چرا آنتوریوم در خانه گل نمی دهد

 آنتوریوم

آنتوریوم

آنتوریوم یک گل خانگی زیبا از خانواده Aroid است. گلدهی آنتوریوم تقریبا به فصل بستگی ندارد ، بنابراین با مراقبت مناسب ، صاحبان را حتی در هوای سرد و ابری خوشحال می کند. فراوانی انواع مختلف همچنین به شما امکان می دهد گیاهانی را با برگ های زیبا انتخاب کنید. آنها اشکال مختلفی دارند و همچنین در میزان براقیت متفاوت هستند. برگهای آنتوریوم به نور خورشید حساس هستند و در شرایط طبیعی به دنبال نور می گردند. مناطق استوایی آمریکای مرکزی و جنوبی وطن گیاه محسوب می شود.

 

 

مراقبت از آنتوریوم در خانه

گل آنتوریوم یکی از قابل تحسین تر گیاهان تزئینی در دکوراسیون خانه ها است که از گلی با شکوه و برگهایی با رنگ براق برخوردار است. در گل فروشی ها ، اغلب می توانید آنتوریوم شکوفه دار تزئینی را بخرید.اعتقاد بر این است که آنتوریوم خوش شانسی و پول به همراه دارد ، به غلبه بر مشکلات زندگی کمک می کند. طبق اعتقادات رایج ، این گیاه قادر به افزایش قدرت مردان است ، بنابراین آنتوریوم به عنوان "خوشبختی مردان" نیز خوانده می شود. بیایید نگاهی دقیق تر به چگونگی باغبانی و مراقبت صحیح از  گلدان آنتوریوم  در خانه بیاندازیم.

 

آنتوریوم

انتوریوم

 

مکان و نورپردازی مناسب برای  آنتوریوم

گیاه آنتوریوم پرتوهای نور مستقیم را دوست ندارد و ترجیح می دهد نور روشن اما پراکنده باشد. با داشتن تحمل كافی سایه ،  انتریوم  قادر به رشد در یك پنجره تاریك شمالی خواهد بود ، اما عدم وجود نور ثابت می تواند بر رشد و فراوانی گل تأثیر منفی بگذارد. پنجره از هر جهت دیگر بهینه خواهد بود. در صورت کمبود نور طبیعی برای تزئینات در طول سال ، می توانید از نورپردازی اضافی استفاده کنید.

 

 

درجه حرارت مناسب برای آنتوریوم

گیاه در دمای اتاق عملکرد خوبی دارد. آنتوریوم بومی عرض جغرافیای گرمسیری ، گرما را ترجیح می دهد. در تابستان ، +24 درجه برای آنتوریوم مطلوب است ، و در زمستان  +16 درجه و نه سردتر از این دما. گلدان گل را در نزدیکی وسایل  گرما زا نگه ندارید.  آنتوریوم همچنین از تغییرات ناگهانی دما خوشش نمی آید.

 

سطح رطوبت مناسب برای آنتوریوم

آنتوریوم به هوای مرطوب احتیاج دارد ، بنابراین به یک مرطوب کننده نیاز دارید. می توانید از آب پاشی استفاده کرده یا ظرف را با گیاه روی پالت با خاک رس خیس بگذارید. اما خاک گلدان باید از رطوبت بیش از حد محافظت شود. هنگام استفاده از بطری اسپری ، نیازی به پاشیدن روی برگها و حتی روی گل آذین نیست - آب می تواند لکه های پلاک روی آنها بگذارد.

 

آبیاری مناسب آنتوریوم

گیاه به رطوبت زیادی احتیاج دارد ، اما برای محافظت از آن در برابر غرقاب شدن گیاه مهم است. آب اضافی که در زیر گلدان جمع می شود باید مرتباً دور ریخته شود. پس از خشک شدن لایه بالایی خاک ، به آنتوریوم باید آب داده شود.

برای آنتوریوم ، فقط از آب باران یا آب مقداری گرم استفاده کنید. سنگ آهک می تواند منجر به زرد شدن برگهای آن شود. فراوانی آب بستگی به شرایط خارجی دارد. در گرما سرعت افزایش می یابد و در دوره های خنک کاهش می یابد. در تابستان ، آنتوریوم هر 2-3 روز یکبار آب داده شود. در تابستان ، توصیه می شود گیاه را اسپری کنید و مطمئن شوید که گرد و غبار روی برگ ها جمع نمی شود ، باید آن را شستشو دهید. در زمستان ،  آبیاری یک بار در هفته کافی خواهد بود.بهتر است ریشه هایی را که روی سطح ظاهر می شوند با خزه بپوشانید ، که هنگام آب دادن مرطوب شوند.

 

 

خاک مناسب برای آنتوریوم

خاک مناسب آنتوریوم و خاک ایده آل باید کمی اسیدی باشد و سبک با ارزش غذایی که با هم ترکیب شوند. سفال های شکسته ، مخروط ها یا ذغال سنگ اغلب به آن افزوده می شود. این باعث تنفس بیشتر خاک می شود. فرمولاسیون های مخصوص آیروئید یا ارکیده نیز مناسب هستند.

 

زمان باروری آنتوریوم

آنتوریوم

گل آنتوریوم قرمز

زمان گلدهی آنتوریوم 

آنتوریوم دو بار در ماه بارور می شود ، اما فقط در طول دوره رشد: در بهار و تابستان.برای رشد سالم و گلدهی فراوان ، آنتوریوم نیاز به پیوند منظم دارد. گیاهان جوان باید سالانه دوباره کاشته شوند ، بزرگسالان - نیمی از اغلب اوقات. این کار برای تجدید ترکیب خاک انجام می شود.

 

شکل گلدان  آنتاریوم  بسته به هدف از رشد آنتوریوم انتخاب می شود. یک ظرف باریک جمع و جور باعث رشد گل می شود و در یک بزرگ و گسترده ، گیاه بهتر "گیاهان جوان" را تشکیل می دهد. در طول پیوند ، آنها در گلدان های جداگانه قرار می گیرند.

 

 

هرس آنتوریوم

با بالغ شدن آنتوریوم ، برگهای پایین آن شروع به پژمرده شدن می کنند. از بالا ، گیاه  انتوریم  شاخ و برگ جدید اما کوچکتر می زند و با گذشت زمان ، آنتوریوم   زیبایی خود را از دست می دهد. هرس گل آنتوریوم و جوانسازی گیاه به اصلاح وضعیت کمک خواهد کرد: شما باید برش زده و قسمت بالای آن را جدا کنید.

 

شکوفه آنتوریوم

گلدهی آنتوریوم 

برای ایجاد شکوفه آنتوریوم ، لازم است مراقبت از گل بصورت مناسب در خانه رعایت شود. علاوه بر این ، تهیه غذای مداوم و کودهای لازم برای گیاه ضروری است.آبیاری فقط با آب  ترجیحاً فیلتر شده انجام شود. مهم است که از جمع شدن گرد و غبار در سطح آب جلوگیری شود.می توانید خزه sphagnum را به سطح زمین اضافه کنید. این باعث می شود رطوبت گلدان در طول تابستان حفظ شود.


نور مستقیم خورشید برای آنتوریوم منع مصرف دارد ، بنابراین اگر گل در پنجره جنوبی قرار دارد ، می توانید یک مکان سایه دار را انتخاب کنید یا شیشه را مات کنید.در زمستان ، گیاه نیاز به نور اضافی دارد. برای این کار می توانید از یک لامپ روی میز معمولی استفاده کنید. مکان آنتوریوم   اغلب نباید عوض شود ، این امر بر رشد و شکوفایی آنتوریم تأثیر منفی می گذارد.در هنگام گل دهی ، توصیه می شود نور مات به گیاه بتابانید و از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.هنگامی که گل آنتوریوم شکوفا شد ، لازم است درجه آب دهی را افزایش داده و به صورت دوره ای اسپری برگ ها را انجام دهید.

 

نحوه  تولید مثل آنتوریوم

آنتوریوم

 

معمولاً برای تولید مثل گیاه از جوانه ها استفاده می شود.ساده ترین روش برای انجام این کار در طول پیوندهای بهاری است. اما در کار با آنتوریوم باید مراقب باشید: شیره گیاه سمی است و می تواند باعث سوزش دست شود.یک بوته بزرگ با یک چاقوی تیز تقسیم می شود. به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری ها ، تمام بخش های تشکیل شده با زغال سنگ خرد شده پوشانده می شوند. هر قسمت در گلدان جداگانه کاشته می شود. در ابتدا ، گیاه نیاز به آبیاری متوسط ​​دارد: در خاک خیس ، ریشه آن خراب خواهد شد.

 

دومین روش متداول تولید مثل ، ریشه دادن بخشی از ساقه با برگ و ریشه هوایی است. چنین ساقه خیلی سریع در مکانی جدید شروع به رشد می کند.

دشوارترین روش تولید مثل با بذر است. برای به دست آوردن مواد کاشت ، گل آنتوریوم باید در روزهای اول ظاهر آن گرده افشانی شود. این کار را می توان با کشیدن سواب پنبه ای روی سطح cob انجام داد. اگر چندین آنتوریوم به طور همزمان در گلدان در حال رشد هستند ، می توانید گرده افشانی متقابل را امتحان کنید. این عمل در طی چند روز تا 3 بار تکرار شود.رسیدن میوه های آن سریع نیست و می تواند یک سال کامل طول بکشد.

 

دانه های رسیده  تمیز می شوند ، شسته شده و کمی در محلول پرمنگنات پتاسیم نگهداری می شوند. پس از آن ، آنها بلافاصله کاشته می شوند ، به آرامی آنها را به زمین فشار می دهند. در غیر این صورت ، آنها به سرعت جوانه زنی خود را از دست می دهند. پس از کاشت ، خاک با اسپری مرطوب می شود و سپس در گلخانه ای  قرار می گیرد. جوانه ها ممکن است طی دو هفته ظاهر شود. هنگامی که جوانه ها چندین برگ واقعی تشکیل می دهند ، آنها برش داده می شوند و بعد از چند ماه روش را تکرار می کنند. آنتوریوم های رشد یافته با 5-6 برگ واقعی را می توان در گلدان های جداگانه کاشت . گیاهان جوان فقط بعد از 3 سال  شروع به گلدهی می کنند.

 

انواع آنتوریوم

آنتوریوم گل

آنتوریوم تعداد زیادی گونه مختلف دارد .تعداد آنها به چند صد می رسد. در میان آنها ، گلهای علفی معمولی و lianas وجود دارد ، اپی ها که روی درختان زندگی می کنند و لیتوفیت هایی که روی سنگ ها ساکن هستند.

 

Anthurium andraeanum

آنتوریوم
 

آنتوریوم آندره رایج ترین گونه است که به دلیل بی تکلفی و زمان گلدهی آن جذاب است: تقریباً یک سال تمام طول می کشد. گلهای روشن آن را می توان در رنگهای مختلف خریداری کرد: قرمز ، سفید ، صورتی ، نارنگی ، یا بنفش. حتی انواع سیاه وجود دارد. اگرچه به معنای گیاه شناسی ، "گلبرگ" گیرنده آنتوریوم پوششی از گل آذین واقعی است . هنگامی که دوره گلدهی گل انتوریوم  به پایان برسد ، می تواند شروع به سبز شدن کند.

Anthurium Scherzerianum

آنتوریوم

 

این نوع نیز کاملاً رایج به نظر می رسد. ویژگی بارز آن یک برگ گرد است. Anthurium Scherzer می تواند قرمز ، نارنجی ، سفید یا حتی طرح دار باشد. خود سنبله که از وسط گل آذین بیرون می آید نیز می تواند روشن باشد. با شکل کمی چرخان مشخص می شود.


Anthurium Crystal

anthurium crystallinum

 

انواع زیادی ، برجسته تر برای برگهای آن. آنها از رنگ سبز تیره یا حتی بنفش غنی برخوردار هستند و مانند قلب شکل می گیرند. این تصویر توسط رگه های روشن تکمیل می شود ، که به برگ شباهت زیادی به وسایل کریستالی  طرح دارمی دهد. سنبله وسط دارای رنگ بنفش است.

Anthurium polyschistum

anthurium polyschistum
بر خلاف همتایان خود ، آنتوریوم چند شکسته یک لیانا است. برگهای آن با مانند انگشت جدا شده و به یک فن کوچک شباهت دارند. پوشش گل دارای سایه روشن سبز یا کرم است.

 

Anthurium Magnificum

anthurium magnificum


گونه ای نادر بزرگ با شاخ و برگهای مخملی و تماشایی با رگه های سفید. چنین گیاهی برای رشد در گلخانه مناسب تر است.اگر بعد از تمام نکات ما برای مراقبت از آنتوریوم ، هنوز آنتوریوم در خانه گل نمی دهد و شکوفا نشده است ، پس توصیه می کنیم ادامه مقاله را بخوانید.

 

 

چرا آنتوریوم در خانه گل نمی دهد


anthurium cvetok

علت گل ندادن آنتوریوم   چرا آنتوریوم در خانه شکوفا نمی شود؟  اشتباهات معمولی گل فروشی های تازه کار

 

آنتوریوم یک گیاه گرمسیری غیرمعمول زیبا ، بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی است که شرایط خاص مراقبت و نگهداری را ترجیح می دهد. همه پرورش دهندگان تازه کار به دلیل وجود فریبنده خود ، موفق به دستیابی کامل به پیشرفت آن نمی شوند و از گلهای جذاب استقبال می کنند. از نظر برخی ، آنتوریوم سرسختانه نمی خواهد شکوفا کند. برای این دوره فوق العاده ، لازم است که با خصوصیات فردی یک فرهنگ عجیب و غریب آشنا شوید و صبور باشید.


در خانواده این گیاه گلدار حدود 800 گونه  مختلف وجود دارد. محبوب ترین در گل فروشی های داخلی ، آنتوریوم Scherzer ، آندره است. همه گونه ها با شکل اصلی و گل های رنگی و برگهای بزرگی از سایه های مختلف چشم را به خود جلب می کنند. با مراقبت مناسب ، شکوفه های آنتوریوم برای چند ماه ادامه می یابد. و از گلهای زیبای آن برای ساخت دسته ها و چیدمان های مختلف استفاده می شود ، زیرا آنها قادر به حفظ ویژگی های تزئینی خود برای یک ماه پس از برش هستند.


در شرایط طبیعی ، آنتوریوم به صورت لیانا و به عنوان گیاه زمینی رشد می کند. آنتوریوم روشنایی روشن و پراکنده را که از نور مستقیم خورشید محافظت می کند ، ترجیح می دهد. خاک موجود در گلدان باید از نظر آب و هوا به خوبی قابل نفوذ باشد ، سبک و سست باشد ، باید شامل همه مواد مغذی لازم و مفید باشد.

شکوفه کامل آینده بستگی به شرایط دما که در آن جوانه های گل تشکیل می شود ، دارد. دمای هوا در اتاق نباید پایین تر از 16-20 درجه سانتیگراد باشد. برای حفظ رطوبت بالا در اتاق ، که آنتوریوم گرمسیری بسیار دوست دارد ، لازم است مرتباً برگها را با اسفنج مرطوب  و پاک کنید.

 

آنتوریوم

گل آنتوریوم

 

چرا آنتوریوم گل نمیدهد 

لازم است گیاه را در گلدان های پلاستیکی نه خیلی عمیق  پرورش دهید ، زیرا این ماده برخلاف سرامیک ، دمای خاک تقریباً برابر با دمای هوا را حفظ می کند ، و این برای رشد و توسعه آنتوریم بسیار مهم است. آنتوریوم حدود 2 سال پس از کاشت بذر شروع به گلدهی می کند و تنها در شرایط نزدیک به شرایط طبیعی گل میدهد.

توصیه می شود گلدان آنتوریوم  را از پلاستیک و نه خیلی عمیق انتخاب کنید. گلدان سفالی رطوبت و هوا را از طریق منافذ عبور می دهد ، از طریق آن دمیده می شود ، در زمستان ، ریشه در چنین ظرفی می تواند کنار پنجره یخ بزند. شما نمی توانید یک گلدان بسیار بزرگتر از گلدان که در آن آنتوریوم رشد می کند ، بگیرید.

اگر گلدان قدیمی را با گلدان جدید تعویض می کنید ،  گلدان جدید 1-2 سانتی متر بزرگتر باشد ، اما بیشتر از این نه. با دریافت فضا و تغذیه مناسب ، گل به معنای واقعی کلمه به سمت ریشه دادن می رود و تا زمانی که دوباره فضا برایش تنگ نشود شکوفه نمی زند.


دامنه دمای مطلوب برای گلدهی به موقع آنتوریم 22-24 درجه سانتیگراد است. لازم است گل از هوای سردتر و یاگرمتر  از 22-24 درجه سانتیگراد محافظت شود.

آنتوریوم رطوبت بالا را ترجیح می دهد. برای این کار ، روشهای روزانه آب در قالب پاشش با آب گرم توصیه می شود. مهم است که آب روی برگ ها نریزد  ، زیرا این امر بر ظاهر آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت. آبیاری باید فقط پس از خشک شدن اندک لایه فوقانی خاک انجام شود. آب بیش از حد برای گل غیرقابل قبول و خطرناک است.

گلخانه آنتوریوم

گلخانه آنتوریوم


برای گیاهان اپی فیتیک ، که شامل آنتوریوم است ، می توانید خاک توصیه شده برای آزالیا یا بگونیا را خریداری کنید. این عنصر باید شامل عناصر زیر باشد: خزه sphagnum ، پرلیت ، پوست کاج خرد شده ، ذغال سنگ نارس. باغبان های باتجربه توصیه می کنند که مخلوط خاک را به تنهایی تهیه کرده و 2 قسمت از برگ و خاک مخروط  ، ذغال سنگ نارس ، 1 قسمت شن و ماسه رودخانه و مقدار کمی از زغال چوب و پوست کاج را مخلوط کنید. هنگام کاشت ، کف گلدان ،  یک لایه زهکشی به ضخامت حداقل 3-5 سانتی متر پوشانده شود.کودهای معدنی پیچیده یا مخلوطهای مخصوص مواد مغذی توصیه می شود که به طور مرتب هر 4 هفته یکبار مصرف شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    آنتوریوم دیدنی در تمام طول سال شکوفا می شود، اما در تابستان بیشتر از زمستان شکوفا می شود. در سایه و نور کم احساس خوبی دارد، اما آفتاب درخشان می‌تواند باعث سوختگی روی برگ‌ها شود. در داخل و خارج از خانه رشد می کند، بالکن یا تراس را تزئین می کند. علاوه بر این، می توانید سایه ای را به دلخواه انتخاب کنید - آنتوریوم های قرمز، بورگوندی، صورتی، بنفش محبوب هستند. آنتوریوم آبیاری بیش از حد مکرر و فراوان را دوست ندارد، بنابراین با آرامش از صاحبان فراموشکار جان سالم به در می برد.

    1400/9/15 21:57

بیشتر بخوانید