راهکارهایی برای افزایش ضریب هوشی

در

صرف نظر از این که انسان چقدر پا به سن گذاشته باشد و در کدام دوره از زندگی خود به سر ببرد، راهکار هایی وجود دارد که با توسل به آن ها قادر خواهد بود، ضریب هوشی خود را بالا تر ببرد. در حقیقت استفاده از این راهکار ها ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. برای نمونه یکی از این راهکار ها این است که ؛ برای این کار می توانید طی روندی این جمله را به خود بگویید که با هوش هستید. از دیگر راهکار های ساده و مؤثری که برای بالا بردن ضریب هوشی می توان از آن ها استفاده کرد، به این موارد می شود اشاره کرد: افزایش مدت زمانی که در طول روز به ورزش کردن اختصاص می دهید، اختصاص دادن مدت زمانی برای خوابی کوتاه در بعد از ظهر و افزایش روابط اجتماعی. با تمام این تفاسیر، تحقیقات زیادی در این خصوص صورت گرفته است و راهکارهای دیگری نیز پیشنهاد شده که ممکن است به نظر شما کاملاً بی ربط بیاید، با این حال، استفاده از این راهکار ها ضریب هوشی انسان را بالاتر خواهد برد. برای نمونه تحقیقاتی در ژاپن در این خصوص صورت گرفته است و نتایج حاصل شده از آن نشان می دهد که یاد گرفتن موتور سواری و هدایت موتور سیکلت، قدرت پردازش مغز انسان را بالا تر می برد. با سیارک همراه باشید تا اطلاعاتی دقیق تر در خصوص راهکار هایی در اختیار شما قرار دهیم که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود ضریب هوشی خود را بالا تر ببرید.

به خود بگویید که با هوش هستید

این مورد ممکن است برای بسیاری عجیب به نظر برسد، با این حال باید خاطر نشان کرد که در افزایش ضریب هوشی تأثیر گذار خواهد بود و تنها کافی است که هر زمان فرصت کردید، به خود بگویید با هوش هستید و این روند را ادامه دهید، به همین سادگی. اساتید دانشگاه های استنفورد و کلمبیا در این خصوص تحقیقاتی انجام داده اند و نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که دانشجویانی که تشویق شده و به آن ها گفته شده است که با هوش هستند، در نهایت عملکرد بهتری از خود نشان داده اند. برای انجام این تحقیقات دانشجویان به دو گروه با تعداد نفراتی مشابه تقسیم شدند. به گروه اول گفته شد که امکان افزایش ضریب هوشی وجود دارد و آن ها را مورد تشویق و تحسین قرار دادند، حال آن که دقیقاً عکس این موضوع برای گروه دوم رخ می داد، یعنی کسی آن ها را تشویق نکرد و نیز به آن ها گفته شد که ضریب هوشی انسان قابل تغییر نیست و بیشتر به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. پس از آن امتحانی مشابه برای هر دو گروه در نظر گرفته شد. هشتاد و پنج درصد از نفراتی که در گروه اول بودند، قادر به پاسخ دادن به بیشتر سؤالات و کسب نمره قبولی شدند، حال آن که برای گروه دوم این درصد تا عدد پنجاه و چهار کاهش یافت.

برقراری و افزایش روابط اجتماعی

افزایش روابط اجتماعی و دوری از گوشه گیری و انزوا، می تواند اثرات مثبتی برای سلامتی ذهنی و جسمی فرد داشته باشد. از افزایش نشاط و شادابی افراد گرفته تا بهبود سلامت جسمانی از فوایدی هستند که برقراری روابط اجتماعی برای انسان به ارمغان خواهد آورد. یکی دیگر از این فواید که به تازگی مشخص شده است، افزایش ضریب هوشی افرادی است که روابط اجتماعی بیشتر و مؤثر تری نسبت به دیگران دارند. تحقیقاتی در دانشگاه ایالتی میشیگان در این خصوص صورت گرفته است و نتایج این تحقیقات نشان می دهد که افرادی که روابط اجتماعی بیشتر و مؤثر تری دارند، در نهایت در استفاده از مهارت های شناختی مربوط به مغز خود، عملکرد بهتری از خود نشان داده و همین مسئله باعث می شود به مرور زمان ضریب هوشی آن ها افزایش پیدا کند. مهارت های شناختی به آن دسته از مهارت هایی گفته می شود که مربوط به فرایند هایی در مغز است که در نهایت موجبات یادگیری افراد و نیز آموزش دادن به دیگران را برای آن ها فراهم می کند. این البته تنها بخشی از مهارت های شناختی است.

جویدن آدامس

راهکاری بسیار ساده در خصوص بالا بردن ضریب هوشی وجود دارد که جویدن آدامس است. جویدن آدامس علاوه بر این که تأثیر مثبتی بر فعالیت ها و فرایند های مربوط به مغز می گذارد، سبب کاهش استرس و افزایش شادابی افراد نیز می شود. تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است که در ادامه اطلاعاتی دقیق تر در خصوص آن برای تان عنوان می کنیم: در این تحقیقات دو گروه از افراد در نظر گرفته شده و هر گروه در یک اتاق جداگانه قرار داده شدند. گروه اول در اتاقی ساکت و آرام و گروه دوم در اتاقی که صدا های آزار دهنده ای در آن شنیده می شد. از هر دو گروه درخواست شد که روی فعالیتی که از آن ها خواسته شده بود، تمرکز کنند. به نیمی از تعداد افرادی که در هر یک از دو اتاق حضور داشتند، آدامس داده شد تا در حین انجام کاری که از آن ها خواسته شده بود، آدامس بجوند. نکته قابل توجه در نتایج به دست آمده از انجام این آزمایش ها آن بود که افرادی که آدامس می جویدند (صرف نظر از این که در کدام یک از اتاق ها قرار داشتند) از سطح هوشیاری بالاتر، سرعت واکنش بیشتر و افزایش توجهی جزئی نسبت به سایر افراد برخوردار بودند.

اختصاص دادن زمانی کوتاه برای خوابی کوتاه در طول بعد از ظهر

احساس خستگی می کنید؟ بهتر است به جای این که فوراً به سراغ نوشیدن قهوه بروید، برای مدت زمان کوتاهی استراحت کنید. حتی خوابی بسیار کوتاه در طول بعد از ظهر، می تواند انرژی بدن را به طور قابل توجهی بازیابی کند و انسان پس از بیدار شدن کاملاً سر حال خواهد بود. تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا در این خصوص صورت گرفته است. در این تحقیقات دو گروه مختلف از دانش آموزانی که عادت به استراحت کردن در طول بعد از ظهر داشتند و دانش آموزانی که عادت به انجام این کار نداشتند، در نظر گرفته شدند و بررسی و تحلیل دقیقی روی عملکرد آن ها در مدرسه یا دانشگاه انجام شد. به طور مجزا آزمایش هایی هم روی این دو گروه انجام شد که به یکی از آن ها اشاره می کنیم: در این آزمایش، برای هر دو گروه یک فعالیت بسیار سخت و زمان گیر در نظر گرفته شد که باید انجام می دادند. پس از انجام این فعالیت، از گروه اول خواسته شد که برای مدت زمانی نود دقیقه ای استراحت کنند، حال آن که افراد گروه دوم باید بیدار می ماندند تا زمان فعالیت بعدی فرا برسد. پس از انجام فعالیت دوم، مشخص شد که افراد گروه اول که استراحت کرده بودند، عملکرد بسیار بهتری از افراد گروه دوم داشتند و این در حالی بود که افراد گروه دوم، در یادگیری مطالبی که به آن ها گفته می شود، با مشکل مواجه می شدند و قابلیت ذخیره اطلاعات نیز در آن ها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود و هر چیزی که عنوان می شد، پس از مدتی کوتاه از خاطرشان می رفت.

رؤیا پردازی کردن

اگر از آن دسته افرادی هستید که به رؤیا پردازی کردن علاقه دارید، بهتر است خود را به خاطر این عادت رفتاری سرزنش نکنید، چرا که این کار در حقیقت باعث افزایش ضریب هوشی می شود. تحقیقاتی در این خصوص در یک مرکز تکنولوژی در جورجیا انجام شد و در این تحقیقات نوار مغزی چیزی حدود صد نفر به وسیله دستگاه های ام آر آی به طور دقیق مشخص شد. پس از این کار، از این افراد خواسته شد تا در فعالیت ها و آزمایش هایی شرکت کنند که به واسطه آن ها، محققان این مرکز تکنولوژی می توانستند ضریب هوشی و قدرت خلاقیت هر یک از این افراد را مورد ارزیابی قرار دهند. با توجه به بررسی های انجام شده روی این افراد، مشخص شد که کسانی که بیشتر عادت به رؤیا پردازی کردن داشتند، عملکرد بهتری از خود نشان دادند.

نواختن سازهای موسیقی

بسیاری زمانی که پا به سن می گذارند، احساس می کنند که اگر بخواهند کار جدیدی یاد بگیرند، از پس آن بر نخواهند آمد و این در حالی است که این باور اشتباهی است. حتی یک انسان بالغ و پر مشغله هم می تواند در کلاس های مربوط به یادگیری گیتار، پیانو و سازهای دیگر شرکت کند. نه تنها یاد گرفتن نواختن این ساز ها باعث خواهد شد برای خود سرگرمی جدیدی پیدا کنید، بلکه ضریب هوشی نیز  به واسطه این یادگیری افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته است، یادگیری نواختن یک آلت موسیقی، به مرور زمان تغییراتی در شکل مغز انسان به وجود آورده و قدرت ذهنی انسان را افزایش می دهد. تمامی این تأثیرات در کنار هم سبب می شود که در نهایت قدرت و مهارت های شناختی در انسان افزایش پیدا کند. حقیقت این است که زمانی که اقدام به یادگیری یک ساز و یا آلت موسیقی می کنید، دقیقاً همان بخشی از مغز درگیر فعالیت می شود که وظایف دیگری چون ذخیره اطلاعات و شنیدن صدای بیرون به عهده آن است و همین مسئله است که باعث افزایش و بهبود مهارت های شناختی می شود.

انجام تمرینات ورزشی

ورزش کردن یکی از بهترین و مؤثر ترین فعالیت هایی است که برای سلامت روحی و روانی افراد توصیه می شود و فواید آن بر هیچ کس پوشیده نیست. جالب است بدانید که ورزش کردن در بهبود مهارت های شناختی انسان نیز نقش مؤثری دارند. محققانی در مرکزی مخصوص به سرطان در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، با انجام تحقیقاتی بر روی موش های آزمایشگاهی، مولکول جدیدی کشف کردند که در اثر فعالیت های فیزیکی و ورزش کردن تولید می شود. نامی که برای این مولکول در نظر گرفته شد، «ایریسین» بود. نه تنها این مولکول باعث می شود که از فرسودگی و از کار افتادگی قدرت ذهن و مغز انسان جلوگیری شود، بلکه نتایج تحقیقات نشان می دهد که هر چه تعداد این مولکول ها در جریان خون انسان بیشتر باشد، فعالیت هایی که مربوط به یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات در مغز می شود، با قدرت بیشتری به کار خود ادامه خواهند داد.

مصرف نوشیدنی های کافئین دار

مصرف قهوه و سایر نوشیدنی های حای کافئین در ساعات اولیه روز، علاوه بر این که باعث رفع خواب آلودگی و حالت کسل بودنی می شود که انسان معمولاً در صبحگاه دارد، این مزیت را نیز دارد که باعث افزایش سرعت فکر کردن و کارایی و بهبود فرایند های مغزی می شود. بنا به تحقیقات انجام شده در این خصوص، میزان دویست میلی گرم کافئین (کافئینی که تقریباً در یک فنجان کوچک قهوه وجود دارد) به تنهایی قادر خواهد بود فرایندهایی که منجر به صحبت کردن می شود را سرعت بخشد. برای انجام این تحقیقات از دو گروه از افراد استفاده شد و به گروه اول یک قرص که حاوی دویست میلی گرم کافئین بود داده شد و مشخص شد که گروهی که قرص کافئین دار مصرف کرده بودند، در انجام فعالیت هایی که به آن ها سپرده شده بود، دقت و سرعت عمل بیشتری داشتند.

بوئیدن گیاه رزماری

بنا به تحقیقاتی که در خصوص این گیاه صورت گرفته است، بویی که رزماری تولید می کند می تواند سبب افزایش سرعت و دقت در انجام فعالیت های ذهنی شود، بنابر این می توان گفت که تنها کارایی گیاه رزماری استفاده آن در سالاد و دیگر غذاها نیست. در سال 2012 گروهی از افراد برای انجام این تحقیقات در نظر گرفته شدند و در دو زمان مختلف از آن ها خواسته شد که فعالیت هایی که مربوط به فرایند های ذهنی می شد را انجام دهند؛ اول زمانی که در حالت عادی بودند و دوم در زمانی که گیاه رزماری را استشمام کرده بودند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شد که زمانی که این افراد گیاه رزماری را استشمام کرده بودند، عملکرد به مراتب بهتر و سریع تری از خود نشان دادند.

اختصاص دادن زمانی برای نوشتن

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که منظور از نوشتن، تایپ کردن به وسیله کامپیوتر نیست و منظور همان حالت قدیمی نوشتن به وسیله کاغذ و قلم است و بنا به اطلاعات به دست آمده این کار در نهایت سبب افزایش ضریب هوشی می شود. بنا به تحقیقاتی که در دانشگاه های کالیفرنیا و لوس آنجلس در این خصوص صورت گرفته است، دانشجویانی که در طول کلاس، با استفاده از کاغذ و قلم نُت برداری می کردند، در مقایسه با کسانی که این کار را به وسیله کامپیوتر شخصی خود انجام می دادند، برای مدت زمانی طولانی تر مطالب عنوان شده را به خاطر سپرده و در امتحانات نهایی نیز عملکرد بهتری از خود نشان می دادند.

در سیارک بخوانیم:

ضریب هوشی شما چند است

تست سنجش ضریب هوشی (iq) 

ضریب هوشی و IQ افراد مشهور 

بالابردن ضریب هوشی کودکان

عواملی که ضریب هوشی را کاهش می دهند 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ارتباطات مغزی قوی‌تر در افراد خلاق‌

در

نتایج این تحقیق که در مجله پژوهشی پی‌نس منتشر شده است، همچنین نشان می‌دهد که مغزهای خلاق‌تر قادر هستند این نواحی را هماهنگ با یکدیگر فعال کنند
نتایج یک پژوهش تازه دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که در مغز افراد بسیار خلاق، در مقایسه با افراد دیگر، سه ناحیه ارتباط بیشتری با هم دارند. این سه ناحیه از مغز بیشتر با تولید و تحلیل ایده‌ها سر و کار دارند.

هرچند خلاقیت یک ساختار پیچیده با مفاهیم مختلف است، اما محققان اغلب افرادی را خلاق می‌نامند که از نظر فکری انعطاف‌پذیری داشته باشند یا توانایی تولید مداوم ایده‌های جدید و سودمند را داشته باشند.

محققان از این سه ناحیه شناخت لازم دارند. این ناحیه‌ها عبارتند از شبکه پیش‌فرض ( Default Mode)، که وظیفه تفکر خودآیند و رویاپردازی را عهده دار است، شبکه برجستگی که اطلاعات مهم را از محیط اطراف به دست می‌آورد و شبکه کنترل اجرایی که حاوی کارکردهای کنترل شناختی و ارزیابی است.( سیارک)

راجر بیتی، یکی از پژوهشگران این تحقیق گفت: "اگر چه به نظر می‌رسد شبکه پیش فرض منبع اصلی خلاقیت باشد، اما مردم به شبکه برجستگی و شبکه کنترل اجرایی نیاز دارند تا به عنوان یک منتقد درونی، قضاوت کنند که برای انجام کارشان، کدام ایده‌ها مفید و موثر است."

برای اندازه‌گیری خلاقیت و ارتباطات مغزی، محققان مغز حدود ۱۶۰ داوطلب را با استفاده از فناوری "ام‌آر‌آی کارکردی" (اف‌ام‌آرآی) اسکن کردند. این فناوری با نظارت بر عملکرد مغز، جریان خون در مناطق مختلف مغز را نشان می‌دهد.

او افزود: "این سه سیستم مختلف در بخش‌های مختلف مغز قرار دارند، اما همه آنها یک بار به طور همزمان فعال می‌شوند. افرادی که توانایی بهتری در این سه ناحیه دارند، کنش‌های خلاقانه‌تری از خود نشان می‌دهند".

هنگام اسکن، از آنها خواسته شد تا فعالیت‌هایی انجام بدهند که "تفکر واگرا" خوانده می‌شود. در این فعالیت هر شخص باید برای استفاده از اشیای معمولی از جمله چاقو، فنجان، پیاله یا خشت پخته راه‌های خلاقانه ارائه می‌کرد.

آقای بیتی گفت: "پژوهشگران حالا قصد دارند تا الگوهای مشابهی از فعالیت مغز را در مناطق خاص خلاقیت از جمله نوشتن یا موسیقی جستجو کنند. علاوه بر این، محققان می‌خواهند بدانند که آیا عملکرد مغز می‌تواند بهتر شود؛ مخصوصا که افراد در مهارت های خاصی توانایی‌های بیشتری پیدا می‌کنند."( سیارک)

پژوهشگران دانشگاه هاروارد می‌گویند: "فقط فکر کردن در مورد راه‌های جدید و غیرمعمول برای استفاده از این اشیاء نشانگر یک روش معتبر برای اندازه‌گیری تفکر خلاق است."
محققان دریافتند که "تفکر واگرا" همزمان سه شبکه مختلف مغز را فعال می‌کند. هرچه ارتباطات و هماهنگ سازی این سه شبکه بیشتر باشد، کارایی تفکر واگرا نیز بهتر خواهد بود. به عبارت دیگر، هرچه ارتباط متقابل و همگام‌سازی مغز بیشتر باشد، به همان اندازه عملکرد آن در انجام کار خلاق بهتر خواهد بود.

این پژوهشگر دانشگاه هاروارد درباره رابطه بین هوش و خلاقیت می‌گوید که این بستگی دارد که چگونه خلاقیت اندازه‌گیری می‌شود. به گفته او، بعضی مطالعاتی که کمیت ایده‌ها را به عنوان شاخص خلاقیت اندازه‌گیری می‌کنند، معمولا ارتباطات کمی بین ضریب هوش و خلاقیت را گزارش داده‌اند. با این حال، مطالعاتی که کیفیت ایده‌ها را در یک کارکرد خلاق اندازه گیری می‌کنند، ارتباط بیشتری را با ضریب هوش و خلاقیت نشان می‌دهند.
در باره اینکه آیا خلاقیت را می‌توان آموخت، پاسخ روشنی وجود ندارد. آقای بیتی در این مورد می‌گوید: "ما هنوز نمی‌دانیم که آیا خلاقیت یا دیگر مهارت‌های شناختی مهم مانند هوش را می‌توان آموزش داد یا خیر. ممکن است که آموزش سنتی در هنر و علوم توانایی تفکر خلاق را بهبود بخشد، اما تحقیقات زیادی در این زمینه لازم است".

نظرات

در ادامه بخوانید...

آموزش مهارت های اجتماعی کودکان

در

نمی توان روشی را به طور کلی عنوان کرد که با استفاده از آن بتوان مهارت های اجتماعی کودکان را بهبود بخشید و بسته به سن و سال و شخصیت منحصر به فرد هر کودک، این روش می تواند متفاوت باشد. سوزان دایموند تا کنون کتاب های بسیاری در خصوص کودکان و شیوه های برخورد با آن ها نوشته است و در این خصوص عنوان کرد: «مهمترین چیزی که  باید مد نظر داشت این است که از تفاوت کودکان در سنین متفاوت آگاهی داشته باشیم و روش مورد استفاده برای بهبود مهارت های اجتماعی کودک بسته به سن و سالی باشد که در آن به سر می برند.  با این حال  به طور کلی می توان فرایند آموزش مهارت های اجتماعی به کودک را به سه مرحله متفاوت تقسیم بندی کرد: پیش از هر چیز باید آن دسته از مهارت های اجتماعی که کودک در آن ها ضعف دارد، شناسایی شوند، پس از آن باید به دنبال روش ها و راهکار هایی بود که به واسطه آن ها بتوان این نقاط ضعف را برطرف کرده و به کمک آن ها مهارت های اجتماعی لازم را به کودک آموخت، در نهایت هم باید منابع اطلاعاتی موثقی انتخاب کرد تا به وسیله آن ها بعد ها مهارت ها را دوباره با کودک تمرین کرده و مطالبی را که می آموزد فراموش نکند. در این مقاله قصد داریم به طور جزئی تر و دقیق هر سه این مرحله ها را مورد بررسی قرار دهیم و نشان دهیم چگونه می توان کودکی را که خجالتی است و از حضور در میان افراد جامعه احساس نگرانی و اضطراب پیدا می کند به کودکی دوست داشتنی و مهربان بدل کرد که دیگر واهمه ای از حضور در میان این گونه افراد به خود راه نخواهد داد. با سیارک همراه باشید.

در سیارک بخوانیم: ده کاری که نباید در حضور کودکان انجام داد

مراحل مختلف توسعه مهارت های اجتماعی در کودکان

به طور کلی می توان گفت که وضعیت مهارت های اجتماعی کودکان بسته به سن و سالی که دارا هستند، قابل تقسیم بندی به موارد زیر است:

دو تا سه سالگی:

این کودکان می توانند توجه دیگران را به خود جلب کنند، در این کودکان مهارت های اجتماعی در مرحله ابتدایی است و آن ها می توانند هم به صورت گفتاری (با گفتن «سلام» و کلمات این چنینی) و هم به صورت فیزیکی با دیگران ارتباط برقرار کنند، این کودکان می توانند به کسی که در حال صحبت کردن است نگاه کرده و توجه خود را جلب او کنند، می توان صحبت کردن به نوبت را به این کودکان آموزش داد و در نهایت این قابلیت را دارند که به شوخی های دیگران بخندند.

سه تا چهار سالگی:

می توان بازی کردن به نوبت را به این کودکان آموزش داد، این کودکان عروسک و حیوانات را همانند موجودات زنده در نظر می گیرند و با آن ها ارتباط برقرار می کنند، مهارت های گفتاری در این کودکان در مرحله ابتدایی به سر برده و تا حدودی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

چهار تا پنج سالگی:

این کودکان همکاری بیشتری با هم سن و سالان خود نشان می دهند، از جملات امری و مستقیم استفاده می کنند (مانند «بس کن»)، حرف های نا مفهوم بیشتری می زنند و در نهایت در بازی های عالم کودکی خود نقش پدر یا مادر را به عهده می گیرند.

پنج تا شش سالگی:

می توانند دوستان شان را خوشحال کنند، «متأسفم»، «خواهش می کنم» و «متشکرم» از جلمه کلماتی است که این کودکان به طور مکرر استفاده می کنند، این کودکان قادر به فهمیدن حرف های نا شایست و تشخیص خوب و بد کلمات از یکدیگر هستند، در بازی های رقابتی شرکت می کنند و در نهایت قادر به تشخیص بازی جوان مردانه و این گونه مسائل نیز هستند.

شش تا هفت سالگی:‌

این کودکان از احساس هم دردی با دیگران بر خوردار اند (مانند گریه کردن به هنگام وقایع ناخوشایند)، بیشتر با دیگران ارتباط برقرار می کنند، از حالات بدنی و دست و اشارات برای انتقال پیام استفاده می کنند، نوبت خود را رعایت می کنند و بازنده های بهتری هستند (کمتر به باخت شان اعتراض می کنند)، بیشتر شوخی می کنند و به هنگام صحبت کردن دیگران به نظرات آن ها گوش می دهند.  البته در این سن و سال هم کودکان هنوز قادر به تشخصی درست و غلط از یکدیگر نمی باشند و ممکن است در هدایت آن ها به سمت هدفی به خصوص، والدین با مشکل مواجه شوند.

در سیارک بخوانیم: راهنمای تربیت کودک بخش سیزدهم

بهبود مهارت های اجتماعی کودکان

در نظر گرفتن زمان و مکانی به خصوص برای بردن کودک تان در جمعی از کودکان دیگر، به این منظور که با یک دیگر بازی کنند و اوقات خوشی داشته باشند، اهمیت به خصوصی در رشد کودک دارد و کودکانی که دچار مشکلات مربوط به روابط اجتماعی هستند، در این مواقع با مسائل و ناراحتی های بسیاری رو به رو می شوند. سوزان دایموند در این خصوص عنوان کرد: «در نظر گرفتن موقعیت هایی این چنینی که کودکان برای بازی دور هم جمع شوند، روشی بسیار خوب برای این است که به کودک یاد دهیم که به هنگام آمدن دوستان اش، از قوانین به خصوصی باید پیروی کند و نیز برای این که به او یاد دهیم که چگونه با میهمان اش با احترام رفتار کند و او را بپذیرد. هم چنین پیش از قرار گرفتن کودک در چنین موقعیت هایی باید در خصوص مشکلات احتمالی با او صحبت کنید. پیش از حضور برنامه ای برای چگونگی رفتار کودک داشته باشید.  تمامی کار هایی که کودکان می توانند در کنار یکدیگر انجام دهند را مورد بررسی قرار دهید و سپس به کودک خود بگویید که سه فعالیت مختلف را از میان این کار ها انتخاب کرده و از مهمان اش بخواهد از میان این فعالیت ها یکی را بر گزیند. روندی تداعی کنید که در آن کودکان به نوبت از میان فعالیت ها انتخاب کنند تا میان شان بحث و جدل در نگیرد.

برای این که بتوان مهارت های اجتماعی کودک را بیش از این بهبود بخشید و تنها به این یک راهکار اکتفا نکرد، گفتگویی در این خصوص با لاورنس بالتر، دارای دکترای روانشناسی کودکان انجام دادیم و او این چهار راهکار را برای بهبود مهارت های اجتماعی کودکان پیشنهاد کرد:

به کودک همدلی را یاد بدهید:

سناریو های متفاوتی برای کودک به وجود بیاورید و از او سؤال کنید که افراد به هنگام رخ دادن واقعه ای به خصوص چه واکنش و رفتاری نشان خواهند داد، و هر بار شرایط متفاوتی را برای او در نظر بگیرید.

در سیارک بخوانیم: چگونه کودکانی موفق و مسئولیت پذیر داشته باشیم؟

به کودکان خود آموزش دهید که هر کس احتیاج دارد برای مدتی تنها باشد و هر کسی برای خود حریمی خصوصی دارد:

این مسئله را برای کودک خود عنوان کنید که هر کس برای خود حریم شخصی ای دارد که در آن احساس راحتی می کند و نباید به آن وارد شد، علاوه بر این راهکارهایی به کودک خود آموزش دهید که به وسیله آن ها بتواند با هر کسی که بخواهد به هنگام بازی کردن ارتباط مؤثر برقرار کند.

در خصوص چگونه ارتباط برقرار کردن با دیگران به کودک آموزش دهید:

به کودک خود آموزش دهید که چگونه بتواند یک گفتگو را آغاز کند، چگونه توجه کسی را به خود جلب کند و یا این که چگونه باید به جمعی از کودکان که در حال بازی کردن هستند بپیوندند. این ها همگی موقعیت هایی هستند که می توان به خوبی در خصوص آن ها اندیشید و به هنگام جمع شدن اعضای خانواده در کنار هم (مثلا برای صرف غذا) راجع به شان صحبت کرد. یا زمانی که در حال رساندن کودک به مدرسه اش هستید و ... .

رعایت نوبت را به کودک آموزش دهید:

حداقل به طور روزانه یک ساعت از زمان خود را صرف بازی کردن با کودک تان کنید و به او مفاهیمی چون صبر کردن، نوبت و به اشتراک گذاشتن وسایل بازی را آموزش دهید.

نگاه داشتن مهارت های اجتماعی در کودک

فعالیت ها و بازی های متفاوت می توانند برای توسعه دادن مهارت هایی به خصوص در کودکان مثمر ثمر واقع شوند. ساندرا سندی و کتلین کوچران، دو محققی هستند که بازی ای با نام «بازی اسامی» طراحی کرده اند و هدف از طراحی این بازی کمک به کودکان برای پی بردن به این نکته است که پیش از صحبت کردن با یک فرد به خصوص، باید توجه او را به خود جلب کرد. روند این بازی به این گونه است که ابتدا کودکان را به طور دایره ای شکل دور هم می نشانند و توپی در اختیار یکی از کودکان قرار می دهند. کودکی که توپ را در اختیار دارد، باید نام یکی از کودکانی که نشسته اند را برده و توپ را به سمت او بغلتاند. سپس کودکی که توپ را دریافت کرده همین کار را تکرار کرده و این روند ادامه پیدا می کند. بازی دیگری نیز با عنوان «از رهبر اطاعت کند» وجود دارد که در دست یابی به این مهم می تواند تأثیر گذار باشد و به کودکان می آموزاند چگونه نوبت خود را رعایت کنند و صبور باشند. خود یا کودکتان را به عنوان رهبر گروه انتخاب کنید و سپس از دیگران بخواهید حرکات رهبر را تقلید کنند.

دکتر سوزان دایموند نیز راهکار ها و فعالیت های دیگری را برای دستیابی به این مهم پیشنهاد کرده است که با هم مروری بر آن ها خواهیم داشت:

برای مهارت های غیر گفتاری:

برای این که به کودکان بیاموزیم چگونه به حالات صورت و بدن و احساسات و پیامی که منتقل می کنند، توجه داشته باشند، می توانیم برنامه های مخصوص به کودکان بر روی تلویزیون بگذاریم و صدای آن را قطع کنیم و از کودک بخواهیم سعی کنند از روی حرکات و رفتار شخصیت ها به پیامی که منتقل می کنند پی ببرند. البته ذکر این نکته هم در پرانتز حائز اهمیت است که کودکان در طول روز حداکثر باید یک تا دو ساعت تلویزیون تماشا کنند و بیش از این ساعات ممکن است ثمرات خوبی نداشته باشد. دکتر دایموند در این خصوص عنوان کرد: «خودتان هم سعی کنید پی ببرید شخصیت ها چه می گویند و به دقت به حرکات بدن و ایما و اشارات شان توجه کنید. علاوه بر این کار می توان مجله ای برگزید و با کودک اقدام به تماشای عکس ها و تصاویر شخصیت های آن کرد و در خصوص این که چه منظوری در پس هر یک از حالات بدنی و اشارات تصاویر می تواند وجود داشته باشد، با کودک صحبت کرد.

در سیارک بخوانیم: والدینی که فرزند خود را کتک می زنند بخوانند

برای لحن صدا:

علاوه بر آن چه ذکر شد، به مرور باید این توانایی را نیز در کودک به وجود آورد که به واسطه لحن به خصوص هر صدا قادر به تشخیص احساسات فرد باشد. دکتر دایموند در این خصوص عنوان کرد: «به وسیله یک دستگاه ضبط صدا، به هنگام داشتن احساسات گوناگون (غم، شادی و ...) صدای خود را ضبط کنید و سپس صدای ضبط شده را برای کودک گذاشته و از او بخواهید با توجه به لحن صدا احساس شما را تشخیص دهند. سپس برای آن ها توضیح دهید که چگونه با تغییر لحن صدا، بار معنایی کلمات دستخوش تغییر می شود. برای نمونه می توانید عبارتی چون «من عصبانی هستم!» را با صدایی بلند و جدی ضبط کنید و عبارت دیگری چون «من ناراحت هستم» را با صدایی کم و غم زده ضبط کنید و از تفاوت های میان لحن صدای خود برای کودک بگویید.

برای افزایش تمرکز:

اگر احساس می کنید که کودک تان با مشکل تمرکز کردن بر روی موضوعی خاص مواجه است، یک مبحث به خصوص را انتخاب کرده و سه جمله بیان کنید. از میان این سه جمله یکی باید با مبحث انتخابی بی ارتباط باشد و دوی دیگر، مربوط به آن.  آن گاه از کودک خود بخواهید جمله ای که بی ارتباط با مبحث بوده است را تشخیص دهد. برای نمونه سگ خانگی خود را نزد کودک بیاورید و در خصوص این صحبت کنید که سگ تان چند ساعت بیرون از خانه بازی کرده است و در پارک مخصوص سگ ها چه کار هایی کرد و سپس مطلبی در خصوص چگونگی هوای آن روز عنوان کنید؛ در نهایت از کودک بخواهید تفاوت میان جملاتی که عنوان کرده اید را بیان کند. دایموند در این خصوص اضافه کرد: «همچنین پس از مدتی می توانید از کودک خود بخواهید مکالمه هایی که به هنگام صرف غذا مطرح می شوند را در نظر گرفته و به این نکته پی ببرد که چند موضوع متفاوت در این مکالمه ها مطرح شده اند و چند بار موضوع بحث تغییر کرده است.

در سیارک بخوانیم: باورهای اشتباه رایج میان خانواده ها در خصوص کودکان

علاوه بر راهکار ها و مواردی که تا کنون عنوان شده اند، برنامه ها و نرم افزار های مختص تلفن های هوشمند وجود دارند که می توانند در این راه کمک رسان شما باشند. برای نمونه برنامه ای وجود دارد با نام «Model Me Going Places» که در آن کودک می تواند به عکس هایی از کودکان دیگر نگاه کند و حدس بزند هر کودک در چه موقعیتی قرار گرفته است (آرایشگر، دکتر، کودک در زمین بازی و...). حال اگر پس از گذراندن تمامی این مراحل و استفاده از راهکار های متفاوت، به این نکته پی بردید که کودک تان قادر به گسترش و توسعه مهارت های اجتماعی مرتبط با گروه سنی اش نمی باشد، بهتر است زمان بیشتری صرف کرده و به کودک خود کمک کنید بر مشکل اش فائق آید. دکتر بالتر در این خصوص عنوان کرد: «برخی از کودکان بیشتر از سایرین به مشکلات ناشی از اضطراب دچار اند (مانند کودکانی که ضربان قلب و نبض شان تعادل کافی را ندارد و به سرعت مضطرب می شوند)؛ برخی دیگر از کودکان با به خاطر سپردن اطلاعات مشکل دارند. این گونه مسائل در نهایت سبب خواهد شد کودک در برقراری روابط اجتماعی با دیگران دچار مشکل شود بعضا رفتار های اش برای شما خجالت آور باشد. بنا بر این اگر مشکلات مربوط به برقراری روابط اجتماعی باعث می شود کودک از قرار گرفتن در جمع های گوناگون واهمه داشته باشد و گوشه گیری پیشه کند، بهتر است هر چه سریع تر با مشاور کودک یا متخصص روان شناسی در این خصوص صحبت کنید و پیش از آن که سن کودک بالا تر رود، مشکلات مربوط به روابط اجتماعی اش را برطرف کنید، چرا که در سنین بالا تر این گونه درمان ها معمولا بی نتیجه خواهد ماند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

برقراری روابط اجتماعی و غلبه بر تنهایی

در

بنا به اطلاعات منتشر شده توسط کمپین «پایان دادن به تنهایی»، کمسیونی که در سال 2016 و توسط فردی به نام ام پی جو کاکس راه اندازی شده است، ضررهایی که از تنها بودن متوجه انسان می شود، می تواند با کشیدن پانزده نخ سیگار در طول روز برابری کند. علاوه بر این، تنهایی می تواند سبب افزایش خطر ابتلا به اختلالاتی چون بیماری قلبی، سکته مغزی، افزایش فشار خون و حتی زوال عقل و دیوانگی شود. تحقیقاتی در این باره حاکی از آن بوده است که نزدیک به شصت و چهار درصد افرادی که تنها زندگی می کنند، به مراتب بسیار بیشتر از انسان های عادی در معرض دیوانگی ای که منجر به بستری شدن در تیمارستان شود قرار می گیرند. در سوی دیگر اما، داشتن و برقراری روابط اجتماعی سالم می تواند طول عمر افراد را افزایش دهد و خطر ابتلا به بیماری های عنوان شده را نیز کاهش دهد. علاوه بر این، کسانی که روابط اجتماعی سالم دارند، زمانی که با بیماری به خصوصی دست و پنجه نرم می کنند، به مراتب بهتر از انسان های تنها می توانند با بیماری مقابله کرده و روند درمانی را بپیمایند.

آخرین آمار به دست رسیده حاکی از آن است که نزدیک به نه میلیون فرد بالغ اغلب و یا همیشه تنها هستند و روابط سالم و مؤثری با دیگران ندارند و همین مسئله باعث شده تا رویکرد جدی تری نسبت به این مسئله نیاز باشد. اگر شما نیز جزئی از این نه میلیون انسان تنها هستید، همانند دیگران در معرض خطرات بسیاری قرار خواهید گرفت. پیش از هر چیز دیگری برای فائق آمدن بر تنهایی باید از این مسئله آگاهی پیدا کنید که چه تأثیر مخربی می تواند بر شما داشته باشد. پس از آن توجه شما را به راهکارهایی جلب خواهیم کرد که به واسطه آن ها قادر خواهید بود تنهایی خود را به پایان برسانید. با سیارک همراه باشید.

در مورد این مسئله که اساسا چرا تنها شده اید بیشتر فکر کنید و علت اصلی آن را جویا شوید

یک مؤسسه خیریه سلامت ذهنی طی مقاله ای عنوان کرده است که بیش از هر چیز دیگر دو عامل وجود دارند که می توانند مسبب تنهایی افراد شوند: یا این که فرد به مانند انسان های عادی از داشتن روابط اجتماعی محروم است، و یا این که با وجود حضور در اجتماع و در میان سایر افراد، احساس می کند که آن گونه که باید و شاید او را نمی فهمند و درک نمی کنند، به حرف های او گوش نمی دهند و یا این که به او اهمیتی نداده و برای اش ارزشی قائل نمی شوند. در همین مقاله عنوان شده است که افرادی که تنهایی را تجربه می کنند بهتر است به خوبی به این مسئله بیندیشند و ببینند در کدامین یک از این دو گروه جای می گیرند. به این وسیله افراد ایده بهتری درباره احساس تنهایی خود پیدا خواهند کرد و می توانند تصمیمات بهتر و مؤثر تری برای غلبه بر آن بگیرند.

با شخص دیگری صحبت کنید

صحبت کردن با دوستان و اعضای خانواده یک راهکار مشخص و نسبتا ساده برای غلبه بر تنهایی است، اما ممکن است توانایی برقراری چنین ارتباطی را نداشته باشید (حال به هر دلیل شخصی ای که می خواهد باشد)، به همین خاطر می توان به عضویت گروه هایی در آمد که به همین منظور گرد آوری شده اند و یا این که سعی کنید از طریق علایق و کارهایی که در اوقات فراقت خود انجام می دهید، سعی در برقراری ارتباط با دیگران داشته باشید و روابط سالم اجتماعی خود را افزایش دهید. کمپین «پایان دادن به تنهایی» که پیش تر درباره آن اطلاعاتی داده شد، در این باره توصیه کرده است که کار داوطلبانه هم می تواند راهکار بسیار خوبی برای غلبه بر تنهایی باشد. این گونه فعالیت ها علاوه بر این که روابطی را میان فرد با دیگران شکل می دهد، سبب شکل گیری احساسات مشترک نیز خواهد شد.

از اینترنت بیشتر استفاده کنید

البته کاملا مشخص است که سپری کردن زمان در اینترنت مطمئنا جایگزین تمامی روابط شما در دنیای واقعی نخواهد شد و نباید هم بشود، اما به طور کلی می تواند مثمر ثمر باشد. این توصیه بیش از هر کس دیگری متوجه آن دست از افرادی می شود که سن شان بالاتر رفته و هنوز تنها هستند. البته، اینترنت در این یک مورد به خصوص، شاید آن قدر ها هم که از آن تعریف می شود، خوب نباشد و رؤیا پردازی درباره آن چندان کار درستی نیست، با این حال، تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که از وجود ارتباطی میان تنهایی و عدم صرف زمان در اینترنت و فضای مجازی خبر می دهد، بنا بر این بهتر است از این فضای مجازی استفاده کرده تا بر تنهایی خود غلبه کنید.

افزایش روابط  اجتماعی معنا دار

اگر به تازگی به این فکر افتاده اید که اکانت توئیتری برای خود درست کنید و یا این که در مغازه خیریه محل سکونت تان کار داوطلبانه انجام دهید، بسیار هم خوب و عالی است، اما تحقیقات انجام گرفته در این باره حاکی از آن است که علاوه بر آن چه عنوان شد، این که با چه کسانی وقت بگذرانید هم حائز اهمیت است. برای نمونه یکی از این تحقیقات که در سال 2011 انجام گرفته حاکی از آن بوده است که افراد مسن تری که بیشتر سعی بر گذراندن وقت با افراد خانواده خود داشته اند به مراتب کمتر از افرادی که با غریبه ها ارتباط برقرار می کرده اند، احساس تنهایی به آنها دست می داده است. شاید بهانه خوبی باشد تا گوشی تلفن را برداشته و احوال مادر و دیگر اعضای خانواده تان را جویا شوید.

طرز فکر خود را تغییر دهید

تحقیقات دیگر صورت گرفته درباره تنهایی حاکی از آن است که تغییر دادن کلی طرز فکر افراد به مراتب می تواند راهکار مؤثر تر و نتیجه بخش تری برای غلبه بر تنهایی باشد. تحقیقاتی که در سال 2010 در این باره صورت گرفت نشان می داد آن دسته از رویکردهایی که صرفا برای تغییر دادن «افکار نا به هنجار» افراد در نظر گرفته شده بود (افکاری چون عقاید منفی و بد، یا در نظر گرفتن این مسئله که افراد یا سیاه اند و یا سفید و...) به طور میانگین تا چهار برابر هر رویکرد دیگری نتیجه بخش بوده اند. برای دست یابی به این منظور، صرفا تلاش های فردی کافی نیست و اگر از این گونه افکار رنج می برید، بهتر است با یک روان درمانگر مشاوره کنید و از او خواستار توصیه هایی در این باره شوید.

 به هنگام تنهایی اوقات خوشی برای خود رقم بزنید

مشخصا سپری کردن زمان زیاد در انزوا هر فردی را تنها خواهد کرد. اما صرف نظر از این مسئله، آموختن این که چگونه به هنگام تنهایی اوقات خوشی داشته باشید، به همان اندازه زندگی اجتماعی می تواند حائز اهمیت باشد. بنا بر این بهتر آن است که تنهایی خود را با آن دسته فعالیت هایی پر کنید که از انجام شان لذت می برید و این نکته را هم به خاطر داشته باشید که دانستن قدر این لذتی که تجربه می کنید نیز به همان اندازه حائز اهمیت است. به این وسیله نیز قادر خواهید بود بر تنهایی خود غلبه کنید. مشاهده کردن یک فیلم و یا خوردن غذا، به تنهایی و بدون حضور دیگران شاید چندان به نظرتان جالب و هیجان انگیز نباشد، با این حال تحقیقات انجام گرفته در سال 2015 در این باره حاکی از آن است که افراد در این خصوص مبالغه می کنند، یا به عبارت دیگر زمانی که تنها می شوند، بیش از آن چه که فکر می کردند از تنهایی شان لذت می برند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ضریب هوشی انیشتین چند بود

در

ضریب هوشی انیشتین

ضریب هوشی انیشتین

 

ضریب هوشی انیشتین

یک  لیست طولانی از عناوین خبری در مورد کودکان در کشورهای مختلف وجود دارد که بنا به گزارش ها ، ضریب هوشی بالاتری نسبت به  آلبرت انیشتین دارند! فیزیکدان نظری که ایده های او باعث تغییر مفهوم بشریت از واقعیت شد و منجر به اختراعات بی شماری شد ، از تلویزیون گرفته تا لیزر.

 

 

iq انیشتین   ضریب هوشی انیشتین

 

باید ذکر کرد که  آزمایش مناسبی برای اندازه گیری ضریب هوشی انیشتین وجود نداشت.

 

ضریب هوشی انیشتین چند است

مشکل اینجاست که هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید ضریب هوشی انیشتین یا همان آی کیو انیشتین چند بود. هیچ نشانی از آزمایش ضریب هوش انیشتین یا  تست هوش انیشتین در دست نیست. در واقع ، آزمایش IQ در اوایل دهه 1900 ، هنگامی که انیشتین برای اولین بار به عنوان یک شخصیت علمی ظاهر شد ، هنوز در مراحل اولیه خود بود. از آن زمان ، آزمایشات به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. حداکثر نمره ضریب هوشی که توسط WAIS-IV ، یک تست متداول امروز ، تعیین شده است ،  160 است . نمره 135 یا بالاتر ، فرد را در99 درصد جمعیت قرار می دهد. مقالات خبری اغلب  ضریب هوشی انیشتن  را 160 قرار می دهند ، اگرچه مشخص نیست برآورد  هوش انیشتین  مبتنی بر چیست؟

دین کیت سیمونتون ، استاد برجسته روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا ، می گوید: "اگر IQ  انیشتین را بدست آورید ، نتایج زیادی می گیرید ، اما چیزی که من آن را معتبر بدانم" وجود ندارد. "البته انیشتین بزرگترین فیزیکدان نظری قرن بیستم بود ، بنابراین  ضریب هوشی انشتین   عالی بوده است."

 

اما سیمونتون می افزاید: "اگر پیشرفت فكری اولیه انیشتین را مورد بررسی قرار دهید ،   بهره هوشی انیشتین ، ای کیو انشتین  بسیار چشمگیرتر به نظر می رسد."

 

جاناتان وای ، استادیار سیاست آموزش و روانشناسی آموزش و پرورش در دانشگاه آرکانزاس که در مورد مطالعه دانش روانشناسی امروز می نویسد ، استدلال می کند که ممکن است ضريب هوشي انيشتين   با توجه به توانایی هایی که در کار خود نشان داده است ، نمره بالایی کسب کند. جاناتان وای به آزمایش فکری معروف انیشتین نوجوان(16 سال)، آزمایش فکری تعقیب نور اشاره  می کند . این ، همراه با یافته های دانشمندان  در دهه 1990 که بخشی از مغز انیشتین که تجسم سه بعدی را پردازش می کند به طور قابل توجهی بزرگتر از حد معمول است ، "بیان می کند که انیشتین بسیار با استعداد بود."

 

هوش انیشتین چند بود

جاناتان وای : "ممکن است انیشتین را حداقل با استیو جابز ، بنیان گذار فقید اپل ، در یک تراز قرار دهد . جاناتان وای تخمین زده است که جابز ضریب هوشی بالایی برابر با 160 داشته باشد."

_82399975_fig01_brain_624.jpg

عکس واقعی مغز انیشتین

 

جاناتان وای همچنین می گوید انتخاب انیشتین از تخصص علمی ، به خودی خود نیز نشان می دهد که  تست آی کیو انیشتین  می توانست از امتیاز بالایی برخوردار باشد. وی می گوید: "افرادی که دکترای خود را در زمینه هایی مانند فیزیک به دست می آورند ، ضریب هوشی بسیار بالایی دارند ... ترکیبی از توانایی استدلال ریاضی ، کلامی و مکانی." وی گفت: "این در یک نمونه تصادفی طبقه ای از جمعیت و همچنین در یک نمونه از افراد با استعداد که به عمد انتخاب شده اند در یک درصد از توانایی ها یا ضریب هوشی نشان داده شده است . آنچه نشان می دهد این است که اگر کسی فیزیکدان باشد ، احتمالاً در ضریب هوشی نسبت به جمعیت عمومی بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است. "

ضریب هوشی انیشتین چند است   ایکیو انیشتن

ایده تلاش برای برآورد ضریب هوشی افراد مشهور مرده ، چیز جدیدی نیست. در سال 1926 ، محقق كاترین M. كاكس  تخمین های ضریب هوشی 301 نابغه را  جمع آوری کرد. 

 

ضریب هوشی ایلان ماسک چقدر است؟

ضریب هوشی ایلان ماسک چقدر است، آیا او واقعا باهوش ترین مرد جهان است؟
ایلان ماسک در مقایسه با آلبرت انیشتین چقدر باهوش است؟ ضریب هوشی ایلان حدود 155 تخمین زده می شود ، در حالی که ضریب هوشی آلبرت انیشتین 160 است. ماسک بدون شک یک فرد فوق العاده باهوش  است.

 

ضریب هوشی ادیسون چقدر بود

همچنین انتظار می رود همه آنها ضریب هوشی بسیار بالایی داشته باشند. اغلب تصور می شود که انیشتین دارای ضریب هوشی حدود 160 بوده و ادیسون اغلب دارای امتیاز 145 در نظر گرفته می شود.

 

ضریب هوشی نیوتن

آیزاک نیوتن: IQ 190-200

ضریب هوشی ۲۰۰
اگرچه او بیشتر به خاطر اصول جهانی جاذبه شهرت دارد، اما متفکر قرن هفدهم یک ریاضیدان، ستاره شناس و نویسنده نیز بود. تخمین زده می شود که نمره IQ او بسته به معیارهای مورد استفاده بین 190 تا 200 در نظر گرفته می شود.

 

 

ضریب هوشی تعدادی از نوابغ  به گفته کاکس (1926) همراه با اصلاحات فلین

 

آرنولد 190 168   نیوتن 190 168
باخ 165 143   شلینگ 190 168
بیکن 180 158   ولتر 190 168
بولیوار 155 133   بایرون 180 158
کالوین 175 153   میکل آنژ 180 158
دیکنز 180 158   دوما، آ. 170 148
دیدرو 165 143   فارادی 170 148
اراسموس 180 158   لوتر 170 148
گالیله 185 163   تورگو 170 148
گوته 210 188   بتهوون 165 143
هوگو 180 158   جنر 165 143
جفرسون 160 138   مونتسکیو 165 143
جنر 165 143   موتزارت 165 143
جانسون، بی. 175 153   پریستلی 165 143
کانت 175 153   رالی 165 143
کپلر 175 153   رابرتسون 165 143
مونتسکیو 165 143   لامارتین 160 138

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۳انیشتین از چه چیزی مرد و برای مغزش چه اتفاقی افتاد علت مرگ انیشتین آلبرت انیشتین دانشمند، فیزیکدان با استعدادی بود که در آلمان زندگی می کرد و با اختراعات خود به شهرت رسید. به عنوان مثال، حرکت براونی و نظریه نسبیت، و همچنین خیلی چیزهای دیگر. او برای دستاوردهای خود در فیزیک موفق به دریافت جایزه نوبل شد. انیشتین یک نابغه به حساب می آمد و بسیار محبوب بود. مشخص است که در اواسط آوریل 1955، دانشمند در بیمارستان بستری شد. عجیب است، اما اینشتین عملاً از کمک پزشکی امتناع کرد و گفت که نزدیک شدن به مرگ را احساس می کند و می خواهد در آرامش بمیرد. او می دانست که زمان او فرا رسیده است. علت مرگ انیشتین پارگی آنوریسم بود.و در همان روز درگذشت. انیشتین هیچ شانسی برای زنده ماندن در چنین وضعیتی نداشت.

۱۴۰۰/۱۲/۳جالب است که دانشمند با اطلاع از مرگ خود وصیت نامه ای به جای گذاشته است. در آنجا اشاره شد که بدن او، از جمله مغز درخشان، سوزانده و خاکستر پراکنده شود و این رویه نباید رسمی باشد، بلکه باید مخفیانه از جامعه انجام شود. ظاهراً انیشتین تصور می کرد که افراد زیادی هستند که بخواهند بقایای او را مطالعه کنند، به خصوص مغز. با این حال، یک اتفاق غیرقابل پیش بینی رخ داد. مشخص شد که مغز انیشتین متوفی توسط آسیب شناس توماس هاروی که جسد را کالبد شکافی کرد به سرقت رفته است . او می خواست در این اندام تحقیق کند و اسرار نبوغ انیشتین را برای مردم فاش کند.

۱۴۰۰/۱۲/۳هاروی مغز انیشتین را به 250 قطعه تقسیم کرد و در یک شیشه در زیرزمین نگهداری کرد. علیرغم اراده خود دانشمند، پسرش هانس آلبرت مخالف این نبود که مغز پدر باهوش به دقت مورد بررسی قرار گیرد. هاروی اندام را به 250 قسمت تقسیم کرد و آنها را در چندین شیشه پر از مایع مخصوصی به نام سلوئیدین نگهداری کرد. همه اینها در زیرزمین خانه او در میان سایر حفاظت ها قرار داشت. هر چقدر هم که وحشتناک به نظر برسد، هاروی مغز یک نابغه را به دلایلی به قطعات زیادی تقسیم کرد. او می خواست برای هرکسی که می خواهد در مطالعه شرکت کند قطعاتی بفرستد.

۱۴۰۰/۱۲/۳راز مغز انیشتین..... احتمالا هاروی فقط می خواست مانند دیگران رازهای نبوغ دانشمند را فاش کند. و در سال 1985 او و سایر محققان نتایج کار انجام شده را ارائه کردند. برای خیلی ها تبدیل به یک حس واقعی شد. در مطالب منتشر شده آمده است که مغز انیشتین مانند بسیاری از افراد دیگر است. او هرگز نتوانست شواهدی از نبوغ دانشمند مشهور را پیدا کند. واکنش مفاخر جهان دیری نپایید.

۱۴۰۰/۱۲/۳آنها اظهار داشتند که محاسبه درجه هوش تنها با بررسی آناتومی مغز غیرممکن است. شاید در آینده، با بررسی مجدد مغز یک دانشمند، بتوان فهمید که عقل به طور کلی در کجا می تواند در یک فرد باشد. برخی از دانشمندان این مطالعات را زیر سوال برده اند. واقعیت این است که مغز انیشتین حدود 30 سال در یک شیشه مایع نگهدارنده قرار داشت. در چنین شرایطی و برای مدت طولانی، بسیاری از سلول های اندام به سادگی می توانند بمیرند. حتی پس از مدتی، دانشمندان نتوانسته اند نشانه هایی از نبوغ و هوش را در مغز انیشتین بیابند.

۱۴۰۰/۱۲/۳توماس هاروی قبل از مرگش قطعاتی از مغز این نابغه ، انیشتین را به موزه وصیت توماس هاروی آسیب شناس سابق، قبل از مرگش در سال 2007، قطعاتی از مغز این فیزیکدان را به موزه ملی پزشکی و سلامت وصیت کرد. پس از آن، دوباره تلاش هایی برای کشف مغز این نابغه ، انیشتین انجام شد، اما تاکنون هیچ کس نتوانسته چیزی منحصر به فرد پیدا کند. چیزی که نشان از هوش ویژه او دارد. شاید عقل نیز مانند روح انسان چیزی بی وزن و با چشم انسان نامرئی باشد.

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی انیشتین ....... IQ آلبرت انیشتین و استیون هاوکینگ 160 امتیاز است. افرادی که ضریب هوشی 130 دارند تیزهوش محسوب می شوند.

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی یک فرد عادی چقدر است؟ تست های هوش به گونه ای طراحی شده اند که نتایج با توزیع نرمال با میانگین بهره هوشی 100 و به گونه ای توزیع شود که 50 درصد افراد دارای ضریب هوشی بین 90 تا 110 و 25 درصد هر کدام زیر 90 و بالاتر از 110 هستند . فارغ التحصیلان دانشگاه آمریکایی 105 هستند، دانشجویان ممتاز - 130-140

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی نوابغ چقدر است؟ پس از توضیح اینکه نوابغ دارای ضریب هوشی 135 یا بالاتر هستند، لیستی از ستارگان رشته های مختلف و امتیاز آنها را مشاهده خواهید کرد: مت دیمون - 135، جودی فاستر - 138، ناتالی پورتمن - 140، شکیرا - 140، مدونا - 140، نیکول کیدمن. - 142، استیو مارتین - 143، آرنولد شوارتزنگر - 144، دیوید دوکوونی - 147

۱۴۰۱/۲/۳بالاترین ضریب هوشی متعلق به کیست؟ مرلین و ساوانت Marilyn vos Savant نویسنده، نمایشنامه نویس و روزنامه نگار آمریکایی در سال 1946 به دنیا آمد. او اصرار دارد که اولین تست هوش خود را در ده سالگی با نمره 228 گذرانده است. از سال 1986 تا 1989، او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان فردی با بالاترین IQ در جهان( 186) ثبت شده است.

۱۴۰۱/۲/۳سیستم رتبه بندی IQ وجود دارد. در اینجا رایج ترین آنها است: 140 یا بیشتر - نابغه یا نزدیک به نابغه.......... 130-139 -بااستعداد.......... 120-129 - هوش بسیار بالا......... 110-119 - هوش برتر....... 90-109 - هوش متوسط ​​(عادی)......... 80-89 - کاهش هوش........ 70-79 - هوش بسیار کم.....

۱۴۰۱/۲/۳IQ گری کاسپاروف سوپر محقق فوق الذکر شطرنج باز برجسته روسی را در فهرست 30 باهوش ترین انسان روی زمین در رتبه هفدهم مقیاس استانفورد-بینه قرار داد.ضریب هوشی گری کاسپاروف را 190 ارزیابی می کند.

۱۴۰۱/۲/۳کریستوفر هیراتا IQ - 225 ............... متولد 1982. از همان گهواره، اشتیاق او فیزیک بود و در دوران کودکی اشتیاق به فضا به آن اضافه شد. در سن 14 سالگی وارد موسسه فناوری کالیفرنیا شد و در رشته فیزیک تحصیل کرد. در سن 16 سالگی با ناسا همکاری کرد و تحقیقاتی در مورد استعمار مریخ انجام داد و مدرک دکترا گرفت. از دانشگاه پرینستون در رشته اخترفیزیک فارغ التحصیل شد. او یکی از نمایندگان برجسته به اصطلاح کیهان شناسی دقیق است که تحقیقات کامپیوتری و نظری را با نجوم رصدی ترکیب می کند.

۱۴۰۱/۲/۳IQ ایلان ماسک چقدر است؟ ضریب هوشی ایلان ماسک در حدود 155 امتیاز برآورد شده است.

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی سندرم داون چه نوع هوشی دارد؟ ضریب هوشی افراد مبتلا به سندرم داون بین 20 تا 75 است در حالی که هنجار بیش از 70 است. بسیاری از افراد مبتلا به سندرم داون توانایی های هنری دارند..

۱۴۰۱/۲/۳ IQ تسلا چقدر دارد؟ اگرچه تست های هوش در طول زندگی نیکولا تسلا انجام نشد ، برخی از کارشناسان سطح هوش مخترع را حدود 200 امتیاز تخمین می زنند.

۱۴۰۱/۲/۳چگونه آی کیو خود را محاسبه کنیم؟ چگونه IQ خود را محاسبه کنیم؟ IQ به لطف دانشمند ویلیام استرن ظاهر شد. این ابرذهن حکم کرد که تمام فرمول‌های موجود قبلی که هوش توسط آن‌ها اندازه‌گیری می‌شد، بی‌اثر بودند. استرن معادله خود را پیشنهاد کرد : سن ذهنی را می گیریم، آن را بر سن تقسیم می کنیم و نتیجه را در 100 ضرب می کنیم - IQ آماده است!

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی 110 به چه معناست؟ اگر فکر می کنید که میانگین iq حدود 110 است، در اشتباه هستید. این شاخص به هوش بالاتر از حد متوسط ​​اشاره دارد. افرادی که نمرات آزمون بین 111 تا 120 دارند معمولاً سخت کوش هستند و در طول زندگی به دنبال دانش هستند. حدود 12 درصد از این افراد در بین جمعیت وجود دارد.

۱۴۰۱/۲/۳لئوناردو داوینچی چقدر بهره هوشی داشت؟ بسیار عجیب است که نام لئوناردو داوینچی اغلب در جداول IQ افراد مشهور با امتیاز 180 دیده می شود، علیرغم این واقعیت که تست IQ فقط در سال 1912 ساخته شد. مشخص نیست این نتایج چقدر صحت دارد.

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی نیوتن چقدر بود؟ ایزاک نیوتن ضریب هوشی نیوتن 190 است

۱۴۰۱/۲/۳IQ به زبان ساده چیست؟ IQ (تلفظ "آی کیو") ضریب هوشی یک فرد نسبت به مقدار متوسط ​​است. علامت اختصاری IQ مخفف Intelligence Quotient است، یعنی «ضریب هوش». هر چه ضریب هوشی بالاتر باشد ، فرد باهوش تر است.

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی گربه ها چقدر است؟ امتیاز IQ گربه 75 - 81 - گربه شما بسیار باهوش است. امتیاز 69 - 74 توانایی های ذهنی گربه شما بالاتر از حد متوسط ​​است.

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی سگ ها چقدر است؟ میانگین ضریب هوشی یک سگ حدود 100 است. بر اساس نتایج آزمایش ضریب هوشی یک سگ ، مشخص شد که سگ ها ، حتی متوسط، ضریب هوشی مشابهی با یک انسان دو ساله دارند.

۱۴۰۱/۲/۳ضریب هوشی یک اورانگوتان چقدر است؟ به گفته فرانسین پترسون، متخصصی که با کوکو کار می کند، گوریل دارای ضریب هوشی 95 است که نزدیک به میانگین ضریب هوشی انسان 100 است.

۱۴۰۱/۲/۳باهوش ترین نژاد سگ دنیا کدام است؟ مرز کولی لیست باهوش ترین سگ ها شامل Border Collie، German Shepherd، Poodle، Australian Shepherd و Golden Retriever است.

۱۴۰۱/۲/۳هوش میمون ها چیست؟ در آزمایشی که توسط بنیاد تحقیقات میمون بزرگ (ایالات متحده آمریکا) انجام شد، میمون معروف کانزی توانست یاد بگیرد که حدود 3000 کلمه انگلیسی را با گوش بفهمد و به طور فعال بیش از 500 کلمه را با استفاده از صفحه کلید با واژگان (علائم هندسی) استفاده کند.

۱۴۰۱/۲/۳کدام نژاد سگ وفادارترین است؟ وفادارترین نژادهای سگ و داستان در مورد آنها لابرادور رتریور. ... روتوایلر. ... دوبرمن ... کولی ... لئونبرگر ... Cane Corso. ... سگ گله شتلند (شلتی). ... استافوردشایر تریر آمریکایی. برای کسانی که می خواهند خانه آنها همیشه تحت حفاظت قابل اعتماد باشد مناسب است

۱۴۰۱/۲/۳کدام سگ شماره 1 است؟ باهوش ترین سگ - Border Collie در وهله اول نژاد Border Collie بود که در انگلستان پرورش داده شد. این سگ ها با غریزه و ولع فوق العاده ای برای خدمت به انسان متمایز می شوند. آنها در بسیاری از رتبه بندی ها باهوش ترین سگ ها در نظر گرفته می شوند.

۱۴۰۱/۲/۳یک گوریل چقدر بهره هوشی دارد؟ دانش آموز پشمالو ثابت کرد که ذهن حیوانات به خوبی توسط مردم دست کم گرفته شده است. در نتیجه، ضریب هوشی گوریل به 95 رسید. این بسیار زیاد است، زیرا نتیجه یک فرد عادی بین اعداد 90-110 است و نبوغ با 140 شروع می شود.

۱۴۰۱/۲/۳گوریل کوکو چند ساله است؟ کالیفرنیا گوریل معروف کوکو در سن 46 سالگی درگذشت که به گفته بسیاری بیش از هزار نشانه از زبان آمریکایی کر و لال ها را می دانست.

در ادامه بخوانید...