خطر یائسگی زودرس چیست

در
خطر یائسگی زودرس چیست
بیماری هایی که زنان را در یائسگی زودرس بعد از 20 سال تهدید می کند، کدام است؟
اگر یائسگی زودرس فرا رسیده است ، پس باید برای آزمایشات جدی آماده شوید و بیماری را در نطفه خفه کنید.
خطر یائسگی زودرس چیست تا از قبل برنامه ریزی شود. آیا باید برای مشکلات بهداشتی آماده شوم؟ کارمندان یک دانشگاه در کوئینزلند (استرالیا) متعهد شدند که این موضوع دشوار را درک کنند.
 
دانشمندان در تحقیقات خود 5107 زن را استخدام کرده اند و بیش از 20 سال است که آنها را بررسی می کنند. در ابتدای آزمایش ، در سال 1996 ، جوانترین شرکت کننده 45 ساله بود و بزرگترین فرد 50 ساله بود. یائسگی زودرس در 119 زن ثبت شد.
 
هر سه سال ، داوطلبان پرسشنامه هایی را تهیه می کردند که در مورد آنها درباره سلامتی خود صحبت می کردند. برای دانشمندان مهم بود که بدانند آیا یائسگی زودرس با بیماریهای رایج افراد در سن بالغ و پیری همراه است (فشار خون بالا ، دیابت ، سکته مغزی ، آسم ، پوکی استخوان ، آرتروز ، کلسترول بالا ، بیماری انسدادی ریوی ، افسردگی و سرطان).
 
محققان دریافتند که 71 درصد از شرکت کنندگان در این آزمایش تا سن 60 سالگی دارای دو یا چند بیماری از این لیست بودند. نکته قابل توجه این است که همه این زنان یائسگی زودرس داشتند.
 
" گیتا میسرا " ، نویسنده مطالعه گفت: "وقتی یائسگی قبل از 40 سالگی رخ می دهد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروق خونی ، دیابت ، سکته مغزی ، آسم و سرطان پستان بیشتر است. "
 
دانشمندان همچنین بر این باورند که زنانی که یائسگی زودرس آنها تنظیم شده است ، خطر ابتلا به بیماری را دارند.(زنانی که به عللی تخمدان ها را برداشته اند)

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ایجاد کمردرد ها چیست

در

علت ایجاد کمردرد ها چیست؟
مهم است که بدانیم کمر درد علامتی از شرایط پزشکی است و یک تشخیص نیست. مشکلات پزشکی که باعث ایجاد کمردرد میشوند شامل:


مشکلات مکانیکی: یک مشکل مکانیکی مشکلی است که شما در حرکت ستون فقرات یا دردی که شما احساس میکنید زمانی که ستون فقراتتان را در یک جهت خاص حرکت میدهید. شاید شایع ترین مشکل مکانیکی که باعث ایجاد کمر درد میشود، انحطاط دیسکهای بین مهره ای است که دیسکهای بین مهره ای در ستون فقرات با گذشت زمان ساختارشان را از دست میدهند. با زوال آنها، قابلیت ضربه گیری و اتکایی خود را ار دست میدهند. این مشکل میتواند باعث بروز درد شود در صورتی که باعث وارد شدن استرس به کمر شود. سایر علل مکانیکی شامل اسپاسم و کشیدگی عضلانی و پاره شدن یا فتق دیسک.(سیارک)
جراحتها: جراحتهای ستون فقرات مانند رگ به رگ شدن و شکستگی میتواند باعث دردهای کوتاه مدت یا مزمن شود. رگ به رگ شدن شامل پارگیهایی در رباط هایی هستند که ستون فقرات را حمایت میکنند، و که در اثر پیچش یا بلند کردنهای اجسام به طور ناصحیح، ایجاد میشود. مهره های شکسته اغلب ناشی از پوکی استخوان هست. کمردردهایی ناشی از جراحتهای شدید مانند تصادف و افتادن از ارتفاع به ندرت اتفاق میافتد.
بیماریها و شرایط اکتسابی: بسیاری از مشکلات پزشکی میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل اسکولیوز، خمیدگی در ستون فقرات که معمولا تا میانسالی باعث ایجاد درد نمیشوند، spondylolisthesis؛ اشکال متفاوتی از آرتروز شامل osteoarthritis، آرتروئید روماتوئید، ankylosing spondylitis و تنگی مجرای ستون فقرات، باریک شدن حفره قرار گیری ستون فقرات که باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات و عصب میشود. گرچه خود پوکی استخوان باعث ایجاد درد نمیشود، اما باعث ایجاد شکستهای دردناک در مهره ها میشود. سایر علل کمردرد شامل حاملگی؛ سنگ کلیه و عفونت ، اندومتریوز که ساخته شدن بافت رحمی خارج از رحم است و fibromyalgia شرایط که باعث خستگی و دردهای عضلانی میشود.
عفونت و سرطان: گرچه علل معمول کمردرد نیستند، عفونتها زمانی که در مهره ها باشند باعث ایجاد درد میشوند، شرایطی که التهاب استخوانی نامیده میشود، و زمانی که عفونت در دیسکها اتفاق می افتد diskitis نامیده میشود. تومورها از علل نادر کمردرد هستند. گاها تومورها از کمر شروع میشوند ولی اغلب آنها در جای دیگر شروع میشوند و از جاهای دیگر وارد کمر میشوند. (سیارک)
گرچه علل کمردرد معمولا فیزیکی هستند، استرسهای هیجانی میتوانند در شدت و مدت کمر درد تاثیر گزار باشند. استرس بدن را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار میدهد، مثلا باعث میشوند غضلات پشتی گرفته و دردناک شوند.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Ein wundervoller Farbenrausch mal wieder. Und die Gartenidee ist vorgemerkt, ich hab nämlich noch Platz, das Haus in dem wir wohne ist an einen riesigen Saselteinfensdn angebaut. Oben auf dem Felsen ist Platz, aber die Erdschicht ist zu dünn... so könnte ich dann auch noch mehr anbauen ;-)

در ادامه بخوانید...

استئوپروز یا پوکی استخوان

در

استئوپروز که به معنی «پوکی استخوان» می‌باشد، نوعی بیماری است که استخوان های شما را نازک و ضعیف می کند، موجب پوکی آنها و به احتمال زیاد موجب شکستگی آنها می گردد. گاها «بیماری خاموش» نیز نامیده می شود چرا که می تواند سالها بدون اینکه علائمی را بروز دهد، پیشرفت کند. ممکن است قادر به کاهش یا تاخیر در تضعیف استخوانهایتان شوید یا می توانید استئوپروز را درمان کنید اما ممکن است قادر به پیشگیری از آن نباشید. (سیارک)  

بنیاد ملی استئوپروز استخوان (NOF) تخمین می زند که تا 54 میلیون آمریکایی استئوپروز و توده استخوانی کم داشته باشند. تحقیقات نشان می دهند که حدود نیمی از زنان و یک چهارم مردان شکستگی استخوان ناشی از استئوپروز را خواهند داشت.
گرچه امکان دارد مردان از استئوپروز رنج ببرند اما اکثر افرادی که تحت تاثیر استئوپروز هستند، زنان می باشند. در واقع، تعداد سالانه شکستگی‌های حاصل از استئوپروز در زنان بیشتر از تعداد حملات قلبی، سکته مغزی و موارد ترکیبی از سرطان پستان می باشد. زنان احتمالا چهار برابر مردان مبتلا به استئوپروز باشند. بخاطر درصد بالای زنان مبتلا به پوکی استخوان این بیماری را از شایع ترین بیماری های زنان می دانند.
گرچه این بیماری می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، اما زنان پس از یائسگی بیشترین احتمال در ابتلا به استئوپروز دارند. بیش از 50 درصد از زنان قفقازی غیر اسپانیایی و آسیایی در ۵۰ سالگی یا بیشتر توده استخوانی کم داشته و ریسک استئوپروز در آنها بیشتر است. دلیل اصلی برای این بیماری این است که بدن زنان پس از یائسگی، استروژن کمتری تولید می کند و استروژن نقش مهمی در کمک به پیشگیری از پوکی استخوان ایفا می کند.
گرچه متوسط سن برای یائسگی در ایالات متحده 51 سال است اما برخی زنان یائسگی را با توجه به دلایل طبیعی یا در اثر عمل جراحی، بیماری یا درمان‌هایی که به تخمدان‌ها آسیب می زند، زودتر تجربه می کنند. برای مثال یک هیتسرکتومی کامل که در آن تخمدان ها و رحم برداشته می شود، بلافاصله موجب یائسگی می شود. در صورت عدم وجود هر نوع دلیل پزشکی، عدم قاعدگی شما در بیش از 12 ماه متوالی بیانگر این است که شما یائسه می‌باشید. (سیارک)  
خبر خوب این است که استئوپروز می تواند پیشگیری و درمان شود و سلامتی استخوان میتواند بازیابی شود. یادگرفتن اینکه چگونه از استخوان‌های خود محافظت کرده و آنها را سالم نگه دارید، هیچ موقع دیر نیست.

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کلسترول بالا می تواند موجب پوکی استخوان شود

در

(سیارک) : محققین، از جمله یکی از محققین هندی معتقد هستند که کلسترول بالا که عامل شناخته شده ی کاهش سلامت قلب است، ممکن است علاوه بر آسیب به سیستم قلبی-تنفسی، موجب پوکی استخوان نیز شود.
تحقیقات جدیدی که با استفاده از مدل های حیوانی انجام شده اند بیان می کنند که سطوح بالای کلسترول می تواند فشار اکسیداتیو میتوکندریال را بر روی سلول های غضروفی-بافت پیوندی اعمال کند و موجب مرگ شود.
Indira Prasadam، محقق دانشگاه فنی کوئینزلند در بریزبن، استرالیا، گفت: این ممکن است نهایتاً موجب گسترش ورم مفاصل شود، نوعی از آرتروز که زمانی رخ می دهد که بافت منعطف مستقر در انتهای استخوان ها، ساییده شود.
برای این مطالعه، Prasadam و گروهش از دو مدل حیوانی متفاوت، جهت تقلید کلسترول بالای خون انسان استفاده کردند.
اولین مورد، یک مدل از موش ها بود. در این گروه، یک ژن تغییر یافته که Apolipoprotein E نامیده می شود، موجب افزایش کلسترول خون موش ها گردید.
دیگری، یک مدل از موش های صحرایی بود و حیوانات، تحت رژیم سرشار از کلسترول قرار گرفتند و این رژیم غذایی، موجب افزایش کلسترول خون آن ها گردید.


در هر دو مدل، پس از اینکه حیوانات مبتلا به ورم مفاصل، تحت عمل جراحی زانوهای آسیب دیده(به تقلید از انسان) قرار گرفتند، در مورد آن ها از رژیم سرشار از کلسترول یا کنترل رژیم نرمال استفاده شد.
موش ها و موش های صحرایی که مورد جراحی قرار گرفته بودند و با رژیم های سرشار از کلسترول تغذیه شده بودند، در مقایسه با گروه های دارای رژیم نرمال، ورم مفاصل شدیدتری از خود نشان دادند.
اگرچه، زمانیکه موش ها و موش های صحرایی در معرض داروهای کاهش دهنده ی کلسترول و آنتی اکسیدان های ضد میتوکندریال، قرار گرفتند، توسعه ی ورم مفاصل آن ها در مقایسه با سایر گروه های تحت درمان، به شدت کاهش یافته بود.
محققین اظهار داشتند که این مطالعه، پتانسیل نقش درمانی آنتی اکسیدان های ضد میتوکندریال در ورم مفاصل ناشی از کلسترول بالا را مورد بررسی قرار داده است.
Prasadam گفت: "تیم ما در حال حاضر، همراه با متخصصین تغذیه کار می کند و در تلاش برای آموزش به عموم مردم درباره ی تغذیه ی سالم است تا سطح کلسترول را در سطح قابل کنترلی نگه دارند و از آسیب به مفاصل جلوگیری کنند".

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن

در
علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن
پزشکان پنج علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن را نامیدند
بسیاری از افراد کمبود مداوم کلسیم را تجربه می کنند. پزشکان علائم عدم وجود کلسیم در بدن را ذکر کردند. این 5 علامت اصلی  : تشنج ، دندان ها و ناخن های آسیب دیده ، ناراحتی در دست (بی حسی یا سوزن سوزن شدن) ، بی خوابی و اختلال در حافظه است.
 
کمبود کلسیم بر وضعیت مو ، ناخن و دندان تأثیر می گذارد. اما ناخوشایندترین نتیجه پوکی استخوان است ، در بیماری که استخوان ها شکننده می شوند و حتی با صدمات جزئی نیز می شکنند.
 
خطر این است که بدن کمبود کلسیم را برای مدت طولانی جبران کند و علائم کمبود این عنصر ممکن است برای مدت طولانی ظاهر نشود. اغلب ، کمبود کلسیم از قبل با پیشرفت پوکی استخوان آشکار می شود.
 
زنان در دوران یائسگی بیشتر در معرض خطر هستند. واقعیت این است که تغییر در پس زمینه هورمونی در دوران یائسگی ، هنگامی که تولید استروژن در بدن کاهش می یابد و پروژسترون افزایش می یابد ، منجر به فرایند پیری از جمله شسته شدن کلسیم از استخوان ها و بافت ها می شود.
 
افراد مسن نیز در معرض خطر هستند. کلسیم تا سن 20-25 سال در بدن تجمع می یابد ، سپس محتوای آن بدون تغییر باقی می ماند. با این حال ، در یک نقطه خاص ، تمایل به دفع شدن کلسیم افزایش می یابد.
 
افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند باید کلسیم را کنترل کنند. این امر به ویژه در مورد مردانی که در بدن سازی فعالیت می کنند صادق است.
 
برای یک فرد سالم ، کافی است غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این محصولات شامل لبنیات ، سبزیجات دارای برگ سبز ، حبوبات ، دانه کنجد است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین ضروری که علائم یائسگی را برطرف می کند 7 ویتامین

در
7 ویتامین ضروری که علائم یائسگی را برطرف می کند
یائسگی یک آزمایش جدی برای زنان است. متاسفانه ، برای جلوگیری از علائم ناخوشایند یائسگی کاری نمی توان کرد ، اما کاهش این علائم کاملاً ممکن است. 
 
در آغاز یائسگی ، مهم است که به دنبال مشاوره متخصص باشید. دکتر در مورد تغییرات بدن صحبت خواهد کرد ، داروهایی را که باید مصرف شود تجویز می کند. علاوه بر داروها ، می توانید از بدن با ویتامین ها نیز کمک بگیرید.
7 ویتامین ضروری که علائم یائسگی را تسکین می دهد:
 

ویتامین A

با ویتامین A خطر پوکی استخوان را که در دوران یائسگی زیاد است کاهش می دهد. استحکام استخوان ها ، پوست و دندان ها به این بستگی دارد که بدن به اندازه کافی ویتامین A داشته باشد. علاوه بر این ، برای تقویت ایمنی و بینایی نیز مفید است.
 

ویتامین B2

ریبوفلاوین (ویتامین B2) بر ایمنی ، متابولیسم و ​​رشد سلول تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، زنان را از افسردگی محافظت می کند.
 

ویتامین B6

پیریدوکسین (ویتامین B6) همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن و مغز مهم است ، ویتامین B6 به جلوگیری از نوسانات خلقی کمک می کند.
 

ویتامین B7

بیوتین (ویتامین B7) تأثیر مفیدی بر روی پوست ، مو و ناخن ها دارد. که برای یائسگی بسیار مهم است ، زیرا یکی از علائم آن پوست خشک و پوسته پوسته یا خیلی چرب است. ویتامین B7، بیوتین همچنین به حفظ کلسترول خون در سطح مناسب کمک می کند.
 

ویتامین B9

اسید فولیک (ویتامین B9) برای خانمها در هر سنی بسیار مهم است. ویتامین B9 است که تعادل هورمون ها را تنظیم می کند. برای قلب نیز مفید است. ثابت شده است که اسید فولیک خطر ابتلا به بیماری های جدی قلبی و خونی از جمله فشار خون بالا را کاهش می دهد.
 

ویتامین B12

ویتامین B12 به متابولیسم کمک می کند ، از نوسانات وزنی که در دوران یائسگی ایجاد می شود ، جلوگیری می کند. ویتامین B12 اثر مثبتی در حافظه دارد.
 

ویتامین C

در یائسگی ، ویتامین C برای بدن یک زن بسیار ضروری است. ویتامین C باعث تشکیل سلول های خونی می شود ، به رشد و بهبودی بافت ها کمک می کند. ویتامین C برای ماهیچه ها و پوست بسیار مهم است که با یائسگی ، شکل خود را از دست می دهند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمانی جدید در ارتوپدی: تزریق PRP

در

تزریق PRP   یا تزریق پلاسمای خون غنی شده با پلاکت

تزریق PRP، درمانی جدید اما امیدوار کننده در درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی است. ویژگی های این روش چیست؟ و چرا پزشکان کشورهای مختلف را علاقه مند کرده است؟ در بررسی ما بخوانید.

 

درمان مفاصل با تزریق PRP چیست

PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت به انگلیسی است ، روش یعنی تزریق پلاسمای خون غنی شده با پلاکت . پلاکت ها چیزی نیستند جز سلولهای خونی، که وظیفه تشکیل لخته ای را دارند که عروق آسیب دیده را مسدود می کند. این درمان برای مدتی تصور می شد ، اما در پایان قرن گذشته مشخص شد که این سلول ها فقط ماده ای  نیستند که مانع نشت خون می شود. پس از تشکیل لخته ، این مواد آزاد شده توسط پلاکت ها هستند که شروع به تنظیم فرآیندهای پاکسازی زخم از پروتئین های آسیب دیده و فعالیت فیبروبلاست ها می کنند - سلول هایی که باعث ایجاد کلاژن و الاستین می شوند. این پروتئین ها اساس ساختاری بافت همبند هستند ، اسكلتی كه بدن ما را تشکیل می دهد.

 

تاریخچه روش درمان مفاصل با PRP

توسعه فعال این تکنیک از سال 1997-1998 آغاز شد ، هنگامی که مقالات دانشمندان آمریکایی ویتمن و مارکس در استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در جراحی فک و صورت به طور مستقل از یکدیگر ظاهر شدند .اولین آثار در این جهت دوباره به دهه 70، قرن گذشته برمی گردد. پس از آن میزان تحقیقات مانند گلوله برفی شروع به رشد کرد. این تکنیک کاربردهای خود را در بسیاری از شاخه های پزشکی پیدا کرده است ، از زیبایی شناسی شروع می شود و به جراحی اعصاب ختم می شود ، اما در پزشکی ورزشی ، آسیب ورزشی، آسیب شناسی و ارتوپدی به ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

 

درمان مفاصل با تزریق PRP چگونه انجام می شود

پلاسمای غنی از پلاکت از خون شخصی بیمار ، با سانتریفیوژ گرفته می شود. از آنجا که عناصر خونی مختلف اندازه و وزن های مختلفی دارند ، پس از پردازش در لوله آزمایش ، چندین لایه در یک لوله آزمایش ایجاد می شود و با جداسازی پلاکت های لازم برای درمان ، لایه های مختلفی را آسان می کند. پلاسما طبیعی پلاکت 180-320 × 10 9 / L است. پس از غنی سازی ، آنها تبدیل به 1000/2500 × 100 9 / L می شوند. علاوه بر این ، پلاکت ها خود حاوی بسیاری از مواد فعال بیولوژیکی هستند - به اصطلاح فاکتورهای رشد (به جدول مراجعه کنید).

مراحل استفاده از پلاسمای خون بیمار باید پس از تشخیص دقیق ، تحت نظارت پزشک انجام شود.

 

جدول عوامل رشد و نقش آنها در بدن انسان

اگر در مورد غضروف صحبت کنیم ، به خودی خود توانایی نسبتاً محدودی برای بهبودی دارد. هیچ ظرفی در آن وجود ندارد و تمام تغذیه ها ناشی از مایع سینوویال است که در حفره مفصل قرار دارد. به همین دلیل است که برای درمان مشترک مفصلی ، مواد دارویی مستقیماً در حفره آنها تزریق می شود. و بنابراین ، توانایی تحویل موادی که به طور مستقیم بازسازی غضروف را فعال می کنند ، نمی تواند توجه متخصصان را به خود جلب کند. علاوه بر این ، پلاسمای فعال، یکی از اصلی ترین مشکلات پاتولوژی های مزمن مفصل، یعنی التهاب را کاهش می دهد و به سرعت درد را کاهش می دهد.

 

مزایای تزریق PRP یا تزریق پلاسمای غنی شده در مفصل

حساسیت وجود ندارد، زیرا از بافت های خود بیمار استفاده می شود.

هیچ راهی برای انتقال عفونت با خون وجود ندارد ، زیرا ، دوباره ، از خون (همولوگ) خود بیمار استفاده می کند.

هیچ عارضه جانبی و عوارضی وجود ندارد. اثراتی بر روی کبد ، کلیه ها و سایر ارگان ها ، همانطور که در مورد داروها وجود دارد.

 

حداقل موارد بهبودی که پس از تزریق PRP انتظار می رود

بهبود گردش خون در مفصل مبتلا؛ از بین بردن اسپاسم عضلات اطراف مفصل؛ تسریع ترمیم غضروف هم به دلیل داشتن مواد فعال بیولوژیکی که این فرایند را تنظیم می کند و هم به دلیل تأمین اجزای لازم آن.

عادی سازی ترکیب مایع مفصل؛ تسریع توانبخشی پس از آسیب یا جراحی.

درمان باید کیفیت زندگی بیمار را از بهبود ببخشد، با از بین بردن درد و گسترش دامنه حرکت در مفصل.

 

آماده سازی برای انجام تزریق PRP

آماده سازی برای تزریق PRP و اثربخشی روش بستگی به کیفیت پلاسما بستگی دارد. و مهمترین چیزی که می تواند در این امر تأثیر بگذارد تجهیزات و صلاحیت پزشک نیست (گرچه خیلی به این موضوع هم بستگی دارد) بلکه رفتار خود بیمار است. استعمال دخانیات ، مصرف الکل باعث کاهش فعالیت دفاع آنتی اکسیدانی بدن بطور کلی و پلاکت ها بطور خاص می شود. بنابراین ، ممکن است اثربخشی درمانی مورد سوال واقع شود. 

یکی از مزایای قابل توجه روش های استفاده از پلاسمای خون بیمار ، امکان ترمیم عملکردهای مفاصل بیمار بدون جراحی است.

مصرف داروهای لخته شدن خون (از جمله اسید استیل سالیسیلیک) را متوقف کنید. مصرف سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی را قطع کنید (که تقریباً همیشه برای تسکین درد برای آسیب شناسی مفصلی تجویز می شوند).

الکل و استعمال دخانیات را ترک کنید (اگر به مدت 2 هفته نتوانستید ، حداقل یک روز قبل از عمل)

کیفیت رژیم غذایی را با استفاده از منابع ویتامین های گروه B (غلات کامل ، نان قهوه ای) و C  ، یا مولتی ویتامین ها بالا ببرید. البته ، مطلوب است كه رژیم روزانه را رعایت كنید ، به اندازه كافی بخوابید و از استرس خودداری كنید ، اما در دنیای مدرن ، متأسفانه ، این توصیه‌ها عملاً غیرممكن هستند.

فناوری PRP- درمانی صرفنظر از اینکه کدام مفصل خاص تحت تأثیر قرار گیرد، تقریباً یکسان است ، فقط تکنیک تزریق داخل مفصلی متفاوت است ، اما در هر صورت ، پزشک انجام PRP درمانی موظف است کاملاً به آن مسلط باشد.

 

مراحل انجام روش تزریق پلاسمای خون

20 تا 50 میلی لیتر خون از ورید گرفته می شود. خون در یک لوله آزمایش ویژه قرار می دهند ، که باعث می شود جدا سازی پلاکت سان شود. نمونه در سانتریفیوژ قرار می گیرد. پس از سانتریفیوژ ، 3-5 میلی لیتر پلاسمای غنی از پلاکت به داخل سرنگ کشیده می شود.

این دارو به داخل حفره مشترک تزریق می شود. از بیمار خواسته می شود که اندام را در مفصل چندین بار خم و از هم جدا کند تا داروی تزریق شده به طور مساوی در حفره مفصل توزیع شود تا زمانی که تبدیل به ژل شود.

در موارد نادر ، 1 عمل كافی است ، اما بیشتر اوقات مجبور به انجام 3 عملكرد با فاصله 7 روز هستید.

تزریق مجدد خون اتولوگ به ناحیه مفصل به منظور کمک به مبارزه با سندرم های درد و فرآیندهای التهابی در مفاصل طراحی شده است.

برخی از متخصصان بسته به پیچیدگی پرونده حداکثر 5 بار را توصیه می کنند. در مورد احساسات بلافاصله بعد از عمل ، ممکن است گاهی اوقات درد در مفصل شدت یابد ، اما طی چند روز سندرم درد کاهش می یابد.

دوره درمان ممکن است شامل 4-6 تزریق باشد ، بطور جداگانه و با در نظر گرفتن سن ، تشخیص و وضعیت بیمار تجویز می شود.

 

موارد درمان با تزریق PRP و منع درمان با روش تزریق پلاسمای غنی شده

PRP درمانی در موارد زیر قابل توصیه است: صدمات رباط ها ، تاندون ها و عضلات  صدمات ورزشی (مزمن)؛ ورم مفاصل؛ آرتروز؛ تنوسینویتیت؛ فاسئیت پلانتار (خار پاشنه) سایر آسیب های مزمن تاندون ها و رباط ها و پوکی استخوان

موارد منع مصرف در PRP درمانی می تواند موقت (نسبی) و مطلق باشد. موارد منع مصرف نسبی:

عفونت حاد ، از جمله عفونت های حاد تنفسی ویروسی ، ویروس تبخال .

داشتن تب و دمای بدن بالاتر از 38 درجه سانتیگراد

استفاده از داروهایی که بر سیستم انعقادی خون تأثیر می گذارند.

موارد منع مصرف مطلق درمان با PRP

آسیب شناسی انکولوژیک

بیماریهای خود ایمنی

اختلالات خونریزی

ترومبوسیتوپنی (تعداد پلاکت پایین) و ترومبوسیتوپاتی (اختلال در عملکرد پلاکت طبیعی). هموگلوبین خون زیر 90 گرم در لیتر

عدم تحمل فرد به سدیم سیترات (ماده ای که مانع از انعقاد خون در شرایط in vitro) می شود.

نقص ایمنی

سپسیس(عفونت خون)

علاوه بر این ، در صورتی که فرد قادر به درک معنای خود و پیامدهای احتمالی این روش (برخی آسیب شناسی های ذهنی) نباشد ، انجام این روشی توصیه نمی شود.

 

هزینه درمان با پلاسمای غنی از پلاکت

مانند سایر خدمات پزشکی ، این امر به سطح کلینیک و محل آن بستگی دارد (قیمت اجاره نیز در قیمت گذاری در نظر گرفته می شود) ، هزینه مواد مصرفی مورد استفاده و خدمات اضافی. البته ، صلاحیت پزشک نیز مهم است: بدیهی است که قرار ملاقات با متخصص با عنوان علمی و تجربه گسترده در درمان مفاصل ، بیشتر از مشاوره با پزشک تازه کار خواهد بود.

درمان PRP مشترک یک روش درمانی جدید و به خوبی تثبیت شده است. اما ، با وجود این که نتایج موجود بسیار دلگرم کننده است ، شما نباید این روش را نوعی معجزه در نظر بگیرید. مانند همه چیز جدید ، PRP درمانی نیاز به مطالعه ی بیشتر دارد. بنابراین ، شما نباید به طور مستقل یک دوره درمانی را تجویز کنید ، فقط پزشک باید این کار را پس از تشخیص دقیق انجام دهد.

 

در کدام کلینیک می توانم تزریق PRP را انجام دهم

انتخاب مراکز درمانی امروزه گسترده است: از موسسات دولتی با مشخصات گسترده گرفته تا کلینیک های خصوصی. شما باید با توجه به شهرت مرکز پزشکی ، مجوز آن را انتخاب کنید ، تا با اطلاعات مربوط به خدمات و کادر پزشکی که این کلینیک در حوزه عمومی ارائه می دهد ، آشنا شوید.

نظرات

در ادامه بخوانید...