادراکات واقعی و تجسمی پاسخ می دهد. " برای رسیدن به بهترین نتایج ، این تمرین را زمانی که ریلکس هستید انجام دهید ، مثلا بعد از انجام مراقبه یا تمارین تنفسی و در ابتدا تصویر خود را در منظره ای درنظر بگیرید که طبیعتا باعث می شود آلرژی تان خارج شود ، مثلا در یک مزرعه ی پر از چمن و نزدیک گربه . سپس خود را در حال راه رفتن در مزرعه یا نوازش گربه تجسم کنید، به طور کامل و عمیق از طریق بینی بدون محدودیت یا سفت کردن ریه ، نفس بکشید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چند نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا

در

 افرادی که هر روزه در معرض میکروبهای سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند پزشکان، مسئولین پرواز، معلمان یک یا دو چیز در مورد چگونگی سالم ماندن وقتی که کسی در اطراف آنها بیمار بوده است، را می دانند. پیشنهادات آنها همچنین می تواند به شما کمک کند.(سیارک
واکسن آنفوآنزا مهمترین چیزی است که شما می توانید برای جلوگیری از آنفوآنزا انجام دهید.
دستانتان را زیاد بشویید. مهم نیست در چه حوزه ای کار می کنید، اگر شما با افرادی که مسری یا واگیردار هستند، تماس داشته باشید، شما باید دستانتان را بارها و بارها بشویید، توصیه پزشکان این است:
دست های خود را تا آنجا که می توانید بشویید، و سپس مقداری بیشتر بخصوص پس از دیدار با کسی که بیمار است.
به نظر بسیار ساده می آید، اما آب و صابون همراهان ثابت پزشکان و پرستاران هستند. برای خلاص شدن کامل از شر ویروس ها از پوست تان، شما نیاز به مالیدن سخت به مدت 20 ثانیه یا بیشتر هستید. یک راه خوب برای زمانبندی آن برای خودتان، دوبار خواندن "تولدت مبارک" در حالیکه پشت دست تان، بین انگشتانتان، و زیر ناخنهایتان را می مالید، می باشد. مهم نیست که اگر آب گرم و یا سرد باشد  عمل مالیدن بسیار، بصورت فیزیکی میکروبها را از بین می برد. (سیارک
از محلول های حاوی الکل ضد عفونی کننده دست. استفاده کنید. اگر شما نمی توانید آب و صابون را تهیه کنید، ضد عفونی کننده می تواند میکروب های سرماخوردگی و آنفلوانزا را بکشد. (سیارک
ار نزدیکی با افرادی که بیمار هستند، ممانعت کنید. برای مثال، با آنها دست ندهید.
"پزشکان تمایل دارند که در مورد دست دادن بسیار محتاط باشند"پزشکان توضیح می دهید، 'برای جلوگیری از انتقال سرماخوردگی و آنفولانزا، من دست نمی دهم اما سلام! از ملاقات شما خوشبختم! آنها درک می کنند."
محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید. متخصص ماساژ درمانی Amanda Long از مشتریانش می خواهد در صورتیکه احساس بدی دارند در خانه بمانند. اما برای در امان ماندن، او دستگیره و سوئیچ برق را بین جلسات مطابق اصول بهداشتی پاکسازی می کند. این عملی است که او انجام آن را توصیه می کند.
"احتیاط بیش از حد من عواقبی به دنبال داشت،" Long می گوید. "وقتی در یک اداره بودم اغلب بیشتر بیمار می شدم، جائیکه افراد در ظروف آب نبات مشترک چنگ  انداخته و به طور کلی تماما در یک فضای شلوغ بدون توجه زیاد به میکروب، آمیخته شده اند. حالا که من روزها بیمار نمی شوم، اگر کار نکنم، به من پرداختی صورت نمی گیرد. و من می دانم شغل من شفا دادن است، نه انتقال یک سرماخوردگی یا آنفلوآنزا."

Eth یک پیراپزشک در فلوریدای جنوبی، می گوید، او روز خود را با تمیز کردن فضای کار خود با صابون های کشنده ویروس و میکروب، شروع می کنم.
"این ممکن است مانند زیاده روی به نظر برسد، اما این طور نیست  آن هشیاری است،" او می گوید. "این موضوع توجه به محیط زیست خود و فکر کردن است، 'چه چیزی می تواند آلوده شود؟ کل آن در یک قطره کوچک ناچیز حمل می شود. بر روی یک قطره چه چیزی می تواند وجود داشته باشد؟ و من میدانم قبل از اینکه به آنجا برسم کسی برای 12 ساعت در آمبولانسم بود هردو بیمار و بهیاران. ممکن است پیش از این تمیز به نظر آمده، اما ممکن است اینطور نباشد."
این همچنین موضوع متن است. هنگامی کهGeoghegan از نوبت کاری که چیزی زیادی در آن اتفاق نمی افتد، به خانه می رود او به فعالیت های عادی خود را شروع می کند. اگر روزش پر از بیماران مبتلا بوده باشد، او یک روال دیگری را دنبال می کند.
اگر من 10 نفر بیمار را امروز دیده باشم، که هشت تا از آنها علائم آنفلوانزا را داشته اند، من به احتمال زیاد لحظهای که به خانه میرسم، لباس کارم را درمی آورم، آن ها را میشویم و سریعا دوش می گیرم. زیرا شما هرگز درست نمی دانید،" او می گوید.
یک شیوه زندگی سالم را ادامه دهید. مراقبت از سلامتتان مهم است.
تمام چیزهایی که همه ما باید به صورت روزانه انجام دهیم را انجام دهید."HOVEN می گوید. "به اندازه کافی استراحت کنید که مردم آنرا دست کم می گیرند  تغذیه خوب داشته باشید، سیگار نکشید، و آلرژی خود را کنترل کنید، چرا که اگر آنها خارج از کنترل باشند، آنوقت درخت تنفسی فوقانی شما پیش از این ملتهب شده، که آنرا برای دریافت راحت ویروس مهیا می کند.(سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...