10 گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

در

ارکیده


اتاقی با هوای پاک و تمیز خوابیدن را راحت تر کرده و خواب آن را راحت تر می کند. اکثر گیاهان اکسیژن را عمدتا در طول روز ساطع می کنند و در تاریکی ، برعکس ، "نفس می کشند" و دی اکسید کربن را به محیط می دهند. اما گیاهان موجود در لیست عکس این عمل را انجام می دهند. این 10 گل و گیاه برای اتاق هایی که می خوابید ایده آل هستند.

 

کالانچو

کالانچو

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

این گل علاوه بر اینکه زیبایی و جذابیت فوق العاده ای دارد ، از خواص مفید کمیاب نیز برخوردار است.برای رشد و شکوفائی کالانچوئه ، داشتن آب و فراوانی نور خورشید بسیار مهم است.لازم به یادآوری است که این گیاه هوا و اکسیژن را هر دو روز و شب پر می کند. همچنین به طور قابل اعتماد شناخته شده است که بوی کالانچوئه به طور موثری با افسردگی ، بدخلقی و مشکلات خواب مبارزه می کند

 

کالانچو

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

 

این گیاه هم در روز و هم در تاریکی اکسیژن را  آزاد می کند. علاوه بر این ، جفت روغنهای اساسی Kalanchoe ضد افسردگی طبیعی شناخته می شوند. گل را در مکانی آفتابی قرار دهید و آبیاری آن را فراموش نکنید تا هوای اتاق همیشه تازه باشد.

 

فیکوس بنجامین

 

بنجامین

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند


گیاه بنجامین بی تکلف منبع قدرتمند اکسیژن است. علاوه بر این ، درخت سبز به خوبی در فضای داخلی اتاق خواب قرار می گیرد. شرط اصلی دسترسی به نور خورشید و آبیاری منظم است.

 

بنجامین

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

 

افسانه های پیرامون گیاه بنجامین ادعا می کنند که جان مردگان در میان برگ های آن زندگی می کند. اما به طور جدی ، مزایای فیکوس واضح است.از برگهای گیاه بنجامین علاوه بر اینکه منبع اکسیژن قدرتمندی است ، در معالجه دیابت ، جلوگیری از یبوست و معالجه آسم نیز استفاده می شود. شاید به همین دلیل است که در یک زمان بودا زیر درخت  و گیاه بنجامین مراقبه می کرد.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

 

آلوئه ورا ظاهر جذابی ندارد اما گیاه واقعاً بی نظیری است. بسیاری از بیماری ها با آب آن درمان می شوند ، از جمله مشکلات پوستی. اما این تنها مزیت ساکولنت نیست.در شب ، برگهای آن اکسیژن ساطع کرده و هوای اتاق را از میکروب ها ضد عفونی می کنند.گلدان را در اتاقی با مبلمان جدید قرار دهید - مطمئن باشید گیاه همه مواد مضر هوا از جمله فرمالدئید سمی را "بیرون می کشد".


آلوئه ورا ، بدون اغراق ، می تواند یک گیاه منحصر به فرد باشد که باید در هر خانه ای باشد.علاوه بر این واقعیت که تقریباً هر مشکلی در رابطه با پوست و سلامتی به لطف آب موجود در آن قابل درمان است ، شناخته شده است که این گیاه اکسیژن زیادی را در شب آزاد می کند.
علاوه بر این ، آلوئه ورا نیز گیاهی کاملاً مقاوم است که نیازی به آبیاری مکرر یا مراقبت از آن به روش خاصی نیست. گیاه کاملا بی تکلف است و به راحتی تکثیر می شود.


سانسوریا  ("زبان مادر شوهر")

سانسوریا

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

علی رغم نام نسبتاً نامهربانی که در بین مردم ریشه دوانده است ، این گیاه خانگی دارای خواص مفید زیادی است. Sansevieria  در فارسی به گل دراژا و پوست ماری هم نامیده می شود . یک تصفیه کننده هوا و قدرتمند طبیعی است. در عین حال ، گل به مراقبت ویژه ای احتیاج ندارد. تقریبا ایده آل برای صاحبان فراموشکار!

 

ارکیده

ارکیده

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند


ارکیده برخلاف ساکولنت های زاویه دار ، یک دکوراسیون واقعی در خانه است. این گل نه تنها می تواند فضای داخلی اتاق خواب را تازه کند بلکه می تواند هوای اتاق را با O2 حیات بخش پر کند. در این حالت ، گیاه اکسیژن را به طور عمده در شب آزاد می کند. گلدان ارکیده خود را نزدیک تخت خود قرار دهید و از یک خواب سالم و سالم لذت ببرید!

ارکیده

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

 

گل ارکیده بدون شک یکی از مطلوب ترین گل ها و دکوراسیون واقعی هر خانه ای است.به سختی می توان خصوصیات زیبایی این گل را بیش از حد ارزیابی کرد. با این حال ، اگر فکر می کنید ارکیده فقط به خاطر شکل ظاهری اش زیباست ، خیلی اشتباه می کنید.ثابت شده است که این گلهای زیبا اکسیژن زیادی در شب منتشر می کنند و گیاهان ایده آلی برای اتاق خواب هستند. بنابراین ، حتماً دو گلدان گل ارکیده را نزدیک محل خواب خود قرار دهید.
این باعث می شود شما و عزیزانتان یک خواب سالم و سالم داشته باشید.

 

کاکتوس کریسمس (Decembrist)

کاکتوس

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

مانند بسیاری از کاکتوس ها ، Decembrist متابولیسم معکوس دارد و اکسیژن را عمدتا در شب تولید می کند. این گیاه تاریکی را به خوبی تحمل می کند و حتی در گوشه های اتاق خواب دور از پنجره نیز احساس خوبی دارد.

 

کاکتوس

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

تزئینات درخت کریسمس را فراموش کنید. کاکتوس کریسمس همان چیزی است که شما برای فصل جشن سال نو میلادی نیاز دارید.این گل منحصر به فرد فقط در ماه دسامبر شکوفا می شود ، اما برگهای آبدار آن فواید سلامتی را در طول سال فراهم می کند. کاکتوس حتی در شب اکسیژن آزاد می کند و باعث خواب سالم و سالم می شود.در اتاق های تاریک به خوبی رشد می کند و آن را برای اتاق خواب ایده آل می کند.

 

شمعدانی

شمعدانی

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند


شمعدانی یک ضد عفونی کننده طبیعی شناخته شده است. بخارات روغنهای اساسی گیاه باعث بهبود خلق و خو ، رفع اضطراب و افسردگی می شود و برگها هوا را با اکسیژن و ازن پر می کنند. اما تنها  عطر خاص گل است ، همه نمی توانند آن را تحمل کنند.

 

نخل آرکا

نخل آرکا

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

 

گیاهان از خانواده نخل اغلب راهرو بیمارستان ها و کلینیک های دندانپزشکی را تزئین می کنند. و این اتفاقی نیست. درختان سبز نه تنها بسیار تزئینی به نظر می رسند ، بلکه منبع قدرتمند اکسیژن نیز هستند.برگهای گسترده یک گیاه گرمسیری گازهای مضر را جذب می کند و رطوبت محیط را تنظیم می کند.

 

نخل آرکا

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

 

مطمئناً ، بسیاری به این واقعیت توجه کرده اند که گیاهان خانواده نخل گیاهان جهانی هستند که در مطب پزشکان و همچنین در اورژانس وجود دارد.این گیاه هوا را کاملاً از آلودگی ها و گازهای مضر پاک می کند و همچنین با مرطوب ساختن آن ، آن را با عناصر ریز مفید پر می کند.بنابراین ، داشتن گیاهانی از خانواده نخل در اتاق خواب شما نیز مفید خواهد بود. آنها به طور موثر ناخالصی ها را از بین ببرند و به بهبود خواب کمک کنند.


علی رغم این واقعیت که این گیاهان بومی جنگل های بارانی هستند ، آنها اتاق هایی با حداقل نور خورشید را ترجیح می دهند. درخت خرما نیاز به مراقبت دقیق دارد ، با این حال ، با  فواید بیش از حد به دشواری نگهداری از آن می ارزد.در یک آپارتمان ، درخت خرما اگر نور روشن و آبیاری با آب تصفیه شده یا باران را برای آن فراهم کنید ، احساس خوبی خواهد داشت.

 

ژربرا

ژربرا

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

 

ما قبلاً ژربرا را به عنوان یک گل باغچه ای و در پارک تصور می کردیم تا یک گل آپارتمان و خانگی. اما اینطور نیست. گونه های گیاهی داخل سالن برای آپارتمان ها عالی هستند ، با این حال ، آنها نیاز به افزایش کیفیت خاک و  مراقبت دارند. در شب ، ژربرا با جذب دی اکسید کربن که از ما ساطع می شود ، در عوض اکسیژن آزاد می کند - به همین دلیل خوابیدن در اتاقی که گل و گیاه ژربرا شکوفا می شود بسیار راحت است.مقداری آفتاب به زندگی خود وارد کنید - این رنگهای نارنجی پر جنب و جوش را در اتاق خود دریافت می کنید.

 

ژربرا

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند


این گل های زیبا و غیرقابل انکار ، همزمان هوا را تصفیه می کنند و همچنین بسیاری از بیماری ها را از بین می برند. فواید ژربرا نارنجی به شرح زیر است: آنها سرماخوردگی را درمان می کنند و همچنین از سرطان جلوگیری می کنند.
توجه به این نکته مهم است که این گل مواد سمی مانند بنزن را جذب می کند. ژربرا دی اکسید کربنی که توسط فرد بازدم می شود جذب می کند و به جای آن اکسیژن آزاد می کند.هنگام کاشت ژربرا ، لازم است برخی از قوانین را در نظر بگیرید ، زیرا پیوند و پرورش آنها بسیار دشوار است

 

آزادیراچتا هند (نیم)

آزادیراچتا

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند


در آیورودا ، درخت آزادیراچتا که از آن روغن   Neem  می گیرند، معنای خاصی پیدا کرده است. به عنوان نمادی از پاکیزگی ، نه تنها هوا را تصفیه می کند ، بلکه آن را ضد عفونی می کند. بسیاری از حشرات Azadiracht را تحمل نمی کنند - اگر یک گلدان با گیاه در اتاق قرار دهید ، قطعاً نیازی به دستگاه بخور نخواهید داشت.خواص درمانی Neem توسط دانشمندان ثابت شده است.عصاره برگ آن مانع رشد باکتری ها و قارچ های بیماری زا از جمله عوامل بیماری زای بیماری های خطرناک می شود. درخت را با نور مناسب و خاک خوب تأمین کنید ، در عوض خواب سالم و ایمنی قوی به شما می بخشد.

 

 آزادیراچتا

گل و گیاه آپارتمانی که در شب اکسیژن آزاد می کنند

 

نیم یا آزادیراچتا ی هند را می توان بدون اغراق مترادف خلوص نامید.مزایای این گیاه مدتهاست توسط متخصصان در قاره هند مستند شده است. 

 

افراد کمی می دانند که برخی از گیاهان حتی در شب اکسیژن آزاد می کنند. اکسیژن فراوان بر روی بدن انسان اثر آرام بخشی دارد ، باعث کاهش اضطراب ، عصبی شدن و مبارزه با بی خوابی می شود!کارشناسان اکیداً توصیه می کنند یکی از 10 گل و گیاه را از این لیست خریداری کنید.برای نگهداری گل و گیاه این لیست نیازی نیست شما باغبانی با تجربه باشید گل و گیاه این لیست اکسیژن زیادی حتی در شب می دهند و به شما کمک می کنند راحت تر بخوابید و خواب سالم و آرام شما و فرزندانتان را تأمین می کند

نظرات

در ادامه بخوانید...

گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید

در

آیا چیزی لذیذتر و مغذی تر از گوجه فرنگی های رسیده ، سبزیجات ،هلوهای تازه و غلات یا گیاهان و ادویه جات مطبوع وجود دارد ؟ گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید . خواه در باغچه ی حیات خلوت یا در چند گلدان در لبه ی پنجره که کار جالب ، پرارزش و سالمی است. اگر بخشی از باغچه ی خود را با دوستان و همسایه ها تقسیم کنید ، حتی می توانید روابط اجتماعی خود را نیز گسترش داده و سلامتی را نیز به اطراف توسعه بخشید.(سیارک)

طبق گفته ی دکتر فیلیپ اسمیت ، یک باغبان با تجربه که تحقیقات چاقی را در NIH‌ پشت سر گذاشته " باغبانی دارای مزیت های سلامتی فراوانی است که باعث می شود فرد به خارج از خانه رفته و فعال باشد و کمتر در جای خو بنشیند که به کاهش استرس کمک می کند . " باغبانی می تواند به ارتقای رژیم غذایی شما نیز کمک کند اگر میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. آنها خصوصا با طعم قویتر خود در زمانی که تازه و رسیده چیده می شوند ، لذیذ تر هستند. "
میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر و ویتامین های ضروری و مواد معدنی هستند. تحقیقات نشان داده که خوردن میوه و سیزی به عنوان بخشی از کل رژیم غذایی سالم می تواند خطر بیماری های طولانی را مثل بیماری های قلبی ، سکته و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. فیبر درون میوه و سیزی می تواند به تسهیل یبوست و نرمال کردن دفع کمک کند.
میوه و سبزیجات نیز به کاهش جذب کالری کمک می کند – خصوصا اگر جایگزین غذاهای بسیار چرب و پرکالری گردد و به شما در کنترل وزن کمک میکند. گیاهان نیز طعم های جالب و غنی به وعده های غذایی تان بدون افزودن ذره ای کالری ، اضافه می کند.
باغبانی ، سلامت روانی شما را نیز ارتقا می بخشد. برخی مطالعات نشان داده که فعالیت فیزیکی در محیط های طبیعی – یا حتی در معرض طبیعت بودن نیز می تواند حالتان را بهتر کرده و نگرانی را کاهش داده و اعتماد به نفس را بالا ببرد. اسمیت می گوید " پرورش سبزیجات و حفاری در خاک ، فعالیت فیزیکی را افزایش داده و به فرد احساس شادی و حس ارتباط با زمین را می دهد " .
بچه ها نیز می توانند از پرورش و مراقبت از گیاهان خوراکی بهره ببرند. مطالعاتی نشان داده که بچه هایی که با برنامه های باغبانی سر و کار دارند میل بیشتری به انتخاب غذاهای سالمتر داشته و میوه و سبزی بیشتری نیز می خورند و مهارت های اجتماعی پیشرفته تری نیز دارند.
" باغبانی به کودکان کم سن کمک می کند پرورش و مراقبت از چیزها را بیاموزند. شاید آنها لذت خوردن میوه و سبزی هایی را که خود پرورش داده اند ، درک کنند. و متمایل به خوردن غذاهایی باشند که می دانند برایشان خوب است. " طبق گفته ی اسمیت ، " بزرگسالان نیز اغلب دریافتند که مزه ی مطبوع میوه ها و سبزیجاتی که تازه و مستقیم از باغ آورده میشوند بسیار بهتر است. "
بازماندگان ازسرطان که بعد از بیماری به کار باغبانی پرداخته اند ، در بررسی جزئی با حمایت NIH متمایل به داشتن فعالیت فیزیکی بالاتر و جذب سبزی بیشتر به همراه ارتقای توان و قدرت خود بوده اند. بررسی وسیعتر با حمایت NIH اکنون در دست اقدام است که نشان دهد آیا باغبانی سلامت و خوشی بازماندگان قدیمی تر سرطان را بهبود می بخشد یا نه.

تحقیق دیگری که اخیرا توسط NIH‌ انجام شده ، تحقیق روی خانواده های هندی آمریکایی است که مشغول باغبانی اجتماعی هستند که جذب میوه و سبزی بالاتری داشته و کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند. طبق گفته ی دکتر شارلوت پرات در NIH‌ کسی که تحقیق روی تغذیه ، فعالیت فیزیکی و سلامت قلب را گذرانده " محققان نیز بدنبال این هستند که ببینند آیا باغبانی فشار خون را کاهش ، قدرت دست را افزایش و منجر به سلامت جسمی و روحی بهتری می گردد یا نه.
طبق گفته ی پرات " امریکایی ها معمولا میوه و سبزی کافی نمی خورند ؛ که یکی از اشکالات امروز رژیم غذایی ماست. " دستورالعمل های رژیمی فدرال برای آمریکایی ها که در سال 2015 منتشر شد توصیه کرده که بزرگسالانی که 2000 کالری در روز مصرف می کنند ، باید تقریبا 2.5 پیمانه سبزی و 2‌ پیمانه میوه در روز مصرف کنند. ولی تنها درصد کمی از بزرگسالان و کودکان توصیه های میوه و سبزیجات را رعایت می کنند.

در زمان انتخاب سبزیجات ، مجموعه ای از رنگ ها و گونه ها را روزانه بخورید. بروکلی ، اسفناج ، سبزیجات کلم برگ ، کلم پیچ یا دیگر سبزی های تیره ، انتخاب خوبی هستند. شما باید سبزیجات نارنجی و قرمز را نیز مثل گوجه ، هویج ، سیب زمینی شیرین ، فلفل قرمز را نیز انتخاب کنید. پرورش بسیاری از این ها در خانه کار آسانی است.
" اینها همگی در اصل منبع خوب ویتامین ها شامل ویتامین A,C و فیبر نیز هستند " طبق گفته ی پرات ، " برخی سبزیجات دارای مواد معدنی مثل پتاسیم ، آهن و کلسیم هستند".
بسیاری از مواد مغذی میوه و سبزیجات برای سلامت کامل ، مفید هستند. اگر داروهای خاصی مصرف می کنید با این حال باید مطلع باشید که برخی از محصولات گیاهی با چگونگی عملکرد دارویی شما تداخل دارد. مثلا ، گریپ فروت با داروهای خاصی واکنش می دهد – مثل داروهای کلسترول ، فشار خون و آلرژی و باعث عواض جانبی جدی می گردد. (سیارک)
" افرادی که دارو برای پیشگیری از لخته ی خون ، مصرف می کنند در هنگام خوردن سبزیجاتی به رنگ سبز تیره یا با جذب مکمل های این ویتامین دچار مشکل می گردند که سرشار از ویتامین K هستند . " طبق گفته ی پرات ، ویتامین K به ارتقای لخته شدن خون کمک کرده ولی رقیق کننده ی خون مثل وارفارین ( نیز به نام کومادین ) برای داشتن عوارض برعکس ، طراحی شده اند و غذاهای سرشار از ویتامین K ، اسفناج ، کلم دلمه ای و برخی از گونه های کاهو هستند.
بسیاری از انواع بوته ها نیز تعاول خطرناکی با داروهای خاص دارند . ولی احتمال این مشکلات زمانی بیشتر می شود که بوته ها به عنوان مکمل مصرف گردند.
طبق گفته ی دکتر کریاگ هاب ، متخصص گیاهان دارویی در NIH‌، " گیاهان و ادویه جات مدت های زیادی برای طعم دادن به غذا استفاده شده اند و از زمان باستان برای درمان های پزشکی به کار رفته اند " . " زمانی که شما گیاهان را پرورش می دهید ، دانه ها را هم می کارید ، دقت می کنید تا رشد کنند و می دانید مزه شان چگونه است. ولی زمانی که این چیزها را به شکل مکمل دریافت می کنید ، معمولا به عصاره ی فشرده ی گیاهی می رسید که بسیار قوی تر از چیزی هستند که در باغ وجود دارد".
هاب اضافه کرد که برخی از گیاهان خریداری شده به شکل مکمل ، به گونه ای نیستند که ادعا می شود- " آنها با برخی از گونه های ترکیبات داروخانه ای به طور تقلبی ترکیب شده یا شامل موادی نیستند که برچسب روی آنها نشان می دهد".
هاب تاکید می کند که صحبت با دکتر دررباره ی مکمل هایی که شما جذب می کنید برای اطمینان از اینکه باعث تعامل مضر با داروهایتان نمیشود ، بسیار اهمیت دارد. شما می توانید چیزهای بیشتری راجع به گیاهان ، عوارش جانبی نهان و چیزهایی که دانشمندان راجع به خواص دارویی می گویند در وب سایت HERBS AT GLANCE‌ بدانید.
طبق گفته ی اسمیت " اگر فکر میکنید جایی برای باغچه ی حیات خلوت ندارید ، دوباره فکر کنید. " برخی از سبزیجات مثل هویج ، کاهو ، کلم پیچ و فلفل های تند به جای زیادی نیاز ندارد. اسمیت می گوید " اینها را می توان در گلدان یا باغچه های کوچک نیز پرورش داد. " شما می توانید گوجه های درختی را نیز امتحان کنید که از دستگیره یا ایوان آویزان می شود "
ولی مهم نیست در کجا به آن می رسید – در حیات خلوت یا در بازار کشاورزان یا در مغازه – مطمئن باشید که شما و خانواده تان ، حجم زیادی از میو ه و سبزیجات را به طور روزانه مصرف کنید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش هایی برای احیای یک گیاه خانگی تقریبا مرده

در

ناامید نشوید

چگونه گل پژمرده را زنده کنیم

 

هیچ چیز یک اتاق را ، بیشتر از برگ های سبز و گلبرگ های رنگارنگ  یک گیاه خانگی زنده نمیکند. اما هرکسی که یکی از این گیاهان را در خانه یا آپارتمان دارد ،  می داند که تماشای آنچه که می گویند ، گیاه ضعیف شده، برگهایش خشک شده، و یا با یک مرگ آهسته ی دردناک در حال خشک شدن،  به اندازه کافی ناراحت کننده است. حال چه روش هایی برای احیای نهال خشک شده و  احیای یک گیاه خانگی تقریبا مرده بکار ببریم و چگونه گل خشک شده را زنده کنیم  ؟  قبل ازاینکه ناامید شوید ، سعی کنید از این ترفندهای باغبانی که ممکن است با پرستاری از گیاه خانگی، آن را به سلامتی بازگردانید، و باعث احیای گل خشک شده گردید آشنا شوید.

گلدان گیاه خود را عوض کنید

عوض کردن گلدان

 

حرکت دادن یک سرخس به نظرخسته یا شاداب به داخل یک گلدان خاک می تواند باعث تفاوت بزرگی طبق نظر اشتون ریچی، یک کارشناس چمن و باغ در Scotts Miracle-Gro شود. فقط ظرفی را انتخاب کنید که اندازه اش بزرگتر باشد.

او می گوید : " مطمئن شوید که ظرفی را انتخاب می کنید که 5 سانت از ظرفی که در حال جابجایی آن هستید، وسیع تر باشد". این ظرف به ریشه ها فضایی برای رشد و قوی شدن می دهد.

 

گیاه را بهتر تغذیه کنید

درست کردن کود با پوست میوه

 

گیاهان نیز نیاز به مواد غذایی سالم دارند، بنابراین خاک قدیمی آنها را با یک گلدان ترکیبی با کیفیت بالا جایگزین کنید. ریچی می گوید " گیاه تازه ی در گلدان قرار گرفته شما از تغذیه ای منظم براساس توصیه متناوب در روی بسته بندی غذای گیاه، قدردانی خواهد کرد".

هم چنین شما شاید بخواهید که تلاشی برای بارورسازی انجام دهید - فقط از انواع فرایندهای کندی که به یکباره به ریشه های گیاه  بیش ازحد غذا نمیرساند, استفاده کنید.

به آرامی به گیاه نور خورشید برسانید

نور مناسب برای گیاهان

هرچند خورشید برای بیشتر قسمتهای گیاهان خوب است، اما جابجا کردن ناگهانی آنها به سوی گرما و نور خورشید آن هم زمانی که  به نظر می رسد در شرایط بدی قرار دارند، می تواند، با توجه به  نظر آنتونی اسمیت از سرمایه گذاران گلخانه ای باعث مشکلات جدی برای گیاه شود. او میگوید"فقط [به گیاهان خود] 100٪ نور خورشید غیر مستقیم برای یک زمان کوتاه بدهید تا زمانی که بهبود یابند".

گلدان را غرق آب نکنید

آبیاری گلدان

 

جنا لورن، متخصص گیاه کاری در باغبان های آلن می گوید : "رایج ترین اشتباه در میان باغبان ها آشنا نبودن با دوره های خفته گیاهان خود است، پس آنها به طور مداوم به آنها آب می دهند."

شما باید تحقیق کنید که  درچه زمانی این فصل (دوره های خفته ) برای گیاهان شما اتفاق می افتد تا بتوانید مطمئن باشید که به طور تصادفی گل مورد علاقه خود را غرق  آب و تبدیل به یک  گل مرده   نمی کنید. 

از یک گلخانه خانگی استفاده کنید

گلخانه کوچک خانگی

 

برخی از گیاهان ممکن است به یک محیط مرطوب تر نیاز داشته باشند، در صورتی که درست حدس زدن باشیم شما احتمالا برای خانه چنین گیاهی نمیخواهید.

برای ایجاد یک گلخانه ای منحصر به فرد برای گیاه، یک کیسه پلاستیکی کوچک در بالای آن قرار دهید، " گیاه را اینگونه به مدت 4 تا 5 روز نگه دارید تا محیط مورد نظر را ایجاد کنید."

از شر آفات گیاه خلاص شوید

سمپاشی

اگر برگ ها یا ساقه گیاه خالدار یا ضعیف به نظر می رسد، علت این امر ممکن است حشرات باشند.

کارشناسان برای خلاص شدن از از این مهمانان ناخواسته، پاک کردن برگها  به آرامی یا اسپری کردن برگها با یک محلول ملایم آب و صابون  را می دهند.

 

چگونه گل خشک شده را زنده کنیم

احیای درخت خشک شده است

اگر به هر دلیلی درخت خانه ما شروع به خشک شدن کرد  به دلیل اینکه آب زیادی داده شده ، در مکانی است که نور خورشید را زیادی دریافت می کند ، مقداری مایع خارج شده است که می تواند باعث آسیب شود ، کمبود آب یا هر دلیل دیگری که باعث ظاهر خشک گیاه  و گل مرده شده است.  باید این نکته را رعایت کنید .

اگر شما یکی از کسانی هستید که ترجیح می دهید بجای رهایی از گیاه ، آن را نجات دهید ، در این مقاله چند راه حل برای ترمیم درخت یا احیای گیاه خشک شده است را به شما نشان می دهیم.این روش برای هر گل گلدانی یا درختچه کوچک مناسب است.( نحوه احیای بنجامین خشک شده است   احیای گل کاغذی خشک شده است  احیای گل فیکوس  )
در مورد گیاهانی که در گلدان کاشته شده اند و   یا آنهایی که اندازه کوچکتر در باغ کاشته شده اند ، می توانیم از روش زیر شروع کنیم.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک بیل کوچک ، قاشق یا هر وسیله دیگری که بتواند این عملکرد را انجام دهد ، زمین را سوراخ کنید ، پس از عبور از خاک ، سوراخ های بسیار وسیعی را حفر می کنیم تا آب ، البته با دقت ، از ریشه ها عبور کند.

 
پس از آن ، گیاه باید از محلی که کاشته شده است برداشته شود ، و داخل یک سطل با خاک خوب گذاشته شود ، که بعداً داخل سطل آب قرار می دهیم ، آن را در دمای متوسط ​​نگه دارید تا خاک به طور کامل مرطوب شود. وقتی بینیم که خاک دیگر نمی تواند آب را جذب کند ، گیاه را از سطل بیرون می آوریم و روی سطحی صاف قرار می دهیم تا مقدار آ ب اضافی آن تخلیه شود. دواره 

با کمک اسپری آب ، آن را روی هر برگ گیاه خود پخش می کنیم ، مراقبت از گیاه به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد اما ، نیازی به نگرانی در مورد نتایج نیست. برای اینکه بفهمیم بهبودی تاثیری داشته است ، می توانیم گیاه را بعد از چند روز مشاهده کنیم ، متوجه می شویم که ساقه ها زنده می شوند و برگها شروع به سبز شدن می کنند.

 

بونسای

در مورد بونسای ، اگرچه کوچک هستند ، اما درختان کوچکتر نیز محسوب می شوند.اگر به دلایلی بونسای کاملا خشک شده است ، راهی برای بازگرداندن آن وجود دارد.

 
اولین قدم که باید برداریم این است که برگهایی را که نتوانسته اند به خودی خود بیفتند را برداریم ، این به جلوگیری از هدر رفتن رطوبت کمک می کند. پس از آن ، باید بونسای را به مدت نیم ساعت به طور کامل در آب فرو ببریم ، پس از این مدت ، درخت را از آب خارج کرده و در حالت شیب دار قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود و در نهایت بونسای را در گلدان قرار می دهیم. گلدان را در یک کیسه پلاستیکی شفاف(چند تا سوراخ ) می گذاریم و آن را ببندید.


ما باید به خاطر داشته باشیم که کیسه نباید مستقیماً با درخت تماس داشته باشد و شما باید از دادن کمپوست تا زمانی که شروع به ترمیم می کند ، اجتناب کنید ، بنابراین این فرآیندی است که ممکن است روزها یا حتی ماه ها طول بکشد تا دوباره رشد کند. این مشکلی نیست ، فقط باید صبور باشید

 

احیای کاج خشک

در مورد درختان بزرگتر ، روش یکسان است ، با این تفاوت که نمی توانیم آن را از محلی که کاشته شده است برداریم .

راه حل در این مورد احیای کاج خشک شده است   این است که خاک را کمی با بیل از دور درخت برداریم ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم با مراقبت از ریشه ها. این به روان بودن آب بیشتر کمک می کند ، پس از این مرحله گیاه را آنقدر آبیاری می کنیم تا خاک مرطوب بماند ، پس از این مرحله لازم است درخت را بسته به شرایط خشکسالی تحت یک سری روشهای آبرسانی ویژه قرار دهید.البته ، این روشی است که به صورت حرفه ای توسط متخصصانی انجام می شود که از پلاستیک استفاده می کنند و دور تنه درخت قرار می گیرد.

کاج

اگر می خواهید یک نسخه برای  کاج  داشته باشید ، توصیه می کنیم به شرح زیر از آن مراقبت کنید:

محل کاشت 

معمولاً یک گیاه بزرگ با ریشه های مهاجم ، باید در خارج از خانه و با فاصله ، حدود ده متر از لوله ها ، کف ، دیوارها  و غیره کاشته شود. مهم است که در آفتاب کامل باشد ، در غیر این صورت رشد خوبی نخواهد داشت.

زمین و خاک

این بستگی به گونه دارد ، اما در اصل ، اگر زمین حاصلخیز و دارای زهکشی خوب باشد ، مشکلی وجود نخواهد داشت.

آبیاری

متوسط . حدود 2 بار در هفته در تابستان و هر 6-7 روز در بقیه سال.

کود

اگر لازم است ، هر چند وقت یکبار می توانید آن را مصرف کنید - به عنوان مثال ، هر 15 روز - humus de Lombriz یا کود گاو.

هرس

توصیه نمی شود . کاج گیاهی است که با رشد ، شکل نهایی خود را می گیرد. نیازی به هرس ندارد ، مگر اینکه مانع برای رشد باشد ، در این صورت می توانید آنها را در پایان زمستان بردارید.

 

1600.jpg

تکثیر

در بهار توسط بذر تکثیر می شود. ... اقدامات بعدی به شرح زیر است:

اول ، سینی نهال را آماده کنید.
سپس آن را کاملاً آبیاری کرده و با مس یا گوگرد می پاشند تا از بروز قارچ جلوگیری شود.
سپس بذرها را بکارید ، حداکثر دو عدد در هر سوراخ قرار دهید.
سپس آنها را با یک لایه نازک بستر می پوشانند و دوباره آب می دهند ، این بار از یک بطری اسپری.
سرانجام ، بستر کاشت در خارج از منزل ، در سایه جزئی یا در آفتاب کامل قرار می گیرد.
در عرض 1-2 ماه جوانه می زنند.

آفات و بیماری

کاج در برابر آفات و بیماریها بسیار مقاوم است. در حال حاضر برخی از گونه ها مانند Pinus halepensis وجود دارند که به ویژه در برابر دسته کاج آسیب پذیر هستند . اگرچه هیچ نگرانی ندارید: با Bacillus thuriengensis  می توانید به خوبی با آن مبارزه کنید.

به علاوه ، اگر بیش از حد آبیاری شود ، قارچ ها به آن آسیب می رسانند. برای جلوگیری از این امر ، باید خطرات را کنترل کنید و اگر به پیشگیری حداکثر علاقه دارید ، در بهار و پاییز آن را با مس یا گوگرد درمان کنید.

photo-1592150621744-aca64f48394a.jpg

17 دلیل برای مرگ گیاهان آپارتمانی

حتی مراقبت و نگهداری منظم می تواند به عواقب جبران ناپذیری منجر شود.
17 دلیل برای مرگ گیاهان آپارتمانی

گیاهان  به هر فضایی جذابیت و راحتی خاصی می بخشند. با این حال، مراقبت از آنها می تواند بسیار دشوار باشد. گاهی اوقات گل های گلدانی در عرض چند روز پس از خرید می میرند. این ممکن است به دلیل خطاهای ابتدایی رخ دهد.


1. انتخاب اشتباه گیاه

به نظر می رسد خرید یک گیاه خانگی آسان و ساده است - شما گلی را که دوست دارید انتخاب می کنید و کارتان تمام است. در واقع، انتخاب باید با دقت انجام شود و نه تنها اطلاعات مربوط به گل را مطالعه کنید، بلکه شرایط خانه خود را نیز در نظر بگیرید.

فیتودیزاینر هیلتون کارتر خاطرنشان می کند که مردم اغلب یک گیاه را به دلیل زیبایی می خرند، نه به این دلیل که میزان و کیفیت نور طبیعی در یک آپارتمان برای آن ایده آل است .


2. گیاهان اضافی در خانه

چیدمان یک گوشه سبز زیبا در یک آپارتمان ایده خوبی است، اما رعایت معیار در اینجا مهم است. به گفته راشل مایو، کارشناس محیط زیست، مردم آنقدر از پر کردن خانه هایشان با فضای سبز هیجان زده می شوند که گل های مختلف زیادی می خرند. در نتیجه، گیاهان می میرند در حالی که ما سعی می کنیم نحوه مراقبت صحیح از هر یک از آنها را بفهمیم.

بهتر است با یک، حداکثر دو گلدان شروع کنید، مراقبت مناسب را برای آنها پیدا کنید و سپس به تدریج یک "گیاه خانگی" جدید را در هر زمان اضافه کنید.

 

3. تغییر دما

برای نگهداری گیاهان در شرایط خوب، مهم است که چندین فاکتور را در نظر بگیرید. دما یکی از مهمترین موارد است. اکثر گیاهان در دمای 18 تا 26 درجه سانتیگراد احساس راحتی بیشتری می کنند.

دمای خیلی پایین یا خیلی زیاد و همچنین تغییرات مکرر برای گل ها مضر است. بنابراین بهتر است آنها را در راهروها، کنار رادیاتور و نزدیک پنجره های باز قرار ندهید.

 

4. آبیاری برنامه ریزی شده

دفعات آبیاری به میزان نور دریافتی گل ها، دما، رطوبت و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. لیزا الدرد-استاینکوپف، نویسنده وبلاگ گیاهان آپارتمانی، توصیه می کند که طبق برنامه آبیاری نکنید، بلکه وضعیت خاک را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر تمام هفته ابری بود، فرآیند فتوسنتز خیلی فعال نبوده، به این معنی که ممکن است گیاه روز بعد طبق برنامه به آب نیاز نداشته باشد.

 

می توانید وضعیت خاک را با انگشت خود ارزیابی کنید، اگر گیاه در یک گلدان کم عمق زندگی می کند، یا با چوب چوبی، اگر در گلدان بزرگ و عمیق است. باید چوب را در زمین فرو کنید تا به ته قابلمه برسد، یک دقیقه آن را بگذارید و سپس آن را بیرون بکشید و چک کنید. اگر در پایان خیس باشد، پس برای آبیاری گیاه خیلی زود است.

در این مورد، به عنوان مثال، کاکتوس ها و ساکولنت ها باید زمانی که زمین کاملا خشک شده است، «آبیاری» شوند. گیاهان برگریز استوایی - در خاک نیمه مرطوب. سرخس و گل با برگ های نازک - در زمین کمی خشک.

مهم است که فاصله های صحیح بین آبیاری ها را فراموش نکنید. همین کاکتوس ها یا ساکولنت ها تا چند هفته نیاز به آبیاری ندارند و سرخس در عرض یک هفته به رطوبت نیاز دارد.


5. آبیاری زیاد یا ناکافی

آبیاری بیش از حد یک راه مطمئن برای کشتن یک گیاه است. این می تواند باعث زرد شدن برگ ها و پوسیدگی ریشه ها شود. بنابراین، قبل از آبیاری گل، باید خاک را بررسی کنید. اگر هنوز مرطوب است، پس هنوز به آب نیازی نیست.

روی دیگر سکه - آبیاری ناکافی - نیز می تواند آسیب برساند. در این صورت برگ ها قهوه ای می شوند و ریشه ها خشک می شوند. وقتی آب کمی به ریشه ها می رسد، گیاه شروع به "افتادگی" می کند. بنابراین، اگر سوراخ زهکشی در گلدان وجود دارد، می توانید نترسید و خاک را کاملا آبیاری کنید.

 

کارشناسان همچنین توصیه می کنند که میزان رطوبت گیاه را در زیستگاه طبیعی خود دریافت کنید و سعی کنید این شرایط را در خانه تکرار کنید.

همچنین می توانید رطوبت سنج خاک مخصوص گیاهان داخلی را خریداری کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید چه زمانی زمان آبیاری گل ها است.

 

6. آبیاری در یک نقطه

آبیاری گیاه همیشه در یک مکان اشتباه است. گلها باید تا زمانی آبیاری شوند که آب از سوراخ زهکشی گلدان شروع به خارج شدن کند و در همان زمان آب به طور مساوی در تمام سطح گلدا ن ریخته شود و نه در همان منطقه.

چالش اصلی این است که مطمئن شوید کل سیستم ریشه رطوبت مورد نیاز خود را دریافت می کند. اگر فقط یک طرف را آبیاری کنید - مخصوصاً برای گیاهان بزرگ - ممکن است ریشه های طرف دیگر اصلاً آب دریافت نکنند. جای تعجب نیست که این نیمه به مرور زمان شروع به مردن کند.

 

7. کمبود کود

بسیاری از مردم بر این باورند که آب به تنهایی برای اینکه گیاهان احساس خوبی داشته باشند کافی است. این درست نیست. کود بخش مهمی از مراقبت از گل است. آنها نیز مانند انسان ها به مراقبت بیشتر و تغذیه مناسب نیاز دارند .

 

8. نادیده گرفتن تغییر فصل

درست مانند تغییر دما، گیاهان نیز تا حد زیادی تحت تأثیر تغییر فصول هستند. بسته به اینکه زمستان، بهار، تابستان یا پاییز بیرون از پنجره باشد، مراقبت از گل باید متفاوت باشد.

به عنوان مثال، اکثر گیاهان در زمستان به آب کمتری نیاز دارند، زیرا نور خورشید کمتری دریافت می کنند و زمانی که متابولیسم آنها کاهش می یابد و رشد آنها کاهش می یابد، در حالت خواب عمیق قرار می گیرند.

 

9. خاک نامناسب

انتخاب خاک نیز باید به طور کامل مورد توجه قرار گیرد. همه چیز به گیاه بستگی دارد. برخی از مردم خاکی را ترجیح می دهند که به سرعت تخلیه شود، برخی دیگر، برعکس، آن را دوست ندارند. بنابراین ارزش مطالعه تمام اطلاعات موجود در مورد گیاه و انتخاب زمینی که مناسب آن است را دارد.

 

10. مکان نامطلوب

فضای نامناسب می تواند به گل ها آسیب جدی وارد کند و حتی آنها را بکشد. نویسنده وبلاگ گیاهان، مارکوس بریج واتر، خاطرنشان می کند که گیاهان در هر جایی نمی توانند شکوفا شوند. بنابراین، قبل از بردن آنها به خانه، مهم است که بدانیم دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند.

 

11. خیلی زود یا دیر پیوند بزنید

پیوند به گلدان دیگر نباید فقط به این دلیل انجام شود که گیاه از گلدان قبلی "رشد" کرده است. این نیز باید برای تغییر مخلوط گلدان انجام شود و مطمئن شوید که گل ها مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

اگر زمان تعویض گلدان به دلیل تغییر اندازه فرا رسیده است، نباید گلدان جدید بخرید. در غیر این صورت، گیاه در خاک "شناور" می شود که می تواند منجر به غرقابی و پوسیدگی ریشه ها شود. بهتر است اندازه گلدان را به تدریج افزایش دهید - بگذارید 2-5 سانتی متر از گلدان قبلی پهن تر باشد.

کارشناسان همچنین توصیه می کنند زمانی که رشد ریشه ها از ته گلدان قابل توجه است یا رشد گل به میزان قابل توجهی کند می شود، گیاه را دوباره بکارید. اگر همه چیز با رشد درست است، بهتر است به جای تعویض گلدان، برگ ها و ساقه ها را هرس کنید.

 

12. عدم وجود سوراخ زهکشی در گلدان

اغلب جایگزین های مقرون به صرفه برای سوراخ تخلیه در اینترنت وجود دارد. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که با چنین روش هایی گمراه نشوید. استفاده از سنگریزه، آجر یا مواد دیگر به جای سوراخ تخلیه کار نمی کند. علاوه بر این، مانع از زهکشی می شود. هنگامی که سوراخ وجود ندارد، درک اینکه آیا آب کافی در گلدان برای مرطوب کردن ریشه ها وجود دارد یا رطوبت، برعکس، گیاه را "غرق" می کند دشوار است.

 

13. کمبود نور یا نور بیش از حد

اغلب ما شروع به افراط می کنیم - به گیاه نور زیاد یا خیلی کم می دهیم. و بهتر است محیطی ایجاد شود که تا حد امکان به زیستگاه طبیعی نزدیک باشد. اگر پنجره ها به سمت آفتابی مشرف نیستند و گل ها به نور نیاز دارند، می توانید از فیتولامپ استفاده کنید.

نکته مهم دیگر مربوط به نور غیر مستقیم است. برخی از افراد این مفهوم را اشتباه تعبیر می کنند و با قرار دادن گلدان ها از پنجره خیلی دور به گیاهان خود آسیب می زنند.

انجام این کار را توصیه می شود:

گل ها را تا حد امکان نزدیک به بزرگترین پنجره آپارتمان قرار دهید. در آنجا گیاهان بیشترین دسترسی را به نور طبیعی خواهند داشت.
اگر گل ها بیش از 2 تا 3 ساعت در روز در معرض نور مستقیم خورشید هستند، پنجره را با یک پرده توری سفید بپوشانید.
به همین دلیل است که در آپارتمان هایی با پنجره های بزرگ همیشه گیاهان سالم تری وجود دارد - آنها فقط باید به درستی آبیاری و بارور شوند. و اگر پنجره‌ها کوچک باشند یا روی آن‌ها پرده‌هایی وجود داشته باشد، با وجود تمام تلاش‌ها، گل‌ها به کندی یا حتی ضعیف رشد می‌کنند.


14. همان موقعیت گیاه

حتی پس از یافتن مکان ایده آل از نظر زیبایی شناسی و شرایط، مهم است که گیاه را تغییر مکان دهید و به طور منظم آن را حول محور خود بچرخانید. به خصوص اگر به آفتاب زیاد نیاز داشته باشد و فقط روی یک قسمت از گیاه بیفتد.

 

15. عدم حفاظت از آفات

علیرغم این واقعیت که گل های داخلی به طور مداوم در اتاق هستند، آنها هنوز در معرض حملات آفات هستند، که نه تنها رشد و ظاهر گیاهان را تهدید می کند، بلکه می تواند آنها را نیز از بین ببرد. گیاه شناس گلدیس مبوفانگ-کورتیس خاطرنشان می کند که عوامل ضد قارچی و سایر عوامل محافظتی باید به صورت جداگانه برای هر گل انتخاب شوند و استفاده منظم از آنها را فراموش نکنید.

 

16. مراقبت بیش از حد از گیاهان

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مراقبت بیش از حد می تواند مخرب باشد. این امر به ویژه در زمستان، زمانی که گیاهان خواب هستند، مشهود است، بنابراین نیازی به آبیاری کامل و فراوان ندارند. در این دوره، گل ها می توانند چند برگ از دست بدهند، و این کاملا طبیعی است، زیرا در زمستان نور خورشید بسیار کمتری دریافت می کنند.

 

"دکتر" گابی سانتیاگو توصیه می کند که به دلیل چنین چیزهای کوچکی خود را به باد ندهید. بیشتر گیاهان بسیار سرسخت‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید، و حتی بدون توجه دقیق قادر به زندگی شاد هستند. کافی است هفته ای یک بار به آنها وقت اختصاص دهید.

 

17. سخت گیری بیش از حد به خود

مراقبت از گیاهان کار ظریفی است و اشتباه کردن در اینجا بسیار آسان است. اما اگر مشکلی پیش آمد، نیازی نیست عذاب وجدان داشته باشید - هر اشتباهی در آینده به شما کمک خواهد کرد.

نکته اصلی این است که به گیاهان توجه داشته باشید و نیازهای آنها را برآورده کنید. هیچ کس با استعداد خارق العاده باغبانی متولد نمی شود، اما می توان با کاوش مداوم در دنیای گیاهان و کسب تجربه به آنها تسلط یافت.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گل های عجیب غریب که شما را به یاد فیلم های ترسناک می اندازد

در
گل رافلیزی از اندونزی

گل ترسناک

با نگاهی به عکس بعضی از گل های این پست ، ممکن است فکر کنید که این ها نوعی ماکت برای  فیلم ترسناک گل  هستند. با این حال، این  گل های ترسناک  و گیاهان طبیعی هستند. البته، شما به سختی می توانید آنها را در مغازه های گل فروشی و یا طبیعت اطراف ببینید و یا پیدا کنید، اما این احتمالا برای شما بهتر است زیرا دیدن  عکس گل های ترسناک   را قطعا فراموش نخواهیدکرد، نه بخاطر رنگ ، اندازه شگفت انگیز، شکل عجیب غریب و ترسناک آن بلکه بخاطر بوی بسیار بد آنها که شما را به یاد جسد متعفن می اندازد. بیایید نگاهی به  عکس گل های عجیب و ترسناک  بیندازیم. 
 

 

گل رافلیزی از اندونزی

عکس گل ترسناک

گل رافلیزی آرنولد Rafflesia arnold یکی از بزرگترین گل ها بر روی زمین است: قطر آنها به یک متر می رسد و چنین گلی می تواند تا 8 کیلوگرم وزن داشته باشد. گلبرگ های این گل تقریبا مخملی، به رنگ خون قرمز هستند. جالب توجه است، این گل تقریبا هیچ برگ قابل مشاهده و یا ساقه ای ندارد - فقط در برخی از نقاط در وسط جنگل یک گل درست بر روی زمین رشد می کند. با این حال، rafflesia به آب و هوای بسیار حساس است، و نه هر جنگلی مناسب برای او است: امروز این گل  بسیار نادر است و تنها می تواند در Borneo در مالزی و در جزیره سوماترا در اندونزی یافت می شود. 
این گل می تواند بازدید کنندگان زیادی در گلخانه های باغ گیاه شناسی داشته باشد، اگر بوی ناخوشایند آنها نباشد - رفلسیا که به رنگ گوشت قرمز است با بوی شدیدی که پخش می کند، حشرات را جذب کرده و باعث گرده افشانی توسط حشرات می شود.
 

 

گل آمورفوفالوس تیتانوم از اندونزی

گل آمورفوفالوس تیتانوم

آمورفوفالوس تيتانوم

 

در سوماترا، شما می توانید یک گل بزرگ  از  گل های خیلی عجیب  دیگر  به نام آمورفوفالوس تیتانوم (Amorphophallus titanum) پیدا کنید. آمورفوفالوس تیتانوم  به نظر می رسد یک کلاهک بزرگ ، پیچیده شده در یک برگ بنفش، مانند حجاب. چنین کلاهکی می تواند سه متر افزایش یابد و بوی آن مانند بوی تخم مرغ های فاسد و ماهی های فاسد گسترش می یابد.این گل یک بار در 5-10 سال و شکوفه آن تنها دو روز طول می کشد.
 

 

آمورفوفالوس چین

گل آمورفوفالوس پی او نی فولیوس یا سیب زمینی پافیلی

گل های وحشتناک

سیب زمینی پا فیلی  -  ELEPHANT FOOT YAM
AMORPHOPHALLUS PAEONIIFOLIUS : نام علمی
از خانواده گل های شیپوری
بومی منطقه آفریقا، جنوب آسیا، جنوب شرقی آسیا و نواحی گرمسیر جزایر اقیانوس آرام
به نام های whitespot giant arum ، stink lily ، telinga potato Amurphophallus paeoniifolius گل آمورفوفالوس پی او نی فولیوس یا سیب زمینی پافیلی، بسیار شایع تر از گل های قبلی است. گل های بزرگ آن را می توان در مناطق گرمسیری از هند تا پاپوآ گینه نو، از چین به استرالیا یافت. گل این گونه از amorphophallus نیز بوی ناخوشایندی را برای جذب سوسک و گرده افشانی پخش میکند. در ابتدای فصل بارانی یک بار در سال شکوفه، و در ماه اکتبر هم میوه می دهد. 
 
این گل، با وجود بوی نامطبوع آن، کشت می شود . برخلاف گیاهان وحشی، سمی نیستند و غده های آنها از مانند سیب زمینی یا آرد استفاده می شود. چین همچنین از این گیاه در طب سنتی استفاده می کند.
 

 

هیدنلوم از اروپا و آمریکای شمالی

هیدنلوم

گلهای ترسناک

هیدنلوم Hydenellum peck یک گیاه نیست، بلکه یک قارچ است، اما به خاطر ظاهر بسیار خاص آن که شبیه گل است به سادگی نمی تواند نادیده گرفته شود. هیدنلوم مانند یک قارچ کوچک سفید با لکه های پراکنده خونی است. در واقع، به همین دلیل، به طور کلی "قارچ خونریز" نامیده می شود. این قارچ را به سختی می توانید در جنگل مشاهده کنید. جالب توجه است که قارچ از لحاظ تئوری خوراکی است، اما نباید آن را بخورید - طعم تلخ بسیار قوی دارد.

نام علمی این قارچ Hydnellum Peka است. این قارچ شبیه دندان به دلیل شکل سفید عجیب و غریب پر شده از آب قرمز پر رنگ ، که یادآور قطرات خون است ، در بین مردم "دندان خونی" ، "دندان شیطان" یا "اشک شیطان" نامیده می شود. قارچ واقعاً شبیه دندان در حال خونریزی است و علاوه بر این ، سمی است.

 

blobid1566378449381.jpg

 

"دندان خونی" برای اولین بار در سال 1812 کشف شد ، اما حتی اکنون نیز با ویژگی های غیر معمول خود دانشمندان را شگفت زده می کند. قطر کلاه 5-7 سانتی متر است ، در موارد نادر - 10 سانتی متر. منطقه توزیع جنگل های مخروطی و مناطق شنی آمریکای شمالی ، اروپای مرکزی و استرالیا است. قابل توجه است که Hydnellum Peka در گروه های کوچک یا نمونه های فردی رشد می کند.

کلاه قارچ حاوی سموم  است که برای انسان کشنده است. با این حال ، آب ترشح شده هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است.

"دندان خونین" همچنین حشرات را "شکار" می کند. ظاهر کلاهک درخشان  او مگس ها و پروانه هایی را که از کنار آنها پرواز می کنند ، به سمت خود می کشاند ، روی آنها می چسبد ، و سپس می میرند.

 

 

گل کرکازون از جزایر کارائیب

گل کیرکازون

 

گیاه کرکازون سالوادور به طور گسترده ای گل دارث ویدر نامیده می شود. قابل توجه است که کیر کازون سالوادور متعلق به گلهای یک ساله است ، در حالی که ارتفاع آن به بیش از 30 سانتی متر می رسد. کرکازون دارای خواص دارویی است و در طب سنتی چینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان آنژین و آنفولانزا ، با فشار خون بالا ، ترومبوفلبیت ، سل ، وریدهای واریسی ، التهاب مثانه استفاده می شود.

کمپرس موضعی به تسکین ورم پستان ، دود ناشی از دانه های سوزان برای صرع و تنتور برای گال کمک می کند. با این حال ، یک جنبه منفی برای گل معجزه آسا وجود دارد - حاوی سموم خطرناک است و می تواند باعث ایجاد نفروپاتی بالکان شود.

 

گل کیرکازون

گیاه ترسناک

 

(Kirkazon grandiflora) (aristolochia grandiflora)  گل های آن واقعا شبیه به طرح پرنده است. Kirkazon، گیاه کیرکازون در جنگل های گرمسیری رشد می کند و دارای گل های بسیار زیبا و زیبا با بوی تند و زننده گوشت فاسد است. علاوه بر این، کل گیاه سمی است، اگر چه سرخپوستان آن را به عنوان پادزهر برای گزش مار استفاده می کنند.
 

 

گیدنورا از آفریقا

گیدنورا

عکس گل وحشتناک

Gidnora آفریقایی ، گیدنورا (Hydnora africana) - گیاه انگلی است. گل ها تنها زمانی ظاهر می شود که گیاه مقدار کافی رطوبت جمع آوری کرده باشد. با این حال، با توجه به اینکه گیدنورا در بیابان ها رشد می کند، ما باید برای مدت زمان طولانی برای گل دهی صبر کنیم. گل گیدنورا مانند دهان باز است و مانند دیگر گل های در لیست ما بوی ناخوشایند گوشت فاسد شده دارد. اگر هر گیاه دیگری در کنار گیدنورا رشد کند، گیدنورا با ریشه هایش تمام مواد مغذی را از آن خارج می کند. جالب توجه است که مردم محلی اغلب از این گیاه در طب سنتی به عنوان درمان برای اسهال و آکنه استفاده می کنند.
 

 

گل استاپلیا گرند فلورا از آفریقای جنوبی

گل استاپلیا
بر خلاف بقیه گیاهان در لیست ما،استاپلیا گرند فلورا (Stapelia grandiflora)  در افریقا به آسان رشد می کند - این گل مکنده اغلب به عنوان یک گل آپارتمانی استفاده می شود. گل ها در گلدان مانند ستاره ها هستند و در شاخه های گلدار به قطر 30 سانتیمتر می رسند. بوی گل یخی را برخی با بوی جوراب های پوشیده یا میوه فاسد مقایسه کنید.
 

 

گل لیتوپس از آفریقا

گل لیتوپس

کاکتوس ترسناک

Lithops، لیتوپس، ساکولنت سنگی، سنگ زنده یا کاکتوس سنگی می تواند در مغازه های گل پیدا شود، این گل ها گاهی سنگ زنده نیز نامیده می شود. آنها واقعا شبیه به سنگریزه های کوچک هستند - چنین استتاری اجازه می دهد که این گیاهان توسط حیوانات خورده نشوند، زیرا آنها خار و سم ندارند.
 

 

دراکونکلوس وولگاریس از اروپا

دراکونکلوس
Dracunculus vulgaris، دراکونکلوس وولگاریس، یک گیاه چند ساله در جنوب اروپا است. گل هابه رنگ بنفش روشن دارای یک سنبله بزرگ و نرم است که بوی منزجر کننده ای را منتشر می کند. از نظر ظاهری ترسناک و به نام "لیلی وودو" و "لیلی اژدها" نامیده می شود.

 

گل موز

گل موز

 

بر خلاف میوه های موز، که در هر فروشگاهی دیده می شود، هر کسی گل های موز را ندیده است. اینها گلهای بنفش بزرگ هستند که مانند جوانه باز می شوند. گل ها و همچنین میوه ها خوراکی هستند و بعضی اوقات به عنوان غذا در جنوب شرقی آسیا استفاده می شوند.
 

 

آریستولوکیا از برزیل

آریستولوکیا

 

aristolochia salvadorensis آریستولوکیا سالوادوردسیس، این گونه گلهای جالبی دارد که به نام زرآوند، گل پیپ، گل پلیکان و(آریستولوخیا هم نامگذاری شده است. این نام به دلیل شکل آنها است. این گیاه غیر معمول  با  گلی ترسناک  را می توان در مناطق مرطوب برزیل پیدا کرد.
 

گل خفاش 

گل ترسناک
 
تصادفی نیست که گیاه خفاش ( Tacca chantrieri )  چنین نام جالبی را دریافت کرده است - جوانه های رنگ خاکستری بسیار یادآور خفاش هایی است که وارونه خوابیده اند. سرزمین خفاش آسیای جنوب شرقی است.رشد آسان در داخل خانه به عنوان گیاه آپارتمانی ، گلهای گرمسیری غیر معمول بنفش عمیق ، با گلبرگ های شبیه به بال و سبیل های بلند آویزان ، شبیه خفاش در پرواز است.بومی جنگل های بارانی گرمسیری در جنوب شرقی آسیا ، این گیاه در مناطق سایه دار با رطوبت زیاد به صورت وحشی رشد می کند.
 

گل نپنتس

گل ترسناک

 

شکل پارچ این گل به آن اجازه می دهد تا حشرات را صید کند. این طرح ساده است: آب شیرین روی سطح کوزه قربانی را جذب می کند ، و سپس او خود را در داخل تله می یابد. نپنت ها حشرات را به لطف آنزیم های گوارشی خاص هضم می کنند و پس از 5-8 ساعت می میرند.

پرندگان و قورباغه ها نیز در دام خطرناکی قرار می گیرند ، زیرا برخی از انواع گیاهان به اندازه قابل توجهی می رسند - حدود 50 سانتی متر. اما گل شکارچی فقط از حشرات تغذیه می کند. خفاش ها نپنت ها را به عنوان مکانی برای ماندن در شب انتخاب کرده اند.

 

دست بودا

دست بودا

 

"دست بودا" یک نوع لیمو غیر معمول است که بیشتر شبیه شاخک های هشت پا است. به دلیل ویژگی های ژنتیکی ، این میوه عملاً فاقد تفاله است. این گیاه که اصالتاً آسیای شرقی است ، برای تهیه میوه های آب نباتی و همچنین افزودنی های غذاهای ماهی و سالاد استفاده می شود. ژاپنی ها نیز درست کردن چای از آن را آموخته اند و چینی ها از این میوه به عنوان طلسم استفاده می کنند. طبق سنت ، اعتقاد بر این است که بودا می تواند هنگام نماز انگشتان خود را بچرخاند و بچرخاند ، بنابراین نام میوه به افتخار او قابل درک است.

 

گل چشم عروسک 

چشم عروسک

 

میوه های این گیاه شبیه چشم های کوچک عروسکی است که روی یک شاخه بسته شده است. نام دوم درختچه "توت گرگ" است. با این حال ، ظاهر ترسناک این گیاه را برای انسان خطرناک نمی کند. انواع توت های عجیب فقط می توانند باعث درد شکم و استفراغ شوند.

 

گل آناتو

آناتو

 

میوه آناتو شبیه دهان پر از دانه هایی است که برای ایجاد رنگ طبیعی غذا استفاده می شود. این ماده برای بهبود نوع محصولات لبنی - ماست ، پنیر اضافه می شود.

 

گل پنجه شیطان 

blobid1566379070385.jpg

 

پنجه شیطان از نظر ساختار شبیه بیدمشک است ، اما ظاهر ترسناک تری دارد. علف هرز زمانی در ایالت آریزونا رشد کرد ، جایی که توسط سرخپوستان برای بافتن سبدهای ترسناک استفاده می شد. خلاقیت هایی در اطراف روستا برای ترساندن دشمنان ایجاد شد. اکنون پنجه شیطان تمام شمال غرب ایالات متحده را به طور کامل پر کرده است.

 

گوجه فرنگی پورکوپینسکی 

گوجه فرنگی پورکوپینسکی

 

گوجه فرنگی Porcupinsky یک علف هرز است که ارتفاع آن تا یک متر و نیم می رسد. برگهای آن با خارهای نارنجی پوشانده شده است. این گیاه با گلهای بنفش زیبا توجه را به خود جلب می کند ، با این حال ، با نزدیک شدن به آن ، به راحتی می توانید خود را در اسارت خارهای خاردار بیابید. گوجه فرنگی Porcupinsky سمی و بسیار "سرسخت" است: از سرما و خشکسالی نمی ترسد. به هر حال ، یک علف هرز در ماداگاسکار دور رشد می کند.

 

گل ونوس مگس‌خوار

ونوس مگس‌خوار

 

 گیاه شکارچی کوچک  (نام علمی: Dionaea muscipula) یا مگس‌گیر یک گیاه گوشتخوار  که از حشرات ، کرم ها ، حلزون ها و قورباغه ها تغذیه می کند. برگهای آن شبیه دهان یک حیوان است که دارای موهای کوچک زیادی است. موها به عنوان سیگنالی برای انقباض سلول ها در قسمت داخلی برگ ها عمل می کنند و هنگامی که قربانی به برگ برخورد می کند ، "دهان" به سرعت بسته می شود. سپس گیاه مایع گوارشی را ترشح می کند و به آرامی صید می کند.با وجود ظاهر ترسناک و خواص انگلی ، برخی از افراد گیاهان ذکر شده را بسیار جذاب می دانند و از رشد آنها خوشحال می شوند.


آقونیطون یا گرگ کُش
آقونیطون

تصویری افقی از گلهای بنفش  آقونیطون که در باغ رشد می کنند و در نور آفتاب روشن در زمینه ای با تمرکز ملایم نشان داده شده است.

 

گل آقونیطون ( Aconitum napellus )  به این دلیل نامگذاری شده است که سابقه استفاده از آن برای کشتن گرگ ها و دیگر گوشتخواران را دارد ، بسیار سمی است.

ممکن است به اندازه کافی بی گناه به نظر برسد ، با گلهای زیبای ارغوانی آن ، اما حاوی سم مهلک است.همچنین دارای تاریخچه تاریک و پیچیده ای از استفاده است ، از روم باستان ، جایی که برای از بین بردن دشمنان استفاده می شد ، تا آلمان نازی ، جایی که دانشمندان از مواد شیمیایی این گیاه برای ساخت گلوله های سمی استفاده کردند.در واقع این بسیار خطرناک است که هنگام دست زدن به گلها پوشیدن دستکش توصیه می شود. اگر شما این گیاه را پرورش می دهید ، احتیاط زیادی کنید تا آن را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

 

 بنفشه سیاه

ویولا × ویتروکیانا


اگر به دنبال چیزی تاریک و مرموز برای کاشت در فضای باز در پاییز امسال هستید ، مطمئناً این بنفشه های سیاه (  ویولا × ویتروکیانا  )یک محیط خیره کننده و وحشتناک ایجاد خواهند کرد.

بنفشه ها  ( Viola x wittrockiana ) یکساله مقاوم در برابر سرما هستند که هم در بیرون باغ و هم در گلدان های داخلی و جعبه های پنجره به خوبی کار می کنند.

 

گیاه شبح 

گیاه شبح

تصویری نزدیک از یک گیاه شبح سفید که در کف جنگل در حال رشد است و با بستر برگ مرده و سوزن های کاج احاطه شده است.


این گیاه ترسناک ( Monotropa uniflora ) که به عنوان جسد نیز شناخته می شود ، حاوی کلروفیل نیست و باعث می شود رنگ آن کاملاً سفید به نظر برسد.از آنجا که برای رشد نیازی به نور ندارد ، می تواند در تاریک ترین مکان ها نیز زنده بماند. علاوه بر این ، انگلی است ، مواد مغذی را از ریشه های گیاهان مجاور می دزدد.

از آنجا که قادر به فتوسنتز نیست ، برای زنده ماندن به قارچ های خاص ، درختان و مواد گیاهی پوسیده در خاک وابسته است. می توان آن را در طبیعت در خاکهای مرطوب و خنک و اغلب در نزدیکی درختان راش مشاهده کرد.

اگرچه تهیه شرایط رشد آن در خانه دشوار است ، اما ممکن است به طور طبیعی در مناطق چوبی تیره که خاک غنی و مرطوب است ظاهر شود.گیاهان شبح نقش مهمی در اکوسیستم های سالم جنگل ایفا می کنند ، بنابراین بهتر است آنها را رها کرده و از دور از آنها لذت ببرید!

 

چوب دستی شیطان

چوب دستی شیطان

تصویری از نمای نزدیک از خارهای شرور گیاه چوب دستی شیطان که در زمینه ای با تمرکز ملایم تصویر شده است.


این درختچه بزرگ برگریز  ( Aralia spinosa )علاوه بر نام شبح وار(چوب دستی شیطان) ، دارای ساقه های تیز ، ساقه برگ ها و شاخه ها است و تاجی از برگهای مرکب غول پیکر روی آن قرار گرفته است.در پاییز خوشه هایی از توت بنفش تیره یا سیاه تولید می کند.

 

چوب دستی شیطان

چوب دستی شیطان

 

ممکن است ظاهری غیر دنیایی داشته باشد ، اما بومی بیشتر قسمت های شرقی آمریکای شمالی است که به طور طبیعی در امتداد لبه های جنگل رشد می کند.پیوند چوب شیطان به راحتی قابل تقسیم یا تکثیر است.همچنین می توانید این گیاه را به راحتی از طریق بذر پرورش دهید .

 

گیاه کبرا 

گیاه کبرا 

تصویری افقی از گیاه کبرا گوشتخوار که در زمینه سیاه و سفید نشان داده شده است.


این گیاه  ( Darlingtonia californica ) گوشتخوار است که می تواند تا 90 سانتیمتر  در ارتفاع رشد کند.دارای برگهای لوله ای است که در انتها مانند یک کاپوت منبسط می شوند ، و برآمدگی های چنگال آنها را شبیه به مار کبری با نیش بیرون می آورد و آماده حمله است!

اگر جرات دارید سعی کنید این یکی را رشد دهید. این گیاه برای پرورش دهندگان با تجربه گیاهان گوشتخوار توصیه می شود ، دلهره آور است و نیاز به شرایط رشد نسبتاً خاصی دارد.

 

نظرات

گل رون چینی (گل رافلیزی) تصادفی نیست که چینی ها این گل را پرورش می دهند - طبق مفروضات آنها ، این گیاه دارای خواص درمانی است. سبزی ریشه شبیه سیب زمینی کوچک است و اندازه آن چشمگیر است. گل رون چینی در اکثر داروخانه ها به اشکال مختلف به فروش می رسد. غده ها به منظور به دست آوردن دارو خرد و پردازش می شوند. اکثر آسیایی ها مطمئن هستند که این گل حتی با شدیدترین بیماری ها مانند سرطان و ایدز نیز مقابله می کند. علاوه بر این ، برای درمان کبد و کلیه ، با زوال عقل ، ناتوانی جنسی ، در درمان بیماری های عفونی و به عنوان وسیله ای برای مبارزه با پیری زودرس استفاده می شود. روش های زیادی برای تهیه "معجون جادویی" وجود دارد: سبزیجات ریشه ای به صورت پودر جوشانده ، دمنوش یا مصرف می شوند. هزینه گل رون بر اساس استانداردهای چینی چشمگیر است ، با این وجود ، چینی ها به خواص معجزه آسای آن اعتقاد دارند و با تمایل دارو را خریداری می کنند.۱۴۰۰/۷/۴

چشم عروسک بومی آمریکای شمالی یک گیاه باغی محبوب است ، دارای خوشه هایی از انواع توت های سفید با لکه های تیره که شبیه مردمک ها است و ظاهر نگران کننده ای از چشم عروسک ایجاد می کند.و مراقب باشید: تمام قسمتهای این گیاه برای انسان و همچنین بسیاری از حیوانات بسیار سمی است!۱۴۰۰/۷/۴

در ادامه بخوانید...

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم

در
کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
هر باغبانی از خود می پرسد که چرا امسال سبزیجات و گیاهان به خوبی رشد نمی کنند و در گذشته آنها به سادگی یک محصول خارق العاده می دادند. برای جلوگیری از این امر ، لازم به یادآوری است که سبزیجات و سایر گیاهان ، درختچه ها و حتی درختان در باغ سبزیجات ما و در باغ نیاز به توجه به کاشت آنها ، به ویژه در مورد انتخاب سبزیجات همجوار دارند. چگونه می توان به منظور بهبود بهره وری ، سبزیجات را کاشت و به گیاهان زراعی و باغی آسیب نرساند؟

 

1. کاشت هویج

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما هویج را به درستی می کاریم.  / عکس
 
بهتر است در نزدیکی پیاز هویج کاشته شود. در واقع ، به لطف مواد موجود در پیاز ، همسایه خود را از آفات مختلفی که ظاهر و طعم هویج را خراب می کند ، نجات خواهد یافت. همچنین می توانید با خیال راحت هویج را در کنار تربچه ، کاهو ، نخود فرنگی و حتی گوجه فرنگی کاشت کنید. اما ضروری است که در کنار شوید و جعفری  هویج نکارید.
پیاز و هویج را در نزدیکی هم بکارید. آنها از یکدیگر در برابر آفات محافظت می کنند ، و شما لازم نیست که وقت خود را در سم پاشی آنها صرف کنید.
 

 

2. کاشت سیب زمینی

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما از سیب زمینی مراقبت می کنیم.  / عکس
 
سیب زمینی کاملاً در کنار لوبیا ، کلم ، ذرت یا حتی بادمجان به خوبی به عمل می آید ، که باعث افزایش قابل توجهی عملکرد این محصول ریشه ای می شود. کاشت آن در کنار پیاز ، تربچه و نخود فرنگی مجاز است. اما کاشت سیب زمینی در نزدیکی با کدو سبز ، گوجه فرنگی یا آفتابگردان کاملاً غیرقابل قبول خواهد بود.

محافظت از سیب زمینی

 اگر می خواهید محصول سیب زمینی را از برخی آفات باغ محافظت کنید ، در اوایل صبح که شبنم وجود دارد ، آن را با خاکستر بپاشید. خاکستر به گیاهان می چسبد و از محصولات آینده محافظت می کند. همچنین به یاد داشته باشید که سیب زمینی ها فقط پس از گل دادن باید آبیاری شوند. بنابراین غده ها سریعتر رشد می کنند.
 

 

3. کاشت فلفل

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
 فلفل دلمه.  / عکس
 
فلفل یک همسایه ایده آل برای پیاز و اسفناج است ، و همچنین کاملاً درکنار گوجه فرنگی همزیستی می کند. همسایه عالی دیگر برای فلفل هر یک از انواع ریحان خواهد بود. با این حال ، آن را در نزدیکی لوبیا قرار ندهید ، که این امر تأثیر منفی بر رشد فلفل خواهد گذاشت.
 

 

4. کاشت گوجه فرنگی

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما گوجه فرنگی می کنیم.  / عکس
 
گوجه فرنگی های مورد علاقه، تقریباً در کنار تمام سبزیجات موجود به عنوان مثال خیار ، هویج ، پیاز ، فلفل ، لوبیا ، و همچنین مارچوبه ، ریحان و سایر مجاور خوبی هستند. اما در عین حال ، اگر سیب زمینی ، ذرت یا هر نوع کلم را در کنار آن بکارید ، عملکرد و سرعت یک گوجه فرنگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.بسیاری از مردم می دانند که اضافه کردن گیاهان تازه به سالادهای همراه با سبزیجات فقط باعث افزایش طعم آنها می شود. اما این همه فضیلت های فضای سبز نیست! معلوم است اگر گوجه فرنگی و ریحان را در کنار یکدیگر بکارید، طعم گوجه فرنگی بسیار بهتر خواهد شد.
 

 

5- کاشت کلم

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
همسایگان را برای کلم انتخاب کنید.  / عکس
 
کلم به بهترین وجه همسایگی با لوبیا ، خیار ، سیب زمینی و همچنین شوید ، پیاز و کرفس را تحمل می کند. کاشت سر کلم در نزدیکی گوجه فرنگی یا یک منطقه توت توصیه نمی شود. با کمال تعجب ، این یک واقعیت است ، با این حال ، انواع مختلف کلم را با یکدیگر نکارید.
 

 

6. کاشت چغندر

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
چغندر در باغ.  / عکس
 
بهتر است چغندر را در کنار کلم ، کاهو ، پیاز یا مارچوبه نکارید. اگر در نزدیکی  لوبیا یا دانه خردل وجود دارد ، نباید از کاشت چغندر خودداری کنید.
 

 

7. کاشت خیار

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
بهبود محصول خیار.  / عکس
 

خیار در مجاورت ذرت ، کلم ، نخود فرنگی یا کاهو محصول زراعی ملموس تری تولید می کند. به هیچ وجه نبایستی خیار را در کنار سیب زمینی ،  خربزه یا در مجاورت گیاهان قرار دهید.

اگر خواب می بینید که یک محصول بزرگ خیار در زمین باغ خود جمع می کنید؟ پس حتما کاشت ذرت را شروع کنید. به یاد داشته باشید که ذرت باید در کنار خیارها کاشته شود. سپس ذرت خوشمزه خواهید داشت و محصول خیار چندین برابر افزایش می یابد.
 

 

8. کاشت ذرت

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما همه ذرت را دوست داریم.  / عکس
 
راز اصلی رشد ذرت : ذرت بهترین میوه را در کنار نخود فرنگی و کدو تنبل می دهد. این باعث می شود نخود فرنگی قوی تر و سریع تر شود ، در حالی که خاک موجود در کنار آن را با مقدار لازم ازت ، اشباع می کند و به لطف کدو تنبل می توان برای همیشه آفات باغ را فراموش کرد. نخود فرنگی را می توان با لوبیا نیز جایگزین کرد.
 

 

9. کاشت تربچه

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
کاشت تربچه را فراموش نکنید.  / عکس
 
از آنجا که ریشه اصلی تربچه در اعماق زیر زمین پنهان است ، می توان اسفناج را در کنار آن کاشت. بنابراین ، تعداد زیادی از آفات ، از جمله شته ها ، اغلب بر روی برگ های آن رشد می کنند ، که دوست نداریم آنها را بخوریم. برای جلوگیری از این اتفاق ، می توانید توجه شته ها را به برگهای تربچه معطوف کنید ، که برای ما کم ارزش تر است.
برای اینکه تربچه از آفات رنج نبرد ، بذرها باید پنج تا شش ساعت در محلول نمک غلیظ قرار دهید.بعد از آن بذر ها باید در اسرع وقت کاشته شود.
 

 

10. کاشت لوبیا

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
در مورد کاشت لوبیا چطور؟  / عکس
 
بهترین دوستان لوبیا: کلم ، ذرت ، هویج ، خیار با نخود فرنگی ، و همچنین سیب زمینی ، تربچه یا کدو سبز هستند. یک هک زندگی جالب: اگر چندین کرفس در کنار ردیف لوبیا کاشتید ، می توانید مشاهده کنید که چگونه غلافهای آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد ، و خود کرفس عطر دلپذیری بیشتری به دست می آورد. اما لوبیا با همسایگان مانند سیر ، فلفل و حتی پیاز دوست نیست.
 

 

11. کاشت بادمجان

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
بادمجان کاشتیم.  / عکس
 
 شما می توانید با خیال راحت بادمجان را با لوبیا و فلفل و همچنین پیاز در نزدیکی هم بکارید. با این حال ، تا حد امکان ارزش کاشت بادمجان و رازیانه ، و همچنین نخود فرنگی را دارد.
 

 

12. کاشت پیاز

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
حتما پیازها را بکارید.  / عکس
 
محصول پیاز خوبی را می توان برداشت کرد به شرط آنکه در مجاورت چغندر ، سیب زمینی ، هویج ، فلفل و کاهو رشد کند. توصیه نمی شود که پیاز را در کنار لوبیا یا نخود فرنگی قرار دهید.
 

 

13. کاشت کدو سبز

و بگذارید یک کلمه در مورد کدو سبز بگوییم.  / عکس
 
کدو سبز مکانی ایده آل برای کاشت ذرت ، چغندر یا پیاز است. خاک خوب برای کدو خاکی است که پس از کاشت سیب زمینی سال گذشته یا حتی هر نوع کلم باقی مانده است. اما شما مجبور خواهید بود از نهال های گوجه فرنگی که دوست کدو سبز نیست ، خودداری کنید.
 

 

14. کاشت درختان میوه

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما با دست خود یک باغ میوه درست می کنیم.  / عکس
 
ساکنان باتجربه تابستان می دانند که ترکیب درختان میوه دار  ایده بدی است. و همه اینها به این دلیل است که بیشتر محصولات زراعی که ما بکار می بریم به سادگی تمام مواد مفید را پمپ می کنیند و مانع از تغذیه ریشه های درخت می شویم.
با این حال ، اگر راه دیگری وجود ندارد و درختان برای مدت طولانی کاشته شده اند - می توانید راهی برای خروج از این وضعیت پیدا کنید. به عنوان مثال ، در زیر درختان می توانید به راحتی چمن بپاشید ، و همچنین گیاه تربچه ، لوبیا ، کاهو یا شوید را با جعفری تهیه کنید که باعث افزایش نیتروژن به خاک و افزایش عملکرد خاک می شود.
 
در زیر درختانی که چندین سال در حال رشد هستند می توانید یک بستر خیار و همچنین کدو با کدو تنبل کاشته شود که به زیبایی در امتداد تنه خواهد بود. علاوه بر این ، تاج درختان این سبزیجات را از آفتاب اضافی نجات می دهد.
مهم! سیب زمینی را در نزدیکی درخت زردآلو نکارید.
 

 

15. کاشت بوته ها و انواع توت ها

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما همچنین بوته های توت را در نظر می گیریم.  / عکس
 
بوته ها همسایگان خوبی برای سبزیجات و موارد دیگر هستند. به عنوان مثال ، تمشک یک همسایه ایده آل برای لوبیا است ، زیرا به لوبیا کمک می کند تا از آفات محافظت شود ، و لوبیا نیز به نوبه خود خاک را اشباع می کند. کاشت بسترهای شوید یا سیر در همین نزدیکی نیز به افزایش بازده تمشک کمک خواهد کرد.
 
پیاز و سیر می توانند با کاشت انگور همزیستی داشته باشند اما باید از کاشت کلم خودداری کنید. اما همسایگی با انواع توت ها ، به عنوان مثال توت فرنگی یا تمشک ، به خوشمزه تر شدن انگور کمک می کند.
بوته های انگور فرنگی همسایه های ایده آل برای گوجه فرنگی ، و همچنین گیاهان دارویی - لیمو ، نعنا و ریحان به حساب می آیند ، زیرا آنها شته ها و آفات دیگر را فراری می دهند. اما پیاز ، به طرز عجیبی ، همسایه خوبی برای انگور فرنگی خواهد بود.
 

نحوه درست کاشت سیر

به نحوه درست کاشت سیر توجه کنید! قبل از کاشت سیر باید به حبه های جداگانه تقسیم شود.

 سیب و گیلاس 

بسیاری از باغداران درختان میوه و درختچه ای را در کنار هم قرار می دهند. اما ، متأسفانه ، این همیشه درست نیست! درختان سیب و گیلاس باید تا حد امکان از هم دور کاشته شوند. مسئله این است که ریشه های آنها تأثیر منفی بر یکدیگر دارد.
 

نکته مهم درباره آب دادن 

گیاهانی که دارای برگ های بزرگ و ریشه های کوچک هستند ، به آبیاری فراوان احتیاج دارند. بنابراین ، تربچه قرمز ، خیار ، کلم ، کاهو و کدو سبز باید خیلی وقت ها آبیاری شوند.

محافظت از آفات

همان مقدار سوزن کاج و صنوبر را جمع کنید ، آنها را مخلوط کنید و سپس برگهای تحتانی کلم و همچنین روی خاک اطراف محصولات بپاشید.
 
گزنه را می توان برای بارور کردن محصولات باغی استفاده کرد. برگ های گزنه را جمع کنید ، حدود نیمی از سطل. سپس آب را با نسبت 1:10 اضافه کنید و بگذارید محلول تولید شود. سپس به عنوان کود استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 گل عجیب و زیبا که طبیعت در زمان سرخوشی بوجود آورده است

در
20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
یک دانشمند استرالیایی با نام چاپمن (AD چاپمن) معتقد است که تعداد کل گونه های جدید گیاهان گل دار روی زمین 352 هزار نوع است ، علاوه بر این ، در بین آنها تنها 28 هزار ارکیده به تنهایی وجود دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که در میان چنین گل های گوناگونی مواردی عجیب غریب وجود دارد که از نظر ظاهری به میمون ، اردک ، طوطی و حتی دارت شباهت دارد.
 
ما در sayarak.com به دنیای معطر گلها وارد شدیم و فهمیدیم که کدام یک از آنها نمی خواهند در طبیعت مانند گلهای مروارید کلاسیک ، زرشک و گل رز باشند. و در پایان ، گلبرگ ها را خواهید دید ، که از آن قلب هر باغبانی نرم می شود.
 

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

آنگوولوی ( کودک در حال خواب ، کودک در پوشک)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Orchis ایتالیایی ( Orchis میمون برهنه)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

ارکید کالانیا ( اردک در حال پرواز)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Orchid Impatiens Bequaertii ( دختران رقصنده)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
یک گیاه بسیار نادر 

Peristeria high ( ارکیده کبوتر)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
استاپلیا ( ستاره دریایی)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

طوطی ارکیده

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Orchid Dracula ( پوزه میمون)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

در اینجا چند ارکیده میمون دیگر وجود دارد

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Psychotria sublime ( لبهای داغ ، گلهای لب )

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
گل سالوادور ( گل Darth Vader)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
تک گل calceolaria 

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

ارکید پرنده

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

Gloriosa لوکس ( Fire Lily ، Tiger Claw)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

تمام قسمت های این گیاه بسیار سمی است.

 

 

زنجبیل فوق العاده است ( کندوی زنجبیل ، شبیه میکروفون)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

 

هویا گوشتی

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

ارکید بالرین

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

نپنت ها ( شبیه قیف)

20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد

گیاهی گوشتخوار که از حشرات تغذیه می کند.
 

گلبرگ های ترکیبی Queen of Hearts

(قلب ملکه) - گلی که قلب هر باغبان را نرم می کند.
20 گیاه عجیب غریب که طبیعت به وجود آورده گویی از آن لذت می برد
آیا در خانه گل دارید؟ کدام یک از آنها زیبایی را به شما هدیه می دهد؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا آنتوریوم در خانه گل نمی دهد

در

 آنتوریوم

آنتوریوم

آنتوریوم یک گل خانگی زیبا از خانواده Aroid است. گلدهی آنتوریوم تقریبا به فصل بستگی ندارد ، بنابراین با مراقبت مناسب ، صاحبان را حتی در هوای سرد و ابری خوشحال می کند. فراوانی انواع مختلف همچنین به شما امکان می دهد گیاهانی را با برگ های زیبا انتخاب کنید. آنها اشکال مختلفی دارند و همچنین در میزان براقیت متفاوت هستند. برگهای آنتوریوم به نور خورشید حساس هستند و در شرایط طبیعی به دنبال نور می گردند. مناطق استوایی آمریکای مرکزی و جنوبی وطن گیاه محسوب می شود.

 

 

مراقبت از آنتوریوم در خانه

گل آنتوریوم یکی از قابل تحسین تر گیاهان تزئینی در دکوراسیون خانه ها است که از گلی با شکوه و برگهایی با رنگ براق برخوردار است. در گل فروشی ها ، اغلب می توانید آنتوریوم شکوفه دار تزئینی را بخرید.اعتقاد بر این است که آنتوریوم خوش شانسی و پول به همراه دارد ، به غلبه بر مشکلات زندگی کمک می کند. طبق اعتقادات رایج ، این گیاه قادر به افزایش قدرت مردان است ، بنابراین آنتوریوم به عنوان "خوشبختی مردان" نیز خوانده می شود. بیایید نگاهی دقیق تر به چگونگی باغبانی و مراقبت صحیح از  گلدان آنتوریوم  در خانه بیاندازیم.

 

آنتوریوم

انتوریوم

 

مکان و نورپردازی مناسب برای  آنتوریوم

گیاه آنتوریوم پرتوهای نور مستقیم را دوست ندارد و ترجیح می دهد نور روشن اما پراکنده باشد. با داشتن تحمل كافی سایه ،  انتریوم  قادر به رشد در یك پنجره تاریك شمالی خواهد بود ، اما عدم وجود نور ثابت می تواند بر رشد و فراوانی گل تأثیر منفی بگذارد. پنجره از هر جهت دیگر بهینه خواهد بود. در صورت کمبود نور طبیعی برای تزئینات در طول سال ، می توانید از نورپردازی اضافی استفاده کنید.

 

 

درجه حرارت مناسب برای آنتوریوم

گیاه در دمای اتاق عملکرد خوبی دارد. آنتوریوم بومی عرض جغرافیای گرمسیری ، گرما را ترجیح می دهد. در تابستان ، +24 درجه برای آنتوریوم مطلوب است ، و در زمستان  +16 درجه و نه سردتر از این دما. گلدان گل را در نزدیکی وسایل  گرما زا نگه ندارید.  آنتوریوم همچنین از تغییرات ناگهانی دما خوشش نمی آید.

 

سطح رطوبت مناسب برای آنتوریوم

آنتوریوم به هوای مرطوب احتیاج دارد ، بنابراین به یک مرطوب کننده نیاز دارید. می توانید از آب پاشی استفاده کرده یا ظرف را با گیاه روی پالت با خاک رس خیس بگذارید. اما خاک گلدان باید از رطوبت بیش از حد محافظت شود. هنگام استفاده از بطری اسپری ، نیازی به پاشیدن روی برگها و حتی روی گل آذین نیست - آب می تواند لکه های پلاک روی آنها بگذارد.

 

آبیاری مناسب آنتوریوم

گیاه به رطوبت زیادی احتیاج دارد ، اما برای محافظت از آن در برابر غرقاب شدن گیاه مهم است. آب اضافی که در زیر گلدان جمع می شود باید مرتباً دور ریخته شود. پس از خشک شدن لایه بالایی خاک ، به آنتوریوم باید آب داده شود.

برای آنتوریوم ، فقط از آب باران یا آب مقداری گرم استفاده کنید. سنگ آهک می تواند منجر به زرد شدن برگهای آن شود. فراوانی آب بستگی به شرایط خارجی دارد. در گرما سرعت افزایش می یابد و در دوره های خنک کاهش می یابد. در تابستان ، آنتوریوم هر 2-3 روز یکبار آب داده شود. در تابستان ، توصیه می شود گیاه را اسپری کنید و مطمئن شوید که گرد و غبار روی برگ ها جمع نمی شود ، باید آن را شستشو دهید. در زمستان ،  آبیاری یک بار در هفته کافی خواهد بود.بهتر است ریشه هایی را که روی سطح ظاهر می شوند با خزه بپوشانید ، که هنگام آب دادن مرطوب شوند.

 

 

خاک مناسب برای آنتوریوم

خاک مناسب آنتوریوم و خاک ایده آل باید کمی اسیدی باشد و سبک با ارزش غذایی که با هم ترکیب شوند. سفال های شکسته ، مخروط ها یا ذغال سنگ اغلب به آن افزوده می شود. این باعث تنفس بیشتر خاک می شود. فرمولاسیون های مخصوص آیروئید یا ارکیده نیز مناسب هستند.

 

زمان باروری آنتوریوم

آنتوریوم

گل آنتوریوم قرمز

زمان گلدهی آنتوریوم 

آنتوریوم دو بار در ماه بارور می شود ، اما فقط در طول دوره رشد: در بهار و تابستان.برای رشد سالم و گلدهی فراوان ، آنتوریوم نیاز به پیوند منظم دارد. گیاهان جوان باید سالانه دوباره کاشته شوند ، بزرگسالان - نیمی از اغلب اوقات. این کار برای تجدید ترکیب خاک انجام می شود.

 

شکل گلدان  آنتاریوم  بسته به هدف از رشد آنتوریوم انتخاب می شود. یک ظرف باریک جمع و جور باعث رشد گل می شود و در یک بزرگ و گسترده ، گیاه بهتر "گیاهان جوان" را تشکیل می دهد. در طول پیوند ، آنها در گلدان های جداگانه قرار می گیرند.

 

 

هرس آنتوریوم

با بالغ شدن آنتوریوم ، برگهای پایین آن شروع به پژمرده شدن می کنند. از بالا ، گیاه  انتوریم  شاخ و برگ جدید اما کوچکتر می زند و با گذشت زمان ، آنتوریوم   زیبایی خود را از دست می دهد. هرس گل آنتوریوم و جوانسازی گیاه به اصلاح وضعیت کمک خواهد کرد: شما باید برش زده و قسمت بالای آن را جدا کنید.

 

شکوفه آنتوریوم

گلدهی آنتوریوم 

برای ایجاد شکوفه آنتوریوم ، لازم است مراقبت از گل بصورت مناسب در خانه رعایت شود. علاوه بر این ، تهیه غذای مداوم و کودهای لازم برای گیاه ضروری است.آبیاری فقط با آب  ترجیحاً فیلتر شده انجام شود. مهم است که از جمع شدن گرد و غبار در سطح آب جلوگیری شود.می توانید خزه sphagnum را به سطح زمین اضافه کنید. این باعث می شود رطوبت گلدان در طول تابستان حفظ شود.


نور مستقیم خورشید برای آنتوریوم منع مصرف دارد ، بنابراین اگر گل در پنجره جنوبی قرار دارد ، می توانید یک مکان سایه دار را انتخاب کنید یا شیشه را مات کنید.در زمستان ، گیاه نیاز به نور اضافی دارد. برای این کار می توانید از یک لامپ روی میز معمولی استفاده کنید. مکان آنتوریوم   اغلب نباید عوض شود ، این امر بر رشد و شکوفایی آنتوریم تأثیر منفی می گذارد.در هنگام گل دهی ، توصیه می شود نور مات به گیاه بتابانید و از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.هنگامی که گل آنتوریوم شکوفا شد ، لازم است درجه آب دهی را افزایش داده و به صورت دوره ای اسپری برگ ها را انجام دهید.

 

نحوه  تولید مثل آنتوریوم

آنتوریوم

 

معمولاً برای تولید مثل گیاه از جوانه ها استفاده می شود.ساده ترین روش برای انجام این کار در طول پیوندهای بهاری است. اما در کار با آنتوریوم باید مراقب باشید: شیره گیاه سمی است و می تواند باعث سوزش دست شود.یک بوته بزرگ با یک چاقوی تیز تقسیم می شود. به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری ها ، تمام بخش های تشکیل شده با زغال سنگ خرد شده پوشانده می شوند. هر قسمت در گلدان جداگانه کاشته می شود. در ابتدا ، گیاه نیاز به آبیاری متوسط ​​دارد: در خاک خیس ، ریشه آن خراب خواهد شد.

 

دومین روش متداول تولید مثل ، ریشه دادن بخشی از ساقه با برگ و ریشه هوایی است. چنین ساقه خیلی سریع در مکانی جدید شروع به رشد می کند.

دشوارترین روش تولید مثل با بذر است. برای به دست آوردن مواد کاشت ، گل آنتوریوم باید در روزهای اول ظاهر آن گرده افشانی شود. این کار را می توان با کشیدن سواب پنبه ای روی سطح cob انجام داد. اگر چندین آنتوریوم به طور همزمان در گلدان در حال رشد هستند ، می توانید گرده افشانی متقابل را امتحان کنید. این عمل در طی چند روز تا 3 بار تکرار شود.رسیدن میوه های آن سریع نیست و می تواند یک سال کامل طول بکشد.

 

دانه های رسیده  تمیز می شوند ، شسته شده و کمی در محلول پرمنگنات پتاسیم نگهداری می شوند. پس از آن ، آنها بلافاصله کاشته می شوند ، به آرامی آنها را به زمین فشار می دهند. در غیر این صورت ، آنها به سرعت جوانه زنی خود را از دست می دهند. پس از کاشت ، خاک با اسپری مرطوب می شود و سپس در گلخانه ای  قرار می گیرد. جوانه ها ممکن است طی دو هفته ظاهر شود. هنگامی که جوانه ها چندین برگ واقعی تشکیل می دهند ، آنها برش داده می شوند و بعد از چند ماه روش را تکرار می کنند. آنتوریوم های رشد یافته با 5-6 برگ واقعی را می توان در گلدان های جداگانه کاشت . گیاهان جوان فقط بعد از 3 سال  شروع به گلدهی می کنند.

 

انواع آنتوریوم

آنتوریوم گل

آنتوریوم تعداد زیادی گونه مختلف دارد .تعداد آنها به چند صد می رسد. در میان آنها ، گلهای علفی معمولی و lianas وجود دارد ، اپی ها که روی درختان زندگی می کنند و لیتوفیت هایی که روی سنگ ها ساکن هستند.

 

Anthurium andraeanum

آنتوریوم
 

آنتوریوم آندره رایج ترین گونه است که به دلیل بی تکلفی و زمان گلدهی آن جذاب است: تقریباً یک سال تمام طول می کشد. گلهای روشن آن را می توان در رنگهای مختلف خریداری کرد: قرمز ، سفید ، صورتی ، نارنگی ، یا بنفش. حتی انواع سیاه وجود دارد. اگرچه به معنای گیاه شناسی ، "گلبرگ" گیرنده آنتوریوم پوششی از گل آذین واقعی است . هنگامی که دوره گلدهی گل انتوریوم  به پایان برسد ، می تواند شروع به سبز شدن کند.

Anthurium Scherzerianum

آنتوریوم

 

این نوع نیز کاملاً رایج به نظر می رسد. ویژگی بارز آن یک برگ گرد است. Anthurium Scherzer می تواند قرمز ، نارنجی ، سفید یا حتی طرح دار باشد. خود سنبله که از وسط گل آذین بیرون می آید نیز می تواند روشن باشد. با شکل کمی چرخان مشخص می شود.


Anthurium Crystal

anthurium crystallinum

 

انواع زیادی ، برجسته تر برای برگهای آن. آنها از رنگ سبز تیره یا حتی بنفش غنی برخوردار هستند و مانند قلب شکل می گیرند. این تصویر توسط رگه های روشن تکمیل می شود ، که به برگ شباهت زیادی به وسایل کریستالی  طرح دارمی دهد. سنبله وسط دارای رنگ بنفش است.

Anthurium polyschistum

anthurium polyschistum
بر خلاف همتایان خود ، آنتوریوم چند شکسته یک لیانا است. برگهای آن با مانند انگشت جدا شده و به یک فن کوچک شباهت دارند. پوشش گل دارای سایه روشن سبز یا کرم است.

 

Anthurium Magnificum

anthurium magnificum


گونه ای نادر بزرگ با شاخ و برگهای مخملی و تماشایی با رگه های سفید. چنین گیاهی برای رشد در گلخانه مناسب تر است.اگر بعد از تمام نکات ما برای مراقبت از آنتوریوم ، هنوز آنتوریوم در خانه گل نمی دهد و شکوفا نشده است ، پس توصیه می کنیم ادامه مقاله را بخوانید.

 

 

چرا آنتوریوم در خانه گل نمی دهد


anthurium cvetok

علت گل ندادن آنتوریوم   چرا آنتوریوم در خانه شکوفا نمی شود؟  اشتباهات معمولی گل فروشی های تازه کار

 

آنتوریوم یک گیاه گرمسیری غیرمعمول زیبا ، بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی است که شرایط خاص مراقبت و نگهداری را ترجیح می دهد. همه پرورش دهندگان تازه کار به دلیل وجود فریبنده خود ، موفق به دستیابی کامل به پیشرفت آن نمی شوند و از گلهای جذاب استقبال می کنند. از نظر برخی ، آنتوریوم سرسختانه نمی خواهد شکوفا کند. برای این دوره فوق العاده ، لازم است که با خصوصیات فردی یک فرهنگ عجیب و غریب آشنا شوید و صبور باشید.


در خانواده این گیاه گلدار حدود 800 گونه  مختلف وجود دارد. محبوب ترین در گل فروشی های داخلی ، آنتوریوم Scherzer ، آندره است. همه گونه ها با شکل اصلی و گل های رنگی و برگهای بزرگی از سایه های مختلف چشم را به خود جلب می کنند. با مراقبت مناسب ، شکوفه های آنتوریوم برای چند ماه ادامه می یابد. و از گلهای زیبای آن برای ساخت دسته ها و چیدمان های مختلف استفاده می شود ، زیرا آنها قادر به حفظ ویژگی های تزئینی خود برای یک ماه پس از برش هستند.


در شرایط طبیعی ، آنتوریوم به صورت لیانا و به عنوان گیاه زمینی رشد می کند. آنتوریوم روشنایی روشن و پراکنده را که از نور مستقیم خورشید محافظت می کند ، ترجیح می دهد. خاک موجود در گلدان باید از نظر آب و هوا به خوبی قابل نفوذ باشد ، سبک و سست باشد ، باید شامل همه مواد مغذی لازم و مفید باشد.

شکوفه کامل آینده بستگی به شرایط دما که در آن جوانه های گل تشکیل می شود ، دارد. دمای هوا در اتاق نباید پایین تر از 16-20 درجه سانتیگراد باشد. برای حفظ رطوبت بالا در اتاق ، که آنتوریوم گرمسیری بسیار دوست دارد ، لازم است مرتباً برگها را با اسفنج مرطوب  و پاک کنید.

 

آنتوریوم

گل آنتوریوم

 

چرا آنتوریوم گل نمیدهد 

لازم است گیاه را در گلدان های پلاستیکی نه خیلی عمیق  پرورش دهید ، زیرا این ماده برخلاف سرامیک ، دمای خاک تقریباً برابر با دمای هوا را حفظ می کند ، و این برای رشد و توسعه آنتوریم بسیار مهم است. آنتوریوم حدود 2 سال پس از کاشت بذر شروع به گلدهی می کند و تنها در شرایط نزدیک به شرایط طبیعی گل میدهد.

توصیه می شود گلدان آنتوریوم  را از پلاستیک و نه خیلی عمیق انتخاب کنید. گلدان سفالی رطوبت و هوا را از طریق منافذ عبور می دهد ، از طریق آن دمیده می شود ، در زمستان ، ریشه در چنین ظرفی می تواند کنار پنجره یخ بزند. شما نمی توانید یک گلدان بسیار بزرگتر از گلدان که در آن آنتوریوم رشد می کند ، بگیرید.

اگر گلدان قدیمی را با گلدان جدید تعویض می کنید ،  گلدان جدید 1-2 سانتی متر بزرگتر باشد ، اما بیشتر از این نه. با دریافت فضا و تغذیه مناسب ، گل به معنای واقعی کلمه به سمت ریشه دادن می رود و تا زمانی که دوباره فضا برایش تنگ نشود شکوفه نمی زند.


دامنه دمای مطلوب برای گلدهی به موقع آنتوریم 22-24 درجه سانتیگراد است. لازم است گل از هوای سردتر و یاگرمتر  از 22-24 درجه سانتیگراد محافظت شود.

آنتوریوم رطوبت بالا را ترجیح می دهد. برای این کار ، روشهای روزانه آب در قالب پاشش با آب گرم توصیه می شود. مهم است که آب روی برگ ها نریزد  ، زیرا این امر بر ظاهر آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت. آبیاری باید فقط پس از خشک شدن اندک لایه فوقانی خاک انجام شود. آب بیش از حد برای گل غیرقابل قبول و خطرناک است.

گلخانه آنتوریوم

گلخانه آنتوریوم


برای گیاهان اپی فیتیک ، که شامل آنتوریوم است ، می توانید خاک توصیه شده برای آزالیا یا بگونیا را خریداری کنید. این عنصر باید شامل عناصر زیر باشد: خزه sphagnum ، پرلیت ، پوست کاج خرد شده ، ذغال سنگ نارس. باغبان های باتجربه توصیه می کنند که مخلوط خاک را به تنهایی تهیه کرده و 2 قسمت از برگ و خاک مخروط  ، ذغال سنگ نارس ، 1 قسمت شن و ماسه رودخانه و مقدار کمی از زغال چوب و پوست کاج را مخلوط کنید. هنگام کاشت ، کف گلدان ،  یک لایه زهکشی به ضخامت حداقل 3-5 سانتی متر پوشانده شود.کودهای معدنی پیچیده یا مخلوطهای مخصوص مواد مغذی توصیه می شود که به طور مرتب هر 4 هفته یکبار مصرف شود.

نظرات

آنتوریوم دیدنی در تمام طول سال شکوفا می شود، اما در تابستان بیشتر از زمستان شکوفا می شود. در سایه و نور کم احساس خوبی دارد، اما آفتاب درخشان می‌تواند باعث سوختگی روی برگ‌ها شود. در داخل و خارج از خانه رشد می کند، بالکن یا تراس را تزئین می کند. علاوه بر این، می توانید سایه ای را به دلخواه انتخاب کنید - آنتوریوم های قرمز، بورگوندی، صورتی، بنفش محبوب هستند. آنتوریوم آبیاری بیش از حد مکرر و فراوان را دوست ندارد، بنابراین با آرامش از صاحبان فراموشکار جان سالم به در می برد.۱۴۰۰/۹/۱۵

در ادامه بخوانید...