پروتئین خوراکی از هر منبعی به سلامت ماهیچه کمک می کند

مطابق با یافته های جدید، رژیمهای غنی از پروتئین از هر منبعی ، حیوانی یا گیاهی ممکن است ماهیچه ها را در حین پیر شدن افراد، بزرگ و قوی نگه دارند. نویسنده ی ارشد دانشگاه ماساچوست در Lowell گفت: افراد با میزان پروتئین دریافتی بیشتر، دارای توده های ماهیچه ای بیشتر و عضله های(ماهیچه ی جلوی ران) قویتری هستند.


پروتئینها در گوشت، ماهی، بوقلمون، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات، غلات و آجیل یافت میشوند. انستیتوی پزشکی به بزرگسالان پیشنهاد میکند تا در هر روز، حدود 0.8 گرم پروتئین، به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، مصرف کنند. این به معنای مصرف حدود 56 گرم(در حدود 2 اونس) پروتئین در هر روز برای یک فرد در حالت نشسته که وزنی برابر با 70 کیلوگرم(در حدود 154 پوند) دارد، است.
بنا بر نوشته ی محققین در ژورنال آمریکایی تغذیه درمانی: پروتئین، از تراکم استخوان، توده ی ماهیچه ها و میزان مقاومت آنها، محافظت میکند، اما واضح نیست که آیا پروتئین باید از منبع غذایی خاصی بیاید یا خیر.
برای نمونه، آیا مردمی که پروتئین مورد نیاز خود را از گوشت دریافت میکنند، بیشتر از افرادی که پروتئین مورد نیاز خود را از منابع غذای غیر حیوانی، دریافت میکنند، از مزایای دریافت پروتئین بهره میبرند یا خیر.
محققین از داده های حاصل از 2986 مرد و زن در سنین 19 تا 72 سال، یعنی کسانیکه پرسشنامه هایی را درباره ی رژیم خود در سالهای 2002 تا 2005 پر کرده بودند، استفاده نمودند. غذا های فوق العاده برای زنان
بطور کلی، در حدود 82 درصد مشارکت کنندگان، مقدار پروتئین پیشنهادی خود را دریافت میکردند. رژیم آنها متعلق به یک گروه از شش گروه بود: رژیم غذایی سرشار از چربی و فست فود، ماهی، گوشت قرمز، جوجه، شیر کم چرب و حبوبات. بالا بردن سطح استقامت بدن با تغذیه مناسب
سپس، محققین، به الگوهای رژیمی غذایی مشارکت کنندگان نگاهی انداختند که ارتباط مستقیمی با توده ی ماهیچه، مقاومت ماهیچه و تراکم استخوان آنها داشت.
برخلاف مطالعات پیشین، محققین دریافتند که هیچ ارتباطی بین مصرف پروتئین غذایی و تراکم استخوان وجود ندارد، اگرچه دریافتند که پروتئین غذایی با مقاومت و توده ی ماهیچه در ارتباط است. (سیارک)
توده و مقاومت ماهیچه، در افرادی که پروتئین بیشتری مصرف میکردند، در مقایسه با افرادی که حداقل مقدار ممکن را مصرف میکردند، بیشتر بود.
افراد با مقادیر بیشتر مصرف پروتئین در رژیم غذایی خود، در حدود 1.8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، در هر روز(یا در حدود 0.3 اونس به ازای هر پوند وزن بدن)، در مقایسه با 0.8 گرم در هر کیلوگرم(در حدود 0.01 اونس در هر پوند) پروتئین مصرفی افرادی که حداقل مقدار ممکن را مصرف میکردند، توده ی ماهیچه ی بیشتری داشتند.
نتایج، برپایه ی الگوهای رژیم غذایی روزانه ی افراد، تغییر نکردند. یک فرد که مقدار زیادی پروتئین را از گوشت قرمز دریافت میکند، به اندازهی فردی که این مقدار پروتئین را از حبوبات دریافت میکند، سود میبرد.
Mangano، کسیکه تحقیقاتی را در مدت زمانیکه در انستیتوی SeniorLife به منظور انجام تحقیقات پیرامون پیر شدن میگذراند، انجام داده است گفت: "رژیم سرشار از پروتئین، برای اکثر افراد سودمند است". " حفظ توده و مقاومت ماهیچه ها بخصوص در سنین پیری، مفید است".

بهترین مواد غذایی عضله ساز
او به Reuters Health گفت که این پیام مثبتی برای افراد با محدودیتهای غذایی است که ممکن است همچنان از رژیم سرشار از پروتئین سود ببرند اما باید هوشیار باشند که نتایج، تنها مربوط به یک مطالعه و یک گروه از افراد که غالباً سفید پوست بوده اند، است.
Mangano گفت: مطالعه ی دیگری از مشارکت کنندگان با سن بیشتر ممکن است به تأیید اینکه آیا منبع پروتئین در زندگی مهم است یا خیر، کمک کند. تیم او در گذشته، به بررسی تراکم استخوان در افراد بزرگسال پرداختند و یافتند که "مردمی که بخش اعظم پروتئین خود را از گوشت قرمز و یا گوشت پخته تهیه میکردند، در مقایسه با سایر گروهها، تراکم ماده ی معدنی کمتری در استخوانهای خود داشتند".

سوپر غذاهای مغذی برای استقامت ورزشکاران

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید