استقلال مالی و بازنشستگی زود هنگام چیست

در

بازنشستگی زود هنگام چیست

استقلال مالی ، بازنشستگی زود هنگام (FIRE) حرکتی اختصاص داده شده به برنامه ای از پس انداز و سرمایه گذاری شدید است که به طرفداران این طرح اجازه می دهد خیلی زودتر از برنامه های بازنشستگی سنتی بازنشسته شوند . با اختصاص 70 درصد درآمد برای پس انداز ، پیروان جنبش FIRE ممکن است در نهایت بتوانند از مشاغل و یا کسب و کار خود دست بکشند و صرفاً با برداشتهای کوچک از پس انداز خود به صورتی که دوست دارند زندگی کنند.دیدگاه این جنبش این است که چرا باید پیر باشیم تا از بازنشستگی استفاده کنیم؟
 
البته ، Fire Community یک برنامه کاملا مطمئن نیست و باید نرخ پس انداز بسیار بالایی در هزینه کیفیت فعلی زندگی و سبک زندگی در نظر گرفته شود.
 
جنبش Fire Community از کتاب "پول یا زندگی شما" در سال 1992 منتشر شده است که توسط دو معلم مالی تهیه شده است.
Fire Community که از پرفروش ترین کتاب " پول شما یا زندگی شما " در سال 1992 توسط ویکی رابین و جو دومینگوز نوشته شد ، یک اصل اساسی از کتاب را به تصویر می کشد: هر هزینه ای با زمان صرف شده در محل کار برای به دست آوردن خرید زندگی مقایسه می شود.
 
طرفداران این سبک زندگی با صرفه جویی شدید در مخارج زندگی ، اغلب با کار شدید چند ساله در محل کار و انجام اضافه کار شروع می کنند تا حداکثر 70 درصد درآمد سالانه خود را در مدت کوتاهی پس انداز کنند. هنگامی که پس انداز آنها به 30 برابر هزینه سالیانه آنها ، که تقریباً 1 میلیون دلار است ، می رسد ، ممکن است شغل روزانه خود را ترک کنند یا کاملاً از هر نوع اشتغالی خود را بازنشسته کنند.
 
برای تأمین هزینه های زندگی خود پس از بازنشستگی در سن جوانی ، طرفداران جنبش Fire Community از محل پس انداز خود ، معمولاً حدود 3 تا 4 درصد در سال ، برداشت های اندکی را انجام می دهند. بسته به اندازه پس انداز و شیوه زندگی مطلوب ، این امر برای نظارت بر هزینه ها و ادامه تعمیر و نگهداری و توزیع مجدد سرمایه گذاری های آنها ، نیاز به دقت فراوانی دارد. البته ، هنگامی که بازارهای سهام سقوط می کنند و یا  نرخ بهره پایین هستند ، ممکن است طرح Fire Community شکست بخورد.
 
در جنبش Fire Community سبک های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد هواداران این جنبش سبک زندگی قادر و مایل به پیروی از آن هستند.
 
"Fat FIRE" به فردی با سبک زندگی سنتی تر گفته می شود که بیشتر از سرمایه گذار بازنشستگی متوسط ​​صرفه جویی می کند .
"Lean FIRE" به پایبندی دقیق به زندگی مینیمالیستی و پس انداز شدید اشاره دارد ، و این امر به یک سبک زندگی بسیار محدودتر احتیاج دارد.
"Barista FIRE" به دنبال كنندگانی گفته می شود كه شغل سنتی خود را ترك كرده اند ، اما هنوز هم برای تأمین هزینه های جاری از نوعی كار پاره وقت استفاده می كنند زیرا در غیر این صورت صندوق بازنشستگی آنها را کم می آورد .
و طرفدارانی که ذخیره کافی برای تأمین بودجه بازنشستگی و هزینه های زندگی فعلی خود دارند.
این پنج مرحله به آنها کمک می کند تا یک بازنشستگی امن ، مطمئن و سرگرم کننده داشته باشید
برای شروع طرح:
1. افق زمان خود را درک کنید
2. نیازها و هزینه را تعیین کنید
3. نرخ بازده پس از مالیات را محاسبه کنید
4- تحمل ریسک را ارزیابی کنید
5. در بالای برنامه ریزی املاک بمانید
برنامه ریزی بازنشستگی روندی چند مرحله ای است که با گذشت زمان تکامل می یابد . برای داشتن یک بازنشستگی راحت ، ایمن و سرگرم کننده ، باید پوشش مالی را بسازید که همه آن را تأمین کند. نکته جالب توجه این است که چرا توجه به قسمت جدی و شاید خسته کننده آن معقول است: برنامه ریزی برای رسیدن به آن .
 
برنامه ریزی برای بازنشستگی با فکر کردن در مورد اهداف بازنشستگی شما شروع می شود و اینکه در چه مدت باید آنها را برآورده کنید. سپس باید به انواع حساب های بازنشستگی توجه کنید که می تواند به شما در جمع آوری پول برای تأمین بودجه آینده شما کمک کند. با صرفه جویی در این پول ، باید آن را سرمایه گذاری کنید تا بتوانید رشد کنید. قسمت آخر تعجب آور مالیات است: اگر در طی این سالها به خاطر پولی که به حساب های بازنشستگی خود واریز کرده اید ، کسر مالیات را در نظر نگیرید ، هنگام شروع برداشت این پس اندازها ، صورتحساب مالیاتی قابل توجهی در انتظارشما است. راه هایی برای به حداقل رساندن آمار پرداخت بازنشستگی در هنگام صرفه جویی در آینده وجود دارد.
 
ما در این راهنمای برنامه ریزی بازنشستگی به همه این موارد خواهیم پرداخت. اما اول ، با یادگیری پنج قدم که هرکس باید بردارد ، فارغ از سن ، برای ساختن یک برنامه بازنشستگی مستحکم شروع می کنیم.
 
برنامه ریزی بازنشستگی باید شامل تعیین افق زمانی ، برآورد هزینه ها ، محاسبه بازده مورد نیاز مالیات ، ارزیابی تحمل ریسک و انجام برنامه ریزی برای املاک باشد.
برنامه ریزی برای بازنشستگی را در اسرع وقت شروع کنید.
سرمایه گذاران جوان تر می توانند با سرمایه گذاری های خود ریسک بیشتری به خرج دهند ، در حالی که سرمایه گذاران نزدیک به بازنشستگی باید محافظه کار تر باشند. 
برنامه های بازنشستگی در طی سال های مختلف تکامل می یابد ، این بدان معناست که باید اوراق بهادار مجدداً متعادل شود و برنامه های املاک در صورت لزوم به روز شود.

1. افق زمان خود را درک کنید

سن فعلی و سن بازنشستگی مورد انتظار شما زمینه اصلی یک استراتژی بازنشستگی مؤثر را ایجاد می کند. هر چه زمان بین امروز و بازنشستگی طولانی تر باشد ، سطح ریسکی که مجموعه شما می تواند تحمل کند بیشتر است. اگر جوان هستید و 30 سال به علاوه بازنشستگی دارید ، باید بیشترین دارایی خود را در سرمایه گذاری های ریسک پذیر مانند سهام داشته باشید. اگرچه نوساناتی وجود خواهد داشت ، در طی بازه های طولانی مدت سهام نسبت به سایر اوراق بهادار بهتر عمل کرده اند.
 کلمه کلیدی در اینجا "زمان طولانی" است ، به معنی حداقل بیش از 10 سال.
 
علاوه بر این ، شما به بازده تورم بالاتر نیاز دارید ، بنابراین می توانید قدرت خرید خود را در دوران بازنشستگی حفظ کنید . تورم مانند بلوط است. از کوچک شروع می شود ، اما با توجه به زمان کافی می تواند به یک درخت بلوط بزرگ تبدیل شود. 
 
همه ما شنیده ایم - و می خواهیم - رشد پول را ببینیم. خوب ، اما تورم مانند "ضد رشد" است ، زیرا ارزش پول شما را از بین می برد. نرخ تورم به ظاهر ناچیز 3٪ ، باعث می شود ارزش پس انداز شما در حدود 24 سال 50٪ از بین برود.
 
شاید فکر نکنید صرفه جویی چند دلار در اینجا یا آنجا در دهه 20 به معنای بسیار زیادی است ، اما قدرت ترکیب باعث می شود تا زمانی که به آن احتیاج دارید ارزش آن را بیشتر کنید.
به طور کلی ، هر چه سن شما بیشتر باشد ، باید سبد سهام شما بیشتر روی درآمد و حفظ سرمایه متمرکز شود . این به معنی تخصیص بیشتر در اوراق بهادار ، مانند اوراق قرضه است که بازده سهام را به شما نمی دهد ، اما بی ثبات تر خواهد بود و درآمد شما را برای زندگی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در مورد تورم کمتر نگرانی خواهید داشت. یک 64 ساله که قصد دارد سال بعد بازنشست  شود، مسائلی در مورد افزایش هزینه های زندگی به عنوان یک حرفه ای بسیار جوان که تازه وارد نیروی کار شده است را ندارد.
 

2. نیازهای هزینه بازنشستگی را تعیین کنید

داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد عادات مخارج پس از بازنشستگی به شما در تعیین اندازه مورد نیاز یک سبد بازنشستگی کمک می کند. اکثر مردم بر این باورند که پس از بازنشستگی مخارج سالانه آنها فقط 70 تا 80 درصد از آنچه قبلاً هزینه کرده اند ، خواهد بود. چنین فرضی اغلب غیر واقعی است ، به خصوص اگر وام مسکن پرداخت نشده باشد یا هزینه های پزشکی پیش بینی نشده ای رخ دهد ، ثابت می شود. بازنشستگان نیز بعضی اوقات سالهای اول سال خود را صرف مسافرت و اهداف دیگر در لیست می کنند.
 
دیوید جی نیگل  و مدیر عامل شرکت Key Wealth Partners می گوید: "برای اینکه بازنشستگان پس انداز کافی برای بازنشستگی داشته باشند ، معتقدم که این نسبت باید به 100٪ نزدیک تر باشد." "هزینه های زندگی هر ساله در حال افزایش است - به خصوص هزینه های مراقبت های بهداشتی. مردم عمر طولانی تر دارند و می خواهند در دوران بازنشستگی شکوفا شوند. بازنشستگان برای مدت زمان طولانی به درآمد بیشتری نیاز دارند ، بنابراین باید پس انداز کنند و بر این اساس سرمایه گذاری کنند. "
 
از آنجایی که طبق تعریف ، بازنشستگان دیگر روزانه 8 ساعت یا بیشتر کارنمی کنند ، آنها وقت بیشتری برای مسافرت ، گشت و گذار، خرید و سایر فعالیت های گران قیمت  را دارند. اهداف دقیق هزینه های بازنشستگی به روند برنامه ریزی کمک می کند زیرا هزینه های بیشتر در آینده به پس انداز اضافی امروز نیاز دارد. یکی از فاکتورها - اگر نه بزرگترین - در ماندگاری سبد بازنشستگی شما میزان استرداد شماست.
 
داشتن یک تخمین دقیق از هزینه های شما در بازنشستگی بسیار مهم است زیرا این امر تاثیری در میزان برداشت هر سال و چگونگی سرمایه گذاری در حساب شما دارد. اگر هزینه های خود را کم کنید ، به راحتی سبد سهام خود را فراتر می گذارید ، یا اگر هزینه های خود را بیش از حد برآورده کنید ، می توانید در معرض خطر قرار نگیرید که به سبک زندگی مورد نظر خود در دوران بازنشستگی زندگی کنید ، "کوین میشل، برنامه ریز مالی می گوید : طول عمر شما در هنگام برنامه ریزی برای بازنشستگی نیز باید در نظر گرفته شود ، تا پس انداز خود را بیشتر کنید. طول عمر متوسط ​​افراد در حال افزایش است.
 
علاوه بر این ، اگر می خواهید خانه خریداری کنید یا بودجه تحصیلات فرزندان خود را پس از بازنشستگی تأمین کنید ، ممکن است به پول بیشتری نیاز داشته باشید. این هزینه ها باید در برنامه بازنشستگی کلی لحاظ شود. به یاد داشته باشید که برنامه خود را سالی یک بار به روز کنید تا مطمئن شوید که با پس انداز خود پیگیری می کنید. الکس وایت هاوس مدیر عامل شرکت وایتهاوس ، در ونکوور ، توضیح می دهد: "دقت برنامه ریزی بازنشستگی با مشخص کردن و برآورد فعالیت های بازنشستگی زودرس ، حسابداری از هزینه های غیر منتظره در دوران بازنشستگی میان سالی ، و پیش بینی اینکه چه هزینه های پزشکی بازنشستگی را بهبود می بخشد ، بهبود می یابد.
 

3. محاسبه نرخ پس از مالیات بازده سرمایه گذاری

پس از تعیین افق زمانی مورد نیاز و هزینه های مورد نیاز ، نرخ واقعی بازده پس از مالیات برای ارزیابی امکان سنجی نمونه کارها تولید درآمد مورد نیاز محاسبه می شود. نرخ بازده مورد نیاز بیش از 10٪ (قبل از مالیات) معمولاً یک انتظار غیر واقعی است ، حتی برای سرمایه گذاری بلند مدت . با افزایش سن ، این آستانه بازگشت پایین می رود ، زیرا اوراق بهادار بازنشستگی کم خطر تا حد زیادی از اوراق بهادار با درآمد ثابت با بازده کم تشکیل شده است.
 
به عنوان مثال ، اگر فردی دارای سبد بازنشستگی به ارزش 400000 دلار و نیاز به درآمد 50،000 دلار باشد ، با فرض عدم پرداخت مالیات و حفظ ترازنامه نمونه کارها ، وی برای اطمینان از اتکا به بازده بیش از حد 12.5٪ استفاده می کند. یک مزیت اصلی برنامه ریزی برای بازنشستگی در سنین پایین این است که می توان نمونه کارها را برای محافظت از نرخ واقعی بازده رشد داد. با استفاده از حساب بازنشستگی ناخالص یک میلیون دلاری ، بازده مورد انتظار 5٪ بسیار معقول تر خواهد بود.
 
بسته به نوع حساب بازنشستگی شما ، بازده سرمایه گذاری معمولاً مالیات می یابد. بنابراین ، نرخ واقعی بازده باید براساس مبنای پس از مالیات محاسبه شود. با این حال ، تعیین وضعیت مالیات خود در زمانی که شروع به برداشتن وجوه می کنید ، یک مؤلفه مهم در روند برنامه ریزی بازنشستگی است.
 

4- تحمل ریسک را در مقابل اهداف سرمایه گذاری ارزیابی کنید

این که آیا شما یا یک مدیر مالی حرفه ای هستید که مسئولیت تصمیم گیری های سرمایه گذاری را بر عهده دارید ، تخصیص مناسب سبد سهام که نگرانی های مربوط به گریز از خطر و اهداف بازگشت را متعادل می کند مسلماً مهمترین مرحله در برنامه ریزی بازنشستگی است. شما چقدر خطری دارید که می خواهید برای تحقق اهداف خود اقدام کنید؟ آیا برخی از درآمد در اوراق خزانه داری بدون ریسک برای هزینه های مورد نیاز باید کنار گذاشته شود؟
 
شما باید اطمینان حاصل کنید که از ریسک هایی که در سبد شما ایجاد می شود ، احساس راحتی می کنید و می دانید چه چیزی ضروری است و چه چیزی  تجملاتی و غیر ضروری است. این موضوعی است که باید نه تنها با مشاور مالی ، بلکه با اعضای خانواده در مورد آن صحبت جدی شود. 
 

5. روی برنامه ریزی املاک بمانید

برنامه ریزی املاک گام اصلی دیگری در یک برنامه بازنشستگی خوب است و هر جنبه ای نیاز به تخصص متخصصان مختلف مانند وکلا و حسابداران در آن زمینه خاص دارد. بیمه عمر نیز بخش مهمی از یک برنامه املاک و مستغلات و روند برنامه ریزی بازنشستگی است. داشتن یک برنامه املاک مناسب و همچنین پوشش بیمه عمر تضمین می کند که دارایی های شما به شکلی از انتخاب شما توزیع می شود و عزیزان شما پس از مرگ شما دچار مشکلات مالی نخواهند شد. 
 
بار برنامه ریزی بازنشستگی بیش از هر زمان دیگری بر شانه افراد افتاده است. معدود کارمندانی هستند که می توانند از حقوق بازنشستگی با مزایای تعریف شده توسط کارفرما به ویژه در بخش خصوصی برخوردار باشند. تغییر برنامه های تعریف شده  بدان معنی است که مدیریت سرمایه گذاری به عهده شماست نه کارفرمای شما.
 
یکی از چالش برانگیزترین جنبه های ایجاد یک برنامه بازنشستگی جامع ، تعادل بین انتظارات بازگشت واقعی و استاندارد زندگی مطلوب است. بهترین راه حل تمرکز بر ایجاد یک سبد انعطاف پذیر است که می تواند به طور مرتب به روز شود تا منعکس کننده تغییر شرایط بازار و اهداف بازنشستگی باشد.

کتاب Your Money or Your Life

یکی از معدود کتابهای مالی که آن  را با صدای بلند خوانده ام "پول شما یا زندگی شما" نوشته جو دومینگوز و ویکی رابین است. این یک کتاب واقعاً جذاب و پرتحرک است که نگاه می کند چگونه پول ما به فلسفه شخصی و اهداف زندگی مربوط می شود.
 
Dominguez یک کارگزار بورس بود که در اوایل زندگی فهمید که اگر بخشی از هزینه های زندگی خود را کاهش دهد و روی پس انداز متمرکز شود ، می تواند زود بازنشسته شود. رهایی از نیاز به اشتغال برای پولی ، چنان برای او مهم بود که هزینه هایش را کم کرد و در حالی که در دهه 30 سالگی بود ، شغل خود را ترک کرد. به این معنا ، او "بازنشسته" شد. اما او همچنین مردی با انرژی بی حد و حصر بود و فوراً به کمک دیگران برای کمک به امور مالی خود روی آورد ، بنابراین به تعبیری دیگر ، تا روزی که درگذشت ، کار میکرد.تفاوت در این است که او نیازی اجباری به یک کار خاص یا یک چک دستمزد خاص نداشت. او به عنوان "استقلال مالی" یا "FI" تبدیل شده بود.
 
مفهوم FI بودن یکی از مواردی است که این کتاب را از زمان انتشار نخستین بار در سال 1992 به پرفروش ترین تبدیل کرده است. این همان چیزی است که برای همه جذاب شده است: این تصور که نیاز به اشتغال پولی برای مدت زمان محدودی است .
 
این مفهوم "به اندازه کافی" است که مرا به این کتاب علاقه مند کرد. ما بزرگ شده ایم که فکر کنیم همه ما بیشتر و بیشتر می خواهیم. اما این نکته به وجود می آید که چیزهای بیشتر به معنی خوشبختی کمتری هستند . (وقتی غذای زیادی را خورده اید ، احساس خوشبختی کنید ، یا تمیز کردن همه آن اسباب بازی ها یا اینکه در مقابل یک کمد بیش از حد آزار دهنده ناراحت باشید ، ناراحت هستید زیرا نمی دانید امروز چه چیزی را بپوشید) .
 
برای من ، این کتاب تلنگر کوچکی بود تا از خرید چیزهایی که فقط به خاطر خرید، بابت آنها پول خرج می کردم ،دست بکشم. من در جهت استقلال مالی خودم تلاش کردم. اما من همچنین تمام تلاش خود را کردم تا بتوانم پول خود را صرف آن دسته از چیزهایی کنم که بیشتر برای من مهم بود و زودتر از موعد بازنشسته شوم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه یاد بگیریم پس انداز کنیم

در
چگونه یاد بگیریم پس انداز کنیم
چگونه یاد بگیریم بدون حذف چیز های ضروری پس انداز کنیم.ما با هزینه های غیرضروری که بودجه خانواده شما را می گیرد مقابله می کنیم.چگونه سبک زندگی خود را برای پس انداز کردن تغییر دهیم؟

 

نحوه کاهش هزینه های ارتباطات ، تلویزیون و اینترنت

بیشترین پول را برای چه چیزی خرج می کنید؟
به نظر می رسد برخی خدمات ارزان قیمت هستند ، اما اگر هزینه های کل خانواده را محاسبه کنید - حتی کمی ترسناک می شود. این امکان وجود دارد که در حال پرداخت هزینه اضافی هستید.
پس انداز را با اینترنت نامحدود شروع کنید. بسیاری از افراد عادت دارند، فکر کنند که تعرفه های تلفن همراه با اینترنت نامحدود گران است و به طور کلی جزو ، ضروری ترین ها نیست. اما در دنیایی که خرید ، پرداخت خدمات ، ارتباطات و سرگرمی ها بصورت آنلاین انجام می شود ، این دیگر یک تجمل نیست بلکه یک ضرورت مستقیم است. برای استفاده از اینترنت نامحدود و صرفه جویی در این مورد ، به عنوان مثال می توانید خانواده را به هم وصل کنید. سپس می توانید ترافیک را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید و هزینه اضافی بابت آن پرداخت نکنید.
 
اگر هنوز اینترنت نامحدود ندارید، برنامه های بروزرسانی خودکار را غیرفعال کنید و حتما برنامه های بروزرسانی خودکار را در تلفن خود خاموش کنید. این نکته مهمی است که خیلی ها فراموش می کنند و بعد از آن تعجب می کنند: چه زمانی موفق به مصرف این حجم از اینترنت شدند؟

چگونه بروزرسانی خودکار گوشی تلفن را غیرفعال کنیم؟

1-وارد منوی کاربری تلفن همراه شوید و سپس بر روی برنامه ی Play Sore کلیک کنید.
2- گزینه سه خطی بالا سمت چپ را کلیک کنید. 
3- حال بر روی گزینه Settings در انتهای لیست، کلیک کنید.
4- Auto-update Apps، که گزینه سوم لیست است را انتخاب نمایید.
4- در پنجره باز شده گزینه Don't auto-update apps را انتخاب کنید.
برای به روزرسانی  دستی برنامه ها به منو برنامه Play Store رفته و  My apps & games را کلیک کنید و هر برنامه ای را که خواستید انتخاب و بروز رسانی کنید.

 

قبل از تعطیلات نرخ مطلوبی را برای اینترنت انتخاب کنید یا از گزینه های ویژه استفاده کنید. برای اینکه بتوانید در هنگام رومینگ به راحتی از اینترنت استفاده کنید ، تعرفه مطلوبی را وصل کنید یا از گزینه های ویژه قبل از تعطیلات خود استفاده کنید. بسته به نیاز شما می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب برای کارهای شما باشد.
به عنوان مثال ، با نامحدودی در داخل کشور - اگر به سراسر ایران سفر می کنید ، یا با پرداخت ماهیانه - بهتر است این گزینه را برای کسانی که سفرهای زیادی را برنامه ریزی می کنند انتخاب کنید. اغلب نیازی به تغییر تعرفه نیست ، به خصوص اگر به خارج از کشور می روید - فقط رومینگ را وصل کنید.
اگر از قبل برنامه ریزی کنید ، مطمئناً برای دیدن نقشه یا تماس با بستگان از طریق پیام رسان ، مجبور نیستید که به دنبال وای فای رایگان بگردید.
 
خدمات پیام کوتاه متصل خود را بهینه کنید. اپراتورهای تلفن همراه اغلب سرویس های پیامکی اضافی ارائه می دهند. به عنوان مثال ، پیش بینی هوا ، نکات مربوط به تناسب اندام ، جوک ها و طالع بینی ها. ممکن است یکبار آنها را وصل کرده باشید ، اما با گذشت زمان دیگر به آنها احتیاج ندارید. به برنامه تلفن همراه اپراتور یا حساب شخصی خود در وب سایت بروید و از خدمات نامربوط لغو اشتراک کنید.
 

 

نحوه صرفه جویی در مواد غذایی بدون به خطر انداختن سلامتی

ما در مورد هک های غیرقابل توجه زندگی از غذای سالم و ارزان صحبت می کنیم.
میوه ها و سبزیجات فصلی را بیشتر بخرید و برای فصول دیگر آماده سازی کنید. اولا ، برداشت فصلی مفیدترین محصول است. این میوه ها و سبزیجات به دنبال چرخه طبیعی رسیده می شوند ، و نه در محیط های سردخانه ای که باعث رسیدن آن ها شده است. ثانیا ، آنها ارزان ترین هستند. قیمت آنها بستگی به نوسانات ارزی و عوارض گمرکی ندارد. بسیاری از محصولات فصلی را با کمترین هزینه خریداری کنید و آماده سازی های مختلفی را انجام دهید.
 
قانون اصلی: صرفه جویی در مصرف مواد غذایی فقط زمانی مفید است که شما، هنوز هم کامل و متنوع بخورید.
قارچ ، بادمجان ، کدو سبز ، هویج ، چغندر ، سیب ، هلو را به صورت برشهای نازک برش داده و در فر یا خشک کن مخصوص خشک کنیم. در زمستان خوب است سبزیجات را به سوپ یا خورش اضافه کنید و از میوه ها کمپوت تهیه کنید. گوجه فرنگی خشک را می توان در کوزه ها ریخت و روغن روی آن ریخت. سیر و کمی رزماری به آن اضافه کرد - و در آشپزخانه شما طعم های مختلف در تمام طول سال وجود خواهد داشت. کلم بروکلی ، گل کلم ، انواع توت ها ، سبزیجات ، حبوبات ، اسفناج کاملاً در انجماد سالم می مانند و خواص مفید خود را از دست نمی دهند.
 
به دنبال گزینه های جایگزین برای محصولات گران قیمت باشید. مارک های مختلف را امتحان کنید.اگر شیر گیاهی را از آجیل دوست دارید ، انجام آن در خانه سودآورتر است. به عنوان مثال ، از یک لیوان بادام زمینی یک لیتر نوشیدنی تهیه کنید.
 
حبوبات و غلات با محتوای پروتئین بالایی مانند بلغور می توانند جایگزین گوشت در رژیم غذایی شوند. تهیه کتلت یا خمیر برای پخش داخل نان از عدس ، نخود و لوبیا بسیار آسان است. دانه ها یا آجیل ها را به وعده غذایی بدون گوشت اضافه کنید تا پروتئین بیشتری دریافت کنید. آنها برای خرید نه در سوپر مارکت ، بلکه در فروشگاه های تخصصی، ارزان تر هستند. دانه های چیا گران هستند زیرا از آمریکای لاتین آورده می شوند. و تخم کتان یک منبع مقرون به صرفه از امگا 3 ، امگا 6 و پروتئین است. دانه‌های آفتابگردان و کدو تنبل و دانه کنجد را فراموش نکنید.
 
در زمستان ، هنگامی که میوه گران است ، انواع توت های منجمد و خشک شده در تابستان را استفاده کنید. آنها را می توان به کیک ها اضافه کرد و نوشیدنی های میوه ای سالم تهیه کرد.
 
خریدهای خود را برنامه ریزی کنید ، هر سفر به فروشگاه ریسکی برای خرید لوازم غیر ضروری است. یک منو را برای هفته برنامه ریزی کنید و فقط آنچه لازم است را بگیرید. می توانید لیستی از ظروف و خریدها را در یادداشت های تلفنی تهیه کنید.
 
به تبلیغات حراج فروشگاه ها توجه نکنید. پس انداز در آنها همیشه قابل توجه نیست: بله ، شما 10هزار صرفه جویی کرده اید ، اما 200 هزار تومان را صرف محصولاتی کرده اید که وقت برای خوردن آنها ندارید.
 
یک ترفند وجود دارد که به شما در جلوگیری از هدر دادن پول در مورد مواد غذایی غیر ضروری کمک می کند. دریابید که چقدر در هر ساعت درآمد کسب می کنید و قیمت ها را در ساعات کاری حساب کنید. آیا یک کیلو بستنی ارزش دو ساعت از کار شما را دارد؟
 

برای آینده آشپزی کنید

اگر نمی توانید هر روز آشپزی کنید ، مقدار زیادی آشپزی کنید و باقیمانده را منجمد کنید. به عنوان مثال ، شما سوپ گوجه فرنگی درست کرده اید - آن را در بخش هایی بسته بندی کرده و درون فریزر قرار دهید. 
لوبیا و نخودهایی که باید خیس شوند و بعد برای مدت طولانی پخته شوند ، نیز به راحتی در مقادیر زیاد، منجمد و پخته می شوند. در حقیقت ، شما می توانید هر چیزی ، حتی بقیه خمیرهای باقی مانده را یخ زده کنید.
 
با ذخیره مواد غذایی مقابله کنید. نگاهی به قفسه ها بیندازید. احتمالاً سه بسته گندم سیاه باز پیدا خواهید کرد. تا زمانی که محصولات خود را تمام نکرده اید ، محصول جدید خریداری نکنید.
 
غلات را با دقت بسته بندی کرده در جای سرد و خنک نگهداری کنید. در غیر این صورت ، بعد از مدتی شپشک زده و  شما باید همه چیز را دور بریزید ، و حتی کابینت را بشویید و ضد عفونی کنید.
وقتی با خرید به خانه می آیید ، سریعاً تمام سبزیجات و میوه ها را جستجو کنید. اگر چیزی فاسد شده - بهتر است آن را دور بیندازید ، در غیر این صورت فساد به کل بسته پخش می شود. سیب ، گوجه فرنگی و موز را از سایر سبزیجات و میوه ها جدا کنید: آنها باعث می شوند که  میوه های دیگر زودتر رسیده و پلاسیده شوند.
 

 

چگونه یک آخر هفته سرگرم کننده و بدون هزینه اضافی داشته باشیم

اگر خانواده بزرگی دارید ، رفتن به سینماها هر هفته آخر هفته پر هزینه خواهد بود. ما ایده های دیگری را برای فعالیت های خانوادگی ، رایگان یا تقریباً رایگان یافتیم.
بر وقایع و تخفیف های شهر نظارت کنید. اگر کودک یا یکی دیگر از اعضای خانواده دوست دارد شما را به جایی ببرد که در آن همه دوستان وی حضور دارند و به هیچ وجه نمی توانید مانع رفتن او شوید ، بررسی کنید که آیا این رویداد در سایت هایی با کوپن و تخفیف وجود دارد یا خیر. چنین منابع به شما کمک می کنند آنچه را می خواهید انجام دهید اما هزینه کمتری بپردازید. حتما ببینید چه اتفاقاتی در شهر شما رخ می دهد. معمولاً برای تعطیلات کنسرت رایگان ، برنامه ورزشی ، بازی ، جشنواره ، مسابقه و ....برگزار می شود.
 

بازی در خانه یا خارج از منزل

بازی های تخته معمولاً برای کودکان و بزرگسالان خوب پیش می رود: کارت هایی با وظایف ، واکرها ، بازی های کلمه ای و پانتومیم. در مورد بازی های کلاسیک ، شطرنج ، تخته نرد و دومینو را فراموش نکنید. در هوای خوب می توانید وسایل را برداشته و به پارک بروید. یک میان وعده ، آب و چای را از خانه بردارید ، تا هزینه اضافی خرج نشود.
 
برای مثال می توانید بازی های خود را اختراع کنید ، یک شکار گنج را در خانه ترتیب دهید. شما راهنمایی هایی رابرای پیدا کردن گنج  در نقاط مختلف خانه برای رسیدن به گنج می گذارید حال کودکان آنها را پیدا و تکمیل می کنند ، در پایان آنها یک جایزه کوچک(مثلا یک قطعه شکلات) دریافت می کنند.
 

گشت و گذار در شهر 

خود را به عنوان یک توریست تصور کنید و به گوشه و کنار شهر بروید که در آن هرگز نبوده اید. برخی از حقایق جالب را پیدا کرده و راهنمای خانواده خود شوید. موزه های کوچک علاقه مندان محلی را که معمولاً کسی از آنها بازدید نمی کند ، بررسی کنید.
 
برای اینکه همه علاقمند شوند ، این را به عنوان جستجوی هیجان انگیز برای پیدا کردن اسرار آن محل ترسیم کنید. به عنوان مثال ، اگر بگویید که فرصتی برای دیدن استخوانهای دایناسور واقعی وجود دارد که از حفاری ها آورده شده است ، می توانید بچه های کوچک را وارد موزه محلی خود کنید. در عین حال ، شما خودتان چیز جدیدی یاد خواهید گرفت. روزهایی هست که موزه ها پذیرش رایگان یا نیم بها دارند.
 

یک درخت خانوادگی درست کنید

با مادربزرگ و پدر بزرگ و برادرزاده و سایر اقوام تماس بگیرید. آلبوم های قدیمی را بیرون بیاورید و درخت خانواده را با هم درست کنید. بگذارید بزرگسالان خاطرات دوران کودکی خود را به اشتراک بگذارند ، کودکان یک درخت ترسیم می کنند و عکس ها را می گذارند.
 

چیزهای غیر ضروری را جمع کنید

مطمئناً هر یک از اعضای خانواده شما چیزهای غیر ضروری دارد: لباس ، کفش ، اسباب بازی ، لوازم و هر چیز دیگری. موافقت کنید که همه باید پنج مورد را که استفاده نمی کنند ارائه دهند. از قبل بگویید که نباید شکسته یا کثیفباشد. و سپس آنها را به بازار محلی ببرید ، آنها را به امور خیریه هدیه دهید یا آنها را برای فروش در سایت های ویژه منتشر کنید. اگر چیزهای بیشتری برای انتخاب وجود دارد ، برای همسایگان خود یک گاراژ فروشی ترتیب دهید. انجام این کار با تمام خانواده بسیار سرگرم کننده خواهد بود. علاوه بر این ، این یک مصرف آگاهانه است: همه چیز دارای زندگی دوم می شود ، اما به محل دفن زباله نمی روند.
 

از وسایل قدیم چیزی درست کنید

یک پتو از پیراهن های قدیمی درست کنید، برای یک دیوار خالی در راهرو تصویری بکشید ، از تعطیلات خانوادگی خود یک کولاژ عکس تهیه کنید. بخش خلاق خود را درگیر کنید یا چیز جدیدی را در اینترنت پیدا کنید که دوست دارید خودتان بیاموزید.
 

نحوه کاهش هزینه های انرژی

در فصل گرما ، پول بیشتری همیشه برای قبض های آب و برق هزینه می شود. ما به شما می گوییم برای صرفه جویی چگونه می توان مصرف آب و برق را کاهش داد.
کنتور را روی آب تنظیم کنید. بله ، پس از آن مجبور خواهید بود آب را عقلانی و با دقت بیشتری صرف کنید ، اما پس انداز خواهید کرد. تعرفه های آپارتمان های بدون محاسبه متراژ دائما در حال افزایش است و مردم مجبورند برای خدمات خود هزینه بیشتری بپردازند.
 
دوباره حساب کنید اگر به یک سفر کاری یا تعطیلات رفته اید و بیش از پنج روز در آپارتمان نبوده اید ، می توانید درخواست حساب مجدد صورتحساب خدمات را درخواست کنید. فقط توجه داشته باشید که شما حق دارید این کار را با خدماتی انجام دهید که با نرخ مصرف پرداخت می کنید و نه با کنتور.
 
کنتور دو نرخه نصب کنید. برق در شب بسیار ارزان تر است. بنابراین ، یک کنتورن دو تعرفه به صرفه جویی در هزینه کمک می کند ، به عنوان مثال ،شما ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی را در شب روشن کنید. نکته اصلی این است که همسایگان شما اهمیتی به صدای ماشین ندهند.
 
از لوازم خانگی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال ، لامپ های کم مصرف در مصرف انرژی بسیار مناسب است و لوازم خانگی کلاس A ، چنین دستگاه هایی شاید در زمان خرید گران تر باشند اما به دلیل عمر طولانی تر ، آنها به مرور زمان هزینه اضافی خود را پرداخت می کنند و شما قادر خواهید بود به طور کامل در مصرف برق صرفه جویی کنید.
 
آپارتمان را عایق بندی کنید. با تشکر از این عایق کاری ها ، برق کمتری برای گرم کردن و سرد کرد اتاق لازم است. این خجالت آور خواهد بود اگر در زمستان سرد ،بجای آپارتمان خود، شروع به گرم کردن خیابان کنید ،. بنابراین ،عایق های موجود در گوگل را بررسی کنید. اگر وجود دارد ، آنها را ببندید و تنظیم کنید.
 

 

نحوه صرفه جویی در هزینه های خرید لباس

7 نکته برای نجات شما از این خرید اضافی
تجزیه و تحلیل کمد لباس را قبل از هر سفر به فروشگاه انجام دهید. این کار را با کمک یا به تنهایی انجام دهید. این روند می تواند 30 دقیقه طول بکشد یا چندین ساعت طول بکشد: همه اینها به اندازه کمد لباس شما بستگی دارد. تجزیه و تحلیل شامل چندین مرحله است:
 

همه وسایل را از کمد خارج کنید

آنها را به دسته ها طبقه بندی کنید - شلوار ، ژاکت ، پیراهن ، لباس و غیره.
مواردی را انتخاب کنید که دیگر متناسب با اندازه شما نیستند یا به طرز محسوسی فرسوده شده اند و آنها را کنار می گذارید (آنها را در جعبه قرار دهید و به دوستان خود بدهید یا برای بازیافت استفاده کنید).

به آنچه در کمد لباس کم دارید فکر کنید و یک لیست خرید تهیه کنید

تجزیه کمد لباس به شما کمک می کند تا آنچه را که واقعاً به آن احتیاج دارید درک کنید و مانع از خرید پیراهن سفید دیگری یا شلوار جین آبی روشن اضافی شوید. علاوه بر این ، در این فرایند می توانید چیزهای جالبی را که در گنجه قرار دارد و کاملاً فراموش کرده اید را پیدا کنید.

لباس های با کیفیت خوب را انتخاب کنید

اغلب موارد ساخته شده از مواد با کیفیت بهتر روی تن می نشینند و به احتمال زیاد حداقل دو فصل بیشتر در خدمت شما هستند. به عنوان مثال ، بهتر است چکمه های چرمی خوب را با قیمت بالاتر خریداری کنید و برای 3-4 سال استفاده کنید تا کفشبا نصف قیمت بخرید و فقط یک فصل بپوشید. در نتیجه ی یک سرمایه گذاری خوب یک بار یک جفت کفش با کیفیت برای چند سال پرداخت می شود.
 

لباس و کفش خارج از فصل را بخرید

یک ژاکت زمستانی را در تابستان و یک لباس شنا را در زمستان خرید کنید. قانون طلایی خرید منطقی. در خارج از فصل ، اوضاع بسیار ارزان تر است ، بنابراین خریدن آنها سودآورتر است.
 
فروش را پیگیری کنید و به فروشگاه ها بروید. خرید خود را طوری برنامه ریزی کنید که در طول دوره فروش حراج فصلی به فروشگاه بروید:
 
در حین فروش فصلی ، دامنه محصولات تبلیغاتی گسترده تر و تخفیف بیشتر است. اما اگر نمی خواهید منتظر زمستان یا تابستان برای خرید باشید یا نمی توانید ، روش های دیگری برای پس انداز دارید.
 

پیشنهادات ویژه را بررسی کنید

مارک های انبوه در بازار اغلب مدل های انتخابی را با کاهش قیمت به فروش می رسانند.
مغازه ها را نادیده نگیرید - مغازه هایی که کالاهای قدیمی را می فروشند. تقریباً در همه مارک ها فروشگاه ها وجود دارد. در این فروشگاه ها می توانید لباس و لوازم جانبی مناسب با قیمت پایین پیدا کنید.
 
برای شیک بودن ، یک دست یا 2 دست لباس تهیه کنید و آن را با دو یا سه چیز مرسوم ، مد روز تکمیل کنید. سعی کنید چیزهای مرسوم اما بسیار گران قیمت نباشد ، مانند یک کیف دستی کوچک یا کفش پاشنه بلند ( اگر بودجه اجازه می دهد و واقعاً می خواهید ، پس بخرید).
 
و فراموش نکنید که مد لباس و غیره مانند دوچرخه است: اگر همه وسایل داخل کمد ظاهر خود را حفظ کرده و کهنه و فرسوده نشده اند، پس از گذشت روند مد ، آنها را دور نریزید فقط در انتهای قفسه نگهداری کنید، پس از مدتی  دوباره همین از مد افتاده ها در اوج خواهند بود.
 
خرید تک سایز ها فقط برای دخترانی که واقعاً سایز کوچک دارند. به عنوان مثال ، کفش ورزشی ، اگر اندازه پا زیر 37 باشد ، می توانید در بخش کودکان خریداری کنید: قیمت پایین تر خواهد بود.
 
به دنبال تی شرت ، کاپشن ، و پیراهن در بخش آقایان باشید: پارچه آنها متراکم تر و بهتر است.
 

از لباس های خود مواظبت کنید

اگر به درستی از آنها نگهداری کنید ، عمر طولانی تر خواهند داشت. طبق دستورالعمل های موجود در برچسب ، لباس ها را بشویید و اتو کنید.
 
یادگیری برای پس انداز کردن چندان دشوار نیست. مخصوصاً وقتی مجبور نیستید لذتهای معمول خود را برای این امر کناربگذارید. با داشتن هزینه های بهینه ، می توانید در آخر هر ماه صرفه جویی برای تعطیلات طولانی مدت یا تحقق یک رویای خانوادگی را با موفقیت شروع کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 روش ساده برای پس انداز

در

 

پول سخت بدست می آید حالا وقت آن رسیده که کمتر خرج کنید.مغازه ی خواروبار فروشی، روش خوب کاهش هزینه هاست. بیش از اندازه خرج غذاهای خوب و اقلام لاکجری کردن بدون درک آن، کار بسیار آسانی است.
ایجاد تغییرات به سمت مغازه ی خوارو بار ، پس انداز زیادی برای شما ایجاد کرده و عادت های خوبی برایتان ایجاد می کند.(سیارک)
خرید ارزان نباید به معنای خوردن غذای بی کیفیت و ناسالم باشد، شما هنوز می توانید در بودجه ی خود ، غذاهای خوشمزه را قرار دهید- فقط باید هوشمندانه خرج کنید. در اینجا روش های مناسبی برای پس انداز پول بدون کنار زدن کیفیت وجود دارد:


1. لیستی تهیه کنید.

این مساله روشن است ولی چند بار لیسته تهیه کردید بدون خرید بار بیش از یکبار که به سوپرمارکت رفتید ؟ اکثر وقت ها فقط چیزی را می نویسیم که می دانیم در حال تمام شدن است و یا تمام شده با خرید بیشتر آن. پول زیادی را پس انداز خواهید کرد اگر بنشینید و برنامه ی کارهایی را که بنویسید که هدفتان خرید آن است و یادداشت هایی را از مقادیری که در حال حاضر مغازه ها می فروشند ، بنویسید. بودجه ی خود را در بالا ی کاغذ نوشته و هدفتان انجام دادن آن تا حد امکان باشد.


2. از کوپن ها فقط در صورت لزوم استفاده کنید.


کوپن های مقادیر زیادی پول برایمان پس انداز می کنند اگر از آنها در مسیر درست استفاده کنیم. از کوپن ها در خرید چیزهایی استفاده نشود که واقعا لازم ندارید و فقط می خواهید آنها را خرج کنید . این کار وسوسه کننده است ولی فقط دارید خرج رکدن بیش از نیاز را خاتمه می دهید حتی زمانی که فکر می کنید یک معامله ی ارزان می خواهید انجام دهید. اگر این کالا ضروری است ، از آن استفاده کنید ، اگر نه آن کوپن را دور بیاندازید!

3. قیمت ها را بررسی کنید.


همیشه بررسی قیمت محصول عادت خوبی است. اما ما همیشه تمایل داریم تا این کار را انجام ندهیم چونکه دیدن آن نسبتا جزئی و وقت گیر است ولی زمانی متعجب خواهید شد که گزینه ی خیلی ارزانتر زده شده در فروشگاه ها، به ارزانی آنچه شما فکر می کنید نیست. 


4. برندهای خصوصی را خریداری کنید.

وسوسه انگیز است که کالاهایی را با برند خصوصی بخرید چونکه در توهم هستیم که اینها دارای کیفیت بهتری هستند. بارها معلوم شده که محصولات با برند فروشگاهی از نظر کیفیت و ذائقه ، هیچ تفاوتی ندارند ، فقط قیمتشان فرق می کند. بنابراین ، چونکه این برچسب خوب به نظر نمی رسد یا قبلا برند متفاوتی را امتحان نکردید به این معنا نیست که شما نباید آن را بخرید. شما از برندی که در واقع فقط برای هیچ چیز ، پول اضافه بابت آن پرداخت می کنید، به برند دیگر تغییر دهید.


5. در حال گرسنگی خرید نکنید.


نکته خیلی مهم، هرگز وقتی گرسنه هستید خرید نکنید. طبق بررسی ها شما در واقع در زمان گرسنگی و با قند خون پایین، 70%‌ بیشتر از زمان سیری خرید می کنید. نه تنها غذاهای بی کیفیت خواهید خرید بلکه گران نیز خواهند بود. بنابراین همیشه بعد از خوردن غذا به خرید رفته تا کمی بیشتر پس انداز کنید.(سیارک)


6. برنامه ریزی وعده های غذایی بعد از خرید


این یک عادت برعکس به نظر می رسد، مگه نه؟ ولی برنامه ی ریزی دقیق وعده های غذایی و سپس خرید آنها باعث می شود پول بیشتری خرج کنید. اگر بدانید یک دستور غذایی، غذاهای ارزان را می طلبد پس خوب است ولی می خواهید رسیپی های تصادفی درست کنید و مواد آن را تا حد امکان بخرید، پس به خرید گرانتر اقلام خاتمه دهید. این کار بهتر است اگر غذاهای ارزانتر خریده و سپس برنامه های غذایی را نزدیک به آن تنظیم کنید- یافتن  رسپی های خوب و جالبی که می توانید در آن از اقلام خود استفاده کنید ، خنده دار است!

7. بدنبال اقلام فروش باشید

همیشه یک عادت خوب برای خوردن است. سوپرمارکت ها همیشه همان قفسه ای را دارند که همه ی غذاها یا اقلام دیگر را که می خواند از شرش خلاص شوند، در آن می گذارند. همچنین آنها فروش خود را تا همان تاریخ انجام داده یا بسته بندی آسیب خواهد دید که هیچ تفاوتی در قمیت نخواهد کرد!
مطمئن شوید که در یک نگاه اجمالی همه را بررسی کرده و و مختصرا ببینید آنها چه پیشنهادی برای فروش دارند. اگر غذا یک روز یا دو روز دیگر در شرف خراب شدن است پس بهتر است قبل از رسیدن به خانه آن را فریزری کنید. البته سعی کنید کالاهای تصادفی را که واقعا احتیاج ندارید خریداری نکنید که در پس انداز نقدینگی شما ، ضدتولید است. بنابراین روی پایین ترین قیمت های اقلامی که می دانید نیاز دارید یا واقعا استفاده می کنید، تمرکز کنید.


8. به طور عمده خرید کنید.

اغلب خرید عمده باعث می شود شما شما پول بیشتری صرف کرده ولی به فکر سرمایه گذاری آن باشید. اگر دستمال توالت ها به طور " یکی بخر دومی را با قیمت نصف بخر " هستند ، آن را بقاپید. می دانید که همیشه به دستمال تولت نیاز دارید پس باید آن رابه طور عمده ای خریداری کنید. همیشه گوش به زنگ خرید کالاهای ضروری باشید یا اقلامی که می دانید مصرف زیادی دارند. که در طولانی مدت ، پول زیادی پس انداز خواهید کرد.
مطمئن شوید که فریب معاملاتی را که برای کالاهای لوکس یا اقلامی هستند که شما واقعا استفاده نمی کنید ، نخورید – واقعا وسوسه برانگیز است ولی شما نمی توانید پول پس انداز کنید اگر چه آن را دوست داشته باشید. سوپرمارکت ها عاشق فروش کالا هستند تا شما تصور کنید که دارید پول پس انداز می کنید ولی اکثرا این کا را نمی کنید.


9. غذاهای همه کاره و ارزان را به طور عمده بخرید

اقلام غذایی را به طور عمده خریداری کنید که در بسیاری از روش های عجیب و خارق العاده مقادیر زیادی پول برای شما ذخیره می کند. مثلا سیب زمینی بگیرید ، که در واقع یکی از همه کاره ترین چیزها در فهرست خرید هستند ؛ آنها را می توان پوره ، سرخ کرد، جوشاند برای کتلت وکوکو ، برش داد و -بسیاری از روش های شگفت انگیز برای استفاده از آنها وجود دارد. عدس ، لوبیا و سبزیجات نیز در حجیم کردن وعده های غذایی و تبدیل آن به غذایی ارزان و سالم برای خوردن بدون صرف هزینه ی زیاد، بسیار خوب هستند.


10. حداقل هفته ای یکبار غذای بدون گوشت بخورید


گوشت گران است . بدنبال مقدار مناسبی گوشت در یک قصابی باشید که پول را پس انداز کنید ولی جایگزین دیگر یک یا دو روز در هفته غذای بدون گوشت است. مساله ای نیست اگر گیاه خوار یا vegan هستید ولی برای گوشتخواران در بیرون از اینجا ، گوشت یک افزودنی حجیم به خرج خرید هفتگی شما است.
دستور پخت های بسیار خوشمزه ای وجود دارد که شامل گوشت نشده و شما را قانع می کند ؛ گوشت آنقدر ضرورت ندارد که به آن فکر می کنیم. روش های بسیار ارزانی برای افزودن پروتئین به یک وعده ی غذایی وجود دارد ، مثلا تخم مرغ ها ، ماش و حبوبات یا سبوس.


نکات بیشتر برای پس انداز کردن پول(سیارک)



• روی آرامپز سرمایه گذاری کنید.

آرامپز ها حیرت آورند چونکه نه تنها زمان شما را بلکه پولتان را نیز ذخیره می کنند. شما می توانید ساده ترین ترکیبات را درون آن ریخته و به شما بهترین تاس کباب ها ، سوپ های گرم - تقریبا هر چیزی را خواهد داد. شما نیز می توانید مقادیر زیادی درست کرده و به مدت چند روز نگه داری کنید.


• فریزر بهترین دوست شماست.

فریزر از ضروریات است زمانی که هزینه ی غذایی شما را کاهش می دهد. فریز کردن غذای یافت شده در قفسه ی فروش برای طولانی کردن زندگی آن باعث می شود شما به راحتی پول را پس انداز کرده و آن را در وقت دیگر بخورید. فریز کردن و پخت حجیم قسمت های یک وعده ای ، مقدار وعده های خرودن شما را افزایش داده و مقادیر زیادی پول ذخیره خواهد کرد. هر مقداری که شما نسبت به غذایی تعیین کنید که به راحتی فاسد می شود ، را می توان به طور مجزا در مقادیر اندازه گیری شده قرار داد و سریعا برای بعدا در فریزر گذاشت. در اصل اگر بخواهید پول پس انداز کنید ، پس فریز کنید !


• دستور پخت های ارزان را بررسی کنید.

زمانی را صرف بررسی دستور پخت های خوشمزه کنید که در آن از اجزای ارزان استفاده شده که ایده ی خرید انواع اقلامی را که نیاز دارید در زمان خرید به شما می دهد. وب سایت های زیادی در بیرون وجود دارد که برای تحقیق می توان به آن مراجعه کرد- خوشبختانه خوردن غذای ارزان به معنای خوردن نودل( ماکارونی) در هر شب نیست.
• پس مانده ها را برای ناهار بخورید. هرگز هیچ چیزی را دور نریزید. اگر کمی غذای مانده دارید روز بعد برای ناهار بخورید.


• وعده های غذایی را در بشقاب های کوچکتر بخورید.

مشکل بشقاب های بزرگ این است که ما تمایل به برداشتن مقادیر بیشتر داشته که باعث می شود قسمت هایی را به طور غیر ضروری بزرگتر برداشته که باعث خوردن بیش از نیاز می گردد. استفاده از بشقاب های کوچکتر این قسمت را به گونه ای که باید باشد ، حفظ می کند و در نتیجه نخوردن بیش از حد ، بودجه را کاهش می دهد!


• خرید غذا را در آنتهای روز انجام دهید.

خرید در انتهای روز ترجیحا بعد از خوردن شما ، بهترین زمان پس انداز پول است. شما از شام اشباع هستید و الان زمانی است که سوپرمارکت ها اقلام تازه تر خود را برای فروش گذاشته و فروش بعد از آن تخفیف خورده است.


• سعی کنید مغازه های غذایی قومیت ها را نیز بازدید کنید.

فقط خود را محدود به سوپرمارکت ها نکنید. مغازه های قومی برای کالاهای ارزان بسیار مناسب بوده و شما می توانید معمولا وعده های خود را کمی خوشمزه تر کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸وافعا وقتی گرسنه باشی هر آشغالی رو تو سبد خرید می زاری

در ادامه بخوانید...

15 ترفند پس‌انداز کردن پول که ما همه می‌توانیم از مادرمان یاد بگیریم

در

1- درست کنید و تعمیر کنید

مادر من کسی است که از ملحفه‌های کهنه، سینه‌بندهای نیم‌تنه‌ای عجیب و غریب، و پیراهن‌های بسیار از مد افتاده (یا جوراب و ...) درست می‌کند. شاید شما در زمینه استفاده از نخ و سوزن مهارت نداشته باشید ولی شرط می‌بندم که می‌توانید شلوارهای جین خود را ببُرید و از آن، شلوارک درست کنید. به به! اینطوری لنگه دیگری ندارد و هیچ کس دیگر از این نوع لباس شما نخواهد پوشید. بدین ترتیب شما کلی صرفه‌جویی کرده‌اید و ضمناً یک شهروند سبز هم بوده‌اید، همه‌اش با یک حرکت قیچی! حال شما خانوما زرنگ چطور پس انداز میکنید

 


2- خرید از حراجی

به یاد بیاورید زمانی را که حوصله‌تان از صبر کردن سر می‌رفت تا اینکه مادرتان 15 رول کاغذ توالت را در داخل صندوق عقب ماشین جا بدهد. خوب ممکن است افراد حاضر در حراجی، با تعجب به شما نگاه کنند که 50 قوطی کنسرو لوبیا را در گاری خرید گذاشته‌اید، ولی پول بیشتری در جیبتان خواهد ماند و هرگز در توالت به کمبود کاغذ دچار نخواهید شد.

 


3- فقط تداوم پیاده‌روی

به یاد بیاورید آن سفرهای بی‌پایان را و قول‌های پوچ مادر که «دیگه داریم می‌رسیم» و سؤال همیشگی شما که «آیا رسیدیم» در حالی که با پای پیاده به سمت مقصد در حال حرکت بودید و می‌شد آن فاصله را فقط در چند دقیقه با ماشین طی کرد. این روزها، ما برای فاصله یک ایستگاه هم سوار مترو می‌شویم (در حالی که انصافاً در اکثر مواقع، اگر آن راه را پیاده برویم، زودتر می‌رسیم) و هزینه این سفر گران است. پس از وسیله رایگانتان استفاده کنید و مثل مادرتان پیاده بروید.


4- به به! زمان خوردن غذاهای ته‌مانده است

عبارت «چیزی را اسراف نکن، تا لازم نباشه چیزی از کسی بخواهی» یک شعار همیشگی در آشپزخانه مادر من است و چاقوی تیز او اجازه نمی‌دهد که نانی در آشپزخانه کپک بزند. آقایان و خانم‌ها! چیزی هست که باید در مورد غذاهای ته‌مانده بگویم. آنها را دور نریزید. اگر می‌خواهید از مبلغ ترسناک فاکتور سوپرمارکت پرهیز کنید، پاستا و لازانیای خود را برای استفاده ناهار و شام کل هفته کش بدهید.

 

5- کمی ارزان‌خری از فروشگاه Lidl

من فکر می‌کنم هر مادری دارای یک علاقه ذاتی به ارزان‌خری دارد و هنگامی که در قفسه فروشگاه‌ها، قیمت به زیر یک پوند می‌رسد، این علاقه و هیجان، سرریز کرده و به اوج می‌رسد و تمام مادرها دیوانه خرید «دو تا بخر، سه تا ببر» و «نصف قیمت» هستند. همه ما عاشق آن برشتوک‌های مسخره آلمانی، آن برچسب قیمت‌های زردرنگ بزرگ روی قفسه‌ها، و بطری‌های تردیدآور ودکا با قیمت زیر 5 پوند هستیم. (اگر حدود 50 پنس از آنها به یک لیتر کوکا اضافه کنید، مزه همه‌شان یکسان است). البته من یک کمی اغراق می‌کنم دوستان. فروشگاه Lidl جایی برای پس‌انداز کردن پول‌های شماست. (سیارک)


6- استفاده اشتراکی از وان حمام

همه ما بخاطر گذاشتن برادر یا خواهر لخت‌مان در کنار ما در داخل وان حمام در آن زمان‌های قدیم، بر سر مادرمان جیغ می‌کشیدیم ولی آیا حق با او بود؟ می دانم ما در زمان قدیم زندگی نمی‌کنیم، ولی منظورم این است که بی‌خیال، تا چقدر کثیف هستید؟ یا حمام را به نفع هم‌اتاقی خود ترک کنید، یا اینکه، هی، چرا مشترکا از حمام با شریک خود استفاده نکنید؟ در هر دو صورت، اعصابتان از بابت صورتحساب آب راحت خواهد بود.


7- سر هم کردن

مادر من وقتی که پیچ‌گوشتی به دست می گیرد، منظره ترسناکی پیدا می‌کند، پس چرا یک تفریح مجانی نداشته باشیم؟ بطور بالقوه، اگر شما واقعاً و واقعاً خوش‌شانس باشید، یک تعمیر مجانی انجام داده‌اید. بعضی وقت‌ها، تکامل در داخل عیب و نقص نهفته است (یا شاید من فقط دوست دارم که اینطور فکر کنم ...) ولی دوستان، اگر می‌توانید خودتان چیزی را درست کنید، معطل نکنید و با این عمل، هم پولتان را پس‌انداز کنید، خانه‌تان را به محفلی گرم و دوست‌داشتنی تبدیل کنید، و از بابت کاری که انجام داده‌اید، احساس غرور و افتخار کنید؛ و اگر نتوانستید کار را درست انجام دهید، مشکلی نیست، یک داستان خنده‌دار برای بعدها خواهید داشت.


8- دوست پیدا کنید

مادر من در این یک مورد خیلی خبره است.دوست‌پسرِ خواهر شوهر سابق خانم ماری فلان و بهمان که در سر همین خیابان می‌نشیند، نقاش است و خانه را ارزان‌تر نقاشی می‌کند، چون مادر پیر من با او یک نوع دوستی قدیمی دارد ... ایا اینطوری برای او خوب نیست؟ آیا اینطوری برای حساب بانکی شما هم بهتر نیست؟


9- در برابر خرید کردن، کمی از خودتان خویشتن‌داری نشان دهید

این خصیصه را مادر من اصلاً ندارد و لذا درسی است که من شدیداً به آن پایبندم. اگر مادر شما هر روز با یک ساک خرید جدید به خانه می‌آید و یک جفت کفش جدید خریده است که مثلاً رنگ آن کمی تیره‌تر از کفش قبلی است، همه اینها زنگ خطر را در زندگی والدین شما به صدا درمی‌آورند. «پول خود را دور نریزید»


10- خودتان سبزی به عمل آورید

شاید مادر شما به اندازه مادر من، اهل مد روز نباشد، ولی یک جعبه کاشت گیاهان دارویی همیشه قسمتی از باغچه او را تشکیل می‌دهد. و به همین دلیل، پول خرید سبزیدر جیب‌مان می‌ماند. سبزیجات خوردنی و دارویی خود را خودتان به عمل آورید تا هرگز بدون سبزی نمانید. اگر نیازهایتان را خودتان تأمین کنید، این کار همیشه صرفه اقتصادی خوبی دارد. درست مثل روش «بیر گریلز» ماجراجوی انگلیسی.


11- قدر چیزهایی را که دارید بدانید

همیشه در مواقعی که گوشی موبایلم از دستم به زمین می‌افتد (این اتفاق چند بار در روز رخ می‌دهد) دل مادرم هری پایین می‌ریزد. او وسایل خود را به ندرت به من قرض می‌دهد (تعجب می‌کنم چرا...). از کتابهایش همانند صنایع دستی گرانقیمت مواظبت می‌کند و آنها را به هیچ وجه پرت نمی‌کند ( به هیچ وجه) و بدلیجات و گوشواره‌هایش را حتی از دهه هشتاد تا حالا حفظ کرده است (در نوع خود شاهکاری است). بر خلاف نیمی از دوستان من، او هرگز موبایل خود را در یک تاکسی جا نگذاشته و نخواهد گذاشت؛ و این کارها باعث می‌شود که مقدار زیادی از پول خود را صرفه‌جویی کند. ( آه که ما همه چطور یاد گرفته‌ایم که کارها را برای خودمان سخت کنیم ...)  

 

12- امور مالی خودتان را مدیریت کنید

این چیز ها قطعاً برای مادران است: یک دفترچه یادداشت کوچک با یک سری اعداد خرچنگ قورباغه بر روی آن. شما احتمالاً باید با یک صفحه گسترده در اکسل کار می‌کنید ولی مادر من همیشه اهل کاغذ و قلم است. او هر تراکنشی که انجام می‌دهد را یادداشت می‌کند و اعداد را با اطلاع‌رسانی‌های بانک کنترل می‌کند. خوش به حال کلاهبرداران و کلک بازان، مادر من طرف آنها است.


13- یک روز تعطیلی یعنی یک کلیک، یک کلیک دیگر و صدها وب‌سایت دیگر

جستجو کردن، می‌تواند کلید صرفه‌جویی‌های زیادی باشد. مادر زرنگ من، برای پیدا کردن ارزان‌ترین حراجی‌ها، اینترنت را زیر و رو کرده است. دوستان! یک شبکه جهانی وب وجود دارد که مملو از سایت‌های مقایسه‌گر هستند و همین طور صفحات خرید گوگل ( آیا به ترتیب قیمت مرتب شود؟ بله لطفاً). بنابراین با دیدن اولین چیز، سر کیسه را شل نکنید، ردپاهای مجازی مادر من را دنبال کنید و برای خودتان در اینترنت جستجو کنید.

 

14- سخاوتمند باشید

ممکن است این مورد، برعکس موضوع ما به نظر برسد ولی مادران در همه جا این نصیحت مهم را ترویج می‌دهند که: «از هر دست بدهی، از همان دست می‌گیری». اگر به یک دوست در موقع نیاز، کمی پول قرض بدهی، نمی‌دانی او تا چند سال چقدر سپاسگزار و قدردان تو خواهد بود. کمی به همین روش پیش دوستانت سرمایه‌گذاری کنید و منفعت‌های قابل توجه آن را کسب نمایید. زندگی یک نوع قمار و بخت‌آزمایی است، پس بیایید هر چه به دست آورده‌ایم در این راه بگذاریم.


15- فراموش نکنید که بهترین چیزها در زندگی، مجانی هستند

اگر مادرم چیزی را به من آموخته است، آن چیز نگران بودن در مورد پول نیست. اگر استطاعت یک غذای گران را ندارید، به پیک نیک بروید. از چیزهای کوچک در زندگی لذت ببرید و به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید پول بیشتری دربیاورید. این خاطرات است و نه غرور، که شما را در موقع پیری به ادامه راه ترغیب می‌کند و همچنین به یاد آوردن تمام آن نصایح ارزشمند که مادر عزیزتان برای شما به یادگار گذاشت. پس تشکر میکنم به خاطر تمام آن کمک‌هایی که مادر پیر عاقلم به من کرد، و حتی یک ریال برایم هزینه نداشت ولی میلیون‌ها برایم می‌ارزد. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. خانوما زرنگ چطور پس انداز میکنید

نظرات

در ادامه بخوانید...

اگر عاشق آدم معتاد به کار هستید، این چیزها را فراموش نکنید

در

«من تعریف واقعی یک آدم معتاد به کار هستم.» ـ کیم کارداشیان
اگر عاشق  آدمی معتاد به کار هستید، ممکن است اوقات تلخی داشته باشید یا زندگی را برای کسی که دوستش دارید سخت‌تر کنید. می‌دانید که آدم‌های معتاد به کار با مشکلات سلامتی و ایجاد تعادل بین کار و زندگی مواجه‌اند بنابراین نیازی به تأکید بر آن نیست. در اینجا 15 نکته است که درمورد این آدم‌ها باید به خاطر داشته باشید.

1. آنها معتاد به کار هستند.
مشکل آدم‌های معتاد به کار این است که متقاعد شده‌اند اگر ابربهره‌ور نباشند، احساس ارزش شخصی‌شان سقوط می‌کند. درمان این مسأله بدتر از خود بیماری است. غالباً به سختی می‌توان مشخص کرد اجزای سازنده‌ی اعتیاد به کار چیست. اما به عنوان اعتیاد شناخته می‌شود.

2. آنها از کار لذت می‌برند.
این افراد می‌دانند که خودشان در معرض خطرات سلامتی قرار می‌دهند اما نشئه‌ای که از به عهده گرفتن چندین پروژه به آنها دست می‌دهد، شبیه هیچ چیز دیگری روی زمین نیست. وقتی از میز کارشان فاصله دارند احساس ناآرامی و بی‌قرار می‌کنند.
«من تاحدودی اعتیاد به کار دارم. وقتی احساس می‌کنم که کاری انجام نمی‌دهم، دیوانه می‌شود.» ـ اشلی گرین

3. آنها از تعطیلات هراس دارند.
تصور دوری از کار به خاطر تعطیلات باعث هراس آنها می‌شود. جدایی از کار می‌تواند باعث فروپاشی آنها به جای احساس آرامش کامل می‌شود.

4. آنها به اخلاق کار اعتقاد دارند.
اخلاق کار قوی‌تر از همیشه است. آنچه مردم نمی‌توانند متوجه بشوند این است که فناوری مدرن باعث شده است که کاستن از ارزش این مسأله برای آنها دشوارتر باشد. امروزه به خاطر وجود تلفن‌های هوشمند و سایر ابزار مدرن که به افراد معتاد به کار کمک می‌کند بی‌رحمانه به عادتشان برسند، جدایی از کار را تقریباً غیرممکن کرده است.

5. هیچ برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارند.
درحالی که اکثر ما رویای آن را داریم که هنگام بازنشستگی هیچ کاری نکنیم و صبح‌ها دیر از خواب بیدار بشویم، آدمهای معتاد به کار هیچ موقع حتی از فکر کردن به بازنشستگی لذت نمی‌برند. آنها احساس می‌کنند که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای بازنشستگی ندارند مگر اینکه به خاطر دلایل سلامتی مجبور به انجام آن کار بشوند.

6. دوست ندارند بابت شرکت در رویدادهای اجتماعی سر آنها نق زده شود.
بله، آدمهای معتاد به کار گاهی اوقات بابت عدم‌توجه به خانواده و رویدادهای اجتماعی احساس گناه می‌کنند. آنها از اینکه بابت این موارد نق زده نشود، ممنون خواهند بود زیرا تنها مشکلی که دارند این است که نمی‌توانند مرز بین خانه و کار را تعیین کنند. (سیارک)

7. غالباً دلایل منطقی برای کار بیش از حد دارند.
آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که همکاران ناکارآمد و تنبل غالباً چگونه می‌توانند باعث بشوند که یک نفر تبدیل به فرد معتاد به کار بشود؟ این موضوع معمولاً نادیده گرفته می‌شود زیرا اکثر کارشناسان معتقدند که اعتیاد به کار باعث می‌شد که زندگی برای همگان سخت شود. این کارشناسان به ندرت به جنبه‌ی معکوس آن فکر می‌کنند.

8. انگیزه بسیار قدرتمندی دارند.
چند نفر می شناسید که علاقه‌ی شدید به شغلشان دارند؟ آدم‌های معتاد به کار همیشه عاشق شغل‌شان هستند و این علاقه می‌تواند جایگزین هیجانتان منفی زندگی شخصی‌شان بشود. فداکاری، انگیزه و اشتیاق آنها برای شغلشان غالباً نادیده گرفته می‌شود.

9. کمال‌گرا هستند.
امروزه روانشناسان می‌گویند که کمال‌گرایی نیروی محرکی است که اکثر آدم‌های معتاد به کار آن را دارند. این افراد دائماً تلاش می‌کنند شکاف بین انتظارات لجام‌گسیخته‌شان و ارزیابی شخصی‌شان از نحوه‌ی انجام آن را پر کنند. این همان چیزی است که آنها را به پیش می‌برد.

10. مفهوم آنها از آرامش متفاوت است.
اگر از یک آدم معتاد به کار بپرسید که چه ذهنیتی در مورد آرامش دارد، ممکن است از او پاسخ او تعجب کنید. آنها خواهند گفت که عاشق داشتن چند وظیفه هستند و مهمتر آنکه انجام یک کار و داشتن 10 کار دیگر در صف انتظار برای چند ساعت بعد، ذهنیت آنها از آرامش است.

11. دیدگاهشان درمورد پول و خوشبختی متفاوت است.
آدم معتاد به کار قانع شده است که موفقیت و پول باعث خوشبختی بیشتر خانواده‌اش خواهند شد. اگر چنین تفکری دارند، در اشتباه‌اند. احتمالاً از این پژوهش اطلاعی ندارند که خانواده‌هایی که سالیانه 5 میلیون دلار درآمد دارند خوشبخت‌تر از خانواده‌هایی که درآمد سالیانه‌شان 75 هزار دلار است، نیستند. (سیارک)

12. نمی‌توانند پاسخ بدهند.
به عنوان فرد عاشق، احساس نادیده‌شدن می‌کنید. فکر می‌کنید چرا نمی‌تواند پاسخ بدهد؟ واقعیت زندگی یک آدم معتاد به کار این است که با ارباب رجوع‌ها جلساتی دارند یا برای بقیه‌ی روز 10 جلسه‌ی پشت‌سرهم دارند. بار دیگر ناهار را نمی‌خورد و حتی بین جلسات هم وقت ندارند زیرا با رئیس‌شان صحبت می‌کنند.

13. شاید در حال جبران چیز دیگری هستند.
کار، بلندپروازی، انگیزه، ارتقاء و موفقیت. اینها دستورالعملی است که آنها را به پیش می‌برد. اما غالباً اینها صرفاً علائمی از ناآرامی عمیق‌تر در زندگی هیجانی‌شان و شاید تنها مکانیسم برخورد نامناسبی با عدم‌رضایت از زندگی‌شان هستند. آیا شما دلیل‌اش هستید؟ ایرادی ندارید به این موضوع توجه کنید.

14. آنها می‌توانند تحت فشار سود ببرند.
این درست است که هر چقدر مدت کار شما طولانی باشد، بهره‌وری‌تان کاهش می‌یابد. اما برخی افراد معتاد به کار از استرس لذت می‌برند زیرا باعث می‌شود آدرنالین آنها ترشح شود و این حداقل فایده‌ی مثبت آن است. حالت ایده‌آل این است که با مدیریت بهتر زمان، کار را مولدتر و رضایت‌بخش‌تر بکنیم.

15. نیاز به کنترل کامل دارند.
نباید عجیب باشد که افراد معتاد به کار به ندرت تفویض اختیار می‌کنند و وقتی هم که چنین کاری انجام می‌دهند دچار عذاب می‌شوند از این جهت که آیا کار به درستی انجام خواهد شد یا نه. بعد دیگر علاقه به کنترل کامل کار این است که تلفن هوشمندشان هیچ موقع ترکشان نمی‌کند. بله، حتی آن را با خود به رختخواب می‌برند!
حال متوجه شدید که چه چیزی یک آدم معتاد به کار را عصبانی می‌کند، حالا می‌توانید عقب بنشینید و منتظر بمانید تا او متوجه شود که کار تنها بخشی از زندگی است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 نشانه از اینکه شما باهوشترین مادر دنیا را دارید

در

آیا مادر شگفت انگیزی دارید؟ یک مادر عالی نقش­های متعددی در زندگی شما دارد. از معلم گرفته تا پرستار تا بهترین دوست. تمامی این نقش ها به او کمک می­کند که شما را به بهترین شکلی که ممکن است در آورد. 15 علامتی که نشان دهنده این است که شما باهوشترین مادر را دارید به شرح زیر است:

1- او می­داند که همه چیز کجا قرار دارد

از وسایل آشپزخانه گرفته تا روسریها، هر چیزی یک جای مشخصی دارد که مادرتان می­داند. این بسیار آسان است که هر چیزی که شما آن را نمی دانید کجاست از مادرتان بپرسید و او قطعا جای آن وسیله را می­داند.

2- او بهترین آشپزی است که شما می­شناسید

او یک آشپز حرفه ای نیست، ولی شما مطمئنید که او می­تواند باشد. غذای محبوب شما توسط او پخته می­شود و شما همیشه هیجان زده خواهید شد اگر بفهمید که او برایتان غذا پخته است.

3- او از رویاهای شما حمایت می­کند

شما می­دانید که رویاها و آرزوهای شما هر چه که باشد، مادرتان از آن حمایت خواهد کرد. ممکن است که همیشه با آنها موافق نباشد، اما این مسئله مانع حمایت کردنش از شما نخواهد شد. او درک می­کند که شما انسان متفاوتی هستید و علائق متفاوتی دارید.(سیارک)

4- او نقش دکتر و پرستار شما رو بازی می­کند

مادر تنها کسی است که وقتی شما مریض می­شوید از شما دوری نمی­کند و شما تا ابد از این بابت ممنون خواهید بود. هر بار که شما در دوران کودکیتان مریض می­شدید، او مریضی شما را با مراقبت و دادن دارو بهبود می­بخشید؛ نقش دکتر و پرستار را توامان بازی می­کرد.

5- او همیشه می­داند که شما چه وقت فقط کسی را نیاز دارید که به فقط بشنود

بعضی اوقات بعد از یک روز طولانی، تنها چیزی که می­خواهید خالی کردن عصبانیتتان است و معمولا فردی که برای اینکار انتخاب می­کنید مادرتان است، به این دلیل که می­دانید او بهترین شنونده در زندگیتان است. او با صبر و حوصله می­شنود و بدون هیچ قضاوتی؛ چیزی که دقیقا شما لازم دارید پس از یک روز سخت کاری.

6- او می­داند که چگونه شما را به سمت موفقیت هل بدهد

مادر شما دوست دارد که شما را در زنگی شخصی و حرفه ایتان به سمت برجسته شدن هدایت کند، اما او شما را تحت فشار قرار می­دهد تا حس استرس به شما دست دهد؛ تا موقعی که شما خوشحال باشید، او نیز خوشحال خواهد بود.

7- او خانواده را مقدم بر خود می­داند

مادر شما کارهای زیادی دارد که انجام  دهد؛ از دوستان گرفته تا شغلش، اما اگر به او نیاز داشته باشید او همه چیز را رها کرده و برای شما وقت خواهد کذاشت. او هیچوقت تولد شما را فراموش نمی­کند و شما همیشه از اینکه می­توانید بر او تکیه کنید سپاسگزار خواهید بود.

8- او در انجام چند کار در یک زمان فوق ­العاده است

شما مادرتان را دیده اید که کارش را انجام می­دهد، غذا درست می­کند و لباسها را می­شورد در عین حال با تلفن هم صحیت می­کند و حالب است که حتی هیچ استرسی هم نمی­گیرد.(سیارک)

9- او بهترین پیشنهادات را به شما می­دهد

اگر که در کار یا زندگی شخصیتان به مشکلی بر خورده باشید، همیشه به مادرتان مراجعه می­کنید. شما می­دانید  که او با شما صادق است و به شما کمک می­کند تا بهترین تصمیم را در زندگیتان بگیرید.

10- او به شما درباره پول درس داده است

مادر شما به شما آموخته است که چگونه پول خود را خرج و پس انداز کنید و شما عمرن بتوانید از او بابت این مسئله تشکر کنید. استرس او برای اینکار، سالها استرس گرفتن را از شما معاف کرده است هرچند شما هنوز مقداری راجع به این مسئله گیج می­زنید.

11- او می­داند که چطور از شما مراقبت کند بدون آنکه آزار برساند

بخاطر مادرتان است که بیاد می­آورید هر روز سبزی بخورید و هر وقت که وقت داشتید تمرین کنید، اما یاد آوری او برای مراقبت از شما هرگز آزار دهنده نیست. شما می­دانید که او بهترینها را برایتان می­خواهد و شما می­خواهید که او تا حد ممکن به شما افتخار کند.

12- او می­پذیرد که شما اشتباه می­کنید

مادرتان می­داند که شما اشتباه می­کنید و احتمالا بسیار اشتباه خواهید کرد. او می­داند که شما نیاز دارید تا اشتباهات خودتان را بکنید تا از آنها بیاموزید. در حالیکه او نمی­خواهد بجای شما زندگی کند، او همیشه جایی که شما زمین می­خورید حضور دارد تا دست شما  را بگیرد

13- او می­داند که چگونه شما را خوشحال کند

از کوکتل گرفته تا فیلمهای خنده دار، او همیشه می­داند که شما را چگونه خوشحال کند و لبخند را بر صورتتان بنشاند، هر وقت که شما افسرده باشید.

14- او آرزوهای خود را درحالیکه خود را وقف شما کردهاست پیگیری می­کند

او همیشه وقف شماست اگر که به او نیاز دارید، اما شما می­دانید که او آرزوهای بیشتری در زندگی خود دارد، و می­دانید که او از شما محبوب تر است.

15- او می­داند که چگونه هم دوست و هم مادر شما باشد

در حالیکه ممکن است بعضی وقتها نقش بهترین دوست شما را داشته باشد، او همیشه مادر شما خواهد بود. او شما را درجایگاه خودتان قرار می­دهد وقتی که به او نیاز دارید و شما همیشه از این بابت سپاسگزار خواهید بود.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...